Ik heb hem ook bekeken. Opzich is het wel een aardig drama. Ik vraag me af wat is nu ranziger. Een koekje eten met sperma van al je vrienden of een hond pijpen. Zijn ding is niet erg terwijl dat van haar wel. Beetje unfair is het wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:58 schreef scanman01 het volgende:
Wel, dit is in ieder geval iets wat ik nog nooit eerder heb gezien. Het verhaal zal voor menigeen zeer plat en onsmakelijk klinken, maar na een tijdje is duidelijk dat het wel meevalt. De film gaat over Amy en John, die op het punt staan om te trouwen. John is voor totale eerlijkheid en wil dat Amy hem haar diepste geheim vertelt, iets wat ze nog nooit aan iemand anders heeft verteld. De kijker weet al wat dat is, want dat is in de eerste 5 minuten van de film al getoond. Amy heeft in een echt gestoorde bui tijdens haar schooltijd haar hond een keer gepijpt. Als Amy en John bij haar ouders op visite gaan, besluit ze het John toch te vertellen. Toevallig is haar broer getuige van het gesprek, die het de volgende dag aan hun zeer conservatieve ouders vertelt.
De film stelt eigenlijk de gehele tijd de vraag of je een geliefde echt alles moet vertellen of dat je soms een beetje moet liegen of dingen moet verzwijgen. Zoals gezegd klinkt het allemaal nogal onsmakelijk en plat, maar dat is het dus absoluut niet. Maar echt geweldig is het allemaal ook niet.
Cijfer: 6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 5.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat vroeg ik me ook meteen af ja.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik heb hem ook bekeken. Opzich is het wel een aardig drama. Ik vraag me af wat is nu ranziger. Een koekje eten met sperma van al je vrienden of een hond pijpen.
Nice,quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef Gillingham het volgende:
Werckmeister Harmóniák
Mee eens, alleen geef ik hem niet meer dan een 4.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef Ryan3 het volgende:
Fitna, 2008.
Knip- en plakwerk, veelvuldig gebruikmakend van cliché's. Cijfer: 5 -.
Imdb heeft nog geen beoordeling, zie ik.
Mijn probleem met die Tarr is dat ik vind dat zijn traagheid doelloos en zinloos lijkt. Bij anderen duren scenes soms ook erg lang, maar als het klaar is, dan is het ook klaar, bij Tarr gaat het dan nog een paar minuten door, om onbegrijpbare redenen, want zo bouwt hij de trance die hij heeft gecreëerd terug af, waardoor je met te veel scenes achterblijft die je je als vervelend herinnert in plaats van betoverend, terwijl dat perfect had vermeden kunnen worden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef Gillingham het volgende:
Werckmeister Harmóniák (Béla Tarr, 2000) 8
Dezelfde combinatie van intense traagheid en vreselijk prachtige beelden en dito muziek als het geval was bij Kárhozat, die in mijn ogen nog mooier, aangrijpender en beter was. Een aantal scènes zijn werkelijk adembenemend, zoals de openingsscène in het café en de confrontatie met een oude man door de grote groep geweldadige anarchisten. Andere stukken uit de film zijn qua inhoud net niet interessant genoeg om de traagheid te compenseren. Bij Tarr wordt deze traagheid op de eerste plaats gecreëerd door het uiterst slome ritme van shotwisselingen. Daarnaast is hetgeen er op het scherm gebeurt óók vaak traag. Tel daarbij een lengte van zo'n 2,5 uur en de conclusie is dat ik ongeduldige kijkers deze film absoluut niet aanraad. Hele geduldige kijkers juist weer wel. Tarr blijkt een bijzondere regisseur met een eigen visie, leuk is dat.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:10 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Ook maar even op dit forum danVolgens mij is het Angel van Massive Attack
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:43 schreef milagro het volgende:
Empire Falls
...Philip Seymour Hoffman...
Heerlijk album ook; Mezzanine.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]Dat is `m. Thanks
![]()
wat een plaat, en dat in combinatie met die beelden in The West Wing![]()
Ik begrijp je kritiek volledig. Toch vond ik het in veel gevallen niet erg storend dat de shots nóg langer door gingen dan 'nodig' was, soms voegt het zelfs veel extra toe, zoals bij de openingsscène in Werckmeister in het café en bij de feestscène aan het einde van Kárhozat. Bovendien vond ik het verfrissend om een film te zien die zo ver weg staat van de conventionele films waarin elk shot een functie heeft en direct een volgende scène gemonteerd om nieuwe, 'nuttige' informatie te bieden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mijn probleem met die Tarr is dat ik vind dat zijn traagheid doelloos en zinloos lijkt. Bij anderen duren scenes soms ook erg lang, maar als het klaar is, dan is het ook klaar, bij Tarr gaat het dan nog een paar minuten door, om onbegrijpbare redenen, want zo bouwt hij de trance die hij heeft gecreëerd terug af, waardoor je met te veel scenes achterblijft die je je als vervelend herinnert in plaats van betoverend, terwijl dat perfect had vermeden kunnen worden.
Inhoudelijk vind ik het ook te vaak over niets gaan, maar dat is dan een persoonlijke voorkeur. Ik zal wel selectief geduldig zijn, ik verlies dat geduld wanneer ik het gevoel krijg dat het niet beloond gaat worden.
Mee eens. Vond vooral de acteerprestaties belabberd, en het verhaal niet altijd helemaal logisch. Als je de keuzes van een karakter niet volgt (hoeft nit altijd duidelijk te zijn natuurlijk, maar wel logisch), dan kan dat hele karakter je ook niks schelen. En dat was het geval bij Tsotsi. En voor een gangster rent die als een meisje.....quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:52 schreef Gillingham het volgende:
Tsotsi (Gavind Hood, 2005) 6+
Zoals SoK te pas en te onpas, maar zeer terecht blijft ageren is de oscarwinst van deze film onbegrijpelijk. En dan te bedenken dat in hetzelfde jaar ook films als Paradise Now en Sophie Scholl genomineerd waren. Tsotsi is niks meer dan een aandoenlijke, maar doodgewone en middelmatige film over een lastpak die zijn leven engszins betert, maar dan voornamelijk in een vreemde taal en door donkere acteurs. Toevallig (?) ook het jaar van Crash.
Kárhozat vond ik zelf ook beter, maar ik zal er toch wel héél veel zin in moeten hebben als ik ooit aan Sátántangó wil beginnenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:28 schreef Gillingham het volgende:
De inhoud laat inderdaad soms te wensen over, maar mits dat voldoende wordt gecompenseerd door mooie beelden en muziek dan neem ik dat graag voor lief. Ik vond Kárhozat overigens meer (psychologische) inhoud bevatten dan Werckmeister, maar dat ligt waarschijnlijk erg persoonlijk. In het geval van Kárhozat vond ik de traagheid een duidelijker doel hebben.
Maar die duurt dan ook héél erg lang. De tijdsduur maakt me ook huiverig voor films als Novecento, Shoah en O Thiassos. Overigens ook wat betreft Dekalog, Heimat en Berlin Alexanderplatz, maar dat zijn eigenlijk series.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kárhozat vond ik zelf ook beter, maar ik zal er toch wel héél veel zin in moeten hebben als ik ooit aan Sátántangó wil beginnen.
Wat ik ook belachelijk vind ik is zijn Tippex -haar. Op gegeven moment geeft zijn spierwitte haar ook af. Hecht bespottelijk is het.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:09 schreef Falco het volgende:
Jumper
Leuk concept natuurlijk, dat jumpen over de hele wereld, maar het is zo matig uitgewerkt. Elke scene levert weer nieuwe vragen op: Waarom wordt het nooit door niet-jumpers opgemerkt, wie zijn die Paladijnen, waarom vindt die Millie het nauwelijks raar dat de doodgewaande Hayden Christensen opeens weer voor haar staat in een bar en ga zo maar door. Het meest jammere is de overdosis aan jumps. Elke minuut het truukje uitvoeren gaat vervelen.
En dat karakter van de saaie Hayden Christensen, wat een oenig dommig persoon is het en ook nog behoorlijk onsympathiek. Nee, Jumper is een niemendalletje, dat het moet hebben van wat aardige special effects en Samuel Jackson, die zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt met zijn quasi-stoere spuitactie om de jumpers te traceren. Ik moet nu weer stiekem grinniken om die scene. Cijfer: 5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 29-03-2008 20:03:35 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
kan ik je hearts of darkness erg aanraden. docu over t maken van apocalypse now.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:44 schreef Timo20 het volgende:
Apocalypse Now: Redux
Na veelvuldig en langdurig aandringen van m`n broertje om deze nou eindelijk eens te kijken was het vanmiddag dan zo ver.
Het enige wat ik me na afloop kan afvragen is: waarom heb ik deze in Godsnaam in niet eerder gezien? Wat een geweldige film is dit!
Hij duurt dan weliswaar 3 uur en 22 minuten maar die waren echt om voordat ik er erg in had.
Alles is geweldig. Alles wat een film een meesterwerk maakt is hier aanwezig: fenomenaal acteerwerk van de hele cast (waarbij Martin Sheen en Marlon Brando er bovenuit steken), de prachtige, adembenemende cinematografie van levende legende Vittorio Storaro en een briljante montage.
De manier waarop Colonel Kurtz gedurende 2,5 uur lang niet in beeld komt en alleen aan de kijker wordt getoond via foto`s is super. Hierdoor wordt het een soort mytische figuur, waardoor de spanning naar "het moment" steeds groter wordt. Wanneer het dan eindelijk zo ver is, stelt Coppola het nog verder uit door hem alleen in schaduw en dus alleen z`n omtrek te tonen. Geweldig gedaan.
De laatste act van de film is echt smullen geblazen.
Is er dan niets op aan te merken? Jawel. Het middenstuk van de film is iets te langdradig en had best ingekort kunnen worden.
Gelukkig doet dit geen afbraak aan het totaalplaatje.
Apocalypse Now is dus een meesterwerk en kun je met recht een hoogtepunt in de geschiedenis van de film noemen.
IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Prachtrol van Jack, maar Jessica Lange doet het in deze film ook weg goedquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:28 schreef Lambiekje het volgende:
The Postman always Rings Twice (1981)
Degelijk drama wat zich afspeelt in de jaren 30. Frank (Jack Nicholson) is een landloper en belandt na een lift bij een bezinestation wat gerunt wordt door een Griek en zijn amerikaanse vrouw. Aangezien hij geld nodig heeft gaat hij daar werken en binnen notime wordt hij verliefd op haar. Samen verzinnen ze een plan om van de griek af tekomen.
cijfer 7 / imdb 6.4
Oh my gosh.quote:Op zondag 30 maart 2008 01:45 schreef Inverted_World het volgende:
Op imdb scoort the fountain dan ook een 7,5 waarschijnlijk een lage score omdat er teveel mensen zijn die niet intelligent genoeg zijn deze film te begrijpen.
het is wel zo, echte kut films scoren tegenwooridig een 8 enkel omdat ze vermakelijk zijn, een film waarbij je moet nadenken is teveel gevraagd voor de mensen die niet willen denken. Little miss Sunshine is daar echt het beste voorbeeld van, niet normaal. Meestal als ik een film kijk check ik even imdb, maar de laatste tijd is imdb echt om te huilen. Al die bagger films die veeeeeeeeels te hoog scoren.quote:
Eigen mening. En trouwens, ik vind dat de films op IMDb vaak erg goed worden gerated.quote:Op zondag 30 maart 2008 03:24 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
het is wel zo, echte kut films scoren tegenwooridig een 8 enkel omdat ze vermakelijk zijn, een film waarbij je moet nadenken is teveel gevraagd voor de mensen die niet willen denken. Little miss Sunshine is daar echt het beste voorbeeld van, niet normaal. Meestal als ik een film kijk check ik even imdb, maar de laatste tijd is imdb echt om te huilen. Al die bagger films die veeeeeeeeels te hoog scoren.
Ja maar dat is pas na 2000 stemmen. Maar wat me wel opvalt tegenwoordig. Nu IMDB dus 57mlj bezoekers heeft per maand kom wel veel paupers langs. En stemmen een 10 voor een simpele actie film als transformers (begrijp me niet verkeerd maar dat is geen 8.5 waard, wat het de eerste weken was) . Een 1 voor Miss Little Sunshine endergelijk.quote:Op zondag 30 maart 2008 03:32 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Eigen mening. En trouwens, ik vind dat de films op IMDb vaak erg goed worden gerated.
En terecht.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:17 schreef Lambiekje het volgende:
Maar het zegt niet alles. Paar jaar terug is er is een dag geweest dat Titanic op #1(top250) heeft gestaan.
Ook terecht.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:26 schreef Falco het volgende:
Toy Story 2 heeft eens op plek 15 en twee jaar lang in de top 50 van de Imdb top 250 gestaan.
oja die topic met die ene sitequote:Op zondag 30 maart 2008 11:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
En terecht.
Oh, voor oude IMDb-stats, zie: De IMDb Top 250-historie in een ultieme lijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |