SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 29-03-2008 20:03:35 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
kan ik je hearts of darkness erg aanraden. docu over t maken van apocalypse now.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:44 schreef Timo20 het volgende:
Apocalypse Now: Redux
Na veelvuldig en langdurig aandringen van m`n broertje om deze nou eindelijk eens te kijken was het vanmiddag dan zo ver.
Het enige wat ik me na afloop kan afvragen is: waarom heb ik deze in Godsnaam in niet eerder gezien? Wat een geweldige film is dit!
Hij duurt dan weliswaar 3 uur en 22 minuten maar die waren echt om voordat ik er erg in had.
Alles is geweldig. Alles wat een film een meesterwerk maakt is hier aanwezig: fenomenaal acteerwerk van de hele cast (waarbij Martin Sheen en Marlon Brando er bovenuit steken), de prachtige, adembenemende cinematografie van levende legende Vittorio Storaro en een briljante montage.
De manier waarop Colonel Kurtz gedurende 2,5 uur lang niet in beeld komt en alleen aan de kijker wordt getoond via foto`s is super. Hierdoor wordt het een soort mytische figuur, waardoor de spanning naar "het moment" steeds groter wordt. Wanneer het dan eindelijk zo ver is, stelt Coppola het nog verder uit door hem alleen in schaduw en dus alleen z`n omtrek te tonen. Geweldig gedaan.
De laatste act van de film is echt smullen geblazen.
Is er dan niets op aan te merken? Jawel. Het middenstuk van de film is iets te langdradig en had best ingekort kunnen worden.
Gelukkig doet dit geen afbraak aan het totaalplaatje.
Apocalypse Now is dus een meesterwerk en kun je met recht een hoogtepunt in de geschiedenis van de film noemen.
IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Prachtrol van Jack, maar Jessica Lange doet het in deze film ook weg goedquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:28 schreef Lambiekje het volgende:
The Postman always Rings Twice (1981)
Degelijk drama wat zich afspeelt in de jaren 30. Frank (Jack Nicholson) is een landloper en belandt na een lift bij een bezinestation wat gerunt wordt door een Griek en zijn amerikaanse vrouw. Aangezien hij geld nodig heeft gaat hij daar werken en binnen notime wordt hij verliefd op haar. Samen verzinnen ze een plan om van de griek af tekomen.
cijfer 7 / imdb 6.4
Oh my gosh.quote:Op zondag 30 maart 2008 01:45 schreef Inverted_World het volgende:
Op imdb scoort the fountain dan ook een 7,5 waarschijnlijk een lage score omdat er teveel mensen zijn die niet intelligent genoeg zijn deze film te begrijpen.
het is wel zo, echte kut films scoren tegenwooridig een 8 enkel omdat ze vermakelijk zijn, een film waarbij je moet nadenken is teveel gevraagd voor de mensen die niet willen denken. Little miss Sunshine is daar echt het beste voorbeeld van, niet normaal. Meestal als ik een film kijk check ik even imdb, maar de laatste tijd is imdb echt om te huilen. Al die bagger films die veeeeeeeeels te hoog scoren.quote:
Eigen mening. En trouwens, ik vind dat de films op IMDb vaak erg goed worden gerated.quote:Op zondag 30 maart 2008 03:24 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
het is wel zo, echte kut films scoren tegenwooridig een 8 enkel omdat ze vermakelijk zijn, een film waarbij je moet nadenken is teveel gevraagd voor de mensen die niet willen denken. Little miss Sunshine is daar echt het beste voorbeeld van, niet normaal. Meestal als ik een film kijk check ik even imdb, maar de laatste tijd is imdb echt om te huilen. Al die bagger films die veeeeeeeeels te hoog scoren.
Ja maar dat is pas na 2000 stemmen. Maar wat me wel opvalt tegenwoordig. Nu IMDB dus 57mlj bezoekers heeft per maand kom wel veel paupers langs. En stemmen een 10 voor een simpele actie film als transformers (begrijp me niet verkeerd maar dat is geen 8.5 waard, wat het de eerste weken was) . Een 1 voor Miss Little Sunshine endergelijk.quote:Op zondag 30 maart 2008 03:32 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Eigen mening. En trouwens, ik vind dat de films op IMDb vaak erg goed worden gerated.
En terecht.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:17 schreef Lambiekje het volgende:
Maar het zegt niet alles. Paar jaar terug is er is een dag geweest dat Titanic op #1(top250) heeft gestaan.
Ook terecht.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:26 schreef Falco het volgende:
Toy Story 2 heeft eens op plek 15 en twee jaar lang in de top 50 van de Imdb top 250 gestaan.
oja die topic met die ene sitequote:Op zondag 30 maart 2008 11:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
En terecht.
Oh, voor oude IMDb-stats, zie: De IMDb Top 250-historie in een ultieme lijst.
Whehe, ik vind mijn mening inderdaad beter dan die van jou, toy story en littly miss sunshine hahaha ik moest bijna hard op lachen.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ook terecht.
Toy Story 1 en 2.
Little Miss Sunshine vind ik trouwens ook erg goed.
Het is allemaal zeer subjectief.
Mensen die hun eigen mening beter vinden dan van een ander.:')
Waar gaat die over, een automonteur?quote:Op zondag 30 maart 2008 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Whehe, ik vind mijn mening inderdaad beter dan die van jou, toy storie en littly miss sunshine hahaha ik moest bijna hard op lachen.![]()
dit zijn pas films:
The Mechanist
Ik ben beter dan jij, want ik vind deze films gaaf.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Whehe, ik vind mijn mening inderdaad beter dan die van jou, toy storie en littly miss sunshine hahaha ik moest bijna hard op lachen.![]()
dit zijn pas films:
Oldboy
Donnie Darko
Requiem For A Dream
Snatch
American Beauty
City Of God
Memento
Elephant
Lucky Number Slevin
The Butterfly Effect
Fearless
Sympathy for Mr. Vengeance
The Mechanist
Abre Los Ojos
Leon The Professional
The Prestige
Trainspotting
The Fountain
Die films zeggen mij niks.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
Whehe, ik vind mijn mening inderdaad beter dan die van jou, toy storie en littly miss sunshine hahaha ik moest bijna hard op lachen.
dit zijn pas films:
Requiem For A Dream
American Beauty
City Of God
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
You idiots! These are not them! You've captured their stunt doubles!quote:Op zondag 30 maart 2008 16:17 schreef Falco het volgende:
Spaceballs
Star Wars geparodieerd en nog een hoop referenties + spoof naar andere films, die tot en met 1987 bekend waren. Een beetje als Epic Movie, maar wel beter, meer het niveau Scary Movie... Cijfer: 6
Whehe Epic Movie een 6 geven.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:17 schreef Falco het volgende:
Wat een rare trol die Inverted world. Overigens is LMS wèl beter dan The Fountain.
Spaceballs
Star Wars geparodieerd en nog een hoop referenties + spoof naar andere films, die tot en met 1987 bekend waren. Een beetje als Epic Movie, maar wel beter, meer het niveau Scary Movie... Cijfer: 6
geloof me, het was serieus. geef jou lijstje van goede films eens dan. en noem eens een film uit mijn lijstje die je echt slecht vind.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:50 schreef RuneRose het volgende:
Volgens mij is het gewoon één grote grap van Inverted World. Eerst commentaar geven, en dan zelf met zo'n suffe lijst komen. Dat kan gewoon niet serieus zijn.
Typfoutje: the Machinistquote:
Zo moeilijk te snappen is The Fountain niet hoor. Je schreef dat je er zelf wat moeite mee had om te begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:04 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Whehe Epic Movie een 6 geven.Little Miss Sunshine beter vinden dan the fountain.
![]()
Snapte je the fountain niet jongen..![]()
Echt slecht niet. Het is gewoon een vrij standaard lijstje met weinig bijzondere titels. Het is het soort lijstje van iemand die drie keer naar het 'filmhuis' gegaan is en vervolgens van de daken roept dat Mainstream titels kut zijn. Ik kan er naast zitten natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen op de regel.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:05 schreef Inverted_World het volgende:geloof me, het was serieus. geef jou lijstje van goede films eens dan. en noem eens een film uit mijn lijstje die je echt slecht vind.
Leg hem eens goed uit dan. Er zitten nogal wat details in die veel mensen niet begrepen.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zo moeilijk te snappen is The Fountain niet hoor. Je schreef dat je er zelf wat moeite mee had om te begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Op Donnie Darko na dan in ieder geval. Laatst weer eens gezien, en ik vind dat in elk aspect een fantastische film. Verhaal, techniek, soundtrack, alles klopt gewoon.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:15 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Echt slecht niet. Het is gewoon een vrij standaard lijstje met weinig bijzondere titels.
Fascinerend hoor, die analyse. Wat voor symboliek zou daar allemaal achter zitten? Maar aan mij is het niet besteed, want ik vond Fearless ook te moeilijk.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:15 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Leg hem eens goed uit dan. Er zitten nogal wat details in die veel mensen niet begrepen.
Waarom kreeg de hoofdrolspelen in de toekomst de ring wel om en in de andere tijden niet?
Wat was het nut uberhaupt om die ring om te krijgen?
Waarom was de hoofdrol speler in het ziekenhuis zijn ring kwijt geraakt terwijl niemand er aan had gezeten hij op dezelfde plek was blijven liggen maar de ring wel weg was?
De meeste mensen snappen dat niet hoor. Dat maakt de film zo boeiend, na een aantal keer kijken snap je vaak nog niet alles. Dat geld overigens voor een groot deel van de films uit mijn lijstje.
Epic Movie is geen mainstreamquote:Op zondag 30 maart 2008 17:18 schreef Mainport het volgende:
Maar mainstreamtitels zijn ook kut, RuneRose.
Die films zeggen mij niks.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
Whehe, ik vind mijn mening inderdaad beter dan die van jou, toy storie en littly miss sunshine hahaha ik moest bijna hard op lachen.
dit zijn pas films:
Requiem For A Dream
American Beauty
City Of God
Ach ik houd gewoon van films waar je vaak nog overna kunt denken. En ik kan het niet uitstaan als een pruts film hoger scoord dan zo'n film. Mijn lijstje films is misschien wat standaard maar ik noemde wat bekende voorbeelden van populairdere arthouse films.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:20 schreef Mainport het volgende:
[..]
Fascinerend hoor, die analyse. Wat voor symboliek zou daar allemaal achter zitten? Maar aan mij is het niet besteed, want ik vond Fearless ook te moeilijk.
Ik denk dat het het makkelijkst is als je even google checkt voor trailers, maar het genre is voornamelijk mystery. Ze eindigen alle drie redelijk schokkend en dat maakt het ook weer mooi. Ik zou ze gewoon kijken!quote:Op zondag 30 maart 2008 17:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die films zeggen mij niks.Kun je een beetje vertellen wat dat voor soort films zijn? Lijkt me wel interessant.
Ik kijk alleen maar naar Toy Storie en andere tekenfilms enzo en humorfilms zoals littly miss sunshine.
Geen interesse, Inverted_World?
Aanraders dus, ik moet zeggen dat komedie normaal gesproken niet helemaal mijn genre is, maar een echt goede is altijd leuk voor een avondje vermaak! Ik zal ze eens checkenquote:Op zondag 30 maart 2008 17:35 schreef RuneRose het volgende:
Ik haat je niet hoor.
Gisteravond mocht ik met Toad mee naar Antwerpen. We gingen naar The Darjeeling Limited. Die had ik een week geleden ook al op DVD gezien, maar in de bioscoop komt de magie natuurlijk het best naar boven. En ik heb vanaf het eerste shot van Hotel Chevalier tot het eind van TDL genoten. Deze film zit zo ongelofelijk mooi in elkaar. Dit is tagi-komedie op zijn best als je het mij vraagt. Het is zo subtiel dat je om iedere grap kan huilen, of kan lachen. En iedere keer dat je deze film kijkt kan het dus ook anders zijn. Verder komen de bekende thema's uit de films van Anderson weer naar boven, maar dit keer zijn ze het mooist uitgewerkt. Naar mijn bescheiden mening. Afgelopen week heb ik The Royal Tenenbaums binnengekregen op DVD. Die had ik al eens eerder gezien, maar toen viel het kwartje niet helemaal. Vanmiddag heb ik deze nogmaals bekeken, maar het kwartje viel nog steeds niet. Aandoenlijke film, dat wel. Maar daar stop het bij, jammer genoeg.
Inderdaad, alleen ik ken ze al, maar erg erg vette films inderdaad. Mulholland Dr. vond ik zelf echt een enorm trage film, met een einde van WTF? Haha, maar sterke films inderdaadquote:Op zondag 30 maart 2008 17:47 schreef Doff het volgende:
Laat ik ook eens wat vriendelijks posten. Inverted World, zoek eens wat titels van David Lynch op, in het speciaal Mulholland Dr. en Lost Highway. En Pi van Aranofsky vind je vast ook wel aardig. En volgende keer wel wat aardiger tegen je medegebruikers zijn he.
Als je de humor van Little Miss Sunshine niet snapt, snap je deze films waarschijnlijk ook niet.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:40 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Aanraders dus, ik moet zeggen dat komedie normaal gesproken niet helemaal mijn genre is, maar een echt goede is altijd leuk voor een avondje vermaak! Ik zal ze eens checken
Requiem For a Dream en American Beauty zijn mysteries... okee, bedankt. Weer wat geleerd.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:30 schreef Inverted_World het volgende:
Ik denk dat het het makkelijkst is als je even google checkt voor trailers, maar het genre is voornamelijk mystery. Ze eindigen alle drie redelijk schokkend en dat maakt het ook weer mooi. Ik zou ze gewoon kijken!
Ik heb niet gezegd dat ik de film niet snap, ik vind de film enkel te langdradig en ik vind dat er te weinig gebeurd, het is absoluut geen film waarvan ik dacht 'wow' nadat ik hem had gezien. Maar zoals ik al zei ik ben over het algemeen niet echt een fan van komedie. Hoewel ik de humor in Snatch bijvoorbeeld echt ge-wel-dig vond. Droge engelse humor. Lock, stock and two smoking barrels ietsjes minder maar nog steeds erg goed.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als je de humor van Little Miss Sunshine niet snapt, snap je deze films waarschijnlijk ook niet.
Ik zeg ook niet dat je de film niet snapt. Ik zeg dat je de humor er niet van snapt, aangezien je hem niet grappig vond.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:02 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik de film niet snap, ik vind de film enkel te langdradig en ik vind dat er te weinig gebeurd, het is absoluut geen film waarvan ik dacht 'wow' nadat ik hem had gezien. Maar zoals ik al zei ik ben over het algemeen niet echt een fan van komedie. Hoewel ik de humor in Snatch bijvoorbeeld echt ge-wel-dig vond. Droge engelse humor. Lock, stock and two smoking barrels ietsjes minder maar nog steeds erg goed.
Ik vond sommige personages wel leuk uitgewerkt in de film (little miss sunshine), maar het was te extreem en te on-realistisch. Dat einde ook, verschrikkelijk. Maargoed dat is mijn mening he, daar kun je van houden.
Bij Juno werd ik tussen wat ergernis nog een beetje week van dat gedoe met dat kind.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |