FOK!forum / Sport Algemeen / 2008 Petronas Malaysian Grand Prix
WESTdonderdag 20 maart 2008 @ 00:10


Waar Ferrari zondag nergens te bekennen waren, zo was Lewis Hamilton heer en meester in Melbourne. Dit weekend zijn we aangekomen in Maleisië voor alweer de 10e editie van de Petronas Malaysian Grand Prix. Kan McLaren weer een gevoelige slag geven aan het team van Ferrari? Australië was een slagveld slechts zeven coureurs zagen de finishvlag. Gaan we deze race meer rijders aan de finish zien? Één ding is zeker het weer in Maleisië is onvoorspelbaar dus zullen we mischien nog wel eens een onweersbui zien vallen.

Voor meer informatie en nieuws kijk op Fok!sport



Het Sepang-circuit komt van de hand van Hermann Tilke, die het circuit eind jaren \'90 ontwierp. Het circuit is voornamelijk zwaar voor de banden en de remmen. Al sinds de eerste race in 1999 luidt de slogan:

"The hottest race on earth"
. En dit wordt ieder jaar weer waargemaakt, gezien de hoge temperaturen en luchtvochtigheidsgraad.

Het circuit heeft een lengte van 5,543 kilometer. In totaal moeten de coureurs 56 ronden afleggen, wat de totale afstand op 310,408 kilometer brengt. Het is een hypermodern circuit met twee lange rechte stukken, die parallel aan elkaar lopen. De snelheden kunnen oplopen tot ruim boven de driehonderd kilometer per uur. Door de extreme warmte zijn de teams genoodzaakt grotere gaten of extra gaten in het bodywork te maken voor de koeling. Ook in de strategie wordt vaak rekening gehouden met de tropische temperaturen. Een van de bijkomstigheden van het circuit is, dat het op een steenworp afstand ligt van de Internationale luchthaven van Kuala Lumpur, waar men de weerdiensten goed in de gaten kan houden.















De eerste pole-position in Maleisie komt op de naam van Michael Schumacher. Net herstelt van zijn beenbreuk weet hij zich als beste te kwalificeren. In de race helpt hij Eddie Irvine, die nog om de titel strijd, aan de overwinning. Door problemen met de barge-boards worden beide Ferrari-coureurs echter gediskwalificeerd. Hakkinen wordt tot kampioen uitgeroepen. In hoger beroep worden de Ferrari's echter goedgekeurd waardoor Hakkinen zijn feestje nog even moet uitstellen.

In 2000 blijkt hoe het kan regenen in Maleisie. Door een plotselinge hoosbui wordt het een heuse regenrace. Beide Ferari-coureurs glijden van de baan, maar in de regen blijkt Ferrari oppermachtig. Schumacher wint de race met overmacht, na en knappe inhaalrace. Jos Verstappen weet te imponeren in zijn Arrows. Rondenlang weet hij de veel snellere McLaren van Mika Hakkinen achter zich te houden in een rechtstreeks gevecht. Desondanks eindigt hij net buiten de punten, op de zevende plaats.

In 2001 is het wederom Ferrari dat overwint in het warme Maleisie. In 2002 wordt de zegereeks van de Italianen echter doorbroken door Ralf Schumacher. Dankzij een botsing van Michael Schumacher weet \"het broertje van\" de race op zijn naam te schrijven.

In 2003 laat Renault zien dat het op weg is naar de top. Beide Renault-coureurs staan op de eerste startrij na de kwalificatie. In de race is het echter Kimi Raikkonen die aan het langste eind trekt. Hij weet zijn eerste race ooit te winnen. Schumacher is betrokken bij een botsing in de eerste ronde, moet de pit in voor reparaties en krijgt vervolgens een drive through penalty. Na een inhaalrace weet hij alsnog als zesde te eindigen.

In 2004 is het wederom Michael Schumacher die de race weet te winnen. Met een vrij afwijkende driestops-strategie, die door meerdere teams werd gevolgd, weet hij voor Juan Pablo Montoya te eindigen. Schumacher rijdt een sterke race op de duidelijk mindere Bridgestone-banden. In 2005 is het Fernando Alonso die de race weet te winnen. Renault blijkt oppermachtig en Fisichella heeft problemen met de afstelling van zijn bolide. De overwinning voor Alonso komt nimmer in gevaar. Opvallend was dat zowel Jenson Button als Anthony Davidson hun Honda bolide in de tweede ronde aan de kant moeten zetten. Beiden met een rokende motor.

Winnaars op Sepang
1999 Eddie Irvine (Ferrari)
2000 Michael Schumacher (Ferrari)
2001 Michael Schumacher (Ferrari)
2002 Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2003 Kimi Räikkonen (McLaren-Mercedes)
2004 Michael Schumacher (Ferrari)
2005 Fernando Alonso (Renault)
2006 Giancarlo Fisichella (Renault)
2007 Ferando Alonso (McLaren)



Fernando Alonso heeft de Grand Prix van Maleisië gewonnen. Zijn teamgenoot Lewis Hamilton maakte er een perfect resultaat voor McLaren van. Ferrari moest genoegen nemen met de derde en vijfde plaatsen. Christijan Albers viel uit.

Rubens Barrichello startte de race vanuit de pitstraat nadat hij zijn motor had laten wisselen. Bij de start gaf McLaren Ferrari het nakijken. Hamilton pakte de tweede plaats, achter Alonso, die al bij het wegaccelereren de leiding had gepakt. Stuil was de eerste uitvaller, hij spinde in de vierde bocht het grind in. Liuzzi moest al na de tweede ronde een nieuwe neus halen.

Massa begon direct aan te dringen bij Hamilton. Hamilton bleek echter niet makkelijk te verschalken en Massa moest meerdere malen zijn meeredere bekennen in de McLarencoureur. Ondertussen kreeg de Braziliaan ook Raikkonen om zijn oren. In de vijfde ronde werd Massa in een fout gedwongen en schoot hij het gras op. Hij werd gepasseerd door Räikkönen en Heidfeld.

Albers kon na acht ronden uitstappen in de pits. Zijn motor moest geblust worden door zijn pitcrew. Ook Kubica was vroeg binnen en had wat problemen tijdens zijn pitstop, maar kon uiteindelijk wél wegkomen. Wurz was goed bezig en klom al snel op richting de top tien. Ondertussen kon Alonso zijn voorsprong op zijn teamgenoot makkelijk uitbreiden tot meer dan vijftien seconden.

Massa opende de serie pitstops van de koplopers in de zeventiende ronde. Een ronde later kwam ook Alonso binnen, samen met Räikkönen. De Fin kwam op de zesde plaats terug op de baan, vlak voor zijn landgenoot Kovalainen. De pitstops zorgde niet voor belangrijke wijzigingen in de top vijf, al verloor Alonso wel een groot deel van zijn voorsprong. In zijn tweede stint kon de Spanjaard echter weer makkelijk wegrijden van de concurrentie.

Kubica moest al vroeg naar binnen voor een tweede stop, ditmaal om een nieuwe neus te halen. Ook David Coulthard zocht vóór de tweede serie pitstops de pitstraat op, maar de Schot moest de wagen de garage in rijden. De serie stops werd geopend door Hamilton en twee ronden later kwam ook Alonso binnen, die met een foutloze stop op de tweede plaats de baan op kwam, wat na de stops van Ferrari weer de leiding werd.

Nick Heidfeld reed een sterke race. Door de fout van Massa aan het begin van de race kwam hij voor de Ferrari en reed de wedstrijd op de vierde plaats uit. Nico Rosberg reed lange tijd in de punten, maar moest in de eindfase van de race de wagen aan de kant zetten.

Pas in de laatste ronden voor de finish kwam er wat spanning in de race. Räikkönen reed het gat naar Hamilton's tweede plaats dicht en begon aan te dringen bij de Brit. Hij kon echter geen vuist maken en moest genoegen nemen met de derde plaats. Hamilton pakte zijn tweede podium in twee races, zijn teamgenoot Alonso won met een voorsprong van meer dan zeventien seconden de wedstrijd.

















Vrijdag 21 maart 2008

03:00 - 04:30 vrije training 1
07:00 - 08:30 vrije training 2

Zaterdag 22 maart 2008

04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 Kwalificatie training

Zondag 23 maart 2008

08:00 - Petronas Malaysian Grand Prix (56 laps)


Zaterdag 22 maart

06.55-09.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (Kwalificatie)
13.30-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (hh kwalificatie)

Zondag 23 maart

07.00-10.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (Race)
13.00-16.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (hh race)
23.15-00.00 uur RTL GP Magazine samenvatting Maleisie



Het weer in Kuala Lumpur


Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

F1 Predictions spel.
F1 Predictions Maleisië

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST

De OP is hier te vinden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambrosius op 21-03-2008 13:01:53 ]
Bernard0sdonderdag 20 maart 2008 @ 00:18
Weer een hele toffe OP Sanger & West, goed bezig!

Het belooft weer een tof F1-weekend te worden. Vooral het weer zal zijn invloed gaan hebben denk ik. Bij regen kon het wel weer eens een slagveld gaan worden, net zoals vorige week.

Mijn voorspelling voor de race:

1. Hamilton
2. Raikkonen
3. Kovolainen
4. Massa
5. Kubica
6. Heidfeld
7. Rosberg
8. Trulli

(Een hele voorzichtige voorspelling, het zal vast en zeker wel gaan gebeuren dat er coureurs van de top 3 teams gaan uitvallen)

Deze race zal McLaren nog te sterk zijn voor Ferrari, daarna is het gedaan vanaf Bahrein.
WESTdonderdag 20 maart 2008 @ 00:23
Ik hoop dat de OP dit keer goed is. Door prive omstandigheden heb ik een beetje moeten haasten (mede door de back to back race) daarom is de OP grotendeels overgenomen van vorig jaar.
Bernard0sdonderdag 20 maart 2008 @ 00:32
Persoonlijk vind ik dat geen probleem, het ziet er toch prima uit zo? Ik kan me voorstellen dat het maken van zo'n OP nogal veel tijd vergt, dus mensen die gaan lopen zeiken gaan maar lekker op het forum van formule1.nl zeuren .
voyeurdonderdag 20 maart 2008 @ 00:55
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:32 schreef Bernard0s het volgende:
Persoonlijk vind ik dat geen probleem, het ziet er toch prima uit zo? Ik kan me voorstellen dat het maken van zo'n OP nogal veel tijd vergt, dus mensen die gaan lopen zeiken gaan maar lekker op het forum van formule1.nl zeuren .
Wat Bernard zegt. Het is allang mooi dat we zulke informatieve OP's hebben.
Bernard0sdonderdag 20 maart 2008 @ 00:57
En wanneer men extra informatie zou willen hebben zijn er talloze websites om informatie op te zoeken. Een OP van ik weet niet hoe lang is ook weer niet goed, dan leest niemand het omdat het zo lang is.
sangerdonderdag 20 maart 2008 @ 09:47
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:23 schreef WEST het volgende:
Ik hoop dat de OP dit keer goed is. Door prive omstandigheden heb ik een beetje moeten haasten (mede door de back to back race) daarom is de OP grotendeels overgenomen van vorig jaar.
Hij is goed

Heb je de nieuwe niet gehad dan via PM???
sasquatschdonderdag 20 maart 2008 @ 09:54
Mijn complimenten voor de OP. As beautiful as ever zullen we maar zeggen.
TheClown1donderdag 20 maart 2008 @ 10:04
het is goed dat je er tijd voor neemt om het te doen. geweldig gedaan. ik verheug me nu al op de race.
Harmen1984donderdag 20 maart 2008 @ 11:04
Zondag lekker met een ontbijtje op de bank
NEDdonderdag 20 maart 2008 @ 11:22
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Zondag lekker met een ontbijtje flesje bier op de bank
LeXXdonderdag 20 maart 2008 @ 11:27
Tijd Voor de Maleisische Grand Prix!
quote:
Mogelijk zware regenbuien in Maleisië
20 maart 2008

Volgens de laatste weerspellingen kunnen er komend weekend enkele zware regenbuien vallen boven het circuit van Sepang, waar komend weekend de tiende editie van de Grand Prix van Maleisië wordt verreden.

Verder zal het, zoals we gewend zijn van Maleisië, overwegend warm en vochtig zijn tijdens het Formule 1-weekend. Vrijdag zal het kwik vermoedelijk klimmen tot 32 graden. Zaterdag en zondag zal het waarschijnlijk één graad koeler zijn.

De laatste regenrace in Maleisië was in 2001. Deze wedstrijd werd gewonnen door Michael Schumacher. Jos Verstappen finishte als zevende, met de Arrows.
Kan iemand de video uit dit bericht in dit topic overnemen? Legendarisch!

[ Bericht 6% gewijzigd door LeXX op 20-03-2008 11:33:10 ]
Trystardonderdag 20 maart 2008 @ 12:18
Mooie OP
Hopelijk kan Ferrari winnen om zo het seizoen spanned te houden, ik zit niet op een Hamilton dominatie te wachten.
Harmen1984donderdag 20 maart 2008 @ 12:20
Is er een online stream voor de vrije traingen?
Harmen1984donderdag 20 maart 2008 @ 12:22
quote:
Zaterdag 22 maart 2008

04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 Kwalificatie training
quote:
Zaterdag 22 maart

07.30-09.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie
13.30-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie hh
Spreekt elkaar tegen.

Even opgezocht: volgens Formula1.com is de Qualifying om 7.00 NL tijd

-edit-

Volgens www.rtlgp.nl:
quote:
Zaterdag 22 mrt. 06.55-08.10 uur RTL GP: Formule 1 - Kwalificatie Maleisië
keplerdonderdag 20 maart 2008 @ 12:46
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:27 schreef LeXX het volgende:
Tijd Voor de Maleisische Grand Prix!
[..]

Kan iemand de video uit dit bericht in dit topic overnemen? Legendarisch!
nice, regen is altijd leuk
NEDdonderdag 20 maart 2008 @ 12:49
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:22 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]


[..]

Spreekt elkaar tegen.

Even opgezocht: volgens Formula1.com is de Qualifying om 7.00 NL tijd

-edit-

Volgens www.rtlgp.nl:
[..]
Dan zal het wel niet live zijn op tv
Trystardonderdag 20 maart 2008 @ 12:49
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:20 schreef Harmen1984 het volgende:
Is er een online stream voor de vrije traingen?
Volgens mij via deze link; http://itv-80.vo.llnwd.net/d1/broadband/f1/simulcastPlayer.swf
Is nu een hh van de Melbourne gp bezig.
sangerdonderdag 20 maart 2008 @ 13:25
_Tjabbe_donderdag 20 maart 2008 @ 13:40
Dat het maar met bakken uit de lucht mag gaan vallen. Ik hoop en denk dat het net zo'n spectaculaire race als vorige week gaat worden
Bernard0sdonderdag 20 maart 2008 @ 13:43
Murray Walker is echt een held!

Ik denk dat ik met het vooruitzicht op de weerberichten al me managerteams maar ga omgooien.
LeXXdonderdag 20 maart 2008 @ 14:24
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:25 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Dankjewel, BMW vriend! (zie predictions topic )
Bernard0sdonderdag 20 maart 2008 @ 14:59
Ik heb nog niet vaak zo'n zin gehad in een GP, ondanks het feit dat de baan van Sepang niet zo heel bijzonder is. Bakken met regen zou het wel heel tof maken. Ik hoop dat het dan niet weer zo'n pussyrace wordt als in Japan vorig jaar toen de halve race ongeveer achter de SC werd gereden, dat is uiteraard geen ruk aan.
WESTdonderdag 20 maart 2008 @ 19:25
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:22 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]


[..]

Spreekt elkaar tegen.

Even opgezocht: volgens Formula1.com is de Qualifying om 7.00 NL tijd

-edit-

Volgens www.rtlgp.nl:
[..]
Zoals ik altijd wel zeg foutjes kunnen er altijd tussen zitten.
Atreidezdonderdag 20 maart 2008 @ 20:28
Heb zelf ook al raceje gereden op Sepang, Massa won uiteindelijk de race
keplerdonderdag 20 maart 2008 @ 21:05
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:25 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
geniale commentator
Xebberdonderdag 20 maart 2008 @ 23:00
Ik heb d'r weer zin in! Dat d'r maar bakken met regen moge vallen!
Bernard0sdonderdag 20 maart 2008 @ 23:42
Als het dit weekend in Sepang net zo hard regent zoals het nu doet hier in NL wordt het nog lachen.
WESTvrijdag 21 maart 2008 @ 00:11
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:42 schreef Bernard0s het volgende:
Als het dit weekend in Sepang net zo hard regent zoals het nu doet hier in NL wordt het nog lachen.
nou liever niet..., tis droog hier
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 00:21
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:11 schreef WEST het volgende:

[..]

nou liever niet..., tis droog hier
Hier overstromen de sloten al zo wat joh, niet normaal zo veel regen .
NEDvrijdag 21 maart 2008 @ 00:29


Zo zie ik er al de hele week uit.
Ik begin nou toch wel pijn aan mn voeten te krijgen van al dat regendansen
Harmen1984vrijdag 21 maart 2008 @ 03:40
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef Trystar het volgende:

[..]

Volgens mij via deze link; http://itv-80.vo.llnwd.net/d1/broadband/f1/simulcastPlayer.swf
Is nu een hh van de Melbourne gp bezig.
Nu inderdaad vrije training! De stream hapert wel af en toe

Glijdt_lichtvrijdag 21 maart 2008 @ 03:56
En weer valt Raikkonens Ferrari still Zonder duidelijke oorzaak
Mikkievrijdag 21 maart 2008 @ 04:13
Al een meer schappelijke tijd dan de vorige keer, maar voor een zondag nog steeds veel te vroeg. .
Glijdt_lichtvrijdag 21 maart 2008 @ 04:21
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 04:13 schreef Mikkie het volgende:
Al een meer schappelijke tijd dan de vorige keer, maar voor een zondag nog steeds veel te vroeg. .
Voor mij is dit juist de charme van het F1 racen aan de andere kant van de wereld. Als F1-liefhebber zou je er geen enkel probleem mee moeten hebben. Ik sta net zo lief om 4 uur op, of de normale tijd van 14uur. Het is formule1
Automatic_Rockvrijdag 21 maart 2008 @ 06:10
1 F. Massa Ferrari 1:35.392
2 K. Räikkönen Ferrari 1:36.459
3 H. Kovalainen McLaren 1:36.556
4 N. Rosberg Williams 1:36.578
5 L. Hamilton McLaren 1:36.626
6 F. Alonso Renault 1:37.022
7 N. Piquet jr. Renault 1:37.034
8 R. Kubica BMW 1:37.218
9 J. Button Honda 1:37.282
10 J. Trulli Toyota 1:37.540
11 N. Heidfeld BMW 1:37.649
12 K. Nakajima Williams 1:37.649
13 R. Barrichello Honda 1:37.076
14 T. Glock Toyota 1:37.782
15 S. Vettel Scuderia Toro Rosso 1:38.219
16 D. Coulthard Red Bull 1:38.232
17 M. Webber Red Bull 1:38.707
18 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:38.798
19 G. Fisichella Force India F1 1:39.046
20 T. Sato Super Aguri 1:40.178
21 A. Davidson Super Aguri 1:40.351
22 A. Sutil Force India F1 1:41.269


Button weer in de top10
WESTvrijdag 21 maart 2008 @ 06:31
Uitslag 1e vrije training GP Maleisië
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 06:57
Godver, heb ik net Webber in bijna al me managerteams gezet.. Motor weer opgeblazen, fijn.
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 07:02
Bourdais zo te zien ook een vastgeslagen bak. Wat is dat met de betrouwbaarheid van al die teams joh...
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 07:16
Godver ik heb Webber........

tevens tvp
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 07:21
En iedereen roepen dat Ferrari een probleem had. Nee ik zie het met Massa/Raikkonen en Vettel.
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 07:22
Jezus, Vettel naar 2! Fucking goed
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 07:24
En een Renault (Piquet?) in de slip
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 07:34
Vettel nu op 4 tiende, knap hoor
Automatic_Rockvrijdag 21 maart 2008 @ 07:39
Is de 2e vrije training nog niet afgelopen??
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 07:41
Vettel is zeker goed bezig! Iemand een idee wat er bij DC fout zit?
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 07:41
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is de 2e vrije training nog niet afgelopen??
48 min nog AR
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 07:42
DC zijn voorwielophanging is naar de klote na VT1.. Weet niet of die nog in actie komt
Automatic_Rockvrijdag 21 maart 2008 @ 07:44
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 07:41 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

48 min nog AR

Ik had me een uurtje verkeken
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 07:45
Button ook lekker, beter, Alonso mist 2e versnelling
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 07:45
thnx Bernardos!

Jens weer in de top 10, zag ineens groene tijden daaro. Kimi in sector 1 en 2 fucking snel! Word paars daar!!
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 07:53
Het valt me op dat Ferrari veel foutjes maakt in de laatste sector.

BMW valt me tegen, vooral Heidfeld. Maar die zullen wel verstoppertje spelen.
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 07:57
Kubica zit er wel redelijk maar idd Nick is per step het circuit aant rondrijden!

Fisi is snel
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 07:59
Raikkonen weer keisnel nu.

Ik vind Renalt er ook nog wel redelijk bij zitten.
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 08:01
Kimi ga absoluut hard, maarja tis nog geen raceday en daar ging het mis vandeweek
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 08:08
Button moet nog ff doortrappen om in de top 10 te blijven..........
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 08:09
Massa de snelste
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 08:10
Lekker Massa

Renault valt nu wel terug
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 08:12
Massa on fire
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 08:13
Trulli, held!
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 08:16
Massa moet voor het eten thuis zijn ofzo....................Jezus wat een tijd!!

Trulli laat weer ff zien dattie er nog is!
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 08:24
Netjes van Ham!
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 08:25
Fisicooo!
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 08:26
Absoluut, zou Ferrari een weerwoord hebbe?

Vettel trouwens nog steeds P4
Automatic_Rockvrijdag 21 maart 2008 @ 08:30
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 08:26 schreef TJDoornbos het volgende:
Vettel trouwens nog steeds P4
Maar nu staat Button daar!!
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 08:31
MOZES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jens P4.....................Ik word GEK!
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 08:31
Wat een heerlijke uitslag zeg! Button ook fenomenaal!
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 08:37
Dit wordt nog een leuk weekend heren! Ik kan niet wachten tot zaterdag en zondag.
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 08:38
Ik zeg, er is geen reet over te zeggen. Behalve dat Sebas B en David C. wat werk te doen hebben!
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 08:52
Tering, dit gebeurde er met DC in VT1.

http://www.youtube.com/watch?v=xVM1xsiI4tM
sangervrijdag 21 maart 2008 @ 09:15
ElmarOvrijdag 21 maart 2008 @ 10:13
Netjes van Button, Vettel en toch ook weer Fisichella.
capppvrijdag 21 maart 2008 @ 10:28
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:15 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xVM1xsiI4tM&hl=nl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xVM1xsiI4tM&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Dat is niet zo goed
Sallyvrijdag 21 maart 2008 @ 10:59
Meeleesgeval
TJDoornbosvrijdag 21 maart 2008 @ 12:05
Red Bull schijnt zich te moeten melden.......
leroytjevrijdag 21 maart 2008 @ 12:11
tvp
Kleffe_Dopvrijdag 21 maart 2008 @ 12:43
ZieT er goed uit die VoorwieloPhanging bij RBR!
Mikkievrijdag 21 maart 2008 @ 13:01
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 04:21 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Voor mij is dit juist de charme van het F1 racen aan de andere kant van de wereld. Als F1-liefhebber zou je er geen enkel probleem mee moeten hebben. Ik sta net zo lief om 4 uur op, of de normale tijd van 14uur. Het is formule1
Mja, zo'n enorme fan ben ik niet. Daarnaast moet ik vaak werken in het weekend, dus als ik dan een keer vrij ben slaap ik liever uit dan dat ik 's ochtens veel te vroeg voor de tv zit voor F1.
keplervrijdag 21 maart 2008 @ 13:12
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Red Bull schijnt zich te moeten melden.......
misschien heeft dat te maken met de wielophanging?? Want naar mijn idee breken die wel heel snel af, kijk maar naar de crash van Coulthard dit weekend en vorig weekend. De ophanging breekt af alsof het niks is

edit: ik lees net dat het idd met de wielophanging te maken heeft
NEDvrijdag 21 maart 2008 @ 13:15
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Red Bull schijnt zich te moeten melden.......
Dat schijnt niet, dat IS zo
Trystarvrijdag 21 maart 2008 @ 13:38
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:15 schreef NED het volgende:

[..]

Dat schijnt niet, dat IS zo
Dat mag ook wel. In Australie viel het me ook al op toen Massa DC raakte, dat de Ferrari zo door kon en de RBR uit elkaar viel
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 14:00
Die RBR is qua gewicht zo minimaal ontworpen dat alles afbreekt bij het minste of geringste. Dat was eerder ook al bij McLaren zo toen Newey daar nog de boel tekende.
Dromervrijdag 21 maart 2008 @ 14:11
Ik heb m'n Red Bull shit in de manager maar snel weggedaan.
HPoivrijdag 21 maart 2008 @ 15:00
Volgens mij breekt die ophanging wel erg snel af. Klopt echt niet daar!
franklopvrijdag 21 maart 2008 @ 15:16
Zag die crash en vond t ook erg gaar ja.

Overigens vond ik dat ook al bij Glock vorige week bij zn crash dat alles er snel afvloog.
Dromervrijdag 21 maart 2008 @ 15:26
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:16 schreef franklop het volgende:
Zag die crash en vond t ook erg gaar ja.

Overigens vond ik dat ook al bij Glock vorige week bij zn crash dat alles er snel afvloog.
Ja.. maar die had echt airtime en een flinke snelheid. Coulthard hobbelde alleen zijdelings over het gras en alles was meteen krom.
Gitankivrijdag 21 maart 2008 @ 15:35
Zou me niets verbazen als Red bull niet eens mag starten, die ophanging hoort in elk geval niet af te breken als zijnde een paar luciferhoutjes wanneer je wat over een curb stuitert.

(dat mag pas als je minimaal een halve race met een vierkant voorwiel rijdt )
Automatic_Rockvrijdag 21 maart 2008 @ 15:39
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 14:00 schreef Bernard0s het volgende:
Die RBR is qua gewicht zo minimaal ontworpen dat alles afbreekt bij het minste of geringste. Dat was eerder ook al bij McLaren zo toen Newey daar nog de boel tekende.
Daar zeg je me idd iets
Atreidezvrijdag 21 maart 2008 @ 15:40
Zat flinke kuil voor die kerb Verbaast me niet echt dat die ophanging eraan ging, als je ziet hoe diep dat wiel duikt voor die knapt..
Dos37vrijdag 21 maart 2008 @ 15:52
Ben afgelopen jaar langs het circuit gekomen leuk om te zien. Weet nog niet of ik ga kijken
sangervrijdag 21 maart 2008 @ 16:11
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:39 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Daar zeg je me idd iets
Ik herinner me Raikkonen zijn flatspot nog

Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 16:23
Ik hoop in ieder geval niet dat RBR gediskwalificeerd gaat worden, vooral in de regen kan een Webber gaan stunten.

Haha, ik keek net op die weerlink in de OP en voor zondag staat nu 100% kans op neerslag . YESSS!
sangervrijdag 21 maart 2008 @ 16:32
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:23 schreef Bernard0s het volgende:
Ik hoop in ieder geval niet dat RBR gediskwalificeerd gaat worden, vooral in de regen kan een Webber gaan stunten.

Haha, ik keek net op die weerlink in de OP en voor zondag staat nu 100% kans op neerslag . YESSS!
Webber in de regen Was dat niet de grootste schreeuwer over regen en de gevaren zonder TC?

REGEN
keplervrijdag 21 maart 2008 @ 16:33
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:40 schreef Atreidez het volgende:
Zat flinke kuil voor die kerb Verbaast me niet echt dat die ophanging eraan ging, als je ziet hoe diep dat wiel duikt voor die knapt..
maar vorige race brak de ophanging ook al aardig snel af
HPoivrijdag 21 maart 2008 @ 16:34
Voor de manager heb ik liever een droge race, kan ik de verhoudingen tenminste eens bekijken. In Australie liggen die toch altijd wat anders doordat het een semi-stratencircuit is. Bovendien vielen er zoveel uit dat we nu nog niet weten waar wie of wat staat.
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 16:41
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Webber in de regen Was dat niet de grootste schreeuwer over regen en de gevaren zonder TC?

REGEN
Ja dat wel, maar hij werd wel 3e vorig jaar op de nurburgring en hij was heel goed op weg in Japan totdat hij Vettel tegenkwam..
Bernard0svrijdag 21 maart 2008 @ 16:44
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:34 schreef HPoi het volgende:
Voor de manager heb ik liever een droge race, kan ik de verhoudingen tenminste eens bekijken. In Australie liggen die toch altijd wat anders doordat het een semi-stratencircuit is. Bovendien vielen er zoveel uit dat we nu nog niet weten waar wie of wat staat.
Dat is wel zo inderdaad. Ik doe ook mee aan dat spel van de telegraaf waarbij je de top 8 moet voorspellen. Ik heb me top 8 nu gebaseerd op regen, maar ja, het is dus maar de vraag of die regen 's middags of 's avonds gaat vallen, meestal is het 's avonds. Maarja, je weet het niet.

Als het regent geef ik trouwens Alonso ook goede kansen. Uiteraard Vettel ook.
HPoivrijdag 21 maart 2008 @ 16:58
Even vraagje tussendoor.

Hoeveel plaatsen gaat Nakajima op de grid verliezen doordat hij in Australie op Kubica botste? 10?
HPoivrijdag 21 maart 2008 @ 16:59
Als het regent wint Fisichella.
Atreidezvrijdag 21 maart 2008 @ 17:00
Geef mij ook maar regen in de quali, paar snelle achteraan is altijd leuk voor het raceverloop
Trystarvrijdag 21 maart 2008 @ 17:00
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:58 schreef HPoi het volgende:
Even vraagje tussendoor.

Hoeveel plaatsen gaat Nakajima op de grid verliezen doordat hij in Australie op Kubica botste? 10?
Ik dacht 10.
HPoivrijdag 21 maart 2008 @ 17:07
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:00 schreef Atreidez het volgende:
Geef mij ook maar regen in de quali, paar snelle achteraan is altijd leuk voor het raceverloop
Inderdaad. Fisichella op pole en Hamilton P22.
NJvrijdag 21 maart 2008 @ 17:09
100% regenkans voor zondag.
Dat gaat leuk worden! .
Gitankivrijdag 21 maart 2008 @ 17:33
Hopelijk in buienvorm, van die lekkere moessons waarbij de safetycar zelfs met moeite op de baan blijft.
HPoivrijdag 21 maart 2008 @ 17:35
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:33 schreef Gitanki het volgende:
Hopelijk in buienvorm, van die lekkere moessons waarbij de safetycar zelfs met moeite op de baan blijft.
Of dat de safetycar eraf spint!
sangervrijdag 21 maart 2008 @ 17:36
Hamilton ernaast




Een rondje Vettel

Mikkievrijdag 21 maart 2008 @ 18:09
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:09 schreef NJ het volgende:
100% regenkans voor zondag.
Dat gaat leuk worden! .


Toch maar eens kijken of ik er iets van mee kan pikken .
keplervrijdag 21 maart 2008 @ 18:10
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:35 schreef HPoi het volgende:

[..]

Of dat de safetycar eraf spint!
wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen?? Maar ze kunnen ook moeilijk zelf doorrijden, want die safety-car is er niet voor niks
ElmarOvrijdag 21 maart 2008 @ 18:27
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:10 schreef kepler het volgende:

[..]

wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen?? Maar ze kunnen ook moeilijk zelf doorrijden, want die safety-car is er niet voor niks
Dan moeten ze net als de Safety Car de grindbak in spinnen.
Kleffe_Dopvrijdag 21 maart 2008 @ 18:36
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:10 schreef kepler het volgende:

[..]

wat gebeurt er dan eigenlijk?
Dit was ook ooit een vraag in de pitspost.
En als ik het me goed herinner moeten de rijders dan rustig blijven rijden tot er vervanging is (of de race stil gelegd wordt).
Dit kan dan bijvoorbeeld de Medical Car zijn, maar of de FIA daarnaast over nog andere vervangende safety cars beschikt weet ik niet.
De circuits beschikken zelf iig ook over 1/2 SC's (dacht ik) mocht het echt nodig zijn.
MaximusF1vrijdag 21 maart 2008 @ 18:45
Tip voor sanger: aan het eind van een YouTube url zet je &fmt=18

Gitankivrijdag 21 maart 2008 @ 18:49
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:10 schreef kepler het volgende:

[..]

wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen?? Maar ze kunnen ook moeilijk zelf doorrijden, want die safety-car is er niet voor niks
Dan zetten ze een reserve SC in of stoppen de race , schat ik .

Ik kan me overigens herinneren dat de safetycar er een keer bijna af schoof, was dat niet op de Nurburgring vorig jaar?


Overigens Taki Inoue was bekend met ongelukken met veiligheidswagens, in Monaco in z'n gestrande auto meeliften aan een takelwagen waarna een officialwagen hem ramde en hij over de kop vloog en later nog aangereden worden door een sleepwagen
sangervrijdag 21 maart 2008 @ 18:55
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:45 schreef MaximusF1 het volgende:
Tip voor sanger: aan het eind van een YouTube url zet je &fmt=18

En dan
Sallyvrijdag 21 maart 2008 @ 19:07
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:58 schreef HPoi het volgende:
Even vraagje tussendoor.

Hoeveel plaatsen gaat Nakajima op de grid verliezen doordat hij in Australie op Kubica botste? 10?
quote:
...
Nakajima had a more eventful race, finding himself caught up in two incidents further down the field, the latter of which - when he ran into the rear of Robert Kubica's BMW Sauber - earned him a ten-place grid penalty for next weekend's Malaysia race.
...
Bron
MikelenniuMvrijdag 21 maart 2008 @ 19:11
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Zondag lekker met een ontbijtje op de bankheel vroeg opstaan om naar de RTL studio te gaan
HPoivrijdag 21 maart 2008 @ 19:49
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 19:07 schreef Sally het volgende:

[..]


[..]

Bron
Thanks!
Boltervrijdag 21 maart 2008 @ 20:09
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:49 schreef Gitanki het volgende:

[..]


Overigens Taki Inoue was bekend met ongelukken met veiligheidswagens, in Monaco in z'n gestrande auto meeliften aan een takelwagen waarna een officialwagen hem ramde en hij over de kop vloog en later nog aangereden worden door een sleepwagen
http://www.youtube.com/watch?v=iPseMqOx-gk&fmt=18

Heidfeld neemt wraak

http://www.youtube.com/watch?v=sTSje8mZxP4
Gitankivrijdag 21 maart 2008 @ 20:16
quote:
Dat is 'm.

Eigenlijk rent die marshall ook tegen die auto aan, goed werk
Montovvrijdag 21 maart 2008 @ 21:11
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:10 schreef kepler het volgende:

[..]

wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen?? Maar ze kunnen ook moeilijk zelf doorrijden, want die safety-car is er niet voor niks
-nevermind-
MaximusF1vrijdag 21 maart 2008 @ 22:30
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:55 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan
Insider trucje voor een hogere bitrate, dus geen blokjesfeest meer. Veel mooier, vooral voor snelle racebeelden. En ook het geluid is beter. Vergelijk zelf maar...

http://www.youtube.com/watch?v=dgim8SisjtI
http://www.youtube.com/watch?v=dgim8SisjtI&fmt=18
sangervrijdag 21 maart 2008 @ 23:37
sangervrijdag 21 maart 2008 @ 23:51
Ik vond nog een mooie inhaalactie van Rosberg

dery1990vrijdag 21 maart 2008 @ 23:51
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:30 schreef MaximusF1 het volgende:

[..]

Insider trucje voor een hogere bitrate, dus geen blokjesfeest meer. Veel mooier, vooral voor snelle racebeelden. En ook het geluid is beter. Vergelijk zelf maar...

http://www.youtube.com/watch?v=dgim8SisjtI
http://www.youtube.com/watch?v=dgim8SisjtI&fmt=18
ZO! Bedankt voor die tip joh!

Laten we dan meteen kijken, naar de pole lap van 2004 van Schumacher.

http://nl.youtube.com/watch?v=kXVGezM2VDg&fmt=18

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/kXVGezM2VDg&hl=nl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/kXVGezM2VDg&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
boriszvrijdag 21 maart 2008 @ 23:58
Misschien dat ik de race wel zie
sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 00:02
NEDzaterdag 22 maart 2008 @ 02:07
WTF, dat &fmt=18 wist ik ook niet!

Bedankt daarvoor!

Ik ga nu echt naar bed, daners red ik de kwali echt niet
Glijdt_lichtzaterdag 22 maart 2008 @ 03:06
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 23:51 schreef sanger het volgende:
Ik vond nog een mooie inhaalactie van Rosberg

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/R2ocVZyIJH0&hl=nl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/R2ocVZyIJH0&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Een rFactor mod?
Automatic_Rockzaterdag 22 maart 2008 @ 06:48
Wakker
sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 06:57
Hier ook

Alleen inloggegevens van Live Timing vergeten
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 07:22
Damn, hele kleine verschillen. Minder dan een seconde naar Fisichella... Wel heel strak!
Dromerzaterdag 22 maart 2008 @ 07:23
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 06:57 schreef sanger het volgende:
Hier ook

Alleen inloggegevens van Live Timing vergeten
Die hebben ook een passmailer. Duh.
Automatic_Rockzaterdag 22 maart 2008 @ 07:24
Ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat Honda en Renault op ongeveer hetzelfde niveau zitten. En da's toch een hele opluchting als je bedenkt dat enkele fokkertjes hier dachten dat Honda met SA en FI zou strijden
Arceezaterdag 22 maart 2008 @ 07:28
Fisichella weer in Q1 uitgeschakeld.
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 07:37
Heel jammer. En dit keer weer op maar een paar honderdsten.
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 08:02
Ferrari back on top!
Arceezaterdag 22 maart 2008 @ 08:03
Ferrari.
twentemeisjezaterdag 22 maart 2008 @ 08:04
Dit lijkt er meer op!
DutchTrainzaterdag 22 maart 2008 @ 08:12
dery1990zaterdag 22 maart 2008 @ 08:12
Dat met Heidfeld op het eind ging maar net goed! Die onboard beelden ook Als hij niet oplette lag ie zo in iemands achterste.
DutchTrainzaterdag 22 maart 2008 @ 08:27
Goed gedaan van Kovalainen; in elke sessie maar 1 snelle ronde gereden en daarmee op de derde plek terecht gekomen.
Jammergenoeg kun je niet zien hoeveel ronden iedereen in de laatste sessie heeft gereden, dan weet je wat meer over wanneer wie moet stoppen.
sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 09:28
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 08:12 schreef dery1990 het volgende:
Dat met Heidfeld op het eind ging maar net goed! Die onboard beelden ook Als hij niet oplette lag ie zo in iemands achterste.
Ben benieuwd of het hem tijd gekost heeft en zo ja, hoeveel.
sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 09:29
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 08:27 schreef DutchTrain het volgende:
Goed gedaan van Kovalainen; in elke sessie maar 1 snelle ronde gereden en daarmee op de derde plek terecht gekomen.
Jammergenoeg kun je niet zien hoeveel ronden iedereen in de laatste sessie heeft gereden, dan weet je wat meer over wanneer wie moet stoppen.
En in twee van de drie sessies sneller dan Hamilton

KOvalainen gaat dit seizoen verbazen denk ik
#ANONIEMzaterdag 22 maart 2008 @ 09:58
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 23:37 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8PkbiE1pHc0&hl=nl"&fmt=18></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8PkbiE1pHc0&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
dery1990zaterdag 22 maart 2008 @ 10:20
En ja hoor, het was te verwachten!
quote:
Heidfeld en Alonso dienen klacht in wegens blokken
22 maart 2008

Het was te verwachten. Nick Heidfeld en Fernando Alonso hebben een klacht ingediend bij de stewards, omdat ze aan het einde van de kwalificatie geblokt werden in hun snelle ronde. Mannen als Kimi Raikkonen en Lewis Hamilton reden langzaam rond, terwijl de sessie nog niet voorbij was, waardoor Heidfeld en Alonso er tussendoor moesten rijden.

Nick Heidfeld verklaarde tegenover ITV dat hij flink baalde van het gedrag van zijn collega's. "Ze stonden gewoon geparkeerd", zei hij. "Volgens mij waren het de beide McLarens die heel erg langzaam reden op de racelijn, waardoor ik ze moest ontwijken tijdens het aanremmen. Dat heeft me minstens drie tienden gekost. Nu sta ik zevende, dat had derde kunnen zijn."

"Ik vind het absoluut niet correct wat er gebeurde."
sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 10:25
En terecht dat Heidfeld gaat zeuren

Volgens mij waren het indd beiden McLarens, iig Hamilton.
DutchTrainzaterdag 22 maart 2008 @ 10:29
Heidfeld heeft zeker recht van klagen, Alonso niet echt voor zover je op de TV beelden kon zien. Weet niet hoe hij de Ferrari's ingehaald heeft.
ElmarOzaterdag 22 maart 2008 @ 10:37
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 10:25 schreef sanger het volgende:
En terecht dat Heidfeld gaat zeuren

Volgens mij waren het indd beiden McLarens, iig Hamilton.
Waren inderdaad de beide McLarens.

Ben in ieder geval blij dat Ferrari de eerste startrij heeft en nu moeten de motoren nog heel blijven.
quote:
McLaren-coureurs op het matje geroepen bij stewards

Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen zijn bij de stewards geroepen, nadat Nick Heidfeld en Fernando Alonso hadden geklaagd dat ze geblokt werden door het McLaren-duo. Beide heren waren eerder klaar met hun kwalificatie en reden uiterst langzaam op de racelijn, waardoor Heidfeld en Alonso tijd verloren in hun laatste snelle ronde.

Het was een opmerkelijke actie van de twee, maar ook Kimi Raikkonen en Felipe Massa reden zeer langzaam rond. Zij deden dat echter naas de ideale lijn en lijken dus de dans te ontspringen.
Bron
sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 10:54
Nog niets bekend over eventuele straffen toch?
Automatic_Rockzaterdag 22 maart 2008 @ 11:13
Jammer dat Honda weer net Q3 miste
Zorrozaterdag 22 maart 2008 @ 11:13
Zouden er wel moeten komen als de FIA geloofwaardig wil zijn. In 2006 op Monza kreeg Alonso straf voor het blocken van Massa die ongeveer 80 kilometer achter hem reed, en dan zou dit wel mogen?
dery1990zaterdag 22 maart 2008 @ 11:52
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:13 schreef Zorro het volgende:
Zouden er wel moeten komen als de FIA geloofwaardig wil zijn. In 2006 op Monza kreeg Alonso straf voor het blocken van Massa die ongeveer 80 kilometer achter hem reed, en dan zou dit wel mogen?
Ja inderdaad, je hebt gelijk! We zullen zien
MaximusF1zaterdag 22 maart 2008 @ 11:53
Mooie kwalificatie.
Al mochten Fisichella en Bourdais wel wat hoger.



[ Bericht 18% gewijzigd door MaximusF1 op 22-03-2008 14:50:37 ]
TommyGunzaterdag 22 maart 2008 @ 12:20
Punishment!
ElmarOzaterdag 22 maart 2008 @ 12:23
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jammer dat Honda weer net Q3 miste
Nou ja, het is in ieder geval al heel wat dat ze nu in deze positie zitten. Daar leek het aan het begin van de wintertesten nog niet naar. Dus dat hebben ze toch maar netjes gedaan bij Honda.
HPoizaterdag 22 maart 2008 @ 12:34
Heidfeld en Alonso dienen klacht in wegens blokken.

http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-in-wegens-blokken/

McLaren-coureurs op het matje geroepen bij stewards.

http://f1.gpupdate.net/nl(...)roepen-bij-stewards/

Ik zeg straffen die McLarens, je zag ze duidelijk langzaam op de racelijn rijden. Heidfeld en Alonso moesten uitwijken. De Ferrari's reden netjes aan de kant waar je normaal niet komt.
HPoizaterdag 22 maart 2008 @ 12:47
Williams valt trouwens ERG tegen. Maar misschien staan ze op regenafstelling.....
BliksemSchigtzaterdag 22 maart 2008 @ 12:50
Kovalainen en Hamilton dus 5 plaatsen teruggezet .
ElmarOzaterdag 22 maart 2008 @ 12:54
quote:
McLaren drivers docked five places

ewis Hamilton and Heikki Kovalainen have each been moved five places down the grid for blocking rival drivers in qualifying for the Malaysian Grand Prix.

The McLaren pair were investigated by the stewards after qualifying following claims that they had impeded Nick Heidfeld and Fernando Alonso in the closing stages of the session.

The two drivers were driving slowly back to the pits, having completed their final qualifying efforts, while other drivers were still on their fast laps.

Following several hours of deliberation by the stewards about whether or not the McLaren pair had done anything wrong, it was eventually decided that the duo should be punished.

A McLaren spokesman confirmed that the two drivers had been moved back five places each. He also said the team would not appeal the decision.

Hamilton was penalised for blocking Heidfeld, while Kovalainen got his penalty for blocking both the German and Alonso.

It means Kovalainen will now start from eighth place on the grid, with Hamilton one place behind him.

BMW Sauber's Robert Kubica, who was lapping on the track close to the McLarens, said he felt Alonso was hurt more than Heidfeld by the blocking.

"I saw clearly that Alonso's lap was screwed because of, I think, Kovalainen staying on the racing line," he said. "Nick was a bit more lucky because his incident was before braking, so he could rejoin the good line.

"But Alonso, he had to brake inside and he lost for sure there a lot of time. It was quite dangerous."

Revised grid:

1. Massa Ferrari
2. Raikkonen Ferrari
3. Trulli Toyota
4. Kubica BMW Sauber
5. Heidfeld BMW Sauber
6. Webber Red Bull-Renault
7. Alonso Renault
8. Kovalainen McLaren-Mercedes *
9. Hamilton McLaren-Mercedes *
10. Glock Toyota
11. Button Honda
12. Coulthard Red Bull-Renault
13. Piquet Renault
14. Barrichello Honda
15. Vettel Toro Rosso-Ferrari
16. Rosberg Williams-Toyota
17. Fisichella Force India-Ferrari
18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari
19. Sato Super Aguri-Honda
20. Sutil Force India-Ferrari
21. Davidson Super Aguri-Honda
22. Nakajima Williams-Toyota **

* Penalised for blocking
** Penalised for his crash his Australia
Bron
Dos37zaterdag 22 maart 2008 @ 12:57
Wat een sukkels.
dery1990zaterdag 22 maart 2008 @ 13:17
Jep, dus toch nog een straf.

Trouwens, ik keek zonet de GP2 wedstrijd, en het regende al op het circuit!
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 13:32
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 13:38
En terecht, de straf voor de McLaren coureurs

Jammer dat het Heidfeld alsnog een of twee pleken kost....
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 13:38
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 13:17 schreef dery1990 het volgende:
Jep, dus toch nog een straf.

Trouwens, ik keek zonet de GP2 wedstrijd, en het regende al op het circuit!
Beter. En aangezien de race om 3 uur plaatselijke tijd begint weer wat extra kans op regen morgen.

Buurman trouwens 6e in race 1 op Sepang, netjes voor z'n eerste race!
Automatic_Rockzaterdag 22 maart 2008 @ 13:39
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 12:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kovalainen en Hamilton dus 5 plaatsen teruggezet .
En terecht
TommyGunzaterdag 22 maart 2008 @ 13:40
Netjes
Vitalogyzaterdag 22 maart 2008 @ 13:57
Terecht, dit was gewoon gevaarlijk. Er waren trouwens meer coureurs die zo reden die dan toevallig op dat moment niet gevaarlijk in de weg reden, dus die regel mogen ze ook wel gaan heroverwegen. Dit gaat een keer fout zo.

Vettel
Vijftiende is niet eens zo fantastisch misschien, maar hoe hij zich naar Q2 knokte. Bourdais verprutste het en Vettel deed het wel.

Yelmer Buurman bij zijn debut in de GP2 meteen 6e.
Arceezaterdag 22 maart 2008 @ 14:15
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!


vw_caddyzaterdag 22 maart 2008 @ 14:27
quote:
Gitankizaterdag 22 maart 2008 @ 14:29
Trulli!!
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 14:42
Trulli kan heus nog wel rijden. Met zijn ervaring kan hij een eind komen morgen als het regent (en ook als het droog blijft). Toyota doet het trouwens wel heel goed vind ik!
HPoizaterdag 22 maart 2008 @ 14:44
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 12:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kovalainen en Hamilton dus 5 plaatsen teruggezet .
HPoizaterdag 22 maart 2008 @ 14:45
quote:
Ohja, dat krijgen we natuurlijk ook weer!
ElmarOzaterdag 22 maart 2008 @ 15:05
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
Yup, en Hamilton vlak achter Alonso. Dat kan ook nog leuk worden.
Atreidezzaterdag 22 maart 2008 @ 15:08
Vanmorgen weer in slaap gevallen dus net pas quali gezien Lees ook net over de straf aangezien ik ze zelf al veroordeeld had, dus niet meer als logisch dat ze 5 plaatsen naar achter moeten. Zoiezo dat met 20km terug rijden naar de pits is belachelijk en levensgevaarlijk
NEDzaterdag 22 maart 2008 @ 15:22
Waar is die GP2 eik te zien? Gewoon op de kabel ergens?
Trystarzaterdag 22 maart 2008 @ 15:24
Ferrari
Straf is terecht voor McLaren, ze reden duidelijk op de race lijn.
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 15:26
Regendans. Regendans. Regendans.

Ja ik zou GP2 ook wel willen zien, maar dat is natuurlijk weer nergens te vinden. Maar dit zijn Asia series, dus misschien heeft dat weer andere uitzendrechten e.d.
Kleffe_Dopzaterdag 22 maart 2008 @ 15:27
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 12:47 schreef HPoi het volgende:
Williams valt trouwens ERG tegen. Maar misschien staan ze op regenafstelling.....
Het lijkt er inderdaad op dat Williams, maar ook Force India zich in de winter beter voor hebben gedaan.
Atreidezzaterdag 22 maart 2008 @ 15:44
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:22 schreef NED het volgende:
Waar is die GP2 eik te zien? Gewoon op de kabel ergens?
Eurosport 2, maar ik haal ze de week erna meestal van t net
dery1990zaterdag 22 maart 2008 @ 15:45
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:22 schreef NED het volgende:
Waar is die GP2 eik te zien? Gewoon op de kabel ergens?
Op Eurosport 2. Die ontvang je helaas niet met normale kabel
dery1990zaterdag 22 maart 2008 @ 15:46
Op Eurosport 2. Die ontvang je helaas niet met normale kabel
_Tjabbe_zaterdag 22 maart 2008 @ 15:54
Ik was zeer verbaasd over de kwalificatie van Rosberg, volgens mij kon die namelijk ook nog een ronde extra rijden in Q2 na zn laatste matige tijd, maar hij ging vreemd genoeg naar binnen. Of heb ik het hier mis? Denken meer mensen dat Williams hier de boel probeert te foppen en gewoon op een regen-afstelling staat voor morgen en dus gokt?
HPoizaterdag 22 maart 2008 @ 15:58
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:53 schreef MaximusF1 het volgende:
Mooie kwalificatie.
Al mochten Fisichella en Bourdais wel wat hoger.

[ afbeelding ]
Ik wil ook even met die vlag zwaaien!

Zo,



sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 16:15
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:08 schreef Atreidez het volgende:
Vanmorgen weer in slaap gevallen dus net pas quali gezien Lees ook net over de straf aangezien ik ze zelf al veroordeeld had, dus niet meer als logisch dat ze 5 plaatsen naar achter moeten. Zoiezo dat met 20km terug rijden naar de pits is belachelijk en levensgevaarlijk
Maar ook weer begrijpelijk uit het oogpunt van brandstof besparen.
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 16:16
Ja, maar doe dat dan lekker naast de ideale lijn zou ik zeggen.
Arceezaterdag 22 maart 2008 @ 16:29
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:54 schreef _Tjabbe_ het volgende:
Ik was zeer verbaasd over de kwalificatie van Rosberg, volgens mij kon die namelijk ook nog een ronde extra rijden in Q2 na zn laatste matige tijd, maar hij ging vreemd genoeg naar binnen. Of heb ik het hier mis?
Ja, hij had nog 1'50 en had zelfs nog 2 rondes kunnen rijden dus, maar iig 1 idd.
sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 16:38
Toch wel spectaculair die actie van Heidfeld

sangerzaterdag 22 maart 2008 @ 16:39
Je ziet Hamilton ook meteen van de lijn afduiken op het moment dat Heidfeld er langs is. Die weet dus dondes goed dat hij fout zit.
LeChiffre04zaterdag 22 maart 2008 @ 18:04
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar ook weer begrijpelijk uit het oogpunt van brandstof besparen.
vind het sowieso een klote regel. de tijden die in Q2 worden gereden zijn vaak sneller dan de tijden die in Q3 worden gereden. ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 18:09
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 18:04 schreef LeChiffre04 het volgende:

[..]

vind het sowieso een klote regel. de tijden die in Q2 worden gereden zijn vaak sneller dan de tijden die in Q3 worden gereden. ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !
Inderdaad. Ze moeten teruggaan naar een uur kwalificeren waar je dan 12 rondjes hebt, net zoals vroger, was altijd vet kicken. En dan als regel stellen dat je tenminste iedere 20 minuten een flying lap moet rijden.
NEDzaterdag 22 maart 2008 @ 18:18
Dat vond ik ook nog altijd het tofste.
God mag weten waarom ze ooit van dat format zijn afgestapt
Gitankizaterdag 22 maart 2008 @ 18:28
Was dat niet omdat vaak het eerste kwartier niemand reed en ze een kwalificatiesessie wilden waarbij het hele uur auto's op de baan reden.
Maar toen zijn ze telkens gaan kloten met de kwalificatieopzet, terwijl er een makkelijkere oplossing mogelijk is, lijkt me.
Montovzaterdag 22 maart 2008 @ 18:53
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 18:28 schreef Gitanki het volgende:
Was dat niet omdat vaak het eerste kwartier niemand reed en ze een kwalificatiesessie wilden waarbij het hele uur auto's op de baan reden.
Inderdaad, te rustig in het begin en te druk op het eind. De opzet om het in drieen te verdelen is erg goed gevonden. Het is hooguit jammer dat je bij de derde sector meer brandstof moet meebrengen.
Automatic_Rockzaterdag 22 maart 2008 @ 20:22
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 18:09 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze moeten teruggaan naar een uur kwalificeren waar je dan 12 rondjes hebt, net zoals vroger, was altijd vet kicken.
Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zien
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 20:34
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:22 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zien
Er stond nog een zin achter dat stukje he . Verplichten dat iedere 20 minuten een flying lap neergezet moet worden .
DutchTrainzaterdag 22 maart 2008 @ 20:49
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 18:04 schreef LeChiffre04 het volgende:
ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !
Nu zorg je ervoor dat voor de top 10 de race al op zaterdag begint. Omdat de rest nog wijzigingen mag aanbrengen voor de race, zorgt dat ervoor dat het hele veld dichter op elkaar kan rijden. Die regel heeft de afgelopen jaren gezorgd voor veel interessantere races dan de jaren van de één ronde kwalificatie.
Zeker als er wisselvallig weer voorspeld wordt, kan plek 11 wel eens de beste plek zijn om van te starten.

F1 is meer dan alleen hard rijden: tactiek en strategie - ofwel slim omgaan met de regels - horen er meer bij dan in enige andere klasse.
voyeurzaterdag 22 maart 2008 @ 21:09
Ik vind het kwali format wel leuk zo. Je hebt drie mini-races waar je je in de eerste twee kan concentreren op de achterhoede en middenmoot. Ik gun het dan zo''n Fisichella bijvoorbeeld en zo is er iedere ronde wel iets.

Dat uiteindelijk de snelste 10 er voor gaan zorgt voor minder verkeersproblemen en het blijft een strategisch spelletje met hoeveel benzine je wil kwalificeren. Vorig jaar was het grootste deel van de 3e kwalificatie puur saai, maar dit jaar vind ik het een prima formule, maar inderdaad met kinderziektes zoals vandaag bleek.

Gewoon iedereen van de race-lijn af als hij klaar is en een minimum rondetijd van bijvoorbeeld 150% van de gemiddelde kwalificatie tijd invoeren.
Hertog_Martinzaterdag 22 maart 2008 @ 22:04
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:22 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zien
Ja dus? Nu zie je dan alle wagens rijden, nou yippie... want er is verder geen fuck aan. Ik kijk van kwalificatie meestal alleen de laatste 3 minuten want de overige 57 doen er amper toe.
Sinister-D-zaterdag 22 maart 2008 @ 22:14
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:04 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Ja dus? Nu zie je dan alle wagens rijden, nou yippie... want er is verder geen fuck aan. Ik kijk van kwalificatie meestal alleen de laatste 3 minuten want de overige 57 doen er amper toe.
Dan kun je beter 10 minuten later ergens op 'n nieuwssite kijken wat de volgorde is

Quali is meer dan alleen een pole rijden, ik wil ook graag de pace van een auto zien, kijken hoe die in balans is enzo. Maar ook dat zich (zoals vorige week bv) een Vettel zich in Q3 rijdt, of dat 't begint te regenen in Q1 en enkel de langzaamste teams pas een tijd hebben staan en de grote jongens nog de baan op moeten komen Elke keer weer leuk om te zien
Hertog_Martinzaterdag 22 maart 2008 @ 22:18
Dit is m'n 11de seizoen formule 1 en het is gewoon doodsaai geworden over het algemeen. Verbaas me erover hoe sommigen nog zo enthousiast kunnen zijn eigenlijk. Ik blijf wel kijken want de enkele keren dat ik eens een race mis was het 'de beste race in jaren' Maar er moet echt wat serieus veranderd worden. Dit seizoen zouden andere achtervleugels komen, ik zie ze niet
Bernard0szaterdag 22 maart 2008 @ 22:29
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Dit is m'n 11de seizoen formule 1 en het is gewoon doodsaai geworden over het algemeen. Verbaas me erover hoe sommigen nog zo enthousiast kunnen zijn eigenlijk. Ik blijf wel kijken want de enkele keren dat ik eens een race mis was het 'de beste race in jaren' Maar er moet echt wat serieus veranderd worden. Dit seizoen zouden andere achtervleugels komen, ik zie ze niet
Hoe kun je het vorige seizoen doodsaai noemen? Hoe kan je de GP van Australie doodsaai noemen?

Man, de sport is volledig in z'n bloei op het moment! En het blijft mooier en leuker worden.

Misschien houd je meer van andere sporten?
sootyzaterdag 22 maart 2008 @ 22:31
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
Yep! Leuk, en ik gun hem en Toyota een podiumplaats!
Afwachten maar, maar ik heb er een hard hoofd in.
Bolterzaterdag 22 maart 2008 @ 22:34
Dat snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik kijk ook al iets van 12 jaar F1; waarvan 10 jaar intensief: zoveel mogelijk meepakken van de qualify, voorbeschouwingen, race enz. Er zijn natuurlijk elk jaar wel saaie races geweest, maar in zijn algemeen heeft de sport mij altijd gefascineerd en is dus ook blijven boeien. Het technische aspect en de kennis van de achtergronden heeft er iig bij mij voor gezorgd dat F1 de mooiste sport blijft om te kijken. En mensen die na de afgelopen 2 seizoenen roepen dat F1 niet spannend genoeg is kan ik eerlijk gezegd niet serieus nemen. Accepteer dan gewoon dat het niet jouw 'ding' is en ga MotoGP kijken (iets wat trouwens ook erg leuk is).
voyeurzondag 23 maart 2008 @ 00:07
Begrijp het probleem ook niet echt.
Het is inderdaad moeilijk inhalen als je ongeveer even snel bent, maar als Raikkonen van achteren moet starten passeert hij er toch zeker vijftien.
Dankzij de nieuwe regels waarbij je geen traction control en engine braking meer hebt is het een vreselijk lastige sport geworden waarbij de coureurs alles uit de kast moeten halen.

Vergeet niet dat toen we voor het laatst zonder dat soort elektronische hulp reden we nog V12's hadden met bergen koppel. Nu is het een v8 die bijna net zoveel pk's neerzet, maar dat koppel niet meer heeft. Wel eens met een klein benzine motortje de heuvels / bergen in geweest? Hopeloos toch? Dat is vergelijkbaar met het gevoel dat de coureurs nu hebben. Hoog in de toeren moeten rijden om de PK's te hebben, maar geen hulpmiiddelen om dat vermogen te doseren.

F1 is nooit moeilijker geweest dan nu en als je dan niet spannend vind, dan is het misschien gewoon je sport niet.
Hertog_Martinzondag 23 maart 2008 @ 00:16
Door de aerodynamica van de wagens nu is het gewoon zo dat de luchtstroom verstoord raakt als je te dichtbij komt. Gebrek aan close racing is gewoon een feit. Misschien vind je het spannend kwa ontwikkelingen in de stand maar op de baan gebeurd er weinig tot niets wat puur racen aangaat.

Er wordt haast alleen nog maar ingehaald als de wagen erachter echt véél sneller is dan de wagen die ie inhaalt. Maar vaak zat gezien dat een wagen 2 a 3 sec per ronde dichterbij kwam om vervolgens 10 ronden er achter te zitten op een afstandje door de verstoorde luchtstroom. Maar je ziet zelden dat coureurs elkaar om en om steeds inhalen, naast elkaar door de bochten gaan etc.

Dat ze allemaal dingen willen veranderen in de hoop het weer aantrekkelijker te maken zegt toch genoeg als zelfs de hoge piefen ontevreden zijn er over?

Daarnaast is het voor mij persoonlijk vooral minder interessant omdat ik niet meer als een kind zo fanatiek voor een bepaald team ben, dat scheelt natuurlijk al wel 90% van de beleving als het je niet interesseert wíe er wint. De Ferrari - Mclaren strijd in 98 t/m 2000 vond ik briljant. Die strijd merkte je op de baan en naast de baan (ook nadeel van nu; het is naast de baan ook zo ongelofelijk saai geworden). Verder vond ik Jos Verstappen heel veel toevoegen, in z'n arrows periode vooral. Die heeft voor paar van de beste races gezorgd in z'n eentje en meer auto's ingehaald dan wie dan ook. Als je dan Nederlander bent voegt dat wat toe imo. Met Albers had ik dat niet zo want die was zowel zelf als de wagen waarin ie reed kansloos.

Jij zegt het alsof saaie races uitzondering waren, ik zie het andersom, maar de races die wel goed zijn, maken het dan ook wel weer waard. En ja Australie heb ik maar met half oog gezien want was druk aan de studie maar dat was iig geen treintje die van begin tot einde precies zo finishde als het startte nee... ben benieuwd naar morgen.

Meteen roepen dat ik maar niet moet kijken omdat ik wat kritisch ben is onzin natuurlijk, dat ligt alleen bij mij of ik dat doe of niet en je mag best kritisch zijn op iets waar je wel enigzins nog een zwak voor hebt maar in teleurgesteld bent.
NEDzondag 23 maart 2008 @ 02:26
Kut man. Ik dacht nog ff eentje drinken in de kroeg.
Nee, na deze ga ik echt naar huis

uhuh, kutzat en ettelijke uren verder.
Gelukkig heb ik me uiteindelijk toch kunnen dwingen om naar huis te gaan.

Ik heb alle wekkers aangezet om op tijd op te staan.

1x wekker stereo
1x wekker wekkerradio
3x wekker telefoon
1x alarm telefoon
2x agendadingesalarm telefoon
3x wekker telefoon vriendin
2x agendawekkeralarmdinges telefoon vriendin

Dat zijn 12 wake-up calls.
Dat moet gaan lukken!

Ik ga naar bed. En ik kijk morgen niet thuis, dus ik ben niet op fok tijdens en vlak na de race.

Ik wens jullie veel plezier en doe nog een extra regendansje
NEDzondag 23 maart 2008 @ 02:33
quote:
F1 is nooit moeilijker geweest dan nu
Nou, dat weet ik niet hoor.
In de turbojaren met het beruchte groundeffect was het denk ik moeilijker hoor.

Als je destijds net iets teveel over de kerb ging, of over een hobbel in de baan dan was heel het groundeffect naar de klote en om dan die auto nog op de baan te houden?
Ik denk dat het toen een heel stuk moeilijker was dan nu. Meer PK's, meer koppel, groundeffect wat zomaar ineens compleet weg kon vallen, ook geen TC en dergelijke......

Nee, ik denk echt dat het toen moeilijker was.
Glijdt_lichtzondag 23 maart 2008 @ 05:33
quote:
Op zondag 23 maart 2008 02:33 schreef NED het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik niet hoor.
In de turbojaren met het beruchte groundeffect was het denk ik moeilijker hoor.

Als je destijds net iets teveel over de kerb ging, of over een hobbel in de baan dan was heel het groundeffect naar de klote en om dan die auto nog op de baan te houden?
Ik denk dat het toen een heel stuk moeilijker was dan nu. Meer PK's, meer koppel, groundeffect wat zomaar ineens compleet weg kon vallen, ook geen TC en dergelijke......

Nee, ik denk echt dat het toen moeilijker was.
Tevens zijn er nauwelijks V12's geweest. Motoren in de jaren '70 waren bijna allemaal Ford Cosworth V8'en, en in het turbotijdperk vaak V6'jes. Alleen ferrari heeft volgens mij veel met een V12 gereden
En ja, dan hadden we nog dat ene team met een 16cilinder boxer, en ja Life met die Life W12..
In de jaren 90 ging iedereen over op V10, Tyrrell en Minardi als laatste.

Toyota was bezig met een V12 in 2000, maar de FIA verbood V12's in 2001
#ANONIEMzondag 23 maart 2008 @ 06:23
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
Door de aerodynamica van de wagens nu is het gewoon zo dat de luchtstroom verstoord raakt als je te dichtbij komt. Gebrek aan close racing is gewoon een feit. Misschien vind je het spannend kwa ontwikkelingen in de stand maar op de baan gebeurd er weinig tot niets wat puur racen aangaat.
-knip-
Inderdaad. Ik volg het al intensief sinds eind jaren 80 (sinds ongeveer 2003 minder, omdat het toen saai begon te worden met de dominantie van Schumacher en ik vaker weg was in de weekenden. De laatste paar jaar weer wat intensiever). Eind jaren 80/begin jaren 90 zag je echt veel meer inhaalacties op de baan. Die zie je nu amper nog.

Pitstopstrategieën waren toen ook interessanter, omdat mensen nog zonder tankstop de race konden finishen (Thierry Boutsen die eens Hongarije won omdat hij pole had gereden en met een volle tank startte, en vervolgens de hele race iedereen achter zich wist te houden, hoewel dat juist wel kwam omdat het daar zo moeiljk inhalen was).
Automatic_Rockzondag 23 maart 2008 @ 06:50
ook weer wakker
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 07:04
godver,een uur te vroeg opgestaan
ik dacht dat de start om 7 uur was
Bastardzondag 23 maart 2008 @ 07:07
Al een half uur wakker om de kinderen, nog een uur en dan leg ik ze het zwijgen op
HiDiHozondag 23 maart 2008 @ 07:08
Jnk18zondag 23 maart 2008 @ 07:12
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:08 schreef HiDiHo het volgende:
Idd.
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 07:14
zit de allard kalff er voortaan elke race of zo
FJDzondag 23 maart 2008 @ 07:17
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:04 schreef Schunckelstar het volgende:
godver,een uur te vroeg opgestaan
ik dacht dat de start om 7 uur was
Join the club

NED! Wakker worden! *TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING*

Straf voor McLaren is wel terecht Dat argument van "ja dan had je niet als laatste op de baan moeten komen" slaat compleet nergens op. Dat principe was een paar jaar terug relevant toen er nog gewoon 1 kwalificatie van 1 uur was. Dat was pas mooi

Wel een zegen dat ze traction control hebben uitgegooid. Dat was de meest schandalige introductie ooit. Hoe zit het eigenlijk met launch control? Zit die er nog wel in? Ook al zo'n kut stukje techniek
Googolplexianzondag 23 maart 2008 @ 07:22
moggel!
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 07:22
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Join the club

NED! Wakker worden! *TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING*

Straf voor McLaren is wel terecht Dat argument van "ja dan had je niet als laatste op de baan moeten komen" slaat compleet nergens op. Dat principe was een paar jaar terug relevant toen er nog gewoon 1 kwalificatie van 1 uur was. Dat was pas mooi

Wel een zegen dat ze traction control hebben uitgegooid. Dat was de meest schandalige introductie ooit. Hoe zit het eigenlijk met launch control? Zit die er nog wel in? Ook al zo'n kut stukje techniek
volgens mij is launch control ook weg..
en vroeger was de kwali idd beter...wat is eigenlijk de reden dat ze dat veranderd hebben
iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker
Googolplexianzondag 23 maart 2008 @ 07:23
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:22 schreef Schunckelstar het volgende:

iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker



ECHT NIET

Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai!

Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten.

PS.: Ben zo effe als Cygnus online
FJDzondag 23 maart 2008 @ 07:25
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:22 schreef Schunckelstar het volgende:
volgens mij is launch control ook weg..
en vroeger was de kwali idd beter...wat is eigenlijk de reden dat ze dat veranderd hebben
iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker
Net zoals in het voetbal omdat de hoge heren denken dat ze het beter weten, denken dat vernieuwing per definitie vooruitgang is en net zoals in het voetbal willen ze niet toegeven als ze fout zitten want dat zou slecht voor hun imago en funest voor hun functioneren zijn.

Daarom hebben we nu een kwalificatie die wel weer een beetje lijkt op vroeger (voor de fans) maar weer niet zoveel dat de hoge heren moeten toegeven dat de wijzigingen helemaal niet nodig waren en om diezelfde redenen moeten mannen als Brandts en Verbeek op zoek naar een nieuwe club

You gotta love it!
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:23 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai!
Ben je die keer op Monaco vergeten waar iedereen zo laat mogelijk wilde gaan rijden en het toen 10 minuten van tevoren opeens keihard ging regenen
quote:
Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten.
Dat ligt niet aan hoe de kwalificatie is ingedeeld
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 07:27
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



ECHT NIET

Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai!

Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten.

PS.: Ben zo effe als Cygnus online
ik heb het over jaren terug,niet over vorig jaar
toen iedereen gewoon 12 rondes kreeg en een uur de tijd om een ronde neer te zetten...
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 07:35
Yeah ik heb t gehaald Ik ben wakker! F1 is niet saai trouwens, sommige circuits zijn saai...
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 07:50
Nah, gezellig hier Niemand wakker...
nodisch18zondag 23 maart 2008 @ 07:52
Ik dnek dat Button vandaag voor een mooie verrassing zal zorgen!
FJDzondag 23 maart 2008 @ 07:53
Ik wil regen

Is er geen buienradar.mal ofzo?
Dromerzondag 23 maart 2008 @ 07:55
*gaap*

Ben benieuwd.
sangerzondag 23 maart 2008 @ 07:56
Ook hier aanwezig
Dromerzondag 23 maart 2008 @ 07:56
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:50 schreef Atreidez het volgende:
Nah, gezellig hier Niemand wakker...
Niet iedereen heeft zin in de duffe, domme voorbeschouwing.
Kauwgomballenzondag 23 maart 2008 @ 07:57
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php

Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
sangerzondag 23 maart 2008 @ 07:57
er wordt regen voorspeld na een uur racen geloof ik.
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 07:57
zo,effe een pizza in de oven geschoven
het is nog vrij vroeg maar het is een beetje traditie geworden dat er pizza gegeten word tijdens de gp
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 07:58
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Schunckelstar het volgende:
zo,effe een pizza in de oven geschoven
het is nog vrij vroeg maar het is een beetje traditie geworden dat er pizza gegeten word tijdens de gp
Dat heb ik met een joint
nodisch18zondag 23 maart 2008 @ 07:58
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php

Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
sjiek! Zal af en toe is kijken of het een beetje klopt!
sangerzondag 23 maart 2008 @ 07:58
WE GAAN BIJNA BEGINNEN!
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 07:59
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat heb ik met een joint
als ik dat doe ben ik bang dat ik weer in slaap val
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:00
De motoren draaien, en we rijden
sangerzondag 23 maart 2008 @ 08:00
Bier en chips
Cygnuszondag 23 maart 2008 @ 08:01
We gaan buh gin nuh!

Googol = ready
sangerzondag 23 maart 2008 @ 08:01
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php

Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
Ik heb hem openstaan in IE
Jnk18zondag 23 maart 2008 @ 08:01
Ook even jointje gerookt, ben er klaar voor

Let the race begin!
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:01
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:59 schreef Schunckelstar het volgende:
als ik dat doe ben ik bang dat ik weer in slaap val
Ja, safety first.. dan flikker ik uit me burostoel en word ik weer wakker (hoop ik)
Dromerzondag 23 maart 2008 @ 08:01
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php

Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
Ik zal eens kijken. Wat zijn trouwens de getallen die in de eerste kolom achter de gekozen coureurs etc. staan?
sangerzondag 23 maart 2008 @ 08:02
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:01 schreef Cygnus het volgende:
We gaan buh gin nuh!

Googol = ready

Vanwaar een kloon?
nodisch18zondag 23 maart 2008 @ 08:02
vooralsnog is de livepoints offline
twentemeisjezondag 23 maart 2008 @ 08:02
*tromgeroffel*
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:02
Ik gok punten quali.. maar de mijne blijft nu nog op offline, klopt dat?
sangerzondag 23 maart 2008 @ 08:02
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:00 schreef sanger het volgende:
Bier en chips
De burman liep net langs en keek wel raar dat ik aan he bier zat
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:03
Massa mag wel weer in bocht 4 eruit worden gereden door Alonso
FJDzondag 23 maart 2008 @ 08:03
Daar gaan we
sangerzondag 23 maart 2008 @ 08:03
Heidfeld goede start
#ANONIEMzondag 23 maart 2008 @ 08:04
Hamilton ook.
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:04
Pfew, dat was close...

Oh, bourdais?
Dromerzondag 23 maart 2008 @ 08:04
prutser Bourdais ligt er al af.
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:05
Ik zag iemand zonder neus niet de pits in gaan?!??
teiganzondag 23 maart 2008 @ 08:05
nakajima roepen ze nu?

of is het nou rosberg zonder neus?
Arceezondag 23 maart 2008 @ 08:06
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
En al P6.
teiganzondag 23 maart 2008 @ 08:07
rosberg was het dus, nu nieuwe neus...
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:08
Beste start toch Hamilton denk ik, van 9 naar 5
nodisch18zondag 23 maart 2008 @ 08:08
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:02 schreef nodisch18 het volgende:
vooralsnog is de livepoints offline
sangerzondag 23 maart 2008 @ 08:08
Heidfeld vast achter Alonso
rmberendsenzondag 23 maart 2008 @ 08:09
Shit.... Glock er nu al uit...
rmberendsenzondag 23 maart 2008 @ 08:09
Hamilton errug goed weg zeg...
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:09
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:08 schreef sanger het volgende:
Heidfeld vast achter Alonso
Ziet er naar uit dat ze beide vastzitten
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:10
Stereo inhalen
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 08:10
3 man
sangerzondag 23 maart 2008 @ 08:10
Heidfeld
FJDzondag 23 maart 2008 @ 08:10
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:10 schreef Schunckelstar het volgende:
3 man
sangerzondag 23 maart 2008 @ 08:10
en weg is ie
#ANONIEMzondag 23 maart 2008 @ 08:11
Leuke actie dit.
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:12
Die Ferrari's zullen toch wel licht zijn gok ik.. Dit kan gewoon geen verschil in vergelijkbare racepace zijn
Bruce117zondag 23 maart 2008 @ 08:13
Go Ferrari
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:13
Omg Olav, Sutil en Hamilton vergelijken

-> naar de belg
Dromerzondag 23 maart 2008 @ 08:13
hoi hoi reclame
Kauwgomballenzondag 23 maart 2008 @ 08:14
livepoints is nu online, was enige vertraging vanwege technische redenen...
HiDiHozondag 23 maart 2008 @ 08:14
FJDzondag 23 maart 2008 @ 08:14
Heidfeld 'rijdt' nog voor Hamilton nu. Moet ie ze alleen nog even allemaal daadwerkelijk in gaan halen
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:14
Hamilton zelfs een gaatje op Webber
Dromerzondag 23 maart 2008 @ 08:15
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:14 schreef Kauwgomballen het volgende:
livepoints is nu online, was enige vertraging vanwege technische redenen...
Maar nu heb ik 'm wel tijdens de race moeten refreshen.
Hopelijk ontploft nu m'n laptop niet.
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 08:15
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:13 schreef Dromer het volgende:
hoi hoi reclame
lijkt wel of het dit jaar meer is dan vorig jaar
vorige race ben ik iig naar de belg gegaan vanwege die onzin
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:15
Nakajima
Kauwgomballenzondag 23 maart 2008 @ 08:16
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:15 schreef Dromer het volgende:

[..]

Maar nu heb ik 'm wel tijdens de race moeten refreshen.
Hopelijk ontploft nu m'n laptop niet.
alleen als ie offline is hoef je te refreshen. zodra ie online staat, gaat het vanzelf
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 08:16
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:15 schreef Atreidez het volgende:
Nakajima
mooie actie
#ANONIEMzondag 23 maart 2008 @ 08:17
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:15 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

lijkt wel of het dit jaar meer is dan vorig jaar
vorige race ben ik iig naar de belg gegaan vanwege die onzin
Lange blokken ook.
FJDzondag 23 maart 2008 @ 08:17
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:14 schreef Kauwgomballen het volgende:
livepoints is nu online, was enige vertraging vanwege technische redenen...
Haalt ie automatisch ergens de stand op en plaatst daar punten bij of zit jij die elke keer te uploaden?
Kauwgomballenzondag 23 maart 2008 @ 08:18
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Haalt ie automatisch ergens de stand op en plaatst daar punten bij of zit jij die elke keer te uploaden?
het is deels automatisch, maar ik moet op dit moment nog wel zo af en toe op de update knop drukken. Tis dan ook nog een beta-versie he
Dromerzondag 23 maart 2008 @ 08:18
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Haalt ie automatisch ergens de stand op en plaatst daar punten bij of zit jij die elke keer te uploaden?
Koppeling met Livetiming, lijkt me.
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 08:21
ik vind die vin achter op de red bull geen gezicht
Dromerzondag 23 maart 2008 @ 08:22
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:21 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind die vin achter op de red bull geen gezicht
Da's het centrale ophangpunt van de touwtjes waaraan hun wielen vastzitten.
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 08:23
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:22 schreef Dromer het volgende:

[..]

Da's het centrale ophangpunt van de touwtjes waaraan hun wielen vastzitten.
HiDiHozondag 23 maart 2008 @ 08:23
#ANONIEMzondag 23 maart 2008 @ 08:23
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:22 schreef Dromer het volgende:

[..]

Da's het centrale ophangpunt van de touwtjes waaraan hun wielen vastzitten.
Vandaar dat ze zo snel afbreken.
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:24
Iemand die weet hoeveel een pitstop kost?
FJDzondag 23 maart 2008 @ 08:24
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:23 schreef HiDiHo het volgende:
[ afbeelding ]
Rijderswissel!
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:24 schreef Atreidez het volgende:
Iemand die weet hoeveel een pitstop kost?
Nieuwe banden zijn 10.000,- per stuk. 150 liter benzine doet tegenwoordig tussen de 200,- en 250,-. Ik zou dus niet te vaak stoppen
rmberendsenzondag 23 maart 2008 @ 08:25
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:18 schreef Kauwgomballen het volgende:

[..]

het is deels automatisch, maar ik moet op dit moment nog wel zo af en toe op de update knop drukken. Tis dan ook nog een beta-versie he
Wel mooi gedaan hoor.... heb 'm de hele tijd bij staan.... toppie
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 08:25
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:24 schreef Atreidez het volgende:
Iemand die weet hoeveel een pitstop kost?
die van barrichello vorige week was priceless
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:26
Oe, lelijke blister op die band bij Hamilton
Atreidezzondag 23 maart 2008 @ 08:26
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:25 schreef rmberendsen het volgende:

[..]

Wel mooi gedaan hoor.... heb 'm de hele tijd bij staan.... toppie
Bij mij zegt ie steeds connecting bij t refreshen, en dan offline. Komt door me router ofzo?
Dr.Dagglazondag 23 maart 2008 @ 08:28
Ik heb de start gemist.. Waarom moesten dr McLarens zo ver naar achter?
HiDiHozondag 23 maart 2008 @ 08:28
kost 30.7 sec
rmberendsenzondag 23 maart 2008 @ 08:29
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik heb de start gemist.. Waarom moesten dr McLarens zo ver naar achter?
Hinderen tijdens de quali gisteren.... Ze reden langzaam op de racelijn
Schunckelstarzondag 23 maart 2008 @ 08:30
webber zijn lampje is dood