abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:18:23 #51
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57512854
The 9th Company

Een russische film, in de stijl van Full Metal Jacket en Platoon, maar dan over een russische compagnie in Afghanistan, 1988/1989. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal van een compagnie die in de hectiek van de plotselinge terugtrekking van russische troepen uit afghanistan bijna vergeten werd. Terwijl zij een berg veilig moesten stellen. Goede actie en karakters, de zinloosheid, gelatenheid en het ongeluk straalt ook hier weer van de soldaten af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
imdb geeft een 7,5.. ik maak er een 8 van.
pi_57513884
The Mist

Na het boek gelezen te hebben, heb ik me toch maar eens gewaagd aan deze film. Ik moet meteen vertellen dat het mijn fantasie wel goed weergegeven heeft met de tijd dat ik het boek las. Dat is dus een pluspunt. Alleen was de buurman in mijn gedachten geen verbitterde neger. Ik heb me ook weer ziek geërgerd aan die prekende heks.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tentakels in het begin waren helaas te nep voor woorden maar op grafisch gebied ging het naarmate de film vorderde steeds weer iets beter. Het acteerwerk was ook wel oke.
SPOILER
Vooral het einde is me goed bijgebleven, mooie en wazige beelden.

Cijfer: 7,8
pi_57516273
Superbad

Hilarische komedie over het standaard ‘’high-school jongens willen sex & alcohol voor ze naar college vertrekken’’ thema.

Het script is zo ontzettend goed, heb me echt kapot gelachen om de dialogen, vooral Seth bleef maar door ratelen over vanalles, wat een held.

9/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_57521803
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:32 schreef PBateman1978 het volgende:
Superbad

Hilarische komedie over het standaard ‘’high-school jongens willen sex & alcohol voor ze naar college vertrekken’’ thema.

Het script is zo ontzettend goed, heb me echt kapot gelachen om de dialogen, vooral Seth bleef maar door ratelen over vanalles, wat een held.

9/10
Ik had hier net even wat meer van voorgesteld, al vond ik de rol van de twee agenten wel heel amusant.

Gisteren naar Untraceable geweest. Wat een drama. Matig verhaal, matig geacteerd en een dramatisch einde.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:29:29 #55
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57522943

Gisteren Terms of Endearment gekeken. Oscar voor beste film gewonnen, iedereen praat er altijd over, zelfs mannen vinden hem leuk ook al is het een romantische film dus ik moest hem eens kijken. En ik kan er niets anders over zeggen dan dat het maar net boven de gemiddelde RTL 4 woensdag film uit komt. Ik vind het verhaal gewoon niet boeiend, ik hoopte bij elk nieuw verhaallijntje weer of het nu wel een keer leuk ging worden, maar nee. Het enige goede aan deze film waren Shirley McClaine en Jack Nicholson. Jammer.

6.5
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:01:05 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57523421
Wanderlust (2006, VS, Shari Springer Berman & Robert Pulcini)
De roadmovie is misschien wel het meest Amerikaanse genre dat bestaat. Hoewel er roadmovies uit andere landen zijn, zoals The Motorcycle Diaries, toch is de roadmovie even veel onderdeel van de Amerikaanse cultuur als hamburgers, American Football en cowboys.
Deze documentaire laat zien hoe dat komt. Aan het woord komen verschillende mensen, die aan meer of mindere klassieke roadmovies gewerkt hebben zoals Dennis Hopper, Gus van Sant, Sam Shepard, Wim Wenders, Walter Salles, Alexander Payne, Alfonso Cuarón e.v.a.
De lust om te trekken in de Amerikaan stamt natuurlijk al uit de tijd van de frontier en de trek naar het Westen. Of zelfs naar de ontdekkingsreizen, het waren immers de rusteloze reislustige Europaenen die op reis naar de Nieuwe Wereld gingen. Qua film kan de origine gevonden worden in de oude Westerns. De roadmovie kan gezien worden als een verlening van de Westerns. Maar ook in andere kunst vinden we de drang naar de weg terug, denk alleen al maar aan Kerouac's klassieker On the Road.
De documentaire behandelt steeds een bepaald tijdperk in de filmgeschiedenis. We krijgen stukjes te zien van roadmovies te zien uit dat tijdperk. (bedankt voor alle spoilers ) Waarna een bekende kop vertelt waarom dat zo'n goede roadmovie is en/of waarom het een definiërend voorbeeld voor dat tijdperk is. Meestal is er ook iemand, die aan de film heeft meegewerkt, die er iets over verteld.
De documentaire wordt onderbroken door stukje met Paul Rudd als een editor en Thomas McCarthy als regisseur, die tijdens het samenstellen van (deze?) film zelf op een roadtrip gaan. Deze stukjes zijn totaal overbodig en voegen niets toe.
Al met al maakt de documentaire niet echt een heel diepgaande analyse van de roadmovie. Maar de oppervlakte die het aanstipt is interessant genoeg. Bovendien is het een feest van herkenning met al die stukjes. Ook is het leuk om zoveel bekende mensen aan het woord te horen over de roadmovie.
cijfer: 7
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:00:49 #57
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57528123
Gisteren in de sneak:

The Bucket List
Een niet compleet geslaagde mix van comedy en drama over 2 mannen (Jack Nicholson en Morgan Freeman) die beide te horen krijgen dat ze terminaal ziek zijn. Ze maken een lijst (The Bucket List) van dingen die ze nog willen doen of meemaken voordat ze overlijden.
De keuze om er een mix van comedy en drama van te maken pakt jammer genoeg niet helemaal niet lekker uit.
Zowel het comedy als het drama gedeelte zijn op zich zelf goed en zorgen voor een oprechte lach en traan. Het is dan ook jammer dat er niet is gekozen om maar voor 1 van de 2 genres te kiezen. Daardoor blijf je achter met een gevoel van ontevredenheid.
Erg jammer, want verder is er eigenlijk redelijk weinig op aan te merken.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2008 @ 21:16:21 #58
862 Arcee
Look closer
pi_57528407
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:29 schreef Bellatrix het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren Terms of Endearment gekeken. Oscar voor beste film gewonnen, iedereen praat er altijd over, zelfs mannen vinden hem leuk ook al is het een romantische film dus ik moest hem eens kijken. En ik kan er niets anders over zeggen dan dat het maar net boven de gemiddelde RTL 4 woensdag film uit komt. Ik vind het verhaal gewoon niet boeiend, ik hoopte bij elk nieuw verhaallijntje weer of het nu wel een keer leuk ging worden, maar nee. Het enige goede aan deze film waren Shirley McClaine en Jack Nicholson. Jammer.

6.5
Jack Nicholson in de auto op het strand.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:17:27 #59
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_57528428
Zomerhitte

Goed genoeg om me 2 uur mee te vermaken, maar ook niets meer dan dat.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:23:11 #60
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57528534
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jack Nicholson in de auto op het strand.
Haha dat was wel de beste scene ja.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_57529772
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:23 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Haha dat was wel de beste scene ja.
"to kill the bug that you have up you assssssss"

een heerlijke one-liner uit een andere scene.
pi_57532119
Net gezien There Will Be Blood, 2007. Van Paul Thomas Anderson. The guy van Magnolia zeg maar. Aparte film. imdb 8,6. Ikzelf zou het wat minder inschatten, stevige zit ook.

Gister: Superbad, 2007. Absurde film, enorm moeten lachen om de agenten. imdb 7.9.
I´m back.
pi_57534442
WIld at heart
voor de 6e keer gekeken en toch nog steeds 1 van de weinige films waarbij ik het trek om hem uberhaupt voor een tweede maal aan te zetten. Nicolas Cage is heerlijk cheesy, sexy en aandoenlijk als Sailor Ripley. Laura Dern steelt echter de show als Lula Fortune, het is zo tof om te zien dat ze zich zo goed in een rol als deze kan inleven. Mijn hart sloeg ook even over toen ik Sherilynn Fenn weer zag in de rol van het auto-ongeluk-meisje. Soms ween ik in mijn slaap omdat zij echt zo'n actrice is die ik een wereldcarriere gun. Gelukkig heeft ze twin peaks om over te mijmeren. Verder wil ik er nog even op hameren dat de soundtrack van WAH heerlijk is, netzoals de casting van Lula's moeder. Diane Ladd is overigens ook in het echt de moeder van Dern.En props voor Ladd's befaamde lipstickshots. Ik zou nu graag de term Lynchiaans gebruiken maar dat is zo corny en dat ik #1-fan ben heeft iedereen al door.
IMDB zegt 7.1
ik zeg 8.0

Breakfast at Tiffany's

Oh how i love Truman Capote's verhalen. BAT is een fijne film met heerlijke beelden en innemende acteurs. Soms ergerde ik me wel aan de knulligheid van zo'n oudere film(weegt niet op tegen de charme hoor) en snapte ik die wereldwijde verering van Audrey Hepburn niet. Leuke actrice maar er zijn betere in het vak. De film is zo'n klassieker die je wel goed moet vinden, anders ben je stom en tel je niet mee. Toch zijn er mijn inziens leukere films van dat genre uit die tijd.Maar misschien heeft dat met mijn Barbra Streisand obsessie te maken.

IMDB zegt 7.8
Ik zeg 6.9

PS: Hannibal Smith was vroeger echt wel een lekkertje hoor.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 11:51:20 #64
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57536833
101 Reykjavík (2000)
IJslandse niksnut van 30+ woont nog bij mama. Op een gegeven moment komt er een spaanse vrouw (mid 30)op visite. Het blijkt al snel dat lover van zijn moeder te zijn. Zij is uit de kast gekomen. In een dronken bij heeft hij sex met haar. Best wel broerige sex gedoe op feestjes en dergelijken. Overigens is er weinig van de mooie landschappen te zien.

cijfer 6 / imdb 6.9

American Wedding (2003) aka A. Pie 3
De laatste die nog enigszins goed is ... Het blijft wel grappig ook bij herkijk. Dit is nog de cast van vorige 2 delen. Met een lekkere fout Stifler die het huwelijk lichtelijk verstierd van Jim Levenstein. De truffelscene blijft geweldig.
cijfer 6 / imdb 6.2

Scary Movie 2 (2001)
Ook dit was een herkijk Tjonge jonge wat een flauwe grappen. Maar nu vond ik het toch wel echt zielig.
Het is die waarbij een stel in een haunted house zitten. pppfff
Tja wat moet je als je geen invloed op de afstandsbediening hebt

cijfer 3 / imdb 4.5

[ Bericht 23% gewijzigd door Lambiekje op 22-03-2008 12:00:44 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:12:10 #65
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_57537145
25 Watts, de voorganger, viel me al wat tegen. Whisky was ongeveer even sterk. Aan het begin is de sfeer best apart en aangenaam, maar op het moment dat Martha, de opzichtster in de fabriek van Jacobo, bij hem moet intrekken om zijn broer te misleiden.......gaat het mis.
Haar binnenkomst in de zooi en de voetbalwedstrijd zijn nog wel aardig sterk, maar de rest eigenlijk middelmatig.

Kortom:
Juan Pablo Rebella en Pablo Stoll zijn talenten, maar voorlopig niet meer dan dat.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:16:34 #66
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57537201
quote:
American Wedding (2003) aka A. Pie 3
De laatste die nog enigszins goed is ... Het blijft wel grappig ook bij herkijk. Dit is nog de cast van vorige 2 delen. Met een lekkere fout Stifler die het huwelijk lichtelijk verstierd van Jim Levenstein. De truffelscene blijft geweldig.
cijfer 6 / imdb 6.2

De Dansscene vond ik ook hylarisch. Overigens zijn delen 4 t/m 6 (ja, 6 ja) ook best vermakelijk, maar dan moet je gewoon met een paar vrienden kijken, biertje en dom lullen.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:25:30 #67
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57537349

Lance Valenteen heeft zichzelf uitgeroepen tot "Mr. Fix It" en belooft elke moeizame of verbroken relatie via zijn betrouwbare methode te kunnen herstellen. Lance tracht daarbij te ontdekken om welke reden de betreffende vrouw bij haar man wegliep en behandelt haar vervolgens op dezelfde wijze, maar dan nog een graadje erger. Al snel zien de vrouwen dan in, dat hun ex-partner zo gek nog niet was.

Deze film is gewoon echt niet leuk. De grappen zijn enorm flauw, de hoofdrolspeler zou hooguit een bijrol moeten spelen.... en de 'leading actress' heeft hét ook niet.

Cijfer: 4,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_57538524
Amores perros (Alejandro González Iñárritu, 2000)
Mexico City. De levens van verschillende stadsbewoners raken door een ongeluk met elkaar verweven. Honden vertellen (onbedoeld) het verhaal, in drie afzonderlijke delen. Wederom een film waar verschillende verhaallijnen bij elkaar komen, een kenmerk van regisseur Alejandro González Iñárritu, maar dit maal is de uitvoering goed en origineel. Acteerwerk is goed en de verschillende verhaallijnen zijn ook op zichzelf al sterk, verder fraai geschoten beelden. 8.0

Wag the Dog (Barry Levinson, 1997)
De president van de Verenigde Staten was betrokken bij een seks-schaandaal, dit dreigt twee weken voor de verkiezingen uit te lekken in de pers. Het Witte Huis roept de hulp in van Conrad Brean (De Niro), hij moet het schandaal doen vergeten. Dit wil hij doen door middel van het bedenken van een oorlog met Albanie, hiervoor roept hij vervolgens weer de hulp in van Hollywood producer Stanley Motss (Hoffman). Leuke en originele komedie, die vermakelijk is zolang hij duurt maar dan ben je het ook snel weer vergeten. 7.0
  zaterdag 22 maart 2008 @ 14:39:57 #69
52357 Lambiekje
pi_57539622
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:

[..]

De Dansscene vond ik ook hylarisch. Overigens zijn delen 4 t/m 6 (ja, 6 ja) ook best vermakelijk, maar dan moet je gewoon met een paar vrienden kijken, biertje en dom lullen.
Ik ken ze alle 6. Beta House vond ik wel ernstig. Naked Mile is nog wel aardig.

Oh deel 1 tm 3 is wel geoorloofd om in je eentje te kijken
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57540510
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 02:12 schreef On het volgende:
The Mist

Na het boek gelezen te hebben, heb ik me toch maar eens gewaagd aan deze film. Ik moet meteen vertellen dat het mijn fantasie wel goed weergegeven heeft met de tijd dat ik het boek las. Dat is dus een pluspunt. Alleen was de buurman in mijn gedachten geen verbitterde neger. Ik heb me ook weer ziek geërgerd aan die prekende heks.
SPOILER
De tentakels in het begin waren helaas te nep voor woorden maar op grafisch gebied ging het naarmate de film vorderde steeds weer iets beter. Het acteerwerk was ook wel oke.
SPOILER
Vooral het einde is me goed bijgebleven, mooie en wazige beelden.

Cijfer: 7,8
nu net gekeken en omg, ik ben helemaal down nu en nee, dat is niet vanwege de kwaliteit vd film dus.

goeie film, dezelfde desperate sfeer als in (bv) the Langoliers (ik doel dan op de short story zelf, niet de verflilming) alleen het einde, hè...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57540575
Oldboy

Vette film, al een keer of 5 gezien maar had hem weer een poosje niet gezien. Staat sowieso in mijn top 10 films aller tijden!

Cijfer: 9 / imdb: 8.3
It's you my love, you who are the stranger
pi_57540752
Net trouwens ook Twelve Monkeys gekeken op Bluray!
Blijft een film waar je overna blijft denken, heel vet!

Cijfer: 8 / imdb: 8.1
It's you my love, you who are the stranger
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:24:10 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57542307
Vanishing Point (1971, VS, Richard C. Sarafian)
Kowalski moet in recordtijd een witte Dodge Challenger van Colorado naar Frisco brengen. Dus scheurt hij op topsnelheid door het Amerikaanse landschap. De wouten zijn daar niet blij mee. Logischer wijze zetten ze de achtervolging in. Maar Kowalski is niet zo makkelijk te vangen. Ondertussen komt Kowalski nog wat kleurrijke types tegen. Tijdens zijn reis wordt hij mentaal bijgestaan door een sympathiserende soul-radio presentator.
M.b.v. de docu van eergisteren zou ik een diepgaande analyse van de film kunnen gaan maken. Maar dat is een beetje overbodig. Want het is gewoon een stoere achtervolgingsfilm.
cijfer: 7.5

Death Proof (2007, VS, Quentin Tarantino)
Daarna kreeg ik weer zin in deze. Hij was gelukkig even goed, stoer, gaaf en cool als ik me herrinnerde.
cijfer: 9
  zaterdag 22 maart 2008 @ 18:12:30 #74
52357 Lambiekje
pi_57543112
Zomerhitte (2008)
Het is wel een aardige thrillertje. Maar dat is er alleen maar om een 'rede' voor de romance.
Sophie is toch wel een mooie vrouw.

Cijfer 6.5 / imdb 5.9
pi_57544489
Into the Wild

Fantastische film gebaseerd op het boek van Jon Krakauer wat weer een waargebeurd verhaal verteld. Emile Hirsch speelt fantastisch, geweldige shots van natuur en een pakkende soundtrack van Eddie Vedder. Tot nu toe nog de film van 2008 voor mij. Komt volgende maand in de NL bios! Zeker een aanrader!

Cijfer 9.0 / imdb 8.3
pi_57548377
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 15:25 schreef Fargo het volgende:
[..]
Gisteren naar Untraceable geweest. Wat een drama. Matig verhaal, matig geacteerd en een dramatisch einde.
Ik heb een paar keer de trailer gezien. Het lijkt mij echt een onbeschrijfelijk slecht uitgangspunt voor een film. Een website die duizenden / miljoenen bezoekers trekt met live streaming video... maar die niet traceerbaar is
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 22 maart 2008 @ 23:51:41 #77
52357 Lambiekje
pi_57549785
Helter Skelter (2004)
De beruchte Manson moordzaak.

Charles Manson verkondigde dat hij Jezus was. Tientallen vrouwen geloofden hem en waren in commune op zijn ranch. s'Nachts gingen ze op pad een gingen gewoon hele gezinnen afslachten. Gewoon echt op beestachtige wijze. En die kutwijven hebben niet eens een grammetje spijt van hun acties. Ze deden het uit naam van hun Jezus (Manson). Onder hen was een meid Linda die geheel niet eens was met de moordpartijen en ontvluchtte de boel. De zaak begon te rollen na illegaal wapen en auto bezit. Zij, Linda, heef er voor gezorgd tijdens de ellenlangen rechtzaken dat de bende geexecuteerd levenslang en dergelijke hebben.

Echt hoe mongool ben je om te geloven dat een langharige gek de nieuwe Jezus is. Uiteraard geldt dat ook voor de Jezus uit dat plagiaatboek. Het geeft toch wel aan hoe makkelijk men te misleiden is met onzin. Mensen die dus die Charlie vereren zijn gek en psycotisch maar mensen die Jezus aanbidden niet. Hoe krom is de mens in zijn denkwijze. (Sorry kon het niet laten om een lijn te trekken naar de klaploper uit het NT)

Tsss bedenk me net dat ook wij een nieuwe Jezus gehad hebben een of andere Friese boer die zichzelf daartoe benoemde. En uiteraard had hij volgers. Ik vind het allemaal zo lachwekkend.

cijfer 6 / imdb 6.2

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 23-03-2008 00:26:07 ]
pi_57549973
DIe klaploper uit het Nt had wel een heel andere boodschap dan Charles Manson, ben zelf niet gelovig maar die twee kun je niet echt met elkaar vergelijken.
  zondag 23 maart 2008 @ 00:00:29 #79
52357 Lambiekje
pi_57549982
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Death Proof (2007, VS, Quentin Tarantino)
Daarna kreeg ik weer zin in deze. Hij was gelukkig even goed, stoer, gaaf en cool als ik me herrinnerde.
cijfer: 9
Wat is er zo goed aan ?! Oke het geeft een filmgenre uit de jaren 60/70 aan. Maar de film berust maar op 15 seconde leuk stuk ongeluk. De rest is zwaar zwaar irritant gekeuvel van een stel bitchen. Wat is dat toch dat al die films van QT vereerd worden. Ik vind al zijn films ernstig overschat en overgewaardeerd.
  zondag 23 maart 2008 @ 00:05:52 #80
52357 Lambiekje
pi_57550034
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:00 schreef trebremmit het volgende:
DIe klaploper uit het Nt had wel een heel andere boodschap dan Charles Manson, ben zelf niet gelovig maar die twee kun je niet echt met elkaar vergelijken.
De boodschap is ook maar toebedicht 400/500 jaar later door de evangelien. Persoonlijk ben ik van mening dat de heer Jezus nooit heeft bestaan. Maar gewoon een creatie is van de monniken die bijbels vertaald hebben.

Christendom zegt toch van heb je naaste lief. Uitnaam van dat geloof zijn er HEEL HEEL HEEL vele mensen gesneuveld op zeer grove wijze. Misschien is het nu wat vredelievender maar 200 jaar geleden was het toch wel ernstig. Omdat er 2 miljard mensen in geloven dan is het opeens wel geoorloofd om te slachten en te moorden en niet met een clubje van 500 man? Maar nu nog steeds is er intolerantie binnen het Christgeloof. Want wie zijn nu de bekrompen leiders. CDA, CU en dergelijke.

Ik snap ook niet dat Fitna gemaakt wordt. Je kan veel beter de bijbel behandelen. Dat is een veel mensonvrienderlijker boek. Overigens is heel goed van WIlders om het te maken. Het geeft heel goed aan hoe walgelijk intolerant een geloof is.

Als je anders denkt dan moet je er aan. Dus ik ben van mening dat er weldegelijk een lijn getrokken kan worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 23-03-2008 00:13:55 ]
  zondag 23 maart 2008 @ 00:46:52 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57550668
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan ?! Oke het geeft een filmgenre uit de jaren 60/70 aan. Maar de film berust maar op 15 seconde leuk stuk ongeluk. De rest is zwaar zwaar irritant gekeuvel van een stel bitchen. Wat is dat toch dat al die films van QT vereerd worden. Ik vind al zijn films ernstig overschat en overgewaardeerd.
De dialogen zijn goed gedaan en imo niet irritant. En heel het laatste half uur bestaat uit de achtervolging.
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De boodschap is ook maar toebedicht 400/500 jaar later door de evangelien. Persoonlijk ben ik van mening dat de heer Jezus nooit heeft bestaan. Maar gewoon een creatie is van de monniken die bijbels vertaald hebben.

Christendom zegt toch van heb je naaste lief. Uitnaam van dat geloof zijn er HEEL HEEL HEEL vele mensen gesneuveld op zeer grove wijze. Misschien is het nu wat vredelievender maar 200 jaar geleden was het toch wel ernstig. Omdat er 2 miljard mensen in geloven dan is het opeens wel geoorloofd om te slachten en te moorden en niet met een clubje van 500 man? Maar nu nog steeds is er intolerantie binnen het Christgeloof. Want wie zijn nu de bekrompen leiders. CDA, CU en dergelijke.

Ik snap ook niet dat Fitna gemaakt wordt. Je kan veel beter de bijbel behandelen. Dat is een veel mensonvrienderlijker boek. Overigens is heel goed van WIlders om het te maken. Het geeft heel goed aan hoe walgelijk intolerant een geloof is.

Als je anders denkt dan moet je er aan. Dus ik ben van mening dat er weldegelijk een lijn getrokken kan worden.

Lambiekje als jij gaat poepen thuis hangt er dan een gebruiksaanwijzing op de deur hoe dat moet? Want dat heb je volgens mij wel nodig.

[ Bericht 53% gewijzigd door Lonewolf2003 op 23-03-2008 00:52:54 ]
  zondag 23 maart 2008 @ 01:45:53 #82
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_57551557
La Silence de la Mer [1949; Jean-Pierre Melville]

Erg goed debuut van Melville. De film gaat over een Duitse officier (von Ebrennac) die enkele maanden bij een oude man en zijn nichtje verblijft ten tijde van WOII. Zij blijven stil tegenover von Ebrennac, maar dat weerhoudt hem er niet van om zijn verhaal te doen in het bijzijn van de twee Fransen. Deze karakteristieke ontmoetingen worden een soort ritueel waardoor er een vreemde, maar wellicht veelzeggende, relatie tussen de drie personen ontstaat. Dit verhaal is gebaseerd op het boek Jean Bruller dat door de Franse verzetsbeweging werd verspreidt in 1942. Een andere review verwoordde het goed:
Jean-Pierre Melville's The Silence of the Sea is a beautifully realized, lyrically haunting film on compassion, love, and human decency.[...]In an oppressive society resigned to cruelty and persecution, von Ebrennac's idealism serves as a reaffirmation of the innate goodness of the human soul - struggling from being extinguished - finding validation, acceptance, and community in a foreign land, among silent, defiant enemies (van).
  zondag 23 maart 2008 @ 01:46:38 #83
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57551572
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De dialogen zijn goed gedaan en imo niet irritant. En heel het laatste half uur bestaat uit de achtervolging.
[..]
Noem 1 grappige dialoog, ik ben er geen 1 tegengekomen Net voor het eerst gezien, Death Proof, en wat een tegenvaller. Ik ben altijd een liefhebber geweest van de intertekstualiteit en de prachtige dialogen van QT, maar hier gaat hij toch de mist in. Want waar hij met bijv Kill Bill zowel een ode maakte als wel alle regisseurs voor hem ver achter zich liet, doet hij dat in DP totaal niet. En dat is nogal een schande als het gaat om B-films. Want DP is gewoon een B-film, alleen dan met saaie QT-dialogen ipv haha-wat-een-kut-dialogen. Zag ook nog een interview waarin hij het had over de carchase, dat hij al zijn voorgangers wilde verslaan. Ik kan me niet voorstellen dat hij er zelf tevreden over is, want er was geen reet aan.

Het eerste deel vond ik nog wel leuk overigens, goede muziek en mysterie. Maar na de tijdssprong is het een middelmatige B-film. Doe dan maar gewoon een echte pure C-film, daar kan ik tenmninste nog om lachen af en toe.

Oja, Kurt Russel was wel dope. Die had ook wel een aantal mooie teksten. De rest van de karakters was niks, met als dieptepunt Kim.
pi_57551845
The Mist

Absoluut dramatisch slecht, alleen het einde was nog wel om aan te zien. De enige special effects die erin zaten waren ook erg slecht ( de tentakels van dat grote beest).

Een 3

Meet the Spartans

Nadat ik de trailer had gezien die echt slecht was dacht ik toch maar eens proberen en hij was beter dan ik verwacht had, maar absoluut niet goed.

Een 6.5
  zondag 23 maart 2008 @ 02:30:40 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57551909
Doomsday - http://www.imdb.com/title/tt0483607/

In 2008 breekt er een dodelijke virusepidemie uit in Schotland. De regering laat Hadrians wall opnieuw bouwen en laat de Schotten creperen om de epidemie te bestrijden.

Dertig jaar later duikt het virus in London op en stuurt de enigszins corrupte PM een paar soldaatjes naar Schotland om een tegengif te vinden.

Britse SF film. Tja. Het was een beetje alsof de schrijvers een leuk idee hadden (moderne middeleeuwen) en een paar dingen daarom heen verzonnen om het een verhaal te maken. Een reden waarom techniek en supplies in dat deel van het land verdwenen was, waarom de mensen tot middeleeuwse barbaren waren verworden, een protagonist die natuurlijk enige diepgang moest hebben, ja, laten we er ook nog een politiek motief in gooien, en een verscheurde familie.

Het enige dat ik WEL kan waarderen is dat er geen love interest in voorkwam.

Blood n gore vrij expliciet, zoals in Children of men, snufje mad max, snufje braveheart, snufje escape from new york, twee keer roeren en in de oven.

Niet erg geslaagd. Het was van alles wat en dus eigenlijk gewoon helemaal niks. De enige personage die mij nog wat deed was een wetenschapper die mee moest op expeditie, maar ik weet niet eens zijn naam meer.

Een verlaten Glasgow was wel leuk gedaan, maar uiteindelijk kwam alles me voor als "dit is tof, laten we dit ook doen!" in plaats van dat het een logisch gevolg was van alles wat er gebeurde.

Jammer.

5.0/10
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 23 maart 2008 @ 03:20:23 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57552204

Matthew Perry heeft na 'Friends' eindelijk weer een film in de bioscopen: 'Numb'. Hij speelt Hudson.
Hudson is een scriptschrijver die te kampen krijgt met een zware persoonlijkheidsstoornis. Deze psychische aandoenig heeft een onwerkelijk effect, waardoor zijn gemoedstoestand zware depressieven nog vrolijk doet lijken. Eigenlijk blijft hij de hele film zo. Op een gegeven moment ontmoet hij de mooie Sara, die vanaf het eerste moment al voor hem lijkt te vallen. De vraag is natuurlijk of zij hem kan helpen geestelijk weer een beetje de weg terug te vinden.

De scenes tussen Matthew en Lynn Collins zijn goed. Vooral Lynn doet het erg goed vond ik. De rest van de scenes vond ik wat minder. Het middenstuk met Mary Steenbruggen was een stuk minder. Matthew Perry heeft in de hele film niet één keer gelachen volgens mij. Behoorlijk zwartgallig allemaal dus.

Cijfer: 6.0
  zondag 23 maart 2008 @ 03:22:29 #87
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57552216
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Helemaal eens.
pi_57552637
The Invisible

Nick wil naar Londen gaan nadat zijn vader is overleden en zijn moeder geen gevoelens lijkt te hebben. Maar op de avond van zijn vertrek wordt hij door Annie en haar vrienden in elkaar geslagen omdat Annie denkt dat Nick haar heeft verraden aan de politie voor een diefstal die ze gepleegd heeft. Voor dood achtergelaten komt Nick in een schemerwereld terecht tussen leven en dood. Nick probeert zijn eigen leven te redden, maar er is één nadeel; niemand kan hem horen of zien en niemand weet waar zijn lichaam is.

Annie en Nick

Wel een aardige film. De moeite waard om te zien.

cijfer 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2008 07:13:19 ]
pi_57553263
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:08 schreef aloa het volgende:
The Invisible

[ afbeelding ]

Nick wil naar Londen gaan nadat zijn vader is overleden en zijn moeder geen gevoelens lijkt te hebben. Maar op de avond van zijn vertrek wordt hij door Annie en haar vrienden in elkaar geslagen omdat Annie denkt dat Nick haar heeft verraden aan de politie voor een diefstal die ze gepleegd heeft. Voor dood achtergelaten komt Nick in een schemerwereld terecht tussen leven en dood. Nick probeert zijn eigen leven te redden, maar er is één nadeel; niemand kan hem horen of zien en niemand weet waar zijn lichaam is.

Annie en Nick
[ afbeelding ]

Wel een aardige film. De moeite waard om te zien.

cijfer 7.5
Ik heb deze ook gezien. Begin van de film vond ik verschrikkelijk goed (beetje Donnie Darko achtig sfeertje), maar hij ontspoort totaal nadat in die schemerwereld komt. Echt jammer. cijfer 5.0
  zondag 23 maart 2008 @ 12:55:46 #90
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57555545
quote:
Op zondag 23 maart 2008 01:46 schreef JelleS het volgende:

[..]

Noem 1 grappige dialoog, ik ben er geen 1 tegengekomen
Die over het letterlijke "you are okay in my book."
Over de carchase ben ik het totaal niet eens met je. Over carchasen gesproken, na al dat gerace in Death Proof werd ik er aan herrinnert dat ik deze klassieker nog nooit had gezien:

Bullitt (1968, VS, Peter Yates)
Steve McQueen is één van de stoerste mannen die ooit het witte doek hebben bewandeld. Dat is dus altijd een pluspunt. Maar deze film staat natuurlijk bekend om zijn achtervolgingsscené. Terecht ook, want het is een fantastische achtervolging. Dat er in de rest van de film dan eigenlijk bar weinig gebeurd is te vergeven.
cijfer: 8

Da zui xia (Come Drink with Me) (1966, HK, King Hu)
Come Drink with Me is één van de eerste films van het legendarische productiemaatschappij the Shaw Brothers. Het wat toendertijde zowel in plot, het is de eerste kung-fu film met een vrouw in de hoofdrol, als qua actie vernieuwend. Maar het was toen misschien revolutionair, nu komt het een beetje achterhaald over. Hoewel de meeste actie goed gestyleerd is, komt de uitvoering heel vaak heel houterig over. Het is alsof je naar een langzame generale repititie kijkt, waarin ze alle stapjes keurig door nemen. Maar er zijn ook hoogtepuntjes, zoals de legendarische, grappige scene in de bar en het eindgevecht tussen de dronkenlap en de slechte monnik.
cijfer: 6.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 23-03-2008 13:00:58 ]
pi_57556014
The Spiderwick Chronicles (Mark Waters, 2007)
Aardige fantasy film die echter wel erg gericht is op jonge kijkers. Toch is het zeker geen slechte film, de special-effect zien er prima uit, het acteerwerk is in orde en er zitten enkele grappige momenten in. Verder knap werk van het jonge acteurtje die de twee hoofdrollen neer moest zetten. 6.8

Escape from Alcatraz (Don Siegel, 1979)
Na Dirty Harry wederom een samenwerking tussen Don Siegel en Clint Eastwood en wederom levert dit een goede film op, al is Dirty Harry wel heel wat beter. Eigenlijk is er niet zo heel veel mis met de film, maar toch lijkt er iets te ontbreken. Misschien had ik ook wel wat verkeerde verwachtingen bij deze film, ik had in elk geval het aktie gehalte wat hoger verwacht. 7.3

Badlands (Terrence Malick, 1973)
De 25 jarige Kit Carruthers en zijn tien jaar jongere vriendin Holly Sargis zijn op de vlucht, aangezien ze Holly's vader, die hun relatie maar niets vond, hebben vermoord. Op hun weg naar de badlands van Montana laten ze een spoor van moorden achter. De films van Terrence Malick staan bekend om hun visuele pracht, in deze film is dat niet anders. Verder slaagt Mallick erin om het verhaal zo over te brengen dat je ook gaat meeleven met de hoofdrolspelers (Martin Sheen en Sissy Spacek). Ik moest bij het zien van deze film nogal denken aan Natural Born Killers, het lijkt me ook dat Badlands zeker een inspiratiebron is geweest voor Oliver Stone en Quentin Tarantino bij het maken van die film. 7.8
pi_57561067
Blood Diamond 2006

Speelt zich af in Sierra Leone tijdens de burgeroorlog in 1999, Danny Archer is een diamantensmokkelaar die een enorme diamant op het spoor komt via een visser.
Wel een goede film, had wel iets korter gemogen en die love story is typisch Hollywood zo ook het einde.
Maar al met al wel vermakelijk en soms schokkend, goeie actie, redelijke Dicaprio en een goede Hounsou.
Een 7,5/10
pi_57561401
Crank
Supersnelle over the top actiefilm. Hoofdpersoon is vergiftigd en kan alleen in leven blijven door zijn adrenalinepeil zo hoog mogelijk te houden. Hij probeert natuurlijk de persoon die dit hem heeft aangedaan op te sporen en uit de weg te ruimen. Onderweg ontploft er van alles en word er heel wat afgeknald. Ik verwachtte er weinig van en ik moet zeggen, de film was naar verwachting. Dit is zo'n film die je met je brakke kop op zondagmiddag moet kijken, verstand op nul en een biertje erbij. Dan is het best te doen. Voor een boeiend verhaal, sterke dialogen en puik acteerwerk moet je iets anders zoeken.

5.5/10

IMDB 7.1, zwaar overrated naar mijn mening.
  zondag 23 maart 2008 @ 18:54:18 #94
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_57563626
Find Me Guilty
Aardige film over het langste mafia proces tegen gangster DiNorscio (gespeeld door Vin Diesel).

Mijn cijfer: 7.0
Imdb: 7.1
  zondag 23 maart 2008 @ 21:35:47 #95
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57567078
Gion Bayashi
Mooi en meeslepend relaas over een jong meisje dat na de dood van haar moeder op zoek gaat naar werk en onderdak in een geisha huis.
Mizoguchi geeft ons een kijkje in de wereld van de geisha`s en laat zien dat hun leven zeker niet over rozen gaat. Ze worden prachtig neer gezet door met name Ayako Wakao, die geweldig is in de hoofdrol als Eiko. Het verhaal is meeslepend met een paar mooie emotionele momenten, vooral als Eiko`s vader in het stuk voorkomt.
Helaas vond ik het einde een beetje tweeslachtig. Aan de ene kant een beetje abrupt en afgeraffeld overkomen, aan de andere kant was het wel "toepasselijk".
Van de 3 Mizoguchi`s die ik tot nu toe heb gezien was dit niet de beste maar hij smaakt zeker naar meer.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zondag 23 maart 2008 @ 21:55:56 #96
6536 dwerg
chagrijn
pi_57567530
Så som i himmelen (2004).

Dirigent Daniel Daréus (een soort Jaap van Zweden, maar dan beter en wereldberoemd) krijgt een hartaanval en keert terug naar zijn geboortedorp, waar hij als 7-jarig jongetje ooit vertrok omdat hij gepest werd. Niemand herkent hem meer als dat jongetje, en hij neemt het lokale kerkkoor onder zijn hoede. Jaloezie, afgunst, liefde, de vreemde eend in de bijt, het is allemaal al eerder als thema gebruikt in films, maar toch werd het geen moment saai of voorspelbaar. Ik was zelfs ontroerd door het einde (en dat komt niet vaak voor).
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 24 maart 2008 @ 02:56:06 #97
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57573439

Prachtige film over een passionele liefde die lijkt te eindigen als de vrouw plotseling verdwijnt nadat hij haar gevraagd heeft om samen te gaan wonen. Twee jaar na haar verdwijning ziet hij haar voorbij flitsen in een bar, waarna een lastige zoektocht naar de waarheid begint. Niets is wat het lijkt en dat wordt allemaal duidelijk gemaakt met hulp van flashbacks. 'Wicker Park' is een remake van L' Appartement, die ik nooit gezien heb. Deze was in ieder geval erg de moeite waard. Het verhaal wordt op een orginele manier verteld.

Cijfer: 8,0
  maandag 24 maart 2008 @ 10:56:28 #98
52357 Lambiekje
pi_57575048
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Die over het letterlijke "you are okay in my book."
Over de carchase ben ik het totaal niet eens met je. Over carchasen gesproken, na al dat gerace in Death Proof werd ik er aan herrinnert dat ik deze klassieker nog nooit had gezien:
[quote]

Dus een 9 voor een film waar 1 aardige oneliner en 15 seconde leuk stuk autogeweld in voorkomt.
pi_57575442
Doom

Matige actiefilm, en eigenlijk precies zoals de spellen. Matig en wazig verhaaltje, veel schieten en monsters. Al vond ik op het laatst de first-person view wel leuk gedaan verder had de film ook maar weinig echt leuke momenten
3

3:10 to Yuma

Dan Evans wil het leven voor zijn gezin een stuk aangenamer maken en besluit om tegen een vergoeding de gevaarlijke crimineel Ben Wade te escorteren naar de gevangenis trein richting Yuma.
Hoewel ik niet echt een fan ben normaal van westerns vond ik dit echt een fantastische film.
8
  maandag 24 maart 2008 @ 11:30:25 #100
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57575579
quote:
Op maandag 24 maart 2008 11:22 schreef Darkzell het volgende:

3:10 to Yuma
[ afbeelding ]
Dan Evans wil het leven voor zijn gezin een stuk aangenamer maken en besluit om tegen een vergoeding de gevaarlijke crimineel Ben Wade te escorteren naar de gevangenis trein richting Yuma.
Hoewel ik niet echt een fan ben normaal van westerns vond ik dit echt een fantastische film.
8
Vanmiddag op BBC2 (rond 1 uur dacht ik) komt het origineel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')