en zelfs ook vakantie aan fok verslaaftquote:
Dat vinden wij ook. We gebruiken 'm ook dagelijks. Erg gezellig en lekker warm.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:13 schreef Bluezz het volgende:
Helemaal bijgelezen weer
Die kachel is echt
Lekker vroeg aan de slagquote:
Het is mijn hobby ook niet..quote:
Tja, ik was er ook niet aan gewend, maar kennelijk beginnen al die bedrijven hier om een uur of 7. Om kwart over 7 stonden ze hier voor de deur.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekker vroeg aan de slagIk ben benieuwd hoe het wordt!
De maximale breedte hier is 1,35. De gemeente wil het niet groter aangezien het gebied hier niet teveel mag veranderen. De gaten lijken op de foto overigens kleiner dan in het echt..quote:
Oh leuk, daar bemoeien zich er ook tegen aan dus?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:19 schreef qltel het volgende:
[..]
De maximale breedte hier is 1,35. De gemeente wil het niet groter aangezien het gebied hier niet teveel mag veranderen. De gaten lijken op de foto overigens kleiner dan in het echt..
Het lijkt soms net Nederlandquote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:21 schreef Oblivion het volgende:
Oh leuk, daar bemoeien zich er ook tegen aan dus?
In kleine dorpen hier in Nederland ook zo...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het lijkt soms net NederlandAlleen dan waarschijnlijk nog grondiger.
Ja hoor, met alles..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:21 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh leuk, daar bemoeien zich er ook tegen aan dus?
Dat heb ik ook gevraagd, mag ook niet..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik zou er dan 4 op een rij zetten ofzo.
Hij staat al bijna..quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:10 schreef Rewimo het volgende:
Wil je eens een paar foto's maken van het uitzicht?
Werken jij!quote:Verdorie, ik wil naar huis!
Daar is nog niets te zien, zit nog folie voor.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik wil graag het uitzicht aan de achterkant zien
Klopt.. Alles wordt ter plaatse gezaagd en gemaakt. Ze hadden vanmorgen alleen maar wat balken en platen bij en vanzelfsprekend een berg gereedschap. En het dak en de zijkanten enzo worden afgewerkt door de dakdekker.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:19 schreef z80 het volgende:
zo te zien wordt het een echte Duitse dakkapel.
zwaar, degelijk en geen prefab.
duurt even maar dan heb je ook wat.
Intussen zit er al een dak in, zitten er opstaande randen op en is de onderrand van het dak geschilderd. En dat in 10 minuten. Als je met je ogen knippert mis je iets..quote:
Ongeduld..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:02 schreef Rewimo het volgende:
Heb je een foto van hoe ver ze inmiddels aan de achterkant gevorderd zijn?
IK sta versteld van hoe snel het allemaal gaat. Ik dacht dat die lui wel een week bezig zouden zijn. Zijn ze als het goed is over 2 uur al klaar. Alleen de grove afwerking dan he. De rest zal wel komen als de ramen er zijn. Dat duurt nog 3 weken als het goed is.quote:
Klopt. Ik zie het nu ook. Ik raak kennelijk een beetje in de war van al die foto's.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Hee, die tweede foto stond er al!Die is niet van de achterkant
Nee, die heeft een punt aan het eind en die kunnen ze in de balk slaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:13 schreef Rewimo het volgende:
D'r zweeft een hamer in de lucht op die onderste foto
Klopt.. Gisteren iviel er nog bijna 1 van het dak. Het begin te miezeren en de dakpannen werden nat.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:42 schreef z80 het volgende:
zo te zien kennen ze in Duitsland geen arbo.
met de kettingzaag bezig zonder bescherming,
een plank naar boven doorgeven terwijl de afstand eigenlijk te groot is.
Aan dakwerk is weinig te zien,helaas. En nu hebben ze ook nog de zon achter zich..quote:
Beautyquote:
Komt ook omdat alles voorgevormd is. Bijvoorbeeld, die platen onder en boven het raam zit een ronding in. Die zit er dus al in en die plaat is helemaal op maat. Daar hoeft geen zaag in. Zelfs de schroefgaten voor de bevestiging van de zijplaten zitten er al in. En op de zijplaten staat mooi aangegeven hoe ze moeten zagen. En er zit een malletje bij waarmee ze de boorgaten precies af kunnen tekenen. Het enige wat hij daar dus aan hoefde te doen is die zijplaten op lengte maken. Daarna de afwerklatjes (of hoe heten die dingen) voor de zijkant op maat maken (daar is die verstekbak voor) en heel het spul kan op de grond in elkaar gezet worden. Op de kozijn zitten 6 klemmetjes en daar klemt heel die constructie in.quote:
Nee,dat gaat nog wel even duren..quote:Op maandag 9 juni 2008 21:49 schreef Katinkat het volgende:
Ziet er goed uit, zijn de ramen voor de dakkapellen er ook al?
Voor groter dan 1 meter 30 krijg je hier geen bouwvergunning. Dus dan maar 2 aan beide zijden. We vinden het ook niet erg, want eerst hadden we vernomen dat aan de voorkant niet zou mogen en het uitzicht is daar mooier.quote:
Al het hout is geimpregneerd. Maar daar moet dus nog wel iets overheen, maar dat moet de dakdekker doen.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:01 schreef Mirre het volgende:
Zie ik daar nou nog kaal hout rondom het raam bij de dakkapel of is dar gelakt of zo?
Dan is dat bij jullie nog erger als in Rindern, waar slechts tot 3m mag.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Voor groter dan 1 meter 30 krijg je hier geen bouwvergunning. Dus dan maar 2 aan beide zijden. We vinden het ook niet erg, want eerst hadden we vernomen dat aan de voorkant niet zou mogen en het uitzicht is daar mooier.
We wonen hier in een landschaftsschutzgebiet. Heeft zo z'n nadelen, voordeel is wel dat er niets bijgebouwd of veranderd mag worden. We lopen dus niet het risico dat ze hier aan de overkant ineens een grote schuur of een compleet dorp ofzo gaan neerzetten.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:57 schreef siemi het volgende:
[..]
Dan is dat bij jullie nog erger als in Rindern, waar slechts tot 3m mag.
Ah mooi, ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.quote:Op zondag 20 juli 2008 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Eindelijk weer bericht van de timmerman: morgenmiddag komen ze de dakkapellen afwerken
En waar blijven de fotos?quote:Op zondag 20 juli 2008 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Eindelijk weer bericht van de timmerman: morgenmiddag komen ze de dakkapellen afwerken
Mwah, we hebben nog wel wat overquote:
Ja, dat snap ik, maar dan nog...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mwah, we hebben nog wel wat over
[ afbeelding ]
Waar ze nu bezig zijn, is het grindveld midden boven op de foto.
Integendeel. Dat grindvlak moet sowieso nog weg, dus hier ligt het absoluut niet in de weg. Aan de zijkant juist wel. Achter het huis hebben we een stukje gras met bomen, dat is onze directe achtertuin..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:20 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Beter was geweest an de zijkant zodat je nog een iets wat normale achter/voortuin zou hebben.
Met die machines..
Of wilde jullie toch veranderingen in de tuin?
Wij zijn niet aangesloten op het riool. De oude voorziening waar het water in liep (voor zover ik weet gewoon een onderdeel van een oude mestput) is al jaren geleden afgekeurd en kreis Kleve loopt dus al een tijdje te zeuren dat er iets aan moet gebeuren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:27 schreef siemi het volgende:
Ik dacht hetzelfde, toen ik die man tijdens het hijsen er middenin zag staan.... Zij liever dan ik.
Maar blijkbaar heb ik wat berichten gemist. Wat gaat die put doen (oftewel iets uitgebreider dan water zuiveren).
Er zit alweer een nieuw stukje tussen.quote:
We hebben dan ook heel erg veel boeken..quote:
Jij hebt ons kind toch bij?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie die foto en denk: zo, je bent lekker opgeschoten!
Lelijk is volgens mij een kwestie van smaak..quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:29 schreef Bluezz het volgende:
Super!! Wat lekker veel boeken en rommelruimte, wij gebruiken de oude lundia ook nog steeds als kast in de woonkamer waar tv, video en audio in staan. Ideaal vinden wij, alhoewel de meningen verdeeld zijn van 'lelijk', 'ouderwets', 'onrustig met tv kijken', tot 'handig'...
Zit veel suiker in, dus plakt goed..quote:
Als ik heeeel eerlijk mag zijn zijn we nog bezig met inruimen.. Tja, grote kast, veel boeken, duurt even..quote:Op maandag 16 maart 2009 11:39 schreef Dinus het volgende:
Hebben jullie nog foto's gemaakt van de boekekast met boeken?
Vast wel![]()
Wie zich niet kan bedwingen kan 'm ook live komen bekijken..quote:Op maandag 16 maart 2009 12:43 schreef Dinus het volgende:
Dan wachten we nog even
Heel even maar hoor
We zijn nog niet klaar met planten. Ik wil het lekker vol zetten..quote:Op woensdag 1 april 2009 20:08 schreef Isabeau het volgende:
Wat moet dat een werk zijn geweest!!Hulde aan qltel hoor voor het spitten
En voor jou, voor het plantjes planten eenGaat er vast super uitzien!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |