Niks jij probeerde je discussiepartner weg te zetten als "extremist", iets wat Ellian met zulke uitspraken ook doet.quote:
Klopt en dergelijke dieten zijn ook al helemaal niet best als je ervanuit gaat dat het per definitie goed is, zoals mevrouw leek te doen. Volgens mij zijn dergelijke dieten mogelijk als je erg goed kijkt naar wat je eet en zeker ook genoeg calorieën binnenkrijgt. Met name een tekort aan vitamine B12 schijnt een aardig risico te zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:08 schreef Aoristus het volgende:
Er staat trouwens wel een hoop waarheid in dat stukje over Orthorexia Nervosa, de meeste vegetariers of het exponent daarvan, de veganisten, hebben een superioriteitsgevoel. Zulke types vind je vooral bij groenlinks of de partij voor de dieren. Het is jammer voor die mensen dat ze nooit tevreden kunnen worden over iets.
Dus dat betekend dat Ellian(net als ik) dom is. Alleen ik ben een reluser op het forum en hij is een zogenaamde geleerde die schrijft voor een blad.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niks jij probeerde je discussiepartner weg te zetten als "extremist", iets wat Ellian met zulke uitspraken ook doet.
O, maar daar gaan die lui ook prat op hoor, daar heb je voedingssuplementen voor. Ze willen alleen de herkomst niet van die vitamines niet weten. IJzertekort is ook zo'n probleem.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt en dergelijke dieten zijn ook al helemaal niet best als je ervanuit gaat dat het per definitie goed is, zoals mevrouw leek te doen. Volgens mij zijn dergelijke dieten mogelijk als je erg goed kijkt naar wat je eet en zeker ook genoeg calorieën binnenkrijgt. Met name een tekort aan vitamine B12 schijnt een aardig risico te zijn.
Ik heb eigenlijk maar met een half oor geluisterd naar wat dat mens allemaal neuzelde, dus ik heb niet meegekregen of ze ook daadwerkelijk op een verantwoorde manier omging met dat soort zaken. Volgens mij stak ze nog een of ander verhaaltje af over het feit dat de mens vroeger ook prima op een dergelijk dieet kon leven en dat soort onwetendheid kan toch aardig gevaarlijk zijn. Nog wat langer terug konden we bijvoorbeeld ook prima zonder vitamine C-houdend voedsel en dat zou ik de hedendaagse mens toch niet echt aanraden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
O, maar daar gaan die lui ook prat op hoor, daar heb je voedingssuplementen voor. Ze willen alleen de herkomst niet van die vitamines niet weten. IJzertekort is ook zo'n probleem.
Zover wou ik niet gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus dat betekend dat Ellian(net als ik) dom is.
In dit geval vind ik dat niet uitmaken, Ellian verkondigt zijn mening in zijn eigen weblog, jij op een forum.quote:Alleen ik ben een reluser op het forum en hij is een zogenaamde geleerde die schrijft voor een blad.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:04 schreef Autodidact het volgende:
Vlees is wel degelijk gezond, en niet eens 'op zijn tijd'. Elke dag. Veel. Varken, kip, koe, sjgapie.
Ze zien er vaak niet beter uit dan heroiïnejunks, die veganisten.
Waarom walgelijk ?quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:27 schreef Chewie het volgende:
maar waarom dan weer pleiten voor het weren een weblogger.
Beetje walgelijk van de Winter eigenlijk
Wat is er onfatsoenlijk aan het verkondigen van de waarheid over De Winter en z'n antisemitische maatjes?quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:39 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom walgelijk ?
Ik vind de demonisering die Ellian doet met permissie van de Elsevierredactie walgelijker...als we tioch dat woord moeten gebruiken.
Fijntjes wijst de Winter erop dat volgens de eigen Elseviernormen over fatsoenlijk reageren op hun site.. hun columnist geweerd moet worden...
Overigens is het niet beter dat Ellian mag doorhitsen van Elsevier... hij is een mooi voorbeeldje van hoe het niet moet en zijn nazificaties is een reclamestrategie gericht tegen zijn ideologische hoek.. ??
Give a man enough rope..
Omdat ik van mening ben dat hij moet kunnen zeggen wat hij vind, ben je het daar niet mee eens dan ga je in discussie maar je gaat niet vragen om iemand te weren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom walgelijk ?
Ik vind de demonisering die Ellian doet met permissie van de Elsevierredactie walgelijker...als we tioch dat woord moeten gebruiken.
Fijntjes wijst de Winter erop dat volgens de eigen Elseviernormen over fatsoenlijk reageren op hun site.. hun columnist geweerd moet worden...
quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is er onfatsoenlijk aan het verkondigen van de waarheid over De Winter en z'n antisemitische maatjes?
Henryk Broder en een Duitse rechter. Hihi.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waaruit blijkt dat antisemitische?Volgens mij is het niks anders dan het aloude zwartmaken. Als je het hard genoeg roept dan is het vanzelf waar.
Prutser.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet te doen. Installatie van XP op een pc zonder optische drive. Weer een miskoop rijker.
Je kunt toch gewoon de harde schijf er even tijdelijk uitslopen, in een andere PC gooien, XP installeren en vervolgens weer terugzetten?quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet te doen. Installatie van XP op een pc zonder optische drive. Weer een miskoop rijker.
Ze zal wel scheurbuik krijgen ofzoiets. Who cares?quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk maar met een half oor geluisterd naar wat dat mens allemaal neuzelde, dus ik heb niet meegekregen of ze ook daadwerkelijk op een verantwoorde manier omging met dat soort zaken. Volgens mij stak ze nog een of ander verhaaltje af over het feit dat de mens vroeger ook prima op een dergelijk dieet kon leven en dat soort onwetendheid kan toch aardig gevaarlijk zijn. Nog wat langer terug konden we bijvoorbeeld ook prima zonder vitamine C-houdend voedsel en dat zou ik de hedendaagse mens toch niet echt aanraden.
Computer heeft geen optische drive. Ik heb wel een losse IDE/APA maar die past weer niet. (voeding etc).quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:00 schreef Picchia het volgende:
CD?
Ja,?quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon de harde schijf er even tijdelijk uitslopen, in een andere PC gooien, XP installeren en vervolgens weer terugzetten?
Dat ze dat zelf oploopt zal me een rotzorg zijn, maar het is nogal lullig voor zo'n kind.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:04 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ze zal wel scheurbuik krijgen ofzoiets. Who cares?
Bootable usb met xp install?quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Pak je Windows XP floppy's.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Computer heeft geen optische drive. Ik heb wel een losse IDE/APA maar die past weer niet. (voeding etc).
Elke verandering wordt bewerkstelligt met een voorbeeldquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ze dat zelf oploopt zal me een rotzorg zijn, maar het is nogal lullig voor zo'n kind.
Klopt. De stick bootable maken is een fluitje van een cent. Dat werkt perfect. Daarna I386 van de Windows CD erop gezet. Daarnaast wat extra DOS files zoals smartdrv, himem.sys om installatie te versnellenquote:
Zet je er toch gewoon slackware op joh. Kan jou het schelen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Computer heeft geen optische drive. Ik heb wel een losse IDE/APA maar die past weer niet. (voeding etc).
Ik heb even 1 minuut voor je gezocht.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. De stick bootable maken is een fluitje van een cent. Dat werkt perfect. Daarna I386 van de Windows CD erop gezet. Daarnaast wat extra DOS files zoals smartdrv, himem.sys om installatie te versnellen
Stick overgeplaats naar pc waar Xp op moet komen. Booten en vervolgesn naar de stick en daar winnt opgestart om installatie te starten.
Vervolgens begin ie direct de files te kopieren naar harddisk. Dat doet ie niet: hij kopieerd ze naar de stick.
Lijkt heel de harddisk niet te zien.
Dat moet niet zoveel uitmaken, maar desnoods gooi je toch gewoon alleen de installatiebestanden op die HD?quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja,?
Ja gaat dat werkelijk?
Verschillende BIOSSEN en zo
Het kan toch zijn dat hij tijdelijke bestanden laadt op je usb stick maar daarna gewoon bij setup komt waar je kunt kiezen waar je wilt installeren. Het is logisch dat hij bestanden moet laden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. De stick bootable maken is een fluitje van een cent. Dat werkt perfect. Daarna I386 van de Windows CD erop gezet. Daarnaast wat extra DOS files zoals smartdrv, himem.sys om installatie te versnellen
Stick overgeplaats naar pc waar Xp op moet komen. Booten en vervolgesn naar de stick en daar winnt opgestart om installatie te starten.
Vervolgens begin ie direct de files te kopieren naar harddisk. Dat doet ie niet: hij kopieerd ze naar de stick.
Lijkt heel de harddisk niet te zien.
Thanks.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:18 schreef MrX1982 het volgende:
Werkte xcopy/e niet om alles van je usb-stick te kopiëren naar je harde schijf en de aanwijzingen op die site?
Niet opgeven EchtGaaf.
Kan je de dvd/cd drive van de pc waar je nu op zit niet even in die andere computer zetten? Zo moeilijk kan het allemaal toch niet zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus ik belde vanmiddag nog naar de zaak waar ik de pc heb gekocht, want ik wist het ook niet meer.
Ze gaven toe dat het niet makkelijk is. Er zijn dire manieren volgens hen:
1 Via net werk
2 optische drive aansluiten (intern)
3 installatie via stick. Doen ze met Norton Ghost. Maken een image van XP van een andere PC Die zetten ze dan terug op de nieuwe pc![]()
Ghost geinstalleerd. Ff bekeken. hoef ik ook niet aan te beginnen. Als de dood dat ik OS van deze computer ook nog naar de donder help.
Ik waag nog 1 poging via het netwerk. Ook nog nooit gedaan. als dat niet lukt, houdt ik het voor gezien en pleur het ding op marktplaats om alsnog een complete pc te kopen.
Ja, HD wordt herkend. In Dos althans. Maar niet in het setupprogramma in Windows volgens mij. Gezien het feit dat hij steeds windows wil gaan installerenquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb even 1 minuut voor je gezocht.
Hieronder staan hele handleidingen.
http://www.911cd.net/forums//index.php?showforum=37
Thank you. Tja, ik heb al veel gelezen....en kwam ook niet veel verder. Maar ja, toegeven, ik weet er ook geen flikker van af. GEvaltje onderschattig .![]()
[quote]
Heb je wel gecontroleerd of je bios je hd herkent en of je hd wel functioneert?
De hd formateren helpt ook weleens. Wat voor pc heb je nu voor je dan? Een nieuwe of een oud beestje?quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, HD wordt herkend. In Dos althans. Maar niet in het setupprogramma in Windows volgens mij. Gezien het feit dat hij steeds windows wil gaan installeren
Nee is een IDE schijf. (flatcable geval)quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als het een Sata schijf is deze in de bios in ide mode zetten.
Och, walgelijk... Beetje dom, eigenlijk. Flauw ook.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:27 schreef Chewie het volgende:
Beetje walgelijk van de Winter eigenlijk
[edit] te laatquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:41 schreef MrX1982 het volgende:
Weet je zeker dat hij Windows wil gaan installeren op je usb stick en niet slechts bestanden tijdelijk laadt? Het lijkt me sterk dat hij automatisch begint met installeren zonder dat je iets hebt gekozen.
Klopt. Is ook niet moeilijk, maar geloof me of niet: er zit niets eens een extra voedingsplug in het systeem. Het systeem zelf kan niet eens worden uitgebreid met extra drivesquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kan je de dvd/cd drive van de pc waar je nu op zit niet even in die andere computer zetten? Zo moeilijk kan het allemaal toch niet zijn.
Ja, met dat laatste snij ik me dus in de vingers. Eens en nooit meer.quote:Een complete pc kopen was misschien het makkelijkste geweest. Wilde je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?.
Heb ik ook al gedaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De hd formateren helpt ook weleens. Wat voor pc heb je nu voor je dan? Een nieuwe of een oud beestje?
Had ik eerlijk gezegd ook ff gedacht.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:41 schreef MrX1982 het volgende:
Weet je zeker dat hij Windows wil gaan installeren op je usb stick en niet slechts bestanden tijdelijk laadt? Het lijkt me sterk dat hij automatisch begint met installeren zonder dat je iets hebt gekozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |