quote:Voetbal terug bij NOS, eigen kanaal Eredivisie
De eredivisiewedstrijden komen terug om 19.00 uur bij NOS. De bieding op de rechten viel dermate tegen dat de clubs iets nieuws gaan beginnen: onder de vlag van de Eredivisie starten ze een nieuw televisiekanaal waar de livewedstrijden te zien zullen zijn.
quote:NOS neemt voorschot op uitkomst voetbalrechten
De mensen in het land willen gewoon voetbal zien. Dat zei NOS-presentator Tom Egbers maandagochtend in het programma van Edwin Evers op Radio 538. De voorman van Studio Sport nam daarmee een voorschot op de uitkomst van de onderhandelingen over de verdeling van de uitzendrechten van Eredivisie.
De Eredivisie CV heeft voor maandagavond 18.30 uur een persbijeenkomst uitgeschreven in Arnhem. Eerder op de dag vergaderen de achttien Eredivisieclubs over de aanbevelingen van de mediacommissie van de ECV. Volgens diverse publicaties keren de samenvattingen na drie jaar terug bij de NOS.
Egbers: "Ik weet dat de NOS een meer dan gerede kans maakt op het uitzenden van de samenvattingen. Het voetbal zal bij ons zonder reclame-onderbreking te zien zijn. En de volgorde van de wedstrijden, dat heeft Nederland inmiddels wel geleerd hoe dat moet. We moeten het programma zo modern mogelijk houden. Daarom zal het anders zijn dan vier jaar geleden. Voetbal is de hoofdmoot, daar moet je niet te veel toeters en bellen aan hangen."
quote:Samenvatting filmpje VI TV:
De kabelmaatschappijen waren totaal niet interessant en onbetrouwbaar.Bieding twee was Sport1 + NOS voor 45 miljoen euro. Dat zou 25 miljoen euro verlies zijn, wat de kleine clubs niet kunnen opvangen.
Dus zelf een kanaal exploiteren is de enige oplossing, met de samenvattingen op het open net op de NOS. Al moet daar nog helemaal over onderhandelt worden omdat Ajax en AZ het natuurlijk zelf wilden doen, maar dit is eigenlijk de enige optie volgens de ECV om zoveel mogelijk geld te generen. Dat wordt dus een soort nieuwe 'Sport7', in combinatie waarschijnlijk nog steeds met Sport1 en Tele2/KPN, met een financier erachter die het langdurig gaat financieren zodat het dit keer wel een succes gaat worden .
De financier zou dus een bank kunnen zijn (rabobank of fortis werden genoemd) of heel misschien toch weer John de Mol. Zou dan echt om een langdurige periode gaan en dan zou er er contact gezocht moeten worden met de kabelmaatschappijen uiteraard, maar ook met Sport1 en Tele2, zodat de ECV met een basis van +- 400.000 leden dat kanaal kan starten via die bronnen.
Ben erg benieuwd wat er dan uit gaat komen, zeker omdat AZ en Ajax het dus eerst zelf wilde gaan opzetten en het dus misschien dan zelf wel willen gaan doen zodat ze er meer aan over houden. Denk wel dat het nu een betere basis en tijd is dan toendertijd met Sport7.
Ik hoop dat je in ieder geval een totaalabonnement voor een redelijke prijs van pak m beet 15 euro per maand kunt nemen.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:53 schreef JeroenV het volgende:
Goed, benieuwd hoe het nu dus moet met dat kanaal... Met abonneren enzo
Nee, gewoon van 1900 tot 2000 zonder gezeik ertussendoorquote:Op maandag 10 maart 2008 18:59 schreef Urquhart het volgende:
Gooien ze er trouwens nog altijd een journaal tussen?
Mooiquote:Op maandag 10 maart 2008 19:00 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Nee, gewoon van 1900 tot 2000 zonder gezeik ertussendoor
John de Mol voelt er dus in ieder geval niets vanquote:Op maandag 10 maart 2008 18:59 schreef vw_caddy het volgende:
Endemol gaat het produceren, Eyeworks wordt eruit gekickt. Ben benieuwd wat daarvan terecht komt.
Wat ik daarmee bedoelde, Eyeworks kwam met het idee van de extra camera's rondom het veld en al die andere gadgets, projecteren van afstanden op het scherm e.d. Vond ik best wel aardig, nu is het de vraag of die extra camera's meegaan met de NOS of dat ze het weer met twee camera's gaan doen.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:01 schreef teamlead het volgende:
[..]
John de Mol voelt er dus in ieder geval niets van
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:03 schreef Dos37 het volgende:
Mooi
maar wat gebeurd er met de livewedstrijden
Blijft nog vaag. Er komt 'een' eredivisiekanaal, verder nog niet bekend.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:03 schreef Dos37 het volgende:
Mooi
eigen kanaal?quote:Op maandag 10 maart 2008 19:03 schreef Dos37 het volgende:
Mooi
Klinkt wel okay. Verder hoop ik dat ik gewoon via internet wedstrijden kan kijken, via Planet of Tele2 ofzo.quote:Egbers: "Ik weet dat de NOS een meer dan gerede kans maakt op het uitzenden van de samenvattingen. Het voetbal zal bij ons zonder reclame-onderbreking te zien zijn. En de volgorde van de wedstrijden, dat heeft Nederland inmiddels wel geleerd hoe dat moet. We moeten het programma zo modern mogelijk houden. Daarom zal het anders zijn dan vier jaar geleden. Voetbal is de hoofdmoot, daar moet je niet te veel toeters en bellen aan hangen."
Eredivisiekanaal.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:03 schreef Dos37 het volgende:
Mooi
Ik hoop wel dat die zaken meegaan. Lijkt mij weer een behoorlijke stap terug met 2 camera'squote:Op maandag 10 maart 2008 19:04 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoelde, Eyeworks kwam met het idee van de extra camera's rondom het veld en al die andere gadgets, projecteren van afstanden op het scherm e.d. Vond ik best wel aardig, nu is het de vraag of die extra camera's meegaan met de NOS of dat ze het weer met twee camera's gaan doen.
ik vrees dat we terug gaan naar het oude studio sport gevoel. Slecht in beeld gebracht, slecht commentaar, onzinnige analyses en sommige clubs meer zendtijd dan andere clubs. Al die "nieuwerwetse fratsen" van Eyeworks worden over boord gegooid omdat Nederland "met het bord op schoot" het ouderwetse gevoel terug wilquote:Op maandag 10 maart 2008 19:04 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoelde, Eyeworks kwam met het idee van de extra camera's rondom het veld en al die andere gadgets, projecteren van afstanden op het scherm e.d. Vond ik best wel aardig, nu is het de vraag of die extra camera's meegaan met de NOS of dat ze het weer met twee camera's gaan doen.
Dat staat compleet in de OP!quote:Op maandag 10 maart 2008 19:03 schreef Dos37 het volgende:
Mooi
Ik hoorde net dat Endemol dat gaat doen.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eyeworks blijft nog steeds de beeldregistratie doen, dus alle camera's etc blijven gewoon. Zelfs de nutteloze stats!.
Hmm, Genee zei net Endemol.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eyeworks blijft nog steeds de beeldregistratie doen, dus alle camera's etc blijven gewoon. Zelfs de nutteloze stats!.
Ja dat hoorde ik ookquote:Op maandag 10 maart 2008 19:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik hoorde net dat Endemol dat gaat doen.
Minder reclame. Simpel.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:13 schreef teamlead het volgende:
waarom zijn zoveel mensen zo enthousiast over het feit dat de NOS het weer gaat doen? Ik zie verdomd weinig voordelen...
Bullshit, heb je de tijd wel eens opgenomen hoeveel het bij RTL is? Scheelt amper wat door die teringreclames.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:15 schreef pfaf het volgende:Een uur voetbal, dus ook bij 5 of meer wedstrijden, veel te weinig.
Endemol neemt dat over.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oh! Ik verstond Eyeworks.
Ik zag ook FC Twentequote:Op maandag 10 maart 2008 19:15 schreef pfaf het volgende:Bij het introfilmpje: alleen beelden van PSV, Ajax en Feyenoord. Toeval of een teken aan de wand?
TJa.. geen reclame is ook meteen het énige voordeel dat ik kan verzinnen.. (hoewel ik het probleem van reclame op een commerciele zender niet helemaal zag.. maar goed)quote:Op maandag 10 maart 2008 19:17 schreef Radegast het volgende:
[..]
Minder reclame. Simpel.
Er mag geen journaal meer dwars door programma heen, of een of andere vervelende B-sport zoals vroeger..
teken aan de wand vrees ikquote:Op maandag 10 maart 2008 19:15 schreef pfaf het volgende:Bij het introfilmpje: alleen beelden van PSV, Ajax en Feyenoord. Toeval of een teken aan de wand?
Dan mag jij me vertellen hoe ze 6 zondagwedstrijden in een uur willen verslaan?quote:Op maandag 10 maart 2008 19:18 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bullshit, heb je de tijd wel eens opgenomen hoeveel het bij RTL is? Scheelt amper wat door die teringreclames.
Ik heb nooit anders gezegd. (zie vorige topictitel..quote:Op maandag 10 maart 2008 19:22 schreef Jovatov het volgende:Hilarisch hoe iedereen nu weer de NOS aan het afkraken is, achja, het blijven Nederlanders hè, altijd klagen
quote:Op maandag 10 maart 2008 19:22 schreef Jovatov het volgende:Hilarisch hoe iedereen nu weer de NOS aan het afkraken is, achja, het blijven Nederlanders hè, altijd klagen
Zoveel ander voetbal, lekker houdenquote:Op maandag 10 maart 2008 19:15 schreef denthemen het volgende:
Kan ik Sport1 al opzeggen of blijft het daar?
Ik ben nooit fan van de NOS geweest.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:22 schreef Jovatov het volgende:Hilarisch hoe iedereen nu weer de NOS aan het afkraken is, achja, het blijven Nederlanders hè, altijd klagen
Dat dus ja. Pathetisch...quote:Op maandag 10 maart 2008 19:27 schreef rubbereend het volgende:
omgik hoor nu ineens overal op TV dat het bord op schoot weer terug is
smaakt het eten anders als je om 19.00 RTL kijkt ofzo
quote:Zitten we straks weer om zeven uur met het bord op schoot voetbal te kijken? De kans is groot, want de voetbalrechten staan weer in de verkoop en de NOS maakt een goede kans op het weer uitzenden van de samenvattingen.
Dat is inderdaad jammer, ik had graag gezien dat er op zaterdag twee wedstrijden achter elkaar werden geprogrammeerd (18.30 en 20.30) en op zondag 3 (12.30, 14.30 en 16.30).quote:Op maandag 10 maart 2008 19:27 schreef DJWeisz het volgende:
En de tijdstippen worden ook niet aangeraakt uiteindelijk.
6 x 10 minuten?quote:Op maandag 10 maart 2008 19:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan mag jij me vertellen hoe ze 6 zondagwedstrijden in een uur willen verslaan?
Verder was er max een kwartier reclame op RTL.
Volgens mij heb ik de teller vaker op 20 min. zien staan.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Verder was er max een kwartier reclame op RTL.
Dat was wel redelijk sneu; naast de reactie van Mart Smeets: "Leuk voor de voetbaljongens, maar mij interesseert het weinig"quote:Op maandag 10 maart 2008 19:28 schreef pfaf het volgende:
Oh ja: waar komt dat "bord op schoot" verhaal in eens vandaan? Bij Talpa, Tien en RTL waren de wedstrijden toch ook gewoon om 7 uur, met het bord op schoot? Dat zelfs ÉénVandaag wat mijns inziens pretendeert enigszins objectieve journalistiek te bedrijven zulke stemminmakerij bezigt tekent de publieke omroep.
Jammer, kon altijd wel genieten van Louis na afloop.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:33 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Verder geen idee hoe ze het in een uur proppen, iets minder onzin er omheen (persconferenties...
Wilfred en Jack zijn dadelijk te zien bij DWDDquote:Op maandag 10 maart 2008 19:38 schreef DANILXL het volgende:
ik ben benieuwd of er presentatoren terugkomen en wat er met humberto, wilfred en jan joost gaat gebeuren
Dat komt van 6 tot 7. Gelukkig.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:46 schreef tcr het volgende:
Als de NOS het lukt om in dat uur ALLEEN voetbal uit te zenden is het goed, zodra veldrijden, schaatsen en andere takken langs komen zijn we na 3 jaar 'talpa/rtl' weer in de middel-eeuwen.
Zie niks aan de titel?quote:Op maandag 10 maart 2008 19:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb nooit anders gezegd. (zie vorige topictitel..)De NOS versloeg het voetbal erg slecht. Van weinig camera's tot alleen maar aandacht voor PSV, Ajax en Feyenoord.
Bij RTL was je eten al koud als het eindelijk eens begonquote:Op maandag 10 maart 2008 19:28 schreef pfaf het volgende:
Oh ja: waar komt dat "bord op schoot" verhaal in eens vandaan? Bij Talpa, Tien en RTL waren de wedstrijden toch ook gewoon om 7 uur, met het bord op schoot? Dat zelfs ÉénVandaag wat mijns inziens pretendeert enigszins objectieve journalistiek te bedrijven zulke stemminmakerij bezigt tekent de publieke omroep.
quote:Op maandag 10 maart 2008 19:31 schreef tong80 het volgende:
Ik ben zo blij
Ik kijk uit naar de allereerste uitzending.
Tom Egberts :
'Hallo lieve kijkbuisvrienden, hier zijn we weer.'
En dat Jan Joost van Gangelen dan zijn scheermesjes zoekt.
beter voor elkaar?quote:Op maandag 10 maart 2008 19:50 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zie niks aan de titel?.
Ik moet het nog maar zien, hoop op zware verbetering, want Talpa/RTL had het beter voor elkaar dan de oude NOS. Ik denk en hoop dat de NOS wel goed opgelet heeft en kijkt hoe Talpa/RTL het deden.
dit laatste zinnetje is niet correct, hij zij dat hij in het buitenland was de wielrenners achtera(Parijs-Nice)en feliciteerde zijn voetbalcollega's dat ze hun speelgoed weer terug hebben.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat was wel redelijk sneu; naast de reactie van Mart Smeets: "Leuk voor de voetbaljongens, maar mij interesseert het weinig",
de liefhebbers bleven over en de gewoontekijkers raakten ze kwijt. Verder werd het veel beter in beeld gebracht. Met 4 camerás ipv eentje boven op het dak. Om maar eens wat te noemenquote:Op maandag 10 maart 2008 19:57 schreef SCH het volgende:
[..]
beter voor elkaar?
Dan was je een van de weinigen. Ze zijn een miljoen kijkers kwijt geraakt man.
Wat hadden ze in godsnaam beter voor elkaar?????????????????
Camerawerk, aandacht voor de niet-top 3.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:57 schreef SCH het volgende:
[..]
beter voor elkaar?
Inderdaad, interviews en persconferenties! En de wedstrijden kon je een dag lang na uitzending terugkijken.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:05 schreef rubbereend het volgende:
de inzet van internet
NOS video en geluid archiefquote:Op maandag 10 maart 2008 20:05 schreef rubbereend het volgende:
de inzet van internet
Goede analyses.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:05 schreef rubbereend het volgende:
de inzet van internet
Ik vond de uitzendingen beter in vergelijking met die van de NOS vroeger. Flitsender, evenveel aandacht voor elke club, geen slaapverwekende en uren durende analyses, wedstrijden worden goed in beeld gebracht, leuke interviews achteraf, etc.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:57 schreef SCH het volgende:
[..]
beter voor elkaar?
quote:Op maandag 10 maart 2008 20:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het enige waar ik echt op hoop zouden de vooruitblikken zijn om 12.00 's middags op zondag. Dat heb ik wel echt gemist in de afgelopen jaren.
quote:Op maandag 10 maart 2008 19:45 schreef pfaf het volgende:
Enige pluspunt zou kunnen zijn dat er rond de lunch weer mooie voorbeschouwingen komen, met oude beelden, vergeten voetballers en leuke interviews. Met Joep natuurlijk.
Niet geheel nauwkeurig, maargoed, matige journalistiek zijn we van Studio Sport wel gewend...quote:Op maandag 10 maart 2008 20:12 schreef RayMania het volgende:
IJzeren Rinus wordt ook uit het stof gehaald. Die was wel vet.
Ja klein foutje van Wilfred, btw hoe weet Jansma dat?quote:Op maandag 10 maart 2008 20:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ha, Eyeworks zou dus nog steeds kunnen doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |