Fabrikanten treinenquote:
Fabrikanten Scenery en Electraquote:
Een lijst met zeer veel fabrikanten kan je hier vinden.quote:
Foto'squote:
Webwinkelsquote:
quote:
Grmbl. Ja ik ben dat 2 cm hoge HO mannetje wat staat te stampvoeten op het perron. Morgenochtend kan het treinverkeer wel hervat worden zeker?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:20 schreef DaMart het volgende:
Ik wilde vanavond even twee loks uitwisselen tussen hun treinstammen. Rijdt de ene te ver door bij het aankoppelen, waardoor de achterste wagon zijdelings de IC schampt... het spoor bij de lijnwerkplaats staat meteen vol nu .
Ja, de komende acht uur denk ik daar vast wel een keer aanquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:24 schreef Jump het volgende:
Vergeet geen foto van zijn bordje te maken op het station
Ja hoor, ik zet gewoon de wagon-litsstam in ter vervanging .quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grmbl. Ja ik ben dat 2 cm hoge HO mannetje wat staat te stampvoeten op het perron. Morgenochtend kan het treinverkeer wel hervat worden zeker?
Dat is geen gek idee. Daar zit minstens wel een bord-bistro in. waar ik 0,3 milli-druppel koffie kan krijgen voor mijn mannetjequote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:26 schreef DaMart het volgende:
Ja hoor, ik zet gewoon de wagon-litsstam in ter vervanging .
1) Dat is offtopic in een modelspoortopicquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:28 schreef Jump het volgende:
Fles, heb jij een link naar je netplan waar op staat welke bordjes je al hebt en welke niet?
Roestige rails kan je wegmikken, de rest moet je op zich goed kwijt kunnen lijkt mequote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:32 schreef thettes het volgende:
Ik heb even een vraagje, ik wil denk ik mijn Fleischmann spoor + treintjes verkopen, maar deze stammen allen uit ongeveer 1995. Niet digitaal en dergelijke dus. Is dat nog enigszins kwijt te raken of moet ik het gewoon maar bewaren voor de nostalgie?
Roestige rails kan je gebruiken voor vervallen buurtspoortjes te leggenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Roestige rails kan je wegmikken, de rest moet je op zich goed kwijt kunnen lijkt me
Is vast nog wel iets voor te krijgen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:32 schreef thettes het volgende:
Ik heb even een vraagje, ik wil denk ik mijn Fleischmann spoor + treintjes verkopen, maar deze stammen allen uit ongeveer 1995. Niet digitaal en dergelijke dus. Is dat nog enigszins kwijt te raken of moet ik het gewoon maar bewaren voor de nostalgie?
zo oud is het ook weer niet hoor, nergens een roestplekje te bekennenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Roestige rails kan je wegmikken, de rest moet je op zich goed kwijt kunnen lijkt me
Geen probleem om dat te verkopen hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:32 schreef thettes het volgende:
Ik heb even een vraagje, ik wil denk ik mijn Fleischmann spoor + treintjes verkopen, maar deze stammen allen uit ongeveer 1995. Niet digitaal en dergelijke dus. Is dat nog enigszins kwijt te raken of moet ik het gewoon maar bewaren voor de nostalgie?
Wat een leuke site !!!!!!!!quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:00 schreef Jump het volgende:
http://www.nproject.nl/mo(...)w-van-h0-naar-n.html
Dit weekend eens kijken naar een startsetje.
Meteen digitaalquote:
Digitaal is wel iets wat ik wou jaquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meteen digitaal
Bewuste keuze voor Fleischmann? Heb vroeger zelf Minitrix gehad, voordeel daarvan is dat je ook van goedkopere Roco-rails gebruik kunt maken.
Als ik had geweten dat het modelbouwweekend er was, was ik misschien wel gegaan. Maar ik wist het dus niet .quote:Op zondag 6 april 2008 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
dit weekend was Modelbouwweekend in het Spoorwegmuseum Niemand geweest?
Nou ja ik kon het niet laten om ook daar op de bordjes te schieten
[ afbeelding ]
Toch eens die agenda wat beter in de gaten houden dan, in plaats van alleen op het forum daar rondhangen .quote:Op zondag 6 april 2008 19:13 schreef Jump het volgende:
http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_events&Itemid=27
Mooie agenda, doch niet compleet.
neequote:Op woensdag 9 april 2008 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand hier toevallig die
1. Märklin rijdt EN
2. Flinke aankopen in de planning heeft EN
3. regio Den Bosch woont?
Stuur me even een PB
Onze FA is helemaal in zijn elementquote:Op vrijdag 11 april 2008 13:10 schreef Jump het volgende:
Woei, pakketje is toegekomen Dat wordt prutsen deze avond
Ik heb hier achter mij een wat "verloren hoek" van 1.4m op 80cm en daar wou ik een kleine baan bouwen. 1 stationnetje met 2 sporen. Een eventueel tunneltje of brugje erbij. Maar dat laatste zien we nog wel. Het is vooral een baantje om wat te oefenen, aangezien ik niet direct te groot wil beginnen en zoquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:37 schreef Wombcat het volgende:
Leuk
Heb je al ideeën voor een modelbaan?
quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:52 schreef Jump het volgende:
Edit: ik had het verkeerde bericht geëdit, sorry
De ruimte hier kan ik niet echt verder uitbreiden naar 4m² of zo. Op dat stukje wil ik eerder wat dingen uittesten en zo.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:57 schreef Wombcat het volgende:
1,40 x 80 is al leuk voor N, daar kun je wel wat mee.
Ik ben zelf destijds met iets van 1,70 x 90 begonnen. En steeds uitbreiden natuurlijk, tot ik op een gegeven moment een L-vorm met bijna 4 m2 had.
Ben toen overgestapt naar een andere dure en tijdrovende hobby (zie ondertitel).
foto'squote:Op vrijdag 2 mei 2008 23:36 schreef DaMart het volgende:
De afgelopen drie dagen ben ik behoorlijk bezig geweest met de baan. Heb vandaag maar vier keer gips gemaakt om een tunnel van berg te voorzien... en net bij de laatste berg bedenk ik dan weer een trucje om de rosten er natuurlijker uit te laten zien .
Morgen maar eens kijken hoe het met de oude rail in de plantenbak buiten gaat... hopelijk is hij wat verder gaan roesten en kan ik binnenkort mijn in onbruik geraakte kopspoortje neerleggen .
oeh, tof martquote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:12 schreef DaMart het volgende:
Een paar foto's:
De nieuwe berg, met links op de achtergrond de locloods en kerk van St. Niklaus:
[ afbeelding ]
Wat actieve Preisertjes op de nieuwe berg:
[ afbeelding ]
Een stuk perronverlenging bij station Waldbrunn (achter de witte goederenwagen):
[ afbeelding ]
Tuurlijk kan dat. Hopelijk geeft onderstaande een goed beeld. Het is een vrij simpele baan, met 2 ovalen en een klein opstelterrein in het dal, en een enkelsporige lijn naar het bergdorp dat tevens eindstation is, met enkele opstelsporen en een locloods .quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:11 schreef Wombcat het volgende:
Mooi hoor
Kun je ook foto's van de hele baan maken, of zijn die al eens geplaatst?
Wat een toffe baan. Het begint al bijna te kriebelen hier .quote:Op zondag 4 mei 2008 12:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Hopelijk geeft onderstaande een goed beeld. Het is een vrij simpele baan, met 2 ovalen en een klein opstelterrein in het dal, en een enkelsporige lijn naar het bergdorp dat tevens eindstation is, met enkele opstelsporen en een locloods .
De hele baan, gezien in de richting van station (en dorp) Waldbrunn:
[ afbeelding ]
Een deel van de baan in de richting van station en dorp St. Niklaus:
[ afbeelding ]
Zelfde hier!quote:Op maandag 5 mei 2008 22:16 schreef MPG het volgende:
Wat een toffe baan. Het begint al bijna te kriebelen hier .
Dacht het wel.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:53 schreef Pheno het volgende:
Ik zal eens kijken of marklin de enige is met Z,
Zoiets bedoel je?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tof Mart Eigenlijk moet er ook nog zoeen schoonmaakgummetjeswagen bij
Hmm, N is 1:160 en Z ergen sin de 1:2xx toch? Het gaat mij ook (mocht ik het doen, het is niet dat je zoiets in 1x aanschaft) verkrijgbaarheid van treintjes en vooral scenery op juiste schaal. Dan heb ik denk ik een probleem met Z, faller zal wat hebben maar veel bedrijven gaan toch voor de meer gangbare maten.quote:
Hier vind je de Z-catalogus van Faller. Ze hebben vooral dingen voor H0 en spoor N, maar voor Z ook wel een gevarieerd aanbod, zo te zien .quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hmm, N is 1:160 en Z ergen sin de 1:2xx toch? Het gaat mij ook (mocht ik het doen, het is niet dat je zoiets in 1x aanschaft) verkrijgbaarheid van treintjes en vooral scenery op juiste schaal. Dan heb ik denk ik een probleem met Z, faller zal wat hebben maar veel bedrijven gaan toch voor de meer gangbare maten.
Ja.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hmm, N is 1:160 en Z ergen sin de 1:2xx toch?
Treintjes in Z doet alleen Märklin.quote:Het gaat mij ook (mocht ik het doen, het is niet dat je zoiets in 1x aanschaft) verkrijgbaarheid van treintjes en vooral scenery op juiste schaal. Dan heb ik denk ik een probleem met Z, faller zal wat hebben maar veel bedrijven gaan toch voor de meer gangbare maten.
Harske realistisch geluid manquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:05 schreef DaMart het volgende:
Gelukkig maakt die stofzuiger geen herrie .
1:220 ja. Alleen een beetje fatsoenlijke detaillering van je modellen moet je niet kleiner dan HO gaan zitten. Materieel wordt niet goedkoper ook, (trouwens ook niet echt als je groter gaat rijden, Spoor 0 of 1 zelfs, blijft gewoon betaalbaar)quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hmm, N is 1:160 en Z ergen sin de 1:2xx toch?
Daar staat tegenover dat in N meestal de lengte van de rijtuigen wel op de goede schaal is, terwijl in H0 de lange rijtuigen nog wel eens ingekort worden (26,4 meter lange rijtuigen worden vaak 26,4 cm, oftwel 1:100). En een voordeel van N is dat je je stations en sporen realistischer kunt maken, qua lengte. Ook de bochten kun je wat makkelijker wat ruimer (en realistischer maken).quote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1:220 ja. Alleen een beetje fatsoenlijke detaillering van je modellen moet je niet kleiner dan HO gaan zitten.
Je computer bestuurt hem?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe
ik heb tegenwoordig een digitale digitale modelbaan
en nee das geen TYPO!
Ik heb een probleem qua ruimte dus HO gaat denk ik niet lukken. Ik denk dat ik een 3 meter bij 1 meter buro. ALs ik er wat scenery op wil hebben dan zit ik met HO met een rondje, dat lukt nog welquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1:220 ja. Alleen een beetje fatsoenlijke detaillering van je modellen moet je niet kleiner dan HO gaan zitten. Materieel wordt niet goedkoper ook, (trouwens ook niet echt als je groter gaat rijden, Spoor 0 of 1 zelfs, blijft gewoon betaalbaar)
Die ken ikquote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:22 schreef DaMart het volgende:
Net even het materieelpark uitgebreid met een set onderhoudswagons. Een borstelwagen en een stofzuiger .
[ afbeelding ]
Ja, dat klopt. Ik heb daar geen probleem mee op zich, maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen daar last van hebbenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat in N meestal de lengte van de rijtuigen wel op de goede schaal is, terwijl in H0 de lange rijtuigen nog wel eens ingekort worden (26,4 meter lange rijtuigen worden vaak 26,4 cm, oftwel 1:100). En een voordeel van N is dat je je stations en sporen realistischer kunt maken, qua lengte. Ook de bochten kun je wat makkelijker wat ruimer (en realistischer maken).
Maar idd de detaillering van de modellen is wat minder.
ja nou ja, dat is natuurlijk zo. Maar als ruimte een probleem is, dan moet je voor de gein eens hier kijken. Een HO baan in een bloembak, een pizzadoos, je kan het zo gek niet bedenken ruim 250 verschillende micro layouts Inspiratie is daarquote:Op vrijdag 13 juni 2008 20:11 schreef Jump het volgende:
En dat je veel meer N materiaal kwijt kan op dezelfde plaats
Ga naar games&consoles met je MSTSquote:Op vrijdag 13 juni 2008 20:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
uh nee.. die redert de treinen en sporen en omgeving
De baan van DaMart is ook niet zo heel groot, op de foto's in dit topic te zien, en je kunt er wel het een en ander op kwijt.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb een probleem qua ruimte dus HO gaat denk ik niet lukken. Ik denk dat ik een 3 meter bij 1 meter buro. ALs ik er wat scenery op wil hebben dan zit ik met HO met een rondje, dat lukt nog wel
Misschien is dat japanse spul ook wel via internet in Japan te bestellen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 20:28 schreef Pheno het volgende:
Mja, sommigen vinden het technische leuk (DaMart), ik ben meer van de boompjes etc. Een magnetische wagenset erbij zou ik ook erg tof vinden. Wat ik ook een beetje zoek is bv een merk dat de shinkansen levert. Ik ben nogal japan gek, dus een japanse scenery (ja, dat wordt veel zelfbouw), icm de shinkansen en bv ander JR spul zou tof zijn. De shinkansen onder het buro kunnen "verdwijnen" om een draai te maken en later weer eens terug te rijden
Nou ja, ik ben er een ruime 10 jaar uit, dus ik heb geen idee meer wat er mogelijk is
Gewoon bij de modelspoorwinkel vragen, kunnen ze het gewoon bestellen hoor. Setje kostte ongeveer 400 euro .quote:Op vrijdag 13 juni 2008 19:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die ken ik
Alleen ik wist niet dat ie in Nederland te koop was??
En wat kost het?
Ik heb bewust voor H0 gekozen, omdat ik daar nog van alles van ahd van vroeger. Huisjes, treinen, poppetjes, etc. Uiteindelijk wel allemaal nieuwe rails gekocht. En het is alvast een voorschot op de toekomst... mijn volgende huis heeft een enorme modelspoorzolder, waar genoeg ruimte is voor een grotere baan .quote:Op vrijdag 13 juni 2008 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De baan van DaMart is ook niet zo heel groot, op de foto's in dit topic te zien, en je kunt er wel het een en ander op kwijt.
Alleen zou ik met die ruimte liever kiezen voor een baan in schaal N. De baan van DaMart vind ik vrij vol overkomen (je ziet hoofdzakelijk rails), en ik zou liever ook wat meer huisjes en zo zien. Maar da's een persoonlijke keuze natuurlijk .
DaMart, dit is niet als negatieve kritiek bedoeld, je hebt veel met je baan gedaan, alleen zou ik wat andere keuzes maken
Ik vind de scenery maken ook eigenlijk wel het leukste hoor. Ik ben nu vooral aan het oefenen geweest daarmee, en nu hij bijna af is, heb ik ontdekt hoe ik de rotsen realistischer kan maken . Maar nog een klein beetje scenery en dat is klaar. Dan moet er nog een vitrine komen, zodat ik meer treinen kwijt kan .quote:Op vrijdag 13 juni 2008 20:28 schreef Pheno het volgende:
Mja, sommigen vinden het technische leuk (DaMart), ik ben meer van de boompjes etc. Een magnetische wagenset erbij zou ik ook erg tof vinden. Wat ik ook een beetje zoek is bv een merk dat de shinkansen levert. Ik ben nogal japan gek, dus een japanse scenery (ja, dat wordt veel zelfbouw), icm de shinkansen en bv ander JR spul zou tof zijn. De shinkansen onder het buro kunnen "verdwijnen" om een draai te maken en later weer eens terug te rijden
Nou ja, ik ben er een ruime 10 jaar uit, dus ik heb geen idee meer wat er mogelijk is
Op zich is daar nog wel uit te komenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 20:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien is dat japanse spul ook wel via internet in Japan te bestellen?
Nadeel is natuurlijk wel dat de meeste japanse websites in het japans zijn...
Je hebt bij H0 natuurlijk wel wisselstroon (Märklin) en gelijkstroom (de andere fabrikanten, waarbij Trix ook nog met een middenrail werkt en dus niet met de rest uitwisselbaar is).quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Op zich is daar nog wel uit te komen
Ik weet alleen niet of de japanners HO kennen. het maakt niet uit als ik bv een andere fabrikant pak die ik opeen zeg Fleischmann baan zet?
Ziet er goed uitquote:Op zondag 15 juni 2008 23:05 schreef DaMart het volgende:
Het oude, vervallen kopspoor dat ik gisteren heb gemaakt .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een melding van een nieuwe trein is niet compleet zonder foto's he!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Jump het volgende:
Zo, nieuw treintje binnen Nu is het nog wachten op het andere dat nog in bestelling is Ik ben ondertussen een klein plannetje aan het uittekenen voor een kleine oppervlakte. Zo'n 50cm op 120cm, dit om wat de technieken van digitaal rijden te oefenen en andere dingen te testen.
Als er daar iets fout gaat is het niet zo erg, en ik kan er maar van leren
Fotootje zal voor morgen zijn Maar foto komt er hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een melding van een nieuwe trein is niet compleet zonder foto's he!
Die ligt niet in de buurtquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat klinkt nogal ambitieus Ph.
Mt Fuji er ook bij?
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:51 schreef MPG het volgende:
Laatst kwam ik dit tegen:
NS treinen nagebouwd in LEGO
http://www.nicospilt.com/legojoepie.htm
Die fotootjes komen zeker nog hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:07 schreef Jump het volgende:
[..]
Fotootje zal voor morgen zijn Maar foto komt er hoor
Ik heb vandaag nog gekeken, maar kon niet veel vitrines vinden. Ik heb er ook aan gedacht om er zelf eentje te bouwen, maar een kant-en-klare lijkt me toch wat makkelijker en mogelijk net zo of minder duur .quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Er staan aardig wat vitrines op marktplaats
(en de laatste tijd ook erg veel N-spoor spul)
Station verbouwen dus ...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:21 schreef DaMart het volgende:
Mijn vader ging vandaag voor zichzelf wat N-spul kopen en ik ging mee. Ik had absoluut niks nodig voor de baan, maar ja, ik kon het toch niet over mijn hart verkrijgen om deze aanvulling op mijn Zwitserse IC-stam te laten liggen:
[ afbeelding ]
Het perron wordt nu wel wat aan de kort kant trouwens .
Die heftrucker mag wel uitkijken voor de ARBO-dienst ...quote:En ik heb meteen maar iemand ingehuurd om het de goedereninladers makkelijker te maken:
[ afbeelding ]
Verder maar wat rechte rails voor mijn programmeerspoortje en een paar buffers voor dat spoor gekocht. Binnenkort toch echt maar eens kijken voor een vitrine, want ik heb ook maar de nieuwe ROCOgids meegenomen .
Volgens mij is dat appeltje-eitje. Heb dat jaren terug ook eens gedaan, kwestie van klikklik als ik me niet vergis. Zal anders vanavond eens voor je kijken hoe dat werkt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Cothen het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het naderhand inbouwen van kortkoppeltechniek van Fleischmann.
Ik heb via e-bay een aantal Zilvervissen gekocht, maar die hebben nu nog haak- en beugelkoppelingen. Hier wil ik profi-koppelingen met kortkoppel opzetten. Ik weet dat beide los verkrijgbaar zijn, maar is het ook een beetje te doen?
quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Cothen het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het naderhand inbouwen van kortkoppeltechniek van Fleischmann.
Ik heb via e-bay een aantal Zilvervissen gekocht, maar die hebben nu nog haak- en beugelkoppelingen. Hier wil ik profi-koppelingen met kortkoppel opzetten. Ik weet dat beide los verkrijgbaar zijn, maar is het ook een beetje te doen?
Helaas hebben deze dat niet. Ik heb nog wel een paar losse profi-koppelingen die erop passen (catalogus nr 5616), maar dan blijft er nog steeds een ruimte tussen de wagens.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:58 schreef DaMart het volgende:
Als het goed is hebben de wagens een NEM-schacht. Dat betekent dat je de koppelingen met een kleine tang uit de schacht kan drukken, en er een nieuwe in kan zetten.
Dat rijtuig voor fietsen lijkt stuk korter dan de rest van de stamquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:31 schreef DaMart het volgende:
Vanavond heb ik mijn nieuwe vitrine opgehangen en ingericht .
[ afbeelding ]
Klopt, maar dat is in het echt ook zo, volgens mij hoor .quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat rijtuig voor fietsen lijkt stuk korter dan de rest van de stam
Zou best kunnen, ik had het alleen nooit eerder gezien. Vandaar dat het opvielquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:57 schreef DaMart het volgende:
Klopt, maar dat is in het echt ook zo, volgens mij hoor .
Daar ontkom je toch niet aan ivm bochten hequote:Op maandag 25 augustus 2008 15:08 schreef Cothen het volgende:
maar dan blijft er nog steeds een ruimte tussen de wagens.
Dat is nou net de truc van de profi-kortkoppeling. Op het rechte stuk trekt deze de wagens dicht tegen elkaar aan, terwijl in de bochten het zaakje uitrekt zodat de bocht genomen kan worden .quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ontkom je toch niet aan ivm bochten he
Voor dat geld had ik hem groter verwachtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:31 schreef DaMart het volgende:
Vanavond heb ik mijn nieuwe vitrine opgehangen en ingericht .
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 21:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan binnenkort weer een baan bouwen
HO natuurlijk, en met alles wat ik nog heb van 'vroeger'quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Welk formaat en merk? En hoe groot wordt je baan?
Is het te koopquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:39 schreef invine het volgende:
Ah, kende dit topic niet, mijn vader heeft in de tuin hier ook een best wel grote LGB baan liggen. Zal als ik de camera heb wel even foto's maken.
Qua specs is het: 5 banen geloof ik, met rancher(?) terrein en genoeg wissels.. oppervlakte zo'n 10 bij 5 meter denk ik.
Ja, mijn treinspul heeft ook meer dan 10 jaar liggen verpieteren in dozen. Maar nu heb ik een mooie ruimte gekregen van 3,40 x 8 meterquote:Op maandag 1 september 2008 18:01 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik reed met marklin digitaal, ik vond het een heerlijk systeem, maarja... toen kwamen de kinders en paps moest de baan afbreken...
Nu staat het te verpieteren in wat dozen, natuurlijk wel allemaal netjes vochtvrij en lekker warm, maar toch doet het pijn om te weten dat daar ergens in wat dozen je ziel en zaligheid opgeslagen ligt...
Ik had daar zo'n progje voor, ik meen dat het van davilex was, kostte geen drol en werkte fatsoenlijk.quote:Op maandag 1 september 2008 18:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, mijn treinspul heeft ook meer dan 10 jaar liggen verpieteren in dozen. Maar nu heb ik een mooie ruimte gekregen van 3,40 x 8 meter
Zaterdagavond kreeg ik het goede nieuws, en sindsdien heb ik met m'n vrije tijd niets anders gedaan dan baanontwerpen maken
Mijn vader stroopt nogal beurzen af en zoekt her en der wat bij elkaar, nieuw is het bijna niet aan te slepen. Maar een hobby mag geld en tijd kosten.quote:Op maandag 1 september 2008 18:03 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Is het te koop
Mijn H0 heb ik geen plaats voor, wel heb ik nog meeeeters tuin over waarmee ik vrijwel niets doe.
Dat geeft marklin toch gewoon aan bij hun produkten, alles moet door een R1 kunnen, zo niet dan staat het vermeld! (zie bijv. de big boy)quote:Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef DaMart het volgende:
Nu de vitrine hangt en ik dus weer wat ruimte heb op de baan, wil ik nog wat rijtuigen gaan kopen. Nu zit ik door de beperkte ruimte alleen met een R2-ovaal op de baan, waar mijn Zwitserse trek/duw-stam al niet doorheen komt. Weet iemand toevallig wat de maximale baklengte is om nog probleemloos door een R2-bocht te komen? Wel zo handig om daar bij de aanschaf rekening mee te houden .
Roco vermeld het in ieder geval niet in het boek of op de website. Met die Zwitserse IC kwam ik er ook pas achter toen ik thuis de doos openmaakte, iets te laat dus.Ik weet dat 303 mm te lang is, maar mijn oude rijtuigen van ongeveer 270 mm passen wel door de R2. Dus alles tot 270mm lijkt me geen probleem. Nu heb ik alleen rijtuigen van 282mm gezien, maar weet dus niet of die nou wel of niet door die bocht kunnen. En ik vind het zonde als ik nog een rijtuigstam heb die ik in de kast moet laten staan omdat de rijmogelijkheden te beperkt zijn .quote:Op maandag 1 september 2008 19:53 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat geeft marklin toch gewoon aan bij hun produkten, alles moet door een R1 kunnen, zo niet dan staat het vermeld! (zie bijv. de big boy)
Ja, het Rocosysteem, dus met een Lokmaus 2. De wissels bedien ik wel met de hand, dus via een knoppenpaneel.quote:
Wat is er moeilijk aan AnyRail (echt supersimpel), Wintrack (even wennen, maar daarna ontzettend krachtig) en wat heb je nog meer?quote:Op maandag 1 september 2008 18:32 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik had daar zo'n progje voor, ik meen dat het van davilex was, kostte geen drol en werkte fatsoenlijk.
Je hbt wel meer van die "mooie" programma's, maar vaak zijn ze veel te ingewikkeld.
EDIT: het was dus easycomputing
http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=3629
Ik vond wintrack gewoon te duur, ik wou mijn baan eerst uitwerken op de pc, en dan uitprinten, meer niet.quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk aan AnyRail (echt supersimpel), Wintrack (even wennen, maar daarna ontzettend krachtig) en wat heb je nog meer?
Ik ben zelf bezig met Wintrack, al een week of wat. Eerst even paint gedaan, maar dat was meer om het globale idee uit te werken (en om dat meteen weer weg te donderen ).
Ja, ik was nu aan het knutselen met Anyrail. Je kan idd 50 stukken gebruiken. Maar het leuke is dat je flexrail onbeperkt kan uitrekkenquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:37 schreef Pheno het volgende:
AnyRail demo is gratis voor zover ik weet? Het leukeis, je mag er 50 stukken rails mee aanleggen. Als je dat opslaat als plaatje, dan gebruik je het in een nieuw anyrail project als image, en sluit je daar weer op aan
Stom truukje, maar het werkt.
Ik ben nu op het werk, dus het wordt even lastig. Het kan ook zijn dat ik in de war ben met D-rail, ook al een programma met demoquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik was nu aan het knutselen met Anyrail. Je kan idd 50 stukken gebruiken. Maar het leuke is dat je flexrail onbeperkt kan uitrekken
Maar hoe kan je een plaatje in anyrail gebruiken??
En kan je ook gewoon een lijntje zetten ofzo?? Die functies heb ik nog niet gevonden
Winrail heb ik niet geprobeerd. Met wintrack zou ik je wel een eind op weg kunnen helpen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb winrail ook geprobeerd, maar ik snap de flexrail daar niet..
D-rail is anyrailquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ben nu op het werk, dus het wordt even lastig. Het kan ook zijn dat ik in de war ben met D-rail, ook al een programma met demo
Het zou zomaar kunnen, ik heb anyrail, wintrack en nog een paar geprobeerd. Het nadeel van die dingen: die namen lijken zo op elkaarquote:
Das misschien wel een goed idee, iets van bergen bij de verzinnen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:14 schreef Pheno het volgende:
Ik zou de bochten niet zo scherp maken. Maar goed, je ging al niet voor natuurgetrouw natuurlijk
Zonder scherpe bochten wordt het lastig om te keren. Je zou die scherpe bochten kunnen camoufleren onder een heuvellandschap, zodat ze niet in het oog springen. Daardoor is het doodlopende spoor ook wat meer uit het zicht.
Dat zou niet eens zo'n slecht idee zijn, misschien dat mijn 7-delige Regional Bahn dubbeldekker er dan wel op pastquote:Meer een opmerking: het grote station is een meter lang zie ik, dus echt grote stammen kun je (en wil je misschien ook niet) niet gaan rijden. Als je de ruimte hebt (omdat je het over een nog te ontwerpen baantje ernaast hebt: doe het station met gemak x2.
Ik weet het. De baan wordt dan ook in secties op gedeeld.quote:Je rijdt met Fleischmann, dat is toch 2 rail? Volgens mij heb je 1 keerlus in dit plan zitten. Die begint linksboven bij de kruising, je kunt als je die volgt (blauwe rail)-> paarse rail weer teruggekeerd terugkomen. Gewoon even dat je het weet Keerlussen zijn niet vreemd, maar kortsluitechnisch gezien moet je ze wel oplossen.
Ik heb geen digitale ervaring, maar ik wil het wel even voor je navragen. Ik woon vlakbij een goeroe Morgen of maandag kom ik er wel langs.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Niemand die het weet?
Apart... probeerde dat net even uit. Twee identieke locs op zelfde adres geprogrammeerd. En toch reed de een harder dan de ander .quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:40 schreef DaMart het volgende:
Is dat niet gewoon een kwestie van 2 gelijkwaardige locomotieven hetzelfde locadres geven, waardoor ze allebei precies hetzelfde reageren als je ze laat rijden?
Nu ja, een systeem als Digitrax heeft speciaal zo'n functie. Maar van de Multimaus weet ik het niet. Het leek mij wel mooi om een dubbele 2200 voor een goederentrein te zien rijdenquote:Op vrijdag 5 september 2008 19:40 schreef DaMart het volgende:
Is dat niet gewoon een kwestie van 2 gelijkwaardige locomotieven hetzelfde locadres geven, waardoor ze allebei precies hetzelfde reageren als je ze laat rijden?
Dat zit toch in de Cv's ofzo?quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Apart... probeerde dat net even uit. Twee identieke locs op zelfde adres geprogrammeerd. En toch reed de een harder dan de ander .
Wat is een Cv? .quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat zit toch in de Cv's ofzo?
* Automatic_Rock heeft ergens iets horen luiden maar de precieze locatie van de kleppel heeft hij nog niet vast kunnen stellen...
"CV is een afkorting van Configuratie Variabele. Elke DCC decoder beschikt over eenquote:
Dan weet ik een mooie oplossing. Je koopt de 1100, en dan geef je hem aan mijquote:Ik twijfel trouwens enorm. Aan de ene kant vind ik de NS 1100 met botsneus een erg leuke loc, die ik best wil hebben, aan de andere kant bekruipt me steeds meer het gevoel om het materieel voornamelijk Zwitsers te houden, omdat het toch een bergbaan is en het meeste materieel op de baan al Zwitsers is.
Da's een standaard probleem geloof ik, maakt niet uit wat voor ruimte je hebtquote:Op zaterdag 6 september 2008 15:08 schreef Pheno het volgende:
Mijn baanplan schiet alleen nog niet echt op, ik wil teveel
Aangezien ik er toch naar neig om de baan overwegend Zwitsers te maken, zou het wel kunnen zijn dat mijn 1602 en 634 terzijde gaan .quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan weet ik een mooie oplossing. Je koopt de 1100, en dan geef je hem aan mij
Ik heb de 1100 met botsneus ook nog steeds op m'n verlanglijst staan
*meldtquote:Op zaterdag 6 september 2008 20:12 schreef DaMart het volgende:
Ik heb de gok maar genomen en de Zwitserse rijtuigen gekocht... foto's volgen als ik alle extra onderdelen heb bevestigd... eerste test wijst op goede gok: ze gaan door de bocht .
[..]
Aangezien ik er toch naar neig om de baan overwegend Zwitsers te maken, zou het wel kunnen zijn dat mijn 1602 en 634 terzijde gaan .
Tofquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef DaMart het volgende:
De nieuwe treinstam:
[ afbeelding ]
Hij past inderdaad door de bocht, alleen hebben 2 tunnelportalen nog wat bewerking nodig omdat hij er tegenaan schuurt .
Niet meer? Is de rookgenerator kapot? Het is dit dingetje: http://www.roco.co.at/index.php?id=15&Anfangsposition=63&artikelnummer=40160quote:Op zondag 7 september 2008 16:56 schreef -0- het volgende:
Leuk topic, ga binnenkort ook weer eens wat uitgebreider kloten met mijn baantje.
Heb een digitale HO Roco baan met 1 goederentreintje.
De loc heeft licht en een rookmechanisme maar die krijg ik helaas niet emer aan de praat. Ook de digitale wissel wil het maar niet doen.
quote:Op zondag 7 september 2008 18:37 schreef DaMart het volgende:
Bijkomend voordeel was wel dat ik de tunnelingang ook kon pakker, en wat makkelijker overbodige kunststof kon wegknippen. En ik kon ineens bij de koppeling die mijn Roco 1602 een half jaar geleden verloor bij een ontsporing.
1 2 3 4 5 6 | ICE3 NS, Minitrix ICR/1602 Railion, Fleischmann ICM3 Koploper, Minitrix DH2 Wadloper, Fleischmann 6408, Minitrix. Die uit post hierboven staat ook op verlanglijst. |
Is dat ook een beurs? In houten is er begin volgende maand iig een grote, dus daar ga ik sowieso heen.quote:Op maandag 8 september 2008 10:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Eurospoor is in Utrecht neem ik aan? Daar wil ik wel weer eens heen
Ik begreep dat er nogal wat problemen waren met die plan E's van Artitec. Wielen die niet op alle stroomsystemen werken, draaistellen die niet helemaal kunnen draaien etc. Nog problemen mee gehad?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:31 schreef JaFFe het volgende:
Vandaag een digitale roco startset gekocht met een 2400 loc en 3 plan E wagons van artitec en piko rails. Een bonte verzameling maar eerst eens ff het een en ander uitzoeken. Het ziet er iig sjiek uit.
Heeft die winkel ook een website??quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:01 schreef JaFFe het volgende:
Problemen heb ik nog niet gehad. Het zit nog in de doos Tevens is het wel degelijk een 2400. Winkel in Enschede verbouwd zelf startsets door er andere treinen in te stoppen dus vandaar.
checkquote:Op maandag 8 september 2008 03:36 schreef NikkelCobalt het volgende:
Gaan er nog mensen naar Eurospoor in oktober?
Nooit geweten dat daar regelmatig een beurs was... Gelukkig om de hoek, de komende keer maar eens kijken.quote:Op maandag 8 september 2008 08:43 schreef Pheno het volgende:
Ik ben wel in Houten te vinden ja. Met een koffer denk ik
Kan ook in de eerste plaats liggen aan de radius van je bocht. Maar lijkt me dat je daar al naar gekeken had?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:23 schreef JaFFe het volgende:
net toch maar even een baantje gelegd. De 2400 doet het prima maar vraag me af of dit model geen rode lampjes hoort te hebben aan de andere kant. De gele lampjes doen het wel.
Maar van die Plan E rijtuigen breekt mijn klomp die dingen lopen constant uit de rails bijna elk rondje wel. Daar moet nog het een en ander aan gebeuren.
Lees ik ergens. Maar hebben ze (bij die winkel) dat niet gefixt door alles aan die decoder te hangen?quote:Verlichting: alleen front, wisselend met rijrichting
Feature, dat het geen mankement is van die verlichting. Maar dat het zo gemaakt is bij het model.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:16 schreef JaFFe het volgende:
Het ontsporen is geloof ik opgelost
Had wat rails niet goed vast zitten en de wagons niet goed op de rails. Nu al paar rondes goed gegaan. De verlichting weet ik niet geen idee wat ze in de winkel gedaan hebben. Wat bedoel je met feature?
Moet wel zeggen dat dit moderne spul 1000x beter loopt dan onze trix express nostalgiebaan.
Heb je het Kluunspoortje bij Almelo de Riet nagebouwd?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:23 schreef JaFFe het volgende:
Maar van die Plan E rijtuigen breekt mijn klomp die dingen lopen constant uit de rails
Railhummer-op-Almelo-de-Riet-alertquote:Op woensdag 10 september 2008 23:15 schreef JaFFe het volgende:
Ja had per ongeluk toch niet de boel goed ingesteld. Volgende test met mn treinen is over 3 maanden tot dat moment worden bussen in gezet.
Wel stom dat de website het niet doetquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:40 schreef JaFFe het volgende:
http://www.pijplines.nl/ is de site maar lijkt niet te werken
Haha ok. Nou anders wordt het een spectaculaire verassing, een hsl die over de kop slaatquote:Op zondag 14 september 2008 08:47 schreef Pheno het volgende:
De wieltjes passen gewoon, de standaard koppelingen heb ik nog niet zien aanhaken
En het is vrij gemakkelijk: je hebt maar 1 soort rails, 9144 mm lange flexrails.
Zo zo, handig Gaat dat op een kabelhaspel of zo? 9 meter rail aan een stuk....quote:Op zondag 14 september 2008 08:47 schreef Pheno het volgende:
9144 mm lange flexrails.
Zeiksnor, een hangend stukje toetsenbord: 914mm In ieder geval realistischer uitziend dan dat profi geneuzelquote:Op zondag 14 september 2008 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, handig Gaat dat op een kabelhaspel of zo? 9 meter rail aan een stuk....
Mooi hoor. Geweldig dat Kato beetje fatsoenlijke lengtes levert. Mijn eurostar moest ik ook met 3 bakken inkorten anders paste hij niet op de foto Bij jou past het zo te zien ook nietquote:Op zondag 14 september 2008 22:34 schreef Pheno het volgende:
Eerste slag voor mijn themabaan is dus gemaakt.
Alleen maar japanse modellen. Ik wil nog de Shinkansen 500. Maar die koop ik als ik daar in de buurt ben denk ik Ook wil nog nog wat stoptreinen. Ik denk de JR Yamanote lijn oid. De Narita express en de mount Fuji express lijken me ook wel grappigquote:Op zondag 14 september 2008 23:04 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Mooi hoor. Geweldig dat Kato beetje fatsoenlijke lengtes levert. Mijn eurostar moest ik ook met 3 bakken inkorten anders paste hij niet op de foto Bij jou past het zo te zien ook niet
Ga je nog meer Japanse modellen aanschaffen?
Waar gaat je 6400 van die foto's een x-aantal posts terug dan rijden?quote:Op maandag 15 september 2008 07:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alleen maar japanse modellen. Ik wil nog de Shinkansen 500. Maar die koop ik als ik daar in de buurt ben denk ik Ook wil nog nog wat stoptreinen. Ik denk de JR Yamanote lijn oid. De Narita express en de mount Fuji express lijken me ook wel grappig
Testbaantje, als ik schakelingen moet testen. Een shinkansen na ontsporing er weer opzetten is lastigerquote:Op maandag 15 september 2008 15:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Waar gaat je 6400 van die foto's een x-aantal posts terug dan rijden?
Ik vind het wel leukquote:Op maandag 15 september 2008 20:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb zojuist wat foto's van mijn oude baan op m'n hobbysite gezet. Hebben er nog mensen behoefte om dat ook te zien? Dan zal ik het ook hier even posten
Mooi. Lekker groot perron, zo te zien.quote:Voor mijn baanontwerp ben ik nu hier op uit gekomen:
[ afbeelding ]
Maar ook hier moet nog aan gesleuteld worden...
Zo wil ik bijvoorbeeld kijken of ik onder het station nog een schaduwstation kan maken.
Voor de duidelijkheid, het gestippelde spoor komt verdiept of verborgen te liggen
Ondergronds zou je ook achter een gebouw kunnen doen. Een helix, dan zie je er weinig meer van. Of de trein doen verdwijen in een bos natuurlijkquote:Op maandag 15 september 2008 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk
[..]
Mooi. Lekker groot perron, zo te zien.
Hoe ga je dat verdiepte/ondergrondse aanleggen. Ik bedoel: je maakt een nederlandse baan, waarom gaat het ondergronds? Ik zou denk ik dat water als 'excuus' gebruiken, dat dus iets meer naar links (in de hoek) leggen, en dan gaat de spoorbaan onder het water door.
De eerste stam is nu helemaal compleet met profi-koppeling en kan nu zijn rondjes rijden met een V100.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Cothen het volgende:
Ik heb via e-bay een aantal Zilvervissen gekocht, maar die hebben nu nog haak- en beugelkoppelingen. Hier wil ik profi-koppelingen met kortkoppel opzetten. Ik weet dat beide los verkrijgbaar zijn, maar is het ook een beetje te doen?
Dat water wordt ook het excuus, daarom ligt het kanaal ook schuinquote:Op maandag 15 september 2008 20:16 schreef Wombcat het volgende:
Hoe ga je dat verdiepte/ondergrondse aanleggen. Ik bedoel: je maakt een nederlandse baan, waarom gaat het ondergronds? Ik zou denk ik dat water als 'excuus' gebruiken, dat dus iets meer naar links (in de hoek) leggen, en dan gaat de spoorbaan onder het water door.
Een flyover met moderne bebouwing erop dan? Past iig bij je thema grote stadquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat water wordt ook het excuus, daarom ligt het kanaal ook schuin
Ik zou het wel op de baan al onder het water door kunnen laten gaan, maar dat neemt een hoop ruimte in beslag. Het moet tenslotte een grote stad voorstellen, dus ik moet ruimte vrijlaten voor bebouwing.
Rechtsboven verdwijnt het spoor onder het viaduct en dan door de achterwand heen. En achter de achterwand zal het pas omlaag gaan lopen
Dat komt in Nederland toch ook niet echt voor.., toch?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Een flyover met moderne bebouwing erop dan? Past iig bij je thema grote stad
Hmm of heette wat ik bedoelde anders. Ik bedoel zegmaar dat er autoweg/treinspoor onder een soort tunnel inrijden waarboven bebouwing staat. Ook zoiets als die landingsbaan bij Schiphol waar autoweg onderdoor gaat. Weet niet of het in Nederland bestaat. Vind het er wel bij passenquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat komt in Nederland toch ook niet echt voor.., toch?
Het Nederlandse spoorweglandschap heeft wel een paar inspiratiebronnen:quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat komt in Nederland toch ook niet echt voor.., toch?
Ja, zoiets bedoel ik iddquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het Nederlandse spoorweglandschap heeft wel een paar inspiratiebronnen:
Best
Rijswijk
Rotterdam Kralingse Zoom(Metro)
Rotterdam Rijnhaven(Metro)
Rotterdam Zuid
Velsertunnel Noord
Velsertunnel Zuid
Het is al een tijdje terug, maar wat is een redelijke prijs denken jullie voorquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Geen probleem om dat te verkopen hoor
Profi-rails?quote:
Ik heb mijn spul ook gewoon in dozen op zolder staan. Ooit, als ik er de ruimte voor heb wil ik het weer oppakken. Verkopen vind ik nog altijd zonde, en zolang het spul me niet danig in de weg staat, vind ik het prima zo.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:24 schreef thettes het volgende:
Het ziet er wel allemaal gewoon netjes uit, dat is het probleem niet. Het is inderdaad profi-rails heb ik net even opgezocht. Maak wel een foto als ik bij m'n ouders ben morgen. Niemand woont toevallig in de omgeving van Enkhuizen he? Daar staat het namelijk
Aan de andere kant, het blijft erg vet zo'n modelspoor. Maar als ik realistisch ben, ik doe er al jaren niets meer mee .
ligt er maar net aan wat jij er voor wil hebbenquote:Op donderdag 18 september 2008 19:24 schreef thettes het volgende:
Het ziet er wel allemaal gewoon netjes uit, dat is het probleem niet. Het is inderdaad profi-rails heb ik net even opgezocht. Maak wel een foto als ik bij m'n ouders ben morgen. Niemand woont toevallig in de omgeving van Enkhuizen he? Daar staat het namelijk
Voor 50 euro neem ik het wel van je over hoor. Stop het in een grote doos, en stuur het naar Ossquote:Op donderdag 18 september 2008 19:24 schreef thettes het volgende:
Het ziet er wel allemaal gewoon netjes uit, dat is het probleem niet. Het is inderdaad profi-rails heb ik net even opgezocht. Maak wel een foto als ik bij m'n ouders ben morgen. Niemand woont toevallig in de omgeving van Enkhuizen he? Daar staat het namelijk
Die peco troep van je?quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:38 schreef Pheno het volgende:
Fuck, rails uitverkocht. Heb ik dat
Nee, voor mijn testbaantje. Roco troepquote:
Hier een flinke uitleg met plaatje. het is dan voor code 55, maar dit geldt ook voor code 100 en de zijne.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan iemand mij precies uitleggen wat code100 enzo inhoud??
In mijn jeugd fietste ik gewoon naar Intertoys, en kocht gewoon rails. Kan me niet herinneren dat iemand zich druk maakte om codeblabla enzo
Zat zo eens te snuffelen, en die wissels van Tillig zijn ook wel mooi. En de zelfbouwsets niet erg duur
Ja, ik (Wervershoof). Maar ik lurk alleen maar meequote:Op donderdag 18 september 2008 19:24 schreef thettes het volgende:
Niemand woont toevallig in de omgeving van Enkhuizen he?
Het is een lager spoor, wat ik persoonlijk mooier vind.quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
De rails van Tillig waar ik een beetje verliefd op ben geworden is code83.., is dat dan beter of slechter dan code100?? Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat die cijfers nou precies aangeven..
foto's!!quote:Op zondag 21 september 2008 02:54 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik ben vandaag eens begonnen met een teststukje en heb voor het eerst geballast Ik ging voor dubbel spoor, echter het ene spoor stond toch iets te bol. Had ik beter moeten vastmaken. Dat spoortje er maar uitgehaald, dus nu enkelspoor Morgen nieuwe kans. Ben iig heel benieuwd wat er van het enkele spoortje wordt.
Oh en ik heb een Dremel. Slijptolopzetstukje gaat door de rails alsof het boter is. Mooi spul.
Dat heb ik nu ook wel weer helaas... gaat weer potentieel wat geldquote:Op donderdag 18 september 2008 21:10 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik heb mijn spul ook gewoon in dozen op zolder staan. Ooit, als ik er de ruimte voor heb wil ik het weer oppakken. Verkopen vind ik nog altijd zonde, en zolang het spul me niet danig in de weg staat, vind ik het prima zo.
!!quote:Op donderdag 25 september 2008 05:07 schreef m3nster het volgende:
Ik heb nog een berg treinen, waarvan het meeste half dood is omdat ik als klein jongetje altijd botsingen naspeelde..
Herkenbaar... al gebeurt het bij mij nog wel eens per ongeluk. Een wissel verkeerd en trein in volle vaart door stootjuk en net de vensterbank missen, waardoor hij op de grond valt is ook niet echt prettig... .quote:Op donderdag 25 september 2008 05:07 schreef m3nster het volgende:
Ik heb nog een berg treinen, waarvan het meeste half dood is omdat ik als klein jongetje altijd botsingen naspeelde.. Heel zonde als ik nu kijk naar al dat ns materieel wat half vergaan is.
Een roco maus is ook niet zo duurquote:Op donderdag 25 september 2008 08:49 schreef Duvel het volgende:
Je kunt ook beperkter beginnen. Stel je rijdt Märklin, dan kun je op een beurs voor relatief weinig geld een mobile station kopen en daarmee je treinen aansturen (maximaal 10). Je moet alleen wel je treinen ombouwen met een decoder. Dit kost, als je 'm er zelf in soldeert, zo'n 30 à 35 euro per loc. Mobile station heb ik destijds voor (ik meen) iets van 30, 40 euro gekocht op de beurs in Houten.
Voor DCC heb je tegenwoordig een mobile station van Trix trouwens. Maar of die ook voor weinig geld op een beurs te vinden is, weet ik niet.
Die nieuwe Central Station moet 700 euro gaan kosten geloof ik... Digitaal kan ook met MrDirekt bijvoorbeeld, dat wil ik binnenkort gaan proberen.quote:Op donderdag 25 september 2008 08:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een roco maus is ook niet zo duur
De nieuwe central station van marklin komt nu ook in kleur. Nou woepi. Betaal je weer meer omdat het in kleur is. Ik blijf nog even analoog, dat ombouwen kan altijd nog.
De ECoS van ESU kan dat ook, maar dan voor ca. 450 euro geloof ik. En die praat zowel Motorola als DCC (en die kun je dan combineren op één baan). Daarnaast werkt de ECoS ook samen met Koploper, terwijl Märklin voor pc-communicatie een gesloten protocol hanteert...quote:Op donderdag 25 september 2008 10:42 schreef Herr.Flick het volgende:
Het voordeel van die central station gevallen is dat je niet alleen je treinen kunt aansturen, maar ook je seinen/wissels ed, vraag blijft alleen of je zover wilt gaan... (duur!)
Dat is niet waar natuurlijk (tenzij je het stukje hardware dat voor de aansturing zelf een computer noemt ). Analoog kan ook net zo goed via de computer.quote:Op donderdag 25 september 2008 07:21 schreef Pheno het volgende:
Digitaal is rijden met behulp van een computer
Er zijn veel nieuwe locs in de handel met een NEM aansluiting. Dit is een connector waar je simpel een decoder aan kan sluiten. Ook is er ruimte overgelaten zodat dit past. Met oude locs kan dat nogaleens problemen veroorzakenquote:- DCC decoder (een zogenaamde NEM decoder)
Ik vind de roco maus al een computer gezien het een status bijhoudt van je treinen etc Maar dat zal aan mij liggen...quote:Op donderdag 25 september 2008 16:53 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat is niet waar natuurlijk (tenzij je het stukje hardware dat voor de aansturing zelf een computer noemt ). Analoog kan ook net zo goed via de computer.
Pheno, naar mijn weten is dat niet specifiek voor DCC hoor. Selectrix gebruikt ook gewoon deze NEM aansluiting.
Oh absoluut, die dingen zijn computers op zich. Het ging me meer om dat m3nster niet denkt dat hij verplicht een (personal) computer bij zijn digitale baan moet hebben staanquote:Op donderdag 25 september 2008 17:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik vind de roco maus al een computer gezien het een status bijhoudt van je treinen etc Maar dat zal aan mij liggen...
NEM is ook niet specifiek, ik wilde alleen maar aangeven welke decoders er gebruikt worden bij DCC
Die kun je goedkoper zelf makenquote:Op maandag 29 september 2008 21:50 schreef Gutz het volgende:
Oeh:
http://www.manspcb.nl/trainpcb_shop/N_frame.html?http://www.manspcb.nl/trainpcb_shop/N_grp_8-1.html
[ afbeelding ]
Hebbe Hebbe Hebbe
te lui voor, en of ik kan heel slecht zoeken op internet, maar kan niet van die korte led strips vinden.quote:Op maandag 29 september 2008 22:11 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die kun je goedkoper zelf maken
hahah, was er nog wat van over ?quote:Op maandag 29 september 2008 22:46 schreef thettes het volgende:
Modelspoor na jaren weer opgezet, maar wat een ellende. Die dingen ontsporen op toch perfect rechte spoortjes en het was al bergen schoonmaakwerk voor het sowieso reed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |