WEST | donderdag 20 maart 2008 @ 00:10 |
![]() Waar Ferrari zondag nergens te bekennen waren, zo was Lewis Hamilton heer en meester in Melbourne. Dit weekend zijn we aangekomen in Maleisië voor alweer de 10e editie van de Petronas Malaysian Grand Prix. Kan McLaren weer een gevoelige slag geven aan het team van Ferrari? Australië was een slagveld slechts zeven coureurs zagen de finishvlag. Gaan we deze race meer rijders aan de finish zien? Één ding is zeker het weer in Maleisië is onvoorspelbaar dus zullen we mischien nog wel eens een onweersbui zien vallen. Voor meer informatie en nieuws kijk op Fok!sport ![]() Het Sepang-circuit komt van de hand van Hermann Tilke, die het circuit eind jaren \'90 ontwierp. Het circuit is voornamelijk zwaar voor de banden en de remmen. Al sinds de eerste race in 1999 luidt de slogan: "The hottest race on earth". En dit wordt ieder jaar weer waargemaakt, gezien de hoge temperaturen en luchtvochtigheidsgraad. Het circuit heeft een lengte van 5,543 kilometer. In totaal moeten de coureurs 56 ronden afleggen, wat de totale afstand op 310,408 kilometer brengt. Het is een hypermodern circuit met twee lange rechte stukken, die parallel aan elkaar lopen. De snelheden kunnen oplopen tot ruim boven de driehonderd kilometer per uur. Door de extreme warmte zijn de teams genoodzaakt grotere gaten of extra gaten in het bodywork te maken voor de koeling. Ook in de strategie wordt vaak rekening gehouden met de tropische temperaturen. Een van de bijkomstigheden van het circuit is, dat het op een steenworp afstand ligt van de Internationale luchthaven van Kuala Lumpur, waar men de weerdiensten goed in de gaten kan houden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De eerste pole-position in Maleisie komt op de naam van Michael Schumacher. Net herstelt van zijn beenbreuk weet hij zich als beste te kwalificeren. In de race helpt hij Eddie Irvine, die nog om de titel strijd, aan de overwinning. Door problemen met de barge-boards worden beide Ferrari-coureurs echter gediskwalificeerd. Hakkinen wordt tot kampioen uitgeroepen. In hoger beroep worden de Ferrari's echter goedgekeurd waardoor Hakkinen zijn feestje nog even moet uitstellen. In 2000 blijkt hoe het kan regenen in Maleisie. Door een plotselinge hoosbui wordt het een heuse regenrace. Beide Ferari-coureurs glijden van de baan, maar in de regen blijkt Ferrari oppermachtig. Schumacher wint de race met overmacht, na en knappe inhaalrace. Jos Verstappen weet te imponeren in zijn Arrows. Rondenlang weet hij de veel snellere McLaren van Mika Hakkinen achter zich te houden in een rechtstreeks gevecht. Desondanks eindigt hij net buiten de punten, op de zevende plaats. In 2001 is het wederom Ferrari dat overwint in het warme Maleisie. In 2002 wordt de zegereeks van de Italianen echter doorbroken door Ralf Schumacher. Dankzij een botsing van Michael Schumacher weet \"het broertje van\" de race op zijn naam te schrijven. In 2003 laat Renault zien dat het op weg is naar de top. Beide Renault-coureurs staan op de eerste startrij na de kwalificatie. In de race is het echter Kimi Raikkonen die aan het langste eind trekt. Hij weet zijn eerste race ooit te winnen. Schumacher is betrokken bij een botsing in de eerste ronde, moet de pit in voor reparaties en krijgt vervolgens een drive through penalty. Na een inhaalrace weet hij alsnog als zesde te eindigen. In 2004 is het wederom Michael Schumacher die de race weet te winnen. Met een vrij afwijkende driestops-strategie, die door meerdere teams werd gevolgd, weet hij voor Juan Pablo Montoya te eindigen. Schumacher rijdt een sterke race op de duidelijk mindere Bridgestone-banden. In 2005 is het Fernando Alonso die de race weet te winnen. Renault blijkt oppermachtig en Fisichella heeft problemen met de afstelling van zijn bolide. De overwinning voor Alonso komt nimmer in gevaar. Opvallend was dat zowel Jenson Button als Anthony Davidson hun Honda bolide in de tweede ronde aan de kant moeten zetten. Beiden met een rokende motor. Winnaars op Sepang 1999 Eddie Irvine (Ferrari) 2000 Michael Schumacher (Ferrari) 2001 Michael Schumacher (Ferrari) 2002 Ralf Schumacher (Williams-BMW) 2003 Kimi Räikkonen (McLaren-Mercedes) 2004 Michael Schumacher (Ferrari) 2005 Fernando Alonso (Renault) 2006 Giancarlo Fisichella (Renault) 2007 Ferando Alonso (McLaren) ![]() Fernando Alonso heeft de Grand Prix van Maleisië gewonnen. Zijn teamgenoot Lewis Hamilton maakte er een perfect resultaat voor McLaren van. Ferrari moest genoegen nemen met de derde en vijfde plaatsen. Christijan Albers viel uit. Rubens Barrichello startte de race vanuit de pitstraat nadat hij zijn motor had laten wisselen. Bij de start gaf McLaren Ferrari het nakijken. Hamilton pakte de tweede plaats, achter Alonso, die al bij het wegaccelereren de leiding had gepakt. Stuil was de eerste uitvaller, hij spinde in de vierde bocht het grind in. Liuzzi moest al na de tweede ronde een nieuwe neus halen. Massa begon direct aan te dringen bij Hamilton. Hamilton bleek echter niet makkelijk te verschalken en Massa moest meerdere malen zijn meeredere bekennen in de McLarencoureur. Ondertussen kreeg de Braziliaan ook Raikkonen om zijn oren. In de vijfde ronde werd Massa in een fout gedwongen en schoot hij het gras op. Hij werd gepasseerd door Räikkönen en Heidfeld. Albers kon na acht ronden uitstappen in de pits. Zijn motor moest geblust worden door zijn pitcrew. Ook Kubica was vroeg binnen en had wat problemen tijdens zijn pitstop, maar kon uiteindelijk wél wegkomen. Wurz was goed bezig en klom al snel op richting de top tien. Ondertussen kon Alonso zijn voorsprong op zijn teamgenoot makkelijk uitbreiden tot meer dan vijftien seconden. Massa opende de serie pitstops van de koplopers in de zeventiende ronde. Een ronde later kwam ook Alonso binnen, samen met Räikkönen. De Fin kwam op de zesde plaats terug op de baan, vlak voor zijn landgenoot Kovalainen. De pitstops zorgde niet voor belangrijke wijzigingen in de top vijf, al verloor Alonso wel een groot deel van zijn voorsprong. In zijn tweede stint kon de Spanjaard echter weer makkelijk wegrijden van de concurrentie. Kubica moest al vroeg naar binnen voor een tweede stop, ditmaal om een nieuwe neus te halen. Ook David Coulthard zocht vóór de tweede serie pitstops de pitstraat op, maar de Schot moest de wagen de garage in rijden. De serie stops werd geopend door Hamilton en twee ronden later kwam ook Alonso binnen, die met een foutloze stop op de tweede plaats de baan op kwam, wat na de stops van Ferrari weer de leiding werd. Nick Heidfeld reed een sterke race. Door de fout van Massa aan het begin van de race kwam hij voor de Ferrari en reed de wedstrijd op de vierde plaats uit. Nico Rosberg reed lange tijd in de punten, maar moest in de eindfase van de race de wagen aan de kant zetten. Pas in de laatste ronden voor de finish kwam er wat spanning in de race. Räikkönen reed het gat naar Hamilton's tweede plaats dicht en begon aan te dringen bij de Brit. Hij kon echter geen vuist maken en moest genoegen nemen met de derde plaats. Hamilton pakte zijn tweede podium in twee races, zijn teamgenoot Alonso won met een voorsprong van meer dan zeventien seconden de wedstrijd. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vrijdag 21 maart 2008 03:00 - 04:30 vrije training 1 07:00 - 08:30 vrije training 2 Zaterdag 22 maart 2008 04:00 - 05:00 vrije training 3 07:00 - 08:00 Kwalificatie training Zondag 23 maart 2008 08:00 - Petronas Malaysian Grand Prix (56 laps) ![]() Zaterdag 22 maart 06.55-09.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (Kwalificatie) 13.30-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (hh kwalificatie) Zondag 23 maart 07.00-10.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (Race) 13.00-16.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie (hh race) 23.15-00.00 uur RTL GP Magazine samenvatting Maleisie ![]() Het weer in Kuala Lumpur Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1 Zie de IRC FAQ voor meer informatie. F1 Predictions spel. F1 Predictions Maleisië deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Sanger & WEST De OP is hier te vinden! [ Bericht 0% gewijzigd door Ambrosius op 21-03-2008 13:01:53 ] | |
Bernard0s | donderdag 20 maart 2008 @ 00:18 |
Weer een hele toffe OP Sanger & West, goed bezig! Het belooft weer een tof F1-weekend te worden. Vooral het weer zal zijn invloed gaan hebben denk ik. Bij regen kon het wel weer eens een slagveld gaan worden, net zoals vorige week. Mijn voorspelling voor de race: 1. Hamilton 2. Raikkonen 3. Kovolainen 4. Massa 5. Kubica 6. Heidfeld 7. Rosberg 8. Trulli (Een hele voorzichtige voorspelling, het zal vast en zeker wel gaan gebeuren dat er coureurs van de top 3 teams gaan uitvallen) Deze race zal McLaren nog te sterk zijn voor Ferrari, daarna is het gedaan vanaf Bahrein. | |
WEST | donderdag 20 maart 2008 @ 00:23 |
Ik hoop dat de OP dit keer goed is. Door prive omstandigheden heb ik een beetje moeten haasten (mede door de back to back race) daarom is de OP grotendeels overgenomen van vorig jaar. | |
Bernard0s | donderdag 20 maart 2008 @ 00:32 |
Persoonlijk vind ik dat geen probleem, het ziet er toch prima uit zo? Ik kan me voorstellen dat het maken van zo'n OP nogal veel tijd vergt, dus mensen die gaan lopen zeiken gaan maar lekker op het forum van formule1.nl zeuren ![]() | |
voyeur | donderdag 20 maart 2008 @ 00:55 |
quote:Wat Bernard zegt. Het is allang mooi dat we zulke informatieve OP's hebben. | |
Bernard0s | donderdag 20 maart 2008 @ 00:57 |
En wanneer men extra informatie zou willen hebben zijn er talloze websites om informatie op te zoeken. Een OP van ik weet niet hoe lang is ook weer niet goed, dan leest niemand het omdat het zo lang is. | |
sanger | donderdag 20 maart 2008 @ 09:47 |
quote:Hij is goed ![]() Heb je de nieuwe niet gehad dan via PM??? | |
sasquatsch | donderdag 20 maart 2008 @ 09:54 |
Mijn complimenten voor de OP. As beautiful as ever zullen we maar zeggen. | |
TheClown1 | donderdag 20 maart 2008 @ 10:04 |
het is goed dat je er tijd voor neemt om het te doen. geweldig gedaan. ik verheug me nu al op de race. | |
Harmen1984 | donderdag 20 maart 2008 @ 11:04 |
Zondag lekker met een ontbijtje op de bank ![]() | |
NED | donderdag 20 maart 2008 @ 11:22 |
quote: | |
LeXX | donderdag 20 maart 2008 @ 11:27 |
Tijd Voor de Maleisische Grand Prix!quote:Kan iemand de video uit dit bericht in dit topic overnemen? Legendarisch! ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door LeXX op 20-03-2008 11:33:10 ] | |
Trystar | donderdag 20 maart 2008 @ 12:18 |
Mooie OP ![]() Hopelijk kan Ferrari winnen om zo het seizoen spanned te houden, ik zit niet op een Hamilton dominatie te wachten. | |
Harmen1984 | donderdag 20 maart 2008 @ 12:20 |
Is er een online stream voor de vrije traingen? | |
Harmen1984 | donderdag 20 maart 2008 @ 12:22 |
quote: quote:Spreekt elkaar tegen. Even opgezocht: volgens Formula1.com is de Qualifying om 7.00 NL tijd -edit- Volgens www.rtlgp.nl: quote: | |
kepler | donderdag 20 maart 2008 @ 12:46 |
quote:nice, regen is altijd leuk ![]() | |
NED | donderdag 20 maart 2008 @ 12:49 |
quote:Dan zal het wel niet live zijn op tv ![]() | |
Trystar | donderdag 20 maart 2008 @ 12:49 |
quote:Volgens mij via deze link; http://itv-80.vo.llnwd.net/d1/broadband/f1/simulcastPlayer.swf Is nu een hh van de Melbourne gp bezig. | |
sanger | donderdag 20 maart 2008 @ 13:25 |
_Tjabbe_ | donderdag 20 maart 2008 @ 13:40 |
Dat het maar met bakken uit de lucht mag gaan vallen. Ik hoop en denk dat het net zo'n spectaculaire race als vorige week gaat worden ![]() | |
Bernard0s | donderdag 20 maart 2008 @ 13:43 |
Murray Walker is echt een held! Ik denk dat ik met het vooruitzicht op de weerberichten al me managerteams maar ga omgooien. | |
LeXX | donderdag 20 maart 2008 @ 14:24 |
quote: ![]() ![]() | |
Bernard0s | donderdag 20 maart 2008 @ 14:59 |
Ik heb nog niet vaak zo'n zin gehad in een GP, ondanks het feit dat de baan van Sepang niet zo heel bijzonder is. Bakken met regen zou het wel heel tof maken. Ik hoop dat het dan niet weer zo'n pussyrace wordt als in Japan vorig jaar toen de halve race ongeveer achter de SC werd gereden, dat is uiteraard geen ruk aan. | |
WEST | donderdag 20 maart 2008 @ 19:25 |
quote:Zoals ik altijd wel zeg foutjes kunnen er altijd tussen zitten. ![]() | |
Atreidez | donderdag 20 maart 2008 @ 20:28 |
Heb zelf ook al raceje gereden op Sepang, Massa won uiteindelijk de race ![]() | |
kepler | donderdag 20 maart 2008 @ 21:05 |
quote:geniale commentator ![]() | |
Xebber | donderdag 20 maart 2008 @ 23:00 |
Ik heb d'r weer zin in! Dat d'r maar bakken met regen moge vallen! ![]() | |
Bernard0s | donderdag 20 maart 2008 @ 23:42 |
Als het dit weekend in Sepang net zo hard regent zoals het nu doet hier in NL wordt het nog lachen. | |
WEST | vrijdag 21 maart 2008 @ 00:11 |
quote:nou liever niet..., tis droog hier ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 00:21 |
quote:Hier overstromen de sloten al zo wat joh, niet normaal zo veel regen ![]() | |
NED | vrijdag 21 maart 2008 @ 00:29 |
![]() Zo zie ik er al de hele week uit. Ik begin nou toch wel pijn aan mn voeten te krijgen van al dat regendansen ![]() | |
Harmen1984 | vrijdag 21 maart 2008 @ 03:40 |
quote:Nu inderdaad vrije training! De stream hapert wel af en toe ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 21 maart 2008 @ 03:56 |
En weer valt Raikkonens Ferrari still ![]() | |
Mikkie | vrijdag 21 maart 2008 @ 04:13 |
Al een meer schappelijke tijd dan de vorige keer, maar voor een zondag nog steeds veel te vroeg. ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 21 maart 2008 @ 04:21 |
quote:Voor mij is dit juist de charme van het F1 racen aan de andere kant van de wereld. Als F1-liefhebber zou je er geen enkel probleem mee moeten hebben. Ik sta net zo lief om 4 uur op, of de normale tijd van 14uur. Het is formule1 ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 21 maart 2008 @ 06:10 |
1 F. Massa Ferrari 1:35.392 2 K. Räikkönen Ferrari 1:36.459 3 H. Kovalainen McLaren 1:36.556 4 N. Rosberg Williams 1:36.578 5 L. Hamilton McLaren 1:36.626 6 F. Alonso Renault 1:37.022 7 N. Piquet jr. Renault 1:37.034 8 R. Kubica BMW 1:37.218 9 J. Button Honda 1:37.282 10 J. Trulli Toyota 1:37.540 11 N. Heidfeld BMW 1:37.649 12 K. Nakajima Williams 1:37.649 13 R. Barrichello Honda 1:37.076 14 T. Glock Toyota 1:37.782 15 S. Vettel Scuderia Toro Rosso 1:38.219 16 D. Coulthard Red Bull 1:38.232 17 M. Webber Red Bull 1:38.707 18 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:38.798 19 G. Fisichella Force India F1 1:39.046 20 T. Sato Super Aguri 1:40.178 21 A. Davidson Super Aguri 1:40.351 22 A. Sutil Force India F1 1:41.269 Button weer in de top10 ![]() | |
WEST | vrijdag 21 maart 2008 @ 06:31 |
Uitslag 1e vrije training GP Maleisië | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 06:57 |
Godver, heb ik net Webber in bijna al me managerteams gezet.. Motor weer opgeblazen, fijn. | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:02 |
Bourdais zo te zien ook een vastgeslagen bak. Wat is dat met de betrouwbaarheid van al die teams joh... | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:16 |
Godver ik heb Webber........ tevens tvp | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:21 |
En iedereen roepen dat Ferrari een probleem had. Nee ik zie het met Massa/Raikkonen en Vettel. | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:22 |
Jezus, Vettel naar 2! Fucking goed | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:24 |
En een Renault (Piquet?) in de slip ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:34 |
Vettel nu op 4 tiende, knap hoor | |
Automatic_Rock | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:39 |
Is de 2e vrije training nog niet afgelopen?? | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:41 |
Vettel is zeker goed bezig! Iemand een idee wat er bij DC fout zit? | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:41 |
quote:48 min nog AR | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:42 |
DC zijn voorwielophanging is naar de klote na VT1.. Weet niet of die nog in actie komt | |
Automatic_Rock | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:44 |
quote: ![]() Ik had me een uurtje verkeken ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:45 |
Button ook lekker, beter, Alonso mist 2e versnelling ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:45 |
thnx Bernardos! Jens weer in de top 10, zag ineens groene tijden daaro. Kimi in sector 1 en 2 fucking snel! Word paars daar!! | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:53 |
Het valt me op dat Ferrari veel foutjes maakt in de laatste sector. BMW valt me tegen, vooral Heidfeld. Maar die zullen wel verstoppertje spelen. | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:57 |
Kubica zit er wel redelijk maar idd Nick is per step het circuit aant rondrijden! Fisi is snel | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 07:59 |
Raikkonen weer keisnel nu. Ik vind Renalt er ook nog wel redelijk bij zitten. | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:01 |
Kimi ga absoluut hard, maarja tis nog geen raceday en daar ging het mis vandeweek | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:08 |
Button moet nog ff doortrappen om in de top 10 te blijven.......... | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:09 |
Massa de snelste | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:10 |
Lekker Massa Renault valt nu wel terug | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:12 |
Massa on fire ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:13 |
Trulli, held! | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:16 |
Massa moet voor het eten thuis zijn ofzo....................Jezus wat een tijd!! Trulli laat weer ff zien dattie er nog is! | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:24 |
Netjes van Ham! | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:25 |
Fisicooo! | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:26 |
Absoluut, zou Ferrari een weerwoord hebbe? Vettel trouwens nog steeds P4 ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:30 |
quote:Maar nu staat Button daar!! | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:31 |
MOZES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jens P4.....................Ik word GEK! | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:31 |
Wat een heerlijke uitslag zeg! Button ook fenomenaal! | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:37 |
Dit wordt nog een leuk weekend heren! Ik kan niet wachten tot zaterdag en zondag. | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:38 |
Ik zeg, er is geen reet over te zeggen. Behalve dat Sebas B en David C. wat werk te doen hebben! | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 08:52 |
Tering, dit gebeurde er met DC in VT1. http://www.youtube.com/watch?v=xVM1xsiI4tM | |
sanger | vrijdag 21 maart 2008 @ 09:15 |
ElmarO | vrijdag 21 maart 2008 @ 10:13 |
Netjes van Button, Vettel en toch ook weer Fisichella. ![]() | |
cappp | vrijdag 21 maart 2008 @ 10:28 |
quote:Dat is niet zo goed ![]() | |
Sally | vrijdag 21 maart 2008 @ 10:59 |
Meeleesgeval ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 21 maart 2008 @ 12:05 |
Red Bull schijnt zich te moeten melden....... | |
leroytje | vrijdag 21 maart 2008 @ 12:11 |
tvp | |
Kleffe_Dop | vrijdag 21 maart 2008 @ 12:43 |
ZieT er goed uit die VoorwieloPhanging bij RBR! ![]() | |
Mikkie | vrijdag 21 maart 2008 @ 13:01 |
quote:Mja, zo'n enorme fan ben ik niet. Daarnaast moet ik vaak werken in het weekend, dus als ik dan een keer vrij ben slaap ik liever uit dan dat ik 's ochtens veel te vroeg voor de tv zit voor F1. | |
kepler | vrijdag 21 maart 2008 @ 13:12 |
quote:misschien heeft dat te maken met de wielophanging?? Want naar mijn idee breken die wel heel snel af, kijk maar naar de crash van Coulthard dit weekend en vorig weekend. De ophanging breekt af alsof het niks is edit: ik lees net dat het idd met de wielophanging te maken heeft ![]() | |
NED | vrijdag 21 maart 2008 @ 13:15 |
quote:Dat schijnt niet, dat IS zo ![]() | |
Trystar | vrijdag 21 maart 2008 @ 13:38 |
quote:Dat mag ook wel. In Australie viel het me ook al op toen Massa DC raakte, dat de Ferrari zo door kon en de RBR uit elkaar viel ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 14:00 |
Die RBR is qua gewicht zo minimaal ontworpen dat alles afbreekt bij het minste of geringste. Dat was eerder ook al bij McLaren zo toen Newey daar nog de boel tekende. | |
Dromer | vrijdag 21 maart 2008 @ 14:11 |
Ik heb m'n Red Bull shit in de manager maar snel weggedaan. ![]() | |
HPoi | vrijdag 21 maart 2008 @ 15:00 |
Volgens mij breekt die ophanging wel erg snel af. Klopt echt niet daar! ![]() | |
franklop | vrijdag 21 maart 2008 @ 15:16 |
Zag die crash en vond t ook erg gaar ja. Overigens vond ik dat ook al bij Glock vorige week bij zn crash dat alles er snel afvloog. | |
Dromer | vrijdag 21 maart 2008 @ 15:26 |
quote:Ja.. maar die had echt airtime en een flinke snelheid. Coulthard hobbelde alleen zijdelings over het gras en alles was meteen krom. ![]() | |
Gitanki | vrijdag 21 maart 2008 @ 15:35 |
Zou me niets verbazen als Red bull niet eens mag starten, die ophanging hoort in elk geval niet af te breken als zijnde een paar luciferhoutjes wanneer je wat over een curb stuitert. (dat mag pas als je minimaal een halve race met een vierkant voorwiel rijdt ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 21 maart 2008 @ 15:39 |
quote:Daar zeg je me idd iets | |
Atreidez | vrijdag 21 maart 2008 @ 15:40 |
Zat flinke kuil voor die kerb ![]() | |
Dos37 | vrijdag 21 maart 2008 @ 15:52 |
Ben afgelopen jaar langs het circuit gekomen leuk om te zien. Weet nog niet of ik ga kijken | |
sanger | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:11 |
quote:Ik herinner me Raikkonen zijn flatspot nog ![]() Ben benieuwd wat er uit gaat komen. | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:23 |
Ik hoop in ieder geval niet dat RBR gediskwalificeerd gaat worden, vooral in de regen kan een Webber gaan stunten. Haha, ik keek net op die weerlink in de OP en voor zondag staat nu 100% kans op neerslag ![]() | |
sanger | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:32 |
quote:Webber in de regen ![]() REGEN ![]() ![]() | |
kepler | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:33 |
quote:maar vorige race brak de ophanging ook al aardig snel af ![]() | |
HPoi | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:34 |
Voor de manager heb ik liever een droge race, kan ik de verhoudingen tenminste eens bekijken. In Australie liggen die toch altijd wat anders doordat het een semi-stratencircuit is. Bovendien vielen er zoveel uit dat we nu nog niet weten waar wie of wat staat. ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:41 |
quote:Ja dat wel, maar hij werd wel 3e vorig jaar op de nurburgring en hij was heel goed op weg in Japan totdat hij Vettel tegenkwam.. | |
Bernard0s | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:44 |
quote:Dat is wel zo inderdaad. Ik doe ook mee aan dat spel van de telegraaf waarbij je de top 8 moet voorspellen. Ik heb me top 8 nu gebaseerd op regen, maar ja, het is dus maar de vraag of die regen 's middags of 's avonds gaat vallen, meestal is het 's avonds. Maarja, je weet het niet. Als het regent geef ik trouwens Alonso ook goede kansen. Uiteraard Vettel ook. | |
HPoi | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:58 |
Even vraagje tussendoor. Hoeveel plaatsen gaat Nakajima op de grid verliezen doordat hij in Australie op Kubica botste? 10? | |
HPoi | vrijdag 21 maart 2008 @ 16:59 |
Als het regent wint Fisichella. | |
Atreidez | vrijdag 21 maart 2008 @ 17:00 |
Geef mij ook maar regen in de quali, paar snelle achteraan is altijd leuk voor het raceverloop ![]() | |
Trystar | vrijdag 21 maart 2008 @ 17:00 |
quote:Ik dacht 10. | |
HPoi | vrijdag 21 maart 2008 @ 17:07 |
quote:Inderdaad. Fisichella op pole en Hamilton P22. ![]() | |
NJ | vrijdag 21 maart 2008 @ 17:09 |
100% regenkans voor zondag. Dat gaat leuk worden! ![]() | |
Gitanki | vrijdag 21 maart 2008 @ 17:33 |
Hopelijk in buienvorm, van die lekkere moessons waarbij de safetycar zelfs met moeite op de baan blijft. | |
HPoi | vrijdag 21 maart 2008 @ 17:35 |
quote:Of dat de safetycar eraf spint! ![]() | |
sanger | vrijdag 21 maart 2008 @ 17:36 |
Hamilton ernaast Een rondje Vettel | |
Mikkie | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:09 |
quote: ![]() Toch maar eens kijken of ik er iets van mee kan pikken ![]() | |
kepler | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:10 |
quote:wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen?? ![]() | |
ElmarO | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:27 |
quote:Dan moeten ze net als de Safety Car de grindbak in spinnen. ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:36 |
quote:Dit was ook ooit een vraag in de pitspost. ![]() En als ik het me goed herinner moeten de rijders dan rustig blijven rijden tot er vervanging is (of de race stil gelegd wordt). Dit kan dan bijvoorbeeld de Medical Car zijn, maar of de FIA daarnaast over nog andere vervangende safety cars beschikt weet ik niet. De circuits beschikken zelf iig ook over 1/2 SC's (dacht ik) mocht het echt nodig zijn. | |
MaximusF1 | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:45 |
Tip voor sanger: aan het eind van een YouTube url zet je &fmt=18![]() | |
Gitanki | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:49 |
quote:Dan zetten ze een reserve SC in of stoppen de race , schat ik ![]() Ik kan me overigens herinneren dat de safetycar er een keer bijna af schoof, was dat niet op de Nurburgring vorig jaar? Overigens Taki Inoue was bekend met ongelukken met veiligheidswagens, in Monaco in z'n gestrande auto meeliften aan een takelwagen waarna een officialwagen hem ramde en hij over de kop vloog en later nog aangereden worden door een sleepwagen ![]() | |
sanger | vrijdag 21 maart 2008 @ 18:55 |
quote:En dan ![]() | |
Sally | vrijdag 21 maart 2008 @ 19:07 |
quote: quote:Bron | |
MikelenniuM | vrijdag 21 maart 2008 @ 19:11 |
quote: ![]() | |
HPoi | vrijdag 21 maart 2008 @ 19:49 |
quote:Thanks! ![]() | |
Bolter | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:09 |
quote:http://www.youtube.com/watch?v=iPseMqOx-gk&fmt=18 Heidfeld neemt wraak ![]() http://www.youtube.com/watch?v=sTSje8mZxP4 | |
Gitanki | vrijdag 21 maart 2008 @ 20:16 |
quote:Dat is 'm. Eigenlijk rent die marshall ook tegen die auto aan, goed werk ![]() | |
Montov | vrijdag 21 maart 2008 @ 21:11 |
quote:-nevermind- | |
MaximusF1 | vrijdag 21 maart 2008 @ 22:30 |
quote:Insider trucje voor een hogere bitrate, dus geen blokjesfeest meer. Veel mooier, vooral voor snelle racebeelden. En ook het geluid is beter. Vergelijk zelf maar... ![]() ![]() | |
sanger | vrijdag 21 maart 2008 @ 23:37 |
sanger | vrijdag 21 maart 2008 @ 23:51 |
Ik vond nog een mooie inhaalactie van Rosberg | |
dery1990 | vrijdag 21 maart 2008 @ 23:51 |
quote:ZO! Bedankt voor die tip joh! ![]() Laten we dan meteen kijken, naar de pole lap van 2004 van Schumacher. http://nl.youtube.com/watch?v=kXVGezM2VDg&fmt=18 <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/kXVGezM2VDg&hl=nl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/kXVGezM2VDg&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object> | |
borisz | vrijdag 21 maart 2008 @ 23:58 |
Misschien dat ik de race wel zie ![]() | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 00:02 |
NED | zaterdag 22 maart 2008 @ 02:07 |
WTF, dat &fmt=18 wist ik ook niet! Bedankt daarvoor! ![]() Ik ga nu echt naar bed, daners red ik de kwali echt niet ![]() | |
Glijdt_licht | zaterdag 22 maart 2008 @ 03:06 |
quote:Een rFactor mod? | |
Automatic_Rock | zaterdag 22 maart 2008 @ 06:48 |
Wakker ![]() | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 06:57 |
Hier ook ![]() Alleen inloggegevens van Live Timing vergeten ![]() | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 07:22 |
Damn, hele kleine verschillen. Minder dan een seconde naar Fisichella... Wel heel strak! | |
Dromer | zaterdag 22 maart 2008 @ 07:23 |
quote:Die hebben ook een passmailer. Duh. ![]() | |
Automatic_Rock | zaterdag 22 maart 2008 @ 07:24 |
Ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat Honda en Renault op ongeveer hetzelfde niveau zitten. En da's toch een hele opluchting als je bedenkt dat enkele fokkertjes hier dachten dat Honda met SA en FI zou strijden ![]() | |
Arcee | zaterdag 22 maart 2008 @ 07:28 |
Fisichella weer in Q1 uitgeschakeld. | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 07:37 |
Heel jammer. En dit keer weer op maar een paar honderdsten. | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 08:02 |
Ferrari back on top! ![]() | |
Arcee | zaterdag 22 maart 2008 @ 08:03 |
Ferrari. ![]() | |
twentemeisje | zaterdag 22 maart 2008 @ 08:04 |
Dit lijkt er meer op! ![]() | |
DutchTrain | zaterdag 22 maart 2008 @ 08:12 |
![]() | |
dery1990 | zaterdag 22 maart 2008 @ 08:12 |
Dat met Heidfeld op het eind ging maar net goed! Die onboard beelden ook ![]() | |
DutchTrain | zaterdag 22 maart 2008 @ 08:27 |
Goed gedaan van Kovalainen; in elke sessie maar 1 snelle ronde gereden en daarmee op de derde plek terecht gekomen. Jammergenoeg kun je niet zien hoeveel ronden iedereen in de laatste sessie heeft gereden, dan weet je wat meer over wanneer wie moet stoppen. | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 09:28 |
quote:Ben benieuwd of het hem tijd gekost heeft en zo ja, hoeveel. | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 09:29 |
quote:En in twee van de drie sessies sneller dan Hamilton ![]() KOvalainen gaat dit seizoen verbazen denk ik ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 maart 2008 @ 09:58 |
quote: ![]() | |
dery1990 | zaterdag 22 maart 2008 @ 10:20 |
En ja hoor, het was te verwachten!quote: | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 10:25 |
En terecht dat Heidfeld gaat zeuren ![]() Volgens mij waren het indd beiden McLarens, iig Hamilton. | |
DutchTrain | zaterdag 22 maart 2008 @ 10:29 |
Heidfeld heeft zeker recht van klagen, Alonso niet echt voor zover je op de TV beelden kon zien. Weet niet hoe hij de Ferrari's ingehaald heeft. | |
ElmarO | zaterdag 22 maart 2008 @ 10:37 |
quote:Waren inderdaad de beide McLarens. Ben in ieder geval blij dat Ferrari de eerste startrij heeft en nu moeten de motoren nog heel blijven. ![]() quote:Bron | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 10:54 |
Nog niets bekend over eventuele straffen toch? | |
Automatic_Rock | zaterdag 22 maart 2008 @ 11:13 |
Jammer dat Honda weer net Q3 miste | |
Zorro | zaterdag 22 maart 2008 @ 11:13 |
Zouden er wel moeten komen als de FIA geloofwaardig wil zijn. In 2006 op Monza kreeg Alonso straf voor het blocken van Massa die ongeveer 80 kilometer achter hem reed, en dan zou dit wel mogen? | |
dery1990 | zaterdag 22 maart 2008 @ 11:52 |
quote:Ja inderdaad, je hebt gelijk! We zullen zien ![]() | |
MaximusF1 | zaterdag 22 maart 2008 @ 11:53 |
Mooie kwalificatie. Al mochten Fisichella en Bourdais wel wat hoger. ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door MaximusF1 op 22-03-2008 14:50:37 ] | |
TommyGun | zaterdag 22 maart 2008 @ 12:20 |
Punishment! | |
ElmarO | zaterdag 22 maart 2008 @ 12:23 |
quote:Nou ja, het is in ieder geval al heel wat dat ze nu in deze positie zitten. Daar leek het aan het begin van de wintertesten nog niet naar. Dus dat hebben ze toch maar netjes gedaan bij Honda. ![]() | |
HPoi | zaterdag 22 maart 2008 @ 12:34 |
Heidfeld en Alonso dienen klacht in wegens blokken. http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-in-wegens-blokken/ McLaren-coureurs op het matje geroepen bij stewards. http://f1.gpupdate.net/nl(...)roepen-bij-stewards/ Ik zeg straffen die McLarens, je zag ze duidelijk langzaam op de racelijn rijden. Heidfeld en Alonso moesten uitwijken. De Ferrari's reden netjes aan de kant waar je normaal niet komt. | |
HPoi | zaterdag 22 maart 2008 @ 12:47 |
Williams valt trouwens ERG tegen. Maar misschien staan ze op regenafstelling..... | |
BliksemSchigt | zaterdag 22 maart 2008 @ 12:50 |
Kovalainen en Hamilton dus 5 plaatsen teruggezet ![]() | |
ElmarO | zaterdag 22 maart 2008 @ 12:54 |
quote:Bron | |
Dos37 | zaterdag 22 maart 2008 @ 12:57 |
Wat een sukkels. | |
dery1990 | zaterdag 22 maart 2008 @ 13:17 |
Jep, dus toch nog een straf. Trouwens, ik keek zonet de GP2 wedstrijd, en het regende al op het circuit! | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 13:32 |
Trulli gewoon op P3! Fantastisch! | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 13:38 |
En terecht, de straf voor de McLaren coureurs ![]() Jammer dat het Heidfeld alsnog een of twee pleken kost.... | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 13:38 |
quote:Beter. En aangezien de race om 3 uur plaatselijke tijd begint weer wat extra kans op regen morgen. Buurman trouwens 6e in race 1 op Sepang, netjes voor z'n eerste race! | |
Automatic_Rock | zaterdag 22 maart 2008 @ 13:39 |
quote:En terecht | |
TommyGun | zaterdag 22 maart 2008 @ 13:40 |
Netjes | |
Vitalogy | zaterdag 22 maart 2008 @ 13:57 |
Terecht, dit was gewoon gevaarlijk. Er waren trouwens meer coureurs die zo reden die dan toevallig op dat moment niet gevaarlijk in de weg reden, dus die regel mogen ze ook wel gaan heroverwegen. Dit gaat een keer fout zo. Vettel ![]() Vijftiende is niet eens zo fantastisch misschien, maar hoe hij zich naar Q2 knokte. Bourdais verprutste het en Vettel deed het wel. ![]() Yelmer Buurman bij zijn debut in de GP2 meteen 6e. ![]() | |
Arcee | zaterdag 22 maart 2008 @ 14:15 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 22 maart 2008 @ 14:27 |
quote: ![]() | |
Gitanki | zaterdag 22 maart 2008 @ 14:29 |
Trulli!! ![]() | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 14:42 |
Trulli kan heus nog wel rijden. Met zijn ervaring kan hij een eind komen morgen als het regent (en ook als het droog blijft). Toyota doet het trouwens wel heel goed vind ik! | |
HPoi | zaterdag 22 maart 2008 @ 14:44 |
quote: ![]() | |
HPoi | zaterdag 22 maart 2008 @ 14:45 |
quote:Ohja, dat krijgen we natuurlijk ook weer! ![]() | |
ElmarO | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:05 |
quote:Yup, en Hamilton vlak achter Alonso. Dat kan ook nog leuk worden. ![]() | |
Atreidez | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:08 |
Vanmorgen weer in slaap gevallen dus net pas quali gezien ![]() ![]() | |
NED | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:22 |
Waar is die GP2 eik te zien? Gewoon op de kabel ergens? ![]() | |
Trystar | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:24 |
Ferrari ![]() Straf is terecht voor McLaren, ze reden duidelijk op de race lijn. | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:26 |
Regendans. Regendans. Regendans. Ja ik zou GP2 ook wel willen zien, maar dat is natuurlijk weer nergens te vinden. Maar dit zijn Asia series, dus misschien heeft dat weer andere uitzendrechten e.d. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:27 |
quote:Het lijkt er inderdaad op dat Williams, maar ook Force India zich in de winter beter voor hebben gedaan. | |
Atreidez | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:44 |
quote:Eurosport 2, maar ik haal ze de week erna meestal van t net ![]() | |
dery1990 | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:45 |
quote:Op Eurosport 2. Die ontvang je helaas niet met normale kabel ![]() | |
dery1990 | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:46 |
![]() | |
_Tjabbe_ | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:54 |
Ik was zeer verbaasd over de kwalificatie van Rosberg, volgens mij kon die namelijk ook nog een ronde extra rijden in Q2 na zn laatste matige tijd, maar hij ging vreemd genoeg naar binnen. Of heb ik het hier mis? Denken meer mensen dat Williams hier de boel probeert te foppen en gewoon op een regen-afstelling staat voor morgen en dus gokt? | |
HPoi | zaterdag 22 maart 2008 @ 15:58 |
quote:Ik wil ook even met die vlag zwaaien! Zo, ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 16:15 |
quote:Maar ook weer begrijpelijk uit het oogpunt van brandstof besparen. | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 16:16 |
Ja, maar doe dat dan lekker naast de ideale lijn zou ik zeggen. | |
Arcee | zaterdag 22 maart 2008 @ 16:29 |
quote:Ja, hij had nog 1'50 en had zelfs nog 2 rondes kunnen rijden dus, maar iig 1 idd. | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 16:38 |
Toch wel spectaculair die actie van Heidfeld | |
sanger | zaterdag 22 maart 2008 @ 16:39 |
Je ziet Hamilton ook meteen van de lijn afduiken op het moment dat Heidfeld er langs is. Die weet dus dondes goed dat hij fout zit. | |
LeChiffre04 | zaterdag 22 maart 2008 @ 18:04 |
quote:vind het sowieso een klote regel. de tijden die in Q2 worden gereden zijn vaak sneller dan de tijden die in Q3 worden gereden. ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen ! | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 18:09 |
quote:Inderdaad. Ze moeten teruggaan naar een uur kwalificeren waar je dan 12 rondjes hebt, net zoals vroger, was altijd vet kicken. En dan als regel stellen dat je tenminste iedere 20 minuten een flying lap moet rijden. | |
NED | zaterdag 22 maart 2008 @ 18:18 |
Dat vond ik ook nog altijd het tofste. God mag weten waarom ze ooit van dat format zijn afgestapt ![]() | |
Gitanki | zaterdag 22 maart 2008 @ 18:28 |
Was dat niet omdat vaak het eerste kwartier niemand reed en ze een kwalificatiesessie wilden waarbij het hele uur auto's op de baan reden. Maar toen zijn ze telkens gaan kloten met de kwalificatieopzet, terwijl er een makkelijkere oplossing mogelijk is, lijkt me. | |
Montov | zaterdag 22 maart 2008 @ 18:53 |
quote:Inderdaad, te rustig in het begin en te druk op het eind. De opzet om het in drieen te verdelen is erg goed gevonden. Het is hooguit jammer dat je bij de derde sector meer brandstof moet meebrengen. | |
Automatic_Rock | zaterdag 22 maart 2008 @ 20:22 |
quote:Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zien ![]() | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 20:34 |
quote:Er stond nog een zin achter dat stukje he ![]() ![]() | |
DutchTrain | zaterdag 22 maart 2008 @ 20:49 |
quote:Nu zorg je ervoor dat voor de top 10 de race al op zaterdag begint. Omdat de rest nog wijzigingen mag aanbrengen voor de race, zorgt dat ervoor dat het hele veld dichter op elkaar kan rijden. Die regel heeft de afgelopen jaren gezorgd voor veel interessantere races dan de jaren van de één ronde kwalificatie. Zeker als er wisselvallig weer voorspeld wordt, kan plek 11 wel eens de beste plek zijn om van te starten. F1 is meer dan alleen hard rijden: tactiek en strategie - ofwel slim omgaan met de regels - horen er meer bij dan in enige andere klasse. | |
voyeur | zaterdag 22 maart 2008 @ 21:09 |
Ik vind het kwali format wel leuk zo. Je hebt drie mini-races waar je je in de eerste twee kan concentreren op de achterhoede en middenmoot. Ik gun het dan zo''n Fisichella bijvoorbeeld en zo is er iedere ronde wel iets. Dat uiteindelijk de snelste 10 er voor gaan zorgt voor minder verkeersproblemen en het blijft een strategisch spelletje met hoeveel benzine je wil kwalificeren. Vorig jaar was het grootste deel van de 3e kwalificatie puur saai, maar dit jaar vind ik het een prima formule, maar inderdaad met kinderziektes zoals vandaag bleek. Gewoon iedereen van de race-lijn af als hij klaar is en een minimum rondetijd van bijvoorbeeld 150% van de gemiddelde kwalificatie tijd invoeren. | |
Hertog_Martin | zaterdag 22 maart 2008 @ 22:04 |
quote:Ja dus? Nu zie je dan alle wagens rijden, nou yippie... want er is verder geen fuck aan. Ik kijk van kwalificatie meestal alleen de laatste 3 minuten want de overige 57 doen er amper toe. | |
Sinister-D- | zaterdag 22 maart 2008 @ 22:14 |
quote:Dan kun je beter 10 minuten later ergens op 'n nieuwssite kijken wat de volgorde is ![]() Quali is meer dan alleen een pole rijden, ik wil ook graag de pace van een auto zien, kijken hoe die in balans is enzo. Maar ook dat zich (zoals vorige week bv) een Vettel zich in Q3 rijdt, of dat 't begint te regenen in Q1 en enkel de langzaamste teams pas een tijd hebben staan en de grote jongens nog de baan op moeten komen ![]() ![]() | |
Hertog_Martin | zaterdag 22 maart 2008 @ 22:18 |
Dit is m'n 11de seizoen formule 1 en het is gewoon doodsaai geworden over het algemeen. Verbaas me erover hoe sommigen nog zo enthousiast kunnen zijn eigenlijk. Ik blijf wel kijken want de enkele keren dat ik eens een race mis was het 'de beste race in jaren' ![]() ![]() | |
Bernard0s | zaterdag 22 maart 2008 @ 22:29 |
quote:Hoe kun je het vorige seizoen doodsaai noemen? Hoe kan je de GP van Australie doodsaai noemen? Man, de sport is volledig in z'n bloei op het moment! En het blijft mooier en leuker worden. Misschien houd je meer van andere sporten? | |
sooty | zaterdag 22 maart 2008 @ 22:31 |
quote:Yep! Leuk, en ik gun hem en Toyota een podiumplaats! ![]() Afwachten maar, maar ik heb er een hard hoofd in. | |
Bolter | zaterdag 22 maart 2008 @ 22:34 |
Dat snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik kijk ook al iets van 12 jaar F1; waarvan 10 jaar intensief: zoveel mogelijk meepakken van de qualify, voorbeschouwingen, race enz. Er zijn natuurlijk elk jaar wel saaie races geweest, maar in zijn algemeen heeft de sport mij altijd gefascineerd en is dus ook blijven boeien. Het technische aspect en de kennis van de achtergronden heeft er iig bij mij voor gezorgd dat F1 de mooiste sport blijft om te kijken. En mensen die na de afgelopen 2 seizoenen roepen dat F1 niet spannend genoeg is kan ik eerlijk gezegd niet serieus nemen. Accepteer dan gewoon dat het niet jouw 'ding' is en ga MotoGP kijken (iets wat trouwens ook erg leuk is). | |
voyeur | zondag 23 maart 2008 @ 00:07 |
Begrijp het probleem ook niet echt. Het is inderdaad moeilijk inhalen als je ongeveer even snel bent, maar als Raikkonen van achteren moet starten passeert hij er toch zeker vijftien. Dankzij de nieuwe regels waarbij je geen traction control en engine braking meer hebt is het een vreselijk lastige sport geworden waarbij de coureurs alles uit de kast moeten halen. Vergeet niet dat toen we voor het laatst zonder dat soort elektronische hulp reden we nog V12's hadden met bergen koppel. Nu is het een v8 die bijna net zoveel pk's neerzet, maar dat koppel niet meer heeft. Wel eens met een klein benzine motortje de heuvels / bergen in geweest? Hopeloos toch? Dat is vergelijkbaar met het gevoel dat de coureurs nu hebben. Hoog in de toeren moeten rijden om de PK's te hebben, maar geen hulpmiiddelen om dat vermogen te doseren. F1 is nooit moeilijker geweest dan nu en als je dan niet spannend vind, dan is het misschien gewoon je sport niet. | |
Hertog_Martin | zondag 23 maart 2008 @ 00:16 |
Door de aerodynamica van de wagens nu is het gewoon zo dat de luchtstroom verstoord raakt als je te dichtbij komt. Gebrek aan close racing is gewoon een feit. Misschien vind je het spannend kwa ontwikkelingen in de stand maar op de baan gebeurd er weinig tot niets wat puur racen aangaat. Er wordt haast alleen nog maar ingehaald als de wagen erachter echt véél sneller is dan de wagen die ie inhaalt. Maar vaak zat gezien dat een wagen 2 a 3 sec per ronde dichterbij kwam om vervolgens 10 ronden er achter te zitten op een afstandje door de verstoorde luchtstroom. Maar je ziet zelden dat coureurs elkaar om en om steeds inhalen, naast elkaar door de bochten gaan etc. Dat ze allemaal dingen willen veranderen in de hoop het weer aantrekkelijker te maken zegt toch genoeg als zelfs de hoge piefen ontevreden zijn er over? Daarnaast is het voor mij persoonlijk vooral minder interessant omdat ik niet meer als een kind zo fanatiek voor een bepaald team ben, dat scheelt natuurlijk al wel 90% van de beleving als het je niet interesseert wíe er wint. De Ferrari - Mclaren strijd in 98 t/m 2000 vond ik briljant. Die strijd merkte je op de baan en naast de baan (ook nadeel van nu; het is naast de baan ook zo ongelofelijk saai geworden). Verder vond ik Jos Verstappen heel veel toevoegen, in z'n arrows periode vooral. Die heeft voor paar van de beste races gezorgd in z'n eentje en meer auto's ingehaald dan wie dan ook. Als je dan Nederlander bent voegt dat wat toe imo. Met Albers had ik dat niet zo want die was zowel zelf als de wagen waarin ie reed kansloos. Jij zegt het alsof saaie races uitzondering waren, ik zie het andersom, maar de races die wel goed zijn, maken het dan ook wel weer waard. En ja Australie heb ik maar met half oog gezien want was druk aan de studie maar dat was iig geen treintje die van begin tot einde precies zo finishde als het startte nee... ben benieuwd naar morgen. Meteen roepen dat ik maar niet moet kijken omdat ik wat kritisch ben is onzin natuurlijk, dat ligt alleen bij mij of ik dat doe of niet en je mag best kritisch zijn op iets waar je wel enigzins nog een zwak voor hebt maar in teleurgesteld bent. | |
NED | zondag 23 maart 2008 @ 02:26 |
Kut man. Ik dacht nog ff eentje drinken in de kroeg. Nee, na deze ga ik echt naar huis ![]() uhuh, kutzat en ettelijke uren verder. Gelukkig heb ik me uiteindelijk toch kunnen dwingen om naar huis te gaan. Ik heb alle wekkers aangezet om op tijd op te staan. 1x wekker stereo 1x wekker wekkerradio 3x wekker telefoon 1x alarm telefoon 2x agendadingesalarm telefoon 3x wekker telefoon vriendin 2x agendawekkeralarmdinges telefoon vriendin Dat zijn 12 wake-up calls. Dat moet gaan lukken! ![]() Ik ga naar bed. En ik kijk morgen niet thuis, dus ik ben niet op fok tijdens en vlak na de race. Ik wens jullie veel plezier en doe nog een extra regendansje ![]() | |
NED | zondag 23 maart 2008 @ 02:33 |
quote:Nou, dat weet ik niet hoor. In de turbojaren met het beruchte groundeffect was het denk ik moeilijker hoor. Als je destijds net iets teveel over de kerb ging, of over een hobbel in de baan dan was heel het groundeffect naar de klote en om dan die auto nog op de baan te houden? Ik denk dat het toen een heel stuk moeilijker was dan nu. Meer PK's, meer koppel, groundeffect wat zomaar ineens compleet weg kon vallen, ook geen TC en dergelijke...... Nee, ik denk echt dat het toen moeilijker was. ![]() | |
Glijdt_licht | zondag 23 maart 2008 @ 05:33 |
quote:Tevens zijn er nauwelijks V12's geweest. Motoren in de jaren '70 waren bijna allemaal Ford Cosworth V8'en, en in het turbotijdperk vaak V6'jes. Alleen ferrari heeft volgens mij veel met een V12 gereden En ja, dan hadden we nog dat ene team met een 16cilinder boxer, en ja Life met die Life W12.. ![]() In de jaren 90 ging iedereen over op V10, Tyrrell en Minardi als laatste. Toyota was bezig met een V12 in 2000, maar de FIA verbood V12's in 2001 | |
#ANONIEM | zondag 23 maart 2008 @ 06:23 |
quote:Inderdaad. Ik volg het al intensief sinds eind jaren 80 (sinds ongeveer 2003 minder, omdat het toen saai begon te worden met de dominantie van Schumacher en ik vaker weg was in de weekenden. De laatste paar jaar weer wat intensiever). Eind jaren 80/begin jaren 90 zag je echt veel meer inhaalacties op de baan. Die zie je nu amper nog. Pitstopstrategieën waren toen ook interessanter, omdat mensen nog zonder tankstop de race konden finishen (Thierry Boutsen die eens Hongarije won omdat hij pole had gereden en met een volle tank startte, en vervolgens de hele race iedereen achter zich wist te houden, hoewel dat juist wel kwam omdat het daar zo moeiljk inhalen was). | |
Automatic_Rock | zondag 23 maart 2008 @ 06:50 |
ook weer wakker ![]() | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 07:04 |
godver,een uur te vroeg opgestaan ![]() ![]() ik dacht dat de start om 7 uur was | |
Bastard | zondag 23 maart 2008 @ 07:07 |
Al een half uur wakker om de kinderen, nog een uur en dan leg ik ze het zwijgen op ![]() | |
HiDiHo | zondag 23 maart 2008 @ 07:08 |
![]() ![]() | |
Jnk18 | zondag 23 maart 2008 @ 07:12 |
quote:Idd. ![]() | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 07:14 |
zit de allard kalff er voortaan elke race of zo ![]() | |
FJD | zondag 23 maart 2008 @ 07:17 |
quote:Join the club ![]() NED! Wakker worden! *TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING* Straf voor McLaren is wel terecht ![]() ![]() Wel een zegen dat ze traction control hebben uitgegooid. Dat was de meest schandalige introductie ooit. Hoe zit het eigenlijk met launch control? Zit die er nog wel in? Ook al zo'n kut stukje techniek ![]() | |
Googolplexian | zondag 23 maart 2008 @ 07:22 |
moggel! ![]() | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 07:22 |
quote:volgens mij is launch control ook weg.. en vroeger was de kwali idd beter...wat is eigenlijk de reden dat ze dat veranderd hebben ![]() iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker | |
Googolplexian | zondag 23 maart 2008 @ 07:23 |
quote: ![]() ECHT NIET Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai! Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten. PS.: Ben zo effe als Cygnus online ![]() | |
FJD | zondag 23 maart 2008 @ 07:25 |
quote:Net zoals in het voetbal omdat de hoge heren denken dat ze het beter weten, denken dat vernieuwing per definitie vooruitgang is en net zoals in het voetbal willen ze niet toegeven als ze fout zitten want dat zou slecht voor hun imago en funest voor hun functioneren zijn. Daarom hebben we nu een kwalificatie die wel weer een beetje lijkt op vroeger (voor de fans) maar weer niet zoveel dat de hoge heren moeten toegeven dat de wijzigingen helemaal niet nodig waren en om diezelfde redenen moeten mannen als Brandts en Verbeek op zoek naar een nieuwe club ![]() You gotta love it! quote:Ben je die keer op Monaco vergeten waar iedereen zo laat mogelijk wilde gaan rijden en het toen 10 minuten van tevoren opeens keihard ging regenen ![]() ![]() quote:Dat ligt niet aan hoe de kwalificatie is ingedeeld ![]() | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 07:27 |
quote:ik heb het over jaren terug,niet over vorig jaar ![]() toen iedereen gewoon 12 rondes kreeg en een uur de tijd om een ronde neer te zetten... | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 07:35 |
Yeah ik heb t gehaald ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 07:50 |
Nah, gezellig hier ![]() | |
nodisch18 | zondag 23 maart 2008 @ 07:52 |
Ik dnek dat Button vandaag voor een mooie verrassing zal zorgen! ![]() | |
FJD | zondag 23 maart 2008 @ 07:53 |
Ik wil regen ![]() Is er geen buienradar.mal ofzo? ![]() | |
Dromer | zondag 23 maart 2008 @ 07:55 |
*gaap* Ben benieuwd. ![]() | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 07:56 |
![]() ![]() | |
Dromer | zondag 23 maart 2008 @ 07:56 |
quote:Niet iedereen heeft zin in de duffe, domme voorbeschouwing. ![]() | |
Kauwgomballen | zondag 23 maart 2008 @ 07:57 |
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend ![]() | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 07:57 |
er wordt regen voorspeld na een uur racen geloof ik. | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 07:57 |
zo,effe een pizza in de oven geschoven ![]() het is nog vrij vroeg maar het is een beetje traditie geworden dat er pizza gegeten word tijdens de gp ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 07:58 |
quote:Dat heb ik met een joint ![]() | |
nodisch18 | zondag 23 maart 2008 @ 07:58 |
quote:sjiek! Zal af en toe is kijken of het een beetje klopt! ![]() | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 07:58 |
WE GAAN BIJNA BEGINNEN! | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 07:59 |
quote:als ik dat doe ben ik bang dat ik weer in slaap val ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:00 |
De motoren draaien, en we rijden ![]() | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 08:00 |
Bier ![]() ![]() | |
Cygnus | zondag 23 maart 2008 @ 08:01 |
We gaan buh gin nuh! Googol = ready | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 08:01 |
quote:Ik heb hem openstaan in IE | |
Jnk18 | zondag 23 maart 2008 @ 08:01 |
Ook even jointje gerookt, ben er klaar voor ![]() Let the race begin! ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:01 |
quote:Ja, safety first.. dan flikker ik uit me burostoel en word ik weer wakker (hoop ik) | |
Dromer | zondag 23 maart 2008 @ 08:01 |
quote:Ik zal eens kijken. Wat zijn trouwens de getallen die in de eerste kolom achter de gekozen coureurs etc. staan? | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 08:02 |
quote: Vanwaar een kloon? | |
nodisch18 | zondag 23 maart 2008 @ 08:02 |
vooralsnog is de livepoints offline ![]() | |
twentemeisje | zondag 23 maart 2008 @ 08:02 |
*tromgeroffel* | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:02 |
Ik gok punten quali.. maar de mijne blijft nu nog op offline, klopt dat? | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 08:02 |
quote:De burman liep net langs en keek wel raar dat ik aan he bier zat ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:03 |
Massa mag wel weer in bocht 4 eruit worden gereden door Alonso ![]() | |
FJD | zondag 23 maart 2008 @ 08:03 |
Daar gaan we ![]() ![]() | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 08:03 |
Heidfeld goede start | |
#ANONIEM | zondag 23 maart 2008 @ 08:04 |
Hamilton ook. | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:04 |
Pfew, dat was close... Oh, bourdais? ![]() | |
Dromer | zondag 23 maart 2008 @ 08:04 |
prutser Bourdais ligt er al af. ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:05 |
Ik zag iemand zonder neus niet de pits in gaan?!?? | |
teigan | zondag 23 maart 2008 @ 08:05 |
nakajima roepen ze nu? of is het nou rosberg zonder neus? | |
Arcee | zondag 23 maart 2008 @ 08:06 |
quote:En al P6. ![]() | |
teigan | zondag 23 maart 2008 @ 08:07 |
rosberg was het dus, nu nieuwe neus... | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:08 |
Beste start toch Hamilton denk ik, van 9 naar 5 ![]() | |
nodisch18 | zondag 23 maart 2008 @ 08:08 |
quote: | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 08:08 |
Heidfeld vast achter Alonso | |
rmberendsen | zondag 23 maart 2008 @ 08:09 |
Shit.... Glock er nu al uit... ![]() | |
rmberendsen | zondag 23 maart 2008 @ 08:09 |
Hamilton errug goed weg zeg... | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:09 |
quote:Ziet er naar uit dat ze beide vastzitten ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:10 |
Stereo inhalen ![]() | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 08:10 |
3 man ![]() | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 08:10 |
Heidfeld ![]() | |
FJD | zondag 23 maart 2008 @ 08:10 |
quote: ![]() ![]() | |
sanger | zondag 23 maart 2008 @ 08:10 |
en weg is ie | |
#ANONIEM | zondag 23 maart 2008 @ 08:11 |
Leuke actie dit. | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:12 |
Die Ferrari's zullen toch wel licht zijn gok ik.. Dit kan gewoon geen verschil in vergelijkbare racepace zijn ![]() | |
Bruce117 | zondag 23 maart 2008 @ 08:13 |
Go Ferrari ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:13 |
Omg Olav, Sutil en Hamilton vergelijken ![]() -> naar de belg | |
Dromer | zondag 23 maart 2008 @ 08:13 |
hoi hoi reclame ![]() | |
Kauwgomballen | zondag 23 maart 2008 @ 08:14 |
livepoints is nu online, was enige vertraging vanwege technische redenen... ![]() | |
HiDiHo | zondag 23 maart 2008 @ 08:14 |
![]() | |
FJD | zondag 23 maart 2008 @ 08:14 |
Heidfeld 'rijdt' nog voor Hamilton nu. Moet ie ze alleen nog even allemaal daadwerkelijk in gaan halen ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:14 |
Hamilton zelfs een gaatje op Webber ![]() | |
Dromer | zondag 23 maart 2008 @ 08:15 |
quote:Maar nu heb ik 'm wel tijdens de race moeten refreshen. Hopelijk ontploft nu m'n laptop niet. ![]() | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 08:15 |
quote:lijkt wel of het dit jaar meer is dan vorig jaar ![]() vorige race ben ik iig naar de belg gegaan vanwege die onzin | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:15 |
Nakajima ![]() | |
Kauwgomballen | zondag 23 maart 2008 @ 08:16 |
quote:alleen als ie offline is hoef je te refreshen. zodra ie online staat, gaat het vanzelf | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 08:16 |
quote:mooie actie ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 maart 2008 @ 08:17 |
quote:Lange blokken ook. | |
FJD | zondag 23 maart 2008 @ 08:17 |
quote:Haalt ie automatisch ergens de stand op en plaatst daar punten bij of zit jij die elke keer te uploaden? ![]() | |
Kauwgomballen | zondag 23 maart 2008 @ 08:18 |
quote:het is deels automatisch, maar ik moet op dit moment nog wel zo af en toe op de update knop drukken. Tis dan ook nog een beta-versie he ![]() | |
Dromer | zondag 23 maart 2008 @ 08:18 |
quote:Koppeling met Livetiming, lijkt me. | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 08:21 |
ik vind die vin achter op de red bull geen gezicht ![]() | |
Dromer | zondag 23 maart 2008 @ 08:22 |
quote:Da's het centrale ophangpunt van de touwtjes waaraan hun wielen vastzitten. ![]() | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 08:23 |
quote: ![]() ![]() | |
HiDiHo | zondag 23 maart 2008 @ 08:23 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 maart 2008 @ 08:23 |
quote:Vandaar dat ze zo snel afbreken. | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:24 |
Iemand die weet hoeveel een pitstop kost? | |
FJD | zondag 23 maart 2008 @ 08:24 |
quote:Rijderswissel! ![]() quote:Nieuwe banden zijn 10.000,- per stuk. 150 liter benzine doet tegenwoordig tussen de 200,- en 250,-. Ik zou dus niet te vaak stoppen ![]() | |
rmberendsen | zondag 23 maart 2008 @ 08:25 |
quote:Wel mooi gedaan hoor.... heb 'm de hele tijd bij staan.... toppie ![]() | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 08:25 |
quote:die van barrichello vorige week was priceless ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:26 |
Oe, lelijke blister op die band bij Hamilton ![]() | |
Atreidez | zondag 23 maart 2008 @ 08:26 |
quote:Bij mij zegt ie steeds connecting bij t refreshen, en dan offline. Komt door me router ofzo? | |
Dr.Daggla | zondag 23 maart 2008 @ 08:28 |
Ik heb de start gemist.. Waarom moesten dr McLarens zo ver naar achter? | |
HiDiHo | zondag 23 maart 2008 @ 08:28 |
kost 30.7 sec ![]() | |
rmberendsen | zondag 23 maart 2008 @ 08:29 |
quote:Hinderen tijdens de quali gisteren.... Ze reden langzaam op de racelijn | |
Schunckelstar | zondag 23 maart 2008 @ 08:30 |
webber zijn lampje is dood ![]() |