Jawel bijzonder. Jij bent niet bijzonder!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:08 schreef Sympathiek het volgende:
Dat kan. Sommige mensen kunnen hoge geluidsfrequenties waarnemen. Niks bijzonders.
Nee want die piep wordt harder als je dichtbij zon tv komt en zachter als je wegloopt en bij een gehoorbeschadigingspiep komt de piep niet van 1 richting.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:23 schreef Liquidootje het volgende:
Een hoge piep kan ook gehoor beschadiging zijn hoor. Een goede test zou bijvoorbeeld zijn dat je naar een heel afgelegen plek rijdt. (zuid pool, noord pool, woestijn) en dan nog eens gaat luisteren of je een piep hoort.
Sommige mensen willen maar niet geloven dat ze gehoorbeschadiging hebben en geven dan vanalles de schuld. lampen, muizen, mieren in de oren etc. Ik word er gek van.
Zou kunnen. Ik heb wel last van tinitus, maar dat klinkt bij mij heel anders.. Als ik de tv, radio, lamp of wat dan ook uit doe is de piep weg. En hoe dichter ik bij de bron kom, hoe luider het wordt. Ben ik buiten of ergens anders dan hoor het niet. Wij wonen in een dorp en ook in ons vakantiehuisje is het echt stil en daar hoor ik hoogstens wat gezoem van wat wél een gehoorbeschadiging is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:23 schreef Liquidootje het volgende:
Een hoge piep kan ook gehoor beschadiging zijn hoor. Een goede test zou bijvoorbeeld zijn dat je naar een heel afgelegen plek rijdt. (zuid pool, noord pool, woestijn) en dan nog eens gaat luisteren of je een piep hoort.
Sommige mensen willen maar niet geloven dat ze gehoorbeschadiging hebben en geven dan vanalles de schuld. lampen, muizen, mieren in de oren etc. Ik word er gek van.
Omdat je dan ziet dat het aan staat.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:08 schreef Liquidootje het volgende:
Ik hoor het ook altijd. Zwaar irri. Geldt ook voor zoveel ander aparatuur. Vooral dingen met ledjes erin.
Ja, sterker nog, alle halfgeleiders! Piepende torren, niet normaal!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:48 schreef Liquidootje het volgende:
En misschien dat alle diodes een pieptoon veroorzaken. Misschien he!
NEE, JE LIEGT.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:29 schreef Liquidootje het volgende:
dc.. ac.. ledjes.. diodes.. halfgeleidens.. weerstand.. frequentie...
Hou maar 10 verschillende optische muizen tegen je oor, dan hoor je het ook.
maar goed, dan niet!
Hebben ze in internetcafé's nog steeds CRT schermen ja?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:30 schreef Xebrozius het volgende:
Meer uitgaan, dat helpt. Hoor het nu voor geen meter meer..
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hebben ze in internetcafé's nog steeds CRT schermen ja?
Lichtbuizen?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:21 schreef BrandX het volgende:
Ik heb dat ook. Ik heb me laten vertellend dat dat te maken heeft met de trillingen in de lichtbuizen in de TV. die trillen dusdanig snel dat ze deze hoge piep veroorzake. Zit wel wat in vind ik, ik hoor lampen ook vaak fibreren.
Dan hebben wij waarschijnlijk thuis nooit een goeie tv of crt-monitor gehad. Want zonder uitzondering hoor ik bij elke crt beeldbuis die hoge piep... De een duidelijker dan de ander, dat welquote:Op zondag 30 maart 2008 04:12 schreef Repeat het volgende:
Een goeie tv heeft die piep nietl.
Bij andere tv´s hoor ik em idd wel eens, echt om knettergek van te worden (jatog geert??!!!1)
Wel eens een veldmuis horen piepen?quote:Op zaterdag 29 maart 200822:25 schreef veldmuis het volgende:
Ik weet van niks. Ik heb nog nooit een diode horen piepen.
Nee?quote:
Ja die!quote:Op zondag 30 maart 200811:44 schreef veldmuis het volgende:
Zoeen 20" "flatron wide" <-- staat linksboven
met knopjes rechts aan de ACHTERkant van het scherm? DiE?!!?!!?!OEHNOES
Ik hoor sowieso al die geluidjesquote:Op zondag 30 maart 2008 12:34 schreef Andyy het volgende:
heb op m'n kamer nog zo'n tv staan, zwaar irritant
soms hoor ik m'n mobiel ook als die aan het opladen is
dan ligt die zo op je kamer en probeer je te slapen en dan BZZ BZZ Bzzquote:Op zondag 30 maart 2008 13:18 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ik hoor sowieso al die geluidjes
Maar die van telefoons die aan het opladen zijn die zijn het ergste
Die hoor ik ook idd, maar wat vinden jullie dan van die muggenstekkers? Die zijn pas zwaar irritant, dat geluid kun je echt niet om heen.quote:Op zondag 30 maart 2008 13:18 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Inderdaad,dat geluid is echt niet te negeren. Behalve door muggen dan.quote:Op zondag 30 maart 2008 13:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die hoor ik ook idd, maar wat vinden jullie dan van die muggenstekkers? Die zijn pas zwaar irritant, dat geluid kun je echt niet om heen.
En ze werken niet eensquote:Op zondag 30 maart 2008 13:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die hoor ik ook idd, maar wat vinden jullie dan van die muggenstekkers? Die zijn pas zwaar irritant, dat geluid kun je echt niet om heen.
quote:Op zondag 30 maart 2008 13:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Inderdaad,dat geluid is echt niet te negeren. Behalve door muggen dan.
quote:Op zondag 30 maart 2008 13:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Inderdaad,dat geluid is echt niet te negeren. Behalve door muggen dan.
Oh ja, dat was ik even vergeten er bij te vermelden....quote:
Ja maar dat is zo'n opstartgeluidje, die hoor je maar eventjes toch? Dat andere pieptoontje is zo irri.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:30 schreef yosander het volgende:
Alleen bij mijn CRT TV die dan meestal nog moet opwarmen.
Ja, maar daar heb ik bij mijn TV gelukkig geen last van.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:18 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ja maar dat is zo'n opstartgeluidje, die hoor je maar eventjes toch? Dat andere pieptoontje is zo irri.
Ik heb mezelf aangeleerd om de meeste piepgeluiden uit te sluiten (ik hoor ze soms nog wel, maar heb er meestal geen last meer van).quote:Op zondag 30 maart 2008 13:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nu heb ik de test gedaan en ik hoor 18850.00Hz nog...quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:13 schreef Doderok het volgende:
Dat kan inderdaad mega kut zijn.
Gelukkig doet mijn huidige tv dat niet, misschien zijn de TVs beter geworden, of mijn gehoor slechter...
Ow, het is blijkbaar mijn gehoorToch als ik die toongenerator hier kan betrouwen:
http://www.world-voices.com/software/nchtone.html
Al moet ik misschien met een koptelefoon testen, 15800 hoor ik nog net, maar vanaf 16200 komen er lagere tonen uit m'n speakers, zal wel aan de versterker liggen...
Nu ja, slecht gehoor heeft ook z'n goede kanten, dat gepiep heeft vroeger de levensduur van mijn tv's aanzienlijk verkort. Agressie opwekkend kutgepiep was dat... Mijn oude PC heeft ook wat schade opgelopen omwille van irritante geluiden.
Voor de geïnteresseerden: gehoortest (geen pieptoontjes, je hoort woorden of cijfers met veel geruis/storing erbij en moet het juiste woord/cijfer aanklikken)
http://www.oorcheck.nl/welkom.html voor jongeren (tot 24 jaar)
http://www.hoortest.nl/hoortest.html voor de iets ouderen
Als m'n oren fluiten/piepen/whatever (niet dat ik daar zo dikwijls last van heb) is dat trouwens veel minder irritant dan wanneer het geluid van buitenaf komt. Geldt dat voor iedereen of hangt dat af van persoon tot persoon?
Hell yes!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:07 schreef Wiebelkont het volgende:
Ok, de mensen die dit herkennen zullen dit herkennen, de rest verklaart me voor gek
Als je een ouderwetse (red: CRT) tv aan hebt staan, produceert deze een (zeer) hoge fluit/pieptoon. TFT's hebben dit niet. Ik hoor die fluittoon, en kan dus van een eindje weg, zonder dat het geluid van de tv aan hoeft te staan, horen of de tv aan of uit staat. Mijn gehoor is sinds ik heel klein was wel ietsje minder geworden, maar ik hoor het nog wel. Mijn vriendin hoort dit niet.
Ik vraag me nu af, wie hoort deze pieptoon nog meer?
Tartini tonenquote:Op woensdag 11 januari 2006 00:13 schreef Doderok het volgende:
[...]
Al moet ik misschien met een koptelefoon testen, 15800 hoor ik nog net, maar vanaf 16200 komen er lagere tonen uit m'n speakers, zal wel aan de versterker liggen...
[...]
quote:Op maandag 31 maart 2008 00:45 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik heb mezelf aangeleerd om de meeste piepgeluiden uit te sluiten (ik hoor ze soms nog wel, maar heb er meestal geen last meer van).
Maar inderdaad die k** muggenstekkers (alle antimug gevallen eigenlijk) blijf ik horen![]()
Tijdje geleden is er bij ons de keuken verbouwd terwijl ik lag te slapen, de tegels in de keuken zijn er met een pneumatische hamer uitgesloopt en ik heb heerlijk geslapen (nergens last van dus)![]()
Pleur zo'n antimugapparaat aan en lig ik wakker![]()
Je weet duidelijk niet wat "red:" betekentquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:07 schreef Wiebelkont het volgende:
Als je een ouderwetse (red: CRT) tv aan hebt staan, produceert deze een (zeer) hoge fluit/pieptoon. TFT's
Doe niet verheven, valt me gewoon vaak op. Stoor me er verder niet aan, vind het gewoon grappig.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:30 schreef Liquidootje het volgende:
Misschien dat hij zijn reactie gewoon zelf op een humoristische manier edit/beter verklaart als redacter/redactie zijnde.
Waarom moet je weer zo verheven doen?
Als onze laptop aan het opladen is hoor je ook echt een zeer irritant geluid.quote:Op zondag 30 maart 2008 13:18 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
soylent, waar scheld je mij uitquote:Op maandag 31 maart 2008 12:38 schreef soylent het volgende:
Omdat je een autistische n00b bent, daarom
Daarom hebben we nu allemaal een mooie 'platte' tvquote:Op maandag 31 maart 2008 17:11 schreef Tomhoog het volgende:
Ik hoor het ook en mijn ouders niet.
Vervelend
He zusquote:Op maandag 31 maart 2008 12:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Long lost twin? Door een onweersbui slaap ik heen maar piepjes......
![]()
Ik weet het ook niet meerquote:
LoL @ EN IK WIL WO II EN DE NSB, JODEN, HOLOCAUST EN HITLER DUS HELEMAAL NIET BETREKKEN IN DEZE DISCUSSIE. DAAROM HAALDE IK DE JODEN ERBIJ. OM AAN TE TONEN DAT JOUW NSB NERGENS OVER GING.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:49 schreef soylent het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet meerHet was voor de persoon boven je bedoeld denk ik. Verkeerd gelezen, sorry
quote:
Die dingen worden met een slijptol omgezaagtquote:Op vrijdag 11 april 2008 19:20 schreef Koentebaf het volgende:
In Rotterdam Oosterflank schijnt op het Metro station een apparaat te staan dat na 19:00 uur 's avonds tot laat een hoge pieptoon uitzendt die alleen jongeren blijken te kunnen horen. Zo proberen ze te voorkomen dat die gasten daar samenscholen. Geen idee of het werkt.
Volgens mij gebruikt het Israëlische leger o.a. geluid tegen opstandige Palestijnen...quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:22 schreef Liquidootje het volgende:
Man, klassiek muziek voor zwervers. Hoge tonen voor jongeren.
Wat is het volgende? Brown-noise ipv traangast tegen hooligans?
Brown-noise werkt niet. Mythbusters heeft dat getest.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:22 schreef Liquidootje het volgende:
Man, klassiek muziek voor zwervers. Hoge tonen voor jongeren.
Wat is het volgende? Brown-noise ipv traangast tegen hooligans?
Doe eens ff rustig kerel!quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:27 schreef notunreal het volgende:
Ik ook, en wordt er HELEMAAL gek van op sommige momenten..![]()
En mijn ouders geloven me niet dus een nieuwe tv komt er niet in!![]()
Tv met pieptoon![]()
Telefoon met pieptoon![]()
![]()
CRT monitor met pieptoon![]()
![]()
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:10 schreef Rosbief het volgende:
Ik kan altijd horen wanneer mijn moeder er tussenuit peert op de schakelbrommert wanneer ik binnen zit.
Of telt dat niet?
Dus dan kan het echt niet werkenquote:Op zaterdag 12 april 2008 00:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Brown-noise werkt niet. Mythbusters heeft dat getest.
sorry moest even mun frustratie kwijt..quote:Op zaterdag 12 april 2008 02:06 schreef Koentebaf het volgende:
[..]
Doe eens ff rustig kerel!
Straks heb je er ook nog een hartslagmonitor met pieptoon bij! En da's nie goe... kan ik je vertellen!
Kijk dan even naar de accu, dat was bij mijn laptop de oorzaak.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:07 schreef notunreal het volgende:
[..]
sorry moest even mun frustratie kwijt..
En nu begint mijn laptop ook nog te piepen![]()
![]()
Volgens mij hoort iedereen diequote:Op zaterdag 12 april 2008 17:10 schreef Knipoogje het volgende:
Hier kun je de mosquito sound in mp3 formaat downloaden.
Schijnt dat de mosquito sound als ringtone ook erg popi is
Ik hoor hem in ieder geval en ben 34, dus dat alleen pubers hem horen is onzin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |