abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57293995
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:11 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Staat ook hier

... en hij heeft volledig gelijk!
absoluut als je 1 keer toegeeft aan hun debiele eisen dan ben je hun eeuwige slaaf en zullen ze elke keer weer deze technieken gebruiken. toen de cartoons, nu de film van wilders en wat is het volgende? nee nooit toegeven, mochten ze aanvallen plegen keihard terug slaan. wij hebben de firepower om het hele middenoosten te veranderen in een parkeerplaats
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 10 maart 2008 @ 22:44:35 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57294304
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens...

punt 1 godsdienst vrijheid is middels chantage in de grondwet opgenomen.
Huh? Tell me more
quote:
punt 2 het is een overbodig recht, vrijheids van meningsuiting volstaat prima, ook voor een religie.
Dus jij bent er ook tegen dat er imamks worden uitgezet die zeggen dat alle ongelovigen honden zijn? Want dat gebeurt.
quote:
punt 3 (meer dan) de helft van de koran is absoluut niet te verenigen met onze wetten danwel onze normen en waarden
Maar...ze hebben wolgens jou wel het absolute recht zich te uiten?
  maandag 10 maart 2008 @ 22:46:12 #28
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57294356
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:33 schreef GewoneMan het volgende:
wij hebben de firepower om het hele middenoosten te veranderen in een parkeerplaats
...en godzijdank het ethisch besef om dat niet te willen.
  maandag 10 maart 2008 @ 22:48:01 #29
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57294418
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:13 schreef versabommie het volgende:

[..]

Toch zijn er zat prachtwijk-moslims, die nederlandse meisjes aanspreken met hoer en zich beroepen op vrijheid van meningsuitting..
Deze draai had ik nog nooit gehoord
pi_57294491
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mwuah, hoop dat Iran ze ook snel heeft.
pi_57294831
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Huh? Tell me more
triest maar waar, ik zat ernaast
quote:
Dus jij bent er ook tegen dat er imamks worden uitgezet die zeggen dat alle ongelovigen honden zijn? Want dat gebeurt.
jij ben ertegen dat extremistische imams het land uit worden gestuurd mijn god hoe extreem links kun je zijn zie jij een bomgordel ook als een gewoon islamitisch kledingstuk ?
quote:
Maar...ze hebben wolgens jou wel het absolute recht zich te uiten?
mwoah dat zie ik net iets anders... stel ik kom bij jou op de koffie en ik zou zeggen: "hee hoer krijg ik nog wat te drinken" kick je me toch wel je huis uit of ren je dan naar de keuken voor een drankje
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef Floripas het volgende:
dat was mn punt niet (en het is ook niet mijn wens) met de rest van mn post ben je het eens neem ik aan?

[ Bericht 3% gewijzigd door GewoneMan op 10-03-2008 23:06:07 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57294875
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, hoop dat Iran ze ook snel heeft.
dont bet on it
pi_57294913
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Deze draai had ik nog nooit gehoord
kan je wel een leuke one liner er tegenaan gooien met een leuke smilie maar het is wel waar dat weet je hopelijk toch?
pi_57295059
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dont bet on it
Ik wed niet, ik kijk naar statistieken.
  maandag 10 maart 2008 @ 23:11:51 #35
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57295161
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:01 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

triest maar waar, ik zat ernaast
[..]
Oprecht ok dat je dat eerlijk toegeeft Dat zie je niet vaak op FOK.
quote:
jij ben ertegen dat extremistische imams het land uit worden gestuurd mijn god hoe extreem links kun je zijn zie jij een bomgordel ook als een gewoon islamitisch kledingstuk ?
[..]
Ik ben niet vóór absolute vrijheid van meningsuiting, ik vind dat je haatzaaierij strafbaar moet houden. Dat zou betekenen dat Wilders op een gegeven moment ook op een grens zit, net als haatzaaiende imams.
Maar jij bent toch vóór absolute vrijheid van meningsuiting? Of geldt dat slegs vir blankes?
quote:
mwoah dat zie ik net iets anders... stel ik kom bij jou op de koffie en ik zou zeggen: "hee hoer krijg ik nog wat te drinken" kick je me toch wel je huis uit of ren je dan naar de keuken voor een drankje
[..]
Moslims zijn hier niet op de koffie.
En in mijn huis geldt geen recht van vrijheid van meningsuiting, absoluut niet. Wilders lag er bij mij ook al uit.
  maandag 10 maart 2008 @ 23:13:08 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57295206
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:03 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kan je wel een leuke one liner er tegenaan gooien met een leuke smilie maar het is wel waar dat weet je hopelijk toch?
Ik ben ook wel eens uitgemaakt voor "hoer" met die wijken waar ik frequenteer. Maar ik heb er nog nooit eentje beroep zien doen op een artikel van de grondwet als ik ze er vervolgens op aansprak.
pi_57295666
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:11 schreef Floripas het volgende:
Oprecht ok dat je dat eerlijk toegeeft Dat zie je niet vaak op FOK.
eerlijk is eerlijk als ik ernaast zit ben ik mans genoeg dat toe te geven, in tegenstelling tot sommigen die eindeloos blijven ontwijken.
quote:
Ik ben niet vóór absolute vrijheid van meningsuiting, ik vind dat je haatzaaierij strafbaar moet houden. Dat zou betekenen dat Wilders op een gegeven moment ook op een grens zit, net als haatzaaiende imams.
Maar jij bent toch vóór absolute vrijheid van meningsuiting? Of geldt dat slegs vir blankes?
mwoah denk dat wilders (ook al is hij zacht gezegd niet echt tactvol) niet echt de grens overschrijd, hij zegt wat hij vind en dat strookt met de realiteit.

en waar haal jij het recht vandaan mij neer te zetten als een racist? want dat doe je hier toch wel, en daar ben ik niet van gediend. ik ben behoorlijk fel tegen de islam en tegen de relmarokanen maar ja dat is om een goeie reden ik heb geen enkel probleem met alochtonen what so ever op die 2 uitzonderingen na dan hé en ja ik haat racisme
quote:
Moslims zijn hier niet op de koffie.
En in mijn huis geldt geen recht van vrijheid van meningsuiting, absoluut niet. Wilders lag er bij mij ook al uit.
goed punt, maar je snapt wel waar ik heen wilde?
pi_57295711
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens uitgemaakt voor "hoer" met die wijken waar ik frequenteer. Maar ik heb er nog nooit eentje beroep zien doen op een artikel van de grondwet als ik ze er vervolgens op aansprak.
nee dat begrijp ik wetten boeit hun niet zoveel, kijkeens naar de misdaad cijfers onder die lieve moslims
  maandag 10 maart 2008 @ 23:33:33 #39
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57295804
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee dat begrijp ik wetten boeit hun niet zoveel, kijkeens naar de misdaad cijfers onder die lieve moslims
Als je diezelfde misdaadcijfers bekijkt, dan zie je dat vooral relmarokkanen (lees: jonge allochtonen in de leeftijdsklasse 16-24) en andere allochtonen slachtoffer zijn van criminaliteit. Inderdaad, ze beroven vooral elkaar. Daar kun je toch niet echt problemen mee hebben?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57295966
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:33 schreef gronk het volgende:

[..]

Als je diezelfde misdaadcijfers bekijkt, dan zie je dat vooral relmarokkanen (lees: jonge allochtonen in de leeftijdsklasse 16-24) en andere allochtonen slachtoffer zijn van criminaliteit. Inderdaad, ze beroven vooral elkaar. Daar kun je toch niet echt problemen mee hebben?
yeah right... onder welke steen heb jij geleefd vriend? snap out of it en open je ogen eens... en zoals ik in een reactie op floripas al heb aangegeven wens ik niet afgeschildert te worden als een rasict. zeker niet 2x op rij door een mod notebene.
pi_57296691
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:50 schreef Falco het volgende:
Het wordt een 1 april-grap.
dan gaat Wilders toch de cel in
Haat en angst zaaien is een vorm van terrorisme
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_57296714
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:33 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil tussen die twee groepen
beiden hebben een hart en een gezicht
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:16:43 #43
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57296822
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:38 schreef GewoneMan het volgende:

yeah right... onder welke steen heb jij geleefd vriend? snap out of it en open je ogen eens... en zoals ik in een reactie op floripas al heb aangegeven wens ik niet afgeschildert te worden als een rasict. zeker niet 2x op rij door een mod notebene.
Ik beschuldig jou net zo min van racisme als dat jij racistische uitspraken doet
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57297322
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik beschuldig jou net zo min van racisme als dat jij racistische uitspraken doet
sure...
pi_57298950
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

volgensmij heeft Wilders niet gedaan dat haat en angst zaaien inhoudt. Sterker nog dat zijn niet zijn bedoelingen: "het blijft binnen de perken van de wet". Degene die mensen angst inboezelen zijn de mensen die JUIST zijn film willen verbieden, de vrijheid van meningsuiting willen negeren en volhard roepen dat ze geen terroristische acties krijgen van een paar van de pot gerukte hakbars die andermans culturen niet begrijpen. Kom nou, ik denk dat alleen al die kleine groeperingen die dood aan nederland/dood aan denemarken staan te roepen meer haat en angst hebben gezaaid dan Wilders. Mensen die zo interpreteren dat Wilders dit afkondigd zijn niet 100% en raad ik aan om eens in te lezen wat vrijheid van meningsuiting, subjectief, objectief, mening en dergelijke onderwerpen betekenen.

En dan die mensen die maar roepen en schreeuwen van discriminatie & wilders aanklagen, tegenwoordig kan men op alles en nog wat gediscrimineerd worden, ik vereis dat het Groot Nederlands Woordenboek/Dikke van Dale eens haarfijn erin gaat zetten wat het moet zijn of iets in de trant van wat de wet inhoudt. Mensen gooien met de term alsof het niets is, terwijl het vanuit historisch perspectief een zeer pijnlijke term is waar niet mee hoort rond te worden gesmeten. Het klopt dat vrijheid van meningsuiting verantwoordelijkheid meedraagt, je bent verantwoordelijk voor wat je zegt, maar dat wilt niet betekenen dat elke gek die zich beledigd voelt in deze maatschappij iemand moet gaan aanklagen. Dat houdt ook verantwoordelijkheid in: iemand aanklagen. Als je dus geen woordspelingen of persoonlijke meningen aankan, verdwijn dan gauw naar een of andere dictatorschap waar je je paradijs is.

Onze cultuur hier is zeer individualistisch, wat wilt zeggen je moet zelf maar zorgen dat je goed overkomt bij iedereen. Ja de regering kan heel veel geven, maar kan niet iedereen zijn handje 24/7 vasthouden. Respect dan dus ook voor elke persoon die in een andere cultuur is opgegroeid en dit kan handhaven.

[ Bericht 19% gewijzigd door koffiegast op 11-03-2008 03:47:24 ]
  dinsdag 11 maart 2008 @ 03:46:34 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57298991
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik keur wat Wilders doet niet goed. Maar de eerste moslim die terrorisme ondubbelzinnig en open afwijst moet ik ook nog tegenkomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 07:17:32 #47
3542 Gia
User under construction
pi_57299409
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:49 schreef moussie het volgende:

zoals ik eerder al zei, imho heeft de moslim hier even weinig te maken met de zichzelf opblazende extremist daar, als dat de Nederlander daar te maken heeft met de film van Wilders
Zo heeft een Katholiek in Nederland niks te maken met een pedopriester in Amerika. Dat wil niet zeggen dat die pedopriesters niet aangepakt moeten worden.

Oftewel, het gaat er niet om om alle moslims aan te pakken, maar wel te wijzen op het feit dat sommige moslims de koran misbruiken om geweld toe te kunnen passen. Geweld naar hun vrouwen, hun dochters en ongelovigen en verder iedereen die het waagt om maar één verkeerd woord over hun boekje te zeggen.

En dat is net zo fout als wat die pedopriesters doen en moet evenzeer worden aangepakt.
pi_57299415
'Van onrust over film is weinig te merken'
quote:
De Wildersfilm dwingt Nederlandse hulpverleners in Afghanistan voorzichtig te opereren. ,,Het brengt een extra stukje onzekerheid en onrust in ons leven die we liever niet hadden gehad.''
KABUL - In zijn directe omgeving heeft Jeroen Keuning, werkzaam bij de Serve Afghanistan, ,,nog niets'' gemerkt van de commotie over de Wildersfilm. ,,Niemand heeft uit zichzelf met ons gepraat over de film of cartoons.'' Toch ondervindt hij wel de impact van de wereldwijde ophef over de film- en cartoonskwestie. ,,Enkele dagen geleden wilde ik met mijn gezin vanuit Kabul terugreizen naar onze woonplaats in het noorden. Er waren geruchten over ophanden zijnde demonstraties in de buurt van de universiteit van Kabul, maar mogelijk ook onderweg in een stad die op onze reisroute lag. Door eerdere negatieve ervaringen met uit de hand gelopen demonstraties waren we behoorlijk bezorgd over onze reis als gezin.'' Met het vliegtuig teruggaan lukte echter niet en daarom besloot Keuning na een dag uitstel de reis per auto te wagen. Omdat de Afghaanse politie inmiddels de demonstraties had verboden, gebeurde er onderweg niets.

Keuning bevestigt dat hij vooral tijdens reizen extra voorzichtig is. ,,We houden informatie over veiligheid nauwlettend in de gaten. Hoewel we nog geen concrete maatregelen hebben hoeven nemen, brengt deze kwestie een extra stukje onzekerheid en onrust in ons leven die we liever niet hadden gehad.''

Veel met lokale collega's praten over de film doet Keuning niet. ,,Ik wil voorkomen dat het een issue wordt. Bovendien kent onze staf ons goed genoeg om te weten dat wij niet hun vijanden zijn, ook al komen we uit het land waar die film geproduceerd is.'' Positief vindt hij dat een betoging in Mazar-e Sharif door de organisatoren ontbonden werd, voordat de vlam in de pan sloeg: ,,Een signaal dat men zelf verantwoordelijkheid neemt.''
pi_57300058
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 07:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo heeft een Katholiek in Nederland niks te maken met een pedopriester in Amerika. Dat wil niet zeggen dat die pedopriesters niet aangepakt moeten worden.

Oftewel, het gaat er niet om om alle moslims aan te pakken, maar wel te wijzen op het feit dat sommige moslims de koran misbruiken om geweld toe te kunnen passen. Geweld naar hun vrouwen, hun dochters en ongelovigen en verder iedereen die het waagt om maar één verkeerd woord over hun boekje te zeggen.

En dat is net zo fout als wat die pedopriesters doen en moet evenzeer worden aangepakt.
Nou, daar kan Geert als Kamerlid wat aan doen. Een film gaat hier niet tegen helpen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57301439
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 07:17 schreef Gia het volgende:

[..]

zeg ik ergens dat dat niet moet gebeuren, dat aanpakken ? ik zeg alleen maar dat het ook anders kan, belediging van 'heilige' symbolen is een zinvol ding als de kritiek vanuit je eigen achterban komt maar krijgt een totaal ander kaliber als het gaat om een ander geloof
Zo ik neem aan dat ook jij toch wel een beetje vreemd zou gaan opkijken als ik jouw bestaan zou gaan bedreigen met opmerkingen als : jij moet het katholicisme afzweren, anders heb je niets in Nederland te zoeken, en even later wordt een film gemaakt waarin priesters sex hebben met kinderen, het geheel begeleidt door bijbelteksten in de trend van : laat de kindertjes tot mij komen, zalig zijn de kinderen en meer van dat soort leuks
quote:
er zijn wel meer achter-lopende culturen waarin geweld naar vrouwen, dochters en andersdenkenden nog heel normaal is, katholiek Zuid-Amerika bvb, of hindoes in India .. dus wtf heeft dat met een specifiek geloof te maken ? Er loopt hier zelfs iemand in de Tweede Kamer rond die het normaal vindt om zijn vrouw het vervullen van leidinggevende functies te verbieden, met de bijbel in de hand, wijzend op passages waarin gesteld wordt dat een vrouw minderwaardig is en ondergeschikt aan de man
quote:
en dat is dus het verschil, bij de pedopriester pak je de priester zelf, en evtl de organisatie die hem helpt zijn praktijken voort te zetten (al moet ik dat nog zien gebeuren eerlijk gezegd), je pakt niet alle Katholieken wereldwijd, er wordt niet van jou geëist om je boekie te verscheuren of anders dien je maar op te rotten .. niet waar ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')