Een melding van een nieuwe trein is niet compleet zonder foto's he!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:09 schreef Jump het volgende:
Zo, nieuw treintje binnenNu is het nog wachten op het andere dat nog in bestelling is
Ik ben ondertussen een klein plannetje aan het uittekenen voor een kleine oppervlakte. Zo'n 50cm op 120cm, dit om wat de technieken van digitaal rijden te oefenen en andere dingen te testen.
Als er daar iets fout gaat is het niet zo erg, en ik kan er maar van leren
Fotootje zal voor morgen zijnquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een melding van een nieuwe trein is niet compleet zonder foto's he!
Die ligt niet in de buurtquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat klinkt nogal ambitieus Ph.
Mt Fuji er ook bij?
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:51 schreef MPG het volgende:
Laatst kwam ik dit tegen:
NS treinen nagebouwd in LEGO![]()
http://www.nicospilt.com/legojoepie.htm
Die fotootjes komen zeker nog hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:07 schreef Jump het volgende:
[..]
Fotootje zal voor morgen zijnMaar foto komt er hoor
Ik heb vandaag nog gekeken, maar kon niet veel vitrines vinden. Ik heb er ook aan gedacht om er zelf eentje te bouwen, maar een kant-en-klare lijkt me toch wat makkelijker en mogelijk net zo of minder duurquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Er staan aardig wat vitrines op marktplaats
(en de laatste tijd ook erg veel N-spoor spul)
Station verbouwen dusquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:21 schreef DaMart het volgende:
Mijn vader ging vandaag voor zichzelf wat N-spul kopen en ik ging mee. Ik had absoluut niks nodig voor de baan, maar ja, ik kon het toch niet over mijn hart verkrijgen om deze aanvulling op mijn Zwitserse IC-stam te laten liggen:
[ afbeelding ]
Het perron wordt nu wel wat aan de kort kant trouwens.
Die heftrucker mag wel uitkijken voor de ARBO-dienstquote:En ik heb meteen maar iemand ingehuurd om het de goedereninladers makkelijker te maken:
[ afbeelding ]
Verder maar wat rechte rails voor mijn programmeerspoortje en een paar buffers voor dat spoor gekocht. Binnenkort toch echt maar eens kijken voor een vitrine, want ik heb ook maar de nieuwe ROCOgids meegenomen.
Volgens mij is dat appeltje-eitje. Heb dat jaren terug ook eens gedaan, kwestie van klikklik als ik me niet vergis. Zal anders vanavond eens voor je kijken hoe dat werkt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Cothen het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het naderhand inbouwen van kortkoppeltechniek van Fleischmann.
Ik heb via e-bay een aantal Zilvervissen gekocht, maar die hebben nu nog haak- en beugelkoppelingen. Hier wil ik profi-koppelingen met kortkoppel opzetten. Ik weet dat beide los verkrijgbaar zijn, maar is het ook een beetje te doen?
quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Cothen het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het naderhand inbouwen van kortkoppeltechniek van Fleischmann.
Ik heb via e-bay een aantal Zilvervissen gekocht, maar die hebben nu nog haak- en beugelkoppelingen. Hier wil ik profi-koppelingen met kortkoppel opzetten. Ik weet dat beide los verkrijgbaar zijn, maar is het ook een beetje te doen?
Helaas hebben deze dat niet. Ik heb nog wel een paar losse profi-koppelingen die erop passen (catalogus nr 5616), maar dan blijft er nog steeds een ruimte tussen de wagens.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:58 schreef DaMart het volgende:
Als het goed is hebben de wagens een NEM-schacht. Dat betekent dat je de koppelingen met een kleine tang uit de schacht kan drukken, en er een nieuwe in kan zetten.
Dat rijtuig voor fietsen lijkt stuk korter dan de rest van de stamquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:31 schreef DaMart het volgende:
Vanavond heb ik mijn nieuwe vitrine opgehangen en ingericht.
[ afbeelding ]
Klopt, maar dat is in het echt ook zo, volgens mij hoorquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat rijtuig voor fietsen lijkt stuk korter dan de rest van de stam
Zou best kunnen, ik had het alleen nooit eerder gezien. Vandaar dat het opvielquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:57 schreef DaMart het volgende:
Klopt, maar dat is in het echt ook zo, volgens mij hoor.
Daar ontkom je toch niet aan ivm bochten hequote:Op maandag 25 augustus 2008 15:08 schreef Cothen het volgende:
maar dan blijft er nog steeds een ruimte tussen de wagens.
Dat is nou net de truc van de profi-kortkoppeling. Op het rechte stuk trekt deze de wagens dicht tegen elkaar aan, terwijl in de bochten het zaakje uitrekt zodat de bocht genomen kan wordenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ontkom je toch niet aan ivm bochten he
Voor dat geld had ik hem groter verwachtquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:31 schreef DaMart het volgende:
Vanavond heb ik mijn nieuwe vitrine opgehangen en ingericht.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 21:16 schreef Automatic_Rock het volgende:![]()
![]()
Ik kan binnenkort weer een baan bouwen
![]()
![]()
HO natuurlijk, en met alles wat ik nog heb van 'vroeger'quote:Op zondag 31 augustus 2008 11:26 schreef DaMart het volgende:
[..]![]()
![]()
Welk formaat en merk? En hoe groot wordt je baan?
Is het te koopquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:39 schreef invine het volgende:
Ah, kende dit topic niet, mijn vader heeft in de tuin hier ook een best wel grote LGB baan liggen. Zal als ik de camera heb wel even foto's maken.
Qua specs is het: 5 banen geloof ik, met rancher(?) terrein en genoeg wissels.. oppervlakte zo'n 10 bij 5 meter denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |