abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:58:27 #181
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_59874562
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Klopt idd, je hebt in die buurt ook nog een plaatsje wat ze helemaal authentiek hebben gehouden, waar alle winkeltjes op ouderwetse wijze werken. Kun je idd ook goudzoeken. Heette volgens mij niet Nevada City, maar ik ben de naam kwijt (Dat krijg je als je het met je ouders doet ipv zelf)
Is dat in de buurt van Nevada City? Dan kunnen we dat wellicht combineren..

Heb Sacramento als overnachtingsplaats maar even laten varen, daar rijden we waarschijnlijk alsnog wel doorheen.

Geplande route ziet er nu zoiets uit als:

Bij de B ligt een plaatje Watsonville, geen idee wat het is maar wil vooral die kant op om toch nog een stukje Higway 1 mee te pakken. Suggesties voor een goede overnachtingsplaats daar in de buurt?

Dan dus naar Yosemite, Lake Tahoe en Nevada City.

Denk dat ik in mijn eentje alles zal moeten rijden, aangezien mijn vriendin nog geen 25 is en ik geen zin heb om veel bij te betalen. En ruim 4 uur is toch wel mijn tax per dag...

Oh ja, we kregen nog een tip over Shasta Mountains, ligt ten zuiden van SF en zou veell minder toeristisch dan Yosemite zijn, maar ik kan geen Shasta Mountains vinden? Misschien verkeerde spelling?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:16:48 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_59874962
dus wil je dat doen ipv Yosemite?
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:21:01 #183
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_59875077
Nee, Yosemite is een zekerheidje.
pi_59875236
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Oh ja, we kregen nog een tip over Shasta Mountains, ligt ten zuiden van SF en zou veell minder toeristisch dan Yosemite zijn, maar ik kan geen Shasta Mountains vinden? Misschien verkeerde spelling?

http://www.google.ca/search?hl=en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=california+shasta+mountains&spell=1
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:39:12 #185
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_59875493
Ja, daar was ik ook al, maar dat ligt niet ten zuiden van SF

lijkt erop dat onze tip niet zo'n beste was...
pi_59875744
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ja, daar was ik ook al, maar dat ligt niet ten zuiden van SF
dat ligt eraan hoe dat je de kaart houdt
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:52:15 #187
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_59875812
Maar dan draait het Noorden helaas ook mee...
pi_60249404
een tijdje geleden is er hier een linkje gepost van die op fok een dagboek/verslag bijhield van zijn studie reis in amerika(hij ging geloof ik voor een jaar naar amerika als uitwisselingsstudent)
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:54:06 #189
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_60261863
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 20:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Is dat in de buurt van Nevada City? Dan kunnen we dat wellicht combineren..

Heb Sacramento als overnachtingsplaats maar even laten varen, daar rijden we waarschijnlijk alsnog wel doorheen.

Geplande route ziet er nu zoiets uit als:
[ afbeelding ]

Bij de B ligt een plaatje Watsonville, geen idee wat het is maar wil vooral die kant op om toch nog een stukje Higway 1 mee te pakken. Suggesties voor een goede overnachtingsplaats daar in de buurt?

Dan dus naar Yosemite, Lake Tahoe en Nevada City.

Denk dat ik in mijn eentje alles zal moeten rijden, aangezien mijn vriendin nog geen 25 is en ik geen zin heb om veel bij te betalen. En ruim 4 uur is toch wel mijn tax per dag...

Beetje late reactie, maar toch nog maar ff doen...
Het lag sowieso in de buurt van Nevada City. Was een klein oud stadje waar inderdaad alles nog in takt is gebleven. Zit ook een lunchroom met een schap met NL artikelen. Wel leuk om te gaan kijken, eigenaresse is NL. Is daar zowiezo een hele mooie omgeving.
Weet het allemaal niet meer precies omdat ik zelf niet heb gereden toen, en dan blijven de plaatsjes ook minder hangen. M'n camera ben ik later ook verloren dus de foto's die hierboven staan zijn de enige die ik nog heb.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:15:52 #190
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_60339020
Eergisteren weer geland op Europese bodem . Het was echt geweldig!

Onze route: Los Angeles - San Francisco - Yosemite - Las Vegas - Bryce Canyon - Grand Canyon - San Diego - Los Angeles.

Hoogtepunten waren voor mij San Francisco (geweldige stad), baseballwedstrijd in Oakland en de drie nationale parken. De natuur daar is echt adembenemend, met als absolute hoogtepunt een helikoptervlucht boven de Grand Canyon.

Eigenlijk geen enkel minpunt aan de vakantie. De Amerikanen zijn over het algemeen erg vriendelijke mensen en veel nettere rijders dan de gemiddelde Nederlander. Als er 1 ding is wat ik minder vond aan de vakantie, dan is het wel het korte uitstapje naar Tijuana vanuit San Diego. Wat een zooitje is het daar.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_60397816
ff tvptje,

Ga 19 aug. ook voor 17 dagen naar westkust. Zie dat de reizen zowat allemaal op elkaar lijken (met uitzondering van een paar kleine dingen) Dus ik heb er super veel zin in!
Dit keer zonder signature
pi_60403193
Zondag op vakantie .

Globale route:
LA - LV - Grand Canyon - Yosemite - SF - LA.

Het heeft wat overlappingen met vorig jaar maar dat maakt me niet minder enthousiast .
  maandag 28 juli 2008 @ 22:17:19 #193
69307 Pat-man
pi_60406271
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:55 schreef Ericjuh het volgende:
ff tvptje,

Ga 19 aug. ook voor 17 dagen naar westkust. Zie dat de reizen zowat allemaal op elkaar lijken (met uitzondering van een paar kleine dingen) Dus ik heb er super veel zin in!
Ja iedereen maakt dezelfde reis... op zich wel zonde, er zijn nog veel meer mooie en leuke gebieden in de VS. Maar ja, dit zijn wel plekken waar je een keer geweest moet zijn, en het is erg mooi!

Tip voor mensen die naar LA gaan, rij een keer mullholland drive af. Erg mooie route door de dure bergen heen, mooi overview van LA en als je hem ver genoeg door rijd kom je nog langs wat bekende delen als Bell Air e.d.

Heb nog naar de Fresh Prince gezocht, maar helaas...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_60408488
Ik heb vorig jaar zo'n tour gedaan langs de huizen van de rich and famous. Ook langs het huis van de Fresh Prince gereden .

Wel een aanrader zo'n tour .
pi_60443372
Mulholland drive is idd wel leuk om af te rijden.

Ben wel net op tijd weggegaan. Eerst bosbranden in Yosmite, en nu een aardbeving in LA.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 01:20:11 #196
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_60842508
Net terug van een rondreisje: LA-WilliamsAZ- GrandCanyon-Kanab- Zion- LasVegas- Beatty-DeathValley- Bishop-MonoLake&Bodie- Yosemite- SanFrancisco-SantaCruz-Pismo-LA

San Franciso vond ik eigenlijk best wel tegenvallen. Ten eerste omdat het zo fokkin koud was, het voelde als Nederland in oktober. Ten tweede het was zo extreem toeristisch, ik wist niet dat toerisme voor SF een van de belangrijkste inkomstenbronnen is.

Binnenkort post ik wel wat fotos en een korte review.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_60845676
* Intrepidity twijfelt nog tussen Florida en California voor volgend jaar, dus tvp't even
Wat is beter voor een first-time USA-ganger?

[ Bericht 18% gewijzigd door Intrepidity op 15-08-2008 09:23:48 ]
pi_60850544
Wij hebben ook voor onze eerste VS reis getwijfeld tussen Florida en Californie. Maar bijna iedereen raadde ons aan om naar Californie te gaan. Er is in Californie (en omliggende staten) ook veel meer te zien.
pi_60866788
gewoon ff snel vraagje,

Hebben amerikaanse auto's dezelfde sigarettenaansterks als in nederland? Want ik wil mijn tomtom meenemen en wil hem natuurlijk in de auto opladen.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:07:43 #200
69307 Pat-man
pi_60866988
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:58 schreef Ericjuh het volgende:
gewoon ff snel vraagje,

Hebben amerikaanse auto's dezelfde sigarettenaansterks als in nederland? Want ik wil mijn tomtom meenemen en wil hem natuurlijk in de auto opladen.
jup. gewoon ook 12 volt.
pi_60867841
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:07 schreef Pat-man het volgende:

[..]

jup. gewoon ook 12 volt.
tnx,

en nu ik toch bezig ben Ik ga dus dinsdag naar LA. Een week later zullen we in SA zijn en we willen toch naar alcatraz. Er werd aangeraden om ruim van te voren te reserveren. Hoe gaat dat te werk? Gewoon in amerika naar een nummer bellen?
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 06:09:48 #202
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_60871377
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:44 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

tnx,

en nu ik toch bezig ben Ik ga dus dinsdag naar LA. Een week later zullen we in SA zijn en we willen toch naar alcatraz. Er werd aangeraden om ruim van te voren te reserveren. Hoe gaat dat te werk? Gewoon in amerika naar een nummer bellen?
Gewoon op de website.. http://alcatrazcruises.com/
Met je creditcard boeken... tot een paar dagen ervoor kan je gewoon kaarten vinden alleen zijn earybird en nighttour vaak eerder volgeboekt. Vergeet het niet ongeveer een uur van tevoren op te halen bij de balie, anders kunnen ze het alsnog doorverkopen en je bent je geld kwijt.

Tip: neem warme kleding mee voor SF, die heeft zijn eigen bizarre microclimaat.. het is daar idioot koud, zeker aan de kust met de wind.. Begin augustus was ik daar, nacht voor SF zat ik 80 km ten oosten van de stad en kon ik laat op de avond in een onverwarmd buitenzwembad zwemmen en dag daarna had ik mn enige dikke trui een en was ik hele dag aan het snotteren en bibberen in SF..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_60895746
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 06:09 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Gewoon op de website.. http://alcatrazcruises.com/
Met je creditcard boeken... tot een paar dagen ervoor kan je gewoon kaarten vinden alleen zijn earybird en nighttour vaak eerder volgeboekt. Vergeet het niet ongeveer een uur van tevoren op te halen bij de balie, anders kunnen ze het alsnog doorverkopen en je bent je geld kwijt.
Wij hebben de tickets gewoon thuis uitgeprint.
pi_60962776
Vanochtend teruggekomen van rondreis westkust Amerika. Nu hard aan het vechten tegen de slaap om een jetlag te voorkomen

Het was in 1 woord geweldig!

Rondje:
LA (Hollywood) - via Joshua Tree naar Blythe - Sedona - Page - Grand Canyon - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Lee Vining - Yosemite - San Fransisco - Monterey - Morro Bay - LA (the beach!)

3,5 week en had nog veel langer willen blijven! LA vond ik na alle negatieve verhalen erg meevallen. Hollywood was zelfs erg leuk (ok ok...als 2 echte vrouwen liepen we niet helemaal goed waardoor we in een erg leuke wijk terechtkwamen, maar deze wijk maakte toch echt deel uit van Hollywood)

Verkeer is chaotisch maar iedereen rijdt veel relaxer en socialer. Keep your lane ging ook perfect kortom autorijden ging als een zonnetje (soms toeterend omdat Amerikanen schijnbaar niet hebben geleerd om over de schouder te kijken, parkeerplaats in zijn achteruit, vooral hard gas geven...1 keer fout gegaan maar gelukkig geen schade)

De nationale parken waren waanzinnig! Vooral de zwaardere hikes waren mooi. Bryce vond ik wat tegenvallen, daar kreeg ik echt een Efteling gevoel.

Las Vegas: op slag verliefd, wij zijn erg gevoelig voor lichtjes, muziekjes en alcohol Daar willen we dus ook zeker een keer terug. Ons hotel was ook top: Flamingo, Go Luxury room with strip view. We kijken scheef uit op de fonteinen en recht voor ons was Ceasars

SF: erg leuk, vooral Castro! Maar Chinatown was ook leuk. Ook hier weer in een andere straat uitgekomen dan gepland maar wel erg lekker chinees gegeten tussen de chinezen (die erg vies eten). Hostel was prima en parkeren via dit hostel maar 15 dollar per dag. (USA Hostels)

Highway 1: viel wat tegen vooral door mist, Monterey bay aqaurium was wel de moeite waard. Tegen onze verwachtingen in veel tijd bij de Jelly fish doorgebracht.

LA The beaches: )) We sliepen in Manhattan Beach, erg leuke wijk, mooi strand. Ook dagje Venice waar we ons goed vermaakt hebben door gewoon rond te kijken. Laatste avond doorgebracht in Santa Monica, ook daar weer vooral rondgekeken.

Beetje chaotisch verhaal wellicht...blame the sleep (nu alweer ruim 30 uur wakker, toch maar eens gaan slapen nu).

Westkust Amerika? Aanrader!
pi_60972247
Ik stap morgen op de bus naar de westkust
pi_60972631
LA vond ik ook helemaal geweldig al was er niet EEN iets wat echt super was. Santa Monica is een van de relaxte plaatsjes waar ik ben geweest. Heerlijk wonen lijkt het mij daar. Net voor de drukte van LA.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:20:44 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_60973590
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:28 schreef exode het volgende:

De nationale parken waren waanzinnig! Vooral de zwaardere hikes waren mooi. Bryce vond ik wat tegenvallen, daar kreeg ik echt een Efteling gevoel.

Des te indrukwekkender dat het een natuurverschijnsel is ipv man-made, toch?

Je hebt ongeveer dezelfde route afgelegd als ik 3 jaar geleden gedaan heb
pi_60995644
Bryce vonden wij erg mooi..maar de enorm aantal toeristen (tja hoogseizoen) en hangende jetlag verpeste het een beetje. Als ik nu de foto's zie...erg mooi!

Zucht wil weer terug...
pi_60999921
Ik ben net in Seattle aangekomen, na een 6.5u (!!!) durende busreis van Vancouver *grom*

En het regent

Maar ik zit wel lekke rin het centrum
pi_61000539
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 04:32 schreef WooZ het volgende:
Ik ben net in Seattle aangekomen, na een 6.5u (!!!) durende busreis van Vancouver *grom*

En het regent

Maar ik zit wel lekke rin het centrum
hehe, daarvan kun je bijna op en neer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')