abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57618405
Ik had twee van de twintig vragen fout. Eén mocht... Ik bedoel, kunstenaars. Maar die andere was wat meer beschamend.
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2008 @ 12:03:45 #153
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57619306
Haha, in coffeeshops mag straks wel gerookt worden, MITS je jointje geen tabak bevat. Iedereen aan de pure jointje, waterpijpen en vaporizers.
Carpe Libertatem
pi_57619924
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Haha, in coffeeshops mag straks wel gerookt worden, MITS je jointje geen tabak bevat. Iedereen aan de pure jointje, waterpijpen en vaporizers.
Jezus .
pi_57620512
Extensie aangepast.
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:56:45 #156
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57620518
Jezus wat een kutdag. Vanochtend al meteen ruzie met een of andere polderhoer. En dan moet de lunch nog beginnen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:57:49 #157
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57620541
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:29 schreef Monidique het volgende:
Ik had twee van de twintig vragen fout. Eén mocht... Ik bedoel, kunstenaars. Maar die andere was wat meer beschamend.
Mij beschaamt het nog steeds dat Jeroen Bosch mij een zweem van neoromantiek deed indenken.
pi_57620555
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Mijn beschaamt het nog steeds dat Jeroen Bosch mij een zweem van neoromantiek deed indenken.
Ik ken het... wist ik veel...
pi_57621068
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat mag dan toch ook gewoon op werk/kroeg/theater/enz ?
pi_57621286
quote:
De Winter en EAJG vinden dat de twee genoemde weblogs van Ellian onder meer ‘blijk geven van een gekunstelde redeneertrant, gezochte, ongefundeerde en leugenachtige beschuldigingen’ en ‘tot in het absurde verdraaide weergave van opvattingen van anderen’.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/198741/index.html

Een opmerkelijk accurate omschrijving van Ellians oeuvre.
pi_57621602

In 2002 gingen ze harder en duidelijker campagne voeren.
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:56:15 #162
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57621643
Toch was de Jip en Janneketaal zoals Dijkstal voorstelde een geniale zet geweest voor zijn partij.
pi_57621782
Wat laat Harry de Winter zich kennen .
quote:
Elseviers hoofdredacteur Arendo Joustra is niet onder de indruk van de brief. ‘Net als columnisten hebben webloggers een zekere vrijheid van uitdrukken in een fel debat. Harry de Winter en Een Ander Joods Geluid hebben ook een scherpe positie ingenomen in hun advertentie op de voorpagina van de Volkskrant. Wie kaatst kan de bal verwachten.’
.
pi_57621938
Zij doen het ook dus dan doe ik het ook. Wat een huilies bij Elsevier.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57621942
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:02 schreef MrX1982 het volgende:
Wat laat Harry de Winter zich kennen .
[..]

.
Wat een jankbal. Hij lijkt Wilders wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57621962
Sorry, maar de redenering van Afshin Ellian was van kleuterniveau. Jij zegt dat DUS ben je een holocaustontkenner wtf..
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:12:55 #167
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57622032
Harry de Winter is rijk geworden van Lingo
pi_57622034
Alsof het statement van Harry de Winter uitblinkt qua intellect.

Als dan .
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:15:03 #169
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57622085
quote:
Chloorkip keert mogelijk terug in Europa

Van onze verslaggever Wouter Keuning
gepubliceerd op 26 maart 2008 11:30, bijgewerkt op 26 maart 2008 13:11

AMSTERDAM - De Europese pluimveesector is in rep en roer, omdat het ernaar uitziet dat Amerikaanse ´chloorkippen´ binnenkort weer in Europa mogen worden ingevoerd.

Sinds 1997 geldt een verbod op de invoer van de kippen, die door de Amerikanen aan het eind van de slachtlijn met chloor worden behandeld om ze te desinfecteren. Eurocommissaris Verheugen (Industrie) pleit nu voor afschaffing van het importverbod.

Dat blijkt uit een brief van Verheugen aan Jose Manuel Barroso, voorzitter van de Europese Commissie, die persbureau Reuters vorige week onderschepte. In de brief pleit de Eurocommissaris voor afschaffing van het importverbod met het oog op de economische relaties tussen de Verenigde Staten en de EU.

´De VS zien de kippenkwestie als een proef voor de Amerika-gezindheid van de Europese Unie´, schrijft Verheugen in zijn brief.

Volgens het Productschap Pluimvee en eieren zou een opheffing van het verbod leiden tot oneerlijke concurrentie. Europese kippenboeren moeten veel maatregelen nemen om de veiligheid van het kippenvlees te garanderen.

De afgelopen tien jaar stond Europa op het standpunt dat de met chloor behandelde kip niet veilig genoeg zou zijn. Desinfectie aan het eind van het slachtproces zou leiden tot laksheid op het gebied van hygiëne in alle voorgaande stappen in het proces.

De Europese voedselautoriteit Efsa doet momenteel onderzoek naar de veiligheid van met chloor behandelde kip. Zelfs als uit dat onderzoek blijkt dat de chloorbehandeling schade oplevert, wil Verheugen het importverbod afschaffen, zo stel hij in zijn brief aan Barroso.
Flikker toch op met die onzin, je gaat geen vergiftigd voedsel eten om je amerika-gezindheid te laten blijken.
pi_57622139
Harry de Winter, erg gelachen dankzij die man -->

Al kent iedereen hier het filmpje vast wel. Blijft leuk om te kijken.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_57622229
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:13 schreef MrX1982 het volgende:
Alsof het statement van Harry de Winter uitblinkt qua intellect.

Als dan .
Ja, want niemand weet inhoudelijk zijn vergelijking onderuit te halen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57622255
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:18 schreef WeirdMicky het volgende:

Waarom begint het filmpje niet bij het begin? Toen Jansen met een bek vol tanden stond en alleen maar ehh ehh wist te zeggen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_57622366
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, want niemand weet inhoudelijk zijn vergelijking onderuit te halen.
Ik zie het inhoudelijke van zijn statement niet hoor .
quote:
Als Louis van Gaal "ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?; tegen Joodse overlevenden van de Holocaust gezegd zou hebben, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.

Als Sophie Hilbrand in Zomerhitte niet zou zeggen;ik vinger me wel eens voor hem; maar;ik vinger mezelf niet voor een Jood;, dan was ze allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.
http://www.koelman.com/2008/als-wilders-dan/
pi_57622435
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom begint het filmpje niet bij het begin? Toen Jansen met een bek vol tanden stond en alleen maar ehh ehh wist te zeggen?
Ik heb de hele uitzending gezien en moet toch echt concluderen dat Jansen veel sterker was dan Harry de Winter die uit zwakte zich keer op keer moest beroepen op persoonlijke aanvallen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_57622436
Als Harry de Winter hetzelfde over de Thora had gezegd als wat hij nu over de columns van Ellian zegt was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme.

.
pi_57622492
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zie het inhoudelijke van zijn statement niet hoor .
[..]

http://www.koelman.com/2008/als-wilders-dan/
Nee, je moet natuurlijk wel zelf kunnen nadenken. En niet wachten totdat Koelman dat voor je doet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57622513
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:29 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik heb de hele uitzending gezien en moet toch echt concluderen dat Jansen veel sterker was dan Harry de Winter die uit zwakte zich keer op keer moest beroepen op persoonlijke aanvallen.
Dat zal best, maar de stilte van Janssen aan het begin was formidabel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57622578
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:18 schreef WeirdMicky het volgende:

Nominatie voor tv-moment van het jaar.

Mooie opvolger van Hans Teeuwen die de meiden van Halal keihard pwnd.
pi_57622585
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar de stilte van Janssen aan het begin was formidabel.
Ik zie niet zo wat daar zo formidabel aan is. Als iemand twijfelt en dat laat zien pleit dat w.m.b voor hem.
pi_57622641
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:34 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik zie niet zo wat daar zo formidabel aan is. Als iemand twijfelt en dat laat zien pleit dat w.m.b voor hem.
Mijnsinsziens niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57622719
Laten we wel wezen, ongeacht wat Harry de Winter heeft gezegd, Afshin Ellian, en met hem de gehele Elsevier-schoolkrant, heeft het argumentatievermogen van een verwende peuter.
pi_57622742
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, je moet natuurlijk wel zelf kunnen nadenken. En niet wachten totdat Koelman dat voor je doet.
Een mooiere illustratie dan die column is er bijna niet.

Je gaat zelf aan de haal met het statement van Harry de Winter. Je bent Harry de Winter himself?
pi_57622774
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
Sorry, maar de redenering van Afshin Ellian was van kleuterniveau. Jij zegt dat DUS ben je een holocaustontkenner wtf..
Had ik onlangs niet een soortgelijke discussie met jou over het wegzetten van je discussiepartner als "extreem", wat dat betreft lijk je wel wat op Ellian.
pi_57622775
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je gaat zelf aan de haal met het statement van Harry de Winter. Je bent Harry de Winter himself?
Ik ga helemaal niet aan de haal met het stament van Harry. Hij heeft duidelijk gezegd wat hij bedoelde tijdens P&W en dat was gewoon een duidelijk punt. Dat Koelman daar anders over denkt, moet hij zelf weten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57622786
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat die column een mooie illustratie is van columnist Koelman die net iets te intelligent wil overkomen.
pi_57622788
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Had ik onlangs niet een soortgelijke discussie met jou over het wegzetten van je discussiepartner als "extreem", wat dat betreft lijk je wel wat op Ellian.
Want? En dat moet een discussie zijn die ik mij niet kan herinneren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57622867
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want? En dat moet een discussie zijn die ik mij niet kan herinneren.
slowchat van vorige week. Voorbeeld die jij hier neerzette van Ellian is exact hetzelfde als wat jij vorige week probeerde te doen. Ellian zet hier (in jouw voorbeeld) iemand neer als extremist.
pi_57622892
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:46 schreef Chewie het volgende:
Ellian zet hier (in jouw voorbeeld) iemand neer als extremist.
Ja, en? Extremisten bestaan, hoor. Bin Laden, bijvoorbeeld. Dick Cheney. Geert Wilders.
pi_57622897
Over extremisme gesproken.

Hugo Borst vs Veganist.
http://www.dumpert.nl/med(...)oor_haar_kiezen.html
pi_57623035
Hugo Borst is ook al zo'n teleurstellende commentator. Bij Studio Sport moet-ie altijd weer een of andere controverse bedenken. Beetje jammer allemaal.
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:54:09 #191
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57623045
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:48 schreef MrX1982 het volgende:

Hugo Borst vs Veganist.
Standaardvraag bij een erkende IQ test: Noem een aantal redenen waarom je je eten kookt

Zulke mensen hebben nog maatschappelijke noten op hun zang ook. Dat arme jochie wordt vreselijk mishandelt en de hele wereld moet het weten.
pi_57623103
Dit traag, dat traag, ik ga broeken naaien... laten naaien...
pi_57623122
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, en? Extremisten bestaan, hoor. Bin Laden, bijvoorbeeld. Dick Cheney. Geert Wilders.
Dat is dan het punt ook niet, extremisten bestaan zeker maar iemand wegzetten als extremist omdat je denkt dat het de discussie voor je gemakkelijker maakt is niet erg slim.
pi_57623141
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:48 schreef MrX1982 het volgende:

Hugo Borst vs Veganist.
Dat was wel wat erg lomp. Volgens mij is een dergelijk dieet niet eens zo slecht als je er een beetje verstandig mee omgaat. Roken in huis, minstens 2 keer per week fastfood, etcetera zijn volgens mij zeker zo slecht voor de gezondheid van kinderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57623175
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is dan het punt ook niet, extremisten bestaan zeker maar iemand wegzetten als extremist omdat je denkt dat het de discussie voor je gemakkelijker maakt is niet erg slim.
Klopt.
pi_57623206
, .
  woensdag 26 maart 2008 @ 15:02:38 #197
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57623235
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:53 schreef Monidique het volgende:
Hugo Borst is ook al zo'n teleurstellende commentator. Bij Studio Sport moet-ie altijd weer een of andere controverse bedenken. Beetje jammer allemaal.
Kom op, M. Hij vertelt op kalme en duidelijke wijze wat er mis is met haar levensstijl. En dat valt te prijzen, ze brengt de gezondheid van dat jongetje in gevaar. Dat mens zegt zelf nota bene dat ze hem klein wil houden door hem bouwstoffen te ontzeggen
quote:
Orthorexia nervosa

Orthorexia nervosa is een eetstoornis die verwant is aan Anorexia nervosa. Hoewel de aandoening regelmatig aandacht krijgt, bijvoorbeeld op medische websites en in medische literatuur, is orthorexia nog geen erkend ziektebeeld.

Het belangrijkste kenmerk van de aandoening is dat de persoon die eraan lijdt, een preoccupatie of zelfs obsessie heeft voor gezond eten. Als gevolg hiervan mijdt de persoon bepaalde soorten voedsel, met name voedsel dat vet of conserveringsmiddelen bevat. Vaak gaat de persoon over op vegetarisme en eindigt het traject erbij dat de persoon alleen nog biologisch geteelde rauwe groente en fruit eet.

Door te kritisch over voedsel te zijn, eet de persoon te weinig, is de voeding te weinig gevarieerd en kan de persoon gevaarlijk mager worden, wat ook bij anorexia het geval is. In sommige gevallen kan het obsessieve gedrag ook tot problemen in de sociale omgang leiden.

Een verschil met anorexia is dat de persoon op het eerste gezicht niet te kampen heeft met een gebrek aan eigenwaarde, maar zich eerder superieur voelt door zijn verantwoorde eetgewoonten. De kwaliteit van het eten staat voor de kwaliteit van het leven.

De aandoening is voor het eerst beschreven door Steven Bratman, een Amerikaanse arts en expert op het gebied van alternatieve geneeswijzen. Het woord is afkomstig uit het Grieks: orthos betekent correct en orexis eetlust.

Overeenkomst met andere eetstoornissen

De overeenkomst met boulimia en anorexia is dat het ontstaat uit verschillende factoren. Dat zijn zowel omgevingsfactoren als psychologische. De samenstelling van het gezin kan een aanleiding zijn, net als de mate van kwetsbaarheid van een kind. Ook kunnen traumatische gebeurtenissen een aanleiding zijn voor de ontwikkeling van een eetstoornis.

Orthorexia heeft onder andere te maken met de angst om de grip op de wereld om je heen kwijt te raken, het gaat net als bij anorexia en boulimia om een gevoel van controle op de wereld. Het zijn vaak mensen die alles erg goed willen doen en daar juist door hun hoge eisen aan zichzelf en de wereld niet in slagen om het zo te doen als zij vinden dat het zou moeten.

Er zijn verschillende eetpatronen binnen dit ziektebeeld, dat maakt het moeilijk te herkennen. Veel mensen schrappen eerst vlees en vis uit hun eten, maar sommigen stoppen in eerste instantie met koolhydraatrijke voedingsstoffen als witbrood en aardappels. En de ene groep eet alleen nog rauwe groenten waar de andere groep juist gekookte groenten eet
pi_57623261
Vlees is wel degelijk gezond, en niet eens 'op zijn tijd'. Elke dag. Veel. Varken, kip, koe, sjgapie.

Ze zien er vaak niet beter uit dan heroiïnejunks, die veganisten.
  woensdag 26 maart 2008 @ 15:06:32 #199
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57623286
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 15:04 schreef Autodidact het volgende:
Vlees is wel degelijk gezond, en niet eens 'op zijn tijd'. Elke dag. Veel.
en het beste rauw van het varken
pi_57623304
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

slowchat van vorige week. Voorbeeld die jij hier neerzette van Ellian is exact hetzelfde als wat jij vorige week probeerde te doen. Ellian zet hier (in jouw voorbeeld) iemand neer als extremist.
Wat zei ik toen over Ellian?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')