omdat Jansma destijds zijn WK porodukties verkocht aan Eyeworks, wat daar de basis werd voor Eyeworks sport.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:25 schreef maril het volgende:
[..]
Ja klein foutje van Wilfred, btw hoe weet Jansma dat?
Ik heb liever wat minder camera's (zoveel merkte je daar toch niet van bij RTL?) en gewoon weer een journalistieke benadering in plaats van die enorme blije opgelegde toon en hoe leuk het allemaal is. Ik vond de aandacht voor de top 3 nooit een probleem, van alle wedstrijden waren samenvattingen en dat de top3 meer aandacht krijgt is een logische en terechte keuze imo.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Camerawerk, aandacht voor de niet-top 3.
Ja, tuurlijk zijn er meer. Maar de overgrote meerderheid niet. Er waren niet voor niks meteen een miljoen kijkers zoek en het getuigt van enorm dedain om die af te doen als gewoontekijkers.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:09 schreef pfaf het volgende:
Er zijn er toch meer hč, SCH.
Prima plan lijkt me dat.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:43 schreef rubbereend het volgende:
ze moeteng ewoon goede pakketten maken, bijvoorbeeld dat je als je een seizoenkaart heb bij een club dat je er voor 50 euro de uitwedstrijden van je club live kan kijken.
dat soort pakketten moeten toch welk te slijten zijn lijkt me.
Was tenminste nog een poging tot journalistiek, die moeite namen ze bij RTL al helemaal niet meer. Dat programma was alleen maar commercieel en ter meerdere ere en glorie en in de reet van de clubs.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niet geheel nauwkeurig, maargoed, matige journalistiek zijn we van Studio Sport wel gewend...
Flauwekul, Talpa en RTL brachten het juist objectief en schroomden niet om kritiek te geven als dat odig was. Bovendien toonden ze niet zo nadrukkelijk hun voorliefde voor Ajax en Heerenveen als bij de NOS gebruikelijk was.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Was tenminste nog een poging tot journalistiek, die moeite namen ze bij RTL al helemaal niet meer. Dat programma was alleen maar commercieel en ter meerdere ere en glorie en in de reet van de clubs.
Genee zei zelf net nog dat het klopte dat de afspraak was dat ze het heel positief brachten. Niks objectief dus.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Flauwekul, Talpa en RTL brachten het juist objectief en schroomden niet om kritiek te geven als dat odig was. Bovendien toonden ze niet zo nadrukkelijk hun voorliefde voor Ajax en Heerenveen als bij de NOS gebruikelijk was.
Dat zei hij niet, hij zei alleen dat ze het moesten omkleden met wat filmpjes van supporters etcquote:Op maandag 10 maart 2008 21:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Genee zei zelf net nog dat het klopte dat de afspraak was dat ze het heel positief brachten. Niks objectief dus.
Helemaal met je eens tot de laatste zin. Je vergeet de radiorechten nog, stel je voor dat die naar BNR ofzo waren gegaan.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:01 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben ook iemand die zelden naar de samenvattingen op RTL keek terwijl ik wel altijd bij de NOS keek. Het werd bij RTL als een soort show gebracht en met veel te veel reclames, in vond het echt barslecht en het commentaar bij de wedstrijden is bij RTL gewoon om te janken. Alleen Voetbal Insite vind ik een prima programma.
Ben blij dat het naar de NOS gaat. Journalistiek vele malen beter in mijn ogen.
Commentatoren van RTL zijn dramatisch met Leo Driessen voorop. Doe mij Frank Snoeks en co maar.
Ook eindelijk weer beelden bij Studio Voetbal straks.
-1 wedstrijd op vrijdag
-4 wedstrijden op zaterdag
-4 wedstrijden op zondag
Van 19.00 tot 20.00 dus zonder die rete irritante reclames. Tijd zat voor 4 samenvattingen en de goals van de wedstrijden van de dagen ervoor. Ik ben totaal niet bang dat de kleine clubs het moeten doen met samenvattingen van 2 minuten, dat lijkt me echt verleden tijd. Ook de angst dat er niets meer op internet te zien zal zijn ben ik niet zo bang voor, ook de NOS heeft tegenwoordig prima sites waar alles op terug te zien is. Ik ben ook niet bang voor minder camera's, als Eyeworks het gaat doen zal er op dat gebied weinig veranderen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.
En laat aub dat middagprogramma terug komen, elke week op bezoek in een ander stadion. Alvast even het veld op, interviews met de coaches, even aan de scheids vragen of de wedstrijd doorgaat etc. Geweldig programma.
Maar waar de live rechten terecht komen vind ik eigenlijk veel belangrijker.
Dan heb je niet goed geluisterd, de afspraak was om het voetbal positiever in beeld te brengen, dat zei hij letterlijk.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zei hij niet, hij zei alleen dat ze het moesten omkleden met wat filmpjes van supporters etc
O ja, je bent communist, dat was ik even vergetenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:13 schreef SCH het volgende:
Ik vind het ook goed dat de clubs nu een stuk minder voor de samenvattingen krijgen, het was toch wel enorm uit de hand aan het lopen!!!
Niks mis met wat positiviteit, het was (is) in ieder geval objectief; straks weer lekker terug naar de jodenclubquote:Op maandag 10 maart 2008 21:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed geluisterd, de afspraak was om het voetbal positiever in beeld te brengen, dat zei hij letterlijk.
Het was juist helemaal niet objectief, dat opgelegd positivisme was zo subjectief en bevooroordeeld als het maar zijn kan. En dat gemekker over ajax vind ik echt zum kotsen maar het slaat ook nergens op als je ooit langer dan 2 minuten naar leo driessen bij een wedstrijd van de amsterdammers hebt geluisterd.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:19 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Niks mis met wat positiviteit, het was (is) in ieder geval objectief; straks weer lekker terug naar de jodenclub
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
O ja, je bent communist, dat was ik even vergeten.
Verklaart ook meteen waarom je zo'n voorstander van de NOS bent: alles in handen van de staat houden, ondernemerschap is immers een vies woord.
Kleine clubs zullen er hard op achteruit gaan hoor, zeg dat maar niet te hard; om over het achterblijven bij de grote Europese landen maar niet te spreken. Elk land pakt meer miljoenen uit de tv rechten per nieuw contract, behalve Nederland.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het ook goed dat de clubs nu een stuk minder voor de samenvattingen krijgen, het was toch wel enorm uit de hand aan het lopen!!!
niets aan toe te voegen. De eerste afleveringen van Talpa op de zondag zijn klassiekers hoor. Dan begonnen ze met NEC - FC Utrecht ( http://www.vi.nl/Wedstrijden/Wedstrijd.htm?dbid=138362&typeofpage=84140 ), en dan zei Genee na afloop opgewekt: 'en wie zegt dat een 0-0 niet leuk kan zijn?', terwijl het gewoon een dramatische wedstrijd was geweest, eentje die iedereen dezelfde dag alweer vergeten was (en daarna ging men over naar de reclame met reclame-geheugen-sms spelquote:Op maandag 10 maart 2008 21:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was juist helemaal niet objectief, dat opgelegd positivisme was zo subjectief en bevooroordeeld als het maar zijn kan. En dat gemekker over ajax vind ik echt zum kotsen maar het slaat ook nergens op als je ooit langer dan 2 minuten naar leo driessen bij een wedstrijd van de amsterdammers hebt geluisterd.
Talpa/RTL/John de Mol hebben het gepresteerd om in een paar jaar tijd 1 miljoen voetbalklanten kwijt te raken. Het zag er ook niet naar uit dat die ooit nog terug zouden keren. Dan doe je het als ondernemer heel slecht. Vonden ze zelf kennelijk ook. Met Idols-achtige bagger denken ze waarschijnlijk meer maandverband te kunnen verkopen. Verstandig besluit daarom.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verklaart ook meteen waarom je zo'n voorstander van de NOS bent: alles in handen van de staat houden, ondernemerschap is immers een vies woord.
Die waren ze al kwijt voordat het programma uberhaupt begonnen was.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:37 schreef Mugger het volgende:
[..]
Talpa/RTL/John de Mol hebben het gepresteerd om in een paar jaar tijd 1 miljoen voetbalklanten kwijt te raken.
Wat voornamelijk gewoontedieren waren, maar geen echte voetballiefhebbers. Onder de echte voetballiefhebbers wordt er ook veel positiever tegen RTL en Talpa aangekeken dan onder de mensen die wel eens een wedstrijdje bekijken.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:37 schreef Mugger het volgende:
[..]
Talpa/RTL/John de Mol hebben het gepresteerd om in een paar jaar tijd 1 miljoen voetbalklanten kwijt te raken.
Dat ook inderdaad, vanaf de eerste uitzending waren de kijkzenders al lager dan bij Studio Sport, wat bewijst dat het niet aan de kwaliteit van het programma lag, maar aan de bevooroordeelde blik van veel mensen.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Die waren ze al kwijt voordat het programma uberhaupt begonnen was.
Jep, mee eens.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:39 schreef Eppie_NL het volgende:
Ik ben bereid om ¤ 19,95 per maand te betalen....of rond ¤ 200 voor heel seizoen.
Pay per view zeker niet.
Dat is natuurlijk ook behoorlijk overdreven; ja het eerste halfjaar bij Talpa was lachwekkend slecht, maar sinds de overgang naar RTL, en zeker dit seizoen, is het een kwalitatief goed programma dat gewoon prima scoort met overall gemiddeld 2 miljoen kijkers. In vergelijking met live-wedstrijden op de NOS, RTL en SBS (interlands) is dat echt geen ultraslechte score zoals er over gepraat wordt.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:37 schreef Mugger het volgende:
[..]
Talpa/RTL/John de Mol hebben het gepresteerd om in een paar jaar tijd 1 miljoen voetbalklanten kwijt te raken. Het zag er ook niet naar uit dat die ooit nog terug zouden keren. Dan doe je het als ondernemer heel slecht. Vonden ze zelf kennelijk ook. Met Idols-achtige bagger denken ze waarschijnlijk meer maandverband te kunnen verkopen. Verstandig besluit daarom.
NOS heeft met Studio Sport een onverwoestbare merknaam in handen. Dat moet je niet onderschatten. Die miljoen kijkers zijn straks in no time weer terug.
Van het Rodajcfans prikbord. Kan hem niks anders dan gelijk geven!quote:I.p.v. met een bord op schoot zit ik dan met een kom op schoot voor het geval dat ik moet kotsen van het gelul van vadsige Jack van Gelder. Of als Joerie Mulder voor de zoveelste keer weer onzinnig commentaar geeft op een wedstrijd.
Je hoeft niet bang te zijn. NOS kennende krijg je alleen de goals te zien (als ze er geen overslaan, ook al vaker meegemaaktquote:Op maandag 10 maart 2008 21:49 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ben nog steeds oprecht bang dat Heracles - FC Groningen bijvoorbeeld in 5 minuten wordt afraffeld, met alleen de goals. Natuurlijk omdat Ajax-PSV in 40 minuten moet.
volgens de wet moet de samenvatting toch 10 minuten duren?quote:Op maandag 10 maart 2008 21:49 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ben nog steeds oprecht bang dat Heracles - FC Groningen bijvoorbeeld in 5 minuten wordt afraffeld, met alleen de goals. Natuurlijk omdat Ajax-PSV in 40 minuten moet.
Is ook gebeurd bij Talpa. Bij PSV gewoon twee doelpunten en een rode kaart gemist. En zelf niks door hebben!quote:Op maandag 10 maart 2008 21:50 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je hoeft niet bang te zijn. NOS kennende krijg je alleen de goals te zien (als ze er geen overslaan, ook al vaker meegemaakt).
Ik denk dat de NOS iig niet de huidige kwaliteit kan, gaat en wilt halen.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:57 schreef RayMania het volgende:
[..]
Is ook gebeurd bij Talpa. Bij PSV gewoon twee doelpunten en een rode kaart gemist. En zelf niks door hebben!
http://www.nu.nl/news/147(...)n_terug_bij_NOS.htmlquote:Huidige NOS-presentatoren als Tom Egbers en Mart Smeets gaan de voetbalsamenvattingen bij NOS Studio Sport presenteren. Dat vertelde NOS-directeur Gerard Dielessen maandagavond tijdens een persbijeenkomst op sportcentrum Papendal.
De bij NOS vertrokken presentatoren Humberto Tan en Jan Joost van Gangelen kunnen wat hem betreft een terugkeer naar hun oude baas vergeten. Beiden zijn momenteel werkzaam bij RTL Nederland. "Ze zijn inmiddels zo opgenomen in een commerciėle waaier dat het niet logisch zou zijn om ze nu weer terug te halen", aldus Dielessen.
Jammer, ik had liever Toine van Peperstraten gezien. Of die ene gast die vaak het sportjournaal prestenteert, 's avonds laat. Volgens mij heet-ie Henry Schut.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:07 schreef vw_caddy het volgende:
The horror, Mart Smeets gaat het presenteren.![]()
[..]
http://www.nu.nl/news/147(...)n_terug_bij_NOS.html
Gadverquote:Op maandag 10 maart 2008 22:07 schreef vw_caddy het volgende:
The horror, Mart Smeets gaat het presenteren.![]()
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:04 schreef Plato1980 het volgende:
Wat goed zou zijn als er achter de decoder ook een programma met samenvattingen zou komen voor de echte liefhebber, dan kunnen we de NOS links laten liggen.
Martquote:Mooiste sportmoment: Dan doe ik een top-drie, in willekeurige volgorde: de wondergoal van Dennis Bergkamp in de kwartfinale van het WK 1998 tegen Argentiniė. Het sublieme olympische goud in 2002 in een ongelooflijke tijd van Gerard van Velde. En het olympische goud van Ellen van Langen, met 200 meter voor het einde het legendarische zinnetje “het kan nog!” (met een kraak in de stem op het woord ‘kan’) van commentator Theo Reitsma.
Leukste sporter: Johnny Heitinga, één van de weinige sporters die ik tot nu toe voor televisie heb geinterviewd. Een gewone, pure jongen in de bizarre, overdreven voetbalwereld.
quote:Favoriete sport: Om te kijken: honkbal, om te doen: basketbal, om verslag te geven: wielrennen en tennis.
* vw_caddy checkt ff wie momenteel op #1 staatquote:Op maandag 10 maart 2008 22:11 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik ben er heel blij mee! weg met die reclames, gewoon AJAX weer het eerst en weg met die Jan van Halst met zijn laptoppie en zijn pijltjes!! Top!!
Dione is inderdaad zo ongeveer het enige voordeel van de NOS.quote:
Dat maakt niks uit!! Bij de NOS gaat AJAX altijd voor!!quote:Op maandag 10 maart 2008 22:13 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
* vw_caddy checkt ff wie momenteel op #1 staat
Geen Ajax gelukkig.
Tyf even snel op.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:20 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit!! Bij de NOS gaat AJAX altijd voor!!Wen er maar weer aan!!
Ik denk eerder dat Mart het sportgedeelte zal presenteren van 18.00 tot 19.00,quote:Op maandag 10 maart 2008 22:14 schreef Adelante het volgende:
Laat Mart ajb bij het wielrennen en schaatsen
Dione op zondagavond
Ik denk PSV aangezien PSV ook volgend seizoen eerste zal staanquote:Op maandag 10 maart 2008 22:20 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit!! Bij de NOS gaat AJAX altijd voor!!Wen er maar weer aan!!
Die zullen denk ik weer voor 1 euro worden verkocht aan sbs ofzoiets.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:43 schreef pekel het volgende:
Hoe zit het met de rechten van de Eerste Divisie en KNVB Beker?
Kunnen ze het de NOS niet als soort van "cadeau'tje" erbij geven?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:47 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Die zullen denk ik weer voor 1 euro worden verkocht aan sbs ofzoiets.
Daar teken ik voor.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:06 schreef RayMania het volgende:
Wel heerlijk dat Jan-Joost "mijn biertje staat al koud" Van Gangelen op deze manier lekker weggewerkt is. Laat hem maar lekker Jong Oranje of de Jupiler League op SBS prestenteren. En dat-ie weer taarten in z'n gezicht mag krijgen.
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe kun je nou in vredesnaam de uitzendingen van de NOS beter vinden dan die van RTL?Wat een bagger was dat, slechte presentatie,korfbal en journaal tussendoor:') Amper verslaggevers ter plekke, moet ik nog beginnen over de inspiratieloze presentatie van Mart Smeets?
Ik weet niet meer hoe de commentator heet maar zijn opmerking ''broodje sandwich'' in de wedstrijd RKC-Excelsior was zo lachwekkend triestquote:Op maandag 10 maart 2008 23:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
Verschrikkelijke verslaggevers ter plekke, moet ik nog beginnen over het commentaar?
Voor jou hoop ik dat Marco ontslagen wordt en Co alsnog trainer wordt bij Ajaxquote:Op maandag 10 maart 2008 23:20 schreef Dr.Daggla het volgende:. 5 jaar
.
. NOS
.
. Studio Sport
.
. De Wedstrijden
.
. Wilfred Genee
.
Ik ben een heel blij mens.
Allemachtig jij bent grappigquote:
Hehe geen idee maar het is zo slecht dat het lachwekkend wordt. Het programma op RTL is ook gewoon kut, zeker als Genee het presenteert. Die weet altijd weer een soort opstapje naar een volgend programma te makenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoe de commentator heet maar zijn opmerking ''broodje sandwich'' in de wedstrijd RKC-Excelsior was zo lachwekkend triest
Inderdaad. De NOS was eindeloos veel beter dan dat commerciele gezeik.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe kun je nou in vredesnaam de uitzendingen van RTL beter vinden dan de NOS?Wat een bagger was dat, slechte rommelige presentatie, irritante analyses met die kutcomputer
Verschrikkelijke verslaggevers ter plekke, moet ik nog beginnen over het commentaar?
Ohja en ik heb hier Tele 2 Live Voetbal, iemand wel eens de "informatiebalken" gelezen?
"Klaas-Jan Huntelaar heeft dit seizoen al 4x koppend gescoord". BOEIENDDDDDDD
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef Stpan het volgende:
Ik kan serieus NIET geloven, en ik heb het al 100x gezegd, dat er mensen zijn die denken dat er GEEN reclame was bij de NOS (zoals Dr. Daggla):
Ajax, Feyenoord, PSV, Vitesse, wedstrijden van zaterdag, 3-banden, veldrijden, hardlopen op ijzers op bevroren water en andere sporten die een fatsoenlijk geciviliseerd mens uit de Randstad totaal niet kan waarderen. RECLAME journaal RECLAME en om 20:20 begonnen nog 2 samenvattingen.
Hoe een verschrikkelijk selectief geheugen hebben mensen?!
Maar goed, als het voetbal nu in 1 blok moet worden uitgezonden voor 20u vind ik het prima. En anders vind ik het RAMPZALIG nieuws.
(want ik ga echt net als vroeger niet een half uur lang provinciale huppelkuttensporten kijken en 2 reclameblokken om die laatste 2 samenvattingen uit te zitten)
Dus wat ik zeg is niet waar?quote:Op maandag 10 maart 2008 23:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
Evert ten Napelquote:Op maandag 10 maart 2008 23:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Alleen al door het goede commentaar bij de NOS is het heel fijn dat de rechten daar terug zijn!
Frank Snoeks & Evert ten Napel
Alleen jammer dat je altijd aan het NOS-commentaar kon horen wanneer het doelpunt zou gaan vallen.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Alleen al door het goede commentaar bij de NOS is het heel fijn dat de rechten daar terug zijn!
Beter dan alle commentatoren bij RTL.quote:
Frank Snoeks & Evert ten Napelquote:Op maandag 10 maart 2008 23:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
RTL/Tele2 hebben met mensen als Mark van Rijswijk en Michiel Teeling zeer talentvolle commentatoren in huis.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Beter dan alle commentatoren bij RTL.
Frank Snoeks wordt door velen gezien als de beste voetbalcommentator van Nederland. En terecht.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:43 schreef Brammie het volgende:
[..]
Frank Snoeks & Evert ten Napel![]()
Terug naar de vorige eeuw jij!
Ja leuk maar dan vind ik Johan van Polanen (spelling?) bij de NOS toch beter.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
RTL/Tele2 hebben met mensen als Mark van Rijswijk en Michiel Teeling zeer talentvolle commentatoren in huis.
Ik ben voor Ajax.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef Stpan het volgende:
Ik kan serieus NIET geloven, en ik heb het al 100x gezegd, dat er mensen zijn die denken dat er GEEN reclame was bij de NOS (zoals Dr. Daggla):
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |