abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2008 @ 09:42:17 #176
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_58246714
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan heeft het ook geen zin om te kijken wat het meest voordelige is.
Zoals al gezegd: de heffingskortingen zijn vaste bedragen en hebben dus geen invloed op het te betalen/ontvangen bedrag.
Dan heb ik bij deze mijn aangifte ingezonden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator woensdag 30 april 2008 @ 12:16:36 #177
9859 crew  Karina
Woman
pi_58396586
Over 2006 heb ik een voorlopige aanslag ontvangen, deze week ontving ik een brief van de Belastingdienst dat ik een aantal stukken moet opsturen (jaaropgaaf e.d.). Tijdens het verzamelen van de papieren ben ik erachter gekomen dat ik een gedeelte van mijn spaargeld vergeten ben op te geven (ik heb 2 spaarrekeningen, 1 had ik niet opgegeven).

De definitieve aanslag gaat nu (uiteraard) hoger uitvallen dan de voorlopige aanslag. Vraag: kan ik nu ook nog een boete verwachten omdat ik een gedeelte in eerste instantie niet heb aangegeven? Ik heb het nog even nagekeken: in 2005 en 2007 heb ik het wel aangegeven, dus het lijkt me duidelijk dat het om een vergissing gaat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 30 april 2008 @ 12:54:06 #178
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58397093
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:16 schreef Karina het volgende:
Over 2006 heb ik een voorlopige aanslag ontvangen, deze week ontving ik een brief van de Belastingdienst dat ik een aantal stukken moet opsturen (jaaropgaaf e.d.). Tijdens het verzamelen van de papieren ben ik erachter gekomen dat ik een gedeelte van mijn spaargeld vergeten ben op te geven (ik heb 2 spaarrekeningen, 1 had ik niet opgegeven).

De definitieve aanslag gaat nu (uiteraard) hoger uitvallen dan de voorlopige aanslag. Vraag: kan ik nu ook nog een boete verwachten omdat ik een gedeelte in eerste instantie niet heb aangegeven? Ik heb het nog even nagekeken: in 2005 en 2007 heb ik het wel aangegeven, dus het lijkt me duidelijk dat het om een vergissing gaat.
Volgens mij ben je als particulier een geukkig persoon want je krijgt naar mijn weten vrijwel nooit boetes vanwege t verkeerd invullen. Fouten maken is menselijk.
Je zult uiteraard wel rente moeten betalen over de bedragen die je eerder te weinig hebt betaald
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator woensdag 30 april 2008 @ 13:40:42 #179
9859 crew  Karina
Woman
pi_58397776
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:54 schreef Wexy het volgende:

[..]

Je zult uiteraard wel rente moeten betalen over de bedragen die je eerder te weinig hebt betaald
Ook als het een voorlopige aanslag betrof? Die kan sowieso afwijken van het uiteindelijk te betalen bedrag.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 30 april 2008 @ 13:45:21 #180
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58397829
quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:40 schreef Karina het volgende:

[..]

Ook als het een voorlopige aanslag betrof? Die kan sowieso afwijken van het uiteindelijk te betalen bedrag.
Ook op voorlopige aanslagen betaal je (helaas) rente.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 30 april 2008 @ 13:48:17 #181
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58397870
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:16 schreef Karina het volgende:

Je zou het (als inspecteur) ook om kunnen draaien: omdat het in 2005 en 2007 wel is opgegeven lijkt het niet om een vergissing te gaan. Maar een boete,... ik denk het niet. Of het moet al om een erg groot bedrag gaan. Maar dat blijft aan de inspecteur om te beslissen. Bij een boete kun je uiteraard wel een bezwaarschrift indienen.
pi_62358244
Even een kick

Ik vul nu pas aangifte voor 2007 in en zit over een dingetje in:

Bij specifieke uitgaven kan je een bedrag invoeren voor 'Dieet op doktersvoorschrift'

Nu is het zo dat ik wel 3 jaar terug een verwijzing naar een dietiste heb gekregen van de huisarts en daar een persoonlijk dieet voor me is opgesteld. Maar ik betwijfel of dat hetzelfde is als de dieeten die ik daar in de tabel zie staan... bv 1118 euro voor energierijkend dieet mag je invullen.

Dus of ik dat in kan vullen of niet.... het zou me iets van 750 euro meer opleveren, vooral door bijna 700 euro aan Tegemoetkoming Buitengewone Uitgaven wat er dan bijkomt (verzilveringsregel).

Komt bij dat vorig jaar externe partij mn aangifte hebben gedaan en die hebben daar om een of andere reden diabetes dieet neergezet voor 302 euro. Daar heb ik niks over gehoord maar als ze keer controleren.... en vooral als ik dan nu een ander dieet van zou gaan maken voor 1118 is dan helemaal opvallend en inconstent.

Dus kan het of blanco laten en 270 terug ontvangen of die 1118 en ruim 1000 terug ontvangen of zoals het vorig jaar al ingevoerd is, die diabetes dieet, en 450 terugontvangen...

Vraag hier is vooral; In hoeverre dien je bewijs aan te leveren dat je dus een dieet uit hun dabel volgt? Wat is het verschil tussen 'op doktersadvies' en een dieet van een GGZ waarnaar een dokter je ooit heeft verwezen zonder echt ziektebeeld te specificeren (ik woog gewoon te weinig, niet meer overigens)

[ Bericht 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-10-2008 19:24:45 ]
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:52:36 #183
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62359287
Ik neem aan dat je de toelichting gelezen hebt. Zoals vermeld zul je bij controle of vragen een dieetbevestiging van de dokter moeten overleggen.
pi_62359578
Ja heb ik gelezen, maar ik vraag dus af of een simpel doorverwijsbriefje naar een dietiste telt als doktersadvies of dat een doktersadvies iets 'ingrijpenders' is dan dat.
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:24:04 #185
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62361972
Ik denk niet dat een simpel doorverwijsbriefje van een diëtiste gelijk te stellen is aan een dieetbevestiging van een dokter.
Maar als je het zeker wilt weten kun je altijd even bellen en vragen: 0800-0543.
pi_62484655
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:55 schreef DonJames het volgende:
Ik heb even een algemene studiekostenaftrekpost-post in elkaar gezet: alles onder voorbehoud
Welke kosten mag ik aftrekken?
-Les- of collegegeld
-Kosten voor studieboeken, vakliteratuur en ander lesmateriaal
-Afschrijving duurzame zaken. Hierbij moet rekening worden gehouden met levensduur, restwaarde en privé-gebruik. Voor een computer geldt een afschrijvingstermijn van 36 maanden en een restwaarde van 10%. Voorbeeld: Je koopt op 1 juli 2007 een PC van 1.500 euro, waarvan je aannemelijk kan maken dat je hem voor 33% van de tijd voor je studie gebruikt. De aftrek wordt dan: 1.500-150=1.350. 1.350/3=450. Maar, je hebt hem in 2007 maar 6 maanden, dus het bedrag vermenigvuldig je in dit jaar met 6/12e. Ook gebruikt je hem maar voor 1/3 deel voor de studie.
De aftrekpost voor de computer wordt hier dus 75 euro.

Let op: ontvangen vergoedingen van bijvoorbeeld een werkgever moet je van de bovenstaande bedragen afhalen.
Even een vraag over het aftrekken van een laptop, mijn huidige is namelijk aan het overlijden. Is er maximum bedrag dat je uit mag geven aan een duurzaam goed om deze als aftrekpost te mogen opgeven? En hoe kan de belastingdienst controleren of jij hem bv. voor 33% van de tijd voor je studie gebruikt, ik bedoel hoe moet je dat aannemelijk maken?

[ Bericht 4% gewijzigd door SarahD. op 19-10-2008 15:50:14 ]
Toegang is geen open deur.
pi_62530410
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:31 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Even een vraag over het aftrekken van een laptop, mijn huidige is namelijk aan het overlijden. Is er maximum bedrag dat je uit mag geven aan een duurzaam goed om deze als aftrekpost te mogen opgeven? En hoe kan de belastingdienst controleren of jij hem bv. voor 33% van de tijd voor je studie gebruikt, ik bedoel hoe moet je dat aannemelijk maken?
Ik geloof (maar weet niet zeker) dat de bewijslast bij jou ligt om aan te tonen voor hoeveel % je de computer zakelijk gebruikt. Alles wat je niet aan kan tonen als zakelijk gebruik is dan dus prive.
Dit zal onder andere afhangen van hoeveel uren per week je zelfstandig werkt.
pi_62531011
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:31 schreef SarahD. het volgende:

[..]

O, ik had de vraag even gemist.

Er is geen maximum aan het bedrag, behoudens het maximum dat al van toepassing was (15.000 buiten de zgn. "standaardstudieperiode). Wel zal je, nadat een inspecteur daarom verzoekt, moeten aantonen dat je hem nodig hebt voor je studie. Je kan je voorstellen dat het moeilijk te bewijzen wordt dat je een hele dure supercomputer nodig hebt voor het tikken van een paar A4-tjes.
Zoals Dyna al zegt, de bewijslast ligt bij jou, als een inspecteur daarom vraagt zal jij het moeten aantonen. Hoe je dat doet is niet voorgeschreven. Ik kan me zo voorstellen dat als jij (bijvoorbeeld) een universitaire opleiding volgt, een studiegids kan overleggen waarin allerlei URL's staan, en nog de nodige werkstukken op je harde schijf hebt staan, dat een inspecteur het al gauw wel best vindt. Volg je daarentegen een opleiding MBO-palletsortering wordt het een moeilijk verhaal denk ik
pi_62602264
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik geloof (maar weet niet zeker) dat de bewijslast bij jou ligt om aan te tonen voor hoeveel % je de computer zakelijk gebruikt. Alles wat je niet aan kan tonen als zakelijk gebruik is dan dus prive.
Dit zal onder andere afhangen van hoeveel uren per week je zelfstandig werkt.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

O, ik had de vraag even gemist.

Er is geen maximum aan het bedrag, behoudens het maximum dat al van toepassing was (15.000 buiten de zgn. "standaardstudieperiode). Wel zal je, nadat een inspecteur daarom verzoekt, moeten aantonen dat je hem nodig hebt voor je studie. Je kan je voorstellen dat het moeilijk te bewijzen wordt dat je een hele dure supercomputer nodig hebt voor het tikken van een paar A4-tjes.
Zoals Dyna al zegt, de bewijslast ligt bij jou, als een inspecteur daarom vraagt zal jij het moeten aantonen. Hoe je dat doet is niet voorgeschreven. Ik kan me zo voorstellen dat als jij (bijvoorbeeld) een universitaire opleiding volgt, een studiegids kan overleggen waarin allerlei URL's staan, en nog de nodige werkstukken op je harde schijf hebt staan, dat een inspecteur het al gauw wel best vindt. Volg je daarentegen een opleiding MBO-palletsortering wordt het een moeilijk verhaal denk ik
Ah duidelijk.

Thanks allebei .
Toegang is geen open deur.
pi_62624996
tvp. morgen een lange vraag
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 23 oktober 2008 @ 22:19:45 #191
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62625078
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:17 schreef fotostarter het volgende:
is dat een waarschuwing of een belofte?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:11:41 #192
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62636288
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:17 schreef fotostarter het volgende:
Het is nu 'morgen'. We wachten vol spanning.
pi_62636798
Vandaag pas bericht gehad dat ik niets hoeft te betalen maar wel 250 euro hebt gehad!
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_62649115
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:19 schreef Wexy het volgende:

[..]

is dat een waarschuwing of een belofte?
Een belofte.

Hij komt eraan. Binnen enkele minuten.
Zal een voor de hand liggende vraag zijn, maargoed. Jullie weten meer als ik, dat blijkt wel
pi_62649483
Komt ie.

Ik las laatst dat het mogelijk is om belasting-geld terug te vragen is tot 2003.

Nu weet ik niet of dit digitaal kan, en of dit met een T of TJ biljet moet.
Volgende probleem...
Ik heb alleen een jaaropgaaf van 2002 - 2003 - 2005 - 2006
2004, en 2007 is om de een of andere rede niet meer te krijgen, of op te vragen.
Zelf ben ik deze kwijt

Maar goed.
Als ik van die jaren een terug gaaf vraag, ben ik dan verplicht dat ik van 2004 en 2007 ook een verzoek indien?

Dit heb ik zelf nog nooit gedaan, puur uit luiheid laten we maar zeggen.
Maar als ik dat allemaal zo lees, is het verrekte zonde

Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen?

Desnoods wil ik met degene die me hiermee GOED wil helpen een leuke deal sluiten.
Laten we zeggen 20 / 80 % ?

Hoop dat iemand me hiermee kan en wil helpen.

Valt best wel mee, met lange vraag toch?
pi_62650281
Hier ook een vraagje .

Ik kreeg laatst een brief dat ik voor 1 okt. 2008 aangifte 07 moet doen. Dit heb ik dan ook voor 1 oktober gedaan, maar nog niks geen reactie of wat..

2007 was het jaar waarin ik 18 werd.

Overigens was berekend via het programma dat ik niks hoefde te betalen.

Iemand enig idee?

Dank!
x
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:51:25 #197
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62652238
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 18:54 schreef fotostarter het volgende:
Komt ie.

Ik las laatst dat het mogelijk is om belasting-geld terug te vragen is tot 2003.

Nu weet ik niet of dit digitaal kan, en of dit met een T of TJ biljet moet.
Volgende probleem...
Ik heb alleen een jaaropgaaf van 2002 - 2003 - 2005 - 2006
2004, en 2007 is om de een of andere rede niet meer te krijgen, of op te vragen.
Zelf ben ik deze kwijt

Maar goed.
Als ik van die jaren een terug gaaf vraag, ben ik dan verplicht dat ik van 2004 en 2007 ook een verzoek indien?
Nee, je bent het niet verplicht. (Behalve als je een uitnodiging tot het doen van aangifte hebt gehad.)
quote:
Dit heb ik zelf nog nooit gedaan, puur uit luiheid laten we maar zeggen.
Maar als ik dat allemaal zo lees, is het verrekte zonde

Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen?
Ik heb wel een mogelijkheid maar die verdient niet een echte schoonheidsprijs. Let wel: het is een manier om mogelijk aan de gegevens te komen.
(PM staat open voor een nadere toelichting.)
quote:
Desnoods wil ik met degene die me hiermee GOED wil helpen een leuke deal sluiten.
Laten we zeggen 20 / 80 % ?

Hoop dat iemand me hiermee kan en wil helpen.

Valt best wel mee, met lange vraag toch?
Inderdaad, valt mee.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:58:16 #198
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62652417
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:25 schreef richbitch het volgende:
Hier ook een vraagje .

Ik kreeg laatst een brief dat ik voor 1 okt. 2008 aangifte 07 moet doen. Dit heb ik dan ook voor 1 oktober gedaan, maar nog niks geen reactie of wat..

Iemand enig idee?

Dank!
Heb je de ontvangstbevestiging opgeslagen? Dan heb je in ieder geval een bewijs dat je een aangifte hebt gegaan.
Voor de rest is het gewoon afwachten. Ze moeten de stapel gewoon doorwerken.
pi_62653131
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:25 schreef richbitch het volgende:
Hier ook een vraagje .

Iemand enig idee?

Dank!
je krijgt pas reactie zodra de belastingdienst zich met jouw aangifte heeft bezig gehouden. Ten denken dat dat binnen 3 weken gebeurt is minimaal naief Kan wel maanden duren. Hoeft niet, maar KAN
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_62653161
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:58 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Heb je de ontvangstbevestiging opgeslagen? Dan heb je in ieder geval een bewijs dat je een aangifte hebt gegaan.
Voor de rest is het gewoon afwachten. Ze moeten de stapel gewoon doorwerken.
PDFje heb ik , thanks.
x
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')