Precies, echt creatief zijn ze daar klaarblijkelijk niet in Kerkrade.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:50 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je moet wel ergens meer begroting uit kunnen halen en ik denk dat de rek er daar al een tijdje uit is.
Hij is bij elke wedstrijd en daarnaast nog bij honderden anderen? Knapquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ambramovic is inderdaad voor de show elke dag op het trainingscomplex, bij elke wedstrijd en daarnaast nog honderden andere wedstrijden![]()
Dat laatste dat weet ik zo net nog niet, mogen eerst de salariskosten wel omlaag. Maar het ging er mij maar om dat hij het nou niet bepaald heeft gedaan omdat hij wat met die club heeft, wat wel zo lijkt door jouw post.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, hij heeft Chelsea gekocht omdat het in Londen ligt en hij er op termijn geld mee kan verdienen
Per club ook? Zoiets bedoel ik dus, dat je per club kunt kijken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[CENTRAAL] Welke voetballer verdient/krijgt het meest?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:05 schreef wolferl het volgende:
Wel is het zeer merkwaardig hoe ADO Den Haag aan die begroting komt, zal dat toch door het nieuwe stadion komen?
Och, PSV zal wel in de topdrie blijven hoor, ook Feyenoord is ze voorlopig nog niet voorbij (hoewel er wel 2/3 van de schuld is afgelost) en de clubs daarachter moeten 35 miljoen inlopen...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:05 schreef wolferl het volgende:
Dat voordeel wat PSV heeft als zij als enigeste Nederlandse club in de CL komt heeft ook weer een groot nadeel.
Hun begroting is grotendeels afhankelijk van het hele gebeuren rondom de CL.
Want stel dat PSV 2 jaar geel kampioen wordt, dan valt nog maar te bezien of ze in de top 3 van club begrotingen zullen zitten.
De enige 2 clubs die nu het voordeel hebben zijn grotendeels Ajax, en in mindere mate Feyenoord.
Stel dat één van deze twee kampioen wordt komend(e) seizoen(en), dan gaat die begroting/omzet aanzienlijk omhoog, en die van PSV zienderogen omlaag.
Wel is het zeer merkwaardig hoe ADO Den Haag aan die begroting komt, zal dat toch door het nieuwe stadion komen?
AZ verdubbelde ook in twee jaar en zakken alweer terug. Ik zie Twente zichzelf niet nogeens dubbelen op zeer korte termijn, die laatste stap is natuurlijk het grootst...quote:Op maandag 4 augustus 2008 08:51 schreef MaxPower het volgende:
Als Twente het stadion straks rond heeft zie ik ze wel bij de top2 aanhaken. De snelheid waarmee ze nu Heerenveen en AZ inhalen is ongelofelijk.
Klopt, maar nu stellen dat Twente zich bij de top 2 gaat voegen en daarmee dus de begroting meer dan verdubbelt getuigt niet helemaal van realiteitszin, in ieder geval niet op korte termijn. Overigens zit bijvoorbeeld Heracles ook nog in dezelfde regio natuurlijk...quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gebied waaruit Twente kan plukken is wel net wat groter dan AZ volgens mij.
Maar je blijft houden dat het verzorgingsgebied gewoon kleiner is dan clubs uit de dichtbevolkte en rijkere ( overigens ook vollere qua clubs ) randstad. Ook de Ajax en PSV zullen niet stil blijven staan...quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:18 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb het toch ook niet over de korte termijn? "Als ze het stadion rond hebben" schreef ik. Dat duurt nog wel eventjes heb ik begrepen.
En op eerste divisie niveau natuurlijk FC Zwolle en Go Ahead (en in mindere mate AGOVV, Cambuur en Veendam),quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:16 schreef pfaf het volgende:
Dat lijkt me ook wel. Ajax 'blokkeert' het verzorgingsgebied van AZ al snel naar het zuiden toe. Naar het noorden heb je alleen Heerhugowaard, Den Helder en Hoorn. De grote clubs die het gebied van Twente begrenzen zijn Heerenveen, Groningen, Utrecht en Vitesse ( en Schalke.)....
Daarom zei ik ook grote.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:22 schreef DivineJester het volgende:
[..]
En op eerste divisie niveau natuurlijk FC Zwolle en Go Ahead (en in mindere mate AGOVV, Cambuur en Veendam),
Verder wonen er nogal wat minder mensen in de regio natuurlijk, en met name mensen uit de bevolkingskernen zullen eerder voor een club uit de eigen woonplaats zijn dan voor Twente.
Op commercieel gebied heeft de club heel wat steken laten vallen de laatste jaren, commercieel directeur Marcel Michiels is afgelopen seizoen dan ook niet voor niets er uit gegooid. Niet dat het alleen aan hem gelegen zal hebben, maar ik verwacht wel dat de nieuwe mensen op zijn post het veel beter gaan doen en dat de begroting daarom eindelijk weer zal gaan groeien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies, echt creatief zijn ze daar klaarblijkelijk niet in Kerkrade.
Twente wil tot 2010/2011 naar 32 miljoen en in 2011/2012 naar 40-45 miljoen (De Grolsch Veste zit dan op 42.000 plaatsen - waarvan er overigens nu al 30.000 bezet zullen zijn ivm de nieuwe wachtlijst)quote:Op maandag 4 augustus 2008 08:51 schreef MaxPower het volgende:
Als Twente het stadion straks rond heeft zie ik ze wel bij de top2 aanhaken. De snelheid waarmee ze nu Heerenveen en AZ inhalen is ongelofelijk.
Sterker nog. In een straal van 15 km vanuit het centrum van Enschede wonen al 350.000 mensen. In een straal van 30 km. is dit bijna 800.000.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:36 schreef pfaf het volgende:
Daarom zei ik ook grote.
Ik ontken ook niet dat de regio kleiner/dunbevolkter is dan 'de randstand', maar ik denk wel groter dan waar AZ over kan beschikken. 700.000 Tukkers, plus een flinke groep Sallanders, wat Duitsers en Drenthen... Daar kan de Kop van Noord-Holland volgens mij niet tegen op.
Alleen zal de top 3 dan als alles goed gaat ook met de begroting omhoog gaan.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Twente wil tot 2010/2011 naar 32 miljoen en in 2011/2012 naar 40-45 miljoen (De Grolsch Veste zit dan op 42.000 plaatsen - waarvan er overigens nu al 30.000 bezet zullen zijn ivm de nieuwe wachtlijst)
Uiteraard, maar ik denk relatief minder, want daar zie ik de komende tijd geen grote stadionuitbreidingen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen zal de top 3 dan als alles goed gaat ook met de begroting omhoog gaan.
Dan heb je de berichtgeving de afgelopen tijd niet goed gevolgd.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik denk relatief minder, want daar zie ik de komende tijd geen grote stadionuitbreidingen.
Je doelt op de nieuwe Kuip en het stadion in A'dam, waarvan zelfs de plannen nog in de brainstormfase zitten?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:57 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Dan heb je de berichtgeving de afgelopen tijd niet goed gevolgd.
Als het minder gaat, wat maar zo kan gaan gebeuren, dan blijft er misschien minder dan 30.000 over. Niet iedereen op de wachtlijst heeft dan waarschijnlijk meer interesse.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Twente wil tot 2010/2011 naar 32 miljoen en in 2011/2012 naar 40-45 miljoen (De Grolsch Veste zit dan op 42.000 plaatsen - waarvan er overigens nu al 30.000 bezet zullen zijn ivm de nieuwe wachtlijst)
Hm, doemdenken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als het minder gaat, wat maar zo kan gaan gebeuren, dan blijft er misschien minder dan 30.000 over. Niet iedereen op de wachtlijst heeft dan waarschijnlijk meer interesse.
Jij schetst de situatie wel heel rooskleurig voor Twente. Ik denk niet dat ze bij de topdrie in de buurt gaan komen. Van Ajax, PSV en Feyenoord heeft Feyenoord volgens mij de meest conxrete ideeen/plannen voor nieuwbouw van het stadion, daar kan in elk geval de begroting dan ook flink omhoog gaan. Verder is het natuurlijk niet zo dat als Twente nu een paar jaar slecht draait, dat ze in hetzelfde tempo seizoenskaarten zullen blijven verkopen. Van een klein aantal naar een wat groter aantal supporters is heel wat anders dan van een wat groter aantal naar een groot aantal. Twente is wel op weg zich te profileren als vierde club, maar heeft daar sterke concurrentie van Heerenveen en AZ voor natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Hm, doemdenken.
Het ging jarenlang sportief en financieel slecht met Twente en de wachtlijst bleef groeien.
Als er nu al garantie is tot 30.000 seizoenkaarthouders, zal dat de komende 2 jaar alleen maar toenemen. (ongeacht de prestaties, of Twente moet opeens degraderen....). 30.000-32.000 seizoenkaarthouders is principe voldoende om een stadion met 40.000 plekken vrijwel altijd uit te verkopen.
Hetzelfde waarom ik denk dat jullie dat stadion met 19.000 plaatsen wel vol kunnen krijgen.
Ik interpreteerde 'komende tijd' anders dan wat je blijkbaar bedoelt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Je doelt op de nieuwe Kuip en het stadion in A'dam, waarvan zelfs de plannen nog in de brainstormfase zitten?
Tussen vage plannen en de uiteindelijk bouw zit wel een flink aantal jaar hoor
Precies jaquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:32 schreef Zwoerd het volgende:
De begroting van Twente is zelfs 29.5 miljoen ipv 28
quote:De Grolsch Veste wordt binnen twee jaar nogmaals uitgebreid. Dit blijkt uit de speech die voorzitter Joop Munsterman gaf op de jaarlijkse persdag. Er zijn compleet uitgewerkte plannen om in 2009/2010 te beginnen met de tweede ring boven de tribune tegenover Vak P. In het seizoen 2010/2011 moet die uitbreiding dan gereed zijn en komt de capaciteit boven de 30.000 toeschouwers te liggen.
Verder maakte Munsterman bekend dat de begroting voor komend seizoen niet 28 miljoen is, maar 29,5 miljoen. Ook sprak hij nog zijn persoonlijke wens uit: Winnen uit bij Roda JC in de eerste wedstrijd van het seizoen.
PSV zit wel aan hun max volgens mij qua stadion. Ook qua sponsor hoeven ze niet veel te verwachten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik denk relatief minder, want daar zie ik de komende tijd geen grote stadionuitbreidingen.
Twente - maar ook Heerenveen en AZ - zullen in de nabije toekomst bij Feyenoord in de buurt komen, maar het gat tussen Ajax/PSV en de subtop zal niet snel verdwijnen
Nike heeft verlengd en verbeterd. En over Philips schijnt gesproken te worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 03:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
PSV zit wel aan hun max volgens mij qua stadion. Ook qua sponsor hoeven ze niet veel te verwachten.
Nike wel, maar ik had het over de sponsor die voor een schijntje op de shirts staat. Nu CL verleden tijd is dit seizoen en het maar de vraag is of PSV volgend jaar CL speelt, vraag ik me af hoe Philips die gesprekken gaat insteken.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 03:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nike heeft verlengd en verbeterd. En over Philips schijnt gesproken te worden.
Denk dat ze niet veel extra krijgen van Philips. Ajax had geluk dat we net een nieuwe kregen voor de economische crisisquote:Op zaterdag 10 januari 2009 03:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nike heeft verlengd en verbeterd. En over Philips schijnt gesproken te worden.
Die crisis werkt inderdaad niet in het voordeel als je nu een nieuw contract af moet sluiten of op zoek bent naar een nieuwe sponsor.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Denk dat ze niet veel extra krijgen van Philips. Ajax had geluk dat we net een nieuwe kregen voor de economische crisis
Aandeel Philips is niet bepaald gestegen, daarnaast heeft PSV er niets van gebakt in de CL en Philips alleen maar voor geschut geziet en is het nog alles behalve zeker dat PSV volgend jaar in de CL actief is.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die crisis werkt inderdaad niet in het voordeel als je nu een nieuw contract af moet sluiten of op zoek bent naar een nieuwe sponsor.
in de gesprekken met Philips schijnt ook gesproken te worden over het hoe en wat van de toekomst samen. Naar verluid zou Philips kunnen opteren voor een rol wat meer op de achtergrond....quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aandeel Philips is niet bepaald gestegen, daarnaast heeft PSV er niets van gebakt in de CL en Philips alleen maar voor geschut geziet en is het nog alles behalve zeker dat PSV volgend jaar in de CL actief is.
Voeg daarbij dat Philips PSV al jaren afscheept met een fooi en je kunt wel bedenken dat het deze keer geen vetpot gaat worden.
Ik zie het somber in voor PSV. Ze zitten in de houtgreep bij Philips,
valt technisch gezien prima uit te breiden tot tenminste 45.000quote:zitten met een stadion wat niet meer uit te breiden valt,
Dat is nu juist de laatste tijd anders, eidnelijk die positieve ontwikkelingquote:uit de jeugd komt doorgaans niet geweldig veel door,
dat is zeer beroerd ja, zelfs het hele netwerk naar de top is uitgeroeidquote:de mensen met een Zuidamerikaans netwerk zijn buitengegooid, etc...
Kledingsponsoren en contractenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Op www.european-football-statistics.co.uk staan verschillende overzichten van b.v. bezoekersaantallen, uitslagen en topscorers. Is er ook zo'n soort website met overzichten van budgetten van de Europese clubs? Dus totale budget en b.v. shirtsponsors.
quote:PSV en Feyenoord hebben geld harder nodig dan Ajax
Datum: 11-feb-2009 13:13
Door Bart Vlietstra
Waar het armlastige Feyenoord een moord zou doen voor Champions League-kwalificatie en ook voor PSV de CL-miljoenen bittere noodzaak zijn om de begroting kloppend te maken, daar heeft Ajax een stuk meer lucht. Door de beursgang en vele toptransfers beschikt de Amsterdamse club over een fikse reserve. Het is een van de redenen dat er binnen de club geen grote paniek heerst nu Ajax buiten de top twee is gevallen waardoor deelname aan het kampioenenbal op de tocht staat.
Ajax leidde afgelopen jaar een operationeel verlies van vijftien miljoen euro, maar door 22 miljoen euro te cashen uit transfers kwam de club uit op een plus van 7,8 miljoen euro. De forse investeringen van afgelopen zomer, zo’n 34 miljoen euro, kunnen worden uitgesmeerd over de lengte van de diverse contracten, terwijl aan de andere kant van de streep de transfer van Klaas-Jan Huntelaar (27 miljoen) wél in één keer bijgeschreven kan worden. Het compenseert met groot gemak de fiks toegenomen salariskosten.
“Zakelijk staan we er goed voor,” beaamt commercieel directeur Henri van der Aat. Van de kredietcrisis merkt de club, ondanks dat de hoofdsponsor, AEGON, een financiële instelling is, weinig. De contracten zitten stevig dichtgetimmerd. Van der Aat: “De kredietcrisis zouden we alleen in de ticketverkoop kunnen gaan voelen. Maar daar is tot op heden gelukkig geen sprake van.”
De florissante financiële situatie stelt Ajax in staat om komende zomer wederom met een zak geld de transfermarkt op te gaan, zelfs als Champions League-kwalificatie voor het vierde jaar op rij uitblijft. Neemt niet weg dat de financiële tak van de club deelname aan het kampioenenbal toejuicht. Van der Aat: “Dan zit je meteen aan de goede kant van de medaille. Het is natuurlijk de kunst om geen operationeel verlies te hebben. Als we dat toernooi bereiken, hebben we een stuk meer lucht. Maar zonder de Champions League kunnen we het ook nog een tijd goed uitzingen. Die druk ligt er dus niet, al wil de hele club natuurlijk dolgraag weer die Champions League-hymne horen.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |