abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57603116
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:09 schreef Falco het volgende:

La Strada
Wel een aardige film van Fellini. Die Giullieta Masina speelt haar karakter en oogst bewondering, maar daarnaast (net als in Ke Notti di Cabiria!) ook irritatie door haar naďeviteit. Het hoort wel bij het verhaal over een zielig niet zo snugger meisje dat opgepikt wordt door een vervelende circusartiest. Ze wordt de hele tijd gebitcht door hem en laat dat ook hartstikke lang doorgaan. Ik zal dus niet te hard zijn over haar karakter. Waarover ik me wel weer continu weet te verbazen is de belabberd slechte nasynchronisatie bij die Italiaanse films . Onbegrijpelijk! Cijfer: 6,5
Die slechte nasynchronisatie is vooral bij Fellini denk ik hoor, bij de rest van de Italiaanse films valt het toch wel mee?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:24:39 #122
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57603223
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:19 schreef Doff het volgende:

[..]

Die slechte nasynchronisatie is vooral bij Fellini denk ik hoor, bij de rest van de Italiaanse films valt het toch wel mee?
Nog nooit een film van Bernardo Bertolucci gezien? Niet om aan te horen en te zien, verpest voor mij voor een deel de film. Al vind ik het sowieso een slechte regisseur, dat ze ooit 1 van zen films met een oscar hebben beloond begrijp ik nog steeds niet.
pi_57604824
Empire Falls

HBO film, naar een boek van Richard Russo, waarin we de dagelijkse beslommeringen volgen van een aantal inwoner van het stadje Empire Falls.
Lijkt saai, maar is het zó niet, prachtige film met vrijwel alleen maar grote namen, Ed Harris, Paul Newman, Philip Seymour Hoffman, Joanne Woodward... grote namen en dito acteerwerk, erg mooi, zien dus.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:55:33 #124
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57605074
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:33 schreef Mainport het volgende:

[..]

[ afbeelding ] ?
Of wil je het sneeuwen van nu wel normaal noemen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:09:51 #125
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_57605407
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Of wil je het sneeuwen van nu wel normaal noemen
Maartse buien zijn vrij normaal ja. Het weer is overigens iets anders dan het klimaat Naja, DE en WFL zijn verderop.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:14:52 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57605544
Ik wist niet dat Zomerhitte over het klimaat ging.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57605756
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:24 schreef JelleS het volgende:

[..]

Nog nooit een film van Bernardo Bertolucci gezien? Niet om aan te horen en te zien, verpest voor mij voor een deel de film. Al vind ik het sowieso een slechte regisseur, dat ze ooit 1 van zen films met een oscar hebben beloond begrijp ik nog steeds niet.
Ik heb 1900 ooit opgezet maar na 10 minuten weer afgezet. 't Greep me niet en dan is het vooruitzicht van die speelduur nogal zwaarwegend. Ik wil Il Conformista nog wel zien overigens.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 22:19:19 #128
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57610336
The Trouble With Harry
Heerlijke, een voor Hitchcock ongewone soort film: een comedy. Een leuk verhaal dat is doorspekt met scherpe dialogen en sterk acteerwerk. Vooral de prestaties van Sam Marlowe en de debuterende Shirley MacLaine, alsmede de chemie tussen de twee is een genot om naar te kijken.
Geweldige film, heb genoten van begin tot einde.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

The West Wing: Seizoen 4
Man, man, man wat ik heb weer genoten. Was het derde seizoen al briljant, het vierde is nog een stuk beter.Alles wat ik daar destijds al over schreef is ook hier weer van toepassing: briljant acteerwerk, geweldig geschreven scenario`s, vlotte dialogen en heerlijk camerawerk. Echt alles klopt.
Voor mij is dit nu (en dan moet ik nog 3 seizoenen) 1 van de beste series aller tijden.
Vooral de voorlaatste aflevering is fan-tas-tisch. Weet iemand toevallig hoe dat nummer heet dat ze in die aflevering (episode 22) gebruiken als achtergrond muziek in de laatste acte van de aflevering?

9,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 25-03-2008 22:25:38 ]
pi_57611428
No country for old man

Erg goede film met geweldige dialogen en de moordenaar die het echt geweldig speelt. +1 voor de originaliteit met zijn silenced shotgun en zijn stieren dood apparaat

8.5
pi_57611656
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:19 schreef Timo20 het volgende:
Weet iemand toevallig hoe dat nummer heet dat ze in die aflevering (episode 22) gebruiken als achtergrond muziek in de laatste acte van de aflevering?
Ook maar even op dit forum dan Volgens mij is het Angel van Massive Attack
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:28:17 #131
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57612054
vandaag is het gebeurd.. ik heb een film nog voor het eerste uur uitgezet. De primeur was voor Running Scared

Waarom? geen idee, eigenlijk. Kon me totaal niet boeien. derhalve een 1, misschien probeer ik het binnenkort weer.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:58:42 #132
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57612795

Wel, dit is in ieder geval iets wat ik nog nooit eerder heb gezien. Het verhaal zal voor menigeen zeer plat en onsmakelijk klinken, maar na een tijdje is duidelijk dat het wel meevalt. De film gaat over Amy en John, die op het punt staan om te trouwen. John is voor totale eerlijkheid en wil dat Amy hem haar diepste geheim vertelt, iets wat ze nog nooit aan iemand anders heeft verteld. De kijker weet al wat dat is, want dat is in de eerste 5 minuten van de film al getoond. Amy heeft in een echt gestoorde bui tijdens haar schooltijd haar hond een keer gepijpt. Als Amy en John bij haar ouders op visite gaan, besluit ze het John toch te vertellen. Toevallig is haar broer getuige van het gesprek, die het de volgende dag aan hun zeer conservatieve ouders vertelt.
De film stelt eigenlijk de gehele tijd de vraag of je een geliefde echt alles moet vertellen of dat je soms een beetje moet liegen of dingen moet verzwijgen. Zoals gezegd klinkt het allemaal nogal onsmakelijk en plat, maar dat is het dus absoluut niet. Maar echt geweldig is het allemaal ook niet.

Cijfer: 6.5
My soul is painted like the wings of butterflies
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2008 @ 00:14:11 #133
862 Arcee
Look closer
pi_57613036
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:02 schreef scanman01 het volgende:
Secretary

Petje af voor Maggie Gyllenhaal
Inderdaad.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:09 schreef Arcee het volgende:
SherryBaby (2006)

[ afbeelding ]

de sterke rol van Maggie Gyllenhaal, die steeds meer favoriet begint te worden. Ik vond haar ook al zo op dreef in Secretary.

Maggie Gyllenhaal.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:46:10 #134
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57613487

Net Cat on a Hot Tin Roof op TCM. Ik had al veel gelezen, niet alleen over de film maar ook over het toneelstuk van de hand van Tennessee Williams. Ik vond de film goed beginnen maar daarna zwakte het nogal af, vooral de lange discussies tussen de familieleden waren nogal saai. Naar het einde toe werd het weer beter en de film heeft een bevredigend einde ook al is de toon in heel de film niet echt happy. Elizabeth Taylor stal hier echt de show en ik moet zeggen dat ik van haar als actrice niet veel verwacht had maar ze speelde het verdomd goed. Haar accent als dat van een Southern Belle was erg goed, zeker gezien ze een Britse is.
Van Paul Newman had ik meer verwacht, vooral in het begin was hij nogal stroef, maar na het einde toe werd dat toch steeds beter, zeker in de scene met zijn vader in de kelder.

Een 7.5
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_57613803
zojuist the hunting party in de sneak gezien.
belachelijke film, ik moest lachen om dingen die niet grappig bedoeld waren, publiek moest lachen om alles (blote tieten!) hij duurde maar anderhalfuur ofzo maar voor mij leek het 3uur. BAH
pi_57614092
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 01:19 schreef tokyo het volgende:
zojuist the hunting party in de sneak gezien.
belachelijke film, ik moest lachen om dingen die niet grappig bedoeld waren, publiek moest lachen om alles (blote tieten!) hij duurde maar anderhalfuur ofzo maar voor mij leek het 3uur. BAH
Ook gezien vandaag bij de Sneak. Vond hem eigenlijk wel goed. Sterk verhaal vond ik. Volgens mij ging het er ook niet echt om of het grappig was, maar ging het meer om de ironie van de zogenaamde weldoenerij...

Het was een beetje moralistisch allemaal, maar dat is leuk als je er van houdt
You're like the water, which when it becomes ice, splits every rock
  woensdag 26 maart 2008 @ 02:36:02 #137
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57614286

Een echte 'met beide benen terug op de grond' film.... Dylan is 16 en heeft een terminale ziekte. In een tv programma zal een wens van hem worden vervuld. Het zou een dagje vissen met zijn sportheld worden, maar op het laatste moment verandert Dylan het in wat hij echt wil: een weekendje met supermodel Nicky. Samen met zijn twee vrienden en zijn moeder doorstaat hij zijn laatste weken, hopend dat Nicky tijd zal vinden om met hem door te brengen. Nicky heeft echter zelf ook genoeg problemen.

Mooie een aangrijpende film. De acteurs spelen hun rollen prima, wat het meteen erg geloofwaardig maakt allemaal. Ik heb op momenten met een brok in m'n keel zitten kijken. Het klinkt allemaal als een woensdagavond film en dat is het misschien ook wel, maar toch vond ik het wel mooi.

Cijfer: 7,0
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:18:59 #138
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57616879
Margot at the Wedding Het is niet veel soeps. Ik heb het echt helemaal gehad met die disfuntionele families. Het doet me geen zier, voelt vrijwel altijd geforceerd aan. En bovendien zit deze vol met verplichte nummertjes. Zoals bijv. het moment met een vingerende Nicole Kidman. Wat deze film nu uiteindelijk moet zeggen is me dan ook een raadsel. Volwassenen zijn net kinderen, en kinderen zijn net volwassenen. Of dat het niet zo uit maakt? Zeg het maar. Ik hoop dat Baumbach zijn depressieve gezeur voortaan lekker voor zichzelf houdt. Het enige wat deze film bij mij naar boven heeft weten te brengen is een slecht humeur.
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:19:41 #139
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57622174
Jui kuen (Drunken Master) (1978, HK, Woo-ping Yuen)

Deze kung-fu film is helemaal geslaagd. Ten eerste zit de film vol actie, om de vijf minuten is er wel een gevecht of trainingsessie. Ten tweede is de actie de hele film al geweldig, maar de uiteindelijke dronken vechtkunst op het einde is helemaal fantastisch. Ten derde is de humor ook grappig en wordt het niet over de top flauw en slecht, zoals dat bij Jackie Chan's Hollywoodfilms wel het geval is.
cijfer: 8.5
  Redactie Games woensdag 26 maart 2008 @ 14:33:26 #140
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57622563
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jui kuen (Drunken Master) (1978, HK, Woo-ping Yuen)
[ afbeelding ]
Deze kung-fu film is helemaal geslaagd. Ten eerste zit de film vol actie, om de vijf minuten is er wel een gevecht of trainingsessie. Ten tweede is de actie de hele film al geweldig, maar de uiteindelijke dronken vechtkunst op het einde is helemaal fantastisch. Ten derde is de humor ook grappig en wordt het niet over de top flauw en slecht, zoals dat bij Jackie Chan's Hollywoodfilms wel het geval is.
cijfer: 8.5
Eerlijk gezegd vond ik al z'n "westerse producties" maar slecht of ze nou van Australië of NL (Who Am I ) waren. De Hollywood producties zaten vol met corny humor. Wat het niet beter maakte. Op één of andere manier was de actie ook niet helemaal zoals je van de eerdere films gewend was. Maar misschien ligt het gewoon aan de choreografie. Yuen Woo-Ping had deze film op zich genomen. Deze gast is dus precies dezelfde gast die de Kung-Fu scenes in The Matrix regiseerde met z'n "touw-techniek".

Eerdere films van net na dat ie debuteerde op het Witte doek naast Bruce Lee, van em waren toch wel erg goed. En Drunken Master, Police Story 1 & 2 zijn me toch wel het beste bijgebleven. Die Rush Hour films zijn eigenlijk maar een slap aftreksel van Police Story.

Ik krijg toch wel weer een beetje heimwee naar de oude actiefilms..
Binnenkort misschien maar eens de Bruce Lee Box aanschaffen ik zag ze voor 8 euro bij de E-plaza liggen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:25:53 #141
52357 Lambiekje
pi_57636953
Safe (1995)
Carol (Julliana Moore) is een vrouw die langzamerhand ziek wordt. Ze probeert van alles. Maar het wordt alleen maar erger. De reguliere doctoren verkondigen dat ze niets heeft. Maar ze krijgt wel spontaan bloedneuzen en dergelijke. Ze laat een allergie-test doen. Als ze op TV over een kuuroord gaat ze daar heen.

Wel aardig neergezet dat een lichaam dat gewoon onze westelijke samenleving met smok, parfumerie en andere chemicalien niet meer aankan.

cijfer 6 / imdb 6.9

Half Nelson
Dan Dunne (Ryan Gosling) is een docent op middelbareschool. Hij is best wel een drugsgebruiker. Als op een dag een van zijn leerlingen hem stoned vindt op het toilet onstaat er een band.
Ryan Gosling kan wel goed een midtwintiger neerzetten die niet goed weet om te gaan met het leven. Wat kan ie apatisch kijken.

cijfer 6 / imdb 7.5

[ Bericht 14% gewijzigd door Lambiekje op 26-03-2008 23:39:32 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57637383
ik ben nu das boot aan het kijken
ow het is afgelopen

blijf het stukje dat 1 van de bemanningsleden doordraait toch geweldig vinden
of wanneer ze gibraltar bereiken
blijf het toch een goede film vinden
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:46:04 #143
67640 SaintOfKillers
pi_57637627
Hamlet
De versie uit 1948, die won een beste film-oscar. Deze Hamlet wordt vertolkt door Laurence Olivier, die eveneens een oscar won. Nu is het wel gebruikelijk om alles wat Olivier doet schitterend te vinden, zeker als 't over Shakespeare gaat, maar soms vond ik zijn vertolking toch een tikkeltje... hoe zal ik het omschrijven... te dik aangezet, iets te theatraal. OK, het is een theaterstuk, maar toch. Verder zijn de sets, aankleding en alle andere rollen wel okay, daar kan ik niets negatiefs over zeggen. Toch was er één groot struikelpunt, maar dat kan ik deze film niet verwijten: het Shakespeariaanse Engels .

Goed, het ziet er allemaal mooi uit, klinkt stoer en acteurs zullen er wel op kicken om het als songteksten te komen voordragen, maar ik kan gewoon niet volgen, met al die beeldspraak en onchristelijk vervoegde werkwoorden. Zelfs op papier moet ik me echt zwaar concentreren om het inhoudelijk te begrijpen, maar wanneer het als een razendsnelle dialoog over het scherm passeert, dan moet ik passen, dan weet ik niet eens meer wanneer een nieuwe zin begint, dan is het een woordenstroom in een taal die vaagjes bekend klinkt.

Dat is wel jammer, want eigenlijk heeft deze film nooit de kans gehad dat ik hem echt zou waarderen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 27 maart 2008 @ 01:10:33 #144
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57639364

War of the Worlds 2: The Next Wave (2008) OMG... ik had er al niets van verwacht, maar het is nog minder. Dit is een studentenfilmpje ofzo. Ongelooflijk. C.Thomas Howell speelt de hoofdrol en regisseerde ook. De aarde wordt weer aangevallen. Een vrij groot deel van de film speelt zich af binnenin een van de vechtmchines, wat een beetje lijkt op de binnenkant van een mens. Zeer lachwekkend allemaal.
Ongelooflijk dat Howell zo ver is weggezakt.

Cijfer: 2,0
  Redactie Games donderdag 27 maart 2008 @ 01:29:15 #145
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57639560
WTF hadden ze daar nog een vervolg gemaakt, na het ontzettend dramatische eerste deel..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_57641149
The Invasion (2007)

Een of ander vliegmobiel ontploft tijdens de terugkeer naar Aarde met als gevolg dat mensen over de hele wereld besmet raken met buitenaards virus. Het virus tast het gedrag van de besmette mensen aan waardoor ze emotieloos over komen. Psychiater Carol Bennell (Nicole Kidman) merkt dit bij een patient op en al snel is het overleven geblazen.

Ik vond het eerste deel van de film wel aardig, maar meer ook niet. Het tweede deel van de film vond ik minder en nergens werd het ooit spannend.

IMDb: 6.1
OMG: 5.5
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_57641867
Doomsday

Een virus zorgt ervoor dat iedereen in Schotland dood gaat, en Engeland een enorme muur bouwt om ervoor te zorgen dat het virus zich niet verder verspreid. Jaren later duikt het virus in Londen op, en stuurt de regering een team naar Schotland toe om een vaccin te vinden. (aangezien ze geheime beelden hebben van overlevenden.)

Rhona Mitra is de heldin, de film doet een beetje denken aan Mad Max, en als je van over the top actie en gore houdt is dit een absolute aanrader.

8/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:01:19 #148
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57642095
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
HamletToch was er één groot struikelpunt, maar dat kan ik deze film niet verwijten: het Shakespeariaanse Engels .
Misschien is de Brannagh versie iets voor jou, SoK!
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:43:33 #149
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57646587
Gekitotsu! Satsujin ken (The Street Fighter) (1974, Jap, Shigehiro Ozawa)

Het eerste wat opvalt is dat deze Japanse martial-arts film veel smeriger, bruter en geweldadiger is dan zijn Chineze tegenhangers. Sonny Chiba speelt i.v.m. de rollen van Bruce Lee, Jet Li en Jackie Chan een ongelovelijke immorele badass. Hij prikt bijvoorbeeld ogen in en rukt ballen af.
Natuurlijk is er genoeg op te merken aan de film. De sidekick is één van de irritantste en overbodigste ooit. Het acteerwerk is lachwekkend. Maar gelukkig heeft Sonny Chiba een charisma die dat allemaal goed maakt. Maar het allerbelangrijkste: de film is verschrikkelijk vermakelijk.
cijfer: 8

Wu du (Five Deadly Venoms) (1978, HK, Cheh Chang)

Een student moet van zijn overlijdende leraar op zoek gaan naar zijn andere vijf leerlingen, die allemaal een unieke kung fu stijl hebben, (Duizendpoot, Slang, Schorpioen, Hagedis en Kikker) om van de goeden te leren en de slechten uit te schakelen. Al die vijf en de leerling zijn ondertussen ook op zoek naar een schat in bezit van een gemene oud collega van de leraar.
Minpunt van de film is dat er zeker in het begin te weinig gevochten wordt. Er wordt veel tijd verdaan met het voor dit soort films redelijk ingewikkelde plot. Pluspunt is dat de actie, hoewel gering, wel weer zeer vermakelijk was. Zoals Kikker vs. Duizendpoot, Kikker vs. Slang en het grote eindgevecht.
cijfer: 7.5

On the Waterfront (1954, VS, Elia Kazan)

Natuurlijk heeft het een mooi aangrijpend verhaal, natuurlijk is de regie van Kazan sterk, natuurlijk ziet het er prachtig uit, natuurlijk steelt Eva Marie Saint je hart als Edie. Maar de reden dat deze klassieker zo goed is, is voor 90% te danken aan Marlon Brando.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:25:13 #150
67640 SaintOfKillers
pi_57647428
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:01 schreef RuneRose het volgende:
Misschien is de Brannagh versie iets voor jou, SoK!
Die heb ik gezien, net als die versie met Mel Gibson .

Ik zag op IMDb dat er zelfs een versie is met Ethan "zit mijn haar goed" Hawke, dat moet helemaal pijnlijk zijn.
pi_57647778
Sonny Chiba

gister Evan Almighty gezien verwachtte er niet veel en alsnog viel ie tegen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:38:33 #152
67089 Gillingham
The horror...
pi_57651469
Werckmeister Harmóniák (Béla Tarr, 2000) 8

Dezelfde combinatie van intense traagheid en vreselijk prachtige beelden en dito muziek als het geval was bij Kárhozat, die in mijn ogen nog mooier, aangrijpender en beter was. Een aantal scčnes zijn werkelijk adembenemend, zoals de openingsscčne in het café en de confrontatie met een oude man door de grote groep geweldadige anarchisten. Andere stukken uit de film zijn qua inhoud net niet interessant genoeg om de traagheid te compenseren. Bij Tarr wordt deze traagheid op de eerste plaats gecreëerd door het uiterst slome ritme van shotwisselingen. Daarnaast is hetgeen er op het scherm gebeurt óók vaak traag. Tel daarbij een lengte van zo'n 2,5 uur en de conclusie is dat ik ongeduldige kijkers deze film absoluut niet aanraad. Hele geduldige kijkers juist weer wel. Tarr blijkt een bijzondere regisseur met een eigen visie, leuk is dat.

Tystnaden (Ingmar Bergman, 1963) 7
De laatste film uit Bergman's trilogie over God's zwijgen. Wat mij betreft tevens de minste, hoewel vooral Nattvardgästerna ver boven de andere twee uitstijgt. De film speelt zich af in een onbekende, buitenlandse stad, wat geen gebruikelijke locatie is voor Bergman. De cinematografie en het acteerwerk zijn - zoals eigenlijk altijd bij Bergman - ruim voldoende, maar het script sprak me niet heel erg aan.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:46:48 #153
52357 Lambiekje
pi_57660946
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:58 schreef scanman01 het volgende:

Wel, dit is in ieder geval iets wat ik nog nooit eerder heb gezien. Het verhaal zal voor menigeen zeer plat en onsmakelijk klinken, maar na een tijdje is duidelijk dat het wel meevalt. De film gaat over Amy en John, die op het punt staan om te trouwen. John is voor totale eerlijkheid en wil dat Amy hem haar diepste geheim vertelt, iets wat ze nog nooit aan iemand anders heeft verteld. De kijker weet al wat dat is, want dat is in de eerste 5 minuten van de film al getoond. Amy heeft in een echt gestoorde bui tijdens haar schooltijd haar hond een keer gepijpt. Als Amy en John bij haar ouders op visite gaan, besluit ze het John toch te vertellen. Toevallig is haar broer getuige van het gesprek, die het de volgende dag aan hun zeer conservatieve ouders vertelt.
De film stelt eigenlijk de gehele tijd de vraag of je een geliefde echt alles moet vertellen of dat je soms een beetje moet liegen of dingen moet verzwijgen. Zoals gezegd klinkt het allemaal nogal onsmakelijk en plat, maar dat is het dus absoluut niet. Maar echt geweldig is het allemaal ook niet.

Cijfer: 6.5
Ik heb hem ook bekeken. Opzich is het wel een aardig drama. Ik vraag me af wat is nu ranziger. Een koekje eten met sperma van al je vrienden of een hond pijpen. Zijn ding is niet erg terwijl dat van haar wel. Beetje unfair is het wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 5.8
pi_57661905
Fitna, 2008.
Knip- en plakwerk, veelvuldig gebruikmakend van cliché's. Cijfer: 5 -.
Imdb heeft nog geen beoordeling, zie ik.
I´m back.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:27:56 #155
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57662452
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb hem ook bekeken. Opzich is het wel een aardig drama. Ik vraag me af wat is nu ranziger. Een koekje eten met sperma van al je vrienden of een hond pijpen.
Dat vroeg ik me ook meteen af ja.
pi_57665870
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef Gillingham het volgende:
Werckmeister Harmóniák
Nice,

zojuist fitna bekeken en ik moest af en toe wel lachen om geert wilders aandoenlijkheid. ik hoop niet dat de moslimwereld hier nou serieus door beledigd is, nergens voor nodig. hoewel er vast wel weer ergens wat opstootjes zullen ontstaan door dit samenraapsel van RTL Nieuws beelden.

wat hij nou wil doen geloven? ik snap het niet. het gaat er bij mij niet in dat er maar 1 soort moslim bestaat en ik hoop bij hoogopgeleid nederland ook niet.

hartstikke leuk wel dat die eeuwige archiefbeelden van nine/eleven van zolder zijn gehaald. chapeau geert.
pi_57666172
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef Ryan3 het volgende:
Fitna, 2008.
Knip- en plakwerk, veelvuldig gebruikmakend van cliché's. Cijfer: 5 -.
Imdb heeft nog geen beoordeling, zie ik.
Mee eens, alleen geef ik hem niet meer dan een 4.

Gisteravond rond een uur of 20:00 was hij eindelijk eens fatsoenlijk geladen. Wat ik zag was niets meer dan een hoop beeldmateriaal dat ik al een aantal maal in andere films/documentaires/programma's en dergelijke had gezien.
Een anti-Bijbel film was waarschijnlijk net zo makkelijk te maken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:19:09 #158
67640 SaintOfKillers
pi_57669305
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef Gillingham het volgende:
Werckmeister Harmóniák (Béla Tarr, 2000) 8
Dezelfde combinatie van intense traagheid en vreselijk prachtige beelden en dito muziek als het geval was bij Kárhozat, die in mijn ogen nog mooier, aangrijpender en beter was. Een aantal scčnes zijn werkelijk adembenemend, zoals de openingsscčne in het café en de confrontatie met een oude man door de grote groep geweldadige anarchisten. Andere stukken uit de film zijn qua inhoud net niet interessant genoeg om de traagheid te compenseren. Bij Tarr wordt deze traagheid op de eerste plaats gecreëerd door het uiterst slome ritme van shotwisselingen. Daarnaast is hetgeen er op het scherm gebeurt óók vaak traag. Tel daarbij een lengte van zo'n 2,5 uur en de conclusie is dat ik ongeduldige kijkers deze film absoluut niet aanraad. Hele geduldige kijkers juist weer wel. Tarr blijkt een bijzondere regisseur met een eigen visie, leuk is dat.
Mijn probleem met die Tarr is dat ik vind dat zijn traagheid doelloos en zinloos lijkt. Bij anderen duren scenes soms ook erg lang, maar als het klaar is, dan is het ook klaar, bij Tarr gaat het dan nog een paar minuten door, om onbegrijpbare redenen, want zo bouwt hij de trance die hij heeft gecreëerd terug af, waardoor je met te veel scenes achterblijft die je je als vervelend herinnert in plaats van betoverend, terwijl dat perfect had vermeden kunnen worden.

Inhoudelijk vind ik het ook te vaak over niets gaan, maar dat is dan een persoonlijke voorkeur. Ik zal wel selectief geduldig zijn, ik verlies dat geduld wanneer ik het gevoel krijg dat het niet beloond gaat worden.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:21:58 #159
177966 notunreal
Amsterdamse Football Club Ajax
pi_57669354

http://www.imdb.com/title/tt0292963/
IMDB: User Rating: 7.7/10 (7,696 votes)
My Opinion: 7,5
Playstation 3 - This is Living!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:27:37 #160
176578 Desdamon23
All memories, traces of tears
pi_57670650
Ik heb gisteren het Koreaanse ...ing gezien. Prachtige melodramatische film over een meisje dat ziek is en daardoor zich in een isolement bevindt. Dan komt er een jonge fotograaf in een appartement beneden haar wonen en wordt ze langzaam iets meer open. Geen te sentimentele scenes maar een volwassen en pure film over liefde en verdriet.

http://www.meinte-film.blogspot.com
pi_57671085
The Third Man (Carol Reed, 1949)
Een schrijver, Holly Martins, arriveert in het na-oorlogse Wenen dat door de geallieerde overwinnaars opgedeeld is in verschillende sectoren. Hij is daar heen gegaan na een uitnodiging van een oude schoolvriend, Harry Lime, die hem een baan heeft aangeboden. Eenmaal aangekomen blijkt echter dat Lime recentelijk is omgekomen in een vreemd verkeersongeluk. Martins besluit alles op alles te zetten om er achter te komen wat er echt met Harry Lime gebeurd is. Acteerwerk en verhaal zijn prima (zeker voor een film die dik vijftig jaar oud is), maar de film valt vooral op door de prachtig geschoten beelden. Prachtige shots, met name het schaduwspel in de eindscenes. Met recht een klassieker. 8.3

El Espinazo del diablo (Guillermo del Toro, 2001)
Spaanse burgeroorlog. Een weeshuis wordt getroffen door bommen en één van de kinderen verdwijnt. Zijn geest spookt rond en valt wees Carlos lastig, die nu zijn bed heeft toegewezen gekregen. Klinkt al een standaard verhaaltje, maar toch valt dat erg mee. Het verhaal op zichzelf is misschien niet super, maar het sfeertje dat Del Toro neerzet doet aan Pan’s Labyrinth denken. Kortom zeer prima film en eigenlijk het opstapje van Del Toro van Mimic naar o.a. Pan’s Labyrinth. 8.0

The Bucket List (Rob Reiner, 2007)
Twee terminaal zieke mannen (Morgan Freeman en Jack Nicholson) besluiten te ontsnappen van de speciale kanker-afdeling waar beiden zitten. Ze beginnen aan een hele speciale road-trip met ieder een lijstje van dingen die ze ooit nog wilden doen op zak. Op zich een zeer vermakelijke film, alleen wil de film wel wat meer zijn dan dat hij daadwerkelijk is geworden. De combinatie tussen humor en drama is niet helemaal goed gevonden, vooral de drama delen komen niet altijd zo over, en het moraal wordt wel erg duidelijk naar voren geschoven. Het acteerwerk is wel erg goed, vooral Jack Nicholson heeft enkele sterke momenten, en er zitten enkele hilarische scčnes in. Had meer ingezeten, maar toch een prima filmpje. 7.4
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:19:10 #162
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57672951
Du bi quan wang da po xue di zi (Master of the Flying Guillotine/One-Armed Boxer II/The One Armed Boxer vs. the Flying Guillotine (1975, Taiwan, Yu Wang)

De gemene "Flying Guillotine" Fung Sheng Wu Chi wil zijn leerlingen wreken, die gedood zijn door de goede "the One Armed Boxer" Liu Ti Lung. Een kung fu school organiseert een tournament, waar ook verschillende buitenlandse vechters, waaronder een Thai en Fakir met hele lange armen (Het is net Streetfighter ), aan mee doen. Op een gegeven moment komt Flying Guillotine te voorschijn om een éénarmige krijger te vermoorden. De organisator vind dat niet fijn, maar legt het loodje tegen de Flying Guillotine. Nu wee tthe One Armed Boxer dat Flying Guillotine naar hem opzoek is en wordt het tijd voor de grote confrontatie.
Geinige karakters, gave gevechten, coole (hoewel illegale) muziek en wat gore maken dit een must-see voor de cult kung-fu films liefhebber.

Hong Wending san po bai lian jiao (Clan of the White Lotus) (1980, HK, Lieh Lo)

In het begin van de film vermoordt Gordon Liu samen met zijn broer Pai Mei. Daarom besluit diens broer en de leider van de White Lotus Clan Pak Mei wraak te nemen. Hij vermoordt heel wat opstandige Shoalin sympathisanten, waaronder de broer van Gordon Liu. Goron Liu wil nu op zijn beurt weer wraak nemen. Maar The White Lotus is (in het begin van de film) heel wat klasses beter dan hem, dus moet hij gaan trainen.
Gordon Liu (die later in Kill Bill zelf Pai Mei zou spelen) is één van die kung-fu acteurs, die niet de internationale status van een Bruce Lee of Jet Li heeft, maar qua charmes, kung-fu en acteerprestaties niet veel voor hen onder doet.
Maar de echte ster van de film is regisseur-acteur Lieh Lo als de White Lotus. White Lotus is ongeveer onaantastbaar. Hi ontwijkt alle aanvallen met het grootste gemak. Hij vecht alsof het een zondagmiddagsuitje is voor hem. Ondertussen maakt hij allemaal kleinerende en sarcastische opmerkingen. Hierdoor is het één van de beste filmschurken allertijden.

Porno jidaigeki: Bohachi bushido (Bohachi: Clan of the Forgotten Eight) (1973, Jap, Teruo Ishii)

Deze film combineert twee van mijn favoriete dingen, samurai's en blote vrouwen.
De actie zag er goed uit en de blote tieten ook. Tanba Tetsuro was cool als nihilistische bad-ass samurai.
cijfer: 7
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:03:16 #163
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57680155
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:10 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Ook maar even op dit forum dan Volgens mij is het Angel van Massive Attack
Dat is `m. Thanks
wat een plaat, en dat in combinatie met die beelden in The West Wing
pi_57680333
The Bucket List (2007)
Hij begint slap en vol clichés maar na een tijdje vallen die weg en is het best ok. Niet echt een grappige komedie en niet echt een diep drama.

Vooral dankzij Jack Nicholson is deze film nog best te pruimen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:27:25 #165
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57680716
Gisteren in de sneak:

Vantage Point
Heerlijke high-paced actie film over een aanslag op de Amerikaanse president. We zien een aantal keer dezelfde gebeurtenissen zich afspelen vanuit verschillende perspectieven. De keuze om het verhaal zo te vertellen en niet op een standaard manier is goede want zo blijft de film tot aan het einde spannend. Iedere keer wanneer het verhaal opnieuw begint krijg je nieuwe ideeen over hoe het verhaal precies in elkaar steekt en over wie er achter zit. Ook dit voegt extra spanning toe aan het geheel.
Het acteerwerk is redelijk, alleen heeft Dennis Quaid nogal last van overacting.
Een zeer vermakelijke film dus, die vooral opvalt door de stuctuur en de montage en daardoor voorbij is voor je het weet.
Zeker een aanrader!

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 maart 2008 @ 20:37:59 #166
862 Arcee
Look closer
pi_57680994
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:43 schreef milagro het volgende:
Empire Falls

...Philip Seymour Hoffman...
PSH
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:15:01 #167
52357 Lambiekje
pi_57687080
John Tucker Must Die (2006)
John Tucker date allerlei meiden op school. Als de dames er achter komen dat hij meerdere date, vormen ze een clubje. Ze proberen hem te misleiden middels Kate ( de 'onzichtbare' meid). Zij heeft natuurlijk nog nooit iemand gedated maar gelukkig gaan de andere 3 meiden haar helpen. Ach het is een zoetsappige highschool-cheerleader-comedy. Geen sex geen flashing, Geen totale vernedering, geen perversiteiten, het is allemaal net niets.

cijfer 4.5 / imdb 5.4
  zaterdag 29 maart 2008 @ 02:36:17 #168
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57690128

Dit is toch wel een van de betere films van Adam Sandler, hoewel ik hem in een film als '50 first dates' ook erg vermakelijk vond. 'Spanglish' is het verhaal van Flor, een Mexicaanse schoonheid die met haar dochter naar Amerika verhuist en gaat werken voor een beetje screwed up familie (Sandler en Tea Leonie). Leonie heeft meer aandacht voor de dochter van Flor dan voor haar eigen dochter en Sandler leeft een beetje voor zijn restaurant. De komst van Flor zal echter het leven van iedereen beinvloeden en misschien wel veranderen.

Paz Vega is in de rol van Flor echt fabelachtig goed. In het begin spreekt ze geen woord Engels, maar na een spoedcursus gaat het haar in de tweede helft van de film toch redelijk af. Vanaf dat moment begint Sandler haar ook iets anders te bekijken. Een ander die echt geweldig goed speelt is dochter Bernice, gespeeld door Sarah Steele. Ze is niet een doorsnee schoonheid, dus misschien dat dat de reden is dat we verder nog niet al te veel van haar hebben gehoord. Het talent heeft ze overduidelijk wel. Leonie en Sandler kunnen niet tippen aan Vega en Steele, maar zetten toch ook acceptabele rollen neer. Al met al - en dus vooral dankzij Paz Vega - is 'Spanglish' wel een leuke film geworden, hoewel de 130 minuten misschien wat te lang is.

Cijfer: 7,0
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:09:31 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57693527
Jumper
Leuk concept natuurlijk, dat jumpen over de hele wereld, maar het is zo matig uitgewerkt. Elke scene levert weer nieuwe vragen op: Waarom wordt het nooit door niet-jumpers opgemerkt, wie zijn die Paladijnen, waarom vindt die Millie het nauwelijks raar dat de doodgewaande Hayden Christensen opeens weer voor haar staat in een bar en ga zo maar door. Het meest jammere is de overdosis aan jumps. Elke minuut het truukje uitvoeren gaat vervelen.
En dat karakter van de saaie Hayden Christensen, wat een oenig dommig persoon is het en ook nog behoorlijk onsympathiek . Nee, Jumper is een niemendalletje, dat het moet hebben van wat aardige special effects en Samuel Jackson, die zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt met zijn quasi-stoere spuitactie om de jumpers te traceren. Ik moet nu weer stiekem grinniken om die scene. Cijfer: 5

Swamp Women
Met deze film begon de langdurige en productieve carričre van Roger Corman, een graag geziene gast in de Hollywoodscene. Zoals verwacht is het een typische B-film. Het heeft wel met een hoop bitchfights, de cast wordt voornamelijk gevuld door vrouwen, die elkaar niet kunnen luchten! Een politie-agente gaat undercover om samen met wat ruige uit de gevangenis ontsnapte dames diamanten te vinden in het moeras. Tijdens de film ontwikkelt zich een paranoďde sfeer, oei! Zou de politie-agente het verhaal tot een goed einde weten te brengen? Cijfer: 3,5

Beyond the Rocks
Deze film met Rudolph Valentino en Gloria Swanson (bekend natuurlijk van Sunset Blvd.) werd tachtig jaar lang als verloren beschouwd, maar werd in 2003 te Haarlem gevonden. Een restauratie met een prima score van Henny Vrienten levert een eveneens prima film op, waarbij Gloria Swanson zich in een lastige positie bevindt. Ze is getrouwd met een oudere saaie man, maar haar hart kiest voor de charmante Rudolph Valentino. Op verschillende locaties komen ze elkaar tegen, wat leidt tot veel melodrama. Enfin, ondanks dat de film af en toe een beetje stilstaat qua verhaal, is het de moeite waard om deze oude film te zien, al was het alleen maar om de prachtige Oud-Nederlandsche tussentitels. Cijfer: 7,5

From Dusk Till Dawn
Lachen natuurlijk, prachtig ook die radicale verandering na het Tarantino-uurtje. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:20:39 #170
67089 Gillingham
The horror...
pi_57695430
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:03 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dat is `m. Thanks
wat een plaat, en dat in combinatie met die beelden in The West Wing
Heerlijk album ook; Mezzanine.
Angel zit ook in een fijne sequentie in Snatch., erg effectief nummer daarvoor.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:28:38 #171
67089 Gillingham
The horror...
pi_57695588
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mijn probleem met die Tarr is dat ik vind dat zijn traagheid doelloos en zinloos lijkt. Bij anderen duren scenes soms ook erg lang, maar als het klaar is, dan is het ook klaar, bij Tarr gaat het dan nog een paar minuten door, om onbegrijpbare redenen, want zo bouwt hij de trance die hij heeft gecreëerd terug af, waardoor je met te veel scenes achterblijft die je je als vervelend herinnert in plaats van betoverend, terwijl dat perfect had vermeden kunnen worden.

Inhoudelijk vind ik het ook te vaak over niets gaan, maar dat is dan een persoonlijke voorkeur. Ik zal wel selectief geduldig zijn, ik verlies dat geduld wanneer ik het gevoel krijg dat het niet beloond gaat worden.
Ik begrijp je kritiek volledig. Toch vond ik het in veel gevallen niet erg storend dat de shots nóg langer door gingen dan 'nodig' was, soms voegt het zelfs veel extra toe, zoals bij de openingsscčne in Werckmeister in het café en bij de feestscčne aan het einde van Kárhozat. Bovendien vond ik het verfrissend om een film te zien die zo ver weg staat van de conventionele films waarin elk shot een functie heeft en direct een volgende scčne gemonteerd om nieuwe, 'nuttige' informatie te bieden.

De inhoud laat inderdaad soms te wensen over, maar mits dat voldoende wordt gecompenseerd door mooie beelden en muziek dan neem ik dat graag voor lief. Ik vond Kárhozat overigens meer (psychologische) inhoud bevatten dan Werckmeister, maar dat ligt waarschijnlijk erg persoonlijk. In het geval van Kárhozat vond ik de traagheid een duidelijker doel hebben.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:52:39 #172
67089 Gillingham
The horror...
pi_57695986
Tsotsi (Gavind Hood, 2005) 6+
Zoals SoK te pas en te onpas, maar zeer terecht blijft ageren is de oscarwinst van deze film onbegrijpelijk. En dan te bedenken dat in hetzelfde jaar ook films als Paradise Now en Sophie Scholl genomineerd waren. Tsotsi is niks meer dan een aandoenlijke, maar doodgewone en middelmatige film over een lastpak die zijn leven engszins betert, maar dan voornamelijk in een vreemde taal en door donkere acteurs. Toevallig (?) ook het jaar van Crash.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:29:27 #173
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57696571
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:52 schreef Gillingham het volgende:
Tsotsi (Gavind Hood, 2005) 6+
Zoals SoK te pas en te onpas, maar zeer terecht blijft ageren is de oscarwinst van deze film onbegrijpelijk. En dan te bedenken dat in hetzelfde jaar ook films als Paradise Now en Sophie Scholl genomineerd waren. Tsotsi is niks meer dan een aandoenlijke, maar doodgewone en middelmatige film over een lastpak die zijn leven engszins betert, maar dan voornamelijk in een vreemde taal en door donkere acteurs. Toevallig (?) ook het jaar van Crash.
Mee eens. Vond vooral de acteerprestaties belabberd, en het verhaal niet altijd helemaal logisch. Als je de keuzes van een karakter niet volgt (hoeft nit altijd duidelijk te zijn natuurlijk, maar wel logisch), dan kan dat hele karakter je ook niks schelen. En dat was het geval bij Tsotsi. En voor een gangster rent die als een meisje.....
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:58:44 #174
67640 SaintOfKillers
pi_57697127
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:28 schreef Gillingham het volgende:
De inhoud laat inderdaad soms te wensen over, maar mits dat voldoende wordt gecompenseerd door mooie beelden en muziek dan neem ik dat graag voor lief. Ik vond Kárhozat overigens meer (psychologische) inhoud bevatten dan Werckmeister, maar dat ligt waarschijnlijk erg persoonlijk. In het geval van Kárhozat vond ik de traagheid een duidelijker doel hebben.
Kárhozat vond ik zelf ook beter, maar ik zal er toch wel héél veel zin in moeten hebben als ik ooit aan Sátántangó wil beginnen .
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:22:25 #175
67089 Gillingham
The horror...
pi_57697566
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Kárhozat vond ik zelf ook beter, maar ik zal er toch wel héél veel zin in moeten hebben als ik ooit aan Sátántangó wil beginnen .
Maar die duurt dan ook héél erg lang. De tijdsduur maakt me ook huiverig voor films als Novecento, Shoah en O Thiassos. Overigens ook wat betreft Dekalog, Heimat en Berlin Alexanderplatz, maar dat zijn eigenlijk series.

Misschien is opbreken sowieso de beste remedie.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:29:33 #176
67640 SaintOfKillers
pi_57697693
Novecento, Fanny & Alexander en La Meglio Gioventu heb ik in 2 keer gekeken.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:37:10 #177
52357 Lambiekje
pi_57697837
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:09 schreef Falco het volgende:
Jumper
Leuk concept natuurlijk, dat jumpen over de hele wereld, maar het is zo matig uitgewerkt. Elke scene levert weer nieuwe vragen op: Waarom wordt het nooit door niet-jumpers opgemerkt, wie zijn die Paladijnen, waarom vindt die Millie het nauwelijks raar dat de doodgewaande Hayden Christensen opeens weer voor haar staat in een bar en ga zo maar door. Het meest jammere is de overdosis aan jumps. Elke minuut het truukje uitvoeren gaat vervelen.
En dat karakter van de saaie Hayden Christensen, wat een oenig dommig persoon is het en ook nog behoorlijk onsympathiek . Nee, Jumper is een niemendalletje, dat het moet hebben van wat aardige special effects en Samuel Jackson, die zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt met zijn quasi-stoere spuitactie om de jumpers te traceren. Ik moet nu weer stiekem grinniken om die scene. Cijfer: 5
Wat ik ook belachelijk vind ik is zijn Tippex -haar. Op gegeven moment geeft zijn spierwitte haar ook af. Hecht bespottelijk is het.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:41:57 #178
52357 Lambiekje
pi_57697925
Vantage Point (2008)
Dennis Quaid is een bodyguard van de president. Tijdens een bezoek in Spanje wordt er aanslag op hem gepleegd. Je ziet het gebeuren van 5 standpunten. Elk stantpunt ga je een kwartier terug in tijd. Eindelijk weer is een film waarbij een redelijk auto-achtervolging in zit.

cijfer 6 / imdb 6.7
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:49:30 #179
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_57699188
The Bucket List
Ik vond dat de film veel komische momenten kende. Vooral vanwege het karakter dat Nicholson neerzet met zijn fantastische mimiek en de combinatie daarvan met Freeman.
Ook de nodige, aandoenlijke dramatiek in een dergelijk verhaal was natuurlijk aanwezig. En in tegenstelling tot enkele reacties hier vond ik de combinatie tussen humor en drama juist goed werken.

Juno
Ondanks dat het over een zwanger tienermeisje gaat is dit absoluut niet de standaard tienerkomedie die je zou kunnen verwachten. Niet omdat hij niet grappig is, maar omdat hij origineel is door de 'eenvoud' en omdat de karakters hierin heel goed worden neergezet. Vooral Ellen Page speelt een erg leuk karakter waar de film grotendeels op leunt.
pi_57699353
Reservation Road (2007)

Het zoontje van Ethan Learner (Joaquin Phoenix) komt om het leven na een aanrijding. De bestuurder van de auto is doorgereden. Het onderzoek naar de dader verloopt langzaam en dus gaat hij op zoek naar een advocaat en komt zo bij Dwight Arno (Mark Ruffalo) terecht. Deze weet meer van het ongeluk, want hij was degene die de betreffende nacht na een honkbalwedstrijd met zijn zoontje over Reservation Road jakkerde.

Twee acteurs waar ik geen hekel aan heb en goed acteren in deze film samen met een redelijk verhaal. Het schijnt dat het is gebaseerd op een "succesthriller". Ik vond het meer drama dan thriller. Misschien dat het boek spannender was, het verhaal op zich was wel OK.

IMDb: 7.0
OMG: 7-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')