abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2008 @ 12:51:27 #101
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57577071
The Bucket List (2007)

Edward Cole (Jack Nicholson) is een hartloze rijke zak. Carter Chambers (Morgan Freeman) is een hardwerkende automonteur (en weet alle Jeopardy aanwoorden). Op een gegeven belanden beide in het in het ziekenhuis. Carter voor een kanker en Cole voor een hoofdoperatie. Cole in zijn eigen ziekenhuis. Ze raken aan de praat als ze nu eenmaal in dat ziekenhuisbed liggen. De weken gaan voorbij dat ze beide 'vrienden' worden. Op een gegeven moment schrijft Carter een lijst van dingen die hij nog wil doen voor dat hij dood gaat. Toevallig krijgt Edward dat in handen. En vult de lijst nog wat aan met exorbitante zaken als parachute springen, de mooiste vrouw van de wereld kussen. Ze besluiten samen de laatste maanden van hun leven een wereldtour te maken en hun opgestelde bucket list af te werken.

Jack en Morgan zijn toch wel acteergiganten. De chemstrie werkt. En je ziet door toedoen van Carter dat Edward langzaam ontdooit een een aardige vent wordt.

cijfer 7.5 / imdb 7.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57577729
Aachi & Ssipak

zuid-koreaanse animatiefilm over een meisje dat superveel kan poepen in een wereld waarin poep veel geld waard is het klinkt best dom maar het is een hele toffe film met vette vechtscenes
pi_57577776
L' Appartement (Gilles Mimouni, 1996)
Max is een succesvolle jonge zakenman die op het punt staat om te trouwen, als hij plotseling de stem hoort van Lisa, zijn grote liefde die van de ene op de andere dag uit zijn leven verdween. Vanaf dat moment moet alles wijken voor het verlangen om haar terug te vinden. Max raakt verstrikt in een geschiedenis waarin veel niet is wat het lijkt. Sterke Franse film met in de hoodrollen Monica Bellucci en Vincent Cassel. De film steekt goed in elkaar en kiest voor een wat ongebruikelijke vertelwijze in fragmenten en dat dwingt je goed op te blijven letten: Alleen het einde viel me wat tegen, wat te kort door de bocht. Verder ook prima regie. 7.8

The Cotton Club (Francis Ford Coppola, 1984)
Harlem, 1928. Dixie, een cornetspeler, redt Schultz, een onderwereld baron, van een moordpoging. Ten tijde van een bendeoorlog tussen Schultz en de eigenaar van de jazzclub The Cotton Club gebruikt Dixie de bescherming van Schultz. Hij heeft genoeg van al het geweld en besluit zijn eigen weg te gaan richting Hollywood. Wederom maakten Francis Ford Coppola en Mario Puzo samen een maffiafilm, The Cotton Club komt echter niet in de buurt van The Godfather films. Er zijn eigenlijk teveel verhaallijnen die ervoor zorgen dat het een wat onsamenhangende film is geworden. 6.5
pi_57577792
Oeps
  maandag 24 maart 2008 @ 19:14:43 #105
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57584427
My Kid Could Paint That

Het grootste vooroordeel over abstracte kunst lijkt te worden bevestigd: een kind van 3 die schilderijen maakt die voor tienduizenden dollars verkocht worden aan pretentieuze kunstliefhebbers. Maar deze documentaire handelt vooral over de vragen die dit alles oproept. Moet je je kind wel aan zo'n mediacircus blootstellen? Wat voor baat hebben de mensen eromheen? En de belangrijkste: Heeft deze kleuter die schilderijen wel daadwerkelijk gemaakt? De conclusie lijkt dat de vader een flinke vinger in de pap heeft in de creaties, maar enige twijfel blijft.

Mooie docu. Cijfer: 7,5
pi_57585708
Echanted
met Amy Adams, Patrick Dempsey en Susan Sarandon

Een jonge onwetende prinses leeft in de perfecte animatie-wereld. Maar als ze daar problemen krijgt met haar toekomstige schoonmoeder belandt ze in het hedendaagse New York. Ze weet zich geen raad. Maar dan ontmoet ze een aantrekkelijke jonge man en haar wereld verandert ingrijpend. Haar schoonmoeder komt haar nieuwe geluk ook ter oren en deze besluit daar een einde aan te gaan maken.

8.0 Leuke , gezellige film!
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  maandag 24 maart 2008 @ 22:18:24 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57588621
quote:
Op maandag 24 maart 2008 10:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[quote]

Dus een 9 voor een film waar 1 aardige oneliner en 15 seconde leuk stuk autogeweld in voorkomt.
Lezen blijft moeilijk voor je. Dat was één voorbeeld van een imo leuke dialoog uit de hele film. Verder is het minstens een half uur goed autogeweld. Dus een 9 voor een film die ik zelf heel goed, cool en gaaf vind.
pi_57589950
zomerhitte

niet heel bijzonder. sophie leek maar al te graag voortdurend dr kleding uit te willen trekken. sure ze ziet er goed uit maar op den duur werd het triest. wel kreeg ik zin om naar texel te gaan en ik heb niets met dat eiland. goed die sfeer overgebracht dus dat is een pluspuntje. waldemar torenstra vond ik overigens vaak wat dommig en sullig overkomen. sulliger dan zijn boek-character.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door tokyo op 24-03-2008 23:13:34 (oepsss spoiler?) ]
  maandag 24 maart 2008 @ 23:37:56 #109
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57590504
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:29 schreef Hulkio het volgende:
L' Appartement (Gilles Mimouni, 1996)
...
Alleen het einde viel me wat tegen, wat te kort door de bocht. Verder ook prima regie. 7.8
Misschien is de remake 'Wicker park' dan wat voor je
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:02:59 #110
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57590947
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:11 schreef tokyo het volgende:
zomerhitte

niet heel bijzonder. sophie leek maar al te graag voortdurend dr kleding uit te willen trekken. sure ze ziet er goed uit maar op den duur werd het triest.
Ik heb de film ook gezien, maar het aantal echte blootscenes valt heel erg mee. Ze is nog geen 5 minuten bloot te zien denk ik. Komt niet in de buurt van 'Turks fruit' bv, dus ik vind je opmerking best wel overdreven.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:09:16 #111
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57591033
Tropa de Elite

quote:
1997. Kapitein Nascimento van de BOPE wil stoppen met werken vanwege de risico’s die gepaard gaan met zijn werk en hij de aankomende geboorte van zijn eerste kind niet wil missen. Voordat hij definitief kan ophouden met het werk moet hij eerst voor een vervanger zorgen. Tegelijkertijd concentreert de film zich op twee jeugdvrienden, “Matias” en “Neto”, die kadetten bij de militaire politie worden, maar wanhopig worden van de omringende corruptie. Wanneer het pad van Nascimento met die van Matias en Neto kruist hoopt hij in een van de twee een opvolger te vinden.
IMDB-rating: 8.4/10

Wat een ongelofelijk geweldige film . Het verhaal is goed en de uitwerking is ook geweldig.

Mijn cijfer: 9.5/10

en nu ga ik slapen
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:44:32 #112
52357 Lambiekje
pi_57591601
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 00:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik heb de film ook gezien, maar het aantal echte blootscenes valt heel erg mee. Ze is nog geen 5 minuten bloot te zien denk ik. Komt niet in de buurt van 'Turks fruit' bv, dus ik vind je opmerking best wel overdreven.
We worden dan in NL ook preutser en preutser. Er is bijvoorbeeld al geen Fa reclame meer waarbij je het echte werk ziet. SBS blurt al zaken. En middelvingers wordt wegstreept en kut wordt gepiept. ... Naar mijn idee leg je daarmee juist het nadruk er op. Maar oke. Vrouwelijk schoon is ongeoorloofd maar mensen over hoop knallen en bloed dat moet kunnen.

Net als met Global Warming (het wordt verdomme juist kouder) wordt er gezegd door de overheid dat er een versexualisering aan de hand is. Het tegenovergestelde is er aan de hand. Tippelzones verdwijnen, hoerententen moeten dicht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Redactie Games dinsdag 25 maart 2008 @ 00:57:09 #113
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57591774
The Orphanage (El Orfanato) (2007)

Producer: Guillermo Del Toro
Director: Juan Antonio Bayona

IMDB score: 7,8/10

Spaanstalige film, waarin een vrouw haar gezin terugbrengt naar het huis waarin ze was opgegroeid. Ze wil daar een weeshuis voor gehandicapte kinderen op starten. Het verhaal begint een mysterieuze wending te krijgen op het moment dat haar zoontje begint te communiceren met een "onzichtbare" vriend, die allerlei verhalen begint te vertellen over de "verborgen" geschiedenis van dat huis.

Eigenlijk was deze film een beetje stilletjes aan me voorbij gegaan als iemand me even niet verteld had dat deze film geproduceerd was door Guillermo Del Toro. Zijn vorige film Pan's Labyrinth, vond ik erg goed.
En wederom heeft Del Toro, er goed aan gedaan om deze film te produceren.

De film bezorgd je de rillingen op een wat aangenamere manier (het is niet dat je vaak uit je stoel springt, maar het houdt de spanning vrij constant in beweging) door goed gebruik van geluid en schaduwen.
Erg mooie sets, sfeer en toch wel pakkend verhaal/avontuur als je ziet hoe een vrouw eenzaam door een donker labyrinth rent om de puzzel te ontrafelen. Verwacht geen bloederigheid en gore (zoals misschien SAW), maar een zorgvuldig bijna poëtisch, mysterieuze horror/thriller. Het lijkt poëtisch wel wat op Pan's Labyrinth. Maar het behoudt toch z'n eigen stijl. Wat me ook wel opviel is dat er bijna zowat geen Special Effects gebruikt waren (althans niet wat ik zo snel kon ontdekken). Met vrij basic dingen kon de regisseur toch een vrij "creepy" sfeer neerzetten, wat ik best knap vond.

Ik was erg verrast door deze film.. erg mooie film!!
8/10

The Kite Runner (2007)

Director: Marc Forster

Writers (WGA): David Benioff (screenplay)
Khaled Hosseini (novel)

IMDB-Score: 7.9/10

Gebaseerd op het boek The Kite Runner van Khaled Hosseinni. De film speelt zich af in de tijd dat Afghanistan nog vrij was van de Taliban en net voordat de Russische invasie was begonnen.
Het verhaal gaat over 2 vrienden Amir (een welvarend Afghaans kind) en Hassan (een Hazara en zoon van één van bedienden van Amir's vader) die samen graag de straten van Kabul onveilig maakten door te vliegeren. Amir is degene die de vlieger bestuurt en Hassan de "Kite Runner", degene die de concurrende vliegers ophaalt als trofee.

Amir en Hassan worden op een gegeven moment uit elkaar gedreven door enigzins jaloezie (voor Hassan) en schaamte bij Amir en door de invasie van de Russen. Amir vlucht samen met z'n vader naar Amerika, omdat die 2 welvarender zijn. Hassan en zijn vader blijven achter ergens in Afghanistan.

Na jarenlang in Californië wonen krijgt Amir een telefoontje van zijn peetoom uit Afghanistan met het verzoek om terug te keren naar zijn vaderland om de zoon te helpen van z'n "oude verloren" vriend Hassan.

Ik ga verder niet meer vertellen over deze film anders gaat het teveel spoilers bevatten. Het gelijknamig boek heb ik niet gelezen. Maar het geeft je toch wel een duidelijk beeld van hoe het in Afganistan geweest moet zijn voordat de Russen en de Taliban de boel kwamen bezetten.
Het "vliegeren" zelf was ook erg mooi in beeld gebracht, al was het misschien een beetje CGI, het was niet storend. Mooie shots van landschappen en de straten van het vroegere Kabul, (ook al waren veel shots stiekem in China opgenomen)

Samengevat een erg pakkende film over het verhaal van een jongeman, die terugkeert naar z'n vaderland. Vriendschap, liefde, schaamte en schuld zijn wel de belangrijkste dingen die het verhaal dragen.

8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 25-03-2008 15:22:30 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_57591990
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 00:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

als je de zin nog een keer leest, of misschien twee keer, zie je dat ik het heb over "ze wilde". Ze was voortdurend van plan iets van kleding uit te trekken en dat hoorde bij haar rol en dat vond ik een beetje dom. het WULPSE karakter van kathleen had ook op een andere manier naar voren gebracht mogen worden.

en inderdaad niet veel daadwerkelijk blote kutten etc. ik had het vooral over het feit dat ze voortdurend op het punt stond om wel iets uit te trekken of weer ergens in dr onderbroek rondliep.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 02:02:13 #115
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57592334

Dit is op z'n zachtst gezegd een 'weird' filmpje. Lee (Maggie Gyllenhaal) is een jonge vrouw, die in bepaalde situaties de weg kwijt raakt en doet aan zelfverminking. Op een dag ziet ze dat een advocatenkantoor een secretaresse zoekt en besluit te solliciteren. De advocaat is Edward grey (James Spader) en hij neemt haar meteen aan. op een gegeven moment is Edward getuige van een zelfverminking van Lee.. Niet lang daarna weet hij haar ervan te overtuigen dat nooit meer te doen. Als ze dan op een gegeven moment typfouten maakt in een van zijn brieven, krijgt ze een spanking van hier tot Tokyo. Lee weet niet wat haar overkomt, vooral omdat ze het erg prettig blijkt te vinden.

Secretary' vond ik op sommige momenten zeer komisch en ook nog wel aandoenlijk. Helaas ga je nooit echt geven om een personage, wat in mijn ogen een minpuntje is. Toch blijft het allemaal zeer uniek en de spanking scene en de laatste 5 minuten zijn zeer gedurfd. Petje af voor Maggie Gyllenhaal, die ook met 'Strip search' bewees dat ze rollen aandurft die zo ongeveer ieder andere actrice zal weigeren.

Cijfer: 7,0

[ Bericht 3% gewijzigd door scanman01 op 26-03-2008 00:32:52 ]
  Moderator dinsdag 25 maart 2008 @ 08:29:54 #116
9859 crew  Karina
Woman
pi_57593397
Jumper
Aardige actiefilm met wat leuke special effects. Op een gegeven moment heb je wel zoiets van "okay, nou weten we het wel met dat gespring" maar toch wel leuk. Hij duurt niet zo lang, precies goed om geboeid te kunnen blijven kijken.

The Mist
Stephen King verhaal, dus dat is wat mij betreft altijd goed. Spannend en het einde is toch wel zeer verrassend, vooral voor een Amerikaanse film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_57597383
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 00:44 schreef Lambiekje het volgende:

Net als met Global Warming (het wordt verdomme juist kouder) wordt er gezegd door de overheid dat er een versexualisering aan de hand is. Het tegenovergestelde is er aan de hand. Tippelzones verdwijnen, hoerententen moeten dicht.
?
Graag op anoniem
pi_57597750
Een kort overzicht van wat ik afgelopen weekend heb gezien :

Eastern Promises

Verwachtte misschien teveel, want na afloop kon ik niet echt begrijpen waarom deze film als 1 van de besten van 2007 wordt gezien.
Mortensen speelde goed, maar die andere gast (Cassell?) juist weer helemaal niet, en het einde was ook nogal abrupt vond ik.

Geen slechte film, maar ook zeker niet top.

6.5/10

No Country for Old Men

Nog zo’n film waar ik veel van verwachtte, en deze maakte het helemaal waar.
Prachtige shots, sublieme rol van Javier Bardem die de huurmoordenaar echt ijskoud neerzet, en een ijzersterk script.

9/10

I Am Legend

Hier had ik juist weer weinig verwachtingen van, aangezien iedereen die ‘m gezien had zei dat ie enorm tegenviel.

En je raadt het al, ik vond ‘m helemaal niet slecht, de eerste 40 minuten vond ik erg tof gedaan, daarna werd het wel wat minder, maar ik heb me toch prima vermaakt.

Die ‘’zombies’’ vond ik ook nog wel ok, soms zag het er niet uit, maar ze waren best creepy !

Al met al een prima ‘’popcorn-film’’

7.5/10

Finishing the Game

Een komedie waarin men 15 minuten beeldmateriaal heeft gevonden van de laatste film waar Bruce Lee aan werkte, en als eerbetoon wil een groep filmmakers deze film afmaken en zoeken ze naar een Bruce Lee look-a-like.

De trailer had ik een tijd terug gezien en die was echt hilarisch, jammer dat de leukste stukjes van de film ook al in die trailer waren te zien.

Toch was ie bovengemiddeld, en heb ik best nog vaak gelachen.

7.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:00:10 #119
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_57600143
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:41 schreef milagro het volgende:

[..]

nu net gekeken en omg, ik ben helemaal down nu en nee, dat is niet vanwege de kwaliteit vd film dus.

goeie film, dezelfde desperate sfeer als in (bv) the Langoliers (ik doel dan op de short story zelf, niet de verflilming) alleen het einde, hè...
Heb hem gisteravond met mn vriendin gekeken, van twee scenes zat ik echt met open mond te kijken en had zij tranen in haar ogen..
SPOILER
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:09:47 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57602904
The Hudsucker Proxy
Prachtige film van de gebroeders Coen. Het betreft hier een standaard-uitwerking van een niet zo snuggere kerel, die als directeur van een groot bedrijf toch iets geniaals weet neer te zetten. Erg mooi in elkaar gezet en de film heeft continu leuke grapjes. Een aanrader voor iedereen! Cijfer: 8

La Strada
Wel een aardige film van Fellini. Die Giullieta Masina speelt haar karakter en oogst bewondering, maar daarnaast (net als in Ke Notti di Cabiria!) ook irritatie door haar naïeviteit. Het hoort wel bij het verhaal over een zielig niet zo snugger meisje dat opgepikt wordt door een vervelende circusartiest. Ze wordt de hele tijd gebitcht door hem en laat dat ook hartstikke lang doorgaan. Ik zal dus niet te hard zijn over haar karakter. Waarover ik me wel weer continu weet te verbazen is de belabberd slechte nasynchronisatie bij die Italiaanse films . Onbegrijpelijk! Cijfer: 6,5

Invaders from Mars

Kleine David ziet 's avonds achter de heuvel bij zijn huis mysterieuze lichten: de Marsmannetjes zijn geland! Alle volwassenen uit het dorp die te dicht bij de plek des onheils komen, worden gemuteerd en gedragen zich als emotieloze naarlingen, waaronder zijn ouders. Kleine David is ten einde raad en roept de hulp in van een lieftallige dokter. Het dreigt helemaal uit de hand te lopen, als dat maar goed gaat!
Op het einde na (dat een lelijke nasmaak gaf) had deze film wel iets lolligs. Het heeft niet helemaal de tand des tijds doorstaan, veel stock footage is er gebruikt en het verschil tussen dag en nacht blijkt ook niet altijd even helder. Het grote positieve punt daarentegen is het concept dat het hele griezelige verhaal vanuit dat jochie wordt beleefd. Het neigt richting horror zowat en ik kan me voorstellen dat menig kind in de jaren '50 slapeloze nachten heeft gekregen door deze film. Cijfer: 6

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 25-03-2008 17:43:07 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57603116
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:09 schreef Falco het volgende:

La Strada
Wel een aardige film van Fellini. Die Giullieta Masina speelt haar karakter en oogst bewondering, maar daarnaast (net als in Ke Notti di Cabiria!) ook irritatie door haar naïeviteit. Het hoort wel bij het verhaal over een zielig niet zo snugger meisje dat opgepikt wordt door een vervelende circusartiest. Ze wordt de hele tijd gebitcht door hem en laat dat ook hartstikke lang doorgaan. Ik zal dus niet te hard zijn over haar karakter. Waarover ik me wel weer continu weet te verbazen is de belabberd slechte nasynchronisatie bij die Italiaanse films . Onbegrijpelijk! Cijfer: 6,5
Die slechte nasynchronisatie is vooral bij Fellini denk ik hoor, bij de rest van de Italiaanse films valt het toch wel mee?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:24:39 #122
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57603223
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:19 schreef Doff het volgende:

[..]

Die slechte nasynchronisatie is vooral bij Fellini denk ik hoor, bij de rest van de Italiaanse films valt het toch wel mee?
Nog nooit een film van Bernardo Bertolucci gezien? Niet om aan te horen en te zien, verpest voor mij voor een deel de film. Al vind ik het sowieso een slechte regisseur, dat ze ooit 1 van zen films met een oscar hebben beloond begrijp ik nog steeds niet.
pi_57604824
Empire Falls

HBO film, naar een boek van Richard Russo, waarin we de dagelijkse beslommeringen volgen van een aantal inwoner van het stadje Empire Falls.
Lijkt saai, maar is het zó niet, prachtige film met vrijwel alleen maar grote namen, Ed Harris, Paul Newman, Philip Seymour Hoffman, Joanne Woodward... grote namen en dito acteerwerk, erg mooi, zien dus.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:55:33 #124
52357 Lambiekje
pi_57605074
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:33 schreef Mainport het volgende:

[..]

[ afbeelding ] ?
Of wil je het sneeuwen van nu wel normaal noemen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:09:51 #125
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_57605407
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Of wil je het sneeuwen van nu wel normaal noemen
Maartse buien zijn vrij normaal ja. Het weer is overigens iets anders dan het klimaat Naja, DE en WFL zijn verderop.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:14:52 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57605544
Ik wist niet dat Zomerhitte over het klimaat ging.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57605756
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:24 schreef JelleS het volgende:

[..]

Nog nooit een film van Bernardo Bertolucci gezien? Niet om aan te horen en te zien, verpest voor mij voor een deel de film. Al vind ik het sowieso een slechte regisseur, dat ze ooit 1 van zen films met een oscar hebben beloond begrijp ik nog steeds niet.
Ik heb 1900 ooit opgezet maar na 10 minuten weer afgezet. 't Greep me niet en dan is het vooruitzicht van die speelduur nogal zwaarwegend. Ik wil Il Conformista nog wel zien overigens.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 22:19:19 #128
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57610336
The Trouble With Harry
Heerlijke, een voor Hitchcock ongewone soort film: een comedy. Een leuk verhaal dat is doorspekt met scherpe dialogen en sterk acteerwerk. Vooral de prestaties van Sam Marlowe en de debuterende Shirley MacLaine, alsmede de chemie tussen de twee is een genot om naar te kijken.
Geweldige film, heb genoten van begin tot einde.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

The West Wing: Seizoen 4
Man, man, man wat ik heb weer genoten. Was het derde seizoen al briljant, het vierde is nog een stuk beter.Alles wat ik daar destijds al over schreef is ook hier weer van toepassing: briljant acteerwerk, geweldig geschreven scenario`s, vlotte dialogen en heerlijk camerawerk. Echt alles klopt.
Voor mij is dit nu (en dan moet ik nog 3 seizoenen) 1 van de beste series aller tijden.
Vooral de voorlaatste aflevering is fan-tas-tisch. Weet iemand toevallig hoe dat nummer heet dat ze in die aflevering (episode 22) gebruiken als achtergrond muziek in de laatste acte van de aflevering?

9,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 25-03-2008 22:25:38 ]
pi_57611428
No country for old man

Erg goede film met geweldige dialogen en de moordenaar die het echt geweldig speelt. +1 voor de originaliteit met zijn silenced shotgun en zijn stieren dood apparaat

8.5
pi_57611656
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:19 schreef Timo20 het volgende:
Weet iemand toevallig hoe dat nummer heet dat ze in die aflevering (episode 22) gebruiken als achtergrond muziek in de laatste acte van de aflevering?
Ook maar even op dit forum dan Volgens mij is het Angel van Massive Attack
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:28:17 #131
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57612054
vandaag is het gebeurd.. ik heb een film nog voor het eerste uur uitgezet. De primeur was voor Running Scared

Waarom? geen idee, eigenlijk. Kon me totaal niet boeien. derhalve een 1, misschien probeer ik het binnenkort weer.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:58:42 #132
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57612795

Wel, dit is in ieder geval iets wat ik nog nooit eerder heb gezien. Het verhaal zal voor menigeen zeer plat en onsmakelijk klinken, maar na een tijdje is duidelijk dat het wel meevalt. De film gaat over Amy en John, die op het punt staan om te trouwen. John is voor totale eerlijkheid en wil dat Amy hem haar diepste geheim vertelt, iets wat ze nog nooit aan iemand anders heeft verteld. De kijker weet al wat dat is, want dat is in de eerste 5 minuten van de film al getoond. Amy heeft in een echt gestoorde bui tijdens haar schooltijd haar hond een keer gepijpt. Als Amy en John bij haar ouders op visite gaan, besluit ze het John toch te vertellen. Toevallig is haar broer getuige van het gesprek, die het de volgende dag aan hun zeer conservatieve ouders vertelt.
De film stelt eigenlijk de gehele tijd de vraag of je een geliefde echt alles moet vertellen of dat je soms een beetje moet liegen of dingen moet verzwijgen. Zoals gezegd klinkt het allemaal nogal onsmakelijk en plat, maar dat is het dus absoluut niet. Maar echt geweldig is het allemaal ook niet.

Cijfer: 6.5
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 maart 2008 @ 00:14:11 #133
862 Arcee
Look closer
pi_57613036
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 02:02 schreef scanman01 het volgende:
Secretary

Petje af voor Maggie Gyllenhaal
Inderdaad.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:09 schreef Arcee het volgende:
SherryBaby (2006)

[ afbeelding ]

de sterke rol van Maggie Gyllenhaal, die steeds meer favoriet begint te worden. Ik vond haar ook al zo op dreef in Secretary.

Maggie Gyllenhaal.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:46:10 #134
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57613487

Net Cat on a Hot Tin Roof op TCM. Ik had al veel gelezen, niet alleen over de film maar ook over het toneelstuk van de hand van Tennessee Williams. Ik vond de film goed beginnen maar daarna zwakte het nogal af, vooral de lange discussies tussen de familieleden waren nogal saai. Naar het einde toe werd het weer beter en de film heeft een bevredigend einde ook al is de toon in heel de film niet echt happy. Elizabeth Taylor stal hier echt de show en ik moet zeggen dat ik van haar als actrice niet veel verwacht had maar ze speelde het verdomd goed. Haar accent als dat van een Southern Belle was erg goed, zeker gezien ze een Britse is.
Van Paul Newman had ik meer verwacht, vooral in het begin was hij nogal stroef, maar na het einde toe werd dat toch steeds beter, zeker in de scene met zijn vader in de kelder.

Een 7.5
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_57613803
zojuist the hunting party in de sneak gezien.
belachelijke film, ik moest lachen om dingen die niet grappig bedoeld waren, publiek moest lachen om alles (blote tieten!) hij duurde maar anderhalfuur ofzo maar voor mij leek het 3uur. BAH
pi_57614092
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 01:19 schreef tokyo het volgende:
zojuist the hunting party in de sneak gezien.
belachelijke film, ik moest lachen om dingen die niet grappig bedoeld waren, publiek moest lachen om alles (blote tieten!) hij duurde maar anderhalfuur ofzo maar voor mij leek het 3uur. BAH
Ook gezien vandaag bij de Sneak. Vond hem eigenlijk wel goed. Sterk verhaal vond ik. Volgens mij ging het er ook niet echt om of het grappig was, maar ging het meer om de ironie van de zogenaamde weldoenerij...

Het was een beetje moralistisch allemaal, maar dat is leuk als je er van houdt
You're like the water, which when it becomes ice, splits every rock
  woensdag 26 maart 2008 @ 02:36:02 #137
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57614286

Een echte 'met beide benen terug op de grond' film.... Dylan is 16 en heeft een terminale ziekte. In een tv programma zal een wens van hem worden vervuld. Het zou een dagje vissen met zijn sportheld worden, maar op het laatste moment verandert Dylan het in wat hij echt wil: een weekendje met supermodel Nicky. Samen met zijn twee vrienden en zijn moeder doorstaat hij zijn laatste weken, hopend dat Nicky tijd zal vinden om met hem door te brengen. Nicky heeft echter zelf ook genoeg problemen.

Mooie een aangrijpende film. De acteurs spelen hun rollen prima, wat het meteen erg geloofwaardig maakt allemaal. Ik heb op momenten met een brok in m'n keel zitten kijken. Het klinkt allemaal als een woensdagavond film en dat is het misschien ook wel, maar toch vond ik het wel mooi.

Cijfer: 7,0
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:18:59 #138
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57616879
Margot at the Wedding Het is niet veel soeps. Ik heb het echt helemaal gehad met die disfuntionele families. Het doet me geen zier, voelt vrijwel altijd geforceerd aan. En bovendien zit deze vol met verplichte nummertjes. Zoals bijv. het moment met een vingerende Nicole Kidman. Wat deze film nu uiteindelijk moet zeggen is me dan ook een raadsel. Volwassenen zijn net kinderen, en kinderen zijn net volwassenen. Of dat het niet zo uit maakt? Zeg het maar. Ik hoop dat Baumbach zijn depressieve gezeur voortaan lekker voor zichzelf houdt. Het enige wat deze film bij mij naar boven heeft weten te brengen is een slecht humeur.
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:19:41 #139
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57622174
Jui kuen (Drunken Master) (1978, HK, Woo-ping Yuen)

Deze kung-fu film is helemaal geslaagd. Ten eerste zit de film vol actie, om de vijf minuten is er wel een gevecht of trainingsessie. Ten tweede is de actie de hele film al geweldig, maar de uiteindelijke dronken vechtkunst op het einde is helemaal fantastisch. Ten derde is de humor ook grappig en wordt het niet over de top flauw en slecht, zoals dat bij Jackie Chan's Hollywoodfilms wel het geval is.
cijfer: 8.5
  Redactie Games woensdag 26 maart 2008 @ 14:33:26 #140
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57622563
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 14:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jui kuen (Drunken Master) (1978, HK, Woo-ping Yuen)
[ afbeelding ]
Deze kung-fu film is helemaal geslaagd. Ten eerste zit de film vol actie, om de vijf minuten is er wel een gevecht of trainingsessie. Ten tweede is de actie de hele film al geweldig, maar de uiteindelijke dronken vechtkunst op het einde is helemaal fantastisch. Ten derde is de humor ook grappig en wordt het niet over de top flauw en slecht, zoals dat bij Jackie Chan's Hollywoodfilms wel het geval is.
cijfer: 8.5
Eerlijk gezegd vond ik al z'n "westerse producties" maar slecht of ze nou van Australië of NL (Who Am I ) waren. De Hollywood producties zaten vol met corny humor. Wat het niet beter maakte. Op één of andere manier was de actie ook niet helemaal zoals je van de eerdere films gewend was. Maar misschien ligt het gewoon aan de choreografie. Yuen Woo-Ping had deze film op zich genomen. Deze gast is dus precies dezelfde gast die de Kung-Fu scenes in The Matrix regiseerde met z'n "touw-techniek".

Eerdere films van net na dat ie debuteerde op het Witte doek naast Bruce Lee, van em waren toch wel erg goed. En Drunken Master, Police Story 1 & 2 zijn me toch wel het beste bijgebleven. Die Rush Hour films zijn eigenlijk maar een slap aftreksel van Police Story.

Ik krijg toch wel weer een beetje heimwee naar de oude actiefilms..
Binnenkort misschien maar eens de Bruce Lee Box aanschaffen ik zag ze voor 8 euro bij de E-plaza liggen..
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:25:53 #141
52357 Lambiekje
pi_57636953
Safe (1995)
Carol (Julliana Moore) is een vrouw die langzamerhand ziek wordt. Ze probeert van alles. Maar het wordt alleen maar erger. De reguliere doctoren verkondigen dat ze niets heeft. Maar ze krijgt wel spontaan bloedneuzen en dergelijke. Ze laat een allergie-test doen. Als ze op TV over een kuuroord gaat ze daar heen.

Wel aardig neergezet dat een lichaam dat gewoon onze westelijke samenleving met smok, parfumerie en andere chemicalien niet meer aankan.

cijfer 6 / imdb 6.9

Half Nelson
Dan Dunne (Ryan Gosling) is een docent op middelbareschool. Hij is best wel een drugsgebruiker. Als op een dag een van zijn leerlingen hem stoned vindt op het toilet onstaat er een band.
Ryan Gosling kan wel goed een midtwintiger neerzetten die niet goed weet om te gaan met het leven. Wat kan ie apatisch kijken.

cijfer 6 / imdb 7.5

[ Bericht 14% gewijzigd door Lambiekje op 26-03-2008 23:39:32 ]
pi_57637383
ik ben nu das boot aan het kijken
ow het is afgelopen

blijf het stukje dat 1 van de bemanningsleden doordraait toch geweldig vinden
of wanneer ze gibraltar bereiken
blijf het toch een goede film vinden
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:46:04 #143
67640 SaintOfKillers
pi_57637627
Hamlet
De versie uit 1948, die won een beste film-oscar. Deze Hamlet wordt vertolkt door Laurence Olivier, die eveneens een oscar won. Nu is het wel gebruikelijk om alles wat Olivier doet schitterend te vinden, zeker als 't over Shakespeare gaat, maar soms vond ik zijn vertolking toch een tikkeltje... hoe zal ik het omschrijven... te dik aangezet, iets te theatraal. OK, het is een theaterstuk, maar toch. Verder zijn de sets, aankleding en alle andere rollen wel okay, daar kan ik niets negatiefs over zeggen. Toch was er één groot struikelpunt, maar dat kan ik deze film niet verwijten: het Shakespeariaanse Engels .

Goed, het ziet er allemaal mooi uit, klinkt stoer en acteurs zullen er wel op kicken om het als songteksten te komen voordragen, maar ik kan gewoon niet volgen, met al die beeldspraak en onchristelijk vervoegde werkwoorden. Zelfs op papier moet ik me echt zwaar concentreren om het inhoudelijk te begrijpen, maar wanneer het als een razendsnelle dialoog over het scherm passeert, dan moet ik passen, dan weet ik niet eens meer wanneer een nieuwe zin begint, dan is het een woordenstroom in een taal die vaagjes bekend klinkt.

Dat is wel jammer, want eigenlijk heeft deze film nooit de kans gehad dat ik hem echt zou waarderen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 27 maart 2008 @ 01:10:33 #144
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57639364

War of the Worlds 2: The Next Wave (2008) OMG... ik had er al niets van verwacht, maar het is nog minder. Dit is een studentenfilmpje ofzo. Ongelooflijk. C.Thomas Howell speelt de hoofdrol en regisseerde ook. De aarde wordt weer aangevallen. Een vrij groot deel van de film speelt zich af binnenin een van de vechtmchines, wat een beetje lijkt op de binnenkant van een mens. Zeer lachwekkend allemaal.
Ongelooflijk dat Howell zo ver is weggezakt.

Cijfer: 2,0
  Redactie Games donderdag 27 maart 2008 @ 01:29:15 #145
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57639560
WTF hadden ze daar nog een vervolg gemaakt, na het ontzettend dramatische eerste deel..
pi_57641149
The Invasion (2007)

Een of ander vliegmobiel ontploft tijdens de terugkeer naar Aarde met als gevolg dat mensen over de hele wereld besmet raken met buitenaards virus. Het virus tast het gedrag van de besmette mensen aan waardoor ze emotieloos over komen. Psychiater Carol Bennell (Nicole Kidman) merkt dit bij een patient op en al snel is het overleven geblazen.

Ik vond het eerste deel van de film wel aardig, maar meer ook niet. Het tweede deel van de film vond ik minder en nergens werd het ooit spannend.

IMDb: 6.1
OMG: 5.5
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_57641867
Doomsday

Een virus zorgt ervoor dat iedereen in Schotland dood gaat, en Engeland een enorme muur bouwt om ervoor te zorgen dat het virus zich niet verder verspreid. Jaren later duikt het virus in Londen op, en stuurt de regering een team naar Schotland toe om een vaccin te vinden. (aangezien ze geheime beelden hebben van overlevenden.)

Rhona Mitra is de heldin, de film doet een beetje denken aan Mad Max, en als je van over the top actie en gore houdt is dit een absolute aanrader.

8/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:01:19 #148
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57642095
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
HamletToch was er één groot struikelpunt, maar dat kan ik deze film niet verwijten: het Shakespeariaanse Engels .
Misschien is de Brannagh versie iets voor jou, SoK!
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:43:33 #149
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57646587
Gekitotsu! Satsujin ken (The Street Fighter) (1974, Jap, Shigehiro Ozawa)

Het eerste wat opvalt is dat deze Japanse martial-arts film veel smeriger, bruter en geweldadiger is dan zijn Chineze tegenhangers. Sonny Chiba speelt i.v.m. de rollen van Bruce Lee, Jet Li en Jackie Chan een ongelovelijke immorele badass. Hij prikt bijvoorbeeld ogen in en rukt ballen af.
Natuurlijk is er genoeg op te merken aan de film. De sidekick is één van de irritantste en overbodigste ooit. Het acteerwerk is lachwekkend. Maar gelukkig heeft Sonny Chiba een charisma die dat allemaal goed maakt. Maar het allerbelangrijkste: de film is verschrikkelijk vermakelijk.
cijfer: 8

Wu du (Five Deadly Venoms) (1978, HK, Cheh Chang)

Een student moet van zijn overlijdende leraar op zoek gaan naar zijn andere vijf leerlingen, die allemaal een unieke kung fu stijl hebben, (Duizendpoot, Slang, Schorpioen, Hagedis en Kikker) om van de goeden te leren en de slechten uit te schakelen. Al die vijf en de leerling zijn ondertussen ook op zoek naar een schat in bezit van een gemene oud collega van de leraar.
Minpunt van de film is dat er zeker in het begin te weinig gevochten wordt. Er wordt veel tijd verdaan met het voor dit soort films redelijk ingewikkelde plot. Pluspunt is dat de actie, hoewel gering, wel weer zeer vermakelijk was. Zoals Kikker vs. Duizendpoot, Kikker vs. Slang en het grote eindgevecht.
cijfer: 7.5

On the Waterfront (1954, VS, Elia Kazan)

Natuurlijk heeft het een mooi aangrijpend verhaal, natuurlijk is de regie van Kazan sterk, natuurlijk ziet het er prachtig uit, natuurlijk steelt Eva Marie Saint je hart als Edie. Maar de reden dat deze klassieker zo goed is, is voor 90% te danken aan Marlon Brando.
cijfer: 8
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:25:13 #150
67640 SaintOfKillers
pi_57647428
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:01 schreef RuneRose het volgende:
Misschien is de Brannagh versie iets voor jou, SoK!
Die heb ik gezien, net als die versie met Mel Gibson .

Ik zag op IMDb dat er zelfs een versie is met Ethan "zit mijn haar goed" Hawke, dat moet helemaal pijnlijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')