Volgens mij heeft men godsdienstvrijheid in de grondwet gezet om te voorkomen dat 1 godsdienst (een variant van het christendom) zou domineren in een tijd dat het niet geloven in een God feitelijk ondenkbaar was.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:14 schreef boyv het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst is in de grondwet opgenomen om gelijkheid en veelzijdigheid in dit land te verspreiden. Veelzijdigheid creëert veelzijdigheid in andere aspecten in het sociale en culturele leven. Onbegrip en spanningen worden juist weggenomen door veelzijdigheid als het op de juiste manier wordt toegepast.
Het is geen overbodig recht, iedereen mag denken wat hij of zij wil. Godsdienst hoort daar ook bij, al geloof ik er zelf ook niet in.
Bronquote:Deense cartoonist: Wilders moet film uitzenden!
Kurt Westergaard, de Deense cartoonist die met zijn spotprenten grote woede in moslimlanden veroorzaakt, hekelt Nederlandse politici die willen dat Geert Wilders zijn koranfilm niet moet uitzenden.
'Er is in Denemarken geen politicus die dat zou zeggen. Dat zou zijn politieke ondergang betekenen. Een Deens politicus weet dat je de vrijheid van meningsuiting niet moet inperken,' zegt Westergaard maandag in een interview in de Volkskrant.
Westergaard wordt met de dood bedreigd wegens zijn spotprent, die hij in 2005 maakte, en moest daarom onderduiken. Vorige maand werden drie mannen gearresteerd die plannen hadden om hem te vermoorden.
Slachtoffers
Spijt van zijn tekeningen, die in 2006 leidden tot wereldwijde rellen, heeft hij niet, zo benadrukt Westergaard: in democratische landen als Denemarken en Nederland moet alles kunnen worden gezegd, en moslims moeten snappen hoe een democratie werkt en ons systeem accepteren.
'Dat er destijds slachtoffers zijn gevallen? Dat spijt me zeer. Maar daarvoor kunnen wij, kan ik, geen verantwoording nemen. De rellen van 2006 zijn in gang gezet door regimes die niet kunnen voldoen aan de behoeftes van hun eigen bevolking. Daar ligt het probleem.'
Hij roept Wilders daarom op vooral niet toe te geven aan de druk de vertoning af te blazen: 'Wilders moet zijn film gewoon uitbrengen. Het ging en gaat om vrijheid van meningsuiting.'
Misstanden
Eind februari riepen CDA-politici Maxime Verhagen en Pieter van Geel Wilders op af te zien van het uitzenden van Fitna, zijn aangekondigde koranfilm. En premier Jan Peter Balkenende (ook CDA) vroeg Wilders 'nu een goed na te denken' over de gevolgen van zijn film, waarin hij de misstanden van de koran aan de orde wil stellen.
tja, als je de moslims generaliseert moet je niet verbaasd opkijken als dat omgekeerd ook gebeurd .. en nee, dat vind ik niet rechtvaardig ..quote:Op maandag 10 maart 2008 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja dat is fout, klaag hem aan. Oja, dat wordt al gedaan.
En nu?
Rechtvaardigt de mening van Wilders ook maar één relletje tegen een willekeurige Nederlander in Iran of Afganistan? Of het in de fik steken van willekeurige auto's in Slotervaart?
absoluut als je 1 keer toegeeft aan hun debiele eisen dan ben je hun eeuwige slaaf en zullen ze elke keer weer deze technieken gebruiken. toen de cartoons, nu de film van wilders en wat is het volgende? nee nooit toegeven, mochten ze aanvallen plegen keihard terug slaan. wij hebben de firepower om het hele middenoosten te veranderen in een parkeerplaatsquote:Op maandag 10 maart 2008 22:11 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Staat ook hier
... en hij heeft volledig gelijk!
Huh? Tell me morequote:Op maandag 10 maart 2008 16:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens...
punt 1 godsdienst vrijheid is middels chantage in de grondwet opgenomen.
Dus jij bent er ook tegen dat er imamks worden uitgezet die zeggen dat alle ongelovigen honden zijn? Want dat gebeurt.quote:punt 2 het is een overbodig recht, vrijheids van meningsuiting volstaat prima, ook voor een religie.
Maar...ze hebben wolgens jou wel het absolute recht zich te uiten?quote:punt 3 (meer dan) de helft van de koran is absoluut niet te verenigen met onze wetten danwel onze normen en waarden
...en godzijdank het ethisch besef om dat niet te willen.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:33 schreef GewoneMan het volgende:
wij hebben de firepower om het hele middenoosten te veranderen in een parkeerplaats
Deze draai had ik nog nooit gehoordquote:Op maandag 10 maart 2008 19:13 schreef versabommie het volgende:
[..]
Toch zijn er zat prachtwijk-moslims, die nederlandse meisjes aanspreken met hoer en zich beroepen op vrijheid van meningsuitting..
Mwuah, hoop dat Iran ze ook snel heeft.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
...en godzijdank het ethisch besef om dat niet te willen.
triest maar waar, ik zat ernaastquote:
jij ben ertegen dat extremistische imams het land uit worden gestuurdquote:Dus jij bent er ook tegen dat er imamks worden uitgezet die zeggen dat alle ongelovigen honden zijn? Want dat gebeurt.
mwoah dat zie ik net iets anders... stel ik kom bij jou op de koffie en ik zou zeggen: "hee hoer krijg ik nog wat te drinken" kick je me toch wel je huis uit of ren je dan naar de keuken voor een drankjequote:Maar...ze hebben wolgens jou wel het absolute recht zich te uiten?
dat was mn punt niet (en het is ook niet mijn wens) met de rest van mn post ben je het eens neem ik aan?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef Floripas het volgende:
...en godzijdank het ethisch besef om dat niet te willen.
dont bet on itquote:Op maandag 10 maart 2008 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, hoop dat Iran ze ook snel heeft.
kan je wel een leuke one liner er tegenaan gooien met een leuke smilie maar het is wel waarquote:Op maandag 10 maart 2008 22:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Deze draai had ik nog nooit gehoord
Oprecht ok dat je dat eerlijk toegeeftquote:Op maandag 10 maart 2008 23:01 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
triest maar waar, ik zat ernaast![]()
[..]
Ik ben niet vóór absolute vrijheid van meningsuiting, ik vind dat je haatzaaierij strafbaar moet houden. Dat zou betekenen dat Wilders op een gegeven moment ook op een grens zit, net als haatzaaiende imams.quote:jij ben ertegen dat extremistische imams het land uit worden gestuurdmijn god hoe extreem links kun je zijn
zie jij een bomgordel ook als een gewoon islamitisch kledingstuk ?
[..]
Moslims zijn hier niet op de koffie.quote:mwoah dat zie ik net iets anders... stel ik kom bij jou op de koffie en ik zou zeggen: "hee hoer krijg ik nog wat te drinken" kick je me toch wel je huis uit of ren je dan naar de keuken voor een drankje![]()
[..]
Ik ben ook wel eens uitgemaakt voor "hoer" met die wijken waar ik frequenteer. Maar ik heb er nog nooit eentje beroep zien doen op een artikel van de grondwet als ik ze er vervolgens op aansprak.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:03 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kan je wel een leuke one liner er tegenaan gooien met een leuke smilie maar het is wel waardat weet je hopelijk toch?
eerlijk is eerlijk als ik ernaast zit ben ik mans genoeg dat toe te geven, in tegenstelling tot sommigen die eindeloos blijven ontwijken.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:11 schreef Floripas het volgende:
Oprecht ok dat je dat eerlijk toegeeftDat zie je niet vaak op FOK.
mwoah denk dat wilders (ook al is hij zacht gezegd niet echt tactvol) niet echt de grens overschrijd, hij zegt wat hij vind en dat strookt met de realiteit.quote:Ik ben niet vóór absolute vrijheid van meningsuiting, ik vind dat je haatzaaierij strafbaar moet houden. Dat zou betekenen dat Wilders op een gegeven moment ook op een grens zit, net als haatzaaiende imams.
Maar jij bent toch vóór absolute vrijheid van meningsuiting? Of geldt dat slegs vir blankes?
goed punt, maar je snapt wel waar ik heen wilde?quote:Moslims zijn hier niet op de koffie.
En in mijn huis geldt geen recht van vrijheid van meningsuiting, absoluut niet. Wilders lag er bij mij ook al uit.
nee dat begrijp ik wetten boeit hun niet zoveel, kijkeens naar de misdaad cijfers onder die lieve moslimsquote:Op maandag 10 maart 2008 23:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens uitgemaakt voor "hoer" met die wijken waar ik frequenteer. Maar ik heb er nog nooit eentje beroep zien doen op een artikel van de grondwet als ik ze er vervolgens op aansprak.
Als je diezelfde misdaadcijfers bekijkt, dan zie je dat vooral relmarokkanen (lees: jonge allochtonen in de leeftijdsklasse 16-24) en andere allochtonen slachtoffer zijn van criminaliteit. Inderdaad, ze beroven vooral elkaar. Daar kun je toch niet echt problemen mee hebben?quote:Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee dat begrijp ik wetten boeit hun niet zoveel, kijkeens naar de misdaad cijfers onder die lieve moslims
yeah right... onder welke steen heb jij geleefd vriend? snap out of it en open je ogen eens... en zoals ik in een reactie op floripas al heb aangegeven wens ik niet afgeschildert te worden als een rasict. zeker niet 2x op rij door een mod notebene.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je diezelfde misdaadcijfers bekijkt, dan zie je dat vooral relmarokkanen (lees: jonge allochtonen in de leeftijdsklasse 16-24) en andere allochtonen slachtoffer zijn van criminaliteit. Inderdaad, ze beroven vooral elkaar. Daar kun je toch niet echt problemen mee hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |