Hier stopte ik met lezenquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:00 schreef Salvad0R het volgende:
Geen botsing, die is er sowieso niet behalve wat je op TV ziet, 11/9 zou gewoon gebeurd zijn, want het was een false flag operation door de CIA & Mossad zelf.
Want in het oosten slachten de sjieeten de soenieten niet af (en andersom) en in het westen leven katholieken en protestanten ook zo vredig naast elkaar..quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:00 schreef Salvad0R het volgende:Het is gewoon zonde dat in West & Oost geen dezelfde religie heerst, zou conflicten zeker voorkomen.
Niet generaliseren hé? 'Veel' mensen hebben dat nodig, niet alle.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:11 schreef sennetijdeman het volgende:
Ik denk dat een leven zonder godsdienst niet kan
Een mens moet geloven in iets. of het nou jezus of allah is maakt niet uit. Zijn die er niet dan is het wel Bush of beatrix waar mensen in geloven.
Ik denk dat er wel heel veel dingen anders zouden zijn zonder geloof. zoals 9/11 zou niet gebeurd zijn, maar iets anders misschien wel. maar wat er exact anders zou zijn of zijn gegaan weet ik dan weer niet
Mensen moeten ergens tegenop kunnen kijken, anders kunnen we niet leven denk ik.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:09 schreef LasTeR het volgende:
We zouden ten eerste vele malen verder zijn in de wetenschap.
Dat denk ik welquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:09 schreef LasTeR het volgende:
We zouden ten eerste vele malen verder zijn in de wetenschap.
Haha weet nog net zo nietquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:14 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Niet generaliseren hé? 'Veel' mensen hebben dat nodig, niet alle.
Kan je ook uitleggen hoezo je dat vin? Of kom je hier alleen maar die toffequote:Op woensdag 12 maart 2008 18:15 schreef Flashwin het volgende:
[..]
domste opmerking van de week toch wel
Zoek de woorden religie en geloof eens op, volgens mij haal je ze een beetje door elkaar.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:00 schreef Salvad0R het volgende:
Geen botsing, die is er sowieso niet behalve wat je op TV ziet, 11/9 zou gewoon gebeurd zijn, want het was een false flag operation door de CIA & Mossad zelf.
Religie is individueel. Niet gebonden aan groepen of als common denominator, kruistochten zouden er daarom wel gewoon geweest zijn, ookal zouden er geen verschillen zijn tussen de religies. Het zijn mensen in macht die besluiten meer macht te vergaren en religie daarbij als tool te gebruiken.
Religie is iets natuurlijks, zoals je zegt, de onderhouders ervan zijn vertegenwoordigers van de "juiste" moraal, dwz, de manier waarop een samenleving het best in eenheid kan leven. Het is gewoon zonde dat in West & Oost geen dezelfde religie heerst, zou conflicten zeker voorkomen.
Religie kan nooit gebruikt worden als excuus voor individuele daden. Het concept van religie staat in het teken van hoogachting van het werk van de Creator, niet de minachting.
Misdaden zijn individueel, heeft geen enkele religie iets mee te maken, ookal gebruikt de misdadiger het in zijn wereld als excuus.
Wetenschap is een religie op zich, het vervangt elke sprookjesachtige religie met feitelijkheden.
Alsof dat dan zelf geen aanname is.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:18 schreef Salvad0R het volgende:
Ga Zeitgeist kijken als je genoeg hebt van aannames, beoordeel zelf.
best grote fouten eigquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:20 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Alsof dat dan zelf geen aanname is.
Trouwens, in Zeitgeist zitten enkele foutjes, vooral de info over Jezus.
Waarom doet? Vroeger als mensen de wetenschap beoefenden werden ze al snel als ketteraars bestempeld of het was 'het werk van de duivel'. Als deze mensen vrij spel hadden gekregen was de ontwikkeling wel verder geweest.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:15 schreef Flashwin het volgende:
[..]
domste opmerking van de week toch wel
Ik geloof helemaal nergens in. Dat jij gelooft dat mensen iets moeten geloven is alleen maar jouw geloof.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:11 schreef sennetijdeman het volgende:
Een mens moet geloven in iets. of het nou jezus of allah is maakt niet uit. Zijn die er niet dan is het wel Bush of beatrix waar mensen in geloven.
Ik kijk op alles neer en met mij gaat het prima.quote:Ik denk dat er wel heel veel dingen anders zouden zijn zonder geloof. zoals 9/11 zou niet gebeurd zijn, maar iets anders misschien wel. maar wat er exact anders zou zijn of zijn gegaan weet ik dan weer niet
Mensen moeten ergens tegenop kunnen kijken, anders kunnen we niet leven denk ik.
wetenschap en godsdienst zijn niet als 2 autonome stromingen geevolueerd..met name in de middeleeuwen zijn het juist de godsdiensten geweest die wetenschap een ongelooflijke boost hebben gegeven.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:18 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Kan je ook uitleggen hoezo je dat vin?
Ik heb geen geloofquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal nergens in. Dat jij geloofd dat meen iets moeten geloven is alleen maar jouwe geloof.
[..]
Ik kijk op alles neer en met mij gaat het prima.
Dat is maar 1 ding wat ze in Zeitgeist zeggen he, het borrelt van de fouten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jezus is een parodie op de eigenschappen van de Zon in het Universum.
Theorie en praktijk wijken wel eens vaker van me kaar af, is dat een argument ten gunste om essentie van iets te herzien?quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:22 schreef popolon het volgende:
Religie individueel noemen?Was het maar zo. De praktijk laat juist het tegenovergestelde zien.
Religie is tot nu toe nog steeds de grootste tegenwerker van de wetenschap.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
wetenschap en godsdienst zijn niet als 2 autonome stromingen geevolueerd..met name in de middeleeuwen zijn het juist de godsdiensten geweest die wetenschap een ongelooflijke boost hebben gegeven.
Tekenend is ook dat de grootste wetenschappers in de geschiedenis haast allemaal [oprecht]religieus waren.
Maar jij vind wel dat andere mensen niet zonder geloof kunnen?quote:
Een leven zonder geloof kan eigenlijk niet idd, je gelooft altijd wel iets/ vind iets het meest aannemelijke.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:11 schreef sennetijdeman het volgende:
Ik denk dat er wel heel veel dingen anders zouden zijn zonder geloof. zoals 9/11 zou niet gebeurd zijn, maar iets anders misschien wel. maar wat er exact anders zou zijn of zijn gegaan weet ik dan weer niet
Weet je dat wel zeker? Is onze jaartelling niet in religieuze kringen ontstaan?quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:27 schreef LasTeR het volgende:
9/11 zou sowieso wel gebeuren. Of de aanslag ook plaats had gevonden is een tweede.
Om het even uit te werken.. Het is een geboorterecht voor iedere individu om te geloven wat hij/zij zelf wil.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:22 schreef popolon het volgende:
Religie individueel noemen?Was het maar zo. De praktijk laat juist het tegenovergestelde zien.
Was het maar zo. Juist die enge, haast sekte-achtige, groepen creeren godsdienstfanaten. En daarbij doel ik op elke mogelijke godsdienst.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Theorie en praktijk wijken wel eens vaker van me kaar af, is dat een argument ten gunste om essentie van iets te herzien?
Jezus is helemaal niet geboren met kerstmis en ik he de bijbel wel niet gelezen maar dat staat volgens mij ook niet in de bijbelquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jezus is een parodie op de eigenschappen van de Zon in het Universum.
Misschien was jij er ook wel niet geweest zonder religie.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:29 schreef Kjew het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Is onze jaartelling niet in religieuze kringen ontstaan?
Nee ik denk dat er altijd wel iets is waar je in geloofd of zoals ik zeg waar je tegenop kijkt. Of het nou een persoon is of een ding maakt me geen zak uit.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar jij vind wel dat andere mensen niet zonder geloof kunnen?
scherpquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:29 schreef Kjew het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Is onze jaartelling niet in religieuze kringen ontstaan?
Ik ben het eens met je conclusie. Niet met je redenatie.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Om het even uit te werken.. Het is een geboorterecht voor iedere individu om te geloven wat hij/zij zelf wil.
In dat opzicht is religie altijd een individueel concept, mijn inziens zijn er 7 miljard religies.
Als een persoon iemand anders iets aandoet met een religieus oogpunt, dan gaat hij tegen het Godgegeven geboorterecht van die andere dude in, dus dan is het sowieso hypocriet ten opzichte van het concept van religie en wordt het een individuele misdaad.
De 3 major religies worden vooral gebruikt als werktuig om de massa te beteugelen, terwijl de realiteit neerkomt op individuele daden en ideeën.
Zolang je het leven hoogacht zit je goed, mijn inziens.
Wat heet kerstmis bestond in zijn tijd niet eens.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:30 schreef House-Musik het volgende:
[..]
Jezus is helemaal niet geboren met kerstmis en ik he de bijbel wel niet gelezen maar dat staat volgens mij ook niet in de bijbelMaar ik verwijs je voor dit naar het zeitgeist ontkracht topic dat hier wel ergens rondzweeft op fok.
Zelfs Scientology en Rael mag mee doen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:34 schreef Dagonet het volgende:
Is dit weer een monotheïstisch gecentreerd topic.
Ik zie Zeitgeist niet als een docu die niets aanneemt, het is, met het oogpunt op de geschiedenisboeken op school en bijvoorbeeld de bijbel en koran en zo, een objectievere benadering van de realiteit.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:26 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Dat is maar 1 ding wat ze in Zeitgeist zeggen he, het borrelt van de fouten.
Ik kan even opzoeken wat er allemaal mis is, maar dat is dan ook weer een aanname en daar heb jij toch genoeg van? Of heb ik jou compleet verkeerd begrepen?
Debielen zullen er altijd blijven. Religie is in het geval van deze wereld slechts gebruiksvoorwerp om bepaalde daden te rechtvaardigen. Zonder religie zou men iets anders te vinden om een 'slechte' daad te rechtvaardigen, of zou men naar andere dingen zoeken om onderscheid tussen te maken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Was het maar zo. Juist die enge, haast sekte-achtige, groepen creeren godsdienstfanaten. En daarbij doel ik op elke mogelijke godsdienst.
En juist die idiote fanaten zorgen voor veel onrust in de wereld, zo gaat het al eeuwen lang, zo zal het nog wel even doorgaan.
Jammer maar helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |