abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60867841
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:07 schreef Pat-man het volgende:

[..]

jup. gewoon ook 12 volt.
tnx,

en nu ik toch bezig ben Ik ga dus dinsdag naar LA. Een week later zullen we in SA zijn en we willen toch naar alcatraz. Er werd aangeraden om ruim van te voren te reserveren. Hoe gaat dat te werk? Gewoon in amerika naar een nummer bellen?
Dit keer zonder signature
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 06:09:48 #202
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_60871377
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:44 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

tnx,

en nu ik toch bezig ben Ik ga dus dinsdag naar LA. Een week later zullen we in SA zijn en we willen toch naar alcatraz. Er werd aangeraden om ruim van te voren te reserveren. Hoe gaat dat te werk? Gewoon in amerika naar een nummer bellen?
Gewoon op de website.. http://alcatrazcruises.com/
Met je creditcard boeken... tot een paar dagen ervoor kan je gewoon kaarten vinden alleen zijn earybird en nighttour vaak eerder volgeboekt. Vergeet het niet ongeveer een uur van tevoren op te halen bij de balie, anders kunnen ze het alsnog doorverkopen en je bent je geld kwijt.

Tip: neem warme kleding mee voor SF, die heeft zijn eigen bizarre microclimaat.. het is daar idioot koud, zeker aan de kust met de wind.. Begin augustus was ik daar, nacht voor SF zat ik 80 km ten oosten van de stad en kon ik laat op de avond in een onverwarmd buitenzwembad zwemmen en dag daarna had ik mn enige dikke trui een en was ik hele dag aan het snotteren en bibberen in SF..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_60895746
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 06:09 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Gewoon op de website.. http://alcatrazcruises.com/
Met je creditcard boeken... tot een paar dagen ervoor kan je gewoon kaarten vinden alleen zijn earybird en nighttour vaak eerder volgeboekt. Vergeet het niet ongeveer een uur van tevoren op te halen bij de balie, anders kunnen ze het alsnog doorverkopen en je bent je geld kwijt.
Wij hebben de tickets gewoon thuis uitgeprint.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_60962776
Vanochtend teruggekomen van rondreis westkust Amerika. Nu hard aan het vechten tegen de slaap om een jetlag te voorkomen

Het was in 1 woord geweldig!

Rondje:
LA (Hollywood) - via Joshua Tree naar Blythe - Sedona - Page - Grand Canyon - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Lee Vining - Yosemite - San Fransisco - Monterey - Morro Bay - LA (the beach!)

3,5 week en had nog veel langer willen blijven! LA vond ik na alle negatieve verhalen erg meevallen. Hollywood was zelfs erg leuk (ok ok...als 2 echte vrouwen liepen we niet helemaal goed waardoor we in een erg leuke wijk terechtkwamen, maar deze wijk maakte toch echt deel uit van Hollywood)

Verkeer is chaotisch maar iedereen rijdt veel relaxer en socialer. Keep your lane ging ook perfect kortom autorijden ging als een zonnetje (soms toeterend omdat Amerikanen schijnbaar niet hebben geleerd om over de schouder te kijken, parkeerplaats in zijn achteruit, vooral hard gas geven...1 keer fout gegaan maar gelukkig geen schade)

De nationale parken waren waanzinnig! Vooral de zwaardere hikes waren mooi. Bryce vond ik wat tegenvallen, daar kreeg ik echt een Efteling gevoel.

Las Vegas: op slag verliefd, wij zijn erg gevoelig voor lichtjes, muziekjes en alcohol Daar willen we dus ook zeker een keer terug. Ons hotel was ook top: Flamingo, Go Luxury room with strip view. We kijken scheef uit op de fonteinen en recht voor ons was Ceasars

SF: erg leuk, vooral Castro! Maar Chinatown was ook leuk. Ook hier weer in een andere straat uitgekomen dan gepland maar wel erg lekker chinees gegeten tussen de chinezen (die erg vies eten). Hostel was prima en parkeren via dit hostel maar 15 dollar per dag. (USA Hostels)

Highway 1: viel wat tegen vooral door mist, Monterey bay aqaurium was wel de moeite waard. Tegen onze verwachtingen in veel tijd bij de Jelly fish doorgebracht.

LA The beaches: )) We sliepen in Manhattan Beach, erg leuke wijk, mooi strand. Ook dagje Venice waar we ons goed vermaakt hebben door gewoon rond te kijken. Laatste avond doorgebracht in Santa Monica, ook daar weer vooral rondgekeken.

Beetje chaotisch verhaal wellicht...blame the sleep (nu alweer ruim 30 uur wakker, toch maar eens gaan slapen nu).

Westkust Amerika? Aanrader!
pi_60972247
Ik stap morgen op de bus naar de westkust
pi_60972631
LA vond ik ook helemaal geweldig al was er niet EEN iets wat echt super was. Santa Monica is een van de relaxte plaatsjes waar ik ben geweest. Heerlijk wonen lijkt het mij daar. Net voor de drukte van LA.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:20:44 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_60973590
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:28 schreef exode het volgende:

De nationale parken waren waanzinnig! Vooral de zwaardere hikes waren mooi. Bryce vond ik wat tegenvallen, daar kreeg ik echt een Efteling gevoel.

Des te indrukwekkender dat het een natuurverschijnsel is ipv man-made, toch?

Je hebt ongeveer dezelfde route afgelegd als ik 3 jaar geleden gedaan heb
pi_60995644
Bryce vonden wij erg mooi..maar de enorm aantal toeristen (tja hoogseizoen) en hangende jetlag verpeste het een beetje. Als ik nu de foto's zie...erg mooi!

Zucht wil weer terug...
pi_60999921
Ik ben net in Seattle aangekomen, na een 6.5u (!!!) durende busreis van Vancouver *grom*

En het regent

Maar ik zit wel lekke rin het centrum
pi_61000539
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 04:32 schreef WooZ het volgende:
Ik ben net in Seattle aangekomen, na een 6.5u (!!!) durende busreis van Vancouver *grom*

En het regent

hehe, daarvan kun je bijna op en neer
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:30:15 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_61000860
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 04:32 schreef WooZ het volgende:

En het regent

waarom duurde dat zo lang?? Ik kan me herinneren dat het een tochtje was van een paar uur met de camper. En regen, tja. Seattle staat er volgens mij een beetje bekend om.
pi_61070216
ow dit topic leeft nog
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:10:41 #213
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_61081257
iemand nog tips voor goed te betalen hotels of hostels in San Francisco?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_61092669
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 11:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
iemand nog tips voor goed te betalen hotels of hostels in San Francisco?
Elements Hostel/Hotel. Ligt aan Mission Street, 3 blokken van een BART station. Verder een erg gaaf dakterras met view op downtown. Zijn er deze zomer 3 dagen geweest, erg goede accomodatie.

http://www.elementshotel.com/index.htm
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_61120311
USA Hostels vlakbij Union Square. Simpel, basic hostel met een goede sfeer. Wij hadden een private room met eigen badkamer en dat was prima in orde.

Een grote keuken van alles voorzien, laundry kamer, veel internet computers, pooltafel en er werd van alles georganiseerd. Maar als je zoals ons af en toe ook wil slapen kan dat ook prima
pi_61161279
Volgende week om deze tijd is het zover.... 14 dagen rondreis door het Westen, kijk vooral uit naar Las Vegas
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_61170195
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Volgende week om deze tijd is het zover.... 14 dagen rondreis door het Westen, kijk vooral uit naar Las Vegas
1x geweest... nooit meer
pi_61185388
Wat zijn leuke uitstapjes om te doen in 1 of 2 dagen in het weekend vanuit anaheim?
pi_61186169
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:30 schreef Blik het volgende:

[..]

waarom duurde dat zo lang?? Ik kan me herinneren dat het een tochtje was van een paar uur met de camper. En regen, tja. Seattle staat er volgens mij een beetje bekend om.
voordat je de grens over bent duurt al tig uur, dan nog file en een bus die op meerdere plekken stopt

Maar ik zit nu in het uiterste westen van de USA, en het is tamelijk relaxed hier
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:27:10 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_61186409
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:15 schreef WooZ het volgende:

[..]

voordat je de grens over bent duurt al tig uur, dan nog file en een bus die op meerdere plekken stopt

Maar ik zit nu in het uiterste westen van de USA, en het is tamelijk relaxed hier
Toen wij met de camper waren was het zo gepiept (maar dat je natuurlijk geen bus met 50 reizigers en het was voor 9/11)
pi_61198039
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:38 schreef VeerMans het volgende:
Wat zijn leuke uitstapjes om te doen in 1 of 2 dagen in het weekend vanuit anaheim?
Ik woon in Anaheim, ligt eraan wat je wilt doen?
pi_61198313
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:30 schreef exode het volgende:
USA Hostels vlakbij Union Square. Simpel, basic hostel met een goede sfeer. Wij hadden een private room met eigen badkamer en dat was prima in orde.

Een grote keuken van alles voorzien, laundry kamer, veel internet computers, pooltafel en er werd van alles georganiseerd. Maar als je zoals ons af en toe ook wil slapen kan dat ook prima
ligt alleen wel in de Tenderloin, niet echt de beste wijk van SF en een verkeerde afslag 's nachts betekend dat je in Junkyville zit. Elements is een goed hostel (en de Mission is de beste wijk in SF!!!) en anders Hostel International vlakbij Union square (daar heb ik 4 dagen gezeten voordat ik een kamer had gevonden).
hmmmm....WAT???
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 03:00:30 #223
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_61210286
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:14 schreef Vampier het volgende:

[..]

1x geweest... nooit meer
LV is leuk voor 2 a 3 dagen. Daarna moet je er gewoon weer weg zijn. Gokje wagen, showtje zien en de strip aflopen zijn toch wel de leukste dingen daar.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_61214048
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:59 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik moet door de week gewoon werken. Ik zit net naast anaheim in villa park.
pi_61214179
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 03:00 schreef Pat-man het volgende:

[..]

LV is leuk voor 2 a 3 dagen. Daarna moet je er gewoon weer weg zijn. Gokje wagen, showtje zien en de strip aflopen zijn toch wel de leukste dingen daar.
We zitten er 2 dagen dus dan zal het inderdaad nog niet gaan vervelen
pi_61217916
Sinds gister weer terug in Nederland. De vakantie was geweldig. Veel gezien en gedaan .

Ik wil weer terug .
pi_61229526
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:26 schreef VeerMans het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik moet door de week gewoon werken. Ik zit net naast anaheim in villa park.
Bij Orange dus.

PM me en ik kan je wel een aantal persoonlijk tips geven
  maandag 1 september 2008 @ 14:28:14 #228
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61291734
Ben van plan om in februari voor 3 weken naar de buurt van Orlando te gaan.
3 jaar geleden ook gedaan met mijn schoonouders
Zaten toen op zo'n villa(golf)park bij kissimee.

Nu zag ik via d-reizen wel dit soort "villa's" te huur staan, maar vroeg me af of er ook nog andere (betere) sites te vinden zijn.
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2008 @ 15:10:09 #229
13368 NiGeLaToR
pi_61292928
Begin oktober ga ik 3 weken met 't meisje rondrijden langs de westkust, heb er zooo veel zin in

Nog meer goede tips, wat is bijvoorbeeld the bomb in the grand canyon bijvoorbeeld?
  maandag 1 september 2008 @ 19:21:43 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_61299636
quote:
Op maandag 1 september 2008 15:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Begin oktober ga ik 3 weken met 't meisje rondrijden langs de westkust, heb er zooo veel zin in

Nog meer goede tips, wat is bijvoorbeeld the bomb in the grand canyon bijvoorbeeld?
helicopter-vlucht denk ik
pi_61301321
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:28 schreef ursel het volgende:
Ben van plan om in februari voor 3 weken naar de buurt van Orlando te gaan.
3 jaar geleden ook gedaan met mijn schoonouders
Zaten toen op zo'n villa(golf)park bij kissimee.

Nu zag ik via d-reizen wel dit soort "villa's" te huur staan, maar vroeg me af of er ook nog andere (betere) sites te vinden zijn.
orlando ligt niet echt aan de westkust
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2008 @ 20:17:53 #232
13368 NiGeLaToR
pi_61301514
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:21 schreef Blik het volgende:

[..]

helicopter-vlucht denk ik
Haddik idd ook bedacht, maar we hebben een lodge langs de rand, dus er gewoon vanaf heel vroeg naartoe en kijken hoe ver we kunnen wandelen lijkt me ook super.
  maandag 1 september 2008 @ 20:23:18 #233
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61301716
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:11 schreef WooZ het volgende:

[..]

orlando ligt niet echt aan de westkust
Ja, ben al in het andere topic..
Had tt te vluchtig gelezen..
  maandag 1 september 2008 @ 22:56:05 #234
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_61308129
Nog mensen die vrijdag 5 september 2008 nog naar LAX vliegen?
pi_61323859
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:11 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

ligt alleen wel in de Tenderloin, niet echt de beste wijk van SF en een verkeerde afslag 's nachts betekend dat je in Junkyville zit. Elements is een goed hostel (en de Mission is de beste wijk in SF!!!) en anders Hostel International vlakbij Union square (daar heb ik 4 dagen gezeten voordat ik een kamer had gevonden).
Echt niets van meegekregen...gewoon 's nachts over straat gelopen. Er was wel een dodgy stuk dichtbij werd ons ook verteld door de hostel mensen maar dat was uit de richting van alles waar we uberhaupt heengingen.
  donderdag 4 september 2008 @ 16:51:07 #236
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_61378861
Morgen rondreis starting in LA!
pi_61380855
net weer terug. vanmorgen om kwart voor acht geland.

super leuke tijd gehad! Maar de jetlagg is helaas wat minder
pi_61475714
Ik ga begin okt ook een rondreismaken in California en sluit deze af met een weekje Hawaii
In LA het ik via via het intercontinental kunnen boeken maar verder moet ik nog alles regelen.

Wat zijn de aanraders qua hotels? Budget is zn 80$ per nacht.
In Vegas wil ik wel een avond/dag pokeren. Ben geen held op dat gebied maar weet zeker wel wat ik doe. Wat zijn daar de tips? Wil maxi maal zn 200$ verliezen daar...
Ook het hotel op hawaii moet ik nog boeken. Dat mag best wat meer kosten. Ik wil daar wel een beetje mn rust pakken dus niet MIDDEN in het lawaai van Waikikiki zitten. Er moet uiteraard wel wat te doen zijn (restaurantje, barretje etc)
Dit is het voorlopige schema.
Datum Te doen Hotel in
4 okt - aankomst LAX om 1730 uur, auto halen, naar Hotel (InterContinental) LA
5 okt - LA bekijken dag 1 LA
6 Okt - LA bekijken dag 2 LA
7 Okt - reis richting Las Vegas - Vegas baby! Vegas
8 Okt - Las Vegas dag 1 Vegas
9 Okt - Las Vegas dag 2 - Dagje pokeren! Vegas
10 Okt - Grand Canyon Vegas
11 Okt - Reis richting Yosemite NP Yosemite
12 Okt - Yosimite NP wandeling Yosemite
13 Okt - Reis naar SF - SF SF
14 Okt - SF bekijken dag 1 SF
15 Okt - SF bekijken dag 2 SF
16 Okt - Reis langs Highway 1 richting LA aankomt LA LA
17 Okt - LA - Vlucht naar Honolulu Waikiki
18 tm 23 Okt - Honolulu Waikiki
24 Okt Honolulu - Vlucht naar LAX - AMS
Nog andere tips?

Ben benieuwd!
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61477226
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:10 schreef Keffo het volgende:

Ben benieuwd!
heb je eventueel nog interesse om een annual pas goedkoop over te willen nemen? kost in usa 80 dollar.
pi_61481340
Ben in het voorjaar 8 weken naar SD/LA/SF/LV geweest en het was echt geweldig. Paar tips:

SD (6 weken geweest)
- SD is de hoofdstad van de zwervers in de VS, das niet erg en eigenlijk best wel leuk. Probeer eens een gesprek aan te gaan met die mensen en er gaat een wereld voor je open. Mensen in SD geven zelf bijna altijd wel wat geld aan zwervers maar das een eigen keuze.
- Ga een paar dagen leren surfen... Das echt te vet, bij SD heb je Ocean Beach en Pacific Beach met perfecte golfen en redelijk betaalbare surfscholen($60 voor twee uur) maar ook zonder les is het wel te doen.
- SD is veilig, maar ga nooit maar dan ook nooit na 18.00 voorbij Market Street ivm gangs en ander gespuis.
- Stappen is heel gaaf, alleen jammer dat in SD alle clubs cafes en bars al om 1.30 moesten sluiten.... Neem wel nette schoenen mee en je paspoort want anders kom je er meestal niet in.

LA (4 dagen geweest)
- Wat een kutdorp.... Hollywood is wel leuk om een keer geweest te zijn.
- Downtown LA kan je aardig op stap, maar kostte 45dollar om met de taxi terug te gaan naar hostel (http://www.hollywoodhostels.com/) Is een relaxed hostel, redelijk schoon en erg goedkoop zeker als je bedenkt dat je gewoon tegenover het Chinese Theatre zit.
- Universal Studios vond ik erg tegenvallen zker voor het geld, erg veel verouderde attracties, Simpons the ride is wel gaaf
- De stranden van LA waren echt super, echt de hele sfeer van wat je op TV ziet maar de rest van LA viel erg tegen

SF (4 dagen geweest)
- Huur een fiets en fiets door SF!!!! Beste manier om stad te verkennen
- Erg leuke stad!!
- Amsterdam Hostel is echt super

LV (6 dagen)
- Boek elke dag opnieuw een hotel via www.expedia.com en je slaapt elke nacht ergens anders voor prijzen die echt nergens over gaan. 4 sterren hotels voor minder 40¤ per nacht!!! Maar dan moet je wel elke dag opnieuw een Last-minute boeken.
- Pokeren is erg leuk in the Orleans. Tafels met redelijke spelers en meespelen vanaf 2 dollar met minimale inleg van 20 dollar. Heb hier drie dagen met veel succes gespeeld.
- The Palms=> de enige Playboy Club ter wereld!!! Supergaaf hotel resort waar je redelijk cheap kan slapen en je je echt de koning te rijk voelt 5 min rijden naar de strip.
- Grand Canyon boek een trip naar de canyon en doe de Skywalk. Das echt te gaaf!!
pi_61481995
quote:
Op maandag 8 september 2008 17:23 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

heb je eventueel nog interesse om een annual pas goedkoop over te willen nemen? kost in usa 80 dollar.
Als je me vertelt wat ik daarmee kan misschien wel!
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61482975
naar mijn idee is SF toch wel zwerver capital of the world (heb er in SD lang niet zoveel gezien als in SF). Een praatje met ze aan gaan (zeker 's avonds als je even buiten een luchtje gaat scheppen/peukje roken) kan zeker tot de leukste gesprekken leiden.
En fietsen in SF, damn! Daar ben ik en velen met mij nooit aan begonnen. SF heeft geweldig openbaar vervoer en de bussen en trams/metro brengen je overal voor slechts $1,50. Daarnaast kan je grote delen van de stad ook gewoon belopen.

Stappen in LA doe je natuurlijk in Hollywood, gezien daar de beste clubs en café's zitten. Downtown LA ben je liever niet meer nadat de zon ondergaat.
quote:
Nog andere tips?
1) let op: Highway 1 helemaal vanaf SF naar LA nemen kost erg veel tijd. Dus vertrek 's ochtends erg vroeg of ga op een gegeven moment over van de 1 op de 101 (dat hebben wij bij San Luis Obisbo gedaan toen de twee even samen kwamen)
2) let op: de Grand Canyon is nog een aardig stukje rijden vanaf LV. De skywalk is redelijk goed te bereiden maar helemaal naar de North Rim rijden waar het hoofd gedeelte van het park zit kost je al gauw 5 uur minimaal.
hmmmm....WAT???
pi_61482999
dubbel
hmmmm....WAT???
pi_61483949
Je leest wel vaker dat mensen LA niets vinden of dat het tegenvalt. Ik vind het persoonlijk wel wat hebben. Het strand is natuurlijk geweldig en misschien wel het beste wat LA te bieden heeft. Maar als stad heeft het vind ik wel iets. Mooi is het niet maar wel fascinerend op een of andere manier. Typisch geval van urban sprawl in optima forma.

Hollywood vind ik persoonlijk tegenvallen. Het is dat het Hollywood is maar het stelt eigenlijk niets voor. Nogal verloederd en vooral vergane glorie. Walk of fame, Mann's Theatre en Kodak Theatre is wel leuk maar voor de rest is het niets.

Ter promotie van LA een aantal vakantiefoto's .

pi_61484508
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:15 schreef Keffo het volgende:

[..]

Als je me vertelt wat ik daarmee kan misschien wel!
http://store.usgs.gov/pass/index.html

kun je national parks in van amerika. Voordeel aan de pas is dat hij door 2 personen gebruikt kan worden. Ik heb hem 1 x gebruikt en nu kan iemand anders hem nog gebruiken.

als je naar een paar NP gaat dan heb je meestal prijs d'r wel uit.
pi_61491979
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:33 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

http://store.usgs.gov/pass/index.html

kun je national parks in van amerika. Voordeel aan de pas is dat hij door 2 personen gebruikt kan worden. Ik heb hem 1 x gebruikt en nu kan iemand anders hem nog gebruiken.

als je naar een paar NP gaat dan heb je meestal prijs d'r wel uit.
Owkee helder. Ik ga alleen naar Yosemite NP (of valt Grand Canyon ook onder deze pas?) dus de vraag is natuurlijk of dat interessant is.
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:59:14 #247
69307 Pat-man
pi_61498067
Ga waarschijnlijk met de kerst weer eens richt de VS. Naar Sacramento en hoop ook nog wat tijd te vinden om 2 daagjes Yosemite en een dagje SF te doen. En misschien nog even een vluchtje richt the OC te doen om wat bekenden op te zoeken. (laat het wel weten als ik in de buurt ben Vampier, ken nog een goed japans restaurant ).

Weet iemand of je bij een huurauto ook sneeuwkettingen kan krijgen? Die zijn geloof ik verplicht voor Yosemite?!?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
  vrijdag 12 september 2008 @ 02:17:45 #248
69307 Pat-man
pi_61567737
Je gaat toch niet vertellen dat nog niemand hier in de wintermaanden Yosemite (of uberhaupt een NP) in is geweest en dus weet of je sneeuwkettingen nodig hebt en deze kan huren bij de Hertz of Alamo o.i.d.?!?!?!?!?!
pi_61571819
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/winter.htm
quote:
Tire chains are often required on park roads. When they are, you must carry and know how to use them, regardless of the type of vehicle you are driving.
over de verhuurbedrijven: stuur ze een mail.
hmmmm....WAT???
pi_61575742
Iemand goede tips voor een Hotel in/nabij:
- Yosemite (kom uit de richting van Las Vegas en Rij daarna richting SF
- Grand Canyon
- San Fransisco

Het moet een beetje degelijk hotel zijn met iig een eigen badkamer en douche. Budget ergens tot zn 100$.
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:00:34 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_61576077
Voor SF:

Wij zaten in Powell Hotel. Echt een prachtige plaats tegenover de Cable Car Turnaround (Waar de karretjes van richting veranderen, en weer vertrekken naar de Wharf), mijn kamer had echt uitzicht op de karretjes. Het ligt 200 meter van Union Square, BARTS station om de hoek, San Fransisco Shopping Mall overkant van de straat.

http://www.thepowellhotel.com/
pi_61578585
Bedankt voor de tip, helaas niet beschikbaar op onze geplande data (13, 14 en 15 okt)
  vrijdag 12 september 2008 @ 16:11:28 #253
62913 Blik
The one and Only!
pi_61579087
helaas pindakaas
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:27:03 #254
69307 Pat-man
pi_61592570
Voor de grand canyon moet je anders eens kijken op Expedia.com en dan in het plaatsje Tusayan. Ligt net buiten de GC maar scheelt een stuk qua prijs.

Voor Yosemite zaten we geloof ik in Mariposa. Weet de hotelnamen helaas niet meer.
pi_61592901
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:59 schreef Vampier het volgende:

[..]

Is er dit weekend nog iets leuks te doen in de buurt?
Geen idee wat ik wil doen, wat zijn de opties? (ik wil niet naar disneyland )
pi_61593321
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:59 schreef Pat-man het volgende:
Weet iemand of je bij een huurauto ook sneeuwkettingen kan krijgen? Die zijn geloof ik verplicht voor Yosemite?!?
Sportchallet... hebben ook een coole return policy... niet gebuikt en in verpakking == geld terug

ps ik ben sinds gisteren een Amerikaan
pi_61596146
Gefeliciteerd
hmmmm....WAT???
  dinsdag 16 september 2008 @ 09:40:21 #258
68726 Versie1
Goede winden..
pi_61667645
Nu in Best western in Bryce Canyon OK hotel met goed en gezond eten. Neem het buffet voor 16.99. Top.

In SF is hotel de mosser een aanrader. Toplocatie en niet te duur.

Tip: vermijd grote steden op vrijdag en zaterdag (MGM grand in vegas bijvoorbeeld: zaterdag 220 dollar, zondag 99)

Morgen Bryce bekijken dus nu tukken...
pi_61672141
Net terug van de rondreis... in een smiley

Las Vegas
Grand Canyon
Bryce Canyon
San Francisco

Eigenlijk is alles mooi

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 16-09-2008 13:13:55 ]
pi_61672178
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 09:40 schreef Versie1 het volgende:

Tip: vermijd grote steden op vrijdag en zaterdag (MGM grand in vegas bijvoorbeeld: zaterdag 220 dollar, zondag 99)
Grote steden zijn wel een stuk leuker in de weekenden en nationale parken zijn net zo leuk doordeweeks. Zeker Vegas is 4x beter in het weekend
hmmmm....WAT???
pi_61672538
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 12:58 schreef Vitamine_C het volgende:
Zeker Vegas is 4x beter in het weekend
Inderdaad, op zondag waren er leuke feesten, op maandag waren sommige hotspots dicht... maar dan nog is er natuurlijk briljant veel te zien...
  woensdag 17 september 2008 @ 08:48:04 #262
68726 Versie1
Goede winden..
pi_61694876
Nog wat mogelijke handigheidjes:
- Navigatiesysteem is erg handig. Huur is 10 dollar per dag. Meenemen of in NL kopen en dan kaartje downloaden; werkt perfect met name in steden.
- Huur SUV; kan je ook off road weggetjes in, veilig en gewoon tof. (ja, minder zuinig, maar op je vakantiebudget peanuts)
- Van Yosimite naar Mariposa stuurt TomTom je soms door een onmogelijk smal off road pas. Zonder SUV niet te doen. Wij zijn halverwege terug gereden omdat het donker werd en we niet zeker wisten of we door konden... wel spannend
- Bezoek alcatras (kaartjes online regelen)

Kan je vluchten over Grand Canyon online boeken?
pi_61695153
quote:
- Bezoek alcatras (kaartjes online regelen)
Toen wij er waren sprak ik ook een nederlander. Deze nederlander had net in de rij gestaan bij alcatraz voor een paar kaartjes. Helaas mocht hij weer naar terug omdat de kaartjes voor de komende 3 dagen al uitverkocht waren.

Tijdens praatje met hem schepte hij overal over op en dat hij vakantie helemaal anders geregeld had en overal aan gedacht had.... not

nee seriues.. je moet echt kaartjes online bestellen. Kun je zo met creditcard doen en je kunt ze gewoon uitrpinten
pi_61700340
Vluchten over Grand Canyon kan je gewoon online boeken ja.
pi_61703652
Goeie tips, GPS neem ik idd zelf mee.
Alcatraz zal ik dan alvast boeken en printen.

Heb nu mn hotel op hawaii en LA geboekt. Zit nog te kijken naar goede aanbieidngen in Las Vegas en SF.
Denk dat Vegas het Luxor gaat worden voor 59$ per nacht.

Yosemite gaat waarschijnlijk de Gateway Motel worden in Lee Vining.

Moet nog wel een auto huren. Was hier al cahrhire3000 tegengekomen. Wat zijn de ervaringen met deze tent? alles te vertrouwen?
pi_61705308
Carhire3000 is ok...alleen wel lang moet wachten bij de verhuurder in Amerika...alles al betaald? Uh, kwam allemaal goed maar duurde even.
pi_61706201
In augustus een Dodge Charger gehuurd via carhire3000. Een voucher gehad voor dollar rent a car. Ik was wat huiverig aangezien ik op internet een aantal negatieve reacties las over dollar.

Uiteindelijk een positieve ervaring omdat we een auto mochten uitkiezen en bij de auto's waaruit je mocht kiezen stond naast een Charger ook een Chrysler Sebring cabrio. Zonder te twijfelen de cabrio gekozen .
pi_61734114
Heb de el cheapo familiebak besteld (Aveo) en in vegas de Excalibur gereserveerd (voor de belachelijke prijs van 33 euro per nacht )
Tevens ten oosten van Yosemite motel geboekt in Lee Vining.

Nu nog San Fran regelen en een Helicoptervlucht over de grand canyon. Als iemand nog goede tips heeft op dat gebied.... cheers!
  vrijdag 19 september 2008 @ 18:14:03 #269
68726 Versie1
Goede winden..
pi_61765040
Moggu,
Gister helicoptervlucht gemaakt boven grand canyon. Zeker doen!
Je kan de dag zelf gewoon naar vliegveld en goedkoper boeken. In veel gevallen kan je na een uurtje al mee...

Vandaag proberen van cameron (bij grand canyon) naar LA proberen te karren... 8 uurtjes ole... wie niet waagt die niet wint.
pi_61818238
Heeft iemand ervaring met het boeken avn een hotel via priceline?
pi_61827995
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:26 schreef Keffo het volgende:
Heeft iemand ervaring met het boeken avn een hotel via priceline?
Ja je krijgt er gratis William Shatner reclame bij

[ Bericht 11% gewijzigd door Vampier op 22-09-2008 16:45:00 ]
  woensdag 24 september 2008 @ 20:16:41 #272
68726 Versie1
Goede winden..
pi_61885767
Inmiddels ook terug. Was top.

Nog een paar tips:

1. Neem je anwb pas mee. Bij AAA hotels krijg je 10% korting!
2. Bewaar al je aankoopbonnen. Op vliegveld kan je je tax terugvorderen.
3. Bij ons was er GEEN enkele douane beamte om je koffers te checken, maar dat is uiteraard momentopname.
4. Autohuur bij Alamo gedaan in Los Angeles; top, want je kan zelf een auto uit je categorie kiezen, dus je kan er in gaan zitten en dan in het volgende model gaan zitten etc. In Alamo in San Francisco komt er een auto aanrijden en die moet je dan meenemen of weer een uur wachten op de volgende. Ruk dus.

Plezier
pi_61890148
Ook hotel in SF geboekt, is de Breseford Hotel geworden voor 100$ per nacht. Las Vegas is de Excaliber geworden voor 45$ per nacht incl tax.. Alles is nu rond., het aftellen is begonnen. 4 oktober vliegen!
pi_61914765
Hoi allemaal,

Wij willen volgende zomer drie weken naar de westkust van de USA. We zien alleen door de bomen het bos niet meer. We willen ong. dit gaan doen: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, Bryce Canyon en Yosemite National Park, maar we hebben een tweetal vragen:

- Vanaf waar kunnen we het beste vliegen (NL/DE/BE?)
- Wat is goedkoper met zes personen, we twijfelen namelijk tussen een auto huren en steeds in hotels zitten, of een camper huren. Voor de camper moet dan echter weer meer benzine en een staplaats worden geregeld.

Alvast bedankt!
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_61919650
- Waar je het beste vandaan kan vliegen ligt eraan waar jullie wonen en wat de prijzen op dat moment zijn. Wij vlogen vanaf Brussel omdat dit ¤ 200 pp scheelde. Nadeel was wel dat we een hotel in Brussel moesten boeken omdat we vrij vroeg vlogen. Kijk vooral goed rond voor tickets. Wij hebben dagen gezocht en uiteindelijk een stuk goedkoper geboekt bij cheaptickets.com (en dus met dollars betaald).

- Ik heb altijd begrepen dat het wat betreft geld weinig uitmaakt omdat een camper meer zuipt enzo. Maar met 6 personen kan je dat natuurlijk delen. Mijn gevoel zegt dat een camper met zijn 6en goedkoper zal zijn. Je kan ook een camper voor 4 personen huren en 1 goedkoop tentje bij de walmart kopen. Meestal mag dat op 1 staplaats staan. LA en SF zijn niet echt fijn met een camper.....SF vond ik met de auto al geen feest laat staan met een camper dat moet je ook meenemen in je overwegingen.
  donderdag 25 september 2008 @ 23:52:29 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_61920880
zie hierboven, met als toevoeging.

Ik ben er bijna zeker van dat een camper goedkoper zal zijn met 6 personen. Je moet niet vergeten dat je als je met z'n 6-en bent sowieso een grote bak moet huren of 2 kleinere wagens. Qua overnachten zal de camper al goedkoper zijn al zal het verschil wel meevallen omdat een camperplaats over het algemeen nog vrij prijzig kan zijn. Maar vooral het eten en drinken zal een stuk goedkoper uitvallen omdat je gewoon regelmatig zelf zal gaan koken en ontbijten/lunchen doe je natuurlijk ook in je camper. het is een eitje om staplaatsen te vinden aangezien je bij de verhuur ook een boek krijgt met een enorme hoeveelheid campings. Kwestie van een dag vantevoren ff rondbellen of er nog plaats is

En wat je natuurlijk het beste kan doen is bijvoorbeeld aankomen in San Fransisco en daar eerst een hotel boeken, en pas als je vertrekt de camper ophalen. Wij hebben LA overgeslagenen zijn alleen op de snelwegen rond LA geweest, lijkt me ook totaal geen boeiende stad. In Las Vegas hebben we op de betonnen parkeerplaats van Circus Circus gestaan. Is gewoon een RV Park aan de strip en je mag gebruik maken van het zwembad van Circus Circus
pi_61922429
LA is a waste of time, ga liever naar San Diego (ik kan het gewoon niet vaak genoeg zeggen)
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:06:23 #278
68726 Versie1
Goede winden..
pi_61937781
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 02:07 schreef Vampier het volgende:
LA is a waste of time, ga liever naar San Diego (ik kan het gewoon niet vaak genoeg zeggen)
Naar de dierentuin in San Diego? Leuk....
LA is leuke stad. Erg groot, je moet weten waar je naar toe wil. Zonder voorbereiding is het niet leuk, maar dat geldt voor iedere stad. Wij vonden San Francisco (alcatras en basseball game hoogtepunten) wat tegenvallen en LA prima!
pi_61938980
quote:
San Diego is wel een leuke stad, maar er was bitter weinig te doen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:08:47 #280
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_61942290
Dank, maar wat kost een standplaats ongeveer, en wat kost een redelijk hotel voor z'n zessen (Zijn er veel family rooms achtige toestanden?)
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_61942468
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

In LA valt er nog minder te doen
quote:
Wij vonden San Francisco (alcatras en basseball game hoogtepunten) wat tegenvallen en LA prima!
aparte vakantie heb je daar gehad dan. Heb nog nooit van iemand gehoort (zelfs amerikanen die in/rond LA wonen of daar gewoont hebben) dat LA leuker is dan SF
quote:
second that
hmmmm....WAT???
pi_61942960
Interessante OP Mijn vader is met mijn broertje naar San Diego geweest zodat hij daar kon gaan skateboarden. Zij hebben zich erg verbaasd over de Amerikaanse cultuur, maar dat is vast wel bekend
pi_61945781
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:06 schreef Versie1 het volgende:

[..]

Naar de dierentuin in San Diego? Leuk....
LA is leuke stad. Erg groot, je moet weten waar je naar toe wil. Zonder voorbereiding is het niet leuk, maar dat geldt voor iedere stad. Wij vonden San Francisco (alcatras en basseball game hoogtepunten) wat tegenvallen en LA prima!
Dude ik woon er....
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:15:14 #284
68726 Versie1
Goede winden..
pi_61950399
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:56 schreef Vampier het volgende:

[..]

Dude ik woon er....
Ja? dus... daarom is LA niks?
Cool he 'dude' in de US wonen?... been there did that
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:14 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

In LA valt er nog minder te doen
[..]
Dat zal vast...

quote:
aparte vakantie heb je daar gehad dan. Heb nog nooit van iemand gehoort (zelfs amerikanen die in/rond LA wonen of daar gewoont hebben) dat LA leuker is dan SF
[..]
Dat schrijf ik, zoals je kan lezen, ook niet. SF viel tegen, had er meer van verwacht.
pi_61951632
Ik vond San Fransisco een leukere stad dan LA... LA is te groot en daardoor onoverzichtelijk minder sfeervol....
  zaterdag 27 september 2008 @ 14:55:32 #286
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_61951689
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Zoo, SeaWorld, Pacific Beach(es), Seaport Village, Horton Plaza, een sportwedstrijd, Coronado Island, Harbour, Old Town San Diego, een Concert bij Humphreys-by-the-Bay, Point Loma (Cabrillo Monument), The Gaslamp Quarter...

Weinig te doen?
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_61954575
quote:
San Diego is inderdaad geweldig!! Maar vlak Los Angeles niet uit. Misschien niet zo mooi maar de verschillende stadsdelen hebben wel zijn charme. Ga zeker naar Santa Monica.. Wat een gemoedelijkheid daar.... verder heel veel leuke dingen te doen. kortom, LA is OOK top!
pi_61954657
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 17:48 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

San Diego is inderdaad geweldig!! Maar vlak Los Angeles niet uit. Misschien niet zo mooi maar de verschillende stadsdelen hebben wel zijn charme. Ga zeker naar Santa Monica.. Wat een gemoedelijkheid daar.... verder heel veel leuke dingen te doen. kortom, LA is OOK top!
Santa Monica vond ik inderdaad ook leuk, maar zoals ik al eerder zei... in zijn totaliteit is LA meer een samenraapsel van kleine stukjes dan dat het echt een stad is die één bepaalde sfeer uitademt, dat heeft San Fransisco veel meer....
pi_61959999
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 13:15 schreef Versie1 het volgende:

[..]

Ja? dus... daarom is LA niks?
Cool he 'dude' in de US wonen?... been there did that
[..]
alweer 6 jaar
  zondag 28 september 2008 @ 14:04:11 #290
154323 Buup
hAsTaLaPaStA
pi_61969349
Wij willen eind oktober begin november 2 weken naar Amerika, we willen shoppen, relaxen, beetje cultuur, pretpark, en LA SF LV zien is dit te doen en wat is de handigste route om te nemen. Ben net begonnen met lezen dus nog niet zo heel erg ver maar ik ben gewoon bang dat het te kort is om alles te doen ?!!

Thanks !!
pi_61974336
hier is een route voor je: land op LA en overnacht (1), get to San Diego (pak een dagje sea world) (3)-> Yosemite (blijf 3 dagen - 6dagen in totaal total trip time) -> Ga naar San Fran en blijf 3 dagen (9 dagen)-> Las Vegas blijft 2 dagen (11 dagen) teurg naar LA (blijf in anaheim, beter access naar pretparken en het strand) en blijf 3 dagen bezoek disneyland of universal studios (14)-> Terug naar huis
pi_61988928
Ik zou er een rondje van maken, is praktischer in je reistijd. Dan krijg je:
LA - San Diego - Las Vegas - Yosemite - San Fran (- LA)

Is hetzelfde rondje als ik ga maken vanaf 4 okt.
  maandag 29 september 2008 @ 08:51:00 #293
62913 Blik
The one and Only!
pi_61989133
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:13 schreef Vampier het volgende:
hier is een route voor je: land op LA en overnacht (1), get to San Diego (pak een dagje sea world) (3)-> Yosemite (blijf 3 dagen - 6dagen in totaal total trip time) -> Ga naar San Fran en blijf 3 dagen (9 dagen)-> Las Vegas blijft 2 dagen (11 dagen) teurg naar LA (blijf in anaheim, beter access naar pretparken en het strand) en blijf 3 dagen bezoek disneyland of universal studios (14)-> Terug naar huis
Tja, dan doe je wel erg veel stad in 2 weken vind ik persoonlijk. Skip dan 1 stad en ga dan ook nog naar de Grand Canyon zou ik zeggen.
pi_61989500
Je kan ook het rondje niet afmaken. Starten in LA, SD, GC, LV, Yosemite, SF en dan terug. Zo heb je overal ook redelijk wat tijd.
pi_61989564
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, dan doe je wel erg veel stad in 2 weken vind ik persoonlijk. Skip dan 1 stad en ga dan ook nog naar de Grand Canyon zou ik zeggen.
Tijd technisch gezien kan je dan makkelijk vanuit Las Vegas een helicopervlucht doen over de Hoover dam en de Grand Canyon. Kost je 1 dagdeel. Als je zelf met de auto gaat moet je er helemaal omheen rijden wat je al snel 8 uur rijden gaat kosten (heen en terug)
  maandag 29 september 2008 @ 09:28:32 #296
62913 Blik
The one and Only!
pi_61989729
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:19 schreef Keffo het volgende:

[..]

Tijd technisch gezien kan je dan makkelijk vanuit Las Vegas een helicopervlucht doen over de Hoover dam en de Grand Canyon. Kost je 1 dagdeel. Als je zelf met de auto gaat moet je er helemaal omheen rijden wat je al snel 8 uur rijden gaat kosten (heen en terug)
Dan nog is het allemaal erg kort, hoe lang ben je dan in de Grand Canyon? 5 a 10 minuten misschien?. Ik zou dan LA en/of San Diego skippen en wat meer tijd uittrekken voor de prachtige natuur in de omgeving zoals Bryce Canyon, Zion en de Grand Canyon. De steden zijn ook erg leuk, maar alleen Yosemite bezoeken en een helicoptervlucht door de Grand Canyon is te weinig naar mijn mening
pi_62003350
Ik heb in 14 dagen, weliswaar georganiseerd in een groepsreis zowat alles gezien: San Fransisco, Yosemite, Bryce Canyon, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas, Joshua Tree en LA en nog wat leuke plekjes daar tussenin... Death Valley was optioneel tijdens ons verblijf in Las Vegas, dat heb ik niet gedaan omdat ik van Vegas wilde genieten...
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2008 @ 19:11:18 #298
13368 NiGeLaToR
pi_62003643
Wooohooo nog week of wat en wij gaan in onze Alamo FCAR een rondje US of Aaaaa doen.

Dit rondje om pcies te zijn

ZinInZinInZinIn!! Goed, dus, ik ga me laten verassen, valt niet op voor te bereiden hoeveel hier te doen is
  maandag 29 september 2008 @ 21:23:51 #299
154323 Buup
hAsTaLaPaStA
pi_62007874
Ik ben bij deel 5 van het fok forum en heb al heel wat tips enzo verzameld zal ze gelijk ff posten misschien wel handig voor in het begin stuk ?!?!

The Cannery (oude fabriek, nu een winkelcentrum) Dagelijks geopend vanaf 10:00, zondag vanaf 11:00

Koop een Public Transport Pass om met het openbaar vervoer te reizen ($15 voor 3 dagen). Onder andere te
koop bij het visitor center op Union Square. http://www.sfmuni.com/php/farezip.php?prod=3-Day

Alamo Square (heel mooi uitzicht op Victoriaanse huizen en de skyline van San Francisco!)

Een mooi viewpoint bevindt zich aan de overkant van de Baai op Conzelman Road: ga de Golden Gate Bridge over en neem de eerste echte afrit na de brug. Via dezelfde afslag kan je ook naar Sausalito rijden. Als je de afslag bent afgereden krijg je na een tijdje de mogelijkheid om linksaf onder de snelweg door te rijden (er staat waarschijnlijk aangegeven dat je dan richting de 'Marin Headlands' kan rijden). De weg gaat al heel snel de berg op en binnen korte tijd kan je genieten van een heel mooi uitzicht.

Twin Peaks (vanaf hier heb je een mooi uitzicht op de stad)

Muir Woods, zeer dichtbebost redwood bos, net buiten de stad, 12 mijl ten noorden van de Golden Gate

Bridge (US 101 / California Highway 1). NB: ’s ochtends vroeg gaan (voor 10:00), anders wordt het snel te druk.

Chinatown (in Grant Street staat een klein kerkje)

Trans America Pyramid (281,5 meter hoge wolkenkrabber). Via China Town te bezoeken. NB: op werkdagen heb je gratis uitzicht vanaf het observation deck op de 27e verdieping. http://www.tapyramid.com/

Probeer over de Oakland Bay Bridge te rijden vanuit San Francisco, neem halverwege de brug de afslag naar Treasure Island; hier vind je een openbare parkeerplaats met schitterend uitzicht op San Francisco en Alcatraz!

Filbert Street (één van de steilste straten van de stad)

Powell Street (draaihalte van cable cars)

Lombard Street (steile heuvel, ook wel “The Crookedest Street” genaamd). NB: ’s ochtends gaan, anders wordt het snel te druk. Deze straat is het beste te fotograferen vanaf Leavenworth Street, omhoogkijkend naar Lombard Street.

Vanaf San Francisco kun je via Route 49 naar Yosemite (Oakhurst ten zuiden van het park) http://www.historichwy49.com

Zowel aan de San Francisco- als aan de Sausalitozijde zijn er uitzichtpunten voor automobilisten. Volg vanuit

San Francisco de Highway 1 naar het noorden en je komt ze vanzelf tegen, met een grote parkeerplaats. De route er naartoe wordt aangegeven met bordjes "viewpoint ahead". Wil je lopend naar een uitzichtpunt in SF, dan is er een viewpoint voor voetgangers in het Presidiopark. Ook is de brug heel mooi te zien vanaf de kazerne aan de voet van de brug en vanaf de visserspieren tussen de jachthaven (“marina”) en de brug.

Haight Ashbury Wie nog hippies in het wild wil zien moet de straat opzoeken waar in 1967 het middelpunt was van de Summer of Love. De sfeer is er nog steeds jaren zestig, maar het oogt allemaal wat verlopen. De wijk bevat nog een flink aantal van de mooie Victoriaanse huizen die er rond de eeuw wisseling werden neergezet, toen de nabijheid van het Golden Gate Park dit een heel gewilde buurt maakte.

Bij Blazing Sadles (t.h.v. pier 39) kun je fietsen huren en via een weg langs het strand over de Golden Gate brug richting Sausalito fietsen. Je kunt dan met de ferry terug naar pier 1 ($6,15, vetrekt uit Sausalito om; 11:20, 12:45, 14:10, 15:35, 17:00 en 18:20). Ga liefst in het weekend, dan is de linkerkant van de brug (vanuit de San Francisco gezien) open voor fietsers, of ga iets vroeger doordeweeks. De wandelende toeristen komen op gang rond 10:00 's ochtends. http://www.blazingsaddles.com/rides.html

Een van de mooiste viewpoints van San Francisco bevindt zich bij het Legion of Honor Museum (www.thethinker.org) op de heuvel in Lincoln Park. Vanaf hier kun je de Golden Gate Bridge zien vanaf de oceaankant.

Visitorscenters kortingsbonnen boekje

ANWB pas korting krijgen

Crystal Cathedral mooi gebouw

pff raak het overzicht wel een beetje kwijt hoor HAHA ben nu in excel een lijstje aan het maken wat er per stad te zien is waar ik later uit wil schappen zodat we kunnen zien hoe lang we waar moeten blijven...HELP

klein vraagje is het een beetje strandweer eind oktober begin november ??

iemand intresse in me lijstje per plaats dan post ik die ook nog ff !!
  maandag 29 september 2008 @ 21:28:51 #300
154323 Buup
hAsTaLaPaStA
pi_62008065
Denk dat San Diego voor ons nu niet te doen is omdat we maar zo kort hebben trouwens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')