abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60972247
Ik stap morgen op de bus naar de westkust
pi_60972631
LA vond ik ook helemaal geweldig al was er niet EEN iets wat echt super was. Santa Monica is een van de relaxte plaatsjes waar ik ben geweest. Heerlijk wonen lijkt het mij daar. Net voor de drukte van LA.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:20:44 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_60973590
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:28 schreef exode het volgende:

De nationale parken waren waanzinnig! Vooral de zwaardere hikes waren mooi. Bryce vond ik wat tegenvallen, daar kreeg ik echt een Efteling gevoel.

Des te indrukwekkender dat het een natuurverschijnsel is ipv man-made, toch?

Je hebt ongeveer dezelfde route afgelegd als ik 3 jaar geleden gedaan heb
pi_60995644
Bryce vonden wij erg mooi..maar de enorm aantal toeristen (tja hoogseizoen) en hangende jetlag verpeste het een beetje. Als ik nu de foto's zie...erg mooi!

Zucht wil weer terug...
pi_60999921
Ik ben net in Seattle aangekomen, na een 6.5u (!!!) durende busreis van Vancouver *grom*

En het regent

Maar ik zit wel lekke rin het centrum
pi_61000539
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 04:32 schreef WooZ het volgende:
Ik ben net in Seattle aangekomen, na een 6.5u (!!!) durende busreis van Vancouver *grom*

En het regent

hehe, daarvan kun je bijna op en neer
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:30:15 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_61000860
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 04:32 schreef WooZ het volgende:

En het regent

waarom duurde dat zo lang?? Ik kan me herinneren dat het een tochtje was van een paar uur met de camper. En regen, tja. Seattle staat er volgens mij een beetje bekend om.
pi_61070216
ow dit topic leeft nog
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:10:41 #213
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_61081257
iemand nog tips voor goed te betalen hotels of hostels in San Francisco?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_61092669
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 11:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
iemand nog tips voor goed te betalen hotels of hostels in San Francisco?
Elements Hostel/Hotel. Ligt aan Mission Street, 3 blokken van een BART station. Verder een erg gaaf dakterras met view op downtown. Zijn er deze zomer 3 dagen geweest, erg goede accomodatie.

http://www.elementshotel.com/index.htm
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_61120311
USA Hostels vlakbij Union Square. Simpel, basic hostel met een goede sfeer. Wij hadden een private room met eigen badkamer en dat was prima in orde.

Een grote keuken van alles voorzien, laundry kamer, veel internet computers, pooltafel en er werd van alles georganiseerd. Maar als je zoals ons af en toe ook wil slapen kan dat ook prima
pi_61161279
Volgende week om deze tijd is het zover.... 14 dagen rondreis door het Westen, kijk vooral uit naar Las Vegas
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_61170195
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Volgende week om deze tijd is het zover.... 14 dagen rondreis door het Westen, kijk vooral uit naar Las Vegas
1x geweest... nooit meer
pi_61185388
Wat zijn leuke uitstapjes om te doen in 1 of 2 dagen in het weekend vanuit anaheim?
pi_61186169
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:30 schreef Blik het volgende:

[..]

waarom duurde dat zo lang?? Ik kan me herinneren dat het een tochtje was van een paar uur met de camper. En regen, tja. Seattle staat er volgens mij een beetje bekend om.
voordat je de grens over bent duurt al tig uur, dan nog file en een bus die op meerdere plekken stopt

Maar ik zit nu in het uiterste westen van de USA, en het is tamelijk relaxed hier
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:27:10 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_61186409
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:15 schreef WooZ het volgende:

[..]

voordat je de grens over bent duurt al tig uur, dan nog file en een bus die op meerdere plekken stopt

Maar ik zit nu in het uiterste westen van de USA, en het is tamelijk relaxed hier
Toen wij met de camper waren was het zo gepiept (maar dat je natuurlijk geen bus met 50 reizigers en het was voor 9/11)
pi_61198039
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:38 schreef VeerMans het volgende:
Wat zijn leuke uitstapjes om te doen in 1 of 2 dagen in het weekend vanuit anaheim?
Ik woon in Anaheim, ligt eraan wat je wilt doen?
pi_61198313
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:30 schreef exode het volgende:
USA Hostels vlakbij Union Square. Simpel, basic hostel met een goede sfeer. Wij hadden een private room met eigen badkamer en dat was prima in orde.

Een grote keuken van alles voorzien, laundry kamer, veel internet computers, pooltafel en er werd van alles georganiseerd. Maar als je zoals ons af en toe ook wil slapen kan dat ook prima
ligt alleen wel in de Tenderloin, niet echt de beste wijk van SF en een verkeerde afslag 's nachts betekend dat je in Junkyville zit. Elements is een goed hostel (en de Mission is de beste wijk in SF!!!) en anders Hostel International vlakbij Union square (daar heb ik 4 dagen gezeten voordat ik een kamer had gevonden).
hmmmm....WAT???
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 03:00:30 #223
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_61210286
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:14 schreef Vampier het volgende:

[..]

1x geweest... nooit meer
LV is leuk voor 2 a 3 dagen. Daarna moet je er gewoon weer weg zijn. Gokje wagen, showtje zien en de strip aflopen zijn toch wel de leukste dingen daar.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_61214048
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:59 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik moet door de week gewoon werken. Ik zit net naast anaheim in villa park.
pi_61214179
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 03:00 schreef Pat-man het volgende:

[..]

LV is leuk voor 2 a 3 dagen. Daarna moet je er gewoon weer weg zijn. Gokje wagen, showtje zien en de strip aflopen zijn toch wel de leukste dingen daar.
We zitten er 2 dagen dus dan zal het inderdaad nog niet gaan vervelen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_61217916
Sinds gister weer terug in Nederland. De vakantie was geweldig. Veel gezien en gedaan .

Ik wil weer terug .
pi_61229526
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:26 schreef VeerMans het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik moet door de week gewoon werken. Ik zit net naast anaheim in villa park.
Bij Orange dus.

PM me en ik kan je wel een aantal persoonlijk tips geven
  maandag 1 september 2008 @ 14:28:14 #228
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61291734
Ben van plan om in februari voor 3 weken naar de buurt van Orlando te gaan.
3 jaar geleden ook gedaan met mijn schoonouders
Zaten toen op zo'n villa(golf)park bij kissimee.

Nu zag ik via d-reizen wel dit soort "villa's" te huur staan, maar vroeg me af of er ook nog andere (betere) sites te vinden zijn.
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2008 @ 15:10:09 #229
13368 NiGeLaToR
pi_61292928
Begin oktober ga ik 3 weken met 't meisje rondrijden langs de westkust, heb er zooo veel zin in

Nog meer goede tips, wat is bijvoorbeeld the bomb in the grand canyon bijvoorbeeld?
  maandag 1 september 2008 @ 19:21:43 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_61299636
quote:
Op maandag 1 september 2008 15:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Begin oktober ga ik 3 weken met 't meisje rondrijden langs de westkust, heb er zooo veel zin in

Nog meer goede tips, wat is bijvoorbeeld the bomb in the grand canyon bijvoorbeeld?
helicopter-vlucht denk ik
pi_61301321
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:28 schreef ursel het volgende:
Ben van plan om in februari voor 3 weken naar de buurt van Orlando te gaan.
3 jaar geleden ook gedaan met mijn schoonouders
Zaten toen op zo'n villa(golf)park bij kissimee.

Nu zag ik via d-reizen wel dit soort "villa's" te huur staan, maar vroeg me af of er ook nog andere (betere) sites te vinden zijn.
orlando ligt niet echt aan de westkust
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2008 @ 20:17:53 #232
13368 NiGeLaToR
pi_61301514
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:21 schreef Blik het volgende:

[..]

helicopter-vlucht denk ik
Haddik idd ook bedacht, maar we hebben een lodge langs de rand, dus er gewoon vanaf heel vroeg naartoe en kijken hoe ver we kunnen wandelen lijkt me ook super.
  maandag 1 september 2008 @ 20:23:18 #233
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61301716
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:11 schreef WooZ het volgende:

[..]

orlando ligt niet echt aan de westkust
Ja, ben al in het andere topic..
Had tt te vluchtig gelezen..
  maandag 1 september 2008 @ 22:56:05 #234
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_61308129
Nog mensen die vrijdag 5 september 2008 nog naar LAX vliegen?
pi_61323859
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:11 schreef Vitamine_C het volgende:

[..]

ligt alleen wel in de Tenderloin, niet echt de beste wijk van SF en een verkeerde afslag 's nachts betekend dat je in Junkyville zit. Elements is een goed hostel (en de Mission is de beste wijk in SF!!!) en anders Hostel International vlakbij Union square (daar heb ik 4 dagen gezeten voordat ik een kamer had gevonden).
Echt niets van meegekregen...gewoon 's nachts over straat gelopen. Er was wel een dodgy stuk dichtbij werd ons ook verteld door de hostel mensen maar dat was uit de richting van alles waar we uberhaupt heengingen.
  donderdag 4 september 2008 @ 16:51:07 #236
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_61378861
Morgen rondreis starting in LA!
pi_61380855
net weer terug. vanmorgen om kwart voor acht geland.

super leuke tijd gehad! Maar de jetlagg is helaas wat minder
Dit keer zonder signature
pi_61475714
Ik ga begin okt ook een rondreismaken in California en sluit deze af met een weekje Hawaii
In LA het ik via via het intercontinental kunnen boeken maar verder moet ik nog alles regelen.

Wat zijn de aanraders qua hotels? Budget is zn 80$ per nacht.
In Vegas wil ik wel een avond/dag pokeren. Ben geen held op dat gebied maar weet zeker wel wat ik doe. Wat zijn daar de tips? Wil maxi maal zn 200$ verliezen daar...
Ook het hotel op hawaii moet ik nog boeken. Dat mag best wat meer kosten. Ik wil daar wel een beetje mn rust pakken dus niet MIDDEN in het lawaai van Waikikiki zitten. Er moet uiteraard wel wat te doen zijn (restaurantje, barretje etc)
Dit is het voorlopige schema.
Datum Te doen Hotel in
4 okt - aankomst LAX om 1730 uur, auto halen, naar Hotel (InterContinental) LA
5 okt - LA bekijken dag 1 LA
6 Okt - LA bekijken dag 2 LA
7 Okt - reis richting Las Vegas - Vegas baby! Vegas
8 Okt - Las Vegas dag 1 Vegas
9 Okt - Las Vegas dag 2 - Dagje pokeren! Vegas
10 Okt - Grand Canyon Vegas
11 Okt - Reis richting Yosemite NP Yosemite
12 Okt - Yosimite NP wandeling Yosemite
13 Okt - Reis naar SF - SF SF
14 Okt - SF bekijken dag 1 SF
15 Okt - SF bekijken dag 2 SF
16 Okt - Reis langs Highway 1 richting LA aankomt LA LA
17 Okt - LA - Vlucht naar Honolulu Waikiki
18 tm 23 Okt - Honolulu Waikiki
24 Okt Honolulu - Vlucht naar LAX - AMS
Nog andere tips?

Ben benieuwd!
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61477226
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:10 schreef Keffo het volgende:

Ben benieuwd!
heb je eventueel nog interesse om een annual pas goedkoop over te willen nemen? kost in usa 80 dollar.
pi_61481340
Ben in het voorjaar 8 weken naar SD/LA/SF/LV geweest en het was echt geweldig. Paar tips:

SD (6 weken geweest)
- SD is de hoofdstad van de zwervers in de VS, das niet erg en eigenlijk best wel leuk. Probeer eens een gesprek aan te gaan met die mensen en er gaat een wereld voor je open. Mensen in SD geven zelf bijna altijd wel wat geld aan zwervers maar das een eigen keuze.
- Ga een paar dagen leren surfen... Das echt te vet, bij SD heb je Ocean Beach en Pacific Beach met perfecte golfen en redelijk betaalbare surfscholen($60 voor twee uur) maar ook zonder les is het wel te doen.
- SD is veilig, maar ga nooit maar dan ook nooit na 18.00 voorbij Market Street ivm gangs en ander gespuis.
- Stappen is heel gaaf, alleen jammer dat in SD alle clubs cafes en bars al om 1.30 moesten sluiten.... Neem wel nette schoenen mee en je paspoort want anders kom je er meestal niet in.

LA (4 dagen geweest)
- Wat een kutdorp.... Hollywood is wel leuk om een keer geweest te zijn.
- Downtown LA kan je aardig op stap, maar kostte 45dollar om met de taxi terug te gaan naar hostel (http://www.hollywoodhostels.com/) Is een relaxed hostel, redelijk schoon en erg goedkoop zeker als je bedenkt dat je gewoon tegenover het Chinese Theatre zit.
- Universal Studios vond ik erg tegenvallen zker voor het geld, erg veel verouderde attracties, Simpons the ride is wel gaaf
- De stranden van LA waren echt super, echt de hele sfeer van wat je op TV ziet maar de rest van LA viel erg tegen

SF (4 dagen geweest)
- Huur een fiets en fiets door SF!!!! Beste manier om stad te verkennen
- Erg leuke stad!!
- Amsterdam Hostel is echt super

LV (6 dagen)
- Boek elke dag opnieuw een hotel via www.expedia.com en je slaapt elke nacht ergens anders voor prijzen die echt nergens over gaan. 4 sterren hotels voor minder 40¤ per nacht!!! Maar dan moet je wel elke dag opnieuw een Last-minute boeken.
- Pokeren is erg leuk in the Orleans. Tafels met redelijke spelers en meespelen vanaf 2 dollar met minimale inleg van 20 dollar. Heb hier drie dagen met veel succes gespeeld.
- The Palms=> de enige Playboy Club ter wereld!!! Supergaaf hotel resort waar je redelijk cheap kan slapen en je je echt de koning te rijk voelt 5 min rijden naar de strip.
- Grand Canyon boek een trip naar de canyon en doe de Skywalk. Das echt te gaaf!!
pi_61481995
quote:
Op maandag 8 september 2008 17:23 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

heb je eventueel nog interesse om een annual pas goedkoop over te willen nemen? kost in usa 80 dollar.
Als je me vertelt wat ik daarmee kan misschien wel!
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61482975
naar mijn idee is SF toch wel zwerver capital of the world (heb er in SD lang niet zoveel gezien als in SF). Een praatje met ze aan gaan (zeker 's avonds als je even buiten een luchtje gaat scheppen/peukje roken) kan zeker tot de leukste gesprekken leiden.
En fietsen in SF, damn! Daar ben ik en velen met mij nooit aan begonnen. SF heeft geweldig openbaar vervoer en de bussen en trams/metro brengen je overal voor slechts $1,50. Daarnaast kan je grote delen van de stad ook gewoon belopen.

Stappen in LA doe je natuurlijk in Hollywood, gezien daar de beste clubs en café's zitten. Downtown LA ben je liever niet meer nadat de zon ondergaat.
quote:
Nog andere tips?
1) let op: Highway 1 helemaal vanaf SF naar LA nemen kost erg veel tijd. Dus vertrek 's ochtends erg vroeg of ga op een gegeven moment over van de 1 op de 101 (dat hebben wij bij San Luis Obisbo gedaan toen de twee even samen kwamen)
2) let op: de Grand Canyon is nog een aardig stukje rijden vanaf LV. De skywalk is redelijk goed te bereiden maar helemaal naar de North Rim rijden waar het hoofd gedeelte van het park zit kost je al gauw 5 uur minimaal.
hmmmm....WAT???
pi_61482999
dubbel
hmmmm....WAT???
pi_61483949
Je leest wel vaker dat mensen LA niets vinden of dat het tegenvalt. Ik vind het persoonlijk wel wat hebben. Het strand is natuurlijk geweldig en misschien wel het beste wat LA te bieden heeft. Maar als stad heeft het vind ik wel iets. Mooi is het niet maar wel fascinerend op een of andere manier. Typisch geval van urban sprawl in optima forma.

Hollywood vind ik persoonlijk tegenvallen. Het is dat het Hollywood is maar het stelt eigenlijk niets voor. Nogal verloederd en vooral vergane glorie. Walk of fame, Mann's Theatre en Kodak Theatre is wel leuk maar voor de rest is het niets.

Ter promotie van LA een aantal vakantiefoto's .

pi_61484508
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:15 schreef Keffo het volgende:

[..]

Als je me vertelt wat ik daarmee kan misschien wel!
http://store.usgs.gov/pass/index.html

kun je national parks in van amerika. Voordeel aan de pas is dat hij door 2 personen gebruikt kan worden. Ik heb hem 1 x gebruikt en nu kan iemand anders hem nog gebruiken.

als je naar een paar NP gaat dan heb je meestal prijs d'r wel uit.
pi_61491979
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:33 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

http://store.usgs.gov/pass/index.html

kun je national parks in van amerika. Voordeel aan de pas is dat hij door 2 personen gebruikt kan worden. Ik heb hem 1 x gebruikt en nu kan iemand anders hem nog gebruiken.

als je naar een paar NP gaat dan heb je meestal prijs d'r wel uit.
Owkee helder. Ik ga alleen naar Yosemite NP (of valt Grand Canyon ook onder deze pas?) dus de vraag is natuurlijk of dat interessant is.
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:59:14 #247
69307 Pat-man
pi_61498067
Ga waarschijnlijk met de kerst weer eens richt de VS. Naar Sacramento en hoop ook nog wat tijd te vinden om 2 daagjes Yosemite en een dagje SF te doen. En misschien nog even een vluchtje richt the OC te doen om wat bekenden op te zoeken. (laat het wel weten als ik in de buurt ben Vampier, ken nog een goed japans restaurant ).

Weet iemand of je bij een huurauto ook sneeuwkettingen kan krijgen? Die zijn geloof ik verplicht voor Yosemite?!?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
  vrijdag 12 september 2008 @ 02:17:45 #248
69307 Pat-man
pi_61567737
Je gaat toch niet vertellen dat nog niemand hier in de wintermaanden Yosemite (of uberhaupt een NP) in is geweest en dus weet of je sneeuwkettingen nodig hebt en deze kan huren bij de Hertz of Alamo o.i.d.?!?!?!?!?!
pi_61571819
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/winter.htm
quote:
Tire chains are often required on park roads. When they are, you must carry and know how to use them, regardless of the type of vehicle you are driving.
over de verhuurbedrijven: stuur ze een mail.
hmmmm....WAT???
pi_61575742
Iemand goede tips voor een Hotel in/nabij:
- Yosemite (kom uit de richting van Las Vegas en Rij daarna richting SF
- Grand Canyon
- San Fransisco

Het moet een beetje degelijk hotel zijn met iig een eigen badkamer en douche. Budget ergens tot zn 100$.
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:00:34 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_61576077
Voor SF:

Wij zaten in Powell Hotel. Echt een prachtige plaats tegenover de Cable Car Turnaround (Waar de karretjes van richting veranderen, en weer vertrekken naar de Wharf), mijn kamer had echt uitzicht op de karretjes. Het ligt 200 meter van Union Square, BARTS station om de hoek, San Fransisco Shopping Mall overkant van de straat.

http://www.thepowellhotel.com/
pi_61578585
Bedankt voor de tip, helaas niet beschikbaar op onze geplande data (13, 14 en 15 okt)
  vrijdag 12 september 2008 @ 16:11:28 #253
62913 Blik
The one and Only!
pi_61579087
helaas pindakaas
  zaterdag 13 september 2008 @ 00:27:03 #254
69307 Pat-man
pi_61592570
Voor de grand canyon moet je anders eens kijken op Expedia.com en dan in het plaatsje Tusayan. Ligt net buiten de GC maar scheelt een stuk qua prijs.

Voor Yosemite zaten we geloof ik in Mariposa. Weet de hotelnamen helaas niet meer.
pi_61592901
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:59 schreef Vampier het volgende:

[..]

Is er dit weekend nog iets leuks te doen in de buurt?
Geen idee wat ik wil doen, wat zijn de opties? (ik wil niet naar disneyland )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')