dan had je afgelopen weken naar SBS6 moeten kijken .. Tienermoeders. Dat is ook huilen. Maar dan van idiocracyquote:Op zondag 30 maart 2008 18:09 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Bij Juno werd ik tussen wat ergernis nog een beetje week van dat gedoe met dat kind.Bij LMS was het een en al ergernis. Jammer genoeg. Aan de andere kant, ik keek vandeweek een programma op MTV over 2 koppels die gevolgd werden tijdens de zwangerschap. En bij de bevalling moest ik ook huilen.
quote:Op zondag 30 maart 2008 19:04 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Leuke film idd, maar alleen had de film moeten eindigen toen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vooraf weet je wat je gaat krijgen.. een Segal film. Dan moet je daar ook op waarderen. je kan het niet vergelijken met een No Country for old men.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:10 schreef muay-toy het volgende:
10 Minuten van "Out for a Kill" met Steven Seagal.
[ link | afbeelding ]
Cijfer o-
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik heb deze film ook tijdje geleden en vond het zelfs lachwekkend slecht. Alleen het einde was wel ok.quote:Op maandag 31 maart 2008 00:04 schreef Seborik het volgende:
55. The Mist (2007) Spannende film over een enorme wolk hoeveelheid mysterieuze mist die plots over een klein Amerikaans dorpje valt. Het hoe en waarom blijft gelukkig grotendeels achterwege, het gaat namelijk meer om de menselijke reacties, en die zijn zeker interessant en maatschappijkritisch. Het is een verfilming van een Stephen King verhaal, en die hebben meestal te kampen met een hoog televisiefilm gehalte, zelfs als het een bioscoopproductie betreft. Zo ook in dit geval, hoewel het wel een behoorlijk goede is van de keer. (8.0)
Ik heb 'm laatst ook gezien en ik snapte er geen reet vanquote:Op zondag 30 maart 2008 21:10 schreef SamuelofSEK het volgende:
Southland Tales
Ensemble piece noemt de omschrijving het, complete mess zou een betere omschrijving zijn voor een film die heel wat interessanter had kunnen zijn.
5,0
Tja… wat moet ik hier nou weer van zeggen… Een film waar ik een veel te hoog verwachtingspatroon voor had door mijn blindelings vertrouwen in Kelly. Maar ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken of Donnie Darko niet toevallig perfect in elkaar viel. Southland Tales voelde aan als een film die zich met te veel dingen bezighoudt en alles komt over als een complete rotzooi met enkele interessante, soms gerecylcede donnie darko thema’s. Ook de vooraf vreemd bevonden casting, vind ik na afloop nog steeds vreemd, bij tijd en wijlen zelfs compleet ridicuul. Het is niet alsof Kelly moeite zou moeten hebben om naast Johnson wat getalenteerd materiaal te zetten. Al moet ik dan zeggen dat dit de eerste film is waarin ik meneer Scott niet met onmiddelijke ingang uit de film wens. Over buffy zeg ik liever maar niks... Ook de typische Kelly sfeer kan de film niet redden, of beter gezegd is gewoon niet helemaal goed gelukt. Waar je in Darko de hele film lang meegesleept wordt in die dromerige niet te ontsnappen psychotische doem sfeer, lukt het Kelly in deze film een stuk minder om een meeslepende sfeer te creeren en al helemaal niet continu. Om dan maar met iets positiefs te eindigen: een van de previews deed me er nog even aan herinneren dat ik Hopkins Slipstream heel erg graag wil zien
Waarschijnlijk is de film te pruimen als je agnost noch atheist bent. Die bijbelheks maakt de film heel erg vervelend en storend.quote:Op maandag 31 maart 2008 01:34 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik heb deze film ook tijdje geleden en vond het zelfs lachwekkend slecht. Alleen het einde was wel ok.
Gewoon wachten op de director's cut (als die ooit komt), ik denk dat hij dan een stuk beter is.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:01 schreef PBateman1978 het volgende:
The Invasion
Remake van Invasion of the Bodysnatchers met Nicole Kidman en Daniel Craig.
Het origineel was vele malen beter, ik heb geen moment in spanning gezeten bij deze nieuwe versie.
Jammer.
4/10
Posts van Lambiekje moet je benaderen zoals je films van Lynch zou benaderen. Keep an open mind and let it take you over, zoals ze zeggen in Frankrijk.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:55 schreef Doff het volgende:
Ik snap je weer eens niet, Lambiekje.
Ik ben atheist. En ben het compleet met sebbo eens. Die volgens mij ook geen overtuigd Christen is.quote:Op maandag 31 maart 2008 10:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de film te pruimen als je agnost noch atheist bent. Die bijbelheks maakt de film heel erg vervelend en storend.
zo erg is het toch niet !? Waar ik op doelde was die ene vrouw die wat opdringerig overkwam. Op gegeven moment is het gewoon genoeg. Naar mijn idee was het zeer storend als atheist zijnde. Vandaar de opmerking als je de wel gelovig bent dan zal haar gebasel wel als muziek in de oren klinken. En waardeer je de film beter.quote:Op maandag 31 maart 2008 11:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Posts van Lambiekje moet je benaderen zoals je films van Lynch zou benaderen. Keep an open mind and let it take you over, zoals ze zeggen in Frankrijk.
Het is natuurlijk ook compleet de bedoeling dat zij irritant en storend is. dat je niet met haar sympatiseert, maar met dat handjevol "normale" mensen dat overblijft. Dus is de film daarin eigenlijk juist goed geslaagd bij jou. Ik denk dat de meeste normale gelovigen ook niet met haar zullen sympathiseren en vinden dat ze compleet is doorgedraaid met haar mensenoffers. Je hoeft iemand niet sympathiek te vinden om een film te kunnen waarderen imho.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zo erg is het toch niet !? Waar ik op doelde was die ene vrouw die wat opdringerig overkwam. Op gegeven moment is het gewoon genoeg. Naar mijn idee was het zeer storend als atheist zijnde. Vandaar de opmerking als je de wel gelovig bent dan zal haar gebasel wel als muziek in de oren klinken. En waardeer je de film beter.Tenminste persoonlijk waardeer ik ook een film op of er een stoorzender aanwezig is.
Maar oke kennelijk moet ik dus elke denkstap verwoorden anders is de associaties niet meer te volgen...
tuurlijk ... films als Ed Gein of Ted Bundy hoef ik geen sympathie voor te voelen. Maar daarintegen zijn deze killers niet storend. Ik besef ook best dat zij er doelbewust in zat. En misschien is het ook stiekum een statement van de regisseur. In het begin had ik niet zo last van haar maar het werd gewoon later te veel van het goede...quote:Op maandag 31 maart 2008 12:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook compleet de bedoeling dat zij irritant en storend is. dat je niet met haar sympatiseert, maar met dat handjevol "normale" mensen dat overblijft. Dus is de film daarin eigenlijk juist goed geslaagd bij jou. Ik denk dat de meeste normale gelovigen ook niet met haar zullen sympathiseren en vinden dat ze compleet is doorgedraaid met haar mensenoffers. Je hoeft iemand niet sympathiek te vinden om een film te kunnen waarderen imho.
ah dus mijn gedachte was hetzelfde. Het is een statement van de regisseur.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:57 schreef Seborik het volgende:
Het is dan ook een aanklacht tegen geloofsfanatici die in elk probleem de hand van god zien en met op dat moment hoegenaamd charismatische daadkracht hordes mensen achter zich kunnen scharen.
Dan vraag ik me des te meer af waarom een christen hier van zou kunnen genieten.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
tuurlijk ... films als Ed Gein of Ted Bundy hoef ik geen sympathie voor te voelen. Maar daarintegen zijn deze killers niet storend. Ik besef ook best dat zij er doelbewust in zat. En misschien is het ook stiekum een statement van de regisseur. In het begin had ik niet zo last van haar maar het werd gewoon later te veel van het goede...
Kom maarquote:Op maandag 31 maart 2008 13:20 schreef JelleS het volgende:
Er zijn duizende films te benoemen waarin bepaalde karakters heel erg irritant zijn...
Juno!quote:Op maandag 31 maart 2008 13:20 schreef JelleS het volgende:
Er zijn duizende films te benoemen waarin bepaalde karakters heel erg irritant zijn, en ook al zijn ze zo bedoeld, toch de film verpesten omdat je je eraan ergert. En ook al is dat de bedoeling, dat verandert er niks aan.
Natuurlijk kan een stoorzender zo erg zijn, dat het je kijkplezier verpest. Maar als je niet begrijpt dat die stoorzender express irritant is. Daardoor niet ziet wat het thema van heel de film is, dan heb je de film niet begrepen imo. Want, Lambiekje, het is niet stiekem een statement. Zij is waar heel de film omdraait, zoals sebbo ook al aangeeft. Als je dan ook nog gaat beweren dat je als atheist noch agnost bent de film wel zou kunnen pruimen, maak jezelf helemaal belachelijk.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:20 schreef JelleS het volgende:
Er zijn duizende films te benoemen waarin bepaalde karakters heel erg irritant zijn, en ook al zijn ze zo bedoeld, toch de film verpesten omdat je je eraan ergert. En ook al is dat de bedoeling, dat verandert er niks aan.
quote:Op maandag 31 maart 2008 14:48 schreef JelleS het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/Sections/Genres/Comedy/
Dat is toch geen film?quote:Op maandag 31 maart 2008 16:02 schreef trebremmit het volgende:
The wire seizoen 3
Zoals de vorige twee seizoenen waren is seizoen drie ook weer top! Humor,actie,drama,absurde situaties alles heeft deze serie.
8,5/10
[ afbeelding ]
Nee, maar wel beter kijkvoer dan 80% van alle films.quote:
quote:Op maandag 31 maart 2008 16:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, maar wel beter kijkvoer dan 80% van alle films.
Die moet ik idd. nog steeds zien. Als ie een keertje goedkoop is te krijgen moet ik `m eens aanschaffenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kan ik je hearts of darkness erg aanraden. docu over t maken van apocalypse now.
http://www.imdb.com/title/tt0102015/
bijna even vet als de film zelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 4.5 / imdb 4.6
[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 31-03-2008 22:54:27 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Mag ik een gok doen !?! Je hebt de Fritz Lang box ontvangen. Is het niet zonde om alles achter elkaar te bekijken?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:26 schreef Gorro het volgende:
Afgelopen week:
Ministry of Fear (Fritz Lang, 1944)
Human Desire (Fritz Lang, 1954)
Der Mude Tod (Fritz Lang, 1921)
Clash by Night (Fritz Lang, 1952)
Secret Beyond the Door (Fritz Lang, 1948)
Spione (Fritz Lang, 1928)
Moonfleet (Fritz Lang, 1955
While the City Sleeps (Fritz Lang, 1956)
Serieus?! Spannend?quote:Op maandag 31 maart 2008 17:41 schreef Roi het volgende:
Jumper (2008)
Na het debacel 10.00BC en de slechte cijfers die deze film krijgt had ik er weinig verwachtingen van, en dat was de goede instelling.
Het acteerwerk is aardig, het verhaallijn is zo ongeloofwaardig als het maar kan maar daar moet je maar doorheen kijken. Mooi locaties en een spannend verhaal is wat je krijgt.
Een goed vermakende film.
7/10
Nee, voorbereiding op dit tournament. Ik vond het juist wel interessant om eens zoveel van een regisseur in een kort tijdsbestek te zien. Mooi overzicht van een carriere.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mag ik een gok doen !?! Je hebt de Fritz Lang box ontvangen. Is het niet zonde om alles achter elkaar te bekijken?
quote:Op maandag 31 maart 2008 17:41 schreef Roi het volgende:
Jumper (2008)
Na het debacel 10.00BC en de slechte cijfers die deze film krijgt had ik er weinig verwachtingen van, en dat was de goede instelling.
Het acteerwerk is aardig, het verhaallijn is zo ongeloofwaardig als het maar kan maar daar moet je maar doorheen kijken. Mooi locaties en een spannend verhaal is wat je krijgt.
Een goed vermakende film.
7/10
Aanslag , dat is best een degelijke NL film.quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:39 schreef Falco het volgende:
Wat Mr. Noodle zegt. Jumper mist diepgang en wordt daardoor vervelend om naar te kijken.
Le Samouraï
Schitterende film met de zeer coole Jef Costello. Jef raakt in de problemen, wanneer een criminele afrekening niet helemaal volgens plan loopt. Voor een film uit 1967 oogde dit erg modern. Neem daarbij de cinematografie, die sfeervol grauw is en je hebt een meesterwerk. Op een gegeven moment schrok ik me overigens echt de pleuris, overkomt me niet vaak (meer) bij filmkijken. Cijfer: 8,5
Top 5 van maart (27 nieuwe films gezien):
1. Le Samouraï
2. De Aanslag
3. The Hudsucker Proxy
4.Gojira
5. From Dusk Till Dawn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |