dan gaat Wilders toch de cel inquote:Op maandag 10 maart 2008 15:50 schreef Falco het volgende:
Het wordt een 1 april-grap.
Ik zie geen verschil tussen die twee groepenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je diezelfde misdaadcijfers bekijkt, dan zie je dat vooral relmarokkanen (lees: jonge allochtonen in de leeftijdsklasse 16-24) en andere allochtonen slachtoffer zijn van criminaliteit. Inderdaad, ze beroven vooral elkaar. Daar kun je toch niet echt problemen mee hebben?
Ik beschuldig jou net zo min van racisme als dat jij racistische uitspraken doetquote:Op maandag 10 maart 2008 23:38 schreef GewoneMan het volgende:
yeah right... onder welke steen heb jij geleefd vriend? snap out of it en open je ogen eens... en zoals ik in een reactie op floripas al heb aangegeven wens ik niet afgeschildert te worden als een rasict. zeker niet 2x op rij door een mod notebene.
sure...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik beschuldig jou net zo min van racisme als dat jij racistische uitspraken doet
volgensmij heeft Wilders niet gedaan dat haat en angst zaaien inhoudt. Sterker nog dat zijn niet zijn bedoelingen: "het blijft binnen de perken van de wet". Degene die mensen angst inboezelen zijn de mensen die JUIST zijn film willen verbieden, de vrijheid van meningsuiting willen negeren en volhard roepen dat ze geen terroristische acties krijgen van een paar van de pot gerukte hakbars die andermans culturen niet begrijpen. Kom nou, ik denk dat alleen al die kleine groeperingen die dood aan nederland/dood aan denemarken staan te roepen meer haat en angst hebben gezaaid dan Wilders. Mensen die zo interpreteren dat Wilders dit afkondigd zijn niet 100% en raad ik aan om eens in te lezen wat vrijheid van meningsuiting, subjectief, objectief, mening en dergelijke onderwerpen betekenen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
dan gaat Wilders toch de cel in
Haat en angst zaaien is een vorm van terrorisme
Ik keur wat Wilders doet niet goed. Maar de eerste moslim die terrorisme ondubbelzinnig en open afwijst moet ik ook nog tegenkomen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:10 schreef Meki het volgende:
[..]
dan gaat Wilders toch de cel in
Haat en angst zaaien is een vorm van terrorisme
Zo heeft een Katholiek in Nederland niks te maken met een pedopriester in Amerika. Dat wil niet zeggen dat die pedopriesters niet aangepakt moeten worden.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:49 schreef moussie het volgende:
zoals ik eerder al zei, imho heeft de moslim hier even weinig te maken met de zichzelf opblazende extremist daar, als dat de Nederlander daar te maken heeft met de film van Wilders
quote:De Wildersfilm dwingt Nederlandse hulpverleners in Afghanistan voorzichtig te opereren. ,,Het brengt een extra stukje onzekerheid en onrust in ons leven die we liever niet hadden gehad.''
KABUL - In zijn directe omgeving heeft Jeroen Keuning, werkzaam bij de Serve Afghanistan, ,,nog niets'' gemerkt van de commotie over de Wildersfilm. ,,Niemand heeft uit zichzelf met ons gepraat over de film of cartoons.'' Toch ondervindt hij wel de impact van de wereldwijde ophef over de film- en cartoonskwestie. ,,Enkele dagen geleden wilde ik met mijn gezin vanuit Kabul terugreizen naar onze woonplaats in het noorden. Er waren geruchten over ophanden zijnde demonstraties in de buurt van de universiteit van Kabul, maar mogelijk ook onderweg in een stad die op onze reisroute lag. Door eerdere negatieve ervaringen met uit de hand gelopen demonstraties waren we behoorlijk bezorgd over onze reis als gezin.'' Met het vliegtuig teruggaan lukte echter niet en daarom besloot Keuning na een dag uitstel de reis per auto te wagen. Omdat de Afghaanse politie inmiddels de demonstraties had verboden, gebeurde er onderweg niets.
Keuning bevestigt dat hij vooral tijdens reizen extra voorzichtig is. ,,We houden informatie over veiligheid nauwlettend in de gaten. Hoewel we nog geen concrete maatregelen hebben hoeven nemen, brengt deze kwestie een extra stukje onzekerheid en onrust in ons leven die we liever niet hadden gehad.''
Veel met lokale collega's praten over de film doet Keuning niet. ,,Ik wil voorkomen dat het een issue wordt. Bovendien kent onze staf ons goed genoeg om te weten dat wij niet hun vijanden zijn, ook al komen we uit het land waar die film geproduceerd is.'' Positief vindt hij dat een betoging in Mazar-e Sharif door de organisatoren ontbonden werd, voordat de vlam in de pan sloeg: ,,Een signaal dat men zelf verantwoordelijkheid neemt.''
Nou, daar kan Geert als Kamerlid wat aan doen. Een film gaat hier niet tegen helpen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo heeft een Katholiek in Nederland niks te maken met een pedopriester in Amerika. Dat wil niet zeggen dat die pedopriesters niet aangepakt moeten worden.
Oftewel, het gaat er niet om om alle moslims aan te pakken, maar wel te wijzen op het feit dat sommige moslims de koran misbruiken om geweld toe te kunnen passen. Geweld naar hun vrouwen, hun dochters en ongelovigen en verder iedereen die het waagt om maar één verkeerd woord over hun boekje te zeggen.
En dat is net zo fout als wat die pedopriesters doen en moet evenzeer worden aangepakt.
zeg ik ergens dat dat niet moet gebeuren, dat aanpakken ? ik zeg alleen maar dat het ook anders kan, belediging van 'heilige' symbolen is een zinvol ding als de kritiek vanuit je eigen achterban komt maar krijgt een totaal ander kaliber als het gaat om een ander geloofquote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo heeft een Katholiek in Nederland niks te maken met een pedopriester in Amerika. Dat wil niet zeggen dat die pedopriesters niet aangepakt moeten worden.
er zijn wel meer achter-lopende culturen waarin geweld naar vrouwen, dochters en andersdenkenden nog heel normaal is, katholiek Zuid-Amerika bvb, of hindoes in India .. dus wtf heeft dat met een specifiek geloof te maken ? Er loopt hier zelfs iemand in de Tweede Kamer rond die het normaal vindt om zijn vrouw het vervullen van leidinggevende functies te verbieden, met de bijbel in de hand, wijzend op passages waarin gesteld wordt dat een vrouw minderwaardig is en ondergeschikt aan de manquote:Oftewel, het gaat er niet om om alle moslims aan te pakken, maar wel te wijzen op het feit dat sommige moslims de koran misbruiken om geweld toe te kunnen passen. Geweld naar hun vrouwen, hun dochters en ongelovigen en verder iedereen die het waagt om maar één verkeerd woord over hun boekje te zeggen.
en dat is dus het verschil, bij de pedopriester pak je de priester zelf, en evtl de organisatie die hem helpt zijn praktijken voort te zetten (al moet ik dat nog zien gebeuren eerlijk gezegd), je pakt niet alle Katholieken wereldwijd, er wordt niet van jou geëist om je boekie te verscheuren of anders dien je maar op te rotten .. niet waar ?quote:En dat is net zo fout als wat die pedopriesters doen en moet evenzeer worden aangepakt.
quote:De Nederlandse militairen die gelegerd zijn in het Zuid-Afghaanse Uruzgan lopen geen direct risico slachtoffer te worden van de Fitna-film van politicus Geert Wilders.
Dat heeft minister van Defensie Eimert van Middelkoop gezegd in de Australische hoofdstad Canberra.
De anti-Koranfilm kwam ter sprake tijdens een onderhoud dat Van Middelkoop dinsdag had met zijn Australische collega Joel Fitzgibbon.
Provocatie
"Ik heb hem en de minister van Buitenlandse Zaken duidelijk gemaakt dat het om een onverantwoorde provocatie gaat en dat de Nederlandse regering het standpunt van Wilders niet deelt", aldus Van Middelkoop.
Volgens hem begrepen de Australische bewindsvoerders dat de vrijheid van meningsuiting in een vrije democratie een hoog goed is.
quote:JOVD komt met "Tegenfilmpje"
Jonge liberalen hebben genoeg van gedoe omtrent Fitna
Den Haag, 10 maart 2008 – De Jongeren Organisatie Vrijheid en Democratie (JOVD) komt met een ludieke "tegenfilm" van 1 minuut, om de aandacht te vestigen op de vrijheid van meningsuiting. De JOVD wil hiermee ingaan tegen de stroom van kritiek op Wilders, die volgens de jonge liberalen het volste recht heeft zijn mening te geven mits hij binnen de grenzen van de wet blijft.
De JOVD is geschrokken van de uitlatingen van een aantal kabinetsleden en politici over de film. Volgens Landelijk Voorzitter Jeroen Diepemaat had het kabinet sterker positie moeten kiezen voor de vrijheid van meningsuiting, na de druk van een aantal buitenlandse landen om deze buitenspel te zetten: "Dit is een van de belangrijkste rechten in onze liberale democratie en mag nooit gerelativeerd worden. Zelfs niet wanneer er andere belangen op het spel staan. Het kan toch niet zo zijn dat we moeten toegeven aan landen die niet eens weten wat het recht op vrijheid van meningsuiting inhoudt?"
Volgens Diepemaat mag Wilders in zijn film laten zien wat hij wil, zo lang het binnen de grenzen van de wet past: "Wanneer mensen in Nederland zich beledigd voelen door zijn film, kunnen ze zich wenden tot de rechter. Wanneer mensen in andere landen het nodig vinden naar aanleiding van de film over te gaan tot geweld, dan is dat hun verantwoordelijkheid en niet die van Wilders. Bovendien bewijzen ze met dat verwerpelijke gedrag alleen maar zijn gelijk."
De jonge liberalen hopen daarentegen wel dat Wilders zijn recht op vrijheid van meningsuiting verantwoordelijk gebruikt. Diepemaat: "Wanneer hij een Koran gaat verbranden zou dat onnodig en kwetsend zijn. Wij hopen dat hij zijn boodschap op een nette en fatsoenlijke manier brengt. Tot die tijd moeten we als Nederlanders pal achter het recht op vrijheid van meningsuiting blijven staan. We mogen niet zwichten voor de dreigementen van tirannen uit Khartoum of Teheran. Daarin had H.M. Van Randwijk meer dan 50 jaar geleden al gelijk!"
Het Tegenfilmpje is vanaf maandag te bekijken op www.jovd.nl en via Youtube
uhm, dat moet die wel zeggen toch ? Stel dat die zegt dat de militairen wel direct gevaar lopen, dan is toch de volgende vraag : waarom wordt die film dan niet verboden ?quote:De Nederlandse militairen die gelegerd zijn in het Zuid-Afghaanse Uruzgan lopen geen direct risico slachtoffer te worden van de Fitna-film van politicus Geert Wilders.
Dat heeft minister van Defensie Eimert van Middelkoop gezegd in de Australische hoofdstad Canberra.
Als we met als en dan en stel en hypothetisch bezig gaan, dan kan ik ook wel vragen waarom die militairen dan niet teruggetrokken worden?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:57 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, dat moet die wel zeggen toch ? Stel dat die zegt dat de militairen wel direct gevaar lopen, dan is toch de volgende vraag : waarom wordt die film dan niet verboden ?
Nu terug trekken zou uitgelegd worden als 'toegeven aan dreiging' ?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als we met als en dan en stel en hypothetisch bezig gaan, dan kan ik ook wel vragen waarom die militairen dan niet teruggetrokken worden?
Landverrader JP:quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als we met als en dan en stel en hypothetisch bezig gaan, dan kan ik ook wel vragen waarom die militairen dan niet teruggetrokken worden?
quote:Nederlandse bedrijven die actief zijn in het buitenland, onderzoeken of ze PVV-leider Geert Wilders aansprakelijk kunnen stellen voor de mogelijke schade die ze gaan leiden na het vertonen van diens anti-Koranfilm Fitna. Advocaat Gerard Spong, die eerder al een klacht indiende tegen Wilders wegens haatzaaierij en discriminatie, onderzoekt de juridische mogelijkheden daartoe.
In het AD van vandaag zegt Spong signalen binnen te krijgen dat een aantal bedrijven Wilders civielrechtelijk aansprakelijk wil stellen, nóg voordat de film is uitgebracht. ''Dan weet Wilders op voorhand waar hij op kan rekenen'' aldus de raadsman.
Volgens de advocaat zou het overigens mogelijk moeten zijn om de film op voorhand te laten verbieden. Maar niemand zou daar zijn handen aan willen branden. Spong: ''Het is niet helemaal onmogelijk. In het buitenland is het wel eens voorgekomen. Het is een moeilijke operatie, je kunt het namelijk niet goed motiveren.'' Probleem daarbij is dat niemand de film nog heeft gezien en Wilders zelf zegt dat hij binnen de kaders van de Nederlandse wet blijft.
Wat een laffe zak is het toch zeg, niet waardig om premier te zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:33 schreef FOKwa het volgende:
Landverrader JP:
‘Dit is een forse crisisdreiging. Degene die aanleiding geeft tot economische sancties en aanslagen is daarvoor verantwoordelijk.', 'Terroristen zijn wel voor de feitelijke handeling verantwoordelijk maar hun daden legitimeren ze met de film. Dat kun je niet los van elkaar zien’.
Inderdaad. Ik schaam me ook diep. Ook voor onze laffe media overigens. Die kunnen nog wat leren van de Deense kranten en hun (her)publicatie van de cartoons.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat een laffe zak is het toch zeg, niet waardig om premier te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |