95-11, een van de allerlaatste lichtingen......
Peloton bestond uit weinig gemotiveerde academici, die er net niet in geslaagd waren er uit te blijven. We hebben weinig opgestoken, maar als we niet vervelend waren werden we ook met rust gelaten. Als ex-student zijn de bierprijzen natuurlijk ideaal: iedere 18-jarige zuip je onder de tafel. Schieten was het enige dat we leuk vonden, ben schutter 2e klas geworden, voor 1e klas ontbrak de tijd. Na 1e keer stormbaan trouwens meteen naar de dokter en wegens mijn knie hoefde het niet meer

Kwam tweehonderd meter tekort op de Coopertest en was dus "niet fit". Later die week zwom ik 3 keer zoveel baantjes als de rest.......
Daarna als hofmeester naar de offciersmess: vrij relaxed aangezien ze in de resterende tijd (zo'n 7-8 maanden) het niet voor elkaar kregen om voor mij een zwarte broek en wit overhemd te regelen. Ik mocht dus niet in de mess komen om te bedienen, dus ik hing altijd in de keuken rond en kon ook geen ochtenddiensten draaien (want die deed je alleen). Ik ging 's ochtends dus rond 10 uur thuis weg en ging na het avondeten weer naar huis. In de vrije middag heb ik alle Engelse sporten als bowls, snooker, darts enzo zitten volgen. Vrije dagen werden verspreid zodat ik iedere vrijdag vrij was.
Typerend voor het leger: toen mijn diensttijd er bijna op zat, bleken ze bij de medische dienst al tijden iemand te zoeken die wat kon met de adminsitratie. 100 meter verder op stond ik af te wassen......
Maar goed: omdat de laatste lichtingen niet op hoefden te komen, werd de gereserveerde soldij verdeeld over de wel dienende troepen. Ik geloof dat ik er zo'n 500 gulden in de week bijkreeg
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)]
(3)Dommage arachide-fromage