Dat was ook mijn gedachten. MMH zei dat nl direkt.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:29 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik haal het eigenlijk uit die opmerking van Onno Hoes: "Heb jij al gestemd [op mij]?"
Bij mijn weten kunnen alleen VVD-ers de nieuwe voorzitter kiezen...
Maar goed: speculatie!
kwam ik ook iets later achterquote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:26 schreef Wickedangel het volgende:
"Ivo Opstelten is ook een homo"![]()
M-M's haar zat echt dramatisch![]()
borisz, de man heet Karhof, met een h![]()
Doe er dan iets aan! Stuur een topicreportje, post in FB, ga je schamen in een hoekje, zoietsquote:
quote:De presentatie is in handen van Matthijs van Nieuwkerk. Zijn tafeldame is Candy Dulfer.
Te gast zijn onder voorbehoud:
- Robbert Ammerlaan van uitgeverij De Bezige Bij is de machtigste man in boekenland.
- De weduwen van Anton Heyboer stelden uit 80.000 schilderijen een tentoonstelling samen.
- Jeroen van Koningsbrugge en Tijl Beckand geven een masterclass over de serie 'Seinfeld'.
En natuurlijk de vaste rubrieken 'De TV Draait Door', 'Fokke en Sukke' en 'De Jakhalzen'. Dit en meer om 19.00 uur op Nederland 3.
Brijant inderdaad. Hoe Harry de Winter terechtgewezen werd ook, trouwens.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:03 schreef Dos37 het volgende:
haha die Iraniers bij de wereld draait door
Dat was goed gedaanquote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:43 schreef T3rr0r het volgende:
Ik vond de Lucky TV wel voorspelbaar maar wel erg grappig
quote:
Is ie toch ook, iedereen kent Wyclef Jeanquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:04 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Van Nieuwkerk noemde Wyclef Jean "een grote man"
Hahaha... inderdaad dat was echt té nep. Ook die vrouw die die China Girls moest promoten was niet helemaal lekker bezig.quote:Op woensdag 19 maart 2008 07:59 schreef Rens_Wilders het volgende:
Die China Girls, wat een verschrikking! Met die pauken en galm terwijl ze met een paar violen in een kleine studio staan te playbacken
'Ik ben voor securalisatie in de door proletariërs gereguleerde stroom aan ambivalente doorstroommogelijkheden in de door hetze en ruzie gedomineerde machtspolitiek van Balkenende 4.'quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:24 schreef DrDentz het volgende:
straks Kim Holland met een mening
quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:32 schreef tong80 het volgende:
'Ik ben voor securalisatie in de door proletariërs gereguleerde stroom aan ambivalente doorstroommogelijkheden in de door hetze en ruzie gedomineerde machtspolitiek van Balkenende 4.'
Ja, alleen Lifestyle.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:15 schreef Wickedangel het volgende:
[..]Ze beweert NRC af en toe te lezen, geloven wij dat?
![]()
quote:Donderdag in DWDD
20-03-2008 09:05
De presentatie is in handen van Matthijs van Nieuwkerk. De tafeldame van Matthijs is Halina Reijn.
- Tweede-Kamerleden Fred Teeven en Harry van Bommel willen een monument oprichten voor de Koerdische slachtoffers van de gifgasaanvallen van Saddam Hoessein.
- Midas Dekkers over zijn omarming van de vergankelijkheid.
- Junkie XL onthult welke internationale popdiva zijn hulp heeft ingeroepen voor een remix op haar nieuwe cd.
En natuurlijk de vaste rubrieken 'De Jakhalzen', 'Fokke & Sukke' en 'De TV Draait Door'. Dit en meer om 19.30 op Nederland 3.
Ja duh. Madonna. Dat is allang bekend.quote:Junkie XL onthult welke internationale popdiva zijn hulp heeft ingeroepen voor een remix op haar nieuwe cd.
Die vraag van Hoffman wilde ik ook supergraag weten. Ik stond al een paar weken op het puntquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:15 schreef Wickedangel het volgende:
[..]Ze beweert NRC af en toe te lezen, geloven wij dat?
![]()
Leuk dat Thom Hoffman vroeg hoe die cartoon van Fokke & Sukke wordt gemaakt. Hij had ook een paar goede vragen aan de firma Rieu.
Hij is goed jaquote:
quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:19 schreef InTrePidIvity het volgende:
Relaxte gast, die Tom Holkenborg
wat een ventjequote:Op donderdag 20 maart 2008 22:36 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Leuk om mensen te zien die het goed doen in het buitenland. Piet Paris was ook tof.
quote:Vrijdag in DWDD
21-03-2008 08:44
De presentatie is vrijdag in handen van Matthijs van Nieuwkerk. Zijn tafelheer is Marc-Marie Huijbregts.
- de succesvolle schrijfster Connie Palmen over literatuur als kunstvorm en over haar nieuwe roman ná 'Lucifer'.
- gitarist Adje van den Berg, bekend van blues- en hardrockbands als Vandenberg en Whitesnake, krijgt de Eddy Christiani-prijs voor zijn bijdrage aan de elektrische gitaarmuziek.
En natuurlijk de vaste rubrieken 'De Jakhalzen', 'Fokke & Sukke' en 'De TV Draait Door'. Dit en meer om 19.30 op Nederland 3.
Erg leuk en veel te kortquote:
ja die bier gozer had veel langer mogen praten ja.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:33 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Erg leuk en veel te kort![]()
Adje vd Berg is zo'n coole gast! M-M: "We moeten terug naar Nijntje!"![]()
Dat Char-gedoe interesseerde me geen bal. Susan Smit zal het jammer hebben gevonden dat niet ter sprake kwam dat ze een heks is. Daar koketteert ze altijd mee
Ja inderdaad. Dan denk ik: "troela dat je bent"quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:20 schreef Arcee het volgende:
Jammer dat mooie Susan die crap van Char gelooft.
Of die andere joker die zogenaamd namen onthoudt van gestorvenen, maar ondertussen weet iemand te ontmaskeren dat zijn vrouw als God speelt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:20 schreef Arcee het volgende:
Jammer dat mooie Susan die crap van Char gelooft.
Er is hier wat ruis op de lijn geloof ik.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of die andere joker die zogenaamd namen onthoudt van gestorvenen, maar ondertussen weet iemand te ontmaskeren dat zijn vrouw als God speelt.![]()
![]()
Waar is de regeling voor een administratieve doodstraf als je hem nodig hebt? (voor Char, begrijp me niet verkeerd)quote:Op zaterdag 22 maart 2008 04:24 schreef erkel het volgende:
"Ze zeggen nooit van: Je kunt het beste als je dood bent meteen naar links"![]()
Char
quote:1 april 2008 verschijnt het nieuwe, autobiografische boek van Susan Smit: Letterhonger. Smit schetst in korte en wat langere verhalen haar persoonlijke leven, haar schrijversschap en haar spirituele overtuiging.
quote:Maandag in DWDD
24-03-2008 09:40
De presentatie is maandag in handen van Menno Bentveld. Zijn tafelheer is Frank Lammers.
Willemijn Verloop over het Amnesty International Filmfestival van Movies that Matter;
De Vlaamse cabaretier Wouter Deprez staat op het punt om door te breken in Nederland;
Harry de Winter over het nieuwe Darwin-project van de VPRO, 'De reis van de Beagle'.
En natuurlijk de vaste rubrieken 'Fokke en Sukke', 'De TV Draait Door' en 'De Jakhalzen'. Dit en meer, vanavond tussen 19.30 en 20.30 uur op Nederland 3.
quote:Dinsdag in DWDD
25-03-2008 09:13
De presentatie is dinsdag in handen van Matthijs van Nieuwkerk. Zijn tafelheer is Hugo Borst.
- Marleen Veldhuis heeft maandag bij de Europese kampioenschappen zwemmen het wereldrecord op de 50 meter vrij verbeterd én drie gouden medailles binnengesleept.
- Tom en Francis Kenter eten alleen rauw voedsel.
- Hans Otjes staat na 18 jaar weer voor het eerst op toneel, in het stuk ‘Hamlet nú.’
- Mike Boddé, Onno Innemee en Kees Torn bundelen hun krachten als het theatertrio C3. Hun voorstelling '3d' gaat in premičre.
- En natuurlijk de rubrieken 'De Jakhalzen', 'De TV Draait Door' en 'Fokke en Sukke'. Dit en meer om 19.30 op Nederland 3.
Hij zegt wat iedereen denkt, maar wel hartstikke netjesquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:42 schreef InTrePidIvity het volgende:
Hugo blijft altijd zo netjes beleefd
DIe gast in New York is echt de slechtste die ik ooit heb gezien.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:47 schreef Jesse_ het volgende:
Die nieuwe jakhals is echt een ontzettende lutser
Kaas en melk werd hij ziek van.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:53 schreef Remzz het volgende:
Hugo had compleet gelijk, geen warm voedsel kan ik me nog wat bij voorstellen maar ook geen kaas/melk en andere zuivelproducten is echt belachelijk.
enigszins ongepast wel omdat dat jongetje er bij zatquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:48 schreef T3rr0r het volgende:
Wow, dat ging ff hard tegen hard zeg. Had niet graag in Matthijs z'n schoenen willen staan
nee, spooky, een neger van 60 jaar met een grote lul is interessantquote:
dat is het enige ja, maar verder heeft Hugo gelijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
enigszins ongepast wel omdat dat jongetje er bij zat
Zou pas echt geschrokken zijn als ze rauw vlees zouden etenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat je beter kunt leven op enkel rauw groen-voer dan dat je nooit groente eet, zo iemand ken ik nl ook.![]()
Zou Hugo nog welkom zijn in DWDD? Het is niet gebruikelijk dat een tafelheer een gast zo aanvalt.
Praat voor jezelf, die vrouw heeft hw een dieet zitten zoeken voor haar zoontje die zowat overal allergies voor is, ze deed /doet het dus ook uit liefde voor haar zoon+ dat ze ook haar manier van leven heeft gevonden , ik vond Hugo kort door de bocht, een paar telefoontjes( hw dietiste)* ten spijt die hij heeft gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:43 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Hij zegt wat iedereen denkt, maar wel hartstikke netjes
Mjah, dat joch is toch aan het denken gezet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:54 schreef Adelante het volgende:
dat was zo grappigquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:06 schreef pekel het volgende:
Die apen toch [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Bull, voldoende alternatieven. Inclusief warme voeding/dranken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:04 schreef maril het volgende:
die vrouw heeft hw een dieet zitten zoeken voor haar zoontje die zowat overal allergies voor is, ze deed /doet het dus ook uit liefde voor haar zoon
En dáár gaat het om en dat joch moet daar onder lijden.quote:+ dat ze ook haar manier van leven heeft gevonden
Die vrouw pakt jou wel vrij makkelijk in. Ze doet het omdat ze het met de achterliggende gedachte eens is, die zoon wordt er in meegesleurd. Misschien heeft hij wel wat allergieën, maar dat was niet de hoofdreden (van wat ik ervan begreep).quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:04 schreef maril het volgende:
[..]
Praat voor jezelf, die vrouw heeft hw een dieet zitten zoeken voor haar zoontje die zowat overal allergies voor is, ze deed /doet het dus ook uit liefde voor haar zoon+ dat ze ook haar manier van leven heeft gevonden , ik vond Hugo kort door de bocht, een paar telefoontjes( hw dietiste)* ten spijt die hij heeft gedaan.
die vla van Melkan was echt superquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:06 schreef pekel het volgende:
Die apen toch [ afbeelding ] [ afbeelding ]
hoogstwaarschijnlijk(was wat lui), en ik vind dat men teveel naar de oor hangt van Hugo, hij is cult daar niet van, wil niet zeggen dat hij ook niet te kort door de bocht kan zijn, btw ik had persoonlijk bijna ook deze manier van voeding gedaan, maar ik houd teveel van pastas en bonen en kaas, het zit er dus helaas niet in.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Die vrouw pakt jou wel vrij makkelijk in. Ze doet het omdat ze het met de achterliggende gedachte eens is, die zoon wordt er in meegesleurd. Misschien heeft hij wel wat allergieën, maar dat was niet de hoofdreden (van wat ik ervan begreep).
Wat betekent 'hw' trouwens?
herstel:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:04 schreef maril het volgende:
[..]
Praat voor jezelf, die vrouw heeft hw een dieet zitten zoeken voor haar zoontje die zowat overal allergies voor is, ze deed /doet het dus ook uit liefde voor haar zoon+ dat ze ook haar manier van leven heeft gevonden , ik vond Hugo kort door de bocht, een paar telefoontjes( hw dietiste)* ten spijt die hij heeft gedaan.
Het was wel wat hard, maar waarschijnlijk niet de eerste keer dat ie zoiets hoort. Dat ie stiekem dingen eet die hij van zijn moeder niet mag en daar vervolgens 3-4 weken ziek van is zegt wel wat over zijn weerstand. Goed en warm eten is gewoon goed en zeker als je nog opgroeit..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er niet voldoende vanaf weet om er een gefundeerde mening over te geven, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het gezond is om zoveel (belangrijke) voedingsstoffen buiten je dagelijkse voeding te laten.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:16 schreef maril het volgende:
[..]
hoogstwaarschijnlijk(was wat lui), en ik vind dat men teveel naar de oor hangt van Hugo, hij is cult daar niet van, wil niet zeggen dat hij ook niet te kort door de bocht kan zijn, btw ik had persoonlijk bijna ook deze manier van voeding gedaan, maar ik houd teveel van pastas en bonen en kaas, het zit er dus helaas niet in.
maar je zou er boeken zoals ik heb gedaan over moeten lezen om haar te begrijpen. maar ik kan het niet opbrengen dus proberen op andere manier gezond te eten/leven.
Maarja ieder kind lijdt toch onder de waanzin van zn oudersquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:09 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Bull, voldoende alternatieven. Inclusief warme voeding/dranken.
Dit is kindermishandeling.
[..]
En dáár gaat het om en dat joch moet daar onder lijden.
Schande.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:00 schreef Remzz het volgende:
Die Engelse aflevering van verbouw mijn tuin o.i.d. in de tv draait door dat kon toch niet echt zijn
Kon me die aflevering van Ook Dat Nog en het betreffende reclamespotje van Menken van Grieken nog wel vaag herinneren.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:43 schreef Rens_Wilders het volgende:
Leuke aflevering. Die apen vond ik nog het beste
Inderdaad. Het Top Gear team deed een parodie op een tuinverbouwprogramma in het kader van een BBC actie voor een goed doel.quote:
Jawel hoor, vriendje van Van Nieuwkerk, hčquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Zou Hugo nog welkom zijn in DWDD? Het is niet gebruikelijk dat een tafelheer een gast zo aanvalt.
Zoals welke belangrijke voedingsstoffen?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:28 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er niet voldoende vanaf weet om er een gefundeerde mening over te geven, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het gezond is om zoveel (belangrijke) voedingsstoffen buiten je dagelijkse voeding te laten.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:39 schreef evil-me het volgende:
Ik vond de houding van Hugo Borst erg storend. Hij stond absoluut niet open en was in zijn ideeen extremistisch omdat hij naar geen enkel tegen argument wilde luisteren.
De vrouw zei: Mijn zoon had astma en was er binnen vier weken vanaf toen we op rauw eten overstapte. Honden overlijden aan menselijke ziektes omdat ze gekookt voedsel binnen krijgen.
En hugo borst ging hier absoluut niet op in. Hij zit zelf vast in zijn patroon. Warm eten is ook maar een gewoonte. Ik denk ook dat op dit gebied nog te weinig onderzoek is gedaan maar dat mevrouw best een punt kan hebben.
Vroeger aten de mensen ook gewoon noten en vruchten.
Dat het kind nu ziek wordt van vlees en melk is erg logisch. Vegetariers krijgen dat ook als ze een tijd lang geen vlees binnen krijgen. En meer dan de helft van de bevolking is lactose intolerant omdat ze niet van jongs af aan zuivelproducten binnen krijgen.
Ook het argument van de moeder over de groeihormonen in vlees en meisjes die om die reden op 9 jarige leeftijd al ongesteld worden, leek mij erg goed mogelijk.
Ik denk dat op dit gebied nog veel onderzoek moet worden gedaan en dat mensen er vooral met een open geest tegenover moeten staan.
Ik denk dat zoiets gewoon te maken heeft met gezonde voeding. Dat meisjes die geen gekookt eten en vlees eten pas laat ongesteld worden komt niet omdat het eigenlijk zo hoort, maar omdat ze te weinig bouwstoffen binnen krijgen en daardoor langzamer groeien oid.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:39 schreef evil-me het volgende:
Ook het argument van de moeder over de groeihormonen in vlees en meisjes die om die reden op 9 jarige leeftijd al ongesteld worden, leek mij erg goed mogelijk.
Begrijp me goed ik eet die zooi ook, maar in vlees zit hormonen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik denk dat zoiets gewoon te maken heeft met gezonde voeding. Dat meisjes die geen gekookt eten en vlees eten pas laat ongesteld worden komt niet omdat het eigenlijk zo hoort, maar omdat ze te weinig bouwstoffen binnen krijgen en daardoor langzamer groeien oid.
Het lijkt me iig sterk dat er zo'n grote hoeveelheid hormonen in vlees zit die ons hele groeiproces versneld.
Nou idd, kreeg er bijna plaatsvervangende schaamte van en dan ook nog 'grappen' over andere caberetiersquote:Op woensdag 26 maart 2008 02:39 schreef tong80 het volgende:
Die cabaretiers zijn wel heel erg onleuk
kan allemaal zo zijn, maar je mag ook best rekening houden met de haalbaarheid in deze, wat betreft je kids, je haalt een heel stuk leuk weg uit hun dagelijks leven als je ze op zo een streng "dieet" zet, waar ze vrijwel niets mogen, alles moeten afslaan, op feestjes, tractaties, na schooltijd bij vriendjes, overal, en alles, en dat jarenlang.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:39 schreef evil-me het volgende:
Ik vond de houding van Hugo Borst erg storend. Hij stond absoluut niet open en was in zijn ideeen extremistisch omdat hij naar geen enkel tegen argument wilde luisteren.
De vrouw zei: Mijn zoon had astma en was er binnen vier weken vanaf toen we op rauw eten overstapte. Honden overlijden aan menselijke ziektes omdat ze gekookt voedsel binnen krijgen.
En hugo borst ging hier absoluut niet op in. Hij zit zelf vast in zijn patroon. Warm eten is ook maar een gewoonte. Ik denk ook dat op dit gebied nog te weinig onderzoek is gedaan maar dat mevrouw best een punt kan hebben.
Vroeger aten de mensen ook gewoon noten en vruchten.
Dat het kind nu ziek wordt van vlees en melk is erg logisch. Vegetariers krijgen dat ook als ze een tijd lang geen vlees binnen krijgen. En meer dan de helft van de bevolking is lactose intolerant omdat ze niet van jongs af aan zuivelproducten binnen krijgen.
Ik denk dat op dit gebied nog veel onderzoek moet worden gedaan en dat mensen er vooral met een open geest tegenover moeten staan.
Dat heet invullen wat jij doet. maar ik wil die docu zien vooor een eerlijke blik erop, alleen heb ik geen idee hoelaat het komt en welke zender.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:26 schreef milagro het volgende:
[..]
kan allemaal zo zijn, maar je mag ook best rekening houden met de haalbaarheid in deze, wat betreft je kids, je haalt een heel stuk leuk weg uit hun dagelijks leven als je ze op zo een streng "dieet" zet, waar ze vrijwel niets mogen, alles moeten afslaan, op feestjes, tractaties, na schooltijd bij vriendjes, overal, en alles, en dat jarenlang.
leef je in een community waar iedereen zo eet, is het een ander verhaal, maar in een gewone omgeving is het voor een kind gewoon niet leuk, klaar en zou je best wat minder rigide kunnen zijn.
het is hetzelfde met geloof, tuurlijk geef je een kind wat mee van je eigen overtuigingen, maar houd het wel haalbaar en laat het vooral geen moeten worden, en wees ook flexibel.
bij deze moeder kreeg ik echt het idee, dat ze bepaalde allergieën het kind aanpraat, en ja, dat kan, als je een kind dagelijks inprent dat het niet tegen "eieren" kan, dan zal het idd een aversie tegen eieren krijgen, en er zelfs ziek van worden, body en mind enzo.
Dat dacht ik gelijk, vooral toen ik ze beide van dichtbij zag. Dat jongetje had een hele gele neus en zijn tanden waren ook geel. Niet gewoon geel, maar ziek-geel. Ook moeders zag er uit alsof ze een terminale ziekte onder de leden had. Dat ze zei dat hij ziek werd van veel producten heeft ermee te maken dat hij eht niet gewend is. Totaal geen systeem, en geen immuniteit. Ze zei dat hij bij zijn vader een stukje kaas had gegeten, en dat ie er 4 weken ziek van was. Dat kan goed mogelijk zijn, maar dat komt omdat hij het niet gewend is. Kijk als jij meerendeels in een jaar binnen zit met de kachel hoog en dikke kleren aan, en je gaat een keer naar buiten, dan heb je het ook steenkoud. Daarom zei me moeder altijd als ik binnen was, doe je jas uit want anders heb je er buiten niks aan. Dat heeft te maken met het bouwen van een immuun systeem. Dat jochie van gister heeft dat totaal niet. Moeder vind dat hij maar nootjes en ander konijnenvoer moet eten. Volgens mij heeft ie ook een groeistoornis opgelopen, want hij zag er klein uit voor zijn leeftijd. Hugo ging net even te ver met zijn mening, al had ie wel een punt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:26 schreef milagro het volgende:
[..]
kan allemaal zo zijn, maar je mag ook best rekening houden met de haalbaarheid in deze, wat betreft je kids, je haalt een heel stuk leuk weg uit hun dagelijks leven als je ze op zo een streng "dieet" zet, waar ze vrijwel niets mogen, alles moeten afslaan, op feestjes, tractaties, na schooltijd bij vriendjes, overal, en alles, en dat jarenlang.
leef je in een community waar iedereen zo eet, is het een ander verhaal, maar in een gewone omgeving is het voor een kind gewoon niet leuk, klaar en zou je best wat minder rigide kunnen zijn.
het is hetzelfde met geloof, tuurlijk geef je een kind wat mee van je eigen overtuigingen, maar houd het wel haalbaar en laat het vooral geen moeten worden, en wees ook flexibel.
bij deze moeder kreeg ik echt het idee, dat ze bepaalde allergieën het kind aanpraat, en ja, dat kan, als je een kind dagelijks inprent dat het niet tegen "eieren" kan, dan zal het idd een aversie tegen eieren krijgen, en er zelfs ziek van worden, body en mind enzo.
Ik hoop dat dat niet het hoogtepunt van hun show was...quote:Op woensdag 26 maart 2008 02:39 schreef tong80 het volgende:
Die cabaretiers zijn wel heel erg onleuk
Dat dus.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:50 schreef wolferl het volgende:
Totaal geen systeem, en geen immuniteit.
quote:De presentatie is woensdag in handen van Matthijs van Nieuwkerk. Zijn tafelheer is Giel Beelen.
- Journalist Harald Doornbos over zijn avontuur in Bosnië, waar een vakantie met oud-collega’s ontaardde in een spannende zoektocht naar Karadzic. Dat verhaal is nu in Hollywood verfilmd, met Richard Gere in de hoofdrol.
- SBS start vrijdag met een nieuwe talentenjacht: 'Holland’s Got Talent'. Dit keer wordt niet alleen gezocht naar zangtalent, iedereen die het Nederlands publiek kan vermaken is welkom, van acrobaten tot buiksprekers. Te gast zijn presentator Gerard Joling en jurylid Patricia Paay.
- Jan Mulder over zijn ergernissen van de maand maart.
En natuurlijk de vaste rubrieken 'De TV Draait Door', 'De Jakhalzen' en 'Fokke en Sukke'. Dit en meer om 19.30 op Nederland 3.
nee dat is gewoon gezond verstand, een kind wat volgens zo'n rigide eetsysteem moet leven, ontzeg je een hoop lol, het krijgt konstant met 'verleidingen' te maken, die het moet afwijzen, omdat zijn moeder hem geleerd heeft dat het slecht is en hij er ziek van zal worden... om het hem dan te ontzeggen, maaaanden, jarenlang, en als hij het dan eens stiekem toch eet, uiteraard dan ziek wordt (well fucking duh), en zij dan kan zeggen "zie je wel?"quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:39 schreef maril het volgende:
[..]
Dat heet invullen wat jij doet. maar ik wil die docu zien vooor een eerlijke blik erop, alleen heb ik geen idee hoelaat het komt en welke zender.
Thanks , zal hem een dezer dagen bekijken, vanavond eerst voetballen(Oranje)quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:07 schreef evil-me het volgende:
De documentaire was van 16.40 tot 17.05 op nederland 3 bij zapp. Maar ik denk dat ie nu ook al op documentaire.nl staat.
Goftedomme, je dagverblijf tot 20:00 uur?quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:07 schreef maril het volgende:
Wat ik kom net thuis, is er met Jan?
quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:21 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Goftedomme, je dagverblijf tot 20:00 uur?
Ik had ze aangeklaagd!.
Gelukkig heb je vanaf maandag weer een uurtje extra om je ding te doen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:21 schreef Xenomaniac het volgende:
Goftedomme, je dagverblijf tot 20:00 uur?
Ik was bij mijn zus, eten elke woensdag) (zilvervliesrijst, visen groenten)en ik zag 2vandaag, heb je het ook gezien, ff online terugkijken dan over vlees.zelfs met mate niet gezondquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:55 schreef milagro het volgende:
[..]
nee dat is gewoon gezond verstand, een kind wat volgens zo'n rigide eetsysteem moet leven, ontzeg je een hoop lol, het krijgt konstant met 'verleidingen' te maken, die het moet afwijzen, omdat zijn moeder hem geleerd heeft dat het slecht is en hij er ziek van zal worden... om het hem dan te ontzeggen, maaaanden, jarenlang, en als hij het dan eens stiekem toch eet, uiteraard dan ziek wordt (well fucking duh), en zij dan kan zeggen "zie je wel?"
een kind wat op feestjes nooit mee mag doen, qua eten en drinken, puur en enkel omdat zijn moeder dat wil, helemaal niet omdat KEIHARD bewezen is dat het slecht is (alles is slecht, ligt er maar aan hoe je er mee omgaat immers, overdaad schaadt en zo) en hij er daadwerkelijk ziek van zal worden.
niets mis met snoep, frisdrank, chips, mits met mate.
niets mis met verwarmd eten, mits gezond bereid.
niets mis met vlees, eieren, kaas, mits met mate.
slechts een enkeling ontwikkelt om wat voor reden een allergie.
dit kind wordt allergiën aangepraat, een ei is eng, daar ga je van spugen, schat!
wat die vrouw doet is exact wat radicale gelovigen doen, iedere context kwijt zijn, interpreteren opdat het weer past in een voorgeprint plaatje, dingen naar zich toeredenerend en meewarig het hoofd schudden bij iedere tegenwerping, omdat "we het gewoon niet willen snappen verder".
niets mis met bewust met eten omgaan, maar wat zij beschreef is gewoon simpelweg doorslaan, ten koste van het leuk voor haar kind, zoals je dat ook bij radicale gelovigen ziet, waarbij verjaardagsfeestjes, kerst vieringen op school, afscheidsmusicals, schoolreisjes etc taboe zijn omdat het geschreven staat en het slecht met je zal aflopen in een hiernamaals als je je niet aan die regels houdt...
Gerenommeerde voedingsdeskundigen als Prof. Dr Katan zijn het niet met je eens. Maar goed, als jij het beter weet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef maril het volgende:
[..]
Ik was bij mijn zus, eten elke woensdag) (zilvervliesrijst, visen groenten)en ik zag 2vandaag, heb je het ook gezien, ff online terugkijken dan over vlees.zelfs met mate niet gezond
Je mag het best niet met me eens zijn geen probleem mee, maar wel als je beledigend begint te doen dan denk ik zoek het uit. ik voer alleen een discussie,quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:27 schreef Xenomaniac het volgende:
Sorry Maril, in SPT loop ik 1 op 1 met je, maar dit. .
Ik zeg niet dat ik het beter weet, kan best als ik de docu terugzie dat ik de vrouw ook te gek bezig vind, maar het gaat mij erom dat het in principe niet slecht is en dat Hugo te kort door de bocht ging IMO.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:33 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Gerenommeerde voedingsdeskundigen als Prof. Dr Katan zijn het niet met je eens. Maar goed, als jij het beter weet.
Vind je jezelf nou ook niet iet wat geschift?quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef maril het volgende:
ik zag 2vandaag, heb je het ook gezien, trouwens van diezelfde koe zul je ook melk kaas en yoghurt krijgen.
jezelf zo fixeren op (vermeend gezond) eten, da's pas niet gezondquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef maril het volgende:
[..]
Ik was bij mijn zus, eten elke woensdag) (zilvervliesrijst, visen groenten)en ik zag 2vandaag, heb je het ook gezien, ff online terugkijken dan over vlees.zelfs met mate niet gezond
trouwens van diezelfde koe zul je ook melk kaas en yoghurt krijgen.
Het vlees wat je op bord krijgt, hebben sommige mensen van de keurendienst van waren goedgekeurd (onder druk) terwijl de beesten ziek waren en niet geschikt is voor consumptie.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:42 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Vind je jezelf nou ook niet iet wat geschift?
Ikzelf eet helaas niet gezond en heb overgewicht.maar ik ben weer mijn eetgedrag aan het veranderen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:48 schreef milagro het volgende:
[..]
jezelf zo fixeren op (vermeend gezond) eten, da's pas niet gezond
Dat ging over zieke dieren die evengoed op de markt worden gebracht: "Vanavond in EénVandaag vertelt de klokkenluider over "de ziekmakende cultuur op het ministerie van Landbouw en bij de Voedsel- en Warenautoriteit, de lobby van de vleessector en de rol van het CDA daarin en over zieke beesten die onterecht door de keuring heen komen en zo in onze voedselketen belanden." Lees en bekijk item. Zieke dieren eten is idd niet gezond denk ik...quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef maril het volgende:
[..]
trouwens van diezelfde koe zul je ook melk kaas en yoghurt krijgen.
oh nou, ik eet ook niet altijd even gezond ws, en heb geen overgewicht, nooit gehad ook, ondanks uuuh alles.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:55 schreef maril het volgende:
[..]
Ikzelf eet helaas niet gezond en heb overgewicht.maar ik ben weer mijn eetgedrag aan het veranderen.
Tegen wie heb jijquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:54 schreef Suko het volgende:
U kunt mij wakker maken voor een middeleeuws vreetfeest met veren in geroosterde zwijnen/herten/fazanten, kruiken wijn, de zoetste soorten fruit en een hofnar die de smerigste/vuigste/gemeenste moppen verteld....ach, zo op z'n tijd nietwaar?!Rauwkosteters zijn niet gezellig, sowieso heb ik niks met al te brave luitjes.
Alleen een reactie op dat rauwkostmens+kind van gisteren, lees de 1e post en zo verder maar door van dit topic.quote:
Oeps sorrie, ja ik heb gelezen, en heb het gisteren gezien bij DWDD !!quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:02 schreef Suko het volgende:
[..]
Alleen een reactie op dat rauwkostmens+kind van gisteren, lees de 1e post en zo verder maar door van dit topic.
quote:
varkensvlees mag ook niet, hčquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze willen je pakken Haaibaaike. Ik zou hun ook een doodsverwensing via PM sturen
Wat ben je toch een achterlijk varken.
quote:Donderdag in DWDD
27-03-2008 09:35
De presentatie is in handen van Matthijs van Nieuwkerk. De tafelheer van Matthijs is Jort Kelder.
- Wim T. Schippers en IJf Blokker over de legendarische show 'Barend is weer bezig!'. Net als de ‘Fred Haché Show’ leidde ook deze reeks tot veel rumoer en zelfs Kamervragen."
- De hele familie Kazan vertelt over hun avonturen met de Keniaanse 'Samburu stam', waarmee zij drie weken doorbrachten voor het SBS-programma 'Groeten uit de Rimboe'.
En natuurlijk de vaste rubrieken 'De TV Draait Door', 'Fokke en Sukke' en 'De Jakhalzen'. Dit en meer om 19.30 op Nederland 3.
Dat was het waarschijnlijk. Dacht dat ze ook al geweest waren toen...quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:46 schreef milagro het volgende:
vooraf ws ja, dit is achteraf.
Natuurlijk kon Hans geen miljoenen bij elkaar toveren.quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:47 schreef DrDentz het volgende:
dus de familie Kazan schnabbelt lekker bij na hun mislukte avontuur in Spanje
Ze zijn nog steeds ondersteboven van zichzelf en hun oplichterij zeker, hč?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:23 schreef Adelante het volgende:
ik vond die auteur ook wel "apart", misschien dat boek maar eens lezen
en die kazan familie vond ik vrij triest, na een persoonlijk failliesement lopen klagen over het gebrek aan luxe en tijdsbesteding bij een inheemse stam uit afrika
Ik mócht niet eens kijken van pappie en mammiequote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:31 schreef tong80 het volgende:
Wim T. Schippers. Ik was er eigenlijk te jong voor maar stiekum keek ik naar Fred Haché en Barend Servet en blote borsten
Ik ook niet lag allang in bed maar had een TV op m'n slaapkamerquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:34 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ik mócht niet eens kijken van pappie en mammie
Wat een erge jeugd heb je gehad dan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:34 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ik mócht niet eens kijken van pappie en mammie
Vré-se-lijkquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat een erge jeugd heb je gehad dan.
quote:Vrijdag in DWDD
28-03-2008 11:07
Matthijs van Nieuwkerk kijkt terug op de Mediamaand Maart, die gedomineerd werd door de Fitna-film van Geert Wilders, de voetbalrechten en het stoppen van BNN's De Nieuwste Show.
- De hoodfredacteur van NOVA, Carel Kuyl
- en voetbalpresentator Humberto Tan van RTL Voetbal.
- Zijn vaste tafelheren zijn Marc-Marie Huijbregts en Joost Zwagerman.
- Dit alles muzikaal omlijst door de band Moke.
Dit en meer, vanavond tussen 19.30 en 20.30 uur op Nederland 3.
Bedankt voor de reminder, ik sla even over!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Laatste vrijdag van de maand is vaak leuk
Dat theekransje is juist meer op de andere vrijdag, doordat MM een hele aflevering 'euh' 'enne' mag roepen. En Mathijs moet daar vervolgens altijd om lachen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:01 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Bedankt voor de reminder, ik sla even over!
Die laatste vrijdag begint steeds meer op een theekransje te lijken.
Marc-Marietje Huijbregts..., Joost Zwagerman...
Ééntje is al erg, laat staan beiden in één uitzending...
En zodra het een beetje inhoudelijk dreigt te worden gaat dat bandje 1 1/2 zinnetje van een cover spelen.
En als dat dan een beetje begint te klinken, moeten ze kappen!
Rare jongens die programmamakers...
Dat doen ze nog bewust ook...ze kijken terug op de mediamaand maart, dus ook de 'beste' filmpjes komen weer langs. Voordeel van deze uitzending is wel dat er nu eens niet gasten zitten die wat te verkopen hebben. De rest van de week hebben echt álle gasten een boek, programma, theaterstuk te promoten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:11 schreef Modus het volgende:
Dat voor de zoveelste keer herhalen van 'grappige' fragmentjes (er zitten er van gisteren bij) mogen ze ook wel eens mee kappen. En Moke er uit trappen, worden die gesponsord door de VARA ofzo?
-edit, aha een medeklager
Verder niks te klagen..
Ik ook, die van Martin Drent.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:40 schreef Roi het volgende:
Helemaal niet jammer, ik had pas een van al die fragmenten gezien
Dan heb je niets gemist.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:15 schreef Dos37 het volgende:
Matig vandaag. De nieuwste show ken ik dan ook niet.
Zijn dat ook niet die gasten die Wilders hebben geholpen om z'n filmpje in mekaar te flanzen?quote:
Bron?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:52 schreef Braamhaar het volgende:
Zijn dat ook niet die gasten die Wilders hebben geholpen om z'n filmpje in mekaar te flanzen?
maar Café de Wereld was weer beter dan Fokke en Sukke, ik vond het altijd wel grappig als Van Gaal tegen de koningin stond te schreeuwen aan de bar.. tja..quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het is in elk geval een stuk beter dan Café 'De Wereld'.
quote:Maandag in DWDD
31-03-2008 08:23
De presentatie is maandag in handen van Joost Karhof. De tafelheer van Joost is Giel Beelen.
De gasten zijn onder meer:
- Advocaat Victor Koppe verdedigt de tweede man van de Rode Khmer,
de architect van de Killing Fields, Nuon Chea.
- Erik de Zwart, de bekende dj en mediaondernemer, keert terug bij Radio Veronica als de stem van dat station én start binnenkort zijn eigen platenmaatschappij;
- Gypsy Violins is een orkest met 100 violisten. Een groot deel is in de studio.
- Arjen Ederveen en Johnny Kraaijkamp junior komen praten over 'The Fantastics'. Een groot Broadway-succes dat naar Nederland komt
Daarnaast natuurlijk de vaste rubrieken 'De TV Draait Door', 'Fokke en Sukke' en 'De Jakhalzen'. Dit en meer om 19.30 uur op Nederland 3.
Beetje suf van die Karhof. Hij moet nog een hoop lerenquote:Op maandag 31 maart 2008 19:43 schreef JanJanJan het volgende:
Giel gepwnd.
Had een mooie 1 aprilgrap bedacht maar die Joost verklapt het, jammer...
Je bent niet met de neus in de boter gevallenquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:17 schreef SCH het volgende:
Nou, ik heb weer eens gekeken en weet meteen weer waarom ik het een waardeloos programma vind. Hysterische gesprekken over niks. Allleen die filmpjes met flaters zijn leuk.
quote:Woensdag in DWDD
02-04-2008 08:57
De presentatie is in handen van Matthijs van Nieuwkerk. De tafeldame van Matthijs is Halina Reijn.
- Oud-wielrenner Johan Museeuw over de Ronde van Vlaanderen
- Zanger Daniel Lohues over de deze week verschenen CD 'Allenig II', waarop hij zingt over onder andere Joni Mitchell, zijn oma, een pastoor op TV en de Drentse horizon.
En natuurlijk 'De TV Draait Door' en 'Fokke en Sukke'. Dit en meer om 19.30 uur op Nederland 3. We zijn iets korter in verband met het voetbal.
Nu maar eens kijken. Die tafeldame voegt idd niks toe.quote:
Moeten volwassenen iederen tutoyeren die jonger is dan?quote:Op donderdag 3 april 2008 01:14 schreef DrDentz het volgende:
waarom vousvoyeren (<- wow), Matthijs is vijf jaar ouder
In België zegt men altijd U tegen een ander persoon.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:14 schreef DrDentz het volgende:
waarom vousvoyeren (<- wow), Matthijs is vijf jaar ouder
quote:De presentatie is in handen van Matthijs van Nieuwkerk. De tafelheer van Matthijs is Koos Postema.
- Wim en Liza Ruska, de Olympisch kampioen judo van 1972 over zijn herstel van de taalstoornis afasie.
- Friso Lammertse, conservator van Museum Boijmans van Beuningen. Hij komt praten over het teruggevonden missende deel van het drieluik ‘De aanbidding der koningen’ van de 15e eeuwse schilder Geertgen tot Sint Jans. Voor het eerst in vijf eeuwen is het drieluik weer samen.
- Leo Blokhuis over de concerten van The Eagles.
En natuurlijk de vaste rubrieken 'De TV Draait Door', 'Fokke en Sukke' en 'De Jakhalzen'. Dit en meer om 19.30 uur op Nederland 3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |