wat een kut avatar! Wie neemt er nou een avatar van een smurf?quote:Op maandag 31 maart 2008 21:14 schreef Tennessee het volgende:
Mooie topic Ray!!! Complimenten!!!
(dit is géén tvp!!!)
Hee!!! Laat Ray met rust!!! Ray is liev!!!quote:Op maandag 31 maart 2008 21:18 schreef toma het volgende:
[..]
wat een kut avatar! Wie neemt er nou een avatar van een smurf?
en hij veranderd m weer snel terugquote:Op maandag 31 maart 2008 21:27 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hee!!! Laat Ray met rust!!! Ray is liev!!!
Vakantie!quote:Op maandag 31 maart 2008 20:11 schreef donroyco het volgende:
Klaas Jan, wat wordt het komende zomer?
Je liegtquote:Op maandag 31 maart 2008 22:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Pas trouwens maar op met die TT van Ray, vorig jaar had ie geloof ik een 1 april grap met Huntelaar, die naar Manchester United zou vertrekken
Één of andere kakkie die held ''konijn'' niet kan uitstaan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:35 schreef toma het volgende:
wie zegt dat?
Paar keer kampioen geworden, kan KJH niet zeggen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou Kezman was in Nederland ook best aardig.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:44 schreef Radegast het volgende:
[..]
Paar keer kampioen geworden, kan KJH niet zeggen.
Bron.quote:Huntelaar op rand van mijlpaal
Klaas Jan Huntelaar is pas 24 jaar, maar hij heeft nu al 99 doelpunten in de eredivisie achter zijn naam staan. In de afgelopen 25 jaar bereikte alleen Dennis Bergkamp op jongere leeftijd deze mijlpaal. Wanneer Klaas Jan Huntelaar zondag scoort tegen De Graafschap - uitgerekend de club waar hij opgroeide - is de spits 24 jaar en 237 dagen.
Bergkamp was als aanvaller van Ajax 24 jaar en 13 dagen toen hij zijn honderdste doelpunt tegen FC Groningen maakte. Na nog twee competitiewedstrijden en drie doelpunten nam Bergkamp afscheid van Ajax en vertrok hij naar Inter.
Huntelaar heeft alle tijd om na Bergkamp de jongste speler met honderd goals te worden. Dirk Kuyt was 24 jaar en 304 dagen oud toen hij in het Feyenoord-shirt zijn jubileumdoelpunt maakte.
Huntelaar kan Bergkamp dan niet meer achterhalen als jongste speler met honderd doelpunten, maar hij is op een ander vlak al wel verder dan The Non-Flying Dutchman. Bergkamp kwam in zijn topseizoen niet verder dan 26 competitiegoals, Huntelaar staat nu - met nog drie speelrondes te gaan - al op 29 treffers. Met een beetje geluk kan de Achterhoeker op 33 goals komen en daarmee Johan Cruijff evenaren. Het Ajax-record van Ruud Geels (41 goals) lijkt niet realistisch.
De doelpuntenproductie van Huntelaar is bijzonder, omdat hij niet afhankelijk is van ‘dode spelmomenten’. Van zijn 99 competitiedoelpunten maakte de Ajax-spits er slechts vijf vanaf de strafschopstip. Huntelaar schoot vier keer raak bij een vrije trap. Opvallend is ook dat de Oranje-spits 33 van de 99 goals met het hoofd binnenwerkte. Met zijn ‘zwakke’ linkerbeen schoot Huntelaar 18 keer raak. De overige 48 doelpunten kwamen van zijn rechterschoen.
Meer dan de helft van zijn doelpunten zijn belangrijk. In vijftig gevallen scoorde Huntelaar het openingsdoelpunt, bracht hij zijn ploeg op voorsprong of tekende hij voor de gelijkmaker.
Willen de verdedigers van De Graafschap zondag voorkomen dat het kind van de streek juist tegen hen zijn jubileumdoelpunt maakt, dan moeten ze hem vooral in het laatste halfuur in de gaten houden. In het laatste deel van de wedstrijd scoorde Huntelaar liefst 43 keer.
Tegen De Graafschap trof hij al vier keer doel. Tegen geen enkele andere club scoorde Huntelaar dit voetbaljaar zo vaak. Over zijn hele loopbaan gezien blijft NAC zijn favoriete tegenstander (negen goals).
Huntelaar heeft nog een wens: hij wil de competitie eindigen met 34 goals. Na zijn twee goals tegen Heerenveen zei hij: ,,Jammer dat ik niet één op één loop. Ik moet nog een paar keer scoren.’’
Toen had ie nog geen kamperhaar, was toffer.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:32 schreef toma het volgende:
One more year! One more year!
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei dus...quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:39 schreef RayMania het volgende:
"Huntelaar op rand van mijlpaal
Klaas Jan Huntelaar is pas 24 jaar, maar hij heeft nu al 99 doelpunten in de eredivisie achter zijn naam staan. In de afgelopen 25 jaar bereikte alleen Dennis Bergkamp op jongere leeftijd deze mijlpaal. ...
Huntelaar kan Bergkamp dan niet meer achterhalen als jongste speler met honderd doelpunten, maar hij is op een ander vlak al wel verder dan The Non-Flying Dutchman. Bergkamp kwam in zijn topseizoen niet verder dan 26 competitiegoals, Huntelaar staat nu - met nog drie speelrondes te gaan - al op 29 treffers. Met een beetje geluk kan de Achterhoeker op 33 goals komen en daarmee Johan Cruijff evenaren. ...
De doelpuntenproductie van Huntelaar is bijzonder, omdat hij niet afhankelijk is van ‘dode spelmomenten’. Van zijn 99 competitiedoelpunten maakte de Ajax-spits er slechts vijf vanaf de strafschopstip. Huntelaar schoot vier keer raak bij een vrije trap. Opvallend is ook dat de Oranje-spits 33 van de 99 goals met het hoofd binnenwerkte. Met zijn ‘zwakke’ linkerbeen schoot Huntelaar 18 keer raak. De overige 48 doelpunten kwamen van zijn rechterschoen.
Meer dan de helft van zijn doelpunten zijn belangrijk. In vijftig gevallen scoorde Huntelaar het openingsdoelpunt, bracht hij zijn ploeg op voorsprong of tekende hij voor de gelijkmaker.... "
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
...Over 10 jaar is iedereen Ruud vergeten en heeft iedereen het over het rijtje Cruijff, Van Basten, Bergkamp, Huntelaar... Mark my words...
Tnx Ray!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:06 schreef Tennessee het volgende:
Ruud heeft in zijn prof-carriere 458 wedstrijden gespeeld waarin hij 300 doelpunten wist te maken, dat is 0,655 goals per wedstrijd...
Klaas-Jan heeft 213 wedstrijden met 155 goals op zijn naam, dat is 0,727 goals per wedstrijd...
Van Basten komt op een gemiddelde van 0,747, van Cruijff en Bergkamp heb ik niet genoeg data om een gemiddelde te berekenen.
Ruud heeft nog nooit een seizoen met een gemiddelde van 1 goal per wedstrijd gehad, Klaas-Jan is aan zijn tweede bezig... Of eigenlijk al zijn vierde als je de KNVB beker ook rekent.... Vijf als je Europese competities ook telt, maar dan heeft Ruud zelfs een seizoen van méér dan een goal per wedstrijd op zijn naam... blijft 5-1 voor Klaas-Jan en die is 7 jaar jonger...
Zoals ik ook al zei; Ruud is 31, KJ pas 24... Toen Ruud 24 was was hij ook "alleen maar" 2x topscorer van de Eredivisie...quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Voorlopig heeft Huntelaar internationaal nog niks bewezen en is Ruud al topscorer geweest van de twee van de grootste competities in de wereld en heeft hij berg CL goals achter zijn naam staan waar een paard de hik van krijgt.
Gewoon weer een hoorquote:
Had Ruud dat allemaal al op zijn 24ste?quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Voorlopig heeft Huntelaar internationaal nog niks bewezen en is Ruud al topscorer geweest van de twee van de grootste competities in de wereld en heeft hij berg CL goals achter zijn naam staan waar een paard de hik van krijgt.
Leuk hoor, al die persoonlijke statistiekjes, maar met Ruud kom je de kwartfinales van de CL structureel niet door, en met Huntelaar de voorronde niet eens. En om nou te zeggen dat Ruud Man U succes heeft gebracht in de Premier League lijkt me ook nogal onzin. Hetzelfde geldt voor trage variant Huntelaar bij Ajax.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Sjembekquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:36 schreef tgs. het volgende:
Wie heeft die hilarische tt verzonnen? Nog een jaartje 020..![]()
.. Die sjembek is straks weg bij jullie want hij wil nou wel eens prijzen winnen
Wilde Huntelaar niet gewoon zelf weg ook, omdat ie naar zn zin niet snel genoeg op speeltijd kon rekenen bij PSV?quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:53 schreef Blawh het volgende:
Blijft toch bizar, een paar jaar later haalt PSV Sibon van Heerenveen voor 1 miljoen + Huntelaar en een paar jaar later wordt die zelfde Huntelaar voor zo'n 30 miljoen verkocht waarschijnlijk.
Guus maakt ook fouten.
Bronquote:Eredivisieknipkaart van Ajacied Huntelaar is vol
Zou hij het als reden aanvoeren bij een vertrek naar het buitenland? Ajacied Klaas-Jan Huntelaar (foto, voorgrond) heeft na z’n twee treffers in de confrontatie met SC Heerenveen (2-4 winst voor Ajax) minimaal één keer gescoord tegen elke eredivisieclub. De favoriete opponent van de Achterhoeker is NAC Breda, waartegen hij negen maal scoorde. Zeven maal maakte de spits het juichgebaar tegen Sparta en Willem II. Huntelaar staat op 99 eredivisietreffers. (MA)
Aantal goals Huntelaar tegen specifieke club (bron: Infostrada)
NAC Breda 9, Sparta 7, Willem II 7, Excelsior 6, FC Twente 6, Roda JC 6, AZ 5, Feyenoord 5, Heracles 5, Vitesse 5, De Graafschap 4, FC Groningen 4, FC Utrecht 4, SC Heerenveen 2, NEC 2, PSV 2, VVV-Venlo 2, Ajax 1
Als Volendam of Den Bosch promoveert dan heeft hij de kaart niet helemaal vol lijkt me.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:07 schreef Cyberia18 het volgende:
Even iets anders.
[..]
Bron
[ afbeelding ]
Klaas Jan is een fokking BAAS
Seizoen: W: D:quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En om nou te zeggen dat Ruud Man U succes heeft gebracht in de Premier League lijkt me ook nogal onzin.
Daar zou ik graag voor willen tekenen jaquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:13 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als Volendam of Den Bosch promoveert dan heeft hij de kaart niet helemaal vol lijkt me.Reden om te blijven?
Ik kan mij anders nog een halve finale in 2001/2002 herinneren tegen Bayer Leverkussen. Structureel gaat dus niet op voor Van Nistelrooij.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leuk hoor, al die persoonlijke statistiekjes, maar met Ruud kom je de kwartfinales van de CL structureel niet door
Paar kampioenschappen en bekers.quote:En om nou te zeggen dat Ruud Man U succes heeft gebracht in de Premier League lijkt me ook nogal onzin.
Als jij een team ondermaats vindt die landskampioenschappen weet te winnen (Manchester United en Real Madrid mét Van Nistelrooij en die op het moment ook eerste staan in de Primeria Division), die bekers weet te winnen (KNVB Beker tweemaal met Huntelaar als belangrijke speler), dan vraag ik mij toch af wat jij wél een presterend team vindt.quote:Voetbal is een teamsport, en zowel Van Nistelrooij als Huntelaar maken deel uit van een ondermaats presterend team
Als je het artikel hierboven leest kun je zien dat Huntelaar zijn doelpunten op verschillende manieren maakt (een derde al met het hoofd). Verder heeft hij voor een spits een prima aantal assists. Huntelaar is geen intikspits als Kezman (waar trouwens niks mis mee is).quote:terwijl ze zichzelf laten vieren als de grote helden omdat ze weinig anders hoeven doen dan wachten tot de bal klaargelegd wordt om in te schieten.
Waar moet het konijn anders die gouden schoen laten?quote:Wat mij betreft mag Huntelaar vertrekken met die gouden schoen in zijn hol.
Als je het artikel hierboven leest kun je zien dat de doelpunten van Huntelaar in 50% van de gevallen of Ajax op voorsprong brengt, of op gelijke hoogte brengt. Is dat niet belangrijk? En Huntelaar scoort zat in de slotfase in de competitie, in een halve finale van een beker, in de finale, etc etc.quote:Dan kunnen we tenminste weer echt technisch combinatievoetbal zien, zodat er tenminste een kans is dat de doelpunten ook vallen als we ze het hardste nodig hebben.
Structureel tegenover incidenteel. De halve finale is de uitzondering van lang geleden, teleurstellend vroege uitschakeling is de regel daar waar Ruud speelt. De feiten zijn niet anders.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:53 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik kan mij anders nog een halve finale in 2001/2002 herinneren tegen Bayer Leverkussen. Structureel gaat dus niet op voor Van Nistelrooij.
Dat valt nogal tegen hoor, het lijkt mij dat Man U prima presteerde voordat Ruud kwam, dat de komst van Ruud samenviel met de magere jaren, en dat het meteen na zijn vertrek weer een stuk beter ging. Het kan natuurlijk toeval zijn, van een positieve bijdrage van hem aan de prestaties blijkt in ieder geval niet.quote:Paar kampioenschappen en bekers.
Ik vind de prestaties van Ajax met Huntelaar teleurstellend, de prestaties van Man U met Ruud waren minsten zo teleurstellend. Je hebt het over de grootste club van Nederland en de grootste club van Engeland, daar mag je wat van verwachten. Als een topscorer dan zo belangrijk is, waarom leidt dat dan tot teleurstellende resultaten?quote:Als jij een team ondermaats vindt die landskampioenschappen weet te winnen (Manchester United en Real Madrid mét Van Nistelrooij en die op het moment ook eerste staan in de Primeria Division), die bekers weet te winnen (KNVB Beker tweemaal met Huntelaar als belangrijke speler), dan vraag ik mij toch af wat jij wél een presterend team vindt.
Dat zegt dus helemaal niks, als ie er nou een kwart met het hoofd had gemaakt, was dat dan minder?quote:Als je het artikel hierboven leest kun je zien dat Huntelaar zijn doelpunten op verschillende manieren maakt (een derde al met het hoofd). Verder heeft hij voor een spits een prima aantal assists. Huntelaar is geen intikspits als Kezman (waar trouwens niks mis mee is).
Ik denk dat van alle gemaakte goals veel meer dan 50% belangrijk is, dus betekent dat slechts dat hij relatief veel goals maakt die er alleen maar voor de gouden schoen toe doen. Hetzelfde is het met dat hij laat in de wedstrijd scoort, hij mag er inderdaad graag een paar bij prikken als de wedstrijd al gewonnen is, en er staan mij ook een paar wedstrijden bij dat hij er gewoon helemaal niet aan te pas kwam, maar nog wel even zijn goaltje meepikt als de wedstrijd al gespeeld en verloren is. Dat is leuk voor de gouden schoen, maar binnen de teamsport voetbal heb je er niks aan.quote:Als je het artikel hierboven leest kun je zien dat de doelpunten van Huntelaar in 50% van de gevallen of Ajax op voorsprong brengt, of op gelijke hoogte brengt. Is dat niet belangrijk? En Huntelaar scoort zat in de slotfase in de competitie, in een halve finale van een beker, in de finale, etc etc.
quote:Huntelaar zal Ajax niet zomaar verlaten
Het is niet uitgesloten dat Klaas Jan Huntelaar ook komend seizoen nog te bewonderen is op de Nederlandse velden. De topscorer van Ajax en de eredivisie wordt nadrukkelijk in verband gebracht met grote buitenlandse clubs, maar zal niet zonder meer de overstap maken. “Er moet wel iets zijn waarvan ik zeg dit voelt goed dit ga ik doen,” zegt hij op de website van zijn club.
Marco van Basten, nu bondscoach bij Oranje en volgend seizoen hoofdcoach in Amsterdam, hoopt uiteraard dat de Achterhoeker blijft. “Er zit ook een gesprek aan te komen met Ajax,” zegt Huntelaar. “Daarom wacht ik gewoon af en zie wel wat er gaat gebeuren. Er moet wel iets zijn waarvan ik zeg dit voelt goed dit ga ik doen.”
Wáár dat goede gevoel vandaan moet komen, weet Huntelaar nog niet. “Alle landen hebben wel wat. Spanje heeft van alles wat. Engeland heeft opzwepend enthousiast publiek en een mooie voetbalsfeer. In Italië is de sfeer in de stadions wat minder, maar die mensen zijn wel helemaal gek van voetbal. Ze leven er echt helemaal voor,” weet hij.
Ook komt zijn plaats in de selectie van het Nederlands elftal ter sprake. Nu Van Basten Dirk Kuijt voor de tweede maal achteraan thuisliet lijkt Huntelaar de tweede spits te gaan worden achter Ruud van Nistelrooij. Misschien geniet hij straks zelfs wel de voorkeur boven de aanvaller van Real Madrid, die al enige tijd niet heeft gespeeld vanwege blessureleed.
“Je kunt het natuurlijk nooit echt zeggen, maar ik denk wel dat ik de laatste twee wedstrijden een grote stap heb gemaakt,” zegt de spits, doelend op zijn doelpunt tegen Kroatië en de twee treffers tegen Oostenrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |