abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57529772
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:23 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Haha dat was wel de beste scene ja.
"to kill the bug that you have up you assssssss"

een heerlijke one-liner uit een andere scene.
pi_57532119
Net gezien There Will Be Blood, 2007. Van Paul Thomas Anderson. The guy van Magnolia zeg maar. Aparte film. imdb 8,6. Ikzelf zou het wat minder inschatten, stevige zit ook.

Gister: Superbad, 2007. Absurde film, enorm moeten lachen om de agenten. imdb 7.9.
I´m back.
pi_57534442
WIld at heart
voor de 6e keer gekeken en toch nog steeds 1 van de weinige films waarbij ik het trek om hem uberhaupt voor een tweede maal aan te zetten. Nicolas Cage is heerlijk cheesy, sexy en aandoenlijk als Sailor Ripley. Laura Dern steelt echter de show als Lula Fortune, het is zo tof om te zien dat ze zich zo goed in een rol als deze kan inleven. Mijn hart sloeg ook even over toen ik Sherilynn Fenn weer zag in de rol van het auto-ongeluk-meisje. Soms ween ik in mijn slaap omdat zij echt zo'n actrice is die ik een wereldcarriere gun. Gelukkig heeft ze twin peaks om over te mijmeren. Verder wil ik er nog even op hameren dat de soundtrack van WAH heerlijk is, netzoals de casting van Lula's moeder. Diane Ladd is overigens ook in het echt de moeder van Dern.En props voor Ladd's befaamde lipstickshots. Ik zou nu graag de term Lynchiaans gebruiken maar dat is zo corny en dat ik #1-fan ben heeft iedereen al door.
IMDB zegt 7.1
ik zeg 8.0

Breakfast at Tiffany's

Oh how i love Truman Capote's verhalen. BAT is een fijne film met heerlijke beelden en innemende acteurs. Soms ergerde ik me wel aan de knulligheid van zo'n oudere film(weegt niet op tegen de charme hoor) en snapte ik die wereldwijde verering van Audrey Hepburn niet. Leuke actrice maar er zijn betere in het vak. De film is zo'n klassieker die je wel goed moet vinden, anders ben je stom en tel je niet mee. Toch zijn er mijn inziens leukere films van dat genre uit die tijd.Maar misschien heeft dat met mijn Barbra Streisand obsessie te maken.

IMDB zegt 7.8
Ik zeg 6.9

PS: Hannibal Smith was vroeger echt wel een lekkertje hoor.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 11:51:20 #64
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57536833
101 Reykjavík (2000)
IJslandse niksnut van 30+ woont nog bij mama. Op een gegeven moment komt er een spaanse vrouw (mid 30)op visite. Het blijkt al snel dat lover van zijn moeder te zijn. Zij is uit de kast gekomen. In een dronken bij heeft hij sex met haar. Best wel broerige sex gedoe op feestjes en dergelijken. Overigens is er weinig van de mooie landschappen te zien.

cijfer 6 / imdb 6.9

American Wedding (2003) aka A. Pie 3
De laatste die nog enigszins goed is ... Het blijft wel grappig ook bij herkijk. Dit is nog de cast van vorige 2 delen. Met een lekkere fout Stifler die het huwelijk lichtelijk verstierd van Jim Levenstein. De truffelscene blijft geweldig.
cijfer 6 / imdb 6.2

Scary Movie 2 (2001)
Ook dit was een herkijk Tjonge jonge wat een flauwe grappen. Maar nu vond ik het toch wel echt zielig.
Het is die waarbij een stel in een haunted house zitten. pppfff
Tja wat moet je als je geen invloed op de afstandsbediening hebt

cijfer 3 / imdb 4.5

[ Bericht 23% gewijzigd door Lambiekje op 22-03-2008 12:00:44 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:12:10 #65
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_57537145
25 Watts, de voorganger, viel me al wat tegen. Whisky was ongeveer even sterk. Aan het begin is de sfeer best apart en aangenaam, maar op het moment dat Martha, de opzichtster in de fabriek van Jacobo, bij hem moet intrekken om zijn broer te misleiden.......gaat het mis.
Haar binnenkomst in de zooi en de voetbalwedstrijd zijn nog wel aardig sterk, maar de rest eigenlijk middelmatig.

Kortom:
Juan Pablo Rebella en Pablo Stoll zijn talenten, maar voorlopig niet meer dan dat.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:16:34 #66
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57537201
quote:
American Wedding (2003) aka A. Pie 3
De laatste die nog enigszins goed is ... Het blijft wel grappig ook bij herkijk. Dit is nog de cast van vorige 2 delen. Met een lekkere fout Stifler die het huwelijk lichtelijk verstierd van Jim Levenstein. De truffelscene blijft geweldig.
cijfer 6 / imdb 6.2

De Dansscene vond ik ook hylarisch. Overigens zijn delen 4 t/m 6 (ja, 6 ja) ook best vermakelijk, maar dan moet je gewoon met een paar vrienden kijken, biertje en dom lullen.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:25:30 #67
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57537349

Lance Valenteen heeft zichzelf uitgeroepen tot "Mr. Fix It" en belooft elke moeizame of verbroken relatie via zijn betrouwbare methode te kunnen herstellen. Lance tracht daarbij te ontdekken om welke reden de betreffende vrouw bij haar man wegliep en behandelt haar vervolgens op dezelfde wijze, maar dan nog een graadje erger. Al snel zien de vrouwen dan in, dat hun ex-partner zo gek nog niet was.

Deze film is gewoon echt niet leuk. De grappen zijn enorm flauw, de hoofdrolspeler zou hooguit een bijrol moeten spelen.... en de 'leading actress' heeft hét ook niet.

Cijfer: 4,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_57538524
Amores perros (Alejandro González Iñárritu, 2000)
Mexico City. De levens van verschillende stadsbewoners raken door een ongeluk met elkaar verweven. Honden vertellen (onbedoeld) het verhaal, in drie afzonderlijke delen. Wederom een film waar verschillende verhaallijnen bij elkaar komen, een kenmerk van regisseur Alejandro González Iñárritu, maar dit maal is de uitvoering goed en origineel. Acteerwerk is goed en de verschillende verhaallijnen zijn ook op zichzelf al sterk, verder fraai geschoten beelden. 8.0

Wag the Dog (Barry Levinson, 1997)
De president van de Verenigde Staten was betrokken bij een seks-schaandaal, dit dreigt twee weken voor de verkiezingen uit te lekken in de pers. Het Witte Huis roept de hulp in van Conrad Brean (De Niro), hij moet het schandaal doen vergeten. Dit wil hij doen door middel van het bedenken van een oorlog met Albanie, hiervoor roept hij vervolgens weer de hulp in van Hollywood producer Stanley Motss (Hoffman). Leuke en originele komedie, die vermakelijk is zolang hij duurt maar dan ben je het ook snel weer vergeten. 7.0
  zaterdag 22 maart 2008 @ 14:39:57 #69
52357 Lambiekje
pi_57539622
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:

[..]

De Dansscene vond ik ook hylarisch. Overigens zijn delen 4 t/m 6 (ja, 6 ja) ook best vermakelijk, maar dan moet je gewoon met een paar vrienden kijken, biertje en dom lullen.
Ik ken ze alle 6. Beta House vond ik wel ernstig. Naked Mile is nog wel aardig.

Oh deel 1 tm 3 is wel geoorloofd om in je eentje te kijken
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57540510
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 02:12 schreef On het volgende:
The Mist

Na het boek gelezen te hebben, heb ik me toch maar eens gewaagd aan deze film. Ik moet meteen vertellen dat het mijn fantasie wel goed weergegeven heeft met de tijd dat ik het boek las. Dat is dus een pluspunt. Alleen was de buurman in mijn gedachten geen verbitterde neger. Ik heb me ook weer ziek geërgerd aan die prekende heks.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tentakels in het begin waren helaas te nep voor woorden maar op grafisch gebied ging het naarmate de film vorderde steeds weer iets beter. Het acteerwerk was ook wel oke.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral het einde is me goed bijgebleven, mooie en wazige beelden.

Cijfer: 7,8
nu net gekeken en omg, ik ben helemaal down nu en nee, dat is niet vanwege de kwaliteit vd film dus.

goeie film, dezelfde desperate sfeer als in (bv) the Langoliers (ik doel dan op de short story zelf, niet de verflilming) alleen het einde, hè...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57540575
Oldboy

Vette film, al een keer of 5 gezien maar had hem weer een poosje niet gezien. Staat sowieso in mijn top 10 films aller tijden!

Cijfer: 9 / imdb: 8.3
It's you my love, you who are the stranger
pi_57540752
Net trouwens ook Twelve Monkeys gekeken op Bluray!
Blijft een film waar je overna blijft denken, heel vet!

Cijfer: 8 / imdb: 8.1
It's you my love, you who are the stranger
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:24:10 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57542307
Vanishing Point (1971, VS, Richard C. Sarafian)
Kowalski moet in recordtijd een witte Dodge Challenger van Colorado naar Frisco brengen. Dus scheurt hij op topsnelheid door het Amerikaanse landschap. De wouten zijn daar niet blij mee. Logischer wijze zetten ze de achtervolging in. Maar Kowalski is niet zo makkelijk te vangen. Ondertussen komt Kowalski nog wat kleurrijke types tegen. Tijdens zijn reis wordt hij mentaal bijgestaan door een sympathiserende soul-radio presentator.
M.b.v. de docu van eergisteren zou ik een diepgaande analyse van de film kunnen gaan maken. Maar dat is een beetje overbodig. Want het is gewoon een stoere achtervolgingsfilm.
cijfer: 7.5

Death Proof (2007, VS, Quentin Tarantino)
Daarna kreeg ik weer zin in deze. Hij was gelukkig even goed, stoer, gaaf en cool als ik me herrinnerde.
cijfer: 9
  zaterdag 22 maart 2008 @ 18:12:30 #74
52357 Lambiekje
pi_57543112
Zomerhitte (2008)
Het is wel een aardige thrillertje. Maar dat is er alleen maar om een 'rede' voor de romance.
Sophie is toch wel een mooie vrouw.

Cijfer 6.5 / imdb 5.9
pi_57544489
Into the Wild

Fantastische film gebaseerd op het boek van Jon Krakauer wat weer een waargebeurd verhaal verteld. Emile Hirsch speelt fantastisch, geweldige shots van natuur en een pakkende soundtrack van Eddie Vedder. Tot nu toe nog de film van 2008 voor mij. Komt volgende maand in de NL bios! Zeker een aanrader!

Cijfer 9.0 / imdb 8.3
pi_57548377
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:25 schreef Fargo het volgende:
[..]
Gisteren naar Untraceable geweest. Wat een drama. Matig verhaal, matig geacteerd en een dramatisch einde.
Ik heb een paar keer de trailer gezien. Het lijkt mij echt een onbeschrijfelijk slecht uitgangspunt voor een film. Een website die duizenden / miljoenen bezoekers trekt met live streaming video... maar die niet traceerbaar is
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 22 maart 2008 @ 23:51:41 #77
52357 Lambiekje
pi_57549785
Helter Skelter (2004)
De beruchte Manson moordzaak.

Charles Manson verkondigde dat hij Jezus was. Tientallen vrouwen geloofden hem en waren in commune op zijn ranch. s'Nachts gingen ze op pad een gingen gewoon hele gezinnen afslachten. Gewoon echt op beestachtige wijze. En die kutwijven hebben niet eens een grammetje spijt van hun acties. Ze deden het uit naam van hun Jezus (Manson). Onder hen was een meid Linda die geheel niet eens was met de moordpartijen en ontvluchtte de boel. De zaak begon te rollen na illegaal wapen en auto bezit. Zij, Linda, heef er voor gezorgd tijdens de ellenlangen rechtzaken dat de bende geexecuteerd levenslang en dergelijke hebben.

Echt hoe mongool ben je om te geloven dat een langharige gek de nieuwe Jezus is. Uiteraard geldt dat ook voor de Jezus uit dat plagiaatboek. Het geeft toch wel aan hoe makkelijk men te misleiden is met onzin. Mensen die dus die Charlie vereren zijn gek en psycotisch maar mensen die Jezus aanbidden niet. Hoe krom is de mens in zijn denkwijze. (Sorry kon het niet laten om een lijn te trekken naar de klaploper uit het NT)

Tsss bedenk me net dat ook wij een nieuwe Jezus gehad hebben een of andere Friese boer die zichzelf daartoe benoemde. En uiteraard had hij volgers. Ik vind het allemaal zo lachwekkend.

cijfer 6 / imdb 6.2

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 23-03-2008 00:26:07 ]
pi_57549973
DIe klaploper uit het Nt had wel een heel andere boodschap dan Charles Manson, ben zelf niet gelovig maar die twee kun je niet echt met elkaar vergelijken.
  zondag 23 maart 2008 @ 00:00:29 #79
52357 Lambiekje
pi_57549982
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Death Proof (2007, VS, Quentin Tarantino)
Daarna kreeg ik weer zin in deze. Hij was gelukkig even goed, stoer, gaaf en cool als ik me herrinnerde.
cijfer: 9
Wat is er zo goed aan ?! Oke het geeft een filmgenre uit de jaren 60/70 aan. Maar de film berust maar op 15 seconde leuk stuk ongeluk. De rest is zwaar zwaar irritant gekeuvel van een stel bitchen. Wat is dat toch dat al die films van QT vereerd worden. Ik vind al zijn films ernstig overschat en overgewaardeerd.
  zondag 23 maart 2008 @ 00:05:52 #80
52357 Lambiekje
pi_57550034
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:00 schreef trebremmit het volgende:
DIe klaploper uit het Nt had wel een heel andere boodschap dan Charles Manson, ben zelf niet gelovig maar die twee kun je niet echt met elkaar vergelijken.
De boodschap is ook maar toebedicht 400/500 jaar later door de evangelien. Persoonlijk ben ik van mening dat de heer Jezus nooit heeft bestaan. Maar gewoon een creatie is van de monniken die bijbels vertaald hebben.

Christendom zegt toch van heb je naaste lief. Uitnaam van dat geloof zijn er HEEL HEEL HEEL vele mensen gesneuveld op zeer grove wijze. Misschien is het nu wat vredelievender maar 200 jaar geleden was het toch wel ernstig. Omdat er 2 miljard mensen in geloven dan is het opeens wel geoorloofd om te slachten en te moorden en niet met een clubje van 500 man? Maar nu nog steeds is er intolerantie binnen het Christgeloof. Want wie zijn nu de bekrompen leiders. CDA, CU en dergelijke.

Ik snap ook niet dat Fitna gemaakt wordt. Je kan veel beter de bijbel behandelen. Dat is een veel mensonvrienderlijker boek. Overigens is heel goed van WIlders om het te maken. Het geeft heel goed aan hoe walgelijk intolerant een geloof is.

Als je anders denkt dan moet je er aan. Dus ik ben van mening dat er weldegelijk een lijn getrokken kan worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 23-03-2008 00:13:55 ]
  zondag 23 maart 2008 @ 00:46:52 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57550668
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan ?! Oke het geeft een filmgenre uit de jaren 60/70 aan. Maar de film berust maar op 15 seconde leuk stuk ongeluk. De rest is zwaar zwaar irritant gekeuvel van een stel bitchen. Wat is dat toch dat al die films van QT vereerd worden. Ik vind al zijn films ernstig overschat en overgewaardeerd.
De dialogen zijn goed gedaan en imo niet irritant. En heel het laatste half uur bestaat uit de achtervolging.
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De boodschap is ook maar toebedicht 400/500 jaar later door de evangelien. Persoonlijk ben ik van mening dat de heer Jezus nooit heeft bestaan. Maar gewoon een creatie is van de monniken die bijbels vertaald hebben.

Christendom zegt toch van heb je naaste lief. Uitnaam van dat geloof zijn er HEEL HEEL HEEL vele mensen gesneuveld op zeer grove wijze. Misschien is het nu wat vredelievender maar 200 jaar geleden was het toch wel ernstig. Omdat er 2 miljard mensen in geloven dan is het opeens wel geoorloofd om te slachten en te moorden en niet met een clubje van 500 man? Maar nu nog steeds is er intolerantie binnen het Christgeloof. Want wie zijn nu de bekrompen leiders. CDA, CU en dergelijke.

Ik snap ook niet dat Fitna gemaakt wordt. Je kan veel beter de bijbel behandelen. Dat is een veel mensonvrienderlijker boek. Overigens is heel goed van WIlders om het te maken. Het geeft heel goed aan hoe walgelijk intolerant een geloof is.

Als je anders denkt dan moet je er aan. Dus ik ben van mening dat er weldegelijk een lijn getrokken kan worden.

Lambiekje als jij gaat poepen thuis hangt er dan een gebruiksaanwijzing op de deur hoe dat moet? Want dat heb je volgens mij wel nodig.

[ Bericht 53% gewijzigd door Lonewolf2003 op 23-03-2008 00:52:54 ]
  zondag 23 maart 2008 @ 01:45:53 #82
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_57551557
La Silence de la Mer [1949; Jean-Pierre Melville]

Erg goed debuut van Melville. De film gaat over een Duitse officier (von Ebrennac) die enkele maanden bij een oude man en zijn nichtje verblijft ten tijde van WOII. Zij blijven stil tegenover von Ebrennac, maar dat weerhoudt hem er niet van om zijn verhaal te doen in het bijzijn van de twee Fransen. Deze karakteristieke ontmoetingen worden een soort ritueel waardoor er een vreemde, maar wellicht veelzeggende, relatie tussen de drie personen ontstaat. Dit verhaal is gebaseerd op het boek Jean Bruller dat door de Franse verzetsbeweging werd verspreidt in 1942. Een andere review verwoordde het goed:
Jean-Pierre Melville's The Silence of the Sea is a beautifully realized, lyrically haunting film on compassion, love, and human decency.[...]In an oppressive society resigned to cruelty and persecution, von Ebrennac's idealism serves as a reaffirmation of the innate goodness of the human soul - struggling from being extinguished - finding validation, acceptance, and community in a foreign land, among silent, defiant enemies (van).
  zondag 23 maart 2008 @ 01:46:38 #83
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57551572
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De dialogen zijn goed gedaan en imo niet irritant. En heel het laatste half uur bestaat uit de achtervolging.
[..]
Noem 1 grappige dialoog, ik ben er geen 1 tegengekomen Net voor het eerst gezien, Death Proof, en wat een tegenvaller. Ik ben altijd een liefhebber geweest van de intertekstualiteit en de prachtige dialogen van QT, maar hier gaat hij toch de mist in. Want waar hij met bijv Kill Bill zowel een ode maakte als wel alle regisseurs voor hem ver achter zich liet, doet hij dat in DP totaal niet. En dat is nogal een schande als het gaat om B-films. Want DP is gewoon een B-film, alleen dan met saaie QT-dialogen ipv haha-wat-een-kut-dialogen. Zag ook nog een interview waarin hij het had over de carchase, dat hij al zijn voorgangers wilde verslaan. Ik kan me niet voorstellen dat hij er zelf tevreden over is, want er was geen reet aan.

Het eerste deel vond ik nog wel leuk overigens, goede muziek en mysterie. Maar na de tijdssprong is het een middelmatige B-film. Doe dan maar gewoon een echte pure C-film, daar kan ik tenmninste nog om lachen af en toe.

Oja, Kurt Russel was wel dope. Die had ook wel een aantal mooie teksten. De rest van de karakters was niks, met als dieptepunt Kim.
pi_57551845
The Mist

Absoluut dramatisch slecht, alleen het einde was nog wel om aan te zien. De enige special effects die erin zaten waren ook erg slecht ( de tentakels van dat grote beest).

Een 3

Meet the Spartans

Nadat ik de trailer had gezien die echt slecht was dacht ik toch maar eens proberen en hij was beter dan ik verwacht had, maar absoluut niet goed.

Een 6.5
  zondag 23 maart 2008 @ 02:30:40 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57551909
Doomsday - http://www.imdb.com/title/tt0483607/

In 2008 breekt er een dodelijke virusepidemie uit in Schotland. De regering laat Hadrians wall opnieuw bouwen en laat de Schotten creperen om de epidemie te bestrijden.

Dertig jaar later duikt het virus in London op en stuurt de enigszins corrupte PM een paar soldaatjes naar Schotland om een tegengif te vinden.

Britse SF film. Tja. Het was een beetje alsof de schrijvers een leuk idee hadden (moderne middeleeuwen) en een paar dingen daarom heen verzonnen om het een verhaal te maken. Een reden waarom techniek en supplies in dat deel van het land verdwenen was, waarom de mensen tot middeleeuwse barbaren waren verworden, een protagonist die natuurlijk enige diepgang moest hebben, ja, laten we er ook nog een politiek motief in gooien, en een verscheurde familie.

Het enige dat ik WEL kan waarderen is dat er geen love interest in voorkwam.

Blood n gore vrij expliciet, zoals in Children of men, snufje mad max, snufje braveheart, snufje escape from new york, twee keer roeren en in de oven.

Niet erg geslaagd. Het was van alles wat en dus eigenlijk gewoon helemaal niks. De enige personage die mij nog wat deed was een wetenschapper die mee moest op expeditie, maar ik weet niet eens zijn naam meer.

Een verlaten Glasgow was wel leuk gedaan, maar uiteindelijk kwam alles me voor als "dit is tof, laten we dit ook doen!" in plaats van dat het een logisch gevolg was van alles wat er gebeurde.

Jammer.

5.0/10
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 23 maart 2008 @ 03:20:23 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57552204

Matthew Perry heeft na 'Friends' eindelijk weer een film in de bioscopen: 'Numb'. Hij speelt Hudson.
Hudson is een scriptschrijver die te kampen krijgt met een zware persoonlijkheidsstoornis. Deze psychische aandoenig heeft een onwerkelijk effect, waardoor zijn gemoedstoestand zware depressieven nog vrolijk doet lijken. Eigenlijk blijft hij de hele film zo. Op een gegeven moment ontmoet hij de mooie Sara, die vanaf het eerste moment al voor hem lijkt te vallen. De vraag is natuurlijk of zij hem kan helpen geestelijk weer een beetje de weg terug te vinden.

De scenes tussen Matthew en Lynn Collins zijn goed. Vooral Lynn doet het erg goed vond ik. De rest van de scenes vond ik wat minder. Het middenstuk met Mary Steenbruggen was een stuk minder. Matthew Perry heeft in de hele film niet één keer gelachen volgens mij. Behoorlijk zwartgallig allemaal dus.

Cijfer: 6.0
  zondag 23 maart 2008 @ 03:22:29 #87
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57552216
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Helemaal eens.
pi_57552637
The Invisible

Nick wil naar Londen gaan nadat zijn vader is overleden en zijn moeder geen gevoelens lijkt te hebben. Maar op de avond van zijn vertrek wordt hij door Annie en haar vrienden in elkaar geslagen omdat Annie denkt dat Nick haar heeft verraden aan de politie voor een diefstal die ze gepleegd heeft. Voor dood achtergelaten komt Nick in een schemerwereld terecht tussen leven en dood. Nick probeert zijn eigen leven te redden, maar er is één nadeel; niemand kan hem horen of zien en niemand weet waar zijn lichaam is.

Annie en Nick

Wel een aardige film. De moeite waard om te zien.

cijfer 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2008 07:13:19 ]
pi_57553263
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:08 schreef aloa het volgende:
The Invisible

[ afbeelding ]

Nick wil naar Londen gaan nadat zijn vader is overleden en zijn moeder geen gevoelens lijkt te hebben. Maar op de avond van zijn vertrek wordt hij door Annie en haar vrienden in elkaar geslagen omdat Annie denkt dat Nick haar heeft verraden aan de politie voor een diefstal die ze gepleegd heeft. Voor dood achtergelaten komt Nick in een schemerwereld terecht tussen leven en dood. Nick probeert zijn eigen leven te redden, maar er is één nadeel; niemand kan hem horen of zien en niemand weet waar zijn lichaam is.

Annie en Nick
[ afbeelding ]

Wel een aardige film. De moeite waard om te zien.

cijfer 7.5
Ik heb deze ook gezien. Begin van de film vond ik verschrikkelijk goed (beetje Donnie Darko achtig sfeertje), maar hij ontspoort totaal nadat in die schemerwereld komt. Echt jammer. cijfer 5.0
  zondag 23 maart 2008 @ 12:55:46 #90
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57555545
quote:
Op zondag 23 maart 2008 01:46 schreef JelleS het volgende:

[..]

Noem 1 grappige dialoog, ik ben er geen 1 tegengekomen
Die over het letterlijke "you are okay in my book."
Over de carchase ben ik het totaal niet eens met je. Over carchasen gesproken, na al dat gerace in Death Proof werd ik er aan herrinnert dat ik deze klassieker nog nooit had gezien:

Bullitt (1968, VS, Peter Yates)
Steve McQueen is één van de stoerste mannen die ooit het witte doek hebben bewandeld. Dat is dus altijd een pluspunt. Maar deze film staat natuurlijk bekend om zijn achtervolgingsscené. Terecht ook, want het is een fantastische achtervolging. Dat er in de rest van de film dan eigenlijk bar weinig gebeurd is te vergeven.
cijfer: 8

Da zui xia (Come Drink with Me) (1966, HK, King Hu)
Come Drink with Me is één van de eerste films van het legendarische productiemaatschappij the Shaw Brothers. Het wat toendertijde zowel in plot, het is de eerste kung-fu film met een vrouw in de hoofdrol, als qua actie vernieuwend. Maar het was toen misschien revolutionair, nu komt het een beetje achterhaald over. Hoewel de meeste actie goed gestyleerd is, komt de uitvoering heel vaak heel houterig over. Het is alsof je naar een langzame generale repititie kijkt, waarin ze alle stapjes keurig door nemen. Maar er zijn ook hoogtepuntjes, zoals de legendarische, grappige scene in de bar en het eindgevecht tussen de dronkenlap en de slechte monnik.
cijfer: 6.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 23-03-2008 13:00:58 ]
pi_57556014
The Spiderwick Chronicles (Mark Waters, 2007)
Aardige fantasy film die echter wel erg gericht is op jonge kijkers. Toch is het zeker geen slechte film, de special-effect zien er prima uit, het acteerwerk is in orde en er zitten enkele grappige momenten in. Verder knap werk van het jonge acteurtje die de twee hoofdrollen neer moest zetten. 6.8

Escape from Alcatraz (Don Siegel, 1979)
Na Dirty Harry wederom een samenwerking tussen Don Siegel en Clint Eastwood en wederom levert dit een goede film op, al is Dirty Harry wel heel wat beter. Eigenlijk is er niet zo heel veel mis met de film, maar toch lijkt er iets te ontbreken. Misschien had ik ook wel wat verkeerde verwachtingen bij deze film, ik had in elk geval het aktie gehalte wat hoger verwacht. 7.3

Badlands (Terrence Malick, 1973)
De 25 jarige Kit Carruthers en zijn tien jaar jongere vriendin Holly Sargis zijn op de vlucht, aangezien ze Holly's vader, die hun relatie maar niets vond, hebben vermoord. Op hun weg naar de badlands van Montana laten ze een spoor van moorden achter. De films van Terrence Malick staan bekend om hun visuele pracht, in deze film is dat niet anders. Verder slaagt Mallick erin om het verhaal zo over te brengen dat je ook gaat meeleven met de hoofdrolspelers (Martin Sheen en Sissy Spacek). Ik moest bij het zien van deze film nogal denken aan Natural Born Killers, het lijkt me ook dat Badlands zeker een inspiratiebron is geweest voor Oliver Stone en Quentin Tarantino bij het maken van die film. 7.8
pi_57561067
Blood Diamond 2006

Speelt zich af in Sierra Leone tijdens de burgeroorlog in 1999, Danny Archer is een diamantensmokkelaar die een enorme diamant op het spoor komt via een visser.
Wel een goede film, had wel iets korter gemogen en die love story is typisch Hollywood zo ook het einde.
Maar al met al wel vermakelijk en soms schokkend, goeie actie, redelijke Dicaprio en een goede Hounsou.
Een 7,5/10
pi_57561401
Crank
Supersnelle over the top actiefilm. Hoofdpersoon is vergiftigd en kan alleen in leven blijven door zijn adrenalinepeil zo hoog mogelijk te houden. Hij probeert natuurlijk de persoon die dit hem heeft aangedaan op te sporen en uit de weg te ruimen. Onderweg ontploft er van alles en word er heel wat afgeknald. Ik verwachtte er weinig van en ik moet zeggen, de film was naar verwachting. Dit is zo'n film die je met je brakke kop op zondagmiddag moet kijken, verstand op nul en een biertje erbij. Dan is het best te doen. Voor een boeiend verhaal, sterke dialogen en puik acteerwerk moet je iets anders zoeken.

5.5/10

IMDB 7.1, zwaar overrated naar mijn mening.
  zondag 23 maart 2008 @ 18:54:18 #94
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_57563626
Find Me Guilty
Aardige film over het langste mafia proces tegen gangster DiNorscio (gespeeld door Vin Diesel).

Mijn cijfer: 7.0
Imdb: 7.1
  zondag 23 maart 2008 @ 21:35:47 #95
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57567078
Gion Bayashi
Mooi en meeslepend relaas over een jong meisje dat na de dood van haar moeder op zoek gaat naar werk en onderdak in een geisha huis.
Mizoguchi geeft ons een kijkje in de wereld van de geisha`s en laat zien dat hun leven zeker niet over rozen gaat. Ze worden prachtig neer gezet door met name Ayako Wakao, die geweldig is in de hoofdrol als Eiko. Het verhaal is meeslepend met een paar mooie emotionele momenten, vooral als Eiko`s vader in het stuk voorkomt.
Helaas vond ik het einde een beetje tweeslachtig. Aan de ene kant een beetje abrupt en afgeraffeld overkomen, aan de andere kant was het wel "toepasselijk".
Van de 3 Mizoguchi`s die ik tot nu toe heb gezien was dit niet de beste maar hij smaakt zeker naar meer.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zondag 23 maart 2008 @ 21:55:56 #96
6536 dwerg
chagrijn
pi_57567530
Så som i himmelen (2004).

Dirigent Daniel Daréus (een soort Jaap van Zweden, maar dan beter en wereldberoemd) krijgt een hartaanval en keert terug naar zijn geboortedorp, waar hij als 7-jarig jongetje ooit vertrok omdat hij gepest werd. Niemand herkent hem meer als dat jongetje, en hij neemt het lokale kerkkoor onder zijn hoede. Jaloezie, afgunst, liefde, de vreemde eend in de bijt, het is allemaal al eerder als thema gebruikt in films, maar toch werd het geen moment saai of voorspelbaar. Ik was zelfs ontroerd door het einde (en dat komt niet vaak voor).
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 24 maart 2008 @ 02:56:06 #97
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57573439

Prachtige film over een passionele liefde die lijkt te eindigen als de vrouw plotseling verdwijnt nadat hij haar gevraagd heeft om samen te gaan wonen. Twee jaar na haar verdwijning ziet hij haar voorbij flitsen in een bar, waarna een lastige zoektocht naar de waarheid begint. Niets is wat het lijkt en dat wordt allemaal duidelijk gemaakt met hulp van flashbacks. 'Wicker Park' is een remake van L' Appartement, die ik nooit gezien heb. Deze was in ieder geval erg de moeite waard. Het verhaal wordt op een orginele manier verteld.

Cijfer: 8,0
  maandag 24 maart 2008 @ 10:56:28 #98
52357 Lambiekje
pi_57575048
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Die over het letterlijke "you are okay in my book."
Over de carchase ben ik het totaal niet eens met je. Over carchasen gesproken, na al dat gerace in Death Proof werd ik er aan herrinnert dat ik deze klassieker nog nooit had gezien:
[quote]

Dus een 9 voor een film waar 1 aardige oneliner en 15 seconde leuk stuk autogeweld in voorkomt.
pi_57575442
Doom

Matige actiefilm, en eigenlijk precies zoals de spellen. Matig en wazig verhaaltje, veel schieten en monsters. Al vond ik op het laatst de first-person view wel leuk gedaan verder had de film ook maar weinig echt leuke momenten
3

3:10 to Yuma

Dan Evans wil het leven voor zijn gezin een stuk aangenamer maken en besluit om tegen een vergoeding de gevaarlijke crimineel Ben Wade te escorteren naar de gevangenis trein richting Yuma.
Hoewel ik niet echt een fan ben normaal van westerns vond ik dit echt een fantastische film.
8
  maandag 24 maart 2008 @ 11:30:25 #100
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57575579
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:22 schreef Darkzell het volgende:

3:10 to Yuma
[ afbeelding ]
Dan Evans wil het leven voor zijn gezin een stuk aangenamer maken en besluit om tegen een vergoeding de gevaarlijke crimineel Ben Wade te escorteren naar de gevangenis trein richting Yuma.
Hoewel ik niet echt een fan ben normaal van westerns vond ik dit echt een fantastische film.
8
Vanmiddag op BBC2 (rond 1 uur dacht ik) komt het origineel.
  maandag 24 maart 2008 @ 12:51:27 #101
52357 Lambiekje
pi_57577071
The Bucket List (2007)

Edward Cole (Jack Nicholson) is een hartloze rijke zak. Carter Chambers (Morgan Freeman) is een hardwerkende automonteur (en weet alle Jeopardy aanwoorden). Op een gegeven belanden beide in het in het ziekenhuis. Carter voor een kanker en Cole voor een hoofdoperatie. Cole in zijn eigen ziekenhuis. Ze raken aan de praat als ze nu eenmaal in dat ziekenhuisbed liggen. De weken gaan voorbij dat ze beide 'vrienden' worden. Op een gegeven moment schrijft Carter een lijst van dingen die hij nog wil doen voor dat hij dood gaat. Toevallig krijgt Edward dat in handen. En vult de lijst nog wat aan met exorbitante zaken als parachute springen, de mooiste vrouw van de wereld kussen. Ze besluiten samen de laatste maanden van hun leven een wereldtour te maken en hun opgestelde bucket list af te werken.

Jack en Morgan zijn toch wel acteergiganten. De chemstrie werkt. En je ziet door toedoen van Carter dat Edward langzaam ontdooit een een aardige vent wordt.

cijfer 7.5 / imdb 7.7
pi_57577729
Aachi & Ssipak

zuid-koreaanse animatiefilm over een meisje dat superveel kan poepen in een wereld waarin poep veel geld waard is het klinkt best dom maar het is een hele toffe film met vette vechtscenes
pi_57577776
L' Appartement (Gilles Mimouni, 1996)
Max is een succesvolle jonge zakenman die op het punt staat om te trouwen, als hij plotseling de stem hoort van Lisa, zijn grote liefde die van de ene op de andere dag uit zijn leven verdween. Vanaf dat moment moet alles wijken voor het verlangen om haar terug te vinden. Max raakt verstrikt in een geschiedenis waarin veel niet is wat het lijkt. Sterke Franse film met in de hoodrollen Monica Bellucci en Vincent Cassel. De film steekt goed in elkaar en kiest voor een wat ongebruikelijke vertelwijze in fragmenten en dat dwingt je goed op te blijven letten: Alleen het einde viel me wat tegen, wat te kort door de bocht. Verder ook prima regie. 7.8

The Cotton Club (Francis Ford Coppola, 1984)
Harlem, 1928. Dixie, een cornetspeler, redt Schultz, een onderwereld baron, van een moordpoging. Ten tijde van een bendeoorlog tussen Schultz en de eigenaar van de jazzclub The Cotton Club gebruikt Dixie de bescherming van Schultz. Hij heeft genoeg van al het geweld en besluit zijn eigen weg te gaan richting Hollywood. Wederom maakten Francis Ford Coppola en Mario Puzo samen een maffiafilm, The Cotton Club komt echter niet in de buurt van The Godfather films. Er zijn eigenlijk teveel verhaallijnen die ervoor zorgen dat het een wat onsamenhangende film is geworden. 6.5
pi_57577792
Oeps
  maandag 24 maart 2008 @ 19:14:43 #105
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57584427
My Kid Could Paint That

Het grootste vooroordeel over abstracte kunst lijkt te worden bevestigd: een kind van 3 die schilderijen maakt die voor tienduizenden dollars verkocht worden aan pretentieuze kunstliefhebbers. Maar deze documentaire handelt vooral over de vragen die dit alles oproept. Moet je je kind wel aan zo'n mediacircus blootstellen? Wat voor baat hebben de mensen eromheen? En de belangrijkste: Heeft deze kleuter die schilderijen wel daadwerkelijk gemaakt? De conclusie lijkt dat de vader een flinke vinger in de pap heeft in de creaties, maar enige twijfel blijft.

Mooie docu. Cijfer: 7,5
pi_57585708
Echanted
met Amy Adams, Patrick Dempsey en Susan Sarandon

Een jonge onwetende prinses leeft in de perfecte animatie-wereld. Maar als ze daar problemen krijgt met haar toekomstige schoonmoeder belandt ze in het hedendaagse New York. Ze weet zich geen raad. Maar dan ontmoet ze een aantrekkelijke jonge man en haar wereld verandert ingrijpend. Haar schoonmoeder komt haar nieuwe geluk ook ter oren en deze besluit daar een einde aan te gaan maken.

8.0 Leuke , gezellige film!
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  maandag 24 maart 2008 @ 22:18:24 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57588621
quote:
Op maandag 24 maart 2008 10:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[quote]

Dus een 9 voor een film waar 1 aardige oneliner en 15 seconde leuk stuk autogeweld in voorkomt.
Lezen blijft moeilijk voor je. Dat was één voorbeeld van een imo leuke dialoog uit de hele film. Verder is het minstens een half uur goed autogeweld. Dus een 9 voor een film die ik zelf heel goed, cool en gaaf vind.
pi_57589950
zomerhitte

niet heel bijzonder. sophie leek maar al te graag voortdurend dr kleding uit te willen trekken. sure ze ziet er goed uit maar op den duur werd het triest. wel kreeg ik zin om naar texel te gaan en ik heb niets met dat eiland. goed die sfeer overgebracht dus dat is een pluspuntje. waldemar torenstra vond ik overigens vaak wat dommig en sullig overkomen. sulliger dan zijn boek-character.
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door tokyo op 24-03-2008 23:13:34 (oepsss spoiler?) ]
  maandag 24 maart 2008 @ 23:37:56 #109
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57590504
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:29 schreef Hulkio het volgende:
L' Appartement (Gilles Mimouni, 1996)
...
Alleen het einde viel me wat tegen, wat te kort door de bocht. Verder ook prima regie. 7.8
Misschien is de remake 'Wicker park' dan wat voor je
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:02:59 #110
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57590947
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:11 schreef tokyo het volgende:
zomerhitte

niet heel bijzonder. sophie leek maar al te graag voortdurend dr kleding uit te willen trekken. sure ze ziet er goed uit maar op den duur werd het triest.
Ik heb de film ook gezien, maar het aantal echte blootscenes valt heel erg mee. Ze is nog geen 5 minuten bloot te zien denk ik. Komt niet in de buurt van 'Turks fruit' bv, dus ik vind je opmerking best wel overdreven.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:09:16 #111
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57591033
Tropa de Elite

quote:
1997. Kapitein Nascimento van de BOPE wil stoppen met werken vanwege de risico’s die gepaard gaan met zijn werk en hij de aankomende geboorte van zijn eerste kind niet wil missen. Voordat hij definitief kan ophouden met het werk moet hij eerst voor een vervanger zorgen. Tegelijkertijd concentreert de film zich op twee jeugdvrienden, “Matias” en “Neto”, die kadetten bij de militaire politie worden, maar wanhopig worden van de omringende corruptie. Wanneer het pad van Nascimento met die van Matias en Neto kruist hoopt hij in een van de twee een opvolger te vinden.
IMDB-rating: 8.4/10

Wat een ongelofelijk geweldige film . Het verhaal is goed en de uitwerking is ook geweldig.

Mijn cijfer: 9.5/10

en nu ga ik slapen
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:44:32 #112
52357 Lambiekje
pi_57591601
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 00:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik heb de film ook gezien, maar het aantal echte blootscenes valt heel erg mee. Ze is nog geen 5 minuten bloot te zien denk ik. Komt niet in de buurt van 'Turks fruit' bv, dus ik vind je opmerking best wel overdreven.
We worden dan in NL ook preutser en preutser. Er is bijvoorbeeld al geen Fa reclame meer waarbij je het echte werk ziet. SBS blurt al zaken. En middelvingers wordt wegstreept en kut wordt gepiept. ... Naar mijn idee leg je daarmee juist het nadruk er op. Maar oke. Vrouwelijk schoon is ongeoorloofd maar mensen over hoop knallen en bloed dat moet kunnen.

Net als met Global Warming (het wordt verdomme juist kouder) wordt er gezegd door de overheid dat er een versexualisering aan de hand is. Het tegenovergestelde is er aan de hand. Tippelzones verdwijnen, hoerententen moeten dicht.
  Redactie Games dinsdag 25 maart 2008 @ 00:57:09 #113
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57591774
The Orphanage (El Orfanato) (2007)

Producer: Guillermo Del Toro
Director: Juan Antonio Bayona

IMDB score: 7,8/10

Spaanstalige film, waarin een vrouw haar gezin terugbrengt naar het huis waarin ze was opgegroeid. Ze wil daar een weeshuis voor gehandicapte kinderen op starten. Het verhaal begint een mysterieuze wending te krijgen op het moment dat haar zoontje begint te communiceren met een "onzichtbare" vriend, die allerlei verhalen begint te vertellen over de "verborgen" geschiedenis van dat huis.

Eigenlijk was deze film een beetje stilletjes aan me voorbij gegaan als iemand me even niet verteld had dat deze film geproduceerd was door Guillermo Del Toro. Zijn vorige film Pan's Labyrinth, vond ik erg goed.
En wederom heeft Del Toro, er goed aan gedaan om deze film te produceren.

De film bezorgd je de rillingen op een wat aangenamere manier (het is niet dat je vaak uit je stoel springt, maar het houdt de spanning vrij constant in beweging) door goed gebruik van geluid en schaduwen.
Erg mooie sets, sfeer en toch wel pakkend verhaal/avontuur als je ziet hoe een vrouw eenzaam door een donker labyrinth rent om de puzzel te ontrafelen. Verwacht geen bloederigheid en gore (zoals misschien SAW), maar een zorgvuldig bijna poëtisch, mysterieuze horror/thriller. Het lijkt poëtisch wel wat op Pan's Labyrinth. Maar het behoudt toch z'n eigen stijl. Wat me ook wel opviel is dat er bijna zowat geen Special Effects gebruikt waren (althans niet wat ik zo snel kon ontdekken). Met vrij basic dingen kon de regisseur toch een vrij "creepy" sfeer neerzetten, wat ik best knap vond.

Ik was erg verrast door deze film.. erg mooie film!!
8/10

The Kite Runner (2007)

Director: Marc Forster

Writers (WGA): David Benioff (screenplay)
Khaled Hosseini (novel)

IMDB-Score: 7.9/10

Gebaseerd op het boek The Kite Runner van Khaled Hosseinni. De film speelt zich af in de tijd dat Afghanistan nog vrij was van de Taliban en net voordat de Russische invasie was begonnen.
Het verhaal gaat over 2 vrienden Amir (een welvarend Afghaans kind) en Hassan (een Hazara en zoon van één van bedienden van Amir's vader) die samen graag de straten van Kabul onveilig maakten door te vliegeren. Amir is degene die de vlieger bestuurt en Hassan de "Kite Runner", degene die de concurrende vliegers ophaalt als trofee.

Amir en Hassan worden op een gegeven moment uit elkaar gedreven door enigzins jaloezie (voor Hassan) en schaamte bij Amir en door de invasie van de Russen. Amir vlucht samen met z'n vader naar Amerika, omdat die 2 welvarender zijn. Hassan en zijn vader blijven achter ergens in Afghanistan.

Na jarenlang in Californië wonen krijgt Amir een telefoontje van zijn peetoom uit Afghanistan met het verzoek om terug te keren naar zijn vaderland om de zoon te helpen van z'n "oude verloren" vriend Hassan.

Ik ga verder niet meer vertellen over deze film anders gaat het teveel spoilers bevatten. Het gelijknamig boek heb ik niet gelezen. Maar het geeft je toch wel een duidelijk beeld van hoe het in Afganistan geweest moet zijn voordat de Russen en de Taliban de boel kwamen bezetten.
Het "vliegeren" zelf was ook erg mooi in beeld gebracht, al was het misschien een beetje CGI, het was niet storend. Mooie shots van landschappen en de straten van het vroegere Kabul, (ook al waren veel shots stiekem in China opgenomen)

Samengevat een erg pakkende film over het verhaal van een jongeman, die terugkeert naar z'n vaderland. Vriendschap, liefde, schaamte en schuld zijn wel de belangrijkste dingen die het verhaal dragen.

8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 25-03-2008 15:22:30 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_57591990
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 00:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

als je de zin nog een keer leest, of misschien twee keer, zie je dat ik het heb over "ze wilde". Ze was voortdurend van plan iets van kleding uit te trekken en dat hoorde bij haar rol en dat vond ik een beetje dom. het WULPSE karakter van kathleen had ook op een andere manier naar voren gebracht mogen worden.

en inderdaad niet veel daadwerkelijk blote kutten etc. ik had het vooral over het feit dat ze voortdurend op het punt stond om wel iets uit te trekken of weer ergens in dr onderbroek rondliep.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 02:02:13 #115
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57592334

Dit is op z'n zachtst gezegd een 'weird' filmpje. Lee (Maggie Gyllenhaal) is een jonge vrouw, die in bepaalde situaties de weg kwijt raakt en doet aan zelfverminking. Op een dag ziet ze dat een advocatenkantoor een secretaresse zoekt en besluit te solliciteren. De advocaat is Edward grey (James Spader) en hij neemt haar meteen aan. op een gegeven moment is Edward getuige van een zelfverminking van Lee.. Niet lang daarna weet hij haar ervan te overtuigen dat nooit meer te doen. Als ze dan op een gegeven moment typfouten maakt in een van zijn brieven, krijgt ze een spanking van hier tot Tokyo. Lee weet niet wat haar overkomt, vooral omdat ze het erg prettig blijkt te vinden.

Secretary' vond ik op sommige momenten zeer komisch en ook nog wel aandoenlijk. Helaas ga je nooit echt geven om een personage, wat in mijn ogen een minpuntje is. Toch blijft het allemaal zeer uniek en de spanking scene en de laatste 5 minuten zijn zeer gedurfd. Petje af voor Maggie Gyllenhaal, die ook met 'Strip search' bewees dat ze rollen aandurft die zo ongeveer ieder andere actrice zal weigeren.

Cijfer: 7,0

[ Bericht 3% gewijzigd door scanman01 op 26-03-2008 00:32:52 ]
  Moderator dinsdag 25 maart 2008 @ 08:29:54 #116
9859 crew  Karina
Woman
pi_57593397
Jumper
Aardige actiefilm met wat leuke special effects. Op een gegeven moment heb je wel zoiets van "okay, nou weten we het wel met dat gespring" maar toch wel leuk. Hij duurt niet zo lang, precies goed om geboeid te kunnen blijven kijken.

The Mist
Stephen King verhaal, dus dat is wat mij betreft altijd goed. Spannend en het einde is toch wel zeer verrassend, vooral voor een Amerikaanse film.
SPOILER
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_57597383
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 00:44 schreef Lambiekje het volgende:

Net als met Global Warming (het wordt verdomme juist kouder) wordt er gezegd door de overheid dat er een versexualisering aan de hand is. Het tegenovergestelde is er aan de hand. Tippelzones verdwijnen, hoerententen moeten dicht.
?
Graag op anoniem
pi_57597750
Een kort overzicht van wat ik afgelopen weekend heb gezien :

Eastern Promises

Verwachtte misschien teveel, want na afloop kon ik niet echt begrijpen waarom deze film als 1 van de besten van 2007 wordt gezien.
Mortensen speelde goed, maar die andere gast (Cassell?) juist weer helemaal niet, en het einde was ook nogal abrupt vond ik.

Geen slechte film, maar ook zeker niet top.

6.5/10

No Country for Old Men

Nog zo’n film waar ik veel van verwachtte, en deze maakte het helemaal waar.
Prachtige shots, sublieme rol van Javier Bardem die de huurmoordenaar echt ijskoud neerzet, en een ijzersterk script.

9/10

I Am Legend

Hier had ik juist weer weinig verwachtingen van, aangezien iedereen die ‘m gezien had zei dat ie enorm tegenviel.

En je raadt het al, ik vond ‘m helemaal niet slecht, de eerste 40 minuten vond ik erg tof gedaan, daarna werd het wel wat minder, maar ik heb me toch prima vermaakt.

Die ‘’zombies’’ vond ik ook nog wel ok, soms zag het er niet uit, maar ze waren best creepy !

Al met al een prima ‘’popcorn-film’’

7.5/10

Finishing the Game

Een komedie waarin men 15 minuten beeldmateriaal heeft gevonden van de laatste film waar Bruce Lee aan werkte, en als eerbetoon wil een groep filmmakers deze film afmaken en zoeken ze naar een Bruce Lee look-a-like.

De trailer had ik een tijd terug gezien en die was echt hilarisch, jammer dat de leukste stukjes van de film ook al in die trailer waren te zien.

Toch was ie bovengemiddeld, en heb ik best nog vaak gelachen.

7.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:00:10 #119
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_57600143
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:41 schreef milagro het volgende:

[..]

nu net gekeken en omg, ik ben helemaal down nu en nee, dat is niet vanwege de kwaliteit vd film dus.

goeie film, dezelfde desperate sfeer als in (bv) the Langoliers (ik doel dan op de short story zelf, niet de verflilming) alleen het einde, hè...
Heb hem gisteravond met mn vriendin gekeken, van twee scenes zat ik echt met open mond te kijken en had zij tranen in haar ogen..
SPOILER
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:09:47 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57602904
The Hudsucker Proxy
Prachtige film van de gebroeders Coen. Het betreft hier een standaard-uitwerking van een niet zo snuggere kerel, die als directeur van een groot bedrijf toch iets geniaals weet neer te zetten. Erg mooi in elkaar gezet en de film heeft continu leuke grapjes. Een aanrader voor iedereen! Cijfer: 8

La Strada
Wel een aardige film van Fellini. Die Giullieta Masina speelt haar karakter en oogst bewondering, maar daarnaast (net als in Ke Notti di Cabiria!) ook irritatie door haar naïeviteit. Het hoort wel bij het verhaal over een zielig niet zo snugger meisje dat opgepikt wordt door een vervelende circusartiest. Ze wordt de hele tijd gebitcht door hem en laat dat ook hartstikke lang doorgaan. Ik zal dus niet te hard zijn over haar karakter. Waarover ik me wel weer continu weet te verbazen is de belabberd slechte nasynchronisatie bij die Italiaanse films . Onbegrijpelijk! Cijfer: 6,5

Invaders from Mars

Kleine David ziet 's avonds achter de heuvel bij zijn huis mysterieuze lichten: de Marsmannetjes zijn geland! Alle volwassenen uit het dorp die te dicht bij de plek des onheils komen, worden gemuteerd en gedragen zich als emotieloze naarlingen, waaronder zijn ouders. Kleine David is ten einde raad en roept de hulp in van een lieftallige dokter. Het dreigt helemaal uit de hand te lopen, als dat maar goed gaat!
Op het einde na (dat een lelijke nasmaak gaf) had deze film wel iets lolligs. Het heeft niet helemaal de tand des tijds doorstaan, veel stock footage is er gebruikt en het verschil tussen dag en nacht blijkt ook niet altijd even helder. Het grote positieve punt daarentegen is het concept dat het hele griezelige verhaal vanuit dat jochie wordt beleefd. Het neigt richting horror zowat en ik kan me voorstellen dat menig kind in de jaren '50 slapeloze nachten heeft gekregen door deze film. Cijfer: 6

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 25-03-2008 17:43:07 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')