abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57534058
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, mijn ervaring is dat de jeugd die nooit ergens anders is geweest dan thuis erg ontspoort. Kinderen die in de opvang zitten komen in aanraking met kinderen buiten het vertrouwde kringetjes van buurt-school-vereniging en dat kan qua ervaringen en aanpassingsvermogen alleen maar gunstig zijn.
Waarom zou een moeder die thuis is om in het huishouden te voorzien en om zich met de kinderen bezig te houden dat proces in de weg staan?
pi_57534076
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou een moeder die thuis is om in het huishouden te voorzien en om zich met de kinderen bezig te houden dat proces in de weg staan?
'Alles voor 't jong' hè.
I´m back.
pi_57534083
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
'Alles voor 't jong' hè.
Ja, maar dat is dan een foute keus van die ouders. Ik zou het van harte aanbevelen om de kinderen met zoveel mogelijk mensen in contact te laten komen en niet te strak aan het lijntje te houden.
pi_57534084
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

[..]

Mwah, ik vind dat ook wel erg gevaarlijk. Kinderopvangsters zijn voornamelijk MBO'ers, ik zou mijn kinderen niet permanent in zo'n omgeving willen plaatsen.
Nou de jeugd van tegenwoordig ontspoort vele malen eerder dan de jeugd van vroeger waarbij de moeder altijd thuis was..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_57534097
quote:
Daarbij zijn opvangcentra voorzien van redelijk goed opgeleide opvangsters, die niet zo maar wat aan rotzooien met de aan hun toevertrouwde kinderen.
Mwah, ik vind dat ook wel erg gevaarlijk. Kinderopvangsters zijn voornamelijk MBO'ers, ik zou mijn kinderen niet permanent in zo'n omgeving willen plaatsen. Ook omdat ik denk dat het grote percentage vrouwen in het onderwijs en andere opvoedende trajecten technische ontwikkeling van kinderen in de weg staat.
pi_57534098
Omdat 1 op de 3 ouders gaat scheiden waarna de moeder haar verantwoordelijkheid (financieel) niet alsnog kan nemen. Niet schieden dan! zul je denken. Maarja, welkom in de realiteit.

Mwah, ik vind dat ook wel erg gevaarlijk. Kinderopvangsters zijn voornamelijk MBO'ers, ik zou mijn kinderen niet permanent in zo'n omgeving willen plaatsen.
Jezus doe niet zo elitair. Als je zo rijk en goed bent huur je toch lekker een universitaire dame of heer in die het voor je doet?
pi_57534100
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dan een foute keus van die ouders. Ik zou het van harte aanbevelen om de kinderen met zoveel mogelijk mensen in contact te laten komen en niet te strak aan het lijntje te houden.
Ja, dat laatste lijkt mij verstandig, kinderopvang kan daarbij een positieve invloed hebben.
I´m back.
pi_57534101
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou de jeugd van tegenwoordig ontspoort vele malen eerder dan de jeugd van vroeger waarbij de moeder altijd thuis was..
Dan zijn we het toch redelijk eens.
pi_57534103
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mwah, ik vind dat ook wel erg gevaarlijk. Kinderopvangsters zijn voornamelijk MBO'ers, ik zou mijn kinderen niet permanent in zo'n omgeving willen plaatsen. Ook omdat ik denk dat het grote percentage vrouwen in het onderwijs en andere opvoedende trajecten technische ontwikkeling van kinderen in de weg staat.
Wat is er mis met MBO'ers???
I´m back.
pi_57534106
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste lijkt mij verstandig, kinderopvang kan daarbij een positieve invloed hebben.
Dat moet dan een eigen keus van de ouders zijn, geen overheid die dat soort fratsen gaat subsidieren.
pi_57534122
quote:

[..]

En dat heeft te maken met het feit dat kinderen vaker bij opvangsters zitten die een MBO opleiding hebben gehad???
I´m back.
pi_57534124
quote:

[..]

lariekoek.

Mijn moeder werkte vroeger trouwens ook niet. Ik weet niet wat beter was geweest, maar ik kan er weinig voordelen in zien, achteraf bekeken.

En dat iedereen maar ontspoort is ook zo'n modeverhaaltje. De grote apocalyps. De waarheid is echter dat de maatschappij zich langzaamaan vrijworstelt van onderdrukkende normen en waarden, hier en daar met wat kinderziektes maar uiteindelijk met een eerlijk resultaat.
pi_57534128
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:27 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is er mis met MBO'ers???
Niks, maar permanent contact met enkel MBO'ers doet af aan een diverse omgeving. Ik zou mijn kinderen bijvoorbeeld op een techniek-vereniging (ja dat bestaat lekker knutselen enzo) doen waarbij zij ook in contact komen met bijvoorbeeld een enthousiaste natuurkundige die in het weekend een enthousiaste begeleider is voor de leergierige leden.
pi_57534131
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat moet dan een eigen keus van de ouders zijn, geen overheid die dat soort fratsen gaat subsidieren.
Dat zou dan betekenen dat een substantieel deel van de vrouwen die zouden willen werken uit eigen keuze, niet kunnen werken, omdat opvang te duur is?
I´m back.
pi_57534138
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zou dan betekenen dat een substantieel deel van de vrouwen die zouden willen werken uit eigen keuze, niet kunnen werken, omdat opvang te duur is?
Als ze gaan werken kunnen ze opvang betalen.
pi_57534140
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niks, maar permanent contact met enkel MBO'ers doet af aan een diverse omgeving. Ik zou mijn kinderen bijvoorbeeld op een techniek-vereniging (ja dat bestaat lekker knutselen enzo) doen waarbij zij ook in contact komen met bijvoorbeeld een enthousiaste natuurkundige die in het weekend een enthousiaste begeleider is voor de leergierige leden.
Dus als een bepaald deel van de kinderopvangers academisch opgeleid zou zijn dan ga je wél accoord???
I´m back.
pi_57534143
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En jij bent voor een diverse omgeving? Geloof er niks van. Volgens mij wil je juist je kind afschermen voor het gepeupel.

Je vergeet ook nog dat ze na die opvang terugmogen naar jouw superieure upperclass omgeving. In die context draagt het bij aan diversiteit en maatschappelijk inzicht van je eigen kind, maar ik vraag me nu ernstig af of jij dat wilt.
pi_57534149
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:32 schreef Picchia het volgende:

[..]

Nou ik denk dat ze subsidie krijgen, om het werken überhaupt lucratief te maken.
Subsidie is nl. inkomensafhankelijk.
I´m back.
pi_57534161
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:30 schreef Ryan3 het volgende:
Nee hoor, de overheid kan in mijn ogen substantieel inkrimpen waardoor een werkend iemand minder loon hoeft af te dragen en dus meer vrij te besteden heeft. Ik verwacht dus dat opvang voor maar weinig mensen te duur is. En anders moet men misschien meer loon vragen, of wellicht kan de werkgever in de behoefte naar kinderopvang voorzien. Dat kinderopvang nu voor sommigen wellicht te duur is komt omdat het zeer complexe geheel van onderlinge overeenkomsten en afspraken (wat macro gezien dus een economie wordt genoemd) nu verstoord is door een bemoeizuchtige overheid.
pi_57534166
Ik vind trouwens dat ze voor de bedrijfsleider in de plaatselijke Appie ook maar een academisch geschoolde moeten gaan vinden, gozer die er nu zit laat de winkel gewoon verloederen...
I´m back.
pi_57534170
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ik denk dat ze subsidie krijgen, om het werken überhaupt lucratief te maken.
Subsidie is nl. inkomensafhankelijk.
Als een ander hen moet subsidieren om het werken uberhaubt lucratief te maken, dan kunnen ze net zo goed niet werken.

Maar volgens mij is werken op het minimumloon nog lucratief in verhouding tot thuiszitten. Dus wat jij zegt lijkt mij onwaarschijnlijk.
pi_57534171
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:32 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het nadeel is dat die opvang voor rekening van de vrouw komt in ons huidige stelsel waarin we de vrouw als opvoeder en de man als kostwinner zien, met als gevolg dat het per saldo voor de vrouw minder aantrekkelijk is om te gaan werken. Vrouwtje thuis, mannetje werkt. Mannetje neukt de secretaresse, vrouwtje wil scheiden. Vrouwtje krijgt de kinderen, maar heeft geen arbeidsverleden en dus geen kans op een leuk inkomen. Mannetje betaalt de rekening, kinderen zitten in het geruzie tussen de ouders.
pi_57534173
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:32 schreef Ryan3 het volgende:
Dus als een bepaald deel van de kinderopvangers academisch opgeleid zou zijn dan ga je wél accoord???
Nee, want ik heb nog andere bezwaren.
pi_57534202
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:32 schreef sneakypete het volgende:
En jij bent voor een diverse omgeving? Geloof er niks van. Volgens mij wil je juist je kind afschermen voor het gepeupel.

Je vergeet ook nog dat ze na die opvang terugmogen naar jouw superieure upperclass omgeving. In die context draagt het bij aan diversiteit en maatschappelijk inzicht van je eigen kind, maar ik vraag me nu ernstig af of jij dat wilt.
Wat zit je nou te bazelen. Ik woon en studeer in Rotterdam, en ja ik had mijn studie ook dichterbij het ouderlijk huis kunnen doen, maar ik heb voor Rotterdam gekozen, juist omdat het zo'n leuke diverse stad is. Een Chinese supermarkt, een Turkse slager, een Indonesische buurvrouw die soms lekker hapjes maakt en verder ook nog gewoon een hoop gezellige echte Rotterdammers, prachtig toch? En ja, met uitkeringstrekkers zou ik mijn kinderen niet in contact willen laten komen, iets wat ik sterk waardeer aan veel allochtonen is dat zij niet op kosten van de overheid willen teren maar juist ondernemend zijn en streven naar een betere leefomgeving.
pi_57534228
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:35 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind trouwens dat ze voor de bedrijfsleider in de plaatselijke Appie ook maar een academisch geschoolde moeten gaan vinden, gozer die er nu zit laat de winkel gewoon verloederen...
Dat lijkt me wat overdreven he. En het klopt ook niet dat een MBO'er de zaak laat verloederen. Ik zeg alleen dat een omgeving met alleen maar MBO-kleuterleidsters geen diverse omgeving is.
pi_57534229
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee hoor, de overheid kan in mijn ogen substantieel inkrimpen waardoor een werkend iemand minder loon hoeft af te dragen en dus meer vrij te besteden heeft. Ik verwacht dus dat opvang voor maar weinig mensen te duur is.
Dat lijkt me een heel andere kwestie
quote:
En anders moet men misschien meer loon vragen,
Dat kan niet, dat werkt inflatie in de hand.
quote:
of wellicht kan de werkgever in de behoefte naar kinderopvang voorzien.
Dat was de vorige situatie, maar dat werkte niet goed.
quote:
Dat kinderopvang nu voor sommigen wellicht te duur is komt omdat het zeer complexe geheel van onderlinge overeenkomsten en afspraken (wat macro gezien dus een economie wordt genoemd) nu verstoord is door een bemoeizuchtige overheid.
Ja, alleen zul je zonder de overheidsbemoeienis vrezen voor de kwaliteit van de opvang, denk ik. En wil je dat?
I´m back.
pi_57534230
Uitkeringstrekkers werken niet in de dagopvang.
De reden van mijn post is dat je stelde dat je je kinderen liever niet tussen de mbo'ers plaatst.
pi_57534249
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat overdreven he. En het klopt ook niet dat een MBO'er de zaak laat verloederen. Ik zeg alleen dat een omgeving met alleen maar MBO-kleuterleidsters geen diverse omgeving is.
Jawel, hoor dat is het wel, die MBO'sters voeren door hooggeleerde academici opgestelde opvoedprogramma's uit, waarbij aandacht is voor een zo divers mogelijke input bij het kind.
Het is echt werkelijk fantastisch wat die MBO'stertjes allemaal voor de kinderen, met of zonder veeleisende ouders, doen.
I´m back.
pi_57534259
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, want ik heb nog andere bezwaren.
Maar je kunt dat sws niet eisen hè.
I´m back.
pi_57534260
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
Dat lijkt me een heel andere kwestie
Nee, deze kwestie gaat de overheid aan dus het is relevant om het over de omvang van de overheid te hebben.
quote:
Dat kan niet, dat werkt inflatie in de hand.
Dat hoeft niet, als bijvoorbeeld de productiviteit omhoog gaat zullen de producten niet duurder worden. Verder zijn er nog andere factoren waardoor een kostenstijging niet per definitie tot een hogere inflatie leidt.
quote:
Dat was de vorige situatie, maar dat werkte niet goed.
Hoezo werkte niet goed? Het enkel zo dat die situatie niet in het gewenste plaatje van het kabinet paste maar dat zegt helemaal niet dat die situatie niet goed werkt.
quote:
Ja, alleen zul je zonder de overheidsbemoeienis vrezen voor de kwaliteit van de opvang, denk ik. En wil je dat?
Ik ben heus geen hard-liner daarin, er valt met mij best te praten over een actieve kwaliteitshandhaving vanuit de overheid.
pi_57534264
Vroeg me trouwens af Zhe-devill, heb jij kinderen en op z'n minst een HBO-opleiding gedaan?
I´m back.
pi_57534267
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:41 schreef sneakypete het volgende:
De reden van mijn post is dat je stelde dat je je kinderen liever niet tussen de mbo'ers plaatst.
Liever niet tussen alleen maar MBO'ers.
pi_57534274
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er mis met MBO'ers dan?
I´m back.
pi_57534281
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:47 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is er mis met MBO'ers dan?
Niks, er is wat mis met eenzijdigheid. Een verblijf tussen alleen maar professoren zou ik ook niet zo tof vinden, ook praktisch inzicht is belangrijk.
pi_57534287
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Want?

Een gebrek aan diversiteit? Alsof mensen alleen bestaan bij de gratie van hun schoolpapiertje.
Kinderopvang vergt niet meer dan MBO, dus waarom nog duurdere HBO'ers en WO'ers inzetten die veel beter een andere functie kunnen vervullen?
Wat is hier je punt? Niemand zal je gaan dwingen om gebruik te maken van zo'n regeling, waar het mij omgaat is dat vrouwen niet langer gezien moeten worden als keukenmeid, desnoods met tijdelijke overheidshulp, totdat het bewustzijn ontstaat dat vrouwen en mannen beiden carriere kunnen maken en dat het kinder er niet onde rhoeft te leiden. Dat daar nog een lange weg te gaan is, blijkt uit de posts in dit topic.
pi_57534312
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:50 schreef sneakypete het volgende:
Niemand zal je gaan dwingen om gebruik te maken van zo'n regeling, waar het mij omgaat is dat vrouwen niet langer gezien moeten worden als keukenmeid, desnoods met tijdelijke overheidshulp, totdat het bewustzijn ontstaat dat vrouwen en mannen beiden carriere kunnen maken en dat het kinder er niet onde rhoeft te leiden.
Er is sprake van stimulatie en dus van lichte dwang. Het mes wordt niet op de keel gezet, de duimschroeven worden echter wel aangedraaid.
quote:
Dat daar nog een lange weg te gaan is, blijkt uit de posts in dit topic.
Vanuit biologische hoek zijn er weldegelijk argumenten tegen een situatie op te werpen waarin vrouwen en mannen als gelijken worden gezien. Ik zie niet waarom men naar een dergelijke situatie moet streven, behalve dan dat het wellicht beter binnen sommigen ideologische kaders past.
pi_57534327
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niks, er is wat mis met eenzijdigheid. Een verblijf tussen alleen maar professoren zou ik ook niet zo tof vinden, ook praktisch inzicht is belangrijk.
Ja, nu zul je dat niet dikwijls tegenkomen dat in een bepaalde kinderopvang de kinderopvangers alleen maar professoren zijn natuurlijk, dus in de praktijk is je bezwaar dat het eenzijdig is, omdat er alleen maar MBO'sters in de opvang rondlopen?
Kan het niet helpen, maar dan denk ik toch dat het grootste bezwaar dat je MBO een te laag niveau vindt om kinderen op te vangen. Of niet?
Maar indien zo, waarom is dat dan zo.
Tal van moeders vroeger, waarvan de kinderen dus veel minder ontspoorden dan nu, hadden gemiddeld veel minder dan MBO.
Daarnaast is het ook zo dat moeders die vroeger meer dan MBO hadden, kinderen kregen die bijna niet ontspoorden?
Of heeft ontsporen niets te maken met het opleidingsniveau van de opvanger of moeder?
En dus is het MBO niveau van opvangers helemaal geen argument???
I´m back.
pi_57534350
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er is sprake van stimulatie en dus van lichte dwang. Het mes wordt niet op de keel gezet, de duimschroeven worden echter wel aangedraaid.
[..]

Vanuit biologische hoek zijn er weldegelijk argumenten tegen een situatie op te werpen waarin vrouwen en mannen als gelijken worden gezien. Ik zie niet waarom men naar een dergelijke situatie moet streven, behalve dan dat het wellicht beter binnen sommigen ideologische kaders past.
Dat klopt maar tenzij jij libertarier bent zie ik geen reden waarom je tegen overheid (en dus dwang) bent.
Zoja wordt dit een andere discussie.

Vanuit biologische hoek kun je alles wat het christendom ons gebracht heeft verwerpen. het is in strijd met onze huidige kennis. Daarom is het rechtvaardig de misstanden van de kerk uit het verleden (vrouwen de duimschroeven aandraaien en indirect dwingen tot onderwerping tot een bepaalde rol) nu progressief recht te zetten. Het moet wel werken, daarom ben ik zelf ook kritisch over de werking van die opvang. Maar an sich is het goed dat vrouwen een steuntje in de rug krijgen, omdat er een forse achterstand in te halen valt. Nogmaals, werken moet het (en haar vooral ) wel.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 03:26:47 #89
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_57534401
En ik hoor zo Balkenende zeggen waarom hij tegen gratis kinderopvang was.

"Het zorgt direct voor een aanzuigende werking"

Nou ja, absurd lage kosten ook, blijkbaar.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_57534505
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:44 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Als je niet allebei werkt, krijg je ook die vergoeding niet. Dus die mensen die thuis zitten (dagje vrij uitgezonderd) terwijl de kinderen bij de opvang zijn, betalen dat zelf.
Als u geen werk heeft, kunt u in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag als u aan een van de onderstaande voorwaarden voldoet:

* U volgt via de gemeente een (re)integratietraject en u heeft bijstand, u heeft een uitkering op grond van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW), u heeft een uitkering op grond van de Wet inkomstenvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ) of u heeft een uitkering Algemene nabestaandenwet (Anw).
* U volgt via de gemeente een (re)integratietraject en u staat geregistreerd als niet-uitkeringsgerechtigde werkzoekende bij het Centrum voor werk en inkomen (CWI).
* U volgt als nieuwkomer een inburgeringcursus via de gemeente.
* U ontvangt een uitkering als kunstenaar en een uitkering op grond van de Wet werk en inkomen kunstenaars (WWIK).
* U bent jonger dan 18 jaar, heeft bijstand en volgt een opleiding.
* U bent student bij een onderwijsinstelling die genoemd is in de Wet studiefinanciering 2000 (Wsf) of de Wet tegemoetkoming onderwijsbijdragen en schoolkosten (Wtos).

Als u via het UWV een (re)integratietraject volgt en een arbeidsongeschiktheidsuitkering (WAO of Wajong) of een WW-uitkering heeft, heeft u ook recht op kinderopvangtoeslag. In dit geval betaalt het UWV mee in de kosten voor de kinderopvang.

bron postbus 51
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57534525
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, en dáár krijg je dus geen toeslag voor he, Einstein .
Voor in de fitnesszaal hangen? Ik zie nergens een voorwaarde voor het aantal uren dat gewerkt wordt. De gemiddelde (!) parttime vrouwenbaan neemt 8 uur per week (!) in beslag - als je daarvoor 5 dagen kinderopvang vergoed krijgt kan je toch aardig wat fitnessen..
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 00:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

We kunnen ook voor 150.000.000 $ een paar kernwapens kopen. Defensie afschaffen. En kijk eens wat er voor gelden vrij komen wat we nuttig kunnen besteden. Want Nederland bakt er toch niks van in het buitenland onder de knoet van de VS.
Sterker nog, voor anderhalf miljard kunnen we dat 10x doen!
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 01:46 schreef Picchia het volgende:
Naast het feit dat heel Nederland voor de kosten van dit onzinnige beleid moet opdraaien. Twee miljard is 125 euro per Nederlander (200 per persoon van de beroepsbevolking). Voor deze onzin wil ik echt geen belasting betalen. Laat die vrouwen zelf voor de kosten voor hun kind opdraaien.
*mompelt iets over bloemetjes en bijtjes*
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57534547
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 01:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Die kinderen die in de kinderopvang gedumpt worden omdat de overheid zo nodig meer vrouwen aan het werk wil hebben. Ouders letten 24/7 op de kinderen, kinderopvang hooguit 10/5 zodoende is het denk ik waarschijnlijker dat meer kinderen slecht opgevoed worden met alle gevolgen van dien.
Oh. Enige onderbouwing anders dan onderbuikgevoel voor? -Eerlijk, dit is gewoon burgelijk gereutel, er zijn hele volksstammen waar kinderen meer door een gemeenschap van toezichthoudende volwassenen worden bewaakt dan 24/7 'opgevoed' door de ouders.

En 24/7 onder ouderlijk toezicht in een modern 1 á 2 kindergezin is nogal verstikkend.

Laat ik het anders zeggen. De opvoeding door goede betrokken maar niet overmatig bemoeizuchtige ouders kan prima in combinatie met kinderopvang. Probleemkinderen komen relatief vaak uit achterstandsgezinnen - waar 1 of beide ouders niet werken en er dus meestal een ouder thuis is. Stel dat door kinderopvang een kind een heel aantal uren per week uit die omgeving is, in nabijheid van opgeleide pedagogen die steeds spelletjes met ze doen en daadwerkelijk een oogje in het zeil houden - denk je dat die kinderen er gemiddeld op achteruit gaan in vergelijking met opvoeding alleen door hun ouders?

Andere uiterste zijn de verbeten toezichthoudende ouders. Denk je dat een kind er gemiddeld op achteruit gaat als het zich daaraan wat extra kan onttrekken?
quote:
Bovendien vind ik dat de overheid zich absoluut niet moet bemoeien met hoe mensen hun leven indelen, ik kan mij vanuit biologisch perspectief goed voorstellen dat een vrouw haar kinderen zelf wil opvoeden.
Dat heeft met cultuur te maken en weinig met biologie. Het is in heel veel culturen / tijden gebruikelijk kinderen te laten opvoeden door anderen (meestal familie).
pi_57534566
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou ben ik geen voorstander van deze massale kinderopvangsubsidieregeling, maar wat je de overheid deze keer moet nageven is dat ze de opvang niet *voorgeschreven* hebben.
Je kan met deze regeling je kind gesubsidieerd laten opvangen door je eigen ouders. Of door een gastgezin (kies er een met een natuurkundeprofessor), of door een van de vele academische geschoolden die geen zin hebben in een academische baan. Etc etc etc.
pi_57534572
Mijn bezwaar tegen deze regeling is dat het mensen het gevoel geeft dat ze 'dief van eigen portemonnee' zijn als ze er geen gebruik van maken, én dat het het informele opvangcircuit vernietigt.

Met name dat laatste is slecht voor de sociale cohesie en een extra stimulans om persoonlijke betrekkingen te verzakelijken (opa & oma die via een formeel kanaal worden betaald voor opppasdiensten).
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2008 @ 06:33:24 #95
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57534673
Ik had dat pas al eens uitgerekend. Dat is 4000 eypo per kind per jaar.
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 maart 2008 @ 09:15:09 #96
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57535176
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 03:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Als u geen werk heeft, kunt u in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag als u aan een van de onderstaande voorwaarden voldoet:

* U volgt via de gemeente een (re)integratietraject en u heeft bijstand, u heeft een uitkering op grond van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW), u heeft een uitkering op grond van de Wet inkomstenvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ) of u heeft een uitkering Algemene nabestaandenwet (Anw).
* U volgt via de gemeente een (re)integratietraject en u staat geregistreerd als niet-uitkeringsgerechtigde werkzoekende bij het Centrum voor werk en inkomen (CWI).
* U volgt als nieuwkomer een inburgeringcursus via de gemeente.
* U ontvangt een uitkering als kunstenaar en een uitkering op grond van de Wet werk en inkomen kunstenaars (WWIK).
* U bent jonger dan 18 jaar, heeft bijstand en volgt een opleiding.
* U bent student bij een onderwijsinstelling die genoemd is in de Wet studiefinanciering 2000 (Wsf) of de Wet tegemoetkoming onderwijsbijdragen en schoolkosten (Wtos).

Als u via het UWV een (re)integratietraject volgt en een arbeidsongeschiktheidsuitkering (WAO of Wajong) of een WW-uitkering heeft, heeft u ook recht op kinderopvangtoeslag. In dit geval betaalt het UWV mee in de kosten voor de kinderopvang.

bron postbus 51
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 04:08 schreef sigme het volgende:
Voor in de fitnesszaal hangen? Ik zie nergens een voorwaarde voor het aantal uren dat gewerkt wordt. De gemiddelde (!) parttime vrouwenbaan neemt 8 uur per week (!) in beslag - als je daarvoor 5 dagen kinderopvang vergoed krijgt kan je toch aardig wat fitnessen..
Oftewel, je krijgt vergoeding als je werkt, of als je hard bezig bent om in de toekomst een betaalde baan te kunnen krijgen.
Verder staat er inderdaad niet in voor hoeveel uur het geldt. Dat komt doordat het geldt bij elke hoeveelheid uren die je werkt, maar als de minst werkende partner 8 uur werkt krijg je ook maar vergoeding voor voor 2 dagdelen kinderopvang, bij 12 uur, 3 dagdelen.

En volgens mij werkt de gemiddelde part-time werkende vrouw meer dan de 8 uur die jij noemt.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 09:20:23 #97
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57535212
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 04:36 schreef sigme het volgende:
Mijn bezwaar tegen deze regeling is dat het mensen het gevoel geeft dat ze 'dief van eigen portemonnee' zijn als ze er geen gebruik van maken, én dat het het informele opvangcircuit vernietigt.

Met name dat laatste is slecht voor de sociale cohesie en een extra stimulans om persoonlijke betrekkingen te verzakelijken (opa & oma die via een formeel kanaal worden betaald voor opppasdiensten).
Hoeveel mensen ken jij die zijn overgestapt van opvang in het informele circuit naar opvang die wel vergoed wordt naar aanleiding van deze regeling?
Ik persoonlijk niemand namelijk terwijl ik toch in een zeer kinderrijke omgeving verblijf. De keuzes voor waar en door wie hun kind wordt opgevangen wordt door de meeste mensen op andere gronden gemaakt dan de vergoeding alleen. Wel of niet door opa en oma laten opvangen, behoefte aan flexibele opvang met andere uren dan de standaard creche openingstijden etc.
pi_57535213
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 09:15 schreef Jojogirl het volgende:
En volgens mij werkt de gemiddelde part-time werkende vrouw meer dan de 8 uur die jij noemt.
Even nagezocht, je hebt gelijk . Vrouwen werken gemiddeld rond die 8 uur, de gemiddelde parttime baan voor vrouwen ligt rond de 25 uur.
quote:
() blijkt uit doorberekeningen van de Macro Economische Verkenningen (MEV).

In 1992 waren vrouwen met een baan gemiddeld 26,8 uur per week actief. In 2005 was dat teruggelopen naar 25,5 uur. Nergens in Europa hebben werkende vrouwen zo’n korte werkweek.

De tendens staat haaks op het kabinetsbeleid dat er juist op is gericht meer vrouwen meer uren te laten werken. Het kabinet wil het aantal vrouwen dat werkt verhogen van 52 procent in 2000 naar 65 procent in 2010.

Het aantal werkende vrouwen neemt in de praktijk inderdaad toe, maar dat succes wordt getemperd door de afnemende duur van de werkweek. Daardoor stagneert de groei van het aantal uren dat de gemiddelde Nederlandse vrouw werkt. In 1995 was dat 9,3 uur, in 2000 12 uur en in 2005 13,3 uur – een toename van slechts 1,3 uur.
bron: http://www.volkskrantbane(...)55-uur-per-week.html
pi_57535243
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 09:20 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij die zijn overgestapt van opvang in het informele circuit naar opvang die wel vergoed wordt naar aanleiding van deze regeling?
Ik persoonlijk niemand namelijk terwijl ik toch in een zeer kinderrijke omgeving verblijf. De keuzes voor waar en door wie hun kind wordt opgevangen wordt door de meeste mensen op andere gronden gemaakt dan de vergoeding alleen. Wel of niet door opa en oma laten opvangen, behoefte aan flexibele opvang met andere uren dan de standaard creche openingstijden etc.
Ik kan wel even zoeken naar berichtgeving erover, maar ik denk dat dit al een aardige indicatie geeft:
google op opa oma kinderopvang subsidie
  zaterdag 22 maart 2008 @ 09:29:08 #100
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57535292
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor, ook de kamer weet dat dat doel niet per se bereikt is omdat er waanzinnig veel geld besteed is:
welnee, mening productiviteitsdefinitie hanteert bij onze overheid de (loon)kosten als productiviteit.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')