geloof er niks vanquote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:49 schreef Happel het volgende:
Ja, schattig man.
quote:Traag, loom maar ook opwindend
Na een hardnekkige dip begint Nuri Sahin weer te lijken op de speler die in de eerste weken van het seizoen zoveel indruk maakte. Maar scepsis zal er altijd zijn over de Feyenoord-middenvelder, gehuurd van Borussia Dortmund. Aan de vooravond van de derby tegen Sparta, morgen op het Kasteel in Rotterdam-West, een interview met de middenvelder van Feyenoord.
Nuri Sahin is steevast goed voor een vermakelijke voetbaldiscussie. Is de Duitse Turk van Feyenoord een begaafde stilist met de potentie van een Europese topper? Of kan dat eigenlijk niet meer in het moderne voetbal, zo’n trage, lome technicus in het hart van je elftal?
De 19-jarige voetballer zelf gaf op het veld in elk geval nog geen eenduidig antwoord. Zijn entree bij Feyenoord was dit seizoen imponerend, als controleur naast aanvoerder Giovanni van Bronckhorst. Een paar maanden later was Sahin geregeld de achilleshiel in de Rotterdamse ploeg, toen hij te vaak omver werd geblazen op het middenveld.
,,Ik heb gewoon een tijdje heel slecht gespeeld,’’ vindt Sahin zelf. ,,In die periode was ik niet fris, mijn lichaam was moe. Dat maakte me kwetsbaar, met name in de duels en in de omschakeling.’’ Trainer Bert van Marwijk roemde al geregeld het reële zelfbeeld van de tiener, tot het eind van dit seizoen gehuurd van Borussia Dortmund. Sahin kent zijn eigen kwaliteiten, maar ook zijn beperkingen. ,,Mijn gebrek aan power en dynamiek is mijn grootste minpunt,’’ vindt de middenvelder. ,,Daarom werk ik daar ook zo hard aan. Ik doe veel aan gerichte kracht- en looptraining, met conditietrainer Egid Kiesouw. Al moet ik mezelf ook niet helemaal willen veranderen. Juist mijn sterke punten hebben me gebracht waar ik nu ben.’’
Dinsdag in de bekerwedstrijd tegen NAC was zijn rol onopvallend, maar vorige week tegen AZ maakte Sahin weer eens grote indruk, als linkermiddenvelder. De fijnproever moet gesmuld hebben van Sahins samenspel met Luigi Bruins, nog zo’n jongen die de bal het liefst streelt en koestert.
Sinds Sahin een driemansmiddenveld vormt met Van Bronckhorst en Denny Landzaat, lijkt Feyenoord weer langzaam overeind te klimmen. ,,Ik voel me weer sterk,’’ zegt Sahin. ,,En het loopt met de hele ploeg steeds wat beter. Er is weer vertrouwen, zeker ook bij mij. Bovendien is het heel prettig voetballen met jongens als Denny en Gio naast me, spelers die al heel veel hebben meegemaakt.’’
De Turkse jeugdinternational is typisch zo’n speler waar een trainer het in ziet zitten, of juist niet. onder Van Marwijk was Sahin al heel jong een vaste kracht bij Borussia Dortmund, maar diens opvolger Thomas Doll was minder overtuigd en liet hem op huurbasis vertrekken.
Bij Borussia Dortmund debuteerde Sahin in het seizoen 2005-2006. Hij kwam tot 23 competitiewedstrijden en scoorde eenmaal. Een voetbaljaar later speelde hij 24 duels in het eerste van Dortmund. Qua doelpunten bleef de teller toen op nul staan. Van Marwijk was toen zijn trainer.
,,Maar dat Van Marwijk na dit seizoen vertrekt bij Feyenoord, betekent niet automatisch dat ik ook wegga,’’ aldus Sahin. ,,Er is nog geen beslissing genomen door de clubs, dus ik kan nog niks over mijn toekomst zeggen. Maar ik heb het naar mijn zin bij Feyenoord. De mensen zijn goed voor me, ik voel me thuis in de stad. We zullen wel zien hoe het loopt.’’
Nog voor zijn overstap naar Rotterdam verdiepte Sahin zich zorgvuldig in zijn nieuwe club. In de wekelijkse quiz in het programmaboekje van Feyenoord – met vragen over de geschiedenis van de club – staat Sahin fier bovenaan met negen punten.
,,Bij mij waren die vragen wel iets makkelijker dan bij de rest,’’ lacht Sahin. ,,Maar ik ben wel een type dat alles bijhoudt en dingen opzoekt over voetbal. Ik ken veel clubs en spelers uit verschillende competities. Dat heb ik van jongs af aan al. En over Feyenoord ben ik gelijk gaan googlen toen ze interesse toonden.’’
De parallellen tussen de Rotterdamse club en Borussia Dortmund zijn talrijk, vindt Sahin. ,,Het zijn allebei clubs van het volk, met hele trouwe en fanatieke supporters. Misschien dat de overstap ook daarom zo makkelijk was. Ik ben opgegroeid bij Borussia, dus ik weet wat een arbeidersclub losmaakt. Net als bij Feyenoord gebeurt er altijd wel wat en iedereen heeft een mening. Ik vind dat wel mooi.’’
Het jaar in de eredivisie heeft hem hoe dan ook vooruit geholpen, vindt Sahin. ,,Ik ben fysiek, maar ook in mentaal opzicht gegroeid. Na die mindere periode moest ik zélf zorgen dat ik weer mijn plek zou veroveren in het team. Voor een jonge speler is dat alleen maar goed. Niet alles gaat vanzelf. Ik heb nog genoeg te bewijzen.’’
Even een overzicht van de contracten. Mols en Ekramy hebben een aflopend contract. Mols zal er denk ik nog een jaartje aan vast knopen, van Ekramy durf ik het niet te zeggen.quote:Keepers
Henk Timmer 2009 + optie 1 jaar
Sherif Ekramy 2008
Erwin Mulder 2011
Darley Ramon Torres 2013
Verdedigers
Andre Bahia 2009
Kevin Hofland 2011
Tim de Cler 2011
Ron Vlaar 2009
Serginho Greene 2009
Jordy Buijs 2009
Middenvelders
Jacob Lensky 2009
Danny Buijs 2009
Jonathan De Guzman 2010
Nicky Hofs 2009
Nuri Sahin Gehuurd tot 2008
Theo Lucius 2009
Luigi Bruins 2011
Giovanni van Bronckhorst 2010
Georginio Wijnaldum 2010
Denny Landzaat 2010
Leroy Fer 2012
Aanvallers
Tim Vincken 2010
Roy Makaay 2010
Diego Biseswar 2009
Michael Mols 2008
Andwelé Slory 2010
Chun-Soo Lee 2011
Dubbel hands, hij neemt de bal aan met z'n arm en vervolgens controleert hij de bal met diezelfde arm en tikt hem voor z'n voetenquote:Op zondag 23 maart 2008 14:47 schreef Irritatie100 het volgende:
1-1 Boukhari, wel na een handsbal..
EDIT: niet zo'n beetje hands ook trouwens![]()
Wat zei jequote:Op zondag 23 maart 2008 15:08 schreef De.Kromme het volgende:
Timmer.
Die man pakt punten, echt. In tegenstelling tot Hofland en Bahia
![]()
.
Je vriendje gaat al weg hoor, rustig maar.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:47 schreef EnactedChaos het volgende:
Mooie quote van RR:
"Je zou toch denken aan een wissel, maar van Marwijk heeft nog steeds vertrouwen in de 11 die op het veld staan..."
Zet Hofs erin ofzo, doe iets
Ik heb me nog nooit zo rustig gevoeld...quote:Op zondag 23 maart 2008 15:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Je vriendje gaat al weg hoor, rustig maar.
Het getuigt tevens van het feit dat we echt moeten winnen, zo vroeg in de wedstrijd al zo'n enorm risico durven nemenquote:Op zondag 23 maart 2008 16:15 schreef EnactedChaos het volgende:
Fer voor Sahin
Wat een wissel, wat een inzicht, wat een tactisch meesterwerkje, poeh, chapeau!
Doe niet zo triest man, deze wedstrijd win je met een normale scheids met 3-0. Het was geen slechte wedstrijd vandaag.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef EnactedChaos het volgende:
Wat een Held
[ afbeelding ]
Wat een wereldtrainer
Hij gaat ons de beker geven
Ach joh, gewoon een beetje sarcasme. Ben een beetje melig, vat t allemaal niet zo serieus op.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Doe niet zo triest man, deze wedstrijd win je met een normale scheids met 3-0. Het was geen slechte wedstrijd vandaag.
Onzin, ook bij de doelpunten van Feyenoord was dat zo. Komt gewoon omdat het 2 Rotterdamse clubs zijn. Was een leuk verslagquote:Op zondag 23 maart 2008 16:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Kankerjol.
Wat een teringhond is dát zeg.![]()
Die presentator bij Radio Rijnmond is trouwens ook een ras-Spartaan, gaat helemaal uit z'n bol bij de 3-2 van Sparta.
Twee prijzen in twee termijnen als coach.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:21 schreef EnactedChaos het volgende:
Wat een Held
[ afbeelding ]
Wat een wereldtrainer
Hij gaat ons de beker geven
1 prijs en 1 prijsje in 5 jaar bedoel je, en die 2e gaan we met hem niet eens pakken zo. Zal Buijs, Hofland en Greene nog wel speeltijd geven in de finalequote:Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Twee prijzen in twee termijnen als coach.
Ééntje moeten we eerst nog zien te winnen.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Twee prijzen in twee termijnen als coach.
Oh nee, dat is de verdienste van het team of een speler...
Kijk, nou zeg je eens een keer iets zinnigs...quote:Op zondag 23 maart 2008 16:33 schreef Happel het volgende:
Oh nee, dat is de verdienste van het team of een speler...
Idd.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ééntje moeten we eerst nog zien te winnen.
Geef ze eens ongelijk.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:38 schreef De.Kromme het volgende:
Die kut-Spartaantjes echt feest vieren alsof ze de CL hebben gewonnen.
Twente 2-1, en nu oprotten.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:41 schreef Cyberia18 het volgende:
Sparta is de #1 club van Rotterdam!
Je weet wie het zegt. EC die heeft hem nooit gemogen, dus dat tel ik niet mee. Loekie waait met alle winden mee, die vind het nooit goed ook al is het dat wel.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:41 schreef MarkNMGN het volgende:
Wedstrijd heb je gewoon verloren door Jol, al die v. Marwijk opmerkingen hier zouden nooit gemaakt worden als Feyenoord vandaag terecht met 2-4 gewonnen had.
edit en je weet waaromquote:Op zondag 23 maart 2008 16:41 schreef Cyberia18 het volgende:
quote:Op zondag 23 maart 2008 16:41 schreef Cyberia18 het volgende:
Precies, bovendien was de wissel Sahin - Fer ook geen verkeerde. Fer is een middenvelder en bovendien fysiek erg sterk en balvast. Fer valt altijd goed in.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:41 schreef MarkNMGN het volgende:
Wedstrijd heb je gewoon verloren door Jol, al die v. Marwijk opmerkingen hier zouden nooit gemaakt worden als Feyenoord vandaag terecht met 2-4 gewonnen had.
EC heeft gewoon gelijk.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Je weet wie het zegt. EC die heeft hem nooit gemogen, dus dat tel ik niet mee.
Gelul, ik heb het ook nooit op Bert gehad als trainer.quote:Loekie waait met alle winden mee, die vind het nooit goed ook al is het dat wel.
bij een 2-2 stand (niet terecht of wel terecht boeit me pas NA de beelden) ga je niet Greene en Buijs laten lopen dan zet je spitsen erin hoe jong ook!! gelijk of verliezen van Sparta mag nooit en moet je alles doen om te winnen van mij part zet je alleen De Cler en Lucius achterin en Hofland en Bahia eraf voor aanvallende gasten!!quote:Op zondag 23 maart 2008 16:41 schreef MarkNMGN het volgende:
gelukkig heeft Feyenoord andere doelstelling aan dit seizoen gesteld vergeleken jouw cluppiequote:Op zondag 23 maart 2008 16:44 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
![]()
tegeltje: "Ook al gaat Ajax nog zo slecht, er is er altijd nog eentje die het slechter doet"
Zit je radio Rijnmond te luisteren?quote:Op zondag 23 maart 2008 16:47 schreef De.Kromme het volgende:
Mols speelde prima trouwens.
Heej Malloot de speeltuin is ergens anders!quote:Op zondag 23 maart 2008 16:44 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
![]()
tegeltje: "Ook al gaat Ajax nog zo slecht, er is er altijd nog eentje die het slechter doet"
doelstellingen, rapporten en lange termijn-visies moet je bij Ajax tegenwoordig sowieso niet meer serieus nemen.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
gelukkig heeft Feyenoord andere doelstelling aan dit seizoen gesteld vergeleken jouw cluppie
Precies, uberhaupt hoort Buijs alleen in geval van extreme nood (of een 5-0 voorsprong) speeltijd te krijgen. Idem dito voor Greene.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:47 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
bij een 2-2 stand (niet terecht of wel terecht boeit me pas NA de beelden) ga je niet Greene en Buijs laten lopen dan zet je spitsen erin hoe jong ook!! gelijk of verliezen van Sparta mag nooit en moet je alles doen om te winnen van mij part zet je alleen De Cler en Lucius achterin en Hofland en Bahia eraf voor aanvallende gasten!!
ja sorry, ben al weg. kutdagquote:Op zondag 23 maart 2008 16:48 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Heej Malloot de speeltuin is ergens anders!
Nee, heb Tele2.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zit je radio Rijnmond te luisteren?
Je zit Emile Schelvis gewoon na te praten!
Sukkel
Dat zeg je nu, ja.quote:
Ja, dat zou ik ook zeggen.quote:Gelul, ik heb het ook nooit op Bert gehad als trainer.
Flikker lekker op man, wat interesseert mij nou wat Bert doet als de scheids zo loopt te fluiten.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:47 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
bij een 2-2 stand (niet terecht of wel terecht boeit me pas NA de beelden) ga je niet Greene en Buijs laten lopen dan zet je spitsen erin hoe jong ook!! gelijk of verliezen van Sparta mag nooit en moet je alles doen om te winnen van mij part zet je alleen De Cler en Lucius achterin en Hofland en Bahia eraf voor aanvallende gasten!!
Oh dus als je Tele2 hebt kun je niet naar RR luisteren?quote:
Nee, dat zeg ik al zo lang. In 5 jaar 1 prijs winnen (zelfs al is het een grote, de UEFA Cup) en misschien 1 beker, is gewoon niet goed.quote:
Dat zou jij moeten weten, heb hem altijd te makkelijk gevonden.quote:Ja, dat zou ik ook zeggen.
Ja, toevallig he, dat ze het op RR ook over een slecht fluitende Jol hebben en iedereen het hier ook zegtquote:Op zondag 23 maart 2008 16:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Oh dus als je Tele2 hebt kun je niet naar RR luisteren?
Het was wel héél toevallig dat hij precies hetzelfde als jij zei, en dat jij het een halve minuut na zijn uitspraak poste
Ik ben niet thuis dus heb het niet gezien. Jol zat fout als ik hier goed lees en dat kan allemaal best maar dan nog moet je winnen!!quote:Op zondag 23 maart 2008 16:51 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Flikker lekker op man, wat interesseert mij nou wat Bert doet als de scheids zo loopt te fluiten.
Je hoort hier gewoon te winnen, eerst neemt die geitenneuker de bal met z'n hand mee en daarna wordt er een duidelijk doelpunt (of anders strafschop) voor Feyenoord afgekeurd.
Sukkelquote:Op zondag 23 maart 2008 16:54 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Ja, toevallig he, dat ze het op RR ook over een slecht fluitende Jol hebben en iedereen het hier ook zegt.
Kijk vanavond studio sport maar en post dan nog een keer, ben benieuwd naar je reactie.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:54 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis dus heb het niet gezien. Jol zat fout als ik hier goed lees en dat kan allemaal best maar dan nog moet je winnen!!
Normaal vind ik dit ook, maar dit was extreem.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:54 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis dus heb het niet gezien. Jol zat fout als ik hier goed lees en dat kan allemaal best maar dan nog moet je winnen!!
Zou ie vaker moeten doen, in plaats van zich altijd overal bij neer te leggen.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:00 schreef MarkNMGN het volgende:
Bert zit flink af te geven
quote:Op zondag 23 maart 2008 17:03 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Zou ie vaker moeten doen, in plaats van zich altijd overal bij neer te leggen.
Nog anderhalve maand en je bent van hem af hoor.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:03 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Zou ie vaker moeten doen, in plaats van zich altijd overal bij neer te leggen.
Ik kijk niet want ben om19.00 niet thuis dus zie morgen de beelden op Rijnmond pasquote:Op zondag 23 maart 2008 16:56 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Kijk vanavond studio sport maar en post dan nog een keer, ben benieuwd naar je reactie.
Gewoon winnen bij NAC.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:06 schreef Siemerink het volgende:
Gewoon winnen bij NAC. Soms heb je de arbiter mee, soms tegen.
Eerste vijf haalt de club wel.
Geen verstandquote:Op zondag 23 maart 2008 17:08 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Waarom ben je toch zo'n fan van die man?
Tuurlijk is zo'n uitspraak raar na zo'n ongelukkige nederlaag tegen notabene Sparta. Maar tegen het stelletje twijfelaars uit Breda (ws. ook nog zonder Lurling), 'moet' Feyenoord dit kunnen wegpoetsen.quote:
In Breda heeft Feyenoord het nooit makkelijk gehad. En NAC gaat natuurlijk met het mes tussen de tanden spelen na dinsdag.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:13 schreef Siemerink het volgende:
[..]
Tuurlijk is zo'n uitspraak raar na zo'n ongelukkige nederlaag tegen notabene Sparta. Maar tegen het stelletje twijfelaars uit Breda (ws. ook nog zonder Lurling), 'moet' Feyenoord dit kunnen wegpoetsen.
Hihihi...quote:
Heeft er weinig mee te maken. De manier waarop sommigen zich over hem uitlaten vind ik van weinig respect voor zijn prestaties (die gewoon goed zijn) getuigen. Al verbaast met dat niet als je ziet welke imbecielen het zeggen...quote:Op zondag 23 maart 2008 17:08 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Waarom ben je toch zo'n fan van die man?
'Gewoon goed'quote:Op zondag 23 maart 2008 17:15 schreef Happel het volgende:
Heeft er weinig mee te maken. De manier waarop sommigen zich over hem uitlaten vind ik van weinig respect voor zijn prestaties (die gewoon goed zijn) getuigen. Al verbaast met dat niet als je ziet welke imbecielen het zeggen...
Niet met mensen in discussie gaan waar je het niet mee eens bent wijst op je eigen zwakte.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:23 schreef Siemerink het volgende:
Happel, waarom blijf je dan met die imbecielen (online) in conclaaf? Het gaat al honderden topics hetzelfde. Of haal je er toch stiekem enige voldoening uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |