tnx,quote:
 Ik ga dus dinsdag naar LA. Een week later zullen we in SA zijn en we willen toch naar alcatraz. Er werd aangeraden om ruim van te voren te reserveren. Hoe gaat dat te werk? Gewoon in amerika naar een nummer bellen?
 Ik ga dus dinsdag naar LA. Een week later zullen we in SA zijn en we willen toch naar alcatraz. Er werd aangeraden om ruim van te voren te reserveren. Hoe gaat dat te werk? Gewoon in amerika naar een nummer bellen?

Gewoon op de website.. http://alcatrazcruises.com/quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:44 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tnx,
en nu ik toch bezig benIk ga dus dinsdag naar LA. Een week later zullen we in SA zijn en we willen toch naar alcatraz. Er werd aangeraden om ruim van te voren te reserveren. Hoe gaat dat te werk? Gewoon in amerika naar een nummer bellen?

Wij hebben de tickets gewoon thuis uitgeprint.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 06:09 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Gewoon op de website.. http://alcatrazcruises.com/
Met je creditcard boeken... tot een paar dagen ervoor kan je gewoon kaarten vinden alleen zijn earybird en nighttour vaak eerder volgeboekt. Vergeet het niet ongeveer een uur van tevoren op te halen bij de balie, anders kunnen ze het alsnog doorverkopen en je bent je geld kwijt.

Daar willen we dus ook zeker een keer terug. Ons hotel was ook top: Flamingo, Go Luxury room with strip view. We kijken scheef uit op de fonteinen en recht voor ons was Ceasars
  Daar willen we dus ook zeker een keer terug. Ons hotel was ook top: Flamingo, Go Luxury room with strip view. We kijken scheef uit op de fonteinen en recht voor ons was Ceasars )) We sliepen in Manhattan Beach, erg leuke wijk, mooi strand. Ook dagje Venice waar we ons goed vermaakt hebben door gewoon rond te kijken. Laatste avond doorgebracht in Santa Monica, ook daar weer vooral rondgekeken.
)) We sliepen in Manhattan Beach, erg leuke wijk, mooi strand. Ook dagje Venice waar we ons goed vermaakt hebben door gewoon rond te kijken. Laatste avond doorgebracht in Santa Monica, ook daar weer vooral rondgekeken. 

Des te indrukwekkender dat het een natuurverschijnsel is ipv man-made, toch?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:28 schreef exode het volgende:
De nationale parken waren waanzinnig! Vooral de zwaardere hikes waren mooi. Bryce vond ik wat tegenvallen, daar kreeg ik echt een Efteling gevoel.

hehe, daarvan kun je bijna op en neerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 04:32 schreef WooZ het volgende:
Ik ben net in Seattle aangekomen, na een 6.5u (!!!) durende busreis van Vancouver *grom*
En het regent
Maar ik zit wel lekke rin het centrum

waarom duurde dat zo lang?? Ik kan me herinneren dat het een tochtje was van een paar uur met de camper. En regen, tja. Seattle staat er volgens mij een beetje bekend om.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 04:32 schreef WooZ het volgende:
Ik ben net in Seattle aangekomen, na een 6.5u (!!!) durende busreis van Vancouver *grom*
En het regent
Maar ik zit wel lekke rin het centrum

Elements Hostel/Hotel. Ligt aan Mission Street, 3 blokken van een BART station. Verder een erg gaaf dakterras met view op downtown. Zijn er deze zomer 3 dagen geweest, erg goede accomodatie.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
iemand nog tips voor goed te betalen hotels of hostels in San Francisco?

1x geweest... nooit meerquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Volgende week om deze tijd is het zover.... 14 dagen rondreis door het Westen, kijk vooral uit naar Las Vegas

voordat je de grens over bent duurt al tig uur, dan nog file en een bus die op meerdere plekken stoptquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:30 schreef Blik het volgende:
[..]
waarom duurde dat zo lang?? Ik kan me herinneren dat het een tochtje was van een paar uur met de camper. En regen, tja. Seattle staat er volgens mij een beetje bekend om.

Toen wij met de camper waren was het zo gepiept (maar dat je natuurlijk geen bus met 50 reizigers en het was voor 9/11)quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:15 schreef WooZ het volgende:
[..]
voordat je de grens over bent duurt al tig uur, dan nog file en een bus die op meerdere plekken stopt
Maar ik zit nu in het uiterste westen van de USA, en het is tamelijk relaxed hier

Ik woon in Anaheim, ligt eraan wat je wilt doen?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:38 schreef VeerMans het volgende:
Wat zijn leuke uitstapjes om te doen in 1 of 2 dagen in het weekend vanuit anaheim?

ligt alleen wel in de Tenderloin, niet echt de beste wijk van SF en een verkeerde afslag 's nachts betekend dat je in Junkyville zit. Elements is een goed hostel (en de Mission is de beste wijk in SF!!!) en anders Hostel International vlakbij Union square (daar heb ik 4 dagen gezeten voordat ik een kamer had gevonden).quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:30 schreef exode het volgende:
USA Hostels vlakbij Union Square. Simpel, basic hostel met een goede sfeer. Wij hadden een private room met eigen badkamer en dat was prima in orde.
Een grote keuken van alles voorzien, laundry kamer, veel internet computers, pooltafel en er werd van alles georganiseerd. Maar als je zoals ons af en toe ook wil slapen kan dat ook prima

LV is leuk voor 2 a 3 dagen. Daarna moet je er gewoon weer weg zijn. Gokje wagen, showtje zien en de strip aflopen zijn toch wel de leukste dingen daar.quote:

Ik heb geen idee, ik moet door de week gewoon werken. Ik zit net naast anaheim in villa park.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:59 schreef Vampier het volgende:
[..]
Ik woon in Anaheim, ligt eraan wat je wilt doen?

We zitten er 2 dagen dus dan zal het inderdaad nog niet gaan vervelenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 03:00 schreef Pat-man het volgende:
[..]
LV is leuk voor 2 a 3 dagen. Daarna moet je er gewoon weer weg zijn. Gokje wagen, showtje zien en de strip aflopen zijn toch wel de leukste dingen daar.

.
. .
.

Bij Orange dus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:26 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik moet door de week gewoon werken. Ik zit net naast anaheim in villa park.

helicopter-vlucht denk ikquote:Op maandag 1 september 2008 15:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Begin oktober ga ik 3 weken met 't meisje rondrijden langs de westkust, heb er zooo veel zin in
Nog meer goede tips, wat is bijvoorbeeld the bomb in the grand canyon bijvoorbeeld?

orlando ligt niet echt aan de westkustquote:Op maandag 1 september 2008 14:28 schreef ursel het volgende:
Ben van plan om in februari voor 3 weken naar de buurt van Orlando te gaan.
3 jaar geleden ook gedaan met mijn schoonouders
Zaten toen op zo'n villa(golf)park bij kissimee.
Nu zag ik via d-reizen wel dit soort "villa's" te huur staan, maar vroeg me af of er ook nog andere (betere) sites te vinden zijn.

Haddik idd ook bedacht, maar we hebben een lodge langs de rand, dus er gewoon vanaf heel vroeg naartoe en kijken hoe ver we kunnen wandelen lijkt me ook super.quote:

Ja, ben al in het andere topic..quote:Op maandag 1 september 2008 20:11 schreef WooZ het volgende:
[..]
orlando ligt niet echt aan de westkust

Echt niets van meegekregen...gewoon 's nachts over straat gelopen. Er was wel een dodgy stuk dichtbij werd ons ook verteld door de hostel mensen maar dat was uit de richting van alles waar we uberhaupt heengingen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:11 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
ligt alleen wel in de Tenderloin, niet echt de beste wijk van SF en een verkeerde afslag 's nachts betekend dat je in Junkyville zit. Elements is een goed hostel (en de Mission is de beste wijk in SF!!!) en anders Hostel International vlakbij Union square (daar heb ik 4 dagen gezeten voordat ik een kamer had gevonden).

heb je eventueel nog interesse om een annual pas goedkoop over te willen nemen? kost in usa 80 dollar.quote:

Als je me vertelt wat ik daarmee kan misschien wel!quote:Op maandag 8 september 2008 17:23 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
heb je eventueel nog interesse om een annual pas goedkoop over te willen nemen? kost in usa 80 dollar.

1) let op: Highway 1 helemaal vanaf SF naar LA nemen kost erg veel tijd. Dus vertrek 's ochtends erg vroeg of ga op een gegeven moment over van de 1 op de 101 (dat hebben wij bij San Luis Obisbo gedaan toen de twee even samen kwamen)quote:Nog andere tips?

.
. 

http://store.usgs.gov/pass/index.htmlquote:Op maandag 8 september 2008 20:15 schreef Keffo het volgende:
[..]
Als je me vertelt wat ik daarmee kan misschien wel!

Owkee helder. Ik ga alleen naar Yosemite NP (of valt Grand Canyon ook onder deze pas?) dus de vraag is natuurlijk of dat interessant is.quote:Op maandag 8 september 2008 21:33 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
http://store.usgs.gov/pass/index.html
kun je national parks in van amerika. Voordeel aan de pas is dat hij door 2 personen gebruikt kan worden. Ik heb hem 1 x gebruikt en nu kan iemand anders hem nog gebruiken.
als je naar een paar NP gaat dan heb je meestal prijs d'r wel uit.

).
 ). 

over de verhuurbedrijven: stuur ze een mail.quote:Tire chains are often required on park roads. When they are, you must carry and know how to use them, regardless of the type of vehicle you are driving.

Is er dit weekend nog iets leuks te doen in de buurt?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:59 schreef Vampier het volgende:
[..]
Ik woon in Anaheim, ligt eraan wat je wilt doen?
 )
)

Sportchallet... hebben ook een coole return policy... niet gebuikt en in verpakking == geld terugquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:59 schreef Pat-man het volgende:
Weet iemand of je bij een huurauto ook sneeuwkettingen kan krijgen? Die zijn geloof ik verplicht voor Yosemite?!?

Grote steden zijn wel een stuk leuker in de weekenden en nationale parken zijn net zo leuk doordeweeks. Zeker Vegas is 4x beter in het weekendquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:40 schreef Versie1 het volgende:
Tip: vermijd grote steden op vrijdag en zaterdag (MGM grand in vegas bijvoorbeeld: zaterdag 220 dollar, zondag 99)

Inderdaad, op zondag waren er leuke feesten, op maandag waren sommige hotspots dicht... maar dan nog is er natuurlijk briljant veel te zien...quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:58 schreef Vitamine_C het volgende:
Zeker Vegas is 4x beter in het weekend

Toen wij er waren sprak ik ook een nederlander. Deze nederlander had net in de rij gestaan bij alcatraz voor een paar kaartjes. Helaas mocht hij weer naar terug omdat de kaartjes voor de komende 3 dagen al uitverkocht waren.quote:- Bezoek alcatras (kaartjes online regelen)

.
.

)
 ) 

Ja je krijgt er gratis William Shatner reclame bijquote:Op maandag 22 september 2008 09:26 schreef Keffo het volgende:
Heeft iemand ervaring met het boeken avn een hotel via priceline?

van Circus Circus gestaan. Is gewoon een RV Park aan de strip en je mag gebruik maken van het zwembad van Circus Circus
 van Circus Circus gestaan. Is gewoon een RV Park aan de strip en je mag gebruik maken van het zwembad van Circus Circus

Naar de dierentuin in San Diego? Leuk....quote:Op vrijdag 26 september 2008 02:07 schreef Vampier het volgende:
LA is a waste of time, ga liever naar San Diego (ik kan het gewoon niet vaak genoeg zeggen)

San Diego is wel een leuke stad, maar er was bitter weinig te doen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 02:07 schreef Vampier het volgende:
LA is a waste of time, ga liever naar San Diego (ik kan het gewoon niet vaak genoeg zeggen)

In LA valt er nog minder te doenquote:Op vrijdag 26 september 2008 19:57 schreef zjroentje het volgende:
[..]
San Diego is wel een leuke stad, maar er was bitter weinig te doen.
quote:Wij vonden San Francisco (alcatras en basseball game hoogtepunten) wat tegenvallen en LA prima!
 aparte vakantie heb je daar gehad dan. Heb nog nooit van iemand gehoort (zelfs amerikanen die in/rond LA wonen of daar gewoont hebben) dat LA leuker is dan SF
  aparte vakantie heb je daar gehad dan. Heb nog nooit van iemand gehoort (zelfs amerikanen die in/rond LA wonen of daar gewoont hebben) dat LA leuker is dan SF  
second thatquote:Op vrijdag 26 september 2008 02:07 schreef Vampier het volgende:

Mijn vader is met mijn broertje naar San Diego geweest zodat hij daar kon gaan skateboarden. Zij hebben zich erg verbaasd over de Amerikaanse cultuur, maar dat is vast wel bekend
  Mijn vader is met mijn broertje naar San Diego geweest zodat hij daar kon gaan skateboarden. Zij hebben zich erg verbaasd over de Amerikaanse cultuur, maar dat is vast wel bekend  

Dude ik woon er....quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:06 schreef Versie1 het volgende:
[..]
Naar de dierentuin in San Diego? Leuk....
LA is leuke stad. Erg groot, je moet weten waar je naar toe wil. Zonder voorbereiding is het niet leuk, maar dat geldt voor iedere stad. Wij vonden San Francisco (alcatras en basseball game hoogtepunten) wat tegenvallen en LA prima!

Ja? dus... daarom is LA niks?quote:

Dat zal vast...quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:14 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
In LA valt er nog minder te doen
[..]

Dat schrijf ik, zoals je kan lezen, ook niet. SF viel tegen, had er meer van verwacht.quote:aparte vakantie heb je daar gehad dan. Heb nog nooit van iemand gehoort (zelfs amerikanen die in/rond LA wonen of daar gewoont hebben) dat LA leuker is dan SF
[..]

Zoo, SeaWorld, Pacific Beach(es), Seaport Village, Horton Plaza, een sportwedstrijd, Coronado Island, Harbour, Old Town San Diego, een Concert bij Humphreys-by-the-Bay, Point Loma (Cabrillo Monument), The Gaslamp Quarter...quote:Op vrijdag 26 september 2008 19:57 schreef zjroentje het volgende:
[..]
San Diego is wel een leuke stad, maar er was bitter weinig te doen.

San Diego is inderdaad geweldig!! Maar vlak Los Angeles niet uit. Misschien niet zo mooi maar de verschillende stadsdelen hebben wel zijn charme. Ga zeker naar Santa Monica.. Wat een gemoedelijkheid daar.... verder heel veel leuke dingen te doen. kortom, LA is OOK top!quote:Op vrijdag 26 september 2008 02:07 schreef Vampier het volgende:

Santa Monica vond ik inderdaad ook leuk, maar zoals ik al eerder zei... in zijn totaliteit is LA meer een samenraapsel van kleine stukjes dan dat het echt een stad is die één bepaalde sfeer uitademt, dat heeft San Fransisco veel meer....quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:48 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
San Diego is inderdaad geweldig!! Maar vlak Los Angeles niet uit. Misschien niet zo mooi maar de verschillende stadsdelen hebben wel zijn charme. Ga zeker naar Santa Monica.. Wat een gemoedelijkheid daar.... verder heel veel leuke dingen te doen. kortom, LA is OOK top!

alweer 6 jaarquote:Op zaterdag 27 september 2008 13:15 schreef Versie1 het volgende:
[..]
Ja? dus... daarom is LA niks?
Cool he 'dude' in de US wonen?... been there did that
[..]

Tja, dan doe je wel erg veel stad in 2 weken vind ik persoonlijk. Skip dan 1 stad en ga dan ook nog naar de Grand Canyon zou ik zeggen.quote:Op zondag 28 september 2008 17:13 schreef Vampier het volgende:
hier is een route voor je: land op LA en overnacht (1), get to San Diego (pak een dagje sea world) (3)-> Yosemite (blijf 3 dagen - 6dagen in totaal total trip time) -> Ga naar San Fran en blijf 3 dagen (9 dagen)-> Las Vegas blijft 2 dagen (11 dagen) teurg naar LA (blijf in anaheim, beter access naar pretparken en het strand) en blijf 3 dagen bezoek disneyland of universal studios (14)-> Terug naar huis

Tijd technisch gezien kan je dan makkelijk vanuit Las Vegas een helicopervlucht doen over de Hoover dam en de Grand Canyon. Kost je 1 dagdeel. Als je zelf met de auto gaat moet je er helemaal omheen rijden wat je al snel 8 uur rijden gaat kosten (heen en terug)quote:Op maandag 29 september 2008 08:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, dan doe je wel erg veel stad in 2 weken vind ik persoonlijk. Skip dan 1 stad en ga dan ook nog naar de Grand Canyon zou ik zeggen.

Dan nog is het allemaal erg kort, hoe lang ben je dan in de Grand Canyon? 5 a 10 minuten misschien?. Ik zou dan LA en/of San Diego skippen en wat meer tijd uittrekken voor de prachtige natuur in de omgeving zoals Bryce Canyon, Zion en de Grand Canyon. De steden zijn ook erg leuk, maar alleen Yosemite bezoeken en een helicoptervlucht door de Grand Canyon is te weinig naar mijn meningquote:Op maandag 29 september 2008 09:19 schreef Keffo het volgende:
[..]
Tijd technisch gezien kan je dan makkelijk vanuit Las Vegas een helicopervlucht doen over de Hoover dam en de Grand Canyon. Kost je 1 dagdeel. Als je zelf met de auto gaat moet je er helemaal omheen rijden wat je al snel 8 uur rijden gaat kosten (heen en terug)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |