kan allemaal zo zijn, maar je mag ook best rekening houden met de haalbaarheid in deze, wat betreft je kids, je haalt een heel stuk leuk weg uit hun dagelijks leven als je ze op zo een streng "dieet" zet, waar ze vrijwel niets mogen, alles moeten afslaan, op feestjes, tractaties, na schooltijd bij vriendjes, overal, en alles, en dat jarenlang.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:39 schreef evil-me het volgende:
Ik vond de houding van Hugo Borst erg storend. Hij stond absoluut niet open en was in zijn ideeen extremistisch omdat hij naar geen enkel tegen argument wilde luisteren.
De vrouw zei: Mijn zoon had astma en was er binnen vier weken vanaf toen we op rauw eten overstapte. Honden overlijden aan menselijke ziektes omdat ze gekookt voedsel binnen krijgen.
En hugo borst ging hier absoluut niet op in. Hij zit zelf vast in zijn patroon. Warm eten is ook maar een gewoonte. Ik denk ook dat op dit gebied nog te weinig onderzoek is gedaan maar dat mevrouw best een punt kan hebben.
Vroeger aten de mensen ook gewoon noten en vruchten.
Dat het kind nu ziek wordt van vlees en melk is erg logisch. Vegetariers krijgen dat ook als ze een tijd lang geen vlees binnen krijgen. En meer dan de helft van de bevolking is lactose intolerant omdat ze niet van jongs af aan zuivelproducten binnen krijgen.
Ook het argument van de moeder over de groeihormonen in vlees en meisjes die om die reden op 9 jarige leeftijd al ongesteld worden, leek mij erg goed mogelijk.
Ik denk dat op dit gebied nog veel onderzoek moet worden gedaan en dat mensen er vooral met een open geest tegenover moeten staan.
Dat heet invullen wat jij doet. maar ik wil die docu zien vooor een eerlijke blik erop, alleen heb ik geen idee hoelaat het komt en welke zender.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:26 schreef milagro het volgende:
[..]
kan allemaal zo zijn, maar je mag ook best rekening houden met de haalbaarheid in deze, wat betreft je kids, je haalt een heel stuk leuk weg uit hun dagelijks leven als je ze op zo een streng "dieet" zet, waar ze vrijwel niets mogen, alles moeten afslaan, op feestjes, tractaties, na schooltijd bij vriendjes, overal, en alles, en dat jarenlang.
leef je in een community waar iedereen zo eet, is het een ander verhaal, maar in een gewone omgeving is het voor een kind gewoon niet leuk, klaar en zou je best wat minder rigide kunnen zijn.
het is hetzelfde met geloof, tuurlijk geef je een kind wat mee van je eigen overtuigingen, maar houd het wel haalbaar en laat het vooral geen moeten worden, en wees ook flexibel.
bij deze moeder kreeg ik echt het idee, dat ze bepaalde allergieën het kind aanpraat, en ja, dat kan, als je een kind dagelijks inprent dat het niet tegen "eieren" kan, dan zal het idd een aversie tegen eieren krijgen, en er zelfs ziek van worden, body en mind enzo.
Dat dacht ik gelijk, vooral toen ik ze beide van dichtbij zag. Dat jongetje had een hele gele neus en zijn tanden waren ook geel. Niet gewoon geel, maar ziek-geel. Ook moeders zag er uit alsof ze een terminale ziekte onder de leden had. Dat ze zei dat hij ziek werd van veel producten heeft ermee te maken dat hij eht niet gewend is. Totaal geen systeem, en geen immuniteit. Ze zei dat hij bij zijn vader een stukje kaas had gegeten, en dat ie er 4 weken ziek van was. Dat kan goed mogelijk zijn, maar dat komt omdat hij het niet gewend is. Kijk als jij meerendeels in een jaar binnen zit met de kachel hoog en dikke kleren aan, en je gaat een keer naar buiten, dan heb je het ook steenkoud. Daarom zei me moeder altijd als ik binnen was, doe je jas uit want anders heb je er buiten niks aan. Dat heeft te maken met het bouwen van een immuun systeem. Dat jochie van gister heeft dat totaal niet. Moeder vind dat hij maar nootjes en ander konijnenvoer moet eten. Volgens mij heeft ie ook een groeistoornis opgelopen, want hij zag er klein uit voor zijn leeftijd. Hugo ging net even te ver met zijn mening, al had ie wel een punt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:26 schreef milagro het volgende:
[..]
kan allemaal zo zijn, maar je mag ook best rekening houden met de haalbaarheid in deze, wat betreft je kids, je haalt een heel stuk leuk weg uit hun dagelijks leven als je ze op zo een streng "dieet" zet, waar ze vrijwel niets mogen, alles moeten afslaan, op feestjes, tractaties, na schooltijd bij vriendjes, overal, en alles, en dat jarenlang.
leef je in een community waar iedereen zo eet, is het een ander verhaal, maar in een gewone omgeving is het voor een kind gewoon niet leuk, klaar en zou je best wat minder rigide kunnen zijn.
het is hetzelfde met geloof, tuurlijk geef je een kind wat mee van je eigen overtuigingen, maar houd het wel haalbaar en laat het vooral geen moeten worden, en wees ook flexibel.
bij deze moeder kreeg ik echt het idee, dat ze bepaalde allergieën het kind aanpraat, en ja, dat kan, als je een kind dagelijks inprent dat het niet tegen "eieren" kan, dan zal het idd een aversie tegen eieren krijgen, en er zelfs ziek van worden, body en mind enzo.
Ik hoop dat dat niet het hoogtepunt van hun show was...quote:Op woensdag 26 maart 2008 02:39 schreef tong80 het volgende:
Die cabaretiers zijn wel heel erg onleuk
Dat dus.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:50 schreef wolferl het volgende:
Totaal geen systeem, en geen immuniteit.
quote:De presentatie is woensdag in handen van Matthijs van Nieuwkerk. Zijn tafelheer is Giel Beelen.
Te gast zijn onder voorbehoud:
- Journalist Harald Doornbos over zijn avontuur in Bosnië, waar een vakantie met oud-collega’s ontaardde in een spannende zoektocht naar Karadzic. Dat verhaal is nu in Hollywood verfilmd, met Richard Gere in de hoofdrol.
- SBS start vrijdag met een nieuwe talentenjacht: 'Holland’s Got Talent'. Dit keer wordt niet alleen gezocht naar zangtalent, iedereen die het Nederlands publiek kan vermaken is welkom, van acrobaten tot buiksprekers. Te gast zijn presentator Gerard Joling en jurylid Patricia Paay.
- Jan Mulder over zijn ergernissen van de maand maart.
En natuurlijk de vaste rubrieken 'De TV Draait Door', 'De Jakhalzen' en 'Fokke en Sukke'. Dit en meer om 19.30 op Nederland 3.
nee dat is gewoon gezond verstand, een kind wat volgens zo'n rigide eetsysteem moet leven, ontzeg je een hoop lol, het krijgt konstant met 'verleidingen' te maken, die het moet afwijzen, omdat zijn moeder hem geleerd heeft dat het slecht is en hij er ziek van zal worden... om het hem dan te ontzeggen, maaaanden, jarenlang, en als hij het dan eens stiekem toch eet, uiteraard dan ziek wordt (well fucking duh), en zij dan kan zeggen "zie je wel?"quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:39 schreef maril het volgende:
[..]
Dat heet invullen wat jij doet. maar ik wil die docu zien vooor een eerlijke blik erop, alleen heb ik geen idee hoelaat het komt en welke zender.
Thanks , zal hem een dezer dagen bekijken, vanavond eerst voetballen(Oranje)quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:07 schreef evil-me het volgende:
De documentaire was van 16.40 tot 17.05 op nederland 3 bij zapp. Maar ik denk dat ie nu ook al op documentaire.nl staat.
Goftedomme, je dagverblijf tot 20:00 uur?quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:07 schreef maril het volgende:
Wat ik kom net thuis, is er met Jan?
quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:21 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Goftedomme, je dagverblijf tot 20:00 uur?
Ik had ze aangeklaagd!.
Gelukkig heb je vanaf maandag weer een uurtje extra om je ding te doen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:21 schreef Xenomaniac het volgende:
Goftedomme, je dagverblijf tot 20:00 uur?
Ik was bij mijn zus, eten elke woensdag) (zilvervliesrijst, visen groenten)en ik zag 2vandaag, heb je het ook gezien, ff online terugkijken dan over vlees.zelfs met mate niet gezondquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:55 schreef milagro het volgende:
[..]
nee dat is gewoon gezond verstand, een kind wat volgens zo'n rigide eetsysteem moet leven, ontzeg je een hoop lol, het krijgt konstant met 'verleidingen' te maken, die het moet afwijzen, omdat zijn moeder hem geleerd heeft dat het slecht is en hij er ziek van zal worden... om het hem dan te ontzeggen, maaaanden, jarenlang, en als hij het dan eens stiekem toch eet, uiteraard dan ziek wordt (well fucking duh), en zij dan kan zeggen "zie je wel?"
een kind wat op feestjes nooit mee mag doen, qua eten en drinken, puur en enkel omdat zijn moeder dat wil, helemaal niet omdat KEIHARD bewezen is dat het slecht is (alles is slecht, ligt er maar aan hoe je er mee omgaat immers, overdaad schaadt en zo) en hij er daadwerkelijk ziek van zal worden.
niets mis met snoep, frisdrank, chips, mits met mate.
niets mis met verwarmd eten, mits gezond bereid.
niets mis met vlees, eieren, kaas, mits met mate.
slechts een enkeling ontwikkelt om wat voor reden een allergie.
dit kind wordt allergiën aangepraat, een ei is eng, daar ga je van spugen, schat!
wat die vrouw doet is exact wat radicale gelovigen doen, iedere context kwijt zijn, interpreteren opdat het weer past in een voorgeprint plaatje, dingen naar zich toeredenerend en meewarig het hoofd schudden bij iedere tegenwerping, omdat "we het gewoon niet willen snappen verder".
niets mis met bewust met eten omgaan, maar wat zij beschreef is gewoon simpelweg doorslaan, ten koste van het leuk voor haar kind, zoals je dat ook bij radicale gelovigen ziet, waarbij verjaardagsfeestjes, kerst vieringen op school, afscheidsmusicals, schoolreisjes etc taboe zijn omdat het geschreven staat en het slecht met je zal aflopen in een hiernamaals als je je niet aan die regels houdt...
Gerenommeerde voedingsdeskundigen als Prof. Dr Katan zijn het niet met je eens. Maar goed, als jij het beter weet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef maril het volgende:
[..]
Ik was bij mijn zus, eten elke woensdag) (zilvervliesrijst, visen groenten)en ik zag 2vandaag, heb je het ook gezien, ff online terugkijken dan over vlees.zelfs met mate niet gezond
Je mag het best niet met me eens zijn geen probleem mee, maar wel als je beledigend begint te doen dan denk ik zoek het uit. ik voer alleen een discussie,quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:27 schreef Xenomaniac het volgende:
Sorry Maril, in SPT loop ik 1 op 1 met je, maar dit. .
Ik zeg niet dat ik het beter weet, kan best als ik de docu terugzie dat ik de vrouw ook te gek bezig vind, maar het gaat mij erom dat het in principe niet slecht is en dat Hugo te kort door de bocht ging IMO.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:33 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Gerenommeerde voedingsdeskundigen als Prof. Dr Katan zijn het niet met je eens. Maar goed, als jij het beter weet.
Vind je jezelf nou ook niet iet wat geschift?quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef maril het volgende:
ik zag 2vandaag, heb je het ook gezien, trouwens van diezelfde koe zul je ook melk kaas en yoghurt krijgen.
jezelf zo fixeren op (vermeend gezond) eten, da's pas niet gezondquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef maril het volgende:
[..]
Ik was bij mijn zus, eten elke woensdag) (zilvervliesrijst, visen groenten)en ik zag 2vandaag, heb je het ook gezien, ff online terugkijken dan over vlees.zelfs met mate niet gezond
trouwens van diezelfde koe zul je ook melk kaas en yoghurt krijgen.
Het vlees wat je op bord krijgt, hebben sommige mensen van de keurendienst van waren goedgekeurd (onder druk) terwijl de beesten ziek waren en niet geschikt is voor consumptie.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:42 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Vind je jezelf nou ook niet iet wat geschift?
Ikzelf eet helaas niet gezond en heb overgewicht.maar ik ben weer mijn eetgedrag aan het veranderen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:48 schreef milagro het volgende:
[..]
jezelf zo fixeren op (vermeend gezond) eten, da's pas niet gezond
Dat ging over zieke dieren die evengoed op de markt worden gebracht: "Vanavond in EénVandaag vertelt de klokkenluider over "de ziekmakende cultuur op het ministerie van Landbouw en bij de Voedsel- en Warenautoriteit, de lobby van de vleessector en de rol van het CDA daarin en over zieke beesten die onterecht door de keuring heen komen en zo in onze voedselketen belanden." Lees en bekijk item. Zieke dieren eten is idd niet gezond denk ik...quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef maril het volgende:
[..]
trouwens van diezelfde koe zul je ook melk kaas en yoghurt krijgen.
oh nou, ik eet ook niet altijd even gezond ws, en heb geen overgewicht, nooit gehad ook, ondanks uuuh alles.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:55 schreef maril het volgende:
[..]
Ikzelf eet helaas niet gezond en heb overgewicht.maar ik ben weer mijn eetgedrag aan het veranderen.
Tegen wie heb jijquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:54 schreef Suko het volgende:
U kunt mij wakker maken voor een middeleeuws vreetfeest met veren in geroosterde zwijnen/herten/fazanten, kruiken wijn, de zoetste soorten fruit en een hofnar die de smerigste/vuigste/gemeenste moppen verteld....ach, zo op z'n tijd nietwaar?!Rauwkosteters zijn niet gezellig, sowieso heb ik niks met al te brave luitjes.
Alleen een reactie op dat rauwkostmens+kind van gisteren, lees de 1e post en zo verder maar door van dit topic.quote:
Oeps sorrie, ja ik heb gelezen, en heb het gisteren gezien bij DWDD !!quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:02 schreef Suko het volgende:
[..]
Alleen een reactie op dat rauwkostmens+kind van gisteren, lees de 1e post en zo verder maar door van dit topic.
quote:
varkensvlees mag ook niet, hèquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze willen je pakken Haaibaaike. Ik zou hun ook een doodsverwensing via PM sturen
Wat ben je toch een achterlijk varken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |