abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2008 @ 19:10:13 #251
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_57720079
10 Minuten van "Out for a Kill" met Steven Seagal.

Cijfer o-
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  zondag 30 maart 2008 @ 19:10:18 #252
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57720083
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:09 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Bij Juno werd ik tussen wat ergernis nog een beetje week van dat gedoe met dat kind. Bij LMS was het een en al ergernis. Jammer genoeg. Aan de andere kant, ik keek vandeweek een programma op MTV over 2 koppels die gevolgd werden tijdens de zwangerschap. En bij de bevalling moest ik ook huilen.
dan had je afgelopen weken naar SBS6 moeten kijken .. Tienermoeders. Dat is ook huilen. Maar dan van idiocracy
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 30 maart 2008 @ 19:15:13 #253
52357 Lambiekje
pi_57720197
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Leuke film idd, maar alleen had de film moeten eindigen toen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 30 maart 2008 @ 19:25:46 #254
52357 Lambiekje
pi_57720470
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:10 schreef muay-toy het volgende:
10 Minuten van "Out for a Kill" met Steven Seagal.
[ link | afbeelding ]

Cijfer o-
Vooraf weet je wat je gaat krijgen.. een Segal film. Dan moet je daar ook op waarderen. je kan het niet vergelijken met een No Country for old men.

je moet het afzetten tegen vandamme films of langs de carriere van onze grote vriend. Een 0 is dan ook niet terecht
pi_57722850
Southland Tales
Ensemble piece noemt de omschrijving het, complete mess zou een betere omschrijving zijn voor een film die heel wat interessanter had kunnen zijn.
5,0

Tja… wat moet ik hier nou weer van zeggen… Een film waar ik een veel te hoog verwachtingspatroon voor had door mijn blindelings vertrouwen in Kelly. Maar ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken of Donnie Darko niet toevallig perfect in elkaar viel. Southland Tales voelde aan als een film die zich met te veel dingen bezighoudt en alles komt over als een complete rotzooi met enkele interessante, soms gerecylcede donnie darko thema’s. Ook de vooraf vreemd bevonden casting, vind ik na afloop nog steeds vreemd, bij tijd en wijlen zelfs compleet ridicuul. Het is niet alsof Kelly moeite zou moeten hebben om naast Johnson wat getalenteerd materiaal te zetten. Al moet ik dan zeggen dat dit de eerste film is waarin ik meneer Scott niet met onmiddelijke ingang uit de film wens. Over buffy zeg ik liever maar niks... Ook de typische Kelly sfeer kan de film niet redden, of beter gezegd is gewoon niet helemaal goed gelukt. Waar je in Darko de hele film lang meegesleept wordt in die dromerige niet te ontsnappen psychotische doem sfeer, lukt het Kelly in deze film een stuk minder om een meeslepende sfeer te creeren en al helemaal niet continu. Om dan maar met iets positiefs te eindigen: een van de previews deed me er nog even aan herinneren dat ik Hopkins Slipstream heel erg graag wil zien
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  maandag 31 maart 2008 @ 00:04:19 #256
9613 Seborik
I, Voyager
pi_57728023
55. The Mist (2007) Spannende film over een enorme wolk hoeveelheid mysterieuze mist die plots over een klein Amerikaans dorpje valt. Het hoe en waarom blijft gelukkig grotendeels achterwege, het gaat namelijk meer om de menselijke reacties, en die zijn zeker interessant en maatschappijkritisch. Het is een verfilming van een Stephen King verhaal, en die hebben meestal te kampen met een hoog televisiefilm gehalte, zelfs als het een bioscoopproductie betreft. Zo ook in dit geval, hoewel het wel een behoorlijk goede is van de keer. (8.0)

56. Soylent Green (1973) Het is het jaar 2022, de wereld is overbevolkt en er is een enorm gebrek aan eten. Soylent green is het voedsel waar iedereen naar verlangt, maar na een mysterieuze moord op een rijkaard die zich een pond vlees kan veroorloven denkt een rechercheur dat er meer achter deze snack schuilt. Het is een typisch jaren zeventig toekomstvehaal waarin één bepaald probleem de mensheid teistert. Helaas is het vaak inconsistent, traag en een beetje voorspelbaar. Het idee is echter goed naar een boek van Harry Harrison en er zitten een aantal prachtige scenes in, maar daar moet je de film zelf maar voor gaan bekijken. (7.0)

57. El Orfanato (2007) Een mix van Peter Pan, Silent Hill en The Dark, maar dan wel beter dan die laatste twee films bij elkaar. Een opgegroeide wees keert terug naar haar voormalig weeshuis om er een tehuis voor gehandicapte kinderen van te maken. Haar zoontje heeft illusionaire vriendjes, en op een dag neemt dat drastische vormen aan. De lijn tussen fantasie en werkelijkheid wordt prachtig bewandeld net zoals in El Labyerinto del Fauno wat toevallig een film is van Guillermo del Toro, die voor El Orfanato de productie in handen had. Een vraag waar je ook na deze film mee blijft zitten, is of de hoofdrolspeelster die de moeder speelt die maar niet los kan laten, opgeslokt wordt in haar eigen fantasie of dat ze alles nu daadwerkelijk mee maakt. Het einde laat daar gelukkig weinig over los. De film is enorm spannend in tegenstelling tot de twee producties die ik in de eerste zin noemde, maar berijdt af en toe een spoor wat nergens toe leidt. Het had meer af geweest wanneer deze zijwegen die af en toe worden ingeslagen daadwerkelijk iets toe zouden voegen aan het verhaal, of dat ze beter geschrapt zouden kunnen worden. (8.0)
  maandag 31 maart 2008 @ 01:22:44 #257
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57729363

De jonge Todd Bowden ontdekt dat de oude Arthur Denker die in de buurt woont een nazi-oorlogsmisdadiger is. Bowden confonteert hem hier mee, en biedt hem een deal aan: Bowden vertelt het niet tegen de politie, en in ruil moet Denker hem verhalen vertellen over de concentratiekampen in de Tweede Wereldoorlog. Denker gaat hiermee akkoord en Bowden bezoekt hem regelmatig. De verhalen die Bowden hoort beginnen echter langzaam zijn persoonlijkheid aan te tasten.

Naar een verhaal van Stephen King, met in de hoofdrol de onlangs overleden Brad Renfro, Ian McKellen en 'friends' acteur David Schwimmer. Op zich een best wel boeiende film, maar niet een film die ik nog een keer hoef te zien.

Cijfer: 7,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_57729511
quote:
Op maandag 31 maart 2008 00:04 schreef Seborik het volgende:
55. The Mist (2007) Spannende film over een enorme wolk hoeveelheid mysterieuze mist die plots over een klein Amerikaans dorpje valt. Het hoe en waarom blijft gelukkig grotendeels achterwege, het gaat namelijk meer om de menselijke reacties, en die zijn zeker interessant en maatschappijkritisch. Het is een verfilming van een Stephen King verhaal, en die hebben meestal te kampen met een hoog televisiefilm gehalte, zelfs als het een bioscoopproductie betreft. Zo ook in dit geval, hoewel het wel een behoorlijk goede is van de keer. (8.0)
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik heb deze film ook tijdje geleden en vond het zelfs lachwekkend slecht. Alleen het einde was wel ok.

Net voor de 2e keer Apocalypto gezien op film 1+1 en hij blijft toch indrukwekkend vind ik. Het einde vond ik ook erg goed gedaan. Een 8.0
  maandag 31 maart 2008 @ 09:19:57 #259
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_57731434
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:10 schreef SamuelofSEK het volgende:
Southland Tales
Ensemble piece noemt de omschrijving het, complete mess zou een betere omschrijving zijn voor een film die heel wat interessanter had kunnen zijn.
5,0

Tja… wat moet ik hier nou weer van zeggen… Een film waar ik een veel te hoog verwachtingspatroon voor had door mijn blindelings vertrouwen in Kelly. Maar ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken of Donnie Darko niet toevallig perfect in elkaar viel. Southland Tales voelde aan als een film die zich met te veel dingen bezighoudt en alles komt over als een complete rotzooi met enkele interessante, soms gerecylcede donnie darko thema’s. Ook de vooraf vreemd bevonden casting, vind ik na afloop nog steeds vreemd, bij tijd en wijlen zelfs compleet ridicuul. Het is niet alsof Kelly moeite zou moeten hebben om naast Johnson wat getalenteerd materiaal te zetten. Al moet ik dan zeggen dat dit de eerste film is waarin ik meneer Scott niet met onmiddelijke ingang uit de film wens. Over buffy zeg ik liever maar niks... Ook de typische Kelly sfeer kan de film niet redden, of beter gezegd is gewoon niet helemaal goed gelukt. Waar je in Darko de hele film lang meegesleept wordt in die dromerige niet te ontsnappen psychotische doem sfeer, lukt het Kelly in deze film een stuk minder om een meeslepende sfeer te creeren en al helemaal niet continu. Om dan maar met iets positiefs te eindigen: een van de previews deed me er nog even aan herinneren dat ik Hopkins Slipstream heel erg graag wil zien
Ik heb 'm laatst ook gezien en ik snapte er geen reet van
Misschien dat Inverted_World hem kan kijken en dan kan uitleggen waar het over gaat!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 31 maart 2008 @ 10:30:05 #260
52357 Lambiekje
pi_57732467
quote:
Op maandag 31 maart 2008 01:34 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik heb deze film ook tijdje geleden en vond het zelfs lachwekkend slecht. Alleen het einde was wel ok.

Waarschijnlijk is de film te pruimen als je agnost noch atheist bent. Die bijbelheks maakt de film heel erg vervelend en storend.
pi_57732912
Ik snap je weer eens niet, Lambiekje.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_57733014
The Invasion

Remake van Invasion of the Bodysnatchers met Nicole Kidman en Daniel Craig.

Het origineel was vele malen beter, ik heb geen moment in spanning gezeten bij deze nieuwe versie.

Jammer.

4/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 31 maart 2008 @ 11:19:39 #263
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57733391
quote:
Op maandag 31 maart 2008 11:01 schreef PBateman1978 het volgende:
The Invasion

Remake van Invasion of the Bodysnatchers met Nicole Kidman en Daniel Craig.

Het origineel was vele malen beter, ik heb geen moment in spanning gezeten bij deze nieuwe versie.

Jammer.

4/10
Gewoon wachten op de director's cut (als die ooit komt), ik denk dat hij dan een stuk beter is.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 31 maart 2008 @ 11:25:46 #264
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_57733539
Domino

Lange tijd in mijn bezit, en eindelijk opgezet. Film kwam een beetje chaotisch op me over, ook door het gebruik van videoclipachtig camerawerk. Kiera Knightley speelt goed, maar vond het toch raar om zo`n meisje opeens een bad-ass te zien spelen.

IMDB: 5.9
Mijn cijfer: 6.5
  maandag 31 maart 2008 @ 11:31:45 #265
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57733688
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:55 schreef Doff het volgende:
Ik snap je weer eens niet, Lambiekje.
Posts van Lambiekje moet je benaderen zoals je films van Lynch zou benaderen. Keep an open mind and let it take you over, zoals ze zeggen in Frankrijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 31 maart 2008 @ 11:35:31 #266
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57733771
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is de film te pruimen als je agnost noch atheist bent. Die bijbelheks maakt de film heel erg vervelend en storend.
Ik ben atheist. En ben het compleet met sebbo eens. Die volgens mij ook geen overtuigd Christen is.
  maandag 31 maart 2008 @ 12:20:11 #267
52357 Lambiekje
pi_57734637
quote:
Op maandag 31 maart 2008 11:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Posts van Lambiekje moet je benaderen zoals je films van Lynch zou benaderen. Keep an open mind and let it take you over, zoals ze zeggen in Frankrijk.
zo erg is het toch niet !? Waar ik op doelde was die ene vrouw die wat opdringerig overkwam. Op gegeven moment is het gewoon genoeg. Naar mijn idee was het zeer storend als atheist zijnde. Vandaar de opmerking als je de wel gelovig bent dan zal haar gebasel wel als muziek in de oren klinken. En waardeer je de film beter. Tenminste persoonlijk waardeer ik ook een film op of er een stoorzender aanwezig is.

Maar oke kennelijk moet ik dus elke denkstap verwoorden anders is de associaties niet meer te volgen...
pi_57734981
Oké, ik ga het gewoon zeggen: Lambiekje, je hebt er niets van begrepen.
  maandag 31 maart 2008 @ 12:52:10 #269
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57735226
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zo erg is het toch niet !? Waar ik op doelde was die ene vrouw die wat opdringerig overkwam. Op gegeven moment is het gewoon genoeg. Naar mijn idee was het zeer storend als atheist zijnde. Vandaar de opmerking als je de wel gelovig bent dan zal haar gebasel wel als muziek in de oren klinken. En waardeer je de film beter. Tenminste persoonlijk waardeer ik ook een film op of er een stoorzender aanwezig is.

Maar oke kennelijk moet ik dus elke denkstap verwoorden anders is de associaties niet meer te volgen...
Het is natuurlijk ook compleet de bedoeling dat zij irritant en storend is. dat je niet met haar sympatiseert, maar met dat handjevol "normale" mensen dat overblijft. Dus is de film daarin eigenlijk juist goed geslaagd bij jou. Ik denk dat de meeste normale gelovigen ook niet met haar zullen sympathiseren en vinden dat ze compleet is doorgedraaid met haar mensenoffers. Je hoeft iemand niet sympathiek te vinden om een film te kunnen waarderen imho.
  maandag 31 maart 2008 @ 12:57:01 #270
9613 Seborik
I, Voyager
pi_57735303
Het is dan ook een aanklacht tegen geloofsfanatici die in elk probleem de hand van god zien en met op dat moment hoegenaamd charismatische daadkracht hordes mensen achter zich kunnen scharen.
  maandag 31 maart 2008 @ 13:15:18 #271
52357 Lambiekje
pi_57735588
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook compleet de bedoeling dat zij irritant en storend is. dat je niet met haar sympatiseert, maar met dat handjevol "normale" mensen dat overblijft. Dus is de film daarin eigenlijk juist goed geslaagd bij jou. Ik denk dat de meeste normale gelovigen ook niet met haar zullen sympathiseren en vinden dat ze compleet is doorgedraaid met haar mensenoffers. Je hoeft iemand niet sympathiek te vinden om een film te kunnen waarderen imho.
tuurlijk ... films als Ed Gein of Ted Bundy hoef ik geen sympathie voor te voelen. Maar daarintegen zijn deze killers niet storend. Ik besef ook best dat zij er doelbewust in zat. En misschien is het ook stiekum een statement van de regisseur. In het begin had ik niet zo last van haar maar het werd gewoon later te veel van het goede...
  maandag 31 maart 2008 @ 13:16:39 #272
52357 Lambiekje
pi_57735614
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:57 schreef Seborik het volgende:
Het is dan ook een aanklacht tegen geloofsfanatici die in elk probleem de hand van god zien en met op dat moment hoegenaamd charismatische daadkracht hordes mensen achter zich kunnen scharen.
ah dus mijn gedachte was hetzelfde. Het is een statement van de regisseur.
  maandag 31 maart 2008 @ 13:20:33 #273
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57735691
Er zijn duizende films te benoemen waarin bepaalde karakters heel erg irritant zijn, en ook al zijn ze zo bedoeld, toch de film verpesten omdat je je eraan ergert. En ook al is dat de bedoeling, dat verandert er niks aan.
pi_57735758
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

tuurlijk ... films als Ed Gein of Ted Bundy hoef ik geen sympathie voor te voelen. Maar daarintegen zijn deze killers niet storend. Ik besef ook best dat zij er doelbewust in zat. En misschien is het ook stiekum een statement van de regisseur. In het begin had ik niet zo last van haar maar het werd gewoon later te veel van het goede...
Dan vraag ik me des te meer af waarom een christen hier van zou kunnen genieten.
  maandag 31 maart 2008 @ 13:26:06 #275
27454 InTrePidIvity
pi_57735798
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:20 schreef JelleS het volgende:
Er zijn duizende films te benoemen waarin bepaalde karakters heel erg irritant zijn...
Kom maar
  maandag 31 maart 2008 @ 13:28:00 #276
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57735831
quote:
Er zijn duizende films te benoemen waarin bepaalde karakters heel erg irritant zijn, en ook al zijn ze zo bedoeld, toch de film verpesten omdat je je eraan ergert. En ook al is dat de bedoeling, dat verandert er niks aan.
Juno!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57735849
zag gisteravond in een melige bui daddy day camp with cuba goodin jr. ach grappig soms maar niks bijzonders
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  maandag 31 maart 2008 @ 14:18:25 #278
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57736781
quote:
Natuurlijk kan een stoorzender zo erg zijn, dat het je kijkplezier verpest. Maar als je niet begrijpt dat die stoorzender express irritant is. Daardoor niet ziet wat het thema van heel de film is, dan heb je de film niet begrepen imo. Want, Lambiekje, het is niet stiekem een statement. Zij is waar heel de film omdraait, zoals sebbo ook al aangeeft. Als je dan ook nog gaat beweren dat je als atheist noch agnost bent de film wel zou kunnen pruimen, maak jezelf helemaal belachelijk.
  maandag 31 maart 2008 @ 14:48:24 #279
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57737367
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:26 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Kom maar
http://www.imdb.com/Sections/Genres/Comedy/
pi_57738759
The wire seizoen 3

Zoals de vorige twee seizoenen waren is seizoen drie ook weer top! Humor,actie,drama,absurde situaties alles heeft deze serie.
8,5/10
  maandag 31 maart 2008 @ 16:06:42 #281
27454 InTrePidIvity
pi_57738837
quote:
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:02 schreef trebremmit het volgende:
The wire seizoen 3

Zoals de vorige twee seizoenen waren is seizoen drie ook weer top! Humor,actie,drama,absurde situaties alles heeft deze serie.
8,5/10
[ afbeelding ]
Dat is toch geen film?
pi_57738926
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat is toch geen film?
Nee, maar wel beter kijkvoer dan 80% van alle films.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 31 maart 2008 @ 16:23:50 #283
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57739198
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:11 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee, maar wel beter kijkvoer dan 80% van alle films.
pi_57740859
Jumper (2008)

Na het debacel 10.00BC en de slechte cijfers die deze film krijgt had ik er weinig verwachtingen van, en dat was de goede instelling.

Het acteerwerk is aardig, het verhaallijn is zo ongeloofwaardig als het maar kan maar daar moet je maar doorheen kijken. Mooi locaties en een spannend verhaal is wat je krijgt.

Een goed vermakende film.

7/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 31 maart 2008 @ 18:14:38 #285
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57741614
Ik geloof en ik vond Marcia Gay Harden ook onuitstaanbaar in The Myst. Nu vind ik haar altijd onuitstaanbaar, maar hier ging het wel heel ver.

Gisteravond Lust, Caution (de chinese titel weet ik niet meer). En die was wel aardig. Of beter gezegd: niet onaardig. Heb me er goed mee kunnen vermaken, al was het wel een beetje wachten op de punch-line, die niet kwam. Waardoor de film wat zinloos aanvoelde.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:26:47 #286
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_57744659
Afgelopen week:

The Mist (Frank Darabont, 2007)
Best tegenvallende King-verfilming van Darabont. De special effects waren echt onder de maat, het acteerwerk niet bijzonder en de sfeer had ook wel een stukje beter gekunt, zeker mist heel sfeervol kan zijn. Ze lieten imo te snel zien wat er in de mist zat, gelukkig blijft het hoe vager. Het interessantste zijn wel de onderlinge relaties en hoe die onder druk van iets onnatuurlijks kunnen veranderen. Dat is eigenlijk wat de film van een onvoldoende red. Jammer ook van het kut einde. Niet eens zo zeer wat het einde is, want dat is nog niet eens zo heel slecht. De uitvoering is echter om te huilen. De beslissing wordt binnen enkele tellen genomen en dat gaat eigenlijk compleet tegen de logica van het personage in. De totale impact van het einde verdween en diepe teleurstelling was uiteindelijk het gevoel wat ik overhield aan de film. ***

Ministry of Fear (Fritz Lang, 1944)
Vermakelijke thriller in een Tweede Wereldoorlog setting. De film heeft wat meer weg van een Hitchcock thriller dan een echte film noir. Echt bijzonder wordt het allemaal niet, maar de film biedt genoeg wendingen en fijne scenes om te blijven boeien. ***½

Human Desire (Fritz Lang, 1954)
Remake van de Jean Renoir klassieker La bete humaine, of eigenlijk een tweede verfilming van het boek van Emile Zola. Ik kreeg sterk de indruk dat het allemaal een beetje afgevlakt was voor het Amerikaanse publiek. De focus leek meer om de noir aspecten te liggen dan de mogelijke dramatische aspecten van het verhaal. Nou heb ik de film Renoir niet gezien, noch het boek gelezen, maar ik kan me voorstellen dat die aspecten daarin sterker naar voren komen dan hier, want die potentie is er zeker. Hoogtepunt is de openingsscene. ***½

Der Mude Tod (Fritz Lang, 1921)
Naar verluidt een van de favoriete films van Hitchcock en de film die er voor zorgde dan Luis Bunuel regisseur wilde worden. Het is een lekker fantasievolle silent met een aantal innovatieve shots/special effects. De film bevat een drietal korte liefdesverhalen in verschillende settings omhult met het verhaal dat een vrouw haar man probeert te redden door een deal te sluiten met De Dood. Met name het Aziatische verhaaltje is erg vermakelijk. ****

The Bank Job (Roger Donaldson, 2008)
Toffe heistfilm geinspireerd door waargebeurde feiten. Het seventies sfeertje doet het prima en de film bevat genoeg pit om het tempo erin te houden. Het is net allemaal iets rauwer dan de gemiddelde film van zijn soort en met name de backlash van de buit maakt de film tof. Af en toe zijn alle verschillende belangen een beetje lastig uit elkaar te houden, maar uiteindelijk valt alles netjes in elkaar in een bevredigende climax. ****

Clash by Night (Fritz Lang, 1952)
Fijn familiedrama overgoten in een noir-filmstijl. Stanwyck komt terug in haar geboortedorp na een mislukt avontuur in de grote stad. Na deze teleurstelling zwicht ze voor de visser en goedzak Paul Douglas. Zijn vriend Robert Ryan spreekt echter haar meer avontuurlijke deel van haar karakter aan en ze begint te twijfelen. Met trouwens ook nog een leuk bijrolletje van Marilyn Monroe voordat ze echt beroemd werd. Niets wereldschokkend, maar kijkt lekker weg. ***½

Secret Beyond the Door (Fritz Lang, 1948)
aka Lang's Rebecca. De overeenkomsten zijn namelijk legio. Eenvoudig meisje trouwt met rijke man zonder heel veel van hem af te weten en eenmaal aangekomen op zijn mansion komt ze langzaam achter dingen die ze liever van te voren had willen weten. De opbouw is wat langzaam, maar op het einde zit de suspense er toch wel in. De film kan echter geen moment uit de schaduw treden van Hitchcock's klassieker. ***½

Spione (Fritz Lang, 1928)
Toffe spionagethriller. Een soort James Bond avant le lettre. Compleet met een vrouw versierende spion, gestoord mastermind op zoek naar werelddominantie en een verborgen hi-tech lair. De twee-en-een-half uur vlogen toch wel voorbij, dankzij de constante stroom aan nieuwe informatie. De openingsmontage is trouwens erg tof en gooit je lekker in de film. Met name het shot van de motorrijder is erg cool. ****

Moonfleet (Fritz Lang, 1955)
Avonturenfilm die schijnbaar erg populair is/was bij Franse critici. Ik zie niet helemaal waarom. De gothische sfeer was wel aardig, maar het verhaal niet zo bijzonder. De sporadische actiescenes zijn niet bijzonder, zeker niet als je ze vergelijkt met de gemiddelde actiescene met Errol Flynn vele jaren ouder. De filmt draait hier ook niet echt om, maar toch. Het feit dat een onschuldige jongen tussen de piraten gegooid wordt zorgt nog wel voor een aardige dynamiek. ***

While the City Sleeps (Fritz Lang, 1956)
De op een na laatste Amerikaanse film van Lang is weer een noir. Deze keer in een journalistieke setting. Drie managers van verschillende afdelingen van een krant worden door het nieuwe management uitgedaagd om een seriemoordenaar op te pakken en zodoende de nieuwe positie van vice-president te bemachtigen. Een leuke variatie op de normale noir waar het toch meestal detectives/politieagenten zijn die de achtervolging in zetten. Zoveel personages zorgt er echter wel voor dat iedereen nogal oppervlakkig blijft. Het script is wel lekker gevat. ***½
  maandag 31 maart 2008 @ 21:59:42 #287
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57747382
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:20 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

kan ik je hearts of darkness erg aanraden. docu over t maken van apocalypse now.
http://www.imdb.com/title/tt0102015/
bijna even vet als de film zelf
Die moet ik idd. nog steeds zien. Als ie een keertje goedkoop is te krijgen moet ik `m eens aanschaffen
  maandag 31 maart 2008 @ 22:27:43 #288
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57748118
Net gezien:

The Night Of The Hunter
Een redelijk genietbare crime film die is overladen met prachtige beelden. Op visueel is er meer dan genoeg om van te genieten. Ook het acteerwerk is briljant, vooral Robert Mitchum is niets minder dan briljant.
Helaas vond ik het verhaal eigenlijk iets te kort komen, iets te dun om voor de volle 90 minuten te kunnen blijven boeien. Ik had het gevoel dat daar wat meer uit gehaald had kunnen worden.
Een goede film dus die het kijken zeker waard is maar ik had er toch wat iets meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  maandag 31 maart 2008 @ 22:48:07 #289
52357 Lambiekje
pi_57748700
Un Crime (2006)
Er wordt een moord gepleegd. De dader wordt nooit gevonden. Enige wat hij weet is dat het een taxichaffeur betreft. Om een dienst te bewijzen gaat een onderbuurmeid aanpappen met een taxichaffeur (Harvey Keitel). Ze probeert de taxi zo toe te takkelen dat hij denkt dat die chaffeur de dader is na 3 jaar. Beetje een niemandsdalletje. Plot bevat te veel holes om interessant te zijn.

cijfer 5 / imdb 5.8

Captivity (2007)
Een supermodel (Elisha Cuthbert) wordt gekidnapped. Ze wordt mishandeld, getreiterd en weet ik veel op een Saw manier.

Lijkt wel of de gore-genre een rivival heeft na Saw I. Gruwelijk gore wijze mensen vermoorden en of toetakelen. En na de andere titel komt uit.
SPOILER
cijfer 4.5 / imdb 4.6

[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 31-03-2008 22:54:27 ]
  maandag 31 maart 2008 @ 22:52:56 #290
52357 Lambiekje
pi_57748844
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:26 schreef Gorro het volgende:
Afgelopen week:

Ministry of Fear (Fritz Lang, 1944)
Human Desire (Fritz Lang, 1954)
Der Mude Tod (Fritz Lang, 1921)
Clash by Night (Fritz Lang, 1952)
Secret Beyond the Door (Fritz Lang, 1948)
Spione (Fritz Lang, 1928)
Moonfleet (Fritz Lang, 1955
While the City Sleeps (Fritz Lang, 1956)

Mag ik een gok doen !?! Je hebt de Fritz Lang box ontvangen. Is het niet zonde om alles achter elkaar te bekijken?
  maandag 31 maart 2008 @ 23:05:04 #291
52357 Lambiekje
pi_57749213
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:41 schreef Roi het volgende:
Jumper (2008)

Na het debacel 10.00BC en de slechte cijfers die deze film krijgt had ik er weinig verwachtingen van, en dat was de goede instelling.

Het acteerwerk is aardig, het verhaallijn is zo ongeloofwaardig als het maar kan maar daar moet je maar doorheen kijken. Mooi locaties en een spannend verhaal is wat je krijgt.

7/10
Serieus?! Spannend?

Ik dacht dat de locaties bluescreens waren. De FX is aardig maar na dik kwartier weet je het wel. Acteren ( en zeker voor Hayden Christensen) is om te janken. Samual Jackson moet zich kapot schamen voor zn Tippex rol. Jammerlijk dat hij zulke rollen neemt, hij vervalt weer in zijn Amos and Andrew. Met trailer heb je alles gezien wat de film nog enigszins stoer maakt. Naar mijn idee is de trailer voldoende. En dan heb je nog de inmense plotholes. Nee het is een draak van een film.
Overigens was ik na de trailer wel geprikkeld om het te gaan bekijken. Maar nee dit keer was ik teleurgesteld. Ondanks dat het simpele nobrain actie is. Nee geef dan maar Crank.
pi_57749950
Hallo.

Deze maand heb ik veertien films gezien. Italianetz, Zomerhitte en Sicko zag ik in de bioscoop. Het zijn nogal makkelijke films, daarom heeft de Winterswijkse bioscoop ze waarschijnlijk in het programma opgenomen. De onconventionele biopic over het onconventionele leven van Jean-Dominique Bauby kon me echter wel bekoren. Best wel leuk, zeg maar. The School of Rock was ook niet zo moeilijk, maar die had Joan Cusack.

De enige films voor 2000 die ik in maart zag waren IT (spannend!) (met dank aan Mike) en Strangers on a Train. Het spijt me dat ik er weer over begin - maar ik verontschuldig me er niet voor - maar die Hitchcock was ook een beetje makkelijk. Het uitgangspunt is te corny om serieus te nemen. Gelukkig is hij als komedie wel heel goed te verteren.

Op arthousegebied was het ellende deze maand. Naissance des Pieuvres, Du Levande en À ma soeur! kun je overslaan. Opvallend zijn de overeenkomsten tussen de eerste en derde. Kennelijk vonden beide regisseuses het nodig een vette big als centraal figuur te kiezen. Het gaat helaas ten koste van de rest.

DE MOOISTE FILM VAN DE MAAND heb ik vanavond gezien, op aanraden van The Master of Darkness. Hij heet: The Dreamers. Uitmuntend script, lumineuze setting en prachtige protagoniste. Als de centrale figuren nog iets beter hadden kunnen acteren, was het helemaal mooi geweest. Maar hey.
Graag op anoniem
pi_57750212
Weirdsville

soort canadese rip-off van films als trainspotting en lock, stock maar dan nog wat belachelijker.
totaal onorigineel en slecht geacteerd.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:44:05 #294
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_57750495
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mag ik een gok doen !?! Je hebt de Fritz Lang box ontvangen. Is het niet zonde om alles achter elkaar te bekijken?
Nee, voorbereiding op dit tournament. Ik vond het juist wel interessant om eens zoveel van een regisseur in een kort tijdsbestek te zien. Mooi overzicht van een carriere.
  dinsdag 1 april 2008 @ 00:27:01 #295
52054 jagermeister1
Uwer Poelepats
pi_57751542

Battle for Haditha

Waargebeurd verhaal over een eenheid Amerikaanse soldaten in Irak die tijdens een patrouïlle worden getroffen door een I.E.D (Bermbom). Met 1 dode, enkele (zwaar) gewonden en een massaslachting (24 doden) tot gevolg.

Het verhaal wordt gezien vanuit het perspectief van zowel de Amerikanen, als de locals en de insurgents. Het geheel kwam zeer overtuigend en dus ook vrij schokkend over. De sfeer in de film vond ik erg goed neergezet. Het doet allemaal vrij realistisch aan imho. Het geeft ook goed weer dat men daar in een vicieuze cirkel is belandt en dat actie in zulke omstandigheden ook weer reactie uitlokt. Een topper wat mij betreft!

8.0

[ Bericht 2% gewijzigd door jagermeister1 op 01-04-2008 08:46:59 ]
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
  dinsdag 1 april 2008 @ 02:11:44 #296
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57753035
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:41 schreef Roi het volgende:
Jumper (2008)

7/10

Ik heb me ook best vermaakt. We zijn in deze thread zwaar in de minderheid, maar who cares. Dat het ongeloofwaardig is zegt me geen zak. Dat is Superman en Star Wars ook. Als je niet voor het ongeloofwaardige openstaat, moet je dit soort films idd niet kijken. Ik geef wel toe dat er meer in had gezeten, vandaar 'slechts' een 7,5

Cijfer: 7,5
  Redactie Games dinsdag 1 april 2008 @ 02:28:53 #297
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57753198
Dat de film ongeloofwaardig was boeide me ook geen ruk. Dat kon ik ook wel zien in de trailer..
Het leek me een toffe film om te zien, na het zien van de trailer. Echter was de film maar een aaneenschakeling van dezelfde "jump-effecten" en een slecht uitgewerkt (zeg maar zeer oppervlakkig) verhaallijntje.. en Hayden Christensen die imho. niet kan acteren...

Dat maakte het gewoon -> DVD-baggerfilm.

Zelfs bij "Stealth" heb ik me beter vermaakt, als het om domme actie en slap verhaal gaat dan om Jumper..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:39:49 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57754576
Wat Mr. Noodle zegt. Jumper mist diepgang en wordt daardoor vervelend om naar te kijken.

Le Samouraï
Schitterende film met de zeer coole Jef Costello . Jef raakt in de problemen, wanneer een criminele afrekening niet helemaal volgens plan loopt. Voor een film uit 1967 oogde dit erg modern. Neem daarbij de cinematografie, die sfeervol grauw is en je hebt een meesterwerk. Op een gegeven moment schrok ik me overigens echt de pleuris, overkomt me niet vaak (meer) bij filmkijken. Cijfer: 8,5

Top 5 van maart (27 nieuwe films gezien):

1. Le Samouraï
2. De Aanslag
3. The Hudsucker Proxy
4.Gojira
5. From Dusk Till Dawn
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:03:34 #299
52357 Lambiekje
pi_57755683
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:39 schreef Falco het volgende:
Wat Mr. Noodle zegt. Jumper mist diepgang en wordt daardoor vervelend om naar te kijken.

Le Samouraï
Schitterende film met de zeer coole Jef Costello . Jef raakt in de problemen, wanneer een criminele afrekening niet helemaal volgens plan loopt. Voor een film uit 1967 oogde dit erg modern. Neem daarbij de cinematografie, die sfeervol grauw is en je hebt een meesterwerk. Op een gegeven moment schrok ik me overigens echt de pleuris, overkomt me niet vaak (meer) bij filmkijken. Cijfer: 8,5

Top 5 van maart (27 nieuwe films gezien):

1. Le Samouraï
2. De Aanslag
3. The Hudsucker Proxy
4.Gojira
5. From Dusk Till Dawn
Aanslag , dat is best een degelijke NL film.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:32:39 #300
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57756155
De Aanslag is niet degelijk, maar eerder uitstekend!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')