abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 maart 2008 @ 19:05:39 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57742785
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoop niet dat het erger is geworden in de vakantie, Rewimo
Geen idee eigenlijk. Het deed voorheen zeer en nu ook

Ik wilde je trouwens nog iets vragen, maar ik tref je steeds niet op msn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57742894
quote:
Op maandag 31 maart 2008 08:57 schreef Levitation het volgende:

[..]

Cool! Samen knallen!
Wie het eerste onder de 90 is!
ik doe wel mee

hoewel je het natuurlijk niet als wedstrijd moet zien omdat het iets voor jezelf is, maar ach toch leuk:)

wat is de prijs, een lekkere taart
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 31 maart 2008 @ 19:50:06 #103
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57743720
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:09 schreef rene90 het volgende:

[..]

ik doe wel mee

hoewel je het natuurlijk niet als wedstrijd moet zien omdat het iets voor jezelf is, maar ach toch leuk:)

wat is de prijs, een lekkere taart
dit was eigenlijk een geintje... ik woog vanmorgen 90.0 -een uitschieter naar boven- dus morgen zal ik er wel weer onder zitten.
We doen wel een (voor de gein!!) race wie het eerste onder de 80 zit... met als prijs: eeuwige roem.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_57745342
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:20 schreef Stormqueen het volgende:
bedankt voor de supports
straks makkelijke nasi maken. Lang leve wokklaar rijst en voorgesneden groentes
Voorgesneden groenten zijn echt een uitvinding inderdaad
Al heb ik vandaag wél zelf boontjes gepunt en een bloemkool geslacht, ik koop ook best vaak voorgesneden!
  maandag 31 maart 2008 @ 21:04:14 #105
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_57745757
Hai allemaal! Te veel om bij te lezen na een weekendje geen tijd gehad te hebben
Hoe is het met jullie allemaal? Leuk weekend gehad?
Ik had wel in het vorige topic nog gelezen van Sushi moblo, heel veel sterkte nog

Hier een goed, maar dus druk, weekend gehad En die stomme klok! Ben helemaal suf...
Heb een goed weekend gehad, nadat ik woensdag en donderdag 2 vreselijk slechte dagen gehad heb (mijn overleden vriend zou donderdag jarig geweest zijn en semi-onbewust greep ik weer naar eten, was pas achteraf dat ik dacht "waarom deed ik dit nou", mooi stom, het maakt het niet beter!) Maar goed, heb me herpakt, morgenavond ga ik wegen, maar denk niet dat er veel af zal zijn
Deze week ook erg druk met stage, donderdag een hele dag training in een hotel (met broodjes ed.... dus maar weer eigen eten mee , erg he...)

Nou, ben benieuwd dus hoe het jullie vergaat!
Oh en wanneer gaan we dimsum/sushi eten, is daar al iets over bekend?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 maart 2008 @ 21:57:34 #106
13151 crew  Rewimo
pi_57747323
Marijke, emotie-eten is heel moeilijk uit te bannen Wat naar overigens, van je vriend

Morgen hebben wij een bedrijfsdag in Burgers' Zoo. Gelukkig niet met al te overdadig eten (we krijgen een picknickmandje mee - en aangezien ik in de organisatie zit weet ik wat erin zit ). En in plaats van een borrel krijgen we een sappenbuffet

Maar goed ook, want 's avonds hebben we een afscheidsetentje van een collega En wel hier
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_57747617
@Marijke: heel veel sterkte meis.. wat moet dat naar zijn.. ik wil het me niet voor kunnen stellen.. *knuffel*, virtueel, maar wel gemeend

jij ook dank voor je sterktewensen...

enneh.. Sushi eten lijkt me een goed plan.. ons katje heette niet voor niets zo
Ja doei.
  maandag 31 maart 2008 @ 22:31:47 #108
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_57748239
Inmiddels is het al 4 jaar geleden dat hij overleden is, en afscheid e.d. heb ik echt mogen nemen. Hij was mijn eerste vriendje, en was altijd mijn beste vriend gebleven doordat we ook als vrienden begonnen waren. Daardoor was hij gewoon heel bijzonder, en het verdriet enzo is stukken minder natuurlijk maar dat soort dagen blijven zo vreemd...
Dankjulliewel voor alle steun!

@rewino: wat leuk he! zo'n dagje uit! fijn ook dat je invloed hebt op het mandje
Veel plezier morgen!
En dat etentje, ik zag best magere dingen op de kaart staan, carpaccio, vis, dat soort dingen en je mag vragen of ze de sausjes apart willen doen, kun je dat zelf doseren

@moblo: ik moet er niet aan denken dat 1 van mijn stinkies (cavia's) zouden doodgaan, kan me voorstellen dat je dus erg verdrietig wordt bij het verliezen van je beestje...
In ere van je kat dan maar!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_57754277
Goede morgen

Het is weer even wennen hoor, op tijd op staan.
Ik zit nu heelrijk aan een kom met melk en cornflakes, en mandarijntje voor dr na.
En daarna op naar het werk
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:43:08 #110
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57754611
* Levitation slaakt een zucht van verlichting
Weer onder de 90. Was vanmorgen 89.2. Nog steeds teveel, maar mijn buik is al minder opgeblazen. Vingers zijn nog wel dik van het vocht.
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:47:58 #111
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_57754658
Ha BEeb Jij ook hier? Aan het SB'en, begreep ik? Hoe gaat het?

Marijke, wat een vervelende dagen. Gelukkig zijn ze weer voorbij.

Freecell, ik moest zo lachen om je 'slanke' macaroni

Rewimo, veel plezier vandaag. Klinkt als een erg leuk uitje.

Ik ben nog steeds positief, maar ja.... het is m'n derde dag Ik hoop dat ik vandaag nog wel even tijd heb om te sporten: alles gaat verkeerd, niemand houdt zich aan afspraken, etc., waardoor de tijd vliegt.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:10:27 #112
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57754889
Marijke

Ik ben alweer een stuk opgevrolijkt door alle zon van gisterenmiddag en de zomertijd. Wat houd ik er toch van als het 's avonds licht is. Had gisterenavond wel onwijze trek in iets lekkers toen ik chili stond te koken om in te vriezen, maar heb braaf snel even wat salade-achtigs gemaakt en dat gesnackt.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:17:17 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57754980
Nah, gisteren helemaal niets gesnoept, niks geks gegeten en toch een kilo zwaarder dan de dag ervoor...
Ik ga maar over op 1 keer in de week wegen want dat schommelen motiveert niet echt.

Oh en Gao, niet aan de SB hoor! dan zou ik me hier niet durven vertonen
Ik kijk alleen in haar boekje als ik niet weet wat ik die avond moet eten. Verder vul ik het zelf gewoon in.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:36:34 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_57755277
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:17 schreef Brighteyes het volgende:
Nah, gisteren helemaal niets gesnoept, niks geks gegeten en toch een kilo zwaarder dan de dag ervoor...
Ik ga maar over op 1 keer in de week wegen want dat schommelen motiveert niet echt.

Oh en Gao, niet aan de SB hoor! dan zou ik me hier niet durven vertonen
Ik kijk alleen in haar boekje als ik niet weet wat ik die avond moet eten. Verder vul ik het zelf gewoon in.
Je mag best SB-en, alleen mag je het hier niet zeggen want dan krijg je preken
Ik SB nu zonder SB boek. Dus eigenlijk doe ik MV-en. Ofzo.
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:39:57 #115
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57755321
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je mag best SB-en, alleen mag je het hier niet zeggen want dan krijg je preken
Ik SB nu zonder SB boek. Dus eigenlijk doe ik MV-en. Ofzo.
Ik doe altijd AV-en. Alleen bevat dat dieet soms wat veel chocolade en snoep. Maar sinds gisteren ben ik weer goed bezig.

Zit vanaf vandaag met alleen nog mijn (vrouwelijke) collega op de Servicedesk. In oktober waren we nog met z'n 5-en. Vraag me af hoe lang het duurt voor de boel instort.
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:15:53 #116
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57755879
helleu... wat is t topic alweer opgeschoten

vandaag werk ik thuis. nu nog ook daardwerkelijk dat boek pakken dat ik moet lezen, en dan is t nog een effectief dagje ook. ik haat dinsdag ochtenden, en dat is echt alleen maar doordat maandag de borrel avond is op de vereniging waar ik zing echt goeie timing voor een borrel...dus te laat erin, te laat eruit. mijn klokje staat nog op wintertijd, gisteren vergat ik te koken, terwijl ik om 18 uur ergens moest zijn...had nog geen honger... (wel nog wat gemaakt hoor)

hoe lang duurt t voor jullie gewend zijn? ik voel me altijd zo'n aansteller maar ik heb er écht last van
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_57756015
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:50 schreef Levitation het volgende:

[..]

dit was eigenlijk een geintje... ik woog vanmorgen 90.0 -een uitschieter naar boven- dus morgen zal ik er wel weer onder zitten.
We doen wel een (voor de gein!!) race wie het eerste onder de 80 zit... met als prijs: eeuwige roem.
me streven is 85 allereerst, dan ben ik al 25 gezakt, dus daar maar eerst even op komen, en wie weet of ik dan nog verder ga beetje afhankelijk van hoe ik me bij de 85 voel:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 april 2008 @ 10:24:08 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57756018
Ik zit in bed en werk... We hebben geen meubels staan beneden, dus mijn vaste stekkie aan de keukentafel is er niet

Ik heb nog niet ontbeten, wel honger maar geen zin om naar beneden te gaan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:27:51 #119
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57756074
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:15 schreef kwakveense het volgende:
hoe lang duurt t voor jullie gewend zijn? ik voel me altijd zo'n aansteller maar ik heb er écht last van
Aansteller lijkt me niet. Ieder lichaam is anders, de een heeft er gewoon meer last van dan de ander.
Ik ben weer redelijk in ritme terug... maar mijn lijf raakt van andere dingen weer hopeloos van slag.
Ik word bijvoorbeeld heel vervelend als ik geen 8 uur op een nacht kan slapen. Kan zo kattig van worden als het laat wordt en ik voorzie dat ik de 8 uur slaap niet meer ga halen.
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:29:51 #120
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57756107
mja, gelukkig minder last van. wel van wanhopig worden als ik zie dat ik nog maar 3 uur kan slapen (want dat is echt te weinig)
pi_57756113
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik doe altijd AV-en. Alleen bevat dat dieet soms wat veel chocolade en snoep. Maar sinds gisteren ben ik weer goed bezig.

Zit vanaf vandaag met alleen nog mijn (vrouwelijke) collega op de Servicedesk. In oktober waren we nog met z'n 5-en. Vraag me af hoe lang het duurt voor de boel instort.
Kan je het werk dan wel aan met z'n tweeën? Of heb je het nu dan echt smoordruk?
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:03:16 #122
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57756685
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:30 schreef freecell het volgende:

[..]

Kan je het werk dan wel aan met z'n tweeën? Of heb je het nu dan echt smoordruk?
Probleem is dat het soms heel stil en rustig is (zoals vandaag) en we op andere momenten (zoals gisteren) amper de telefoontjes bij kunnen houden. Daarbij wordt ons werk gewoon minder leuk. Toen we met z'n 5-en waren, kon ik nog wel eens ergens "in duiken" om het op te lossen... maar dat gaat nu gewoon niet meer. Zijn een beetje veredelde telefonistes op het moment.
We zijn wel bezig om wat zaken anders in te richten, zodat het voor ons weer wat leefbaarder wordt... maar de hele organisatie heeft bezettingsproblemen, dus (minder leuke) werkzaamheden op andere afdelingen beleggen gaat niet zomaar.

Lastigste van het werk is dat we met z'n tweeën nu de telefonischebereikbaarheid moeten regelen. En de Servicedesk is geopend van 08.00-18.00, 10 uur dus! Bij vakantie of ziekte hebben we direct een probleem.

[ Bericht 12% gewijzigd door Levitation op 01-04-2008 11:11:54 ]
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:06:59 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_57756745
Ik heb echt zero last van zomertijd. Ik slaap in de weekenden zo onregelmatig dat ik me toch wel brak voel
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:16:07 #124
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_57756908
Normaal heb ik er veel last van deze keer viel mee was alleen erg brak zondag
pi_57757208
Ik slaap normaal regelmatig, maar ik heb er écht geen last van. Helemaal niet.
Ik zet de klokken 's avonds al op nieuwe tijd en houd er wat rekening mee met op bed gaan. Geen enkel probleem.

Ik vind het heerlijk, 's avonds wat langer licht!
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:33:24 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_57757247
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:31 schreef freecell het volgende:
Ik slaap normaal regelmatig, maar ik heb er écht geen last van. Helemaal niet.
Ik zet de klokken 's avonds al op nieuwe tijd en houd er wat rekening mee met op bed gaan. Geen enkel probleem.

Ik vind het heerlijk, 's avonds wat langer licht!
Zo lekker
Ik kon gisteren gewoon na het eten nog even in de tuin bezig
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:29:26 #127
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57758341
ik vind t zo vreselijk dat t s ochtends langer donker is... en bovendien is t ooit ingezet voor iets waar het helemaal niet voor werkt: energiebesparing. t is trouwens uitgezocht dat mensen in de zomer meer op de tijdklok dan op hun innerlijke klok leven, er gebeurt wel echt iets met het ritme van veel mensen.

bovendien: over een paar weken was het zónder de zomertijd even lang licht geweest s avonds als nu... dat heet lente/zomer... is de hele zomertijd niet voor nodig... ik wil mijn oude ritme terug.... ik haaaaaat zomertijd. bah. bah. bah. en dan straks in de winter weer allemaal mensen die zeuren (net als ik nu uiteraard) dat het s avonds zo vroeg donker is. nou boehoe. in de winter moet je toch binnen zitten met de lampen en de haard aan...boeiend... *dit onderwerp brengt echt het slechtste in mij naar boven. ik word er hatelijk van. en het is mn eigen schuld want ik heb t zelf aangehaald...*

zo nu ben ik uitgezeurd...

ontbijt, jeej! en liefde en de wereld en bloemetjes enzo
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:48:32 #128
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57758712
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:29 schreef kwakveense het volgende:
ik vind t zo vreselijk dat t s ochtends langer donker is... en bovendien is t ooit ingezet voor iets waar het helemaal niet voor werkt: energiebesparing. t is trouwens uitgezocht dat mensen in de zomer meer op de tijdklok dan op hun innerlijke klok leven, er gebeurt wel echt iets met het ritme van veel mensen.

bovendien: over een paar weken was het zónder de zomertijd even lang licht geweest s avonds als nu... dat heet lente/zomer... is de hele zomertijd niet voor nodig... ik wil mijn oude ritme terug.... ik haaaaaat zomertijd. bah. bah. bah. en dan straks in de winter weer allemaal mensen die zeuren (net als ik nu uiteraard) dat het s avonds zo vroeg donker is. nou boehoe. in de winter moet je toch binnen zitten met de lampen en de haard aan...boeiend... *dit onderwerp brengt echt het slechtste in mij naar boven. ik word er hatelijk van. en het is mn eigen schuld want ik heb t zelf aangehaald...*

zo nu ben ik uitgezeurd...

ontbijt, jeej! en liefde en de wereld en bloemetjes enzo
Ik haaaat wintertijd. In het donker naar mijn werk en in het donker terug. Loop ieder jaar weer tegen een depressie te knokken.
Zomertijd is heerlijk. Lente, zomer... daglicht Je hebt toch geen reet aan dat het om 04.00uur 's morgens licht is? Dan lig ik met mijn ogen en gordijnen dicht in bed. Heb liever licht om 05.00 uur en dan 's avonds een uurtje extra.
***Levi was here***
pi_57758892
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik haaaat wintertijd. In het donker naar mijn werk en in het donker terug. Loop ieder jaar weer tegen een depressie te knokken.
Zomertijd is heerlijk. Lente, zomer... daglicht Je hebt toch geen reet aan dat het om 04.00uur 's morgens licht is? Dan lig ik met mijn ogen en gordijnen dicht in bed. Heb liever licht om 05.00 uur en dan 's avonds een uurtje extra.
Dat dus!! Van mij mag over een maand of zo, de klok nóg wel een uur vooruit, lekker tot middernacht met de zon
pi_57759012
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat dus!! Van mij mag over een maand of zo, de klok nóg wel een uur vooruit, lekker tot middernacht met de zon
Elke ochtend in het donker naar je werk/studie/whatever en de hele avond licht buiten!
* veiligheidsspeldje vindt de zomertijd ook wèl een handige uitvinding, weer 's avonds hardlopen enzo
Het mooi kotsende meisje.
pi_57759069
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Elke ochtend in het donker naar je werk/studie/whatever en de hele avond licht buiten!
* veiligheidsspeldje vindt de zomertijd ook wèl een handige uitvinding, weer 's avonds hardlopen enzo
Conleche hier is er vrijwel nooit voor 9 uit, dus vandaaro.
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:19:24 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_57759278
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

I'm with you!

@ kwakveense: niet janken
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:20:42 #133
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57759303
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik vond hardlopen in het donker écht het enige voordeel van de winter. Ziet niet iedereen dat dikkertje voorbij ploeteren. Nu ik wat beter loop durf ik ook beter overdag te lopen, maar zeker in het begin voelde het donker wel zo "veilig".
disclaimer: Levi woont wel in een dorp waar nooit iets gebeurt... hoef niet door enge wijken enzo te rennen.
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:21:50 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_57759329
vrouwen die het eng vinden om in het donker buiten te komen

sorry voor diegenen die dat wel doen
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:25:36 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57759402
- en maar weer eens ff de weekelijkse update voor ons onder de 80, eeuwige-roem-lijstje

- Kwakveense: 84.6 (84,4) (85,3)
- Octo: 84,5 (85,0)
- Fannetje: 84,7 (85,3)
- Omearos: 85,7 (85,0) (86,1) (86,6)
- Sjeen: 86,5 (86,0) (85,4) (86,1)
- Levi: 89,0 (87,5) (87,9) (88,0)
- B-J: 88,1 (89,5) (90,0) (90,4) (91,5)

gaat mooi zo over 2,5 kg heb ik een gezond gewicht
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_57759403
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:21 schreef Stormqueen het volgende:

ach ja, mijn wijk stond niet voor niks op de lijst van probleemwijken (is later vervangen door een andere wijk) dan ren ik wel als het licht is.
pi_57759411
quote:

Nou ben ik niet bang aangelegd en ik kom ook buiten in het donker, maar ik ga hier in het donker toch echt niet in het Vondelpark lopen hoor, dan vraag je om moeilijkheden. Of nee, daar vráág je natuurlijk niet om, maar hé; je krijgt ze toch

Als ik 's avonds hardloop, blijf ik fijn op de gracht.
pi_57759414
quote:

Niet in het donker door een rotterdams park zonder mobieltje bij is wat anders dan 'het eng vinden in het donker buiten te komen'. Vind ik.
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:26:06 #139
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57759418
quote:

Gewoon een enkeltje Saudi-Arabië geven, hoeven ze nóóit meer alleen over straat.
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:27:18 #140
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57759441
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
- en maar weer eens ff de weekelijkse update voor ons onder de 80, eeuwige-roem-lijstje

Dat mag pas op woensdag.
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:28:20 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_57759458
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Niet in het donker door een rotterdams park zonder mobieltje bij is wat anders dan 'het eng vinden in het donker buiten te komen'. Vind ik.
Ja, maar dat kan ik toch niet lezen als het er niet staat

Wel lief dat jullie meteen allemaal zo in de verdediging schieten
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:29:00 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_57759466
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:25 schreef Beessie-Jen het volgende:

So, goed bezig! Reuzin
Als ik 85 weeg heb ik nog een BMI van over de 30
Klein zijn
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:29:23 #143
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57759474
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dat mag pas op woensdag.
sorrrrrrry

dan post ik morgen niet

dinsdag 1 april 2008 @ 13:31:04 #144
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57759501
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

So, goed bezig! Reuzin
Klein zijn
Dan ben ik nét onder de 30 gedoken. Bij mij ligt de omslag van "obesitas" naar "overgewicht" bij 86.5kg.
Althans, zolang ik die 1,5 cm erbij blijf liegen.
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:32:30 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57759535
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

So, goed bezig! Reuzin
Klein zijn
tja gewicht zegt idd ook niet zoveel.... BMI zegt denk ik uiteindelijk meer....
mijn streefgewicht is ook ontstaan uit het BMI-berekenen...
mijn streef is een BMI van 23
en dat is een streefgewicht van: 78,7 kg

dus nog 9,5 kg te gaan
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 1 april 2008 @ 13:32:38 #146
95752 crew  Chell
Kluns
pi_57759538
Ik ben alweer afgevallen

En zomertijd is goed!!!

Van mij mogen ze die hele winter sowieso wel afschaffen. Of in ieder geval errrrug veel korter laten duren. Ik heb altijd een halve winterdepressie en ga pas weer echt lekker leven als het lente wordt.

Dat weertje van gister...zooooo lekker!
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:33:54 #147
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57759560
bij 68 kg zou ik al ondergewicht hebben
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:35:12 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_57759583
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
bij 68 kg zou ik al ondergewicht hebben
dan kom ik net op een BMI van 25
Ondergewicht is trouwens onder de 17,5 he
disclaimer
pi_57759625
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:35 schreef Stormqueen het volgende:

dan kom ik net op een BMI van 25
Ondergewicht is trouwens onder de 17,5 he
Dat is wel een erg lage ondergrens vind ik. 18,5 heb ik vaker gehoord, maar zelfs bij zo'n BMI kan je dan ribben tellen bij veel mensen.
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:37:59 #150
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57759639
ow volgens ziekenhuistermen niet hoor... dan zit je al in het rood bij 19,9

dus daarvan uit had ik gerekend
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:38:52 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57759659
naja BMI van 18,5 is bij mij 62 kg
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:43:40 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_57759773
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
ow volgens ziekenhuistermen niet hoor... dan zit je al in het rood bij 19,9

dus daarvan uit had ik gerekend
In het rood ja? da's wel absurd streng
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:49:33 #153
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57759890
tja ondergewicht schijnt nog gevaarlijker te zijn dan overgewicht...

op het werk vond ik laatst een calculator:

BMI <20 = rood
BMI 20-25 = groen
BMI 25-30= oranje
BMI 30-35 = donkeroranje/rood?

zoiets was het.... weet alleen het laatste niet meer zeker... (het gedeelte van overgewicht)
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:51:57 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_57759943
Nou, 30+ is ook gewoon rood volgens mij En de tabellen die ik heb gezien was een BMI tussen de 17,5 en 20 geel/oranje, hoeft dus geen gevaar te betekenen, pas onder 17,5 wordt het vaak echt ongezond
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:52:28 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57759961
dat denk ik ook idd
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:53:04 #156
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57759977
Ik denk maar zo:
Mijn zusje en ik hebben gemiddeld wél een gezond BMI.
***Levi was here***
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:54:54 #157
4177 Jojogirl
pi_57760010
Ja dat denk ik ook altijd over Menno en mij. Wat ik teveel heb, heeft hij te weinig. Ik hoop nog steeds ooit minder te wegen dan hij. Maar zolang hij niet wat aankomt, zal dat niet gebeuren denk ik.
pi_57761059
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja ondergewicht schijnt nog gevaarlijker te zijn dan overgewicht...

op het werk vond ik laatst een calculator:

BMI <20 = rood
BMI 20-25 = groen
BMI 25-30= oranje
BMI 30-35 = donkeroranje/rood?

zoiets was het.... weet alleen het laatste niet meer zeker... (het gedeelte van overgewicht)
Als ik dit lijstje zie heb ik helemaal medelijden met TARA met z'n BMI van 14 en een beetje
Ik dacht ook onder een BMI van 18 in het rood.

Voor mezelf vind ik een BMI van ergens tussen de 20 en 21 het mooist

edit: en toen wij wat kregen hadden we samen een perfect BMI, maar inmiddels zakt ons gemiddelde wel naar rood

[ Bericht 9% gewijzigd door freecell op 01-04-2008 15:04:09 ]
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:55:55 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57761126
ik weet niet of dit een landelijk lijstje is hoor??? is een BMI-meter met kleurtjes, die wij op de afdeling hebben...

en 14 is idd wel erg laag .... lijkt me ook niet fijn.
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:03:50 #160
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57761263
hmmm op de site van de hartstichting is het heeeeel anders :

Bij een BMI <10 en een BMI > 30 is het rood

BMI 10-19 is geel: uw gewicht is aan de lage kant... (uhhhh BMI van 11????)

BMI 19-25 is groen: uw heeft een gezond gewicht

BMI 25- 27 is okergeel: uw heeft licht overgewicht; houdt uw gewicht stabiel

BMI 27-30 is oranje: u bent aan de zware kant, houdt uw gewicht stabiel

BMI > 30 is rood: uw gewicht levert gezondheidsrisico;s op

toch wel weer heel anders....
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:08:21 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_57761322
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmmm op de site van de hartstichting is het heeeeel anders :

Bij een BMI <10 en een BMI > 30 is het rood

BMI 10-19 is geel: uw gewicht is aan de lage kant... (uhhhh BMI van 11????)

BMI 19-25 is groen: uw heeft een gezond gewicht

BMI 25- 27 is okergeel: uw heeft licht overgewicht; houdt uw gewicht stabiel

BMI 27-30 is oranje: u bent aan de zware kant, houdt uw gewicht stabiel

BMI > 30 is rood: uw gewicht levert gezondheidsrisico;s op

toch wel weer heel anders....
Ow, dan kan ik nog gerust 30 kilo wegen voor het echt ongezond wordt
disclaimer
pi_57761333
Dat lijikt me ook geen goed lijstje?
Bij een BMI van ondr de 17 heb je écht wel ondergewicht.
Ik snap wel dat de hartstichting ondergewicht niet zo'n probleem vindt. Voor je hart en vaten is dat namelijk best prima.

Ook de tip om bij 27-30 je gewicht stabiel te houden is niet erg slim lijkt me. Er mag dan bést wat af!
pi_57761381
Een BMI van 11 is bij mij 32 KG. Dan val ik echt wel van mijn graatje hoor
pi_57761391
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:09 schreef freecell het volgende:
Dat lijikt me ook geen goed lijstje?
Bij een BMI van ondr de 17 heb je écht wel ondergewicht.
Ik snap wel dat de hartstichting ondergewicht niet zo'n probleem vindt. Voor je hart en vaten is dat namelijk best prima.

Ook de tip om bij 27-30 je gewiht stabiel te houden is niet erg slim lijkt me. Er mag dan bést wat af!
Veel jojo-en is misschien ook niet slim.
En aangezien zo'n 90% van de lijners na 2 jaar op hun oude gewicht of meer zit, verwachten ze misschien minder problemen met de mensen die stabiel blijven dan met de lijners
Die van de hartstichting vind ik op z'n zachtst gezegd heel raar...
18,5 - 25 lijkt mij het meest logisch (alhoewel de grens van 27 vaak wordt aangenomen als punt waarop er niet sign. meer gezondheidsrisico's zijn --> dat is ook vast de grond waarop de scheiding van dieetclub en slank bepaald is? )
Edit: vind het wel leuk dat het de laatste tijd wat meer door elkaar loopt en eigenlijk is zo'n scheiding w.m.b. niet eens echt nodig.
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:50:02 #165
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57761949
Zomertijd, op zich maakt het niet uit maar nu is het om 21.00 uur nog bijna licht en dan moet ik slapen
Pfff, vergeet me steeds te wegen, of ik wil ut gewoon niet, dat kan ook maar ik ben al sinds vrijdag niet wezen hardlopen en voor de rest niet echt goed op het eten gelet dus ik vrees met grote vreze (?).
Nou doet mijn keel pijn en loopt mijn hoofd langzaam vol...
Ennnnn..................uitgezeurd.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 1 april 2008 @ 15:58:24 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_57762043
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Zomertijd, op zich maakt het niet uit maar nu is het om 21.00 uur nog bijna licht en dan moet ik slapen
Pfff, vergeet me steeds te wegen, of ik wil ut gewoon niet, dat kan ook maar ik ben al sinds vrijdag niet wezen hardlopen en voor de rest niet echt goed op het eten gelet dus ik vrees met grote vreze (?).
Nou doet mijn keel pijn en loopt mijn hoofd langzaam vol...
Ennnnn..................uitgezeurd.
Om 21:00 nog licht?
Waar woon jij, dan ga ik er ook wonen
disclaimer
pi_57762295
met een bmi van 17,5 mocht je regelrecht de eetkliniek in volgens mij..
Misschien dat het zelfs nog wel hoger lag..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:21:49 #168
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57762455
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Om 21:00 nog licht?
Waar woon jij, dan ga ik er ook wonen
BIJNA nog licht
En in Friesland, best koud hier

Wat moet je mensen vertellen? nog zoveel bmi'tjes en dan heb ik een gezond gewicht

Wat ik nog steeds een beetje vreemd vind is dat je niet jaarlijks een check-upje bij de dokter moet houden, net zoals de tandarts zeg maar.
Bloeddruk, cholesterol, HB... Zijn toch tekenen. Maar ja dat zal wel onmogelijk zijn ivm de kosten.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:22:21 #169
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57762461
volgens mijn valtaf profiel: 18.5 tot 25 een gezond gewicht 47.36 kg tot 64.00 kg

klein zijn 47,5 kilo jemig dat wíl ik niet eens wegen

ik hou btw ook niet van de winter hoor, depressive neigingen enzo... maar die donkertje hou je met de klok verchuiven toch ook niet tegen, net als dat t s zomers vanzelf langer licht blijft...t verschilt miss een paar weekjes....
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:26:33 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_57762529
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:22 schreef kwakveense het volgende:
volgens mijn valtaf profiel: 18.5 tot 25 een gezond gewicht 47.36 kg tot 64.00 kg

klein zijn 47,5 kilo jemig dat wíl ik niet eens wegen

ik hou btw ook niet van de winter hoor, depressive neigingen enzo... maar die donkertje hou je met de klok verchuiven toch ook niet tegen, net als dat t s zomers vanzelf langer licht blijft...t verschilt miss een paar weekjes....
Onzin, want op de langste dag is het tòch een uur langer licht
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:39:36 #171
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57762733
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ok ok ok ik geef op
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:47:00 #172
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57762850
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar daar gáát het niet om
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:51:19 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_57762911
huilies
disclaimer
  dinsdag 1 april 2008 @ 17:15:41 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_57763225
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:12 schreef teigan het volgende:
Arme Bert
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57763380
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 16:12 schreef teigan het volgende:
Als je heel grof gebouwd bent misschien, maar als je tenger bent wil niet meteen zeggen dat er iets mis met je is als je een bmi van 17,5 hebt
pi_57763462
voor de eetstoornissengroep lag de regel op bmi 17,5 of 18, als je daaronder kwam mocht je de deeltijdbehandeling niet meer volgen..
Maar daar kom je als tenger meisje ook niet heel makkelijk aan toch?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_57763547
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:30 schreef teigan het volgende:
voor de eetstoornissengroep lag de regel op bmi 17,5 of 18, als je daaronder kwam mocht je de deeltijdbehandeling niet meer volgen..
Maar daar kom je als tenger meisje ook niet heel makkelijk aan toch?
Misschien niet makkelijk, maar er zijn genoeg mensen die volgens BMI te zwaar zijn maar geen eetprobleem hebben of ongezond zijn
Net zoals niet iedereen die boven de 25 komt ongezond is of een eetprobleem heeft
pi_57763635
klopt, maar ik heb ook nergens gezegd dat dat wel geldt voor mensen met een laag BMI..
  dinsdag 1 april 2008 @ 17:43:33 #179
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_57763665
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Misschien niet makkelijk, maar er zijn genoeg mensen die volgens BMI te zwaar zijn maar geen eetprobleem hebben of ongezond zijn
Net zoals niet iedereen die boven de 25 komt ongezond is of een eetprobleem heeft

die bookmark ik
***Levi was here***
pi_57764092
Zo eerste werkdag zit erop

Heb het erg naar mijn zin gehad vandaag Hopelijk blijft dit zo
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:56:29 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57764763

pi_57764838
Evy roels
Ja doei.
  dinsdag 1 april 2008 @ 19:35:34 #183
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57765475
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:01 schreef motorbloempje het volgende:
Evy roels
Evy, al dagen niet meer gezien door de spierpijn...
M.a.w. dansen is niet goed voor je spieren

[ Bericht 6% gewijzigd door uniekhoorn op 01-04-2008 20:05:08 ]
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:14:55 #184
4177 Jojogirl
pi_57766142
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als je heel grof gebouwd bent misschien, maar als je tenger bent wil niet meteen zeggen dat er iets mis met je is als je een bmi van 17,5 hebt
Over het algemeen meldt men je niet zomaar aan voor een kliniek als je normaal eet en met eten omgaat maar gewoon toevallig weinig weegt. Anders zou het wel heel druk worden in die klinieken Ik ken zat lange dunne mannen die veel eten/snoepen, maar toch niks aankomen.

Oe, Evy. Ik wil zo graag weer beginnen daarmee, maar dat duurt nog wel een half jaartje
pi_57766217
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:14 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Over het algemeen meldt men je niet zomaar aan voor een kliniek als je normaal eet en met eten omgaat maar gewoon toevallig weinig weegt. Anders zou het wel heel druk worden in die klinieken Ik ken zat lange dunne mannen die veel eten/snoepen, maar toch niks aankomen.

Oe, Evy. Ik wil zo graag weer beginnen daarmee, maar dat duurt nog wel een half jaartje
Gelukkig niet inderdaad
De huisarts heeft een keer tegen TARA gezegd: "eigenlijk zou ik je nu moeten laten opnemen en aan de sonde-voeding leggen, maarja, je eet "
Daar herinner ik hem af en toe nog eens aan in een flauwe bui
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:44:28 #186
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57767706
Afgesproken alla mama.... 20 km
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:45:29 #187
4177 Jojogirl
pi_57767727
Ik heb hier thuis (nouja, deze week even in Canada) nog wel een kandidaat dan Alhoewel ik geloof dat die van mij meestal nog net boven de 18 komt met z'n BMI.
  dinsdag 1 april 2008 @ 22:19:44 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_57768415
Die van mij heeft ook gewoon spekjes gelukkig
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 april 2008 @ 22:35:55 #189
13151 crew  Rewimo
pi_57768739
Ik heb geen idee wat qltels BMI is, maar onder de 18 zit ie zéker niet

Het was erg leuk in de dierentuin, alleen jammer dat het precies begon te regenen toen we het hele zooitje eropuit hadden gestuurd En ik heb een tijgertje gekregen als dank voor het organiseren

Vanavond heerlijk gegeten Niet erg lijntechnisch verantwoord, maar wel erg lekker
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_57769416
mijn heeft ook een buikje

stom, dat ik 't bij hem wel fijn vind, en bij mezelf niet
Ja doei.
pi_57770457
Ik ben wel blij met het onwijs platte buikje van TARA.
Volgens mij vind je dat soort dingen al heel snel heel mooi als je ze maar lief genoeg vindt
pi_57770541
Volgens mij vind je per definitie de man waar je van houdt mooi
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57770627
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:51 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij vind je per definitie de man waar je van houdt mooi
Bijna altijd
Toen mijn tante mijn oom (bijzonder lelijk toen) ontmoet had en net een relatie met hem had, liet ze een foto van hem aan mijn moeder en mijn 3 andere tantes zien.
Die vielen toen prompt stil...
Mijn tante: Hij is zo leuk! *even stil* en op deze foto staat hij nog knapper dan hij is
Toen hebben ze met z'n vijven héél hard gelachen

Inmiddels is mijn oom heel tof opgedroogd Het is een mooie 60-plusser geworden
pi_57770693
Geweldig, freecell
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 2 april 2008 @ 00:08:57 #195
43556 miss_dynastie
pi_57770963
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:54 schreef freecell het volgende:

[..]

Bijna altijd
Toen mijn tante mijn oom (bijzonder lelijk toen) ontmoet had en net een relatie met hem had, liet ze een foto van hem aan mijn moeder en mijn 3 andere tantes zien.
Die vielen toen prompt stil...
Mijn tante: Hij is zo leuk! *even stil* en op deze foto staat hij nog knapper dan hij is
Toen hebben ze met z'n vijven héél hard gelachen

Inmiddels is mijn oom heel tof opgedroogd Het is een mooie 60-plusser geworden

Is ie echt mooi opgedroogd of went het?
pi_57771005
quote:
Op woensdag 2 april 2008 00:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is ie echt mooi opgedroogd of went het?
Hij is heus écht mooi opgedroogd :d Ik heb hem nooit als lelijk gekend, aangezien ik pas kwam toen hij al ver over de 40 was. En toen viel hij ook al mee. hij schijnt vooral in zijn twintiger jaren eng te zijn geweest

Nu is het zo'n lief verstrooide professor type qua uiterlijk
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 april 2008 @ 00:17:35 #197
95752 crew  Chell
Kluns
pi_57771180
Mijn heeft ook een buikje. Maar die moet nodig ook wat aan de lijn gaan doen, want het wordt nu een beetje té en dat vind ik wel zonde.
  woensdag 2 april 2008 @ 01:30:13 #198
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57772311
ik heb geen maar ik hou wel van beetje klein beetje buikje...
  woensdag 2 april 2008 @ 07:10:30 #199
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57773204
Succes vandaag CF. Veel plezier en verdedig ze enzo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57773329
CF, succes en veel plezier vandaag!!

Mijn is aan de magere kant, al begint er toch wel een beetje een zacht laagje op zijn buik te komen nu.

Ik had gisteren mijn officiele weegdag, en na het weekend was ik al heel blij dat ik gelijk was gebleven. Wel een kraal verdient dus.
Maar vanmorgen was ik dus wel een kilo lichter dan op 1 maart .. Maarja, dan heb ik wat speling voor de komende maand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')