Ik heb het vorige topic gequote. Maar die OP was achterhaald.quote:Op maandag 31 maart 2008 02:22 schreef rubbereend het volgende:ik zal morgen eens kijken of ik een mooie OP kan maken voor dit topic. Romario verdient dat
Maar hij zal volgend seizoen wel weer beginnenquote:Romario heeft de zoveelste punt gezet
achter zijn actieve voetballoopbaan.Het
heeft er alle schijn van dat hij er nu
ook echt een streep onder heeft gezet.
"Ik houd er nu officieel mee op.Mijn
tijd is voorbij,ik heb me uitstekend
vermaakt",zei de 42-jarige Braziliaan
na 23 jaar profvoetbal.De kleine spits
met de grote honger naar doelpunten
begon zijn loopbaan bij Vasco da Gama,
kwam tot wasdom bij PSV en maakte op de
toppen van zijn kunnen in één seizoen
dertig goals in het Barcelona-shirt.
Volgens zijn eigen telraam vond Romario
1.002 keer het net.Maandag presenteerde
hij de dvd 'Romario é gol',waarop 900
van zijn doelpunten te zien zijn.
Duurt nu wel erg lang hè.quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:38 schreef rubbereend het volgende:
OP duurt iets langer, er is zoveel spul te vinden
quote:Murata wil met Romario naar CL
SAN MARINO - De kampioen van San Marino probeert met een wel heel opmerkelijke versterking de eerste kwalificatieronde van de Champions League door te komen. S.S. Murata probeert morgen in het eerste duel aan te treden met Romario tegen IFK Göteborg.
,,De kans dat Romario ons shirt gaat dragen schat ik op zeventig procent,’’ aldus Denis Casadei, directeur van Murata. De gestopte 42-jarige Braziliaan, die naar eigen zeggen meer dan 1000 doelpunten maakte in zijn loopbaan, is niet de enige grote naam bij de club uit het ministaatje. Aldair, voormalig wereldkampioen met Brazilië, heeft al toegezegd mee te doen tegen Götenborg. Hij speelde ook vorig jaar voor Murata in de voorronde van de Champions League. Toen was het Finse Tampere United over twee wedstrijden te sterk.
Casadei probeert verder ook ex-formule 1-coureur Michael Schumacher te contracteren, maar zijn komst ligt ingewikkelder volgens de preses. ,,Het tegenovergestelde zeggen zou suggereren dat we hem enkel voor de publiciteit benaderen. Wij zijn geïnteresseerd in wat er op het veld gebeurt, en Romario lijkt ons een grote versterking,’’ aldus Casadei.
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:25 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat ze zelfs Schumacher willen halen slaat alles.
Toni Schumacher idd wereld keeperquote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:42 schreef mcyodogg het volgende:
Romario en Schumacher? Dan hebben ze er een fan bij.
quote:
quote:Romário veroordeeld tot celstraf van 3,5 jaar
Romário is zondag in Rio de Janeiro veroordeeld tot een celstraf van drieënhalf jaar voor het ontduiken van de belastingen. Bovendien moet de oud-speler van onder meer Barcelona en PSV een boete van ruim zes ton ophoesten. Romario (43) liet via zijn advocaten weten een werkstraf te zullen vragen om zijn celstraf en boete te ontlopen.
"Romário gaf zijn inkomsten van 1996 niet op. Dat kunnen we niet ongestraft laten", redeneerde een rechtbank in Rio de Janeiro. Op dat moment speelde de voormalig wereldkampioen van 1994 voor het Braziliaanse Flamengo. Daarna verdedigde hij nog de clubkleuren van onder meer Valencia, Vasco da Gama en Fluminense.
Onlangs werd Romario nog gearresteerd omdat hij geen alimentatiegeld wou betalen aan zijn ex-vrouw. Naar verluidt zou Romario geen rooie cent meer hebben nadat een bedrijf waarin hij fors investeerde over de kop ging. De Zuid-Amerikaan, die in 71 interlands 56 keer scoorde, speelde in totaal vijf seizoenen in het shirt van PSV.
Nederland werd op ongelukkige wijze uitgeschakeld door Romario en Branco.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:14 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Het WK '94 was ver weg en Nederland presteerde ook wat matig, wisselvallig dus mensen zijn het een beetje vergeten allemaal misschien.
Brazilié speele op de counter dat tournooi.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:28 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Luister goed, ik vind Romario geweldig.
Ik vond de nederlaag tegen Brazilië toen wel terecht hoor. Werd niet warm van het spel van het Nederland dat jaar.
Overwinning midden in de nacht op Saoedi-Arabië was wel cool, maar al schande dat het zo spannend werd.
Mooiste actie Romario: een sleep van meer dan 90 graden tegen Chili. Echt super.
Zijn trademark, de bal over de tegenstander wippen en 'm dan in de stuit opvangen, heb ik ook nog nooit gekopieerd gezien.
Romario wilde scoren maar Bebeto stond in de weg.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:47 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Mooi countervoetbal kan heel aantrekkelijk zijn.
Die pass van Dunga op Romario met de buitenkant in de wedstrijd tegen Kameroen.
De wedstrijd tegen de VS was bijzonder, want werd op 4 juli gespeeld. Brazilië miste ook nog een handvol kansen. Volgens mij scoorde Bebeto die enige goal, dus het was niet alleen Romario. Hij was wel de beste, geen twijfel.
Door een onterechte vrije trap en 1, en mogelijk zelfs 2, buitenspeldoelpunten van Brazilie bedoel je.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef tong80 het volgende:
Nederland werd op ongelukkige wijze uitgeschakeld door Romario en Branco.
En dan hebben we het nog niet over die gore scheids uit de VAE in 1998 die Van Hooijdonk geen strafschop durfde te geven. In 1994 zouden we geen kampioen geworden zijn, maar ik ben er nog altijd van overtuigd dat we de Fransen in de finale van 1998 gepakt zouden hebben.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:31 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ja, een grensrechter uit f*cking Costa Rica, pardon my French. Dat verzin je toch niet.
Wel grappig dat anno 2009 die doelpunten zonder morren goedgekeurd zouden worden. Wat dat betreft was die pruik langs de lijn zijn tijd ver vooruit.
Ik zie Advocaat nog tegen hem staan briesen.
Heel mooi goaltje van Bergkamp trouwens, die 1-2.
ooo WK 98 dat was zo'n mooi WK. Ik was toch even in de veronderstelling toen dat Oranje de finale gehaald had totdat ik uitgejuigd was en zag dat de scheids had gefloten voor een schwalbe voor Pierre ipv dat hij Oranje een pingel gaf....quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet over die gore scheids uit de VAE in 1998 die Van Hooijdonk geen strafschop durfde te geven. In 1994 zouden we geen kampioen geworden zijn, maar ik ben er nog altijd van overtuigd dat we de Fransen in de finale van 1998 gepakt zouden hebben.
quote:Romario in actie voor PSV tijdens Brazilië-trip?
Hoewel de eerder gemelde Brazilië-trip nog niet bevestigd is, er zouden onder andere problemen zijn het in het programma te passen, komen er af en toe meer details in de Braziliaanse media over de plannen. Vandaag meldt ClicEsportes dat Romario PSV op uitnodiging van PSV tijdens een van de duels zal versterken. Het is de bedoeling dat hij 15 minuten mee zal spelen, aldus de Braziliaanse website.
Reis moet leven weer op orde krijgenquote:Op zondag 24 januari 2010 14:35 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ok, ik zal dat topic zelf maar eens opzoeken dan...
quote:Ontopic: het zou geweldig zijn de grijze Romario nog eens in het PSV-shirt te zien. Naast Koevermans in de spits. Een beeld dat vloekt, sorry dat ik het zeg.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 02:39 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Deze week in de media geweest. Je was goed op de hoogte!
Vampeta en Ronaldo doen misschien ook mee.
quote:PSV ontmoet Romario tijdens Brazilië-trip
Romario in PSV-shirt tijdens een All Stars-reünie in Eindhoven in 2003. Naast hem twee andere iconen in Eindhoven, Luc Nilis en Willy van der Kuylen. FOTO PRO SHOTS
EINDHOVEN - Vooral door de superspitsen Romário en Ronaldo heeft PSV een warme band met Brazilië. Maar begin mei gaat de Eindhovense club pas voor het eerst naar het land van het sambavoetbal. Voor een oefentrip. Romário heeft al aangekondigd dat hij graag wil meedoen aan één van de twee oefenwedstrijden.
Als PSV er niet in slaagt om de finale van de Europa League te bereiken, vertrekt het kort na de laatste speeldag in de eredivisie (2 mei, AZ) naar Zuid-Amerika. Op donderdag 6 mei wordt in Fortaleza gespeeld tegen het naar het hoogste Braziliaanse niveau gepromoveerde FC Ceara. Twee dagen later is Esporte Clube de Bahia de tegenstander in Salvador.
Ook topclubs als Gremio en Internacional hadden graag tegen PSV willen oefenen, maar dat past niet in hun voorbereiding op de Braziliaanse competitie, die op 9 mei begint.
Romário de Souza Faria had al eerder aangegeven dat hij graag enkele minuten zou willen meevoetballen met PSV. Ook Vampeta, een andere voormalige PSV'er, heeft aangekondigd bij beide oefenwedstrijden van de partij te zullen zijn. Ronaldo wordt eveneens uitgenodigd voor dit bijzondere bezoek van PSV.
Het ligt niet voor de hand dat de WK-gangers van PSV ook naar Zuid-Amerika afreizen. Dat zijn voor Nederland waarschijnlijk Ibrahim Afellay, André Ooijer en Orlando Engelaar, namens Mexico Carlos Salcido en Francisco Rodriguez, en namens Servië Danko Lazovic. Zij moeten zich uiterlijk op 15 mei melden bij hun land, maar hebben ook vakantie nodig.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 02:38 schreef rubbereend het volgende:
OP duurt iets langer, er is zoveel spul te vinden
quote:Bebeto krijgt zijn ontslag van vriend Romario
14/02/2010 18:53
América ontdeed zich na minder dan twee maanden van trainer Bebeto. De Braziliaanse oud-international kreeg zijn ontslag aangezegd door oud-ploeggenoot Romario.
Bebeto koos in december op het verzoek van Romario (foto) zijn trainerscarrière te beginnen bij América. Maar na minder dan twee maanden, en vier nederlagen en één remise verder, kwam er al een einde aan de samenwerking.
Romario, die bestuurslid is van América, bracht Bebeto het slechte nieuws. De goede verstandhouding tussen de twee oud-internationals zal er niet onder lijden. 'Onze vriendschap blijft standhouden', reageerde Bebeto op zijn ontslag. 'De resultaten waren niet bevredigend, een logisch besluit.'
toen werd het carnavalquote:
en ik zal er eens naar kijken de komende dagenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |