Ik denk dat het "geluid van de zwijgende meerderheid" bij de volgende verkiezingen wel te horen zal zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:00 schreef FOKwa het volgende:
BN'ers steunen manifestatie tegen Wilders
[..]
quote:Spreekuur Wilders blijft stil
Het eerste 'calamiteitenspreekuur' waar 'verontruste Amsterdammers' hun hart kunnen luchten over de komende film van Wilders werd niet echt druk bezocht. Er kwam helemaal niemand.
Het bleef dan ook angstig stil in de Indische Buurt van Amsterdam waar het spreekuur was georganiseerd. 'Het spreekuur wordt dagelijks gehouden door de multiculturele vereniging Assadaaka en Comité Onze Hoop in de Indische Buurt of de Oosterparkbuurt. Volgens Ahmed el Mesri, voorzitter van Assadaaka, 'moeten we elkaar als Nederlanders een beetje bijstaan', zo schrijft het Parool.
El Mesri denkt met zijn levenservaring mensen gerust te kunnen stellen. ''De bedoeling van deze film is chaos en dat gunnen we Wilders niet.''
De organisatie had overigens Wilders zelf ook uitgenodigd. De PVV-leider zat op dat moment echter in denemarken.
El Mesri organiseerde na de moord op Theo van Gogh een drukbezocht spreekuur. El Mesri: ''Ik verwacht ook nu geen drama, maar je weet het nooit,'' citeert het Parool hem.
quote:Kritiek op moslims=antisemitisme?
In een advertentie op de voorpagina van de Volkskrant stelt Harry de Winter de kritiek van Geert Wilders op de Koran en de moslims op een lijn met het antisemitisme. Heeft hij gelijk?
De Marokkaans-Joodse hoogleraar David Pinto, directeur van het Intercultureel Instituut Amsterdam:
‘Ik werd zo boos toen ik die advertentie las. De Winter vergelijkt de kritiek van Wilders met de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog, een volkomen verkeerd vertrekpunt. Wilders zegt hooguit dat de Koran en de islam abject zijn maar hij pleit absoluut niet voor de vernietiging van een heel volk.’
Ronny Naftaniel , directeur van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI):
‘Als Wilders had geroepen over het Oude Testament wat hij nu over de Koran zegt, had hij ook zijn gang mogen gaan. Op de islam en op het Jodendom mag je kritiek hebben, het gaat om een stelsel van normen en waarden waarover je mag zeggen wat je wilt. Wilders richt zijn kritiek vooral op de Koran en dat mag. Als iemand het jodendom een achterlijke godsdienst wil noemen, moet dat ook kunnen. De vergelijking tussen de Joden uit de jaren dertig en de moslims van nu is onterecht. De Joden waren willoos slachtoffer van wat de nazi’s in hun kop hadden. Terwijl we nu te maken hebben met moslimfanatici met extremistische ideeën over het Westen. Daar mag je je tegen keren.’
Rabbijn Raphael Evers, verbonden aan het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap:
‘De Winter heeft zeker een punt. Ik denk dat wij de aantijgingen van Wilders niet zo over onze kant hadden mogen laten gaan. Aan de andere kant is antisemitisme veel meer dan kritiek op een religie, het is de hetze tegen een heel volk.’
Ed van Thijn, in ‘schrijfretraite’, verwijst via de mail naar de Frieda Menco-lezing die hij twee jaar geleden hield:
‘Antisemitisme en moslimhaat zijn loten van één stam, beide vormen van onversneden racisme.’
Meindert Fennema, hoogleraar politieke theorie van etnische verhoudingen aan de Universiteit van Amsterdam:
‘De Winter heeft deels gelijk, de gevoeligheid voor antisemitisme is groot. Er zijn ook rabbijnen die geen handen schudden maar daar wordt geen punt van gemaakt.’
Schrijver Leon de Winter:
‘Het is veel te geforceerd om de situatie van de moslims in Nederland te vergelijken met die van de Joden in het Duitsland van de jaren dertig. Het is een volkomen stupide vergelijking, onzinnige retoriek die de discussie verstoort en maakt dat we niet meer zakelijk kijken naar de integratieproblematiek.
‘Want dat is wat ten grondslag ligt aan de kritiek: de komst van grote groepen mensen met andere normen en waarden heeft tot verwarring geleid. Wilders wil de discussie losmaken over normen en waarden die in de Koran zijn vervat. Dat is een ongewone discussie. Maar die cultuurshock heeft tot nu toe niet geleid tot razzia’s of interneringskampen.’
Ben Kok, joods-christelijk pastor in Amersfoort:
‘Er is geen sprake van moslimdiscriminatie, het is bizar dat te beweren na veertig jaar mislukte integratie. Moslims worden hier zeer welwillend behandeld, ze krijgen aan alle kanten steun en subsidies. De vergelijking met nazi-Duitsland gaat volledig mank. De Joden waren perfect geïntegreerd maar werden de speelbal van Hitlers agressie.’
Mohamed Rabbae, bij de lancering van het Landelijke Beraad voor Marokkanen op 24 januari 2008:
‘Als we in alle opiniestukken van Wilders en de interviews met hem het woord moslim door het woord Jood vervangen, dan pas wordt duidelijk hoe verwerpelijk zijn uitspraken zijn.’
Ronny Naftaniel:
‘Inderdaad, als Wilders had geroepen over dé Joden wat hij over dé moslims beweert, was hij veel steviger aangepakt. Hoewel, ook van ons liggen er aangiften vanwege antisemitisme waar niets mee wordt gedaan. Een daarvan is gericht tegen de gids voor islamitische opvoeding waarin homo’s en Joden worden bedreigd.’
Ed Van Thijn, in zijn lezing:
‘Het kan toch niet zo zijn dat, na alles wat wij weten, nog altijd bevolkingsgroepen in hun totaliteit worden gebrandmerkt en gestigmatiseerd. ‘
David Pinto:
‘Laten we eens ophouden met te roepen: jongens voorzichtig! We zijn nog steeds bezig de moslims dood te knuffelen, nu door te zeggen: wij komen wel voor jullie op, jullie kunnen dat zelf niet.’
Wim de Bie op zijn weblog:
‘(advertentie) Als Wilders hetzelfde over Gereformeerden (en het Nieuwe Testament) gezegd zou hebben als wat hij nu over Moslims (en de Koran) uitkraamt en hij had over dat onderwerp een roman geschreven, dan was die allang een grote bestseller. (En werd er volgend jaar een nieuwe Nederlandse speelfilm van gemaakt.)’
quote:Geert Wilders plaatst zijn anti-Koranfilm Fitna voor 1 april op internet. Dat heeft de politicus dinsdag gezegd in de wandelgangen van de Tweede Kamer. Een exacte datum kon de PVV-leider nog niet noemen.
"Zodra ik het voor elkaar heb, laat ik het u weten", zei Wilders. Hij is momenteel nog bezig de techniek op orde te krijgen. Wilders wil onder meer voorkomen dat de website waarop Fitna verschijnt, bezwijkt onder grote belangstelling.
quote:Op maandag 17 maart 2008 11:04 schreef Meki het volgende:
20 maart: de geboortedag van De Profeet. In de moslimwereld een vrije dag. Kan iedereen dus op straat Nederlandse vlaggen verbranden, of oprukken naar de ambassade om daar vernielingen aan te richten. Waarmee Wilders op zijn beurt zijn gelijk bewijst. Wellicht zelfs voor Wilders iets te boud.
-knip-
Moet ik hieruit concluderen dat Meki het verbranden van de Nederlandse vlag en vernielingen van Nederlandse ambassades goedkeurt?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:24 schreef Meki het volgende:
[..]
elke reactie op die film is meer dan terecht
Ja, want vandalisme getuigt van respect. Jij zou je moeten schamen Meki.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:20 schreef Meki het volgende:
[..]
jij moet al helemaal niet respect in je mond nemen.
alles wat islam is ben jij er tegen.
je moet je schamen... schamen en afvragen of je nog wel een hart hebt
quote:Allah is vergevend en barmhartig.
Echt een heel goed stukje TV was dat, de mensen in Teheran reageerden eigenlijk compleet onverschillig op die foto van Wilders. Totaal geen hysterische reacties.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, heb ik gezien. De meeste Iraniërs waren nogal onverschillig (in Nederland is vrijheid van meningsuiting, daar kan dat gewoon), een aantal tegen, maar ook een aantal voor. Een gesluierde vrouw zei dat het geloof de oorzaak was van haar armetierige bestaan zelfs.
Nova wordt om 00:35 herhaald op Ned2 trouwens.
Dat geeft dan ook prima aan dat eventuele hysterische reacties georkestreerd zijn. Wat het toch een iets ander verhaal maakt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Echt een heel goed stukje TV was dat, de mensen in Teheran reageerden eigenlijk compleet onverschillig op die foto van Wilders. Totaal geen hysterische reacties.
Mijn man is dan jarig. Is het een belediging als ik op de geboortedag van de profeet een Nederlandse vlag uithang?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:04 schreef Meki het volgende:
20 maart: de geboortedag van De Profeet. In de moslimwereld een vrije dag. Kan iedereen dus op straat Nederlandse vlaggen verbranden, of oprukken naar de ambassade om daar vernielingen aan te richten. Waarmee Wilders op zijn beurt zijn gelijk bewijst. Wellicht zelfs voor Wilders iets te boud.
Hoezo dan? Denk je dat Wilders een meerderheid haalt. Meer dan 15 zetels zie ik hem niet halen, kan je toch niet de meerderheid noemen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik denk dat het "geluid van de zwijgende meerderheid" bij de volgende verkiezingen wel te horen zal zijn.
OMG.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:00 schreef FOKwa het volgende:
BN'ers steunen manifestatie tegen Wilders
[..]
Ik zie hem wel 20+ zetels pakken, al ligt het er wel aan hoe Verdonk zich gaat presenteren.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo dan? Denk je dat Wilders een meerderheid haalt. Meer dan 15 zetels zie ik hem niet halen, kan je toch niet de meerderheid noemen.
Samen met Verdonk en de VVD ziek ik hem nog wel dicht in de buurt komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:40 schreef SCH het volgende:
Hoezo dan? Denk je dat Wilders een meerderheid haalt. Meer dan 15 zetels zie ik hem niet halen, kan je toch niet de meerderheid noemen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:10 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Samen met Verdonk en de VVD ziek ik hem nog wel dicht in de buurt komen.
ze kunnen beter samengaan dan kunnen ze nog veel meer stemmen krijgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie hem wel 20+ zetels pakken, al ligt het er wel aan hoe Verdonk zich gaat presenteren.
Jou man stelt niks voorquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man is dan jarig. Is het een belediging als ik op de geboortedag van de profeet een Nederlandse vlag uithang?
Alles mag nu je mag racistisch zijn tegen moslims. je mag vrijheden verminderenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:22 schreef Castor het volgende:
[..]
[..]
Moet ik hieruit concluderen dat Meki het verbranden van de Nederlandse vlag en vernielingen van Nederlandse ambassades goedkeurt?
[..]
Ja, want vandalisme getuigt van respect. Jij zou je moeten schamen Meki.
[..]
In tegenstelling tot de LPF vind ik ze afgelopen jaar het toonbeeld van stabiliteit.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:13 schreef Taurus het volgende:Je moet er toch niet aan denken zeg. Wilders en beleidsvoering. Populistische partijen als de PVV duren nooit lang, zijn gedoemd te mislukken. Zeker als de partij slechts op 1 persoon gestoeld is. Die verkiezingen redden ze nooit, goddank.
Dat zegt genoeg lijkt me.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:24 schreef Meki het volgende:
onze profeet is onze belangrijkste persoon aller tijden
Dat zou een puike regering worden zeg. Afgelopen met het knuffelen maar gewoon actie.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:10 schreef Strolie75 het volgende:
Samen met Verdonk en de VVD ziek ik hem nog wel dicht in de buurt komen.
En als hij op de geboortedag van de profeet het gaat uitzenden is dit de ergste provocatie erger dan die van dictators van vorige eeuwen dan is Nederland echt de lul in de Islamitische gemeenschap in Nederland en elders in de Arabische wereldquote:
Stemmen krijg je door een bevolkinsgroep te beledigen met als doel tot rampzalige ideeenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ze kunnen beter samengaan dan kunnen ze nog veel meer stemmen krijgen.
Wij (moslims) zijn geen ras Meki. Hou op over racisme en maak jezelf niet nog meer belachelijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Alles mag nu je mag racistisch zijn tegen moslims. je mag vrijheden verminderen
dat vinden jullie blijkbaar goed
nou dan mag als reactie vrijheid van protest
Hier begint het al, nog blijven ontkennen dat ze geen ras zijn, ontken het maar gerust ,. ontken maar dat ze geen mensen zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:33 schreef Castor het volgende:
[..]
Wij (moslims) zijn geen ras Meki. Hou op over racisme en maak jezelf niet nog meer belachelijk.
Vrijheid om te protesteren, prima. Maar doe dat zonder geweld en zonder vandalisme.
Snap je nu dat je een punt maakt tegen de Islam ipv voor de Islam?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Jou man stelt niks voor
onze profeet is onze belangrijkste persoon aller tijden
Er zijn genoeg tegen-geluiden uit de Nederlandse samenleving. Blijkbaar hoor jij alleen wat je wilt horen, ik ken nog zo'n persoon....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:28 schreef Meki het volgende:
Nederlanders moeten laten zien wie ze echt zijn
Ze moeten publiek de film afkeuren. Maar in plaats daarvan gaan ze Wilders steunen
Gebeurtenissen: 23 maartquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:38 schreef pmv het volgende:
http://www.fitnathemovie.co.uk
23 maart dus
dat is 1e paasdag, mooi is dat
ik tegen de Islaam, ??quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Snap je nu dat je een punt maakt tegen de Islam ipv voor de Islam?
Ja tegen de Islam, je tracht jouw normen en waarden op te leggen aan andere users en dit doe je beledigend, terwijl datgene is nu waar je van oorsprong tegen bent. Zelfs de persoon waarvoor je opkomt was er tegen.quote:
Echt, waar heb je het over? Ben je vandaag je medicatie vergeten ofzo?!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Hier begint het al, nog blijven ontkennen dat ze geen ras zijn, ontken het maar gerust ,. ontken maar dat ze geen mensen zijn
Hohoho stop evenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja tegen de Islam, je tracht jouw normen en waarden op te leggen aan andere users en dit doe je beledigend, terwijl datgene is nu waar je van oorsprong tegen bent. Zelfs de persoon waarvoor je opkomt was er tegen.
Hohoho stop evenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja tegen de Islam, je tracht jouw normen en waarden op te leggen aan andere users en dit doe je beledigend, terwijl datgene is nu waar je van oorsprong tegen bent. Zelfs de persoon waarvoor je opkomt was er tegen.
Je zei net dat Moslims geen ras zijn. dan zijn ze zeker andere soort mensen zekerquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:44 schreef Castor het volgende:
[..]
Echt, waar heb je het over? Ben je vandaag je medicatie vergeten ofzo?!
Reacties als 'jouw man stelt niets voor' is niet echt vruchtbaar voor een dialoog. Het is beledigend en het is je verlagen tot een niveau waar je tegen strijd.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Hohoho stop even
Mij is altijd uitgelegd dat alles werkt met vrede en dialoog , Maar niet voor mensen als Wilders die letterlijk onze vijand is en altijd zal zijn.
Ik ben tegen geweld en ben ik nog steeeds. Maar lieden zoals Wilders zijn mensen die dialoog afzweren en een oorlog hebben uitgeroepen tegen de Islaam en de Moslims.
Moeten wij dan nog dialoog met die Wildersen aangaan die ons haten
Moslims zijn GEEN ras, moslims zijn aanhanger van een geloof. Net zoals christenen/boedhisten/jehova's/etc. geen ras zijn maar aanhangers van een geloof.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Je zei net dat Moslims geen ras zijn. dan zijn ze zeker andere soort mensen zeker
Dat is waarschijnlijk een hoax-site, is niet op naam van Wilders of PVV geregisteerd. De site van Wilders is een dotcom site.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:38 schreef pmv het volgende:
http://www.fitnathemovie.co.uk
23 maart dus
dat is 1e paasdag, mooi is dat
Nee, die moet je de rug toe keren, wachten tot ze weer normaal kunnen doen. Gast, ken je eigen geloof.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Hohoho stop even
Mij is altijd uitgelegd dat alles werkt met vrede en dialoog , Maar niet voor mensen als Wilders die letterlijk onze vijand is en altijd zal zijn.
Ik ben tegen geweld en ben ik nog steeeds. Maar lieden zoals Wilders zijn mensen die dialoog afzweren en een oorlog hebben uitgeroepen tegen de Islaam en de Moslims.
Moeten wij dan nog dialoog met die Wildersen aangaan die ons haten
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:36 schreef Castor het volgende:
[..]
Er zijn genoeg tegen-geluiden uit de Nederlandse samenleving.
Moslims zijn een bevolkingsgroep, net als homo's, Christenen, PVV stemmers, enz.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Je zei net dat Moslims geen ras zijn. dan zijn ze zeker andere soort mensen zeker
Ja Meki, je bent nou niet echt een voorbeeld van hoe je positief met de islam kan omgaan.quote:
helaas heb jij hier ongelijkquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Reacties als 'jouw man stelt niets voor' is niet echt vruchtbaar voor een dialoog. Het is beledigend en het is je verlagen tot een niveau waar je tegen strijd.
Mohammed als beste man aller tijden benoemen is je normen in een discussie een ander opleggen zodat er geen ruimte meer is voor innoverende punten. Mohammed zelf heeft met verdrag van Hudeybiya 'Boodschapper van Allah' vervangen door 'Zoon van Abdullah', om dialoog te bevorderen, zou je moeten weten en als hij dat al doet over zichzelf, zou je het moeten overwegen.
En JUIST omdat ze je haten moet je in dialoog gaan, al weigeren zij iedere vorm van dialoog, blijven proberen tot ze toegeven, wellicht niet een Wilders, wel genoeg anderen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja Meki, je bent nou niet echt een voorbeeld van hoe je positief met de islam kan omgaan.
Maar ik hou wel van je hoor
voor jou is het geen ras, omdat je persoonlijk moslims niet mag,quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moslims zijn GEEN ras, moslims zijn aanhanger van een geloof. Net zoals christenen/boedhisten/jehova's/etc. geen ras zijn maar aanhangers van een geloof.
Rassen zijn: het kaukasische ras (blanken), het negroide ras, het aziatische ras en nog wat kleinere rassen.
Iemand van het kaukasische ras kan een moslim zijn, iemand van het negroide ras kan een moslim zijn, iemand van het aziatische ras kan moslim zijn, maar moslim is zelf geen ras.
Nooit opgelet op school vroeger...
Prima, doe dat dan tegen Wilders, niet tegen iedereen die het niet helemaal met jouw versie van de Islam eens is.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:01 schreef Meki het volgende:
[..]
helaas heb jij hier ongelijk
Wilders heeft oorlog uitgekondigd aan alle moslims en daarbij behoort geen dialoog
My thoughts exactly.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk een hoax-site, is niet op naam van Wilders of PVV geregisteerd. De site van Wilders is een dotcom site.
Het probleem is dat jij denkt dat je op die manier je zin krijgt. Maar in jouw hoofd is er maar 1 mogelijkheid: Iedereen heeft heilig respect voor jouw religie. En dat kan je niet verwachten. Niet met geweld en ook niet met dialoog.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Hohoho stop even
Mij is altijd uitgelegd dat alles werkt met vrede en dialoog ,
het is 100 % racisme, het feit dat jij het verdedigt zegt meer iets over jou dan elders.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:56 schreef Castor het volgende:
[..]
Moslims zijn een bevolkingsgroep, net als homo's, Christenen, PVV stemmers, enz.
Het menselijk ras bestaat uit een groep mensen die op basis van uiterlijke etnische en/of genetische kenmerken kunnen worden onderscheiden van een andere groep mensen. Dus bijvoorbeeld het zwarte ras, blanke ras, aziatische ras enz.
Je kunt het hebben over discriminatie, maar niet over rascisme. Moslims zijn er in allerlei rassen.
Je kan Wilders onmogelijk de rug keren aan iemand die een oorlog heeft afgekondigd.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, die moet je de rug toe keren, wachten tot ze weer normaal kunnen doen. Gast, ken je eigen geloof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |