Hier valt mijn bek van open. Het valt me nog mee dat dat de regering Wilders niet gelijk uitlevert aan Mekka.quote:"Ik heb hem en de minister van Buitenlandse Zaken duidelijk gemaakt dat het om een onverantwoorde provocatie gaat en dat de Nederlandse regering het standpunt van Wilders niet deelt", aldus Van Middelkoop.
quote:Wilders zoekt andere plek voor filmpresentatie
DEN HAAG - Politicus Geert Wilders kijkt naar alternatieve locaties om zijn anti-Koranfilm Fitna te presenteren. De PVV-leider zoekt andere gelegenheden dan het Haagse perscentrum Nieuwspoort, omdat hij daar „tonnen” aan beveiligingskosten moet betalen.
„Op die manier wordt het voor mij een onmogelijke zaak”, zei Wilders dinsdag in het Tweede Kamergebouw. „Ik wil graag een persconferentie geven over de film, dat hoort erbij. Maar dat moet me geen tonnen kosten voor de beveiliging. Dat kan ik niet betalen en dat wil ik ook niet betalen.”
Het bestuur van Nieuwspoort bespreekt volgens Wilders woensdag of de presentatie van Fitna daar nog wenselijk is gezien de ingrijpende veiligheidsmaatregelen die nodig zijn in de weken voorafgaand en volgend op de persconferentie.
Telegraaf
Prachtig. Precies de spijker op z'n kop.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:23 schreef milagro het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)dell_over_fitna.html![]()
![]()
Er staat nergens in de bijbel dat het okay is om kinderen te misbruiken.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:18 schreef moussie het volgende:
[..]
zeg ik ergens dat dat niet moet gebeuren, dat aanpakken ? ik zeg alleen maar dat het ook anders kan, belediging van 'heilige' symbolen is een zinvol ding als de kritiek vanuit je eigen achterban komt maar krijgt een totaal ander kaliber als het gaat om een ander geloof
Zo ik neem aan dat ook jij toch wel een beetje vreemd zou gaan opkijken als ik jouw bestaan zou gaan bedreigen met opmerkingen als : jij moet het katholicisme afzweren, anders heb je niets in Nederland te zoeken, en even later wordt een film gemaakt waarin priesters sex hebben met kinderen, het geheel begeleidt door bijbelteksten in de trend van : laat de kindertjes tot mij komen, zalig zijn de kinderen en meer van dat soort leuks
[..]
er zijn wel meer achter-lopende culturen waarin geweld naar vrouwen, dochters en andersdenkenden nog heel normaal is, katholiek Zuid-Amerika bvb, of hindoes in India .. dus wtf heeft dat met een specifiek geloof te maken ? Er loopt hier zelfs iemand in de Tweede Kamer rond die het normaal vindt om zijn vrouw het vervullen van leidinggevende functies te verbieden, met de bijbel in de hand, wijzend op passages waarin gesteld wordt dat een vrouw minderwaardig is en ondergeschikt aan de man
[..]
en dat is dus het verschil, bij de pedopriester pak je de priester zelf, en evtl de organisatie die hem helpt zijn praktijken voort te zetten (al moet ik dat nog zien gebeuren eerlijk gezegd), je pakt niet alle Katholieken wereldwijd, er wordt niet van jou geëist om je boekie te verscheuren of anders dien je maar op te rotten .. niet waar ?
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:23 schreef milagro het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)dell_over_fitna.html![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Prachtig. Precies de spijker op z'n kop.
ja maar je mag het er niet uitscheuren dat weet je hé? en ik weet dat je graag naar het OT wijst met de intentie om het af te schuiven op de joden want tja das makkelijk je eigen straatje schoonvegen... oohhhh al die nare dingen in het OT nou het staat wel in hetzelfde boekje maar het hoort niet bij het christendom hoor nee dat nare geweldadige stuk is joodsquote:Op dinsdag 11 maart 2008 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat nergens in de bijbel dat het okay is om kinderen te misbruiken.
Er staat wel in de koran dat het okay is om je vrouw te tuchtigen en om homo's te doden. Dat laatste staat inderdaad ook in het OT en geloof me, IK heb er geen enkel probleem mee om dergelijke passages uit de bijbel te scheuren.
ahhh dus je wilt wel vrijheid van religie maar alleen voor christenenquote:Verder denk ik inderdaad dat mensen die hun koran boven de Nederlandse wet willen zien, geen plaats horen te hebben binnen onze maatschappij.
Net zomin als ik me in Iran niet zou kunnen beroepen op bijbelse zaken. Dat wordt ook niet geaccepteerd. Ik zie dus niet in waarom wij dat hier andersom wel zouden moeten accepteren.
als het een prive kwestie is waarom moet het dan zo beschermd wordenquote:Vrijheid van Godsdienst? Op die toer. Loopt ook al een topic over. Ben het eens met vrijheid van godsdienst, maar niet met het feit dat dat artikel te pas en te onpas wordt misbruikt om ergens weer eens een uitzondering voor te mogen zijn. Het hanteren van geloofswetten dient niet te vallen onder vrijheid van godsdienst. Godsdienstbeleving dient een privékwestie te zijn.
Kan Wilders nou zijn oorlog tegen de Islam legitimeren met de aanslagen van sommige moslims? Volgens mij is J.P. een beetje dom met dit soort opmerkingen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:33 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Landverrader JP:
‘Dit is een forse crisisdreiging. Degene die aanleiding geeft tot economische sancties en aanslagen is daarvoor verantwoordelijk.', 'Terroristen zijn wel voor de feitelijke handeling verantwoordelijk maar hun daden legitimeren ze met de film. Dat kun je niet los van elkaar zien’.
En zoals we hebben kunnen lezen legitimeren ze het ook met onze aanwezigheid in Uruzgan, dus als JP consequent is....
Hoezo? Geen enkele christen kan zich op de bijbel beroepen voor het roepen van haatuitingen tegen andersgelovigen of wat dan ook.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:11 schreef GewoneMan het volgende:
ahhh dus je wilt wel vrijheid van religie maar alleen voor christenenzeg dat dan gewoon
![]()
ohhh een vrijbrief om moskeeen aan te vallenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan Wilders nou zijn oorlog tegen de Islam legitimeren met de aanslagen van sommige moslims? Volgens mij is J.P. een beetje dom met dit soort opmerkingen.
Het is hun eigen schuld, dan hadden ze maar duidelijk afstand moeten nemen van Wilders' standpunten.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:34 schreef Greys het volgende:
Net iemand Eén Vandaag gezien? Over die mensen die toevallig Wilders als achternaam hebben en die gewoon doodsbedreigingen krijgen?Dat arme oude dametje, die is helemaal geen familie van Geert Wilders maar die krijgt brieven dat ze haar kleinkinderen zullen doden als zij Geert Wilders niet doet stoppen
D.m.v. een NEE-NEE sticker op hun brievenbus?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is hun eigen schuld, dan hadden ze maar duidelijk afstand moeten nemen van Wilders' standpunten.
maak kennis met de logica van de islamquote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:34 schreef Greys het volgende:
Net iemand Eén Vandaag gezien? Over die mensen die toevallig Wilders als achternaam hebben en die gewoon doodsbedreigingen krijgen?Dat arme oude dametje, die is helemaal geen familie van Geert Wilders maar die krijgt brieven dat ze haar kleinkinderen zullen doden als zij Geert Wilders niet doet stoppen
Tip: Geldt godsdienstvrijheid ook voor atheisten?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Geen enkele christen kan zich op de bijbel beroepen voor het roepen van haatuitingen tegen andersgelovigen of wat dan ook.
Zo'n imam roept gewoon op dat homo's lager zijn dan varkens, en dat mag omdat het in de koran staat!
Maar een christen mag zich voor dergelijke acties niet op de bijbel beroepen.
Da's toch hartstikke krom!
wij wisten het al toch? hopelijk gaat dit ook door dringen tot de rest van nederlandquote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Zelfs tot dat niveau verlagen die extremisten zich dus. Walgelijke klootzakken.
Er zijn verschillende mensen benaderd met Wilders als achternaam en geen van die mensen durfde uberhaupt maar herkenbaar in beeld, zo angstig zijn ze door de bedreigingen die ze voor hun kiezen hebben gekregen. Het is toch godsgeklaagd!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:41 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
maak kennis met de logica van de islamis toch hetzelfde als dat ze heel nederland dood willen hebben alleen omdat er 1 nederlander een film maakt over hun boekje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |