Ziezo.. Vrouw en kind zijn een weekend weg, dinsdag komt de kast, dus heb ik alle tijd om te verhuizen. Tenslotte moet de hele zijmuur vrij zijn om de kast te kunnen plaatsen. En, we hebben nu eens nagedacht wat wellicht efficienter is dan hoe het nu staat.
Ik ben dus druk aan het schuiven.
Het zou makkelijker zijn als het er nog steeds zo uit zou zien, maar helaas..

![]()
Maar goed, tegen die rechtermuur komt dus de nieuwe kast. En de plint moet weg. En die plint is gemaakt van stukjes tegel die vastgemetseld zitten. En die bik ik er zo vanaf, maar dan blijft er een strookje cement over (dat grijze laagje onder de opstaande tegeltjes)

. En die is best lastig weg te krijgen. Maar goed, je moet er iets voor over hebben..
Intussen staan de banken al zoals we ze wilden. En de blauwe kast die we hebben ook.
Onze woonkamer is 4,5 meter hoog. Bovenin zitten 2 lichtpunten, maar onnodig om te zeggen dat we daar niet veel aan hebben. Aan de ene hebben we een ventilator gehangen en aan de andere hangt niets, want een lichtpunt op 4,5 meter hoogte is gewoon niet handig. Dan hebben we nog 3 lichtpunten in de muur op een meter of 2 hoogte. (zie schuin rechts boven de TV). Leuk, maar niets voor onze schemerlampen. Maar, 1 voordeel, de kast staat nu precies voor 1 zo'n lichtpunt. Daar kunnen we dus een snoer aanmaken en daar de schemerlamp weer aan. De andere 2 zitten in de nieuwe kast, dus daar zetten we wel lampjes neer in de kast.