abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2008 @ 19:22:13 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57289323
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:14 schreef boyv het volgende:

[..]

Vrijheid van godsdienst is in de grondwet opgenomen om gelijkheid en veelzijdigheid in dit land te verspreiden. Veelzijdigheid creëert veelzijdigheid in andere aspecten in het sociale en culturele leven. Onbegrip en spanningen worden juist weggenomen door veelzijdigheid als het op de juiste manier wordt toegepast.

Het is geen overbodig recht, iedereen mag denken wat hij of zij wil. Godsdienst hoort daar ook bij, al geloof ik er zelf ook niet in.
Volgens mij heeft men godsdienstvrijheid in de grondwet gezet om te voorkomen dat 1 godsdienst (een variant van het christendom) zou domineren in een tijd dat het niet geloven in een God feitelijk ondenkbaar was.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57289387
Wilders heeft nu ook de pers gehaald in Colombia.

Geert Wilders heeft nu ook de Colombiaanse pers gehaald. Het dagblad El Tiempo meldde maandag dat Nederland in opperste staat van paraatheid tegen het terrorisme is gebracht vanwege Wilders' anti-Koranfilm Fitna.
,,En niet alleen Nederland, ook de NAVO en delegaties van de Europese Commissie in de hele wereld'', aldus El Tiempo. ,,De film maakt de veiligheidsdiensten aan het trillen.''
,,Geen enkel televisiestation durft de film uit te zenden en de regering oefent druk uit om het niet te doen, een schandaal in het liberale Nederland, waar de vrijheid van meningsuiting haast geen grenzen kent. Als hij geen kanaal vindt, dreigt de gedeputeerde (sic) de film te verspreiden op het internet.''
El Tiempo verhaalt over de mogelijke gevolgen voor de Nederlandse troepen in Afghanistan, de boycot door islamitische landen van Nederlandse producten én een fundamenteel debat in Europa over de vrijheid van meningsuiting.

Staat op AD.nl
  maandag 10 maart 2008 @ 20:34:53 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57290917
quote:
Deense cartoonist: Wilders moet film uitzenden!

Kurt Westergaard, de Deense cartoonist die met zijn spotprenten grote woede in moslimlanden veroorzaakt, hekelt Nederlandse politici die willen dat Geert Wilders zijn koranfilm niet moet uitzenden.

'Er is in Denemarken geen politicus die dat zou zeggen. Dat zou zijn politieke ondergang betekenen. Een Deens politicus weet dat je de vrijheid van meningsuiting niet moet inperken,' zegt Westergaard maandag in een interview in de Volkskrant.

Westergaard wordt met de dood bedreigd wegens zijn spotprent, die hij in 2005 maakte, en moest daarom onderduiken. Vorige maand werden drie mannen gearresteerd die plannen hadden om hem te vermoorden.

Slachtoffers
Spijt van zijn tekeningen, die in 2006 leidden tot wereldwijde rellen, heeft hij niet, zo benadrukt Westergaard: in democratische landen als Denemarken en Nederland moet alles kunnen worden gezegd, en moslims moeten snappen hoe een democratie werkt en ons systeem accepteren.

'Dat er destijds slachtoffers zijn gevallen? Dat spijt me zeer. Maar daarvoor kunnen wij, kan ik, geen verantwoording nemen. De rellen van 2006 zijn in gang gezet door regimes die niet kunnen voldoen aan de behoeftes van hun eigen bevolking. Daar ligt het probleem.'

Hij roept Wilders daarom op vooral niet toe te geven aan de druk de vertoning af te blazen: 'Wilders moet zijn film gewoon uitbrengen. Het ging en gaat om vrijheid van meningsuiting.'

Misstanden
Eind februari riepen CDA-politici Maxime Verhagen en Pieter van Geel Wilders op af te zien van het uitzenden van Fitna, zijn aangekondigde koranfilm. En premier Jan Peter Balkenende (ook CDA) vroeg Wilders 'nu een goed na te denken' over de gevolgen van zijn film, waarin hij de misstanden van de koran aan de orde wil stellen.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57292854
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja dat is fout, klaag hem aan. Oja, dat wordt al gedaan.
En nu?
Rechtvaardigt de mening van Wilders ook maar één relletje tegen een willekeurige Nederlander in Iran of Afganistan? Of het in de fik steken van willekeurige auto's in Slotervaart?
tja, als je de moslims generaliseert moet je niet verbaasd opkijken als dat omgekeerd ook gebeurd .. en nee, dat vind ik niet rechtvaardig ..
zoals ik eerder al zei, imho heeft de moslim hier even weinig te maken met de zichzelf opblazende extremist daar, als dat de Nederlander daar te maken heeft met de film van Wilders
pleased to meet you
pi_57293451
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
Staat ook hier

... en hij heeft volledig gelijk!
pi_57293995
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:11 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Staat ook hier

... en hij heeft volledig gelijk!
absoluut als je 1 keer toegeeft aan hun debiele eisen dan ben je hun eeuwige slaaf en zullen ze elke keer weer deze technieken gebruiken. toen de cartoons, nu de film van wilders en wat is het volgende? nee nooit toegeven, mochten ze aanvallen plegen keihard terug slaan. wij hebben de firepower om het hele middenoosten te veranderen in een parkeerplaats
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 10 maart 2008 @ 22:44:35 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57294304
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens...

punt 1 godsdienst vrijheid is middels chantage in de grondwet opgenomen.
Huh? Tell me more
quote:
punt 2 het is een overbodig recht, vrijheids van meningsuiting volstaat prima, ook voor een religie.
Dus jij bent er ook tegen dat er imamks worden uitgezet die zeggen dat alle ongelovigen honden zijn? Want dat gebeurt.
quote:
punt 3 (meer dan) de helft van de koran is absoluut niet te verenigen met onze wetten danwel onze normen en waarden
Maar...ze hebben wolgens jou wel het absolute recht zich te uiten?
  maandag 10 maart 2008 @ 22:46:12 #28
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57294356
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:33 schreef GewoneMan het volgende:
wij hebben de firepower om het hele middenoosten te veranderen in een parkeerplaats
...en godzijdank het ethisch besef om dat niet te willen.
  maandag 10 maart 2008 @ 22:48:01 #29
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57294418
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:13 schreef versabommie het volgende:

[..]

Toch zijn er zat prachtwijk-moslims, die nederlandse meisjes aanspreken met hoer en zich beroepen op vrijheid van meningsuitting..
Deze draai had ik nog nooit gehoord
pi_57294491
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mwuah, hoop dat Iran ze ook snel heeft.
pi_57294831
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Huh? Tell me more
triest maar waar, ik zat ernaast
quote:
Dus jij bent er ook tegen dat er imamks worden uitgezet die zeggen dat alle ongelovigen honden zijn? Want dat gebeurt.
jij ben ertegen dat extremistische imams het land uit worden gestuurd mijn god hoe extreem links kun je zijn zie jij een bomgordel ook als een gewoon islamitisch kledingstuk ?
quote:
Maar...ze hebben wolgens jou wel het absolute recht zich te uiten?
mwoah dat zie ik net iets anders... stel ik kom bij jou op de koffie en ik zou zeggen: "hee hoer krijg ik nog wat te drinken" kick je me toch wel je huis uit of ren je dan naar de keuken voor een drankje
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef Floripas het volgende:
dat was mn punt niet (en het is ook niet mijn wens) met de rest van mn post ben je het eens neem ik aan?

[ Bericht 3% gewijzigd door GewoneMan op 10-03-2008 23:06:07 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57294875
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, hoop dat Iran ze ook snel heeft.
dont bet on it
pi_57294913
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Deze draai had ik nog nooit gehoord
kan je wel een leuke one liner er tegenaan gooien met een leuke smilie maar het is wel waar dat weet je hopelijk toch?
pi_57295059
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dont bet on it
Ik wed niet, ik kijk naar statistieken.
  maandag 10 maart 2008 @ 23:11:51 #35
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57295161
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:01 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

triest maar waar, ik zat ernaast
[..]
Oprecht ok dat je dat eerlijk toegeeft Dat zie je niet vaak op FOK.
quote:
jij ben ertegen dat extremistische imams het land uit worden gestuurd mijn god hoe extreem links kun je zijn zie jij een bomgordel ook als een gewoon islamitisch kledingstuk ?
[..]
Ik ben niet vóór absolute vrijheid van meningsuiting, ik vind dat je haatzaaierij strafbaar moet houden. Dat zou betekenen dat Wilders op een gegeven moment ook op een grens zit, net als haatzaaiende imams.
Maar jij bent toch vóór absolute vrijheid van meningsuiting? Of geldt dat slegs vir blankes?
quote:
mwoah dat zie ik net iets anders... stel ik kom bij jou op de koffie en ik zou zeggen: "hee hoer krijg ik nog wat te drinken" kick je me toch wel je huis uit of ren je dan naar de keuken voor een drankje
[..]
Moslims zijn hier niet op de koffie.
En in mijn huis geldt geen recht van vrijheid van meningsuiting, absoluut niet. Wilders lag er bij mij ook al uit.
  maandag 10 maart 2008 @ 23:13:08 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57295206
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:03 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kan je wel een leuke one liner er tegenaan gooien met een leuke smilie maar het is wel waar dat weet je hopelijk toch?
Ik ben ook wel eens uitgemaakt voor "hoer" met die wijken waar ik frequenteer. Maar ik heb er nog nooit eentje beroep zien doen op een artikel van de grondwet als ik ze er vervolgens op aansprak.
pi_57295666
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:11 schreef Floripas het volgende:
Oprecht ok dat je dat eerlijk toegeeft Dat zie je niet vaak op FOK.
eerlijk is eerlijk als ik ernaast zit ben ik mans genoeg dat toe te geven, in tegenstelling tot sommigen die eindeloos blijven ontwijken.
quote:
Ik ben niet vóór absolute vrijheid van meningsuiting, ik vind dat je haatzaaierij strafbaar moet houden. Dat zou betekenen dat Wilders op een gegeven moment ook op een grens zit, net als haatzaaiende imams.
Maar jij bent toch vóór absolute vrijheid van meningsuiting? Of geldt dat slegs vir blankes?
mwoah denk dat wilders (ook al is hij zacht gezegd niet echt tactvol) niet echt de grens overschrijd, hij zegt wat hij vind en dat strookt met de realiteit.

en waar haal jij het recht vandaan mij neer te zetten als een racist? want dat doe je hier toch wel, en daar ben ik niet van gediend. ik ben behoorlijk fel tegen de islam en tegen de relmarokanen maar ja dat is om een goeie reden ik heb geen enkel probleem met alochtonen what so ever op die 2 uitzonderingen na dan hé en ja ik haat racisme
quote:
Moslims zijn hier niet op de koffie.
En in mijn huis geldt geen recht van vrijheid van meningsuiting, absoluut niet. Wilders lag er bij mij ook al uit.
goed punt, maar je snapt wel waar ik heen wilde?
pi_57295711
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens uitgemaakt voor "hoer" met die wijken waar ik frequenteer. Maar ik heb er nog nooit eentje beroep zien doen op een artikel van de grondwet als ik ze er vervolgens op aansprak.
nee dat begrijp ik wetten boeit hun niet zoveel, kijkeens naar de misdaad cijfers onder die lieve moslims
  maandag 10 maart 2008 @ 23:33:33 #39
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57295804
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee dat begrijp ik wetten boeit hun niet zoveel, kijkeens naar de misdaad cijfers onder die lieve moslims
Als je diezelfde misdaadcijfers bekijkt, dan zie je dat vooral relmarokkanen (lees: jonge allochtonen in de leeftijdsklasse 16-24) en andere allochtonen slachtoffer zijn van criminaliteit. Inderdaad, ze beroven vooral elkaar. Daar kun je toch niet echt problemen mee hebben?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57295966
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:33 schreef gronk het volgende:

[..]

Als je diezelfde misdaadcijfers bekijkt, dan zie je dat vooral relmarokkanen (lees: jonge allochtonen in de leeftijdsklasse 16-24) en andere allochtonen slachtoffer zijn van criminaliteit. Inderdaad, ze beroven vooral elkaar. Daar kun je toch niet echt problemen mee hebben?
yeah right... onder welke steen heb jij geleefd vriend? snap out of it en open je ogen eens... en zoals ik in een reactie op floripas al heb aangegeven wens ik niet afgeschildert te worden als een rasict. zeker niet 2x op rij door een mod notebene.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')