Nee, gelovigen hebben geen recht op extra claims boven niet gelovigen. Een Christen kan dus geen extra rechten hebben vanwege zijn geloof die een atheist niet heeft. Of een Moslim t.o.v. een Jood. Of een Hindu t.o.v. een Christen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:57 schreef moussie het volgende:
[..]
ach ja natuurlijk, hun verbieden het dus jij doet dat ook .. jij bent dus blijkbaar net zo primitief als hun
toevallig net nietquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik heb maar twee eisen:
- Eerst proefneuken
- Geen kerkelijk huwelijk.
Schikt morgenavond?.
Sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:19 schreef milagro het volgende:
maar kan iemand me uitleggen waarom vrijheid van godsdienst niet gewoon binnen de vrijheid van meningsuiting kan vallen? geloof is toch niets meer dan 'een mening' ?
Prioriteiten stellen Milagro!quote:
Historisch zo gegroeid, en nog steeds een overblijfsel uit de tijd dat 'de kerk' het feitelijk voor het zeggen had.quote:de kerk kom ik niet eens in, diens deuren sluiten automatisch als ik in de buurt kom
maar kan iemand me uitleggen waarom vrijheid van godsdienst niet gewoon binnen de vrijheid van meningsuiting kan vallen? geloof is toch niets meer dan 'een mening' ?
Ik hoop zo dat je gelijk hebt, dat dat de inhoud van de film wordt!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:01 schreef Oud_student het volgende:
De uitzenddatum wordt 1 april en de film bevat een samenvatting van reacties van moslims, moslimknuffelaars en politici op een niet bestaande film.
PS wel knap om dat allemaal in 15 min te krijgen
Ik hoop het ook. Wordt de kans dat Al-Qaeda een aanslag pleegt ook meteen een stuk kleiner. Dan kunnen we na de ''film'' gewoon weer rustig verder leven.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat je gelijk hebt, dat dat de inhoud van de film wordt!
blijft speculeren. ik hoop dat de film gepast is (dus geen koran verbranden ofzo) reden daarvoor is simpel het is nodeloos kwetsend. maar de waarheid zeggen danwel in beeld brengen dat mag wat mij betreft wel. en laten we wel zijn daar kan je wel 20 x een 1000 paginas tellend boek over schrijven en dat staat dan weer gelijk aan een heleboel uren film "plezier"quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:40 schreef Greys het volgende:
Zou er een kans in zitten, dat het zoiets gaat worden?
Of is mijn hoop ijdel denk je?
Geert is niet bepaald de subtielste, dus ik vrees dat het ijdele hoop is. Maar je weet maar nooit. Niemand behalve hijzelf kent immers de inhoud van de film.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:40 schreef Greys het volgende:
Zou er een kans in zitten, dat het zoiets gaat worden?
Of is mijn hoop ijdel denk je?
Integendeel, 'erg' of niet, Al-Qaeda grijpt zo een kans met beide handen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Wordt de kans dat Al-Qaeda een aanslag pleegt ook meteen een stuk kleiner. Dan kunnen we na de ''film'' gewoon weer rustig verder leven.
precies de reden dat je geen milimeter toe moet geven!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Integendeel, 'erg' of niet, Al-Qaeda grijpt zo een kans met beide handen.
Inderdaad. En als Wilders' film niet de compilatie is die het punt wel heel duidelijk maakt, dan kan iemand anders zo'n film nog steeds makenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
precies de reden dat je geen milimeter toe moet geven!
Hrm.quote:De column van Abel den Denker in het weekblad Regio Venster is stopgezet na zeven afleveringen. Reden: strenggelovigen op Goeree Overfakkee scholden de bezorgers (vaak kinderen) bij de voordeur uit, zegt hoofdredacteur Maria Evers van de krant.
Deze week ontving de redactie twee dreigbrieven. Evers ging met één brief naar het politiebureau om aangifte te doen. ''Een agent die ik al jaren ken, zei tegen me: 'Als ik weet wie die columnist is, dan kill ik hem'. Hij zei dat 'vanuit zijn geloof'. Hoor je dat, riep ik tegen een agente? Nee, antwoordde ze.''
Niet alleen daarom, maar het is gewoon van de zotte dat je een uitzondering op een regel mag vormen alleen omdat je een religie aanhangt.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:57 schreef moussie het volgende:
[..]
ach ja natuurlijk, hun verbieden het dus jij doet dat ook .. jij bent dus blijkbaar net zo primitief als hun
Ironie ten top: Iran die het over mensenrechten heeft.quote:De Nederlandse regering zou de antikoranfilm van Geert Wilders vanwege het opruiende karakter kunnen verbieden op grond van de universele verklaring van de rechten van de mens. Dat heeft de Iraanse onderminister van buitenlandse zaken Mehdi Safari dinsdag in Den Haag voorgesteld na afloop van een gesprek met minister van buitenlandse zaken Maxime Verhagen.
Safari haalde hiertoe artikel 29 aan van het document uit 1948, waarin staat dat de rechten van een individu kunnen worden beperkt om de rechten en vrijheden van anderen te beschermen. Volgens de Iraanse onderminister kan Nederland met een verbod 'het moreel, de openbare orde en het algehele welzijn in de democratische samenleving' tegemoetkomen. De Nederlandse regering zegt echter dat het vanwege een ieders recht op vrijheid van meningsuiting onmogelijk is om de film op voorhand te verbieden. De film wordt binnenkort verwacht.
Safari zei op een persconferentie in de Iraanse ambassade dat Verhagen het onderwerp dinsdag tijdens hun ontmoeting ter sprake bracht. Verhagens woordvoerder Bart Rijs kon niet bevestigen wat de twee hebben besproken. Gevraagd naar eventuele represailles van Iran naar aanleiding van de film, zei Safari dat een boycot van Nederlandse producten niet uitgesloten kan worden.
De Iraanse ambassadeur in Nederland, Bozorgmehr Ziaran, zei dat Wilders' film slechts opstookt tot geweld. Hij zei dat Wilders met zijn film de reeds gespannen verhoudingen tussen moslims en het Westen alleen maar op de spits drijft: "We hebben niet nog meer confrontatie nodig. De zaken zijn al aan de kook. We hebben juist wijze mensen nodig om de kloven te overbruggen."
quote:Premier Jan Peter Balkenende zal deze week tijdens de Europese top met zijn collega's in Brussel gaan praten over de stellingname die Nederland wil van de Europese Unie over de nog te verschijnen film van Kamerlid Geert Wilders (PVV).
Dat heeft staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) dinsdag gezegd in de Tweede Kamer.
De Kamer vreest dat Nederland straks net als Denemarken indertijd bij de cartoon-affaire moet leuren om steun bij de lidstaten. Maar volgens Timmermans is die angst onterecht.
Het kabinet heeft een goede inschatting van de Europese collega's en die zullen pal gaan staan voor de vrijheid van meningsuiting, zei hij.
In het geval van Denemarken werd Europa verrast, voegde hij daar aan toe. Vragen over de precieze inzet van Balkenende verwees hij door naar het debat dat de Kamer woensdagochtend met de premier heeft.
quote:Premier Jan Peter Balkenende (CDA) is 'ontzettend kwaad' over de betogingen in Afghanistan tegen Nederland naar aanleiding van de film van PVV-voorman Geert Wilders. Dat heeft de premier dinsdag in het televisieprogramma Het Elfde Uur gezegd.
"Dit deugt echt van geen kanten", zei een boze premier. "Nederland zit in Afghanistan om bij te dragen aan vrede, recht en veiligheid. Ik verwerp wat daar gebeurt." Balkenende benadrukt dat de visie van Wilders niet de visie van Nederland is. "Ze moeten de zaken in goede proporties zien."
De geruchten dat de premier de film van Wilders al gezien zou hebben, doet Balkenende af als 'onzin'.
quote:Geert Wilders moet zijn antikoranfilm in het Haagse perscentrum Nieuwspoort kunnen uitzenden, ook al zijn de beveiligingskosten hoog. De overheid moet desnoods opdraaien voor de kosten. Dat stellen de oppositiepartijen GroenLinks en D66.
Wilders zei dinsdag dat hij zijn film 'Fitna' waarschijnlijk niet zal vertonen in Nieuwspoort. Hij vindt de beveiligingskosten van drie à vier ton te hoog. Het grootste deel van dit geld gaat op aan de huur van detectiepoortjes. Die moeten van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra tot drie weken na de vertoning van de film blijven staan.
Femke Halsema (GroenLinks) zei in een reactie dat 'geld geen beletsel mag zijn voor een politicus om zich te uiten'. Ook fractievoorzitter van D66 Alexander Pechtold vindt dat de PVV-voorman niet zelf zou moeten opdraaien voor deze kosten. "Ik ben geen voorstander van de film, maar ik vind dat die uitgezonden moet kunnen worden." De overheid moet 'desnoods' opdraaien voor de beveiligingskosten.
Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) laat weten dat de beveiliging een 'eigen verantwoordelijkheid' is van Nieuwspoort.
Eerder bleek dat Wilders geen omroep bereid heeft gevonden om zijn film op televisie uit te zenden. De PVV-voorman heeft wel al een website geclaimd waarop hij de film kan zetten, fitnathemovie.com.
Wat is het toch een sul. Er vanuit gaan dat (extremistische) moslims vanzelf dankbaar zijn als je ze maar genoeg financieel (of in dit geval militair) helpt en met respect behandelt. En vervolgens oprecht verontwaardigt zijn als ze je op basis van hun geloof nog steeds uitkotsen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:08 schreef FOKwa het volgende:
Balkenende kwaad over protesten in Afghanistan
[..]
quote:De Sloveense minister van Buitenlandse Zaken Dimitrij Rupel, momenteel voorzitter van de Europese Unie, heeft maandag kritiek geuit op de plannen van Kamerlid Geert Wilders om zijn film over de islam uit te zenden.
‘Ik begrijp niet waarom mensen politieke winst proberen te halen door middel van provocaties die tal van mensen, misschien zelfs miljoenen, kunnen raken’, zei Rupel na afloop van een vergadering van de EU-ministers van Buitenlandse Zaken. ‘Je moet daar heel voorzichtig mee zijn.’
De kwestie-Wilders stond niet op de agenda van de vergadering, maar in de wandelgangen kwam het onderwerp wel aan de orde. Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen bevestigde dat hij recent over de kwestie diverse malen contact heeft gehad met Rupel en andere EU-collega’s.
Vorige week drongen twee VVD-Europarlementariërs er bij de Europese Commissie en de EU-landen op aan bij voorbaat hun steun uit te spreken voor Nederland en op te komen voor de vrijheid van meningsuiting. Maar volgens Verhagen is het ‘voorbarig’ om de EU nu al om een reactie te vragen. ‘De film is er nog niet eens.’
Hij zei er wel van uit te gaan dat de EU met een gemeenschappelijke verklaring zal komen, als de film Fitna gewelddadige reacties of een boycot van Nederlandse producten uitlokt.
Nederland kan in elk geval rekenen op de steun van Denemarken, dat zelf getroffen werd door een boycot en gewelddadige protesten nadat een Deense krant twee jaar geleden een reeks Mohammed-cartoons had geplaatst. ‘Als Nederland in problemen komt als gevolg van de vrijheid van meningsuiting zullen we Nederland natuurlijk steunen’, zei minister van Buitenlandse Zaken Møller.
Denemarken klaagde destijds dat het zich in de steek gelaten voelde. Het duurde toen lang voordat de EU het in een verklaring voor Denemarken opnam. Ook de Europese Commissie reageerde destijds aanvankelijk uiterst omzichtig op de rellen die maanden na de publicatie van de cartoons in het Midden-Oosten uitbraken.
Het is ook typisch dat ze zo snel aan Nederlandse vlaggen kwamen. Ik acht het niet onmogelijk dat er iemand is die wat misbruik heeft gemaakt van de situatie, de feiten wat aangedikt heeft, of half verteld heeft, ze zo'n vlag in de hand heeft gedrukt, dat de media de groep beeldvullend hebben opgenomen, et cetera. Het geeft mooie TV.quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:13 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is het toch een sul. Er vanuit gaan dat (extremistische) moslims vanzelf dankbaar zijn als je ze maar genoeg financieel (of in dit geval militair) helpt en met respect behandelt. En vervolgens oprecht verontwaardigt zijn als ze je op basis van hun geloof nog steeds uitkotsen.
Het is niet alleen in Afghanistan JP. In Slotervaart gebeurt het ook.
quote:Wildersstemmers met dood bedreigd
Een groep Marokkaanse jongeren uit Delft bedreigt Wildersstemmers met de dood. In een internetfilmpje laten ze zien wat er met die mensen zou moeten gebeuren: in elkaar slaan. Het filmpje is van een groep die zich 'Scheme 015 Delftse Samenzwering' noemt. De begeleidende tekst staat bol van de taalfouten.
Kijk mee naar het resultaat van ons onderwijs: 'Scheme 015 laat u alle zien hoe je moet omgaan met Nazi's, Wildersaanhangers en de rest van die Kanker rotzooi. U wordt geadviseert niet te kijken als u een viese racist bent.'
Waarbij opvalt dat het woord 'racist' wel goed gespeld is. De tekst sluit voor de 'hoofdfilm' af met: 'Inderdaad ik ben een kutallechtoon, maar Nederland is ook van mij, lkkr puh!'
Daarna volgen beelden van een grote groep Marokkanen die twee kaalgeschoren types in een trein provoceert en treitert. Als na een tijdje één van de twee kale jongens wat terugzegt, slaan de jongens met capuchon hen in elkaar.
In de trein. Zonder conducteur.
De internetfilm eindigt met de regelrechte bedreiging: 'Fuck al die Wilders aanhangers want denk na: boontje komt voor ze loontje'.
Oordeel zelf. Vroegen deze twee skinheads erom?
http://www.dumpert.nl/med(...)ppen_kaalkopjes.html
kleuters ookquote:
http://www.nu.nl/news/147(...)ildersprotesten.htmlquote:Pakistaanse politie stopt anti-Wildersprotesten
PESHAWAR - De Pakistaanse politie heeft woensdag wapenstokken en traangas ingezet om een protest van honderden studenten de kop in te drukken.
ANP
De studenten protesteerden tegen de anti-Koranfilm van de Nederlandse politicus Geert Wilders en de Deense Mohammed-cartoons, aldus getuigen.
Een lokale leider van de studententak van de Jamaat-e-Islami partij (JI) had drie protesten in verschillende delen van Peshawar aan de Afghaanse grens op touw gezet. De studenten riepen de Pakistaanse regering op om de banden met Denemarken te verbreken en verbrandden enkele vlaggen.
Qazi Hussain Ahmed
Vorige week organiseerde de omstreden JI-leider Qazi Hussain Ahmed een protest in Islamabad, waaraan enkele tientallen mensen deelnamen. Op enkele honderden mensen en de regering na lijken de overige 160 miljoen mensen in Pakistan zich nauwelijks druk te maken over de cartoons en de film van Wilders.
Mja. wanneer iedereen dat andersom ook gaat doen. ..Hmmm...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:58 schreef gronk het volgende:
Even een kwootje uit 'Cartoonrel' op Schouwen-Duivenland waar dit linkje was gevonden.
[..]
Hrm.
quote:De Europese Unie hoeft deze week tijdens een top in Brussel geen gezamenlijke verklaring te publiceren naar aanleiding van de antikoranfilm van Geert Wilders. Premier Jan Peter Balkenende (CDA) vindt het daarvoor te vroeg.
De PvdA en D66 drongen woensdag bij Balkenende aan op zo'n verklaring. De EU-regeringsleiders, die donderdag en vrijdag in Brussel vergaderen, zouden het belang van vrijheid van meningsuiting moeten benadrukken. Zo zou de EU aan de rest van de wereld duidelijk kunnen maken dat de Nederlandse regering geen middelen heeft om de film van Wilders te verbieden nog voordat die is vertoond.
Balkenende ziet daar niets in. "Een verklaring vooraf is problematisch, omdat we niet weten wat de inhoud van de film is." De premier is wel van plan om tijdens de top bij zijn EU-collega's tekst en uitleg te geven en zich te vergewissen van hun steun, voor het geval de film tot problemen leidt. Balkenende wil er zeker van zijn dat de EU in dat geval een gezamenlijke verklaring uitvaardigt.
Waarom precies, verpesten de criminele activiteiten van Sjonnie en Henkie het voor jou?quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:48 schreef koffiegast het volgende:
[..]
kleuters ookze verpesten het enkel voor zichzelf en de rest.
Maken Sjonnie en Henkie ook deel uit van een etnische minderheid die onevenredig groot is vertegenwoordigd in de misdaadcijfers?quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom precies, verpesten de criminele activiteiten van Sjonnie en Henkie het voor jou?
Verkapte pro-zij/wij denken introductie?quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Maken Sjonnie en Henkie ook deel uit van een etnische minderheid die onevenredig groot is vertegenwoordigd in de misdaadcijfers?
Sjonnie en Henkie heb je toch echt zelf geintroduceerd, deze staan nergens genoemd in het artikel over Scheme 015. Vertel eens, wat bedoelde je precies met je vraag aan Koffiegast?quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verkapte pro-zij/wij denken introductie?
Maakt het wat uit? Betreft Nederlanders.
Zoals ik het zei dus.quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:39 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Sjonnie en Henkie heb je toch echt zelf geintroduceerd, deze staan nergens genoemd in het artikel over Scheme 015. Vertel eens, wat bedoelde je precies met je vraag aan Koffiegast?
Een mens is emotie.quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik het zei dus.
Is er één rationeel argument te verzinnen waarom de criminele activiteiten van Henkie en Sjonnie het voor jou zou moeten verpesten - zonder dat jij ze kent - in een rechtstaat als in Nederland, dan wel onder seculier humanistische moraliteit?
Onze rechtstaat is op rede gebouwd en niet op emotie, als je strafrecht overliet aan emotie dan had je Middeleeuwse praktijken zoals mensen door straten sleuren op een karretje of andere martelingen - tot meestal dood er op volgt -, ook seculiere moraliteit is gebaseerd op het los laten van oude doctrines en geloven en is een directe product van denken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een mens is emotie.
Gevolg hiervan is dat als een deel van een groep, met een gemeenschappelijk gedragen kenmerk zoals afkomst, leeftijd en houding, overdadig negatieve aandacht oproept in kranten, ervaringen, gesprekken en dergelijke, dat mensen de hele groep hiermee associeren.
Rationeel? Nee. Emotie? Ja.
Ik heb nergens gezegd dat ik begrip heb voor enige associatie, ik stelde je slechts een tegenvraag.quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onze rechtstaat is op rede gebouwd en niet op emotie, als je strafrecht overliet aan emotie dan had je Middeleeuwse praktijken zoals mensen door straten sleuren op een karretje of andere martelingen - tot meestal dood er op volgt -, ook seculiere moraliteit is gebaseerd op het los laten van oude doctrines en geloven en is een directe product van denken.
Emotie heeft er voor gezorgd dat Mohammed B deed wat hij deed.
Nederlandse rechtstaat zorgde er voor dat er niet werd afgerekend met iedereen die zich Marokkaan of moslim noemt.
Als iemand begrip heeft voor associatie van een Marokkaanse crimineel en een ander Marokkaanse burger enkel om de rassen van betreffende - ongeacht percentage, want iedereen wordt individueel beoordeeld - , maar tegelijkertijd linkje tussen criminaliteit van een autochtoon met een voorbeeld autochtoon irrationeel vindt zal van mij geen greintje respect krijgen.
Post is niet gericht op een persoon. Dan wel op jou.quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik begrip heb voor enige associatie, ik stelde je slechts een tegenvraag.
Ik heb geen problemen met individuele acties, ik leg dan ook geen associatie, daar gaat mijn 'pleidooi' juist om, het is allemaal prima dat Mvr Jansen haar tasje beter vasthoudt/verbergt. Dat je niet meer spontaan een hond gaat aaien, het gaat mij meer om de 'therefore' argumenten.quote:Wat ik je alleen probeer uit te leggen is dat de meeste oude vrouwtje die 3x zijn overvallen door een neger, zij haar tasje extra vasthoudt als ze weer een neger aan ziet komen lopen. Misschien is een jongen van dezelfde leeftijd ook al angstaanjagend genoeg, zodat ze ook bij een blanke de tas maar even preventief vastklemt.
De meeste mensen die 3x zijn gebeten door een hond zullen ook minder zin hebben om een volgende keer een hond aan te halen als die staat te grommen.
Jouw voorbeelden zijn prima af te doen als 'natuurlijke reacties', maar onnodige associaties waar ik het hele tijd over heb en waar jij ook mee bent begonnen toen je op mij reageerde heeft niets te maken met 'natuurlijke reactie' integendeel, het is een achterlijke reactie en als men dan daden gaat rechtpraten aan hand van emoties kom je al snel bij Mohammed B en Volkert terecht.quote:Dat heeft niets te maken met de Mohamed B of de rechtstaat, het is gewoon een natuurlijke reactie.
Dat is mooi.quote:Jouw greintje respect zal die mensen aan hun reet roesten.
waaromde EU uberhaupt nog een verklaring moet afleggen hiervoor is nog maar de vraag. Gaan ze over elke uitspraak waar ze het niet mee eens zijn een uitspraak doen?quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:05 schreef FOKwa het volgende:
Iran: 'Verbied film Wilders op basis van mensenrechten'
[..]
Ironie ten top: Iran die het over mensenrechten heeft.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:00 schreef Triggershot het volgende:
oude doctrines en geloven en is een directe product van denken.
Gast, leer eens lezen, er staat 'los laten van', knip en plak eens niet zo willekeurig om een punt te maken door je foute leesgedrag. Ik had het overduidelijk over secularisering.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
indoctrinatie ten top vanaf je geboorte ben je al iets waar je nooit voor hebt mogen kiezen en word het geloof er op alle mogelijke manieren ingedreunt (vooral de islam) wat nou denken? ze doen alles in kuddes
de straten in heel het midden oosten stromen vol met molsims die dood aan nederland roepen terwijl ze niet eens weten waar het ligt en dood aan wilders zonder te weten wie het is...
denken is iets wat vooral buiten religies gebeurd
Heb jij nog enige bron ter beschikking, anders zal het Midden - Oosten niet veel anders zijn dan Pakistan. Verder wordt er nog extreem veel bijgedragen aan wetenchap en intellectualiteit, om dat te negeren en te menen dat denken vooral buiten religies gebeurd.quote:Vorige week organiseerde de omstreden JI-leider Qazi Hussain Ahmed een protest in Islamabad, waaraan enkele tientallen mensen deelnamen. Op enkele honderden mensen en de regering na lijken de overige 160 miljoen mensen in Pakistan zich nauwelijks druk te maken over de cartoons en de film van Wilders.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:34 schreef GewoneMan het volgende:
denken is iets wat vooral buiten religies gebeurd
zeg ik dat danquote:Op woensdag 12 maart 2008 16:16 schreef Taurus het volgende:
[..]Jouw manier van denken is iets wat blijkbaar buiten religies gebeurt. Daarmee is niet gezegd dat jouw manier van denken superieur is aan een andere manier van denken.
quote:
Maar zijn manier van denken, buiten religies, kan wel een andere manier van denken zijn dan de manier van denken van anderen buiten religies.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Aangezien je suggereert dat denken uberhaupt vooral iets is wat buiten religies gebeurt ging ik daar zo maar even van uit ja.
vooral dus niet altijd of alleen maar. ik stel dus gewoon dat religeuze mensen minder denken. die lezen wat in hun heilige boekje staat en nemen het klakkeloos over. dit is dan ook een belangrijke reden dat een discussie met gelovigen meestal teleurstellend is. ze praten de "insert willekeurig heilige boek" na. als je kritische vragen stelt krijg je geen antwoord of een wedervraagquote:Op woensdag 12 maart 2008 16:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Aangezien je suggereert dat denken uberhaupt vooral iets is wat buiten religies gebeurt ging ik daar zo maar even van uit ja.
quoten ipv:quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:00 schreef Triggershot het volgende:
oude doctrines en geloven en is een directe product van denken.
getuigt ook heel erg van 'denken' en begrijpen, kunnen we nu ontopic.quote:ook seculiere moraliteit is gebaseerd op het los laten van oude doctrines en geloven en is een directe product van denken.
Ik weet niet wat je doet hoor ??quote:
Het kan ons niet schelen of Wilders aanhangers groeit of niet,quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:48 schreef koffiegast het volgende:
[..]
kleuters ookze verpesten het enkel voor zichzelf en de rest. Als ze nou juist het tegenovergestelde deden, juist aardig doen, zul je zien dat die hele wilders aangroei zo als sneeuw voor de zon verdwijnt.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je doet hoor ??
mensenrechten zijn in Iran beter dan in Nederland
Hou eens op met Wilders te beschermen en te verdedigenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:38 schreef koffiegast het volgende:
[..]
volgensmij heeft Wilders niet gedaan dat haat en angst zaaien inhoudt. Sterker nog dat zijn niet zijn bedoelingen: "het blijft binnen de perken van de wet". Degene die mensen angst inboezelen zijn de mensen die JUIST zijn film willen verbieden, de vrijheid van meningsuiting willen negeren en volhard roepen dat ze geen terroristische acties krijgen van een paar van de pot gerukte hakbars die andermans culturen niet begrijpen. Kom nou, ik denk dat alleen al die kleine groeperingen die dood aan nederland/dood aan denemarken staan te roepen meer haat en angst hebben gezaaid dan Wilders. Mensen die zo interpreteren dat Wilders dit afkondigd zijn niet 100% en raad ik aan om eens in te lezen wat vrijheid van meningsuiting, subjectief, objectief, mening en dergelijke onderwerpen betekenen.
En dan die mensen die maar roepen en schreeuwen van discriminatie & wilders aanklagen, tegenwoordig kan men op alles en nog wat gediscrimineerd worden, ik vereis dat het Groot Nederlands Woordenboek/Dikke van Dale eens haarfijn erin gaat zetten wat het moet zijn of iets in de trant van wat de wet inhoudt. Mensen gooien met de term alsof het niets is, terwijl het vanuit historisch perspectief een zeer pijnlijke term is waar niet mee hoort rond te worden gesmeten. Het klopt dat vrijheid van meningsuiting verantwoordelijkheid meedraagt, je bent verantwoordelijk voor wat je zegt, maar dat wilt niet betekenen dat elke gek die zich beledigd voelt in deze maatschappij iemand moet gaan aanklagen. Dat houdt ook verantwoordelijkheid in: iemand aanklagen. Als je dus geen woordspelingen of persoonlijke meningen aankan, verdwijn dan gauw naar een of andere dictatorschap waar je je paradijs is.![]()
Onze cultuur hier is zeer individualistisch, wat wilt zeggen je moet zelf maar zorgen dat je goed overkomt bij iedereen. Ja de regering kan heel veel geven, maar kan niet iedereen zijn handje 24/7 vasthouden. Respect dan dus ook voor elke persoon die in een andere cultuur is opgegroeid en dit kan handhaven.
je kan wel lachen. In Iran verdedigen zij wel vrijheid van meningsuitingquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
sure wat doe je hier dan eigenlijk??? kijk meki hier krijg je een ban op fok, in iran word je gestenigd
Je gaat emigreren!quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je doet hoor ??
mensenrechten zijn in Iran beter dan in Nederland
Waarom zou ik nog in een land wonen waarin iemand aan de macht gaat komen die de macht misbruikt en vrijheid misbruikt voor zijn propogandaquote:
Ja dat mag van mij. Zolang je maar geen geweld gebruikt vind ik alles best.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Hou eens op met Wilders te beschermen en te verdedigen
Hoe kan iemand gebruik maken van vrijheid van meningsuiting en racistisch uithangen aan andere bevolkingsgroepen ??
Mogen wij ook racistisch zijn en tegelijktijd zeggen sorry is meningsuiting ??
Je mag hier wel met je neven en nichten trouwen, is dat geen belangrijk voordeel?quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zou ik nog in een land wonen waarin iemand aan de macht gaat komen die de macht misbruikt en vrijheid misbruikt voor zijn propoganda
zelf Noord Korea is bij deze beter
quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja dat mag van mij. Zolang je maar geen geweld gebruikt vind ik alles best.
Maar als je continue kaaskoppen discrimineert moet je niet raar opkijken dat niemand je werk en een huis wil geven.
We zullen je missen. Veel geluk in Noord Koreaquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zou ik nog in een land wonen waarin iemand aan de macht gaat komen die de macht misbruikt en vrijheid misbruikt voor zijn propoganda
zelf Noord Korea is bij deze beter
Ik begrijp dat je geen respons kan geven om mijn vraagquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je mag hier wel met je neven en nichten trouwen, is dat geen belangrijk voordeel?
Ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk voor je is, lees het nogmaals na en denk eens over naquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zullen je missen. Veel geluk in Noord Korea
dan organiseer ik een feest en is heel fok welkomquote:
Je ziet het allemaal zo negatief in, ik hoopte je te kunnen bekeren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je geen respons kan geven om mijn vraag
maar om een andere onderwerp erbij te halen vind ik zwak van je
wat doe je in dit topic in godsnaam als je zulke uitlatingen maakt. En dat moet dan hoofdagent in opkomst zijn?quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee onjuist,
als je provoceert en mensen onschuldig in gevaar brengt, mogen de anderen het ook met geweld doen tegen de dader.. dat is ook vrijheid van meningsuiting..
Je mag Nederland schaden , je mag Nederlanders onschuldigen in gevaar brengen en de anderen mogen jou niet in gevaar brengen ?? wereld op zijn kop
spit eens door zijn post geschiedenis, geloof me het is zinloos je dringt niet door. hij is geindoctrineert vanaf zijn geboorte en heeft een plaat van titanium voor zijn kop en oogkleppen op....quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je ziet het allemaal zo negatief in, ik hoopte je te kunnen bekeren.
K zie het niet negatief in,quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je ziet het allemaal zo negatief in, ik hoopte je te kunnen bekeren.
Ik begrijp dat het voor jou moeilijk is om met een respons te komenquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:41 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
spit eens door zijn post geschiedenis, geloof me het is zinloos je dringt niet door. hij is geindoctrineert vanaf zijn geboorte en heeft een plaat van titanium voor zijn kop en oogkleppen op....
Nee, geen enkele mening rechtvaardigt het gebruik van geweld. Je provoceert lekker terug (met woorden) of je stap naar de rechter. Als je zo dom bent om geweld te gebruiken ben je een terrorist.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee onjuist,
als je provoceert en mensen onschuldig in gevaar brengt, mogen de anderen het ook met geweld doen tegen de dader.. dat is ook vrijheid van meningsuiting..
Mensen die geweld gebruiken zijn de veroorzakers van het gevaar.quote:Je mag Nederland schaden , je mag Nederlanders onschuldigen in gevaar brengen en de anderen mogen jou niet in gevaar brengen ?? wereld op zijn kop
Mijn dochter is zelfs in bepaalde wijken in Nederland niet meer veilig! Nou vraag ik jequote:Op woensdag 12 maart 2008 17:43 schreef Meki het volgende:
[..]
K zie het niet negatief in,
Wilders schaadt Nederland en brengt duizenden nederlanders in gevaar en dat vinden jullie OK!!
Als jullie je dochter hadden in een andere land hadden jullie Wilders allang met elke woorden veroordeelt
Als de film een hoax is is het een vorm van terrorisme en kan ie opgepakt worden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:41 schreef koffiegast het volgende:
[..]
wat doe je in dit topic in godsnaam als je zulke uitlatingen maakt. En dat moet dan hoofdagent in opkomst zijn?
Er is een verschil tussen iemand die gekozen is door een deel van de bevolking die hun probeert te representeren en een henk met de pet die denkt dat ie het bij het juiste eind (eenzijdige interpretatie) heeft en op zichzelf staat en vervolgens met dood en verderf loopt te dreigen aan jan en alleman. Dat is vrijheids van meningsuiting maar wel schadelijk voor iederen. Dat is al een heel groot verschil. Wat dergelijke types dus niet begrijpen is dat een goed gesprek hier veel meer zal uithalen dan een one-man-army actie die geweld gebruikt/dreigt te gebruiken om zijn standpunten aan te voeren.
Dat wilders niet helemaal goed bezig is dat weten we nu ook wel onderhand. Maar het lijkt wel alsof , indien ie zo slim is, die film 1 grote hoax gaat worden. Feit blijft dat we meer dan 150 nationaliteiten in Nederland hebben en dat er slechts een handjevol daaronder met hun cultuur en >dan weer een paar< bepaalde types het verpesten voor al die andere. Mensen hebben het door die media en de kleine ervaringen enorm opgenomen en aan elkaar gehecht 'fout en deze cultuur', vervolgens gaan mensen van die cultuur met racisme etc smijten, dingen die de meeste van onze culturen totaal niet willen horen & afvragen wat ze hier dan doen als ze het zo slecht hier hebben. Opstootje opstootje, zwakke handjes regering en je hebt vervolgens iemand als Wilders in de regering zitten.
Nou ik weet niet of wat je nu zegt wel klopt, of je het van je buurman heb gehoord is zeker weer iets andersquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Mijn dochter is zelfs in bepaalde wijken in Nederland niet meer veilig! Nou vraag ik je
Allemaal de schuld van Wilders!
Ik begrijp dat je niks kan aandoen dat je achter de kont zit van Wilders en daarop met zulke argumenten komt..quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, geen enkele mening rechtvaardigt het gebruik van geweld. Je provoceert lekker terug (met woorden) of je stap naar de rechter. Als je zo dom bent om geweld te gebruiken ben je een terrorist.
[..]
Mensen die geweld gebruiken zijn de veroorzakers van het gevaar.
Wanneer ga je naar Noord Korea?
Ik ben niet voor Wilders of zijn mening, maar hij gebruikt geen geweld. Hij is dus niet degene die gevaar veroorzaakt. Degene die geweld vergoelijken of gebruiken zijn gevaarlijk. Jij bent dus veel gevaarlijker dan Wilders.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niks kan aandoen dat je achter de kont zit van Wilders en daarop met zulke argumenten komt..
ik had het anders gezien dat je het ging veroordelen en dat Nederland geen Wilders is.
Amen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben niet voor Wilders of zijn mening, maar hij gebruikt geen geweld. Hij is dus niet degene die gevaar veroorzaakt. Degenen die geweld vergoelijken of gebruiken zijn gevaarlijk. Jij bent dus veel gevaarlijker dan Wilders.
quote:
Want?quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:46 schreef Meki het volgende:
Als de film een hoax is is het een vorm van terrorisme en kan ie opgepakt worden.
Een film aankondigen is terrorisme?quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Als de film een hoax is is het een vorm van terrorisme en kan ie opgepakt worden.
Wilders brengt niemand in gevaar, dat doen ten eerste de mensen die met geweld dreigen, en ten tweede de mafketels de dat nog goedpraten ook.quote:maar nogmaals iemand die anderen graag in gevaar brengt, dan kan hij verwachten dat hij zelf in gevaar is en ik vindt dat meer dan terecht..
Dan hebben rellende moslims als meki zich onsterfelijk belachelijk gemaakt en dat roept natuurlijk om wraak.quote:
Hebben rellende Moslims een film nodig om zich belachelijk te maken?quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan hebben rellende moslims als meki zich onsterfelijk belachelijk gemaakt en dat roept natuurlijk om wraak.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:46 schreef Meki het volgende:
[..]
maar nogmaals iemand die anderen graag in gevaar brengt, dan kan hij verwachten dat hij zelf in gevaar is en ik vindt dat meer dan terecht..
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Hebben rellende Moslims een film nodig om zich belachelijk te maken?
Hooguit een filmploeg volgens mij.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:52 schreef milagro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dus de mate van woede en beledigdheid van moslims is de meetlat?
, dan is er sprake van logische gewelddadige gevolgen?
no matter what?
of het nu om een NOOIT VERTOONDE film (Fitna) gaat, of het nu om een opera (aicha) gaat, of het nu om een boek (Satanic Verses) gaat, of het nu om een teddybeer (Mohammed) gaat, beledigdheid is de meetlat, beledigdheid is ten alle tijden het alibi, de rechtvaardiging?
wat nu als we de rollen eens omdraaien, simpele ziel, en wij hier in het westen net zo gaan handelen? als er weer eens een of andere van de pot gerukte imam ONS beledigt, door vrouwen die zich niet bedekken hoeren te noemen, homoseksuelen minder dan varkens, joden nestenbouwend ongedierte?
mogen dan Marokkaanse, Syrische, Turkse etc etc ambassades aangevallen worden, de respectieve vlaggen verbrand, de betreffende groep hier aangevallen worden, puur om wat 1 man gezegd heeft, hoe onschuldig feitelijk ook, is ONZE gekwetstheid, ONZE beledigdheid dan ook de graadmeter, de meetlat, het alibi?
je bent te dom om te poepen, meki, en een ieder die dergelijke achterlijke opdetenengetraptheid van haatbaarden rechtvaardigt of serieus neemt, sexueel gefrustreerde haatbaarden die zelf niets anders doen dan beledigen, straffen, bedreigen, een ieder die anders denkt en doet dan zij menen dat hun nietbestaande god wil.
kijk eerst eens even in je eigen achtertuin voordat je gaat miepen over andermans perkje, jouw achtertuin is precies dat, een ACHTER tuin,vol met onkruid.
ik wist niet dat islamieten een ras zijn ?quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:09 schreef Meki het volgende:
[..]
elke Wilders stemmer is bij deze een racist
Raap me op!quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:04 schreef Greys het volgende:
Milagro, hulde.
kom op zeg, je bent tog niet zwakzinnig?quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:46 schreef Meki het volgende:
[..]
maar nogmaals iemand die anderen graag in gevaar brengt, dan kan hij verwachten dat hij zelf in gevaar is en ik vindt dat meer dan terecht..
angst en haat zaaien is een vorm van terrorismequote:Op woensdag 12 maart 2008 19:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Een film aankondigen is terrorisme?
[..]
Wilders brengt niemand in gevaar, dat doen ten eerste de mensen die met geweld dreigen, en ten tweede de mafketels de dat nog goedpraten ook.
Waarom Wilders in de parlement zitquote:Op woensdag 12 maart 2008 22:25 schreef koffiegast het volgende:
[..]
kom op zeg, je bent tog niet zwakzinnig?
Er geldt hier een heel mooi gezegde: DE POT VERWIJT DE KETEL DAT IE ZWART ZIET.
Degene die op zo'n manier reageren en dan zeggen dat degene waarop zij reageren degene is die andere mensen in gevaar brengt, is lariekoek. Als je zonodig naar de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak wilt kijken, vraag ten eerste maar eens goed af WAAROM WILDERS IN DAT PARLEMENT ZIT.
Als je zulke opmerkingen maakt over andere dat ze er niets van snappen, dan raad ik je ten zeerste aan een cursus 'zelfkritisch zijn'.
hoofdagent me reet.
Ik geloof niet in de propoganda van Wilders.quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:52 schreef milagro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dus de mate van woede en beledigdheid van moslims is de meetlat?
, dan is er sprake van logische gewelddadige gevolgen?
no matter what?
of het nu om een NOOIT VERTOONDE film (Fitna) gaat, of het nu om een opera (aicha) gaat, of het nu om een boek (Satanic Verses) gaat, of het nu om een teddybeer (Mohammed) gaat, beledigdheid is de meetlat, beledigdheid is ten alle tijden het alibi, de rechtvaardiging?
wat nu als we de rollen eens omdraaien, simpele ziel, en wij hier in het westen net zo gaan handelen? als er weer eens een of andere van de pot gerukte imam ONS beledigt, door vrouwen die zich niet bedekken hoeren te noemen, homoseksuelen minder dan varkens, joden nestenbouwend ongedierte?
mogen dan Marokkaanse, Syrische, Turkse etc etc ambassades aangevallen worden, de respectieve vlaggen verbrand, de betreffende groep hier aangevallen worden, puur om wat 1 man gezegd heeft, hoe onschuldig feitelijk ook, is ONZE gekwetstheid, ONZE beledigdheid dan ook de graadmeter, de meetlat, het alibi?
je bent te dom om te poepen, meki, en een ieder die dergelijke achterlijke opdetenengetraptheid van haatbaarden rechtvaardigt of serieus neemt, sexueel gefrustreerde haatbaarden die zelf niets anders doen dan beledigen, straffen, bedreigen, een ieder die anders denkt en doet dan zij menen dat hun nietbestaande god wil.
kijk eerst eens even in je eigen achtertuin voordat je gaat miepen over andermans perkje, jouw achtertuin is precies dat, een ACHTER tuin,vol met onkruid.
hoezo verbaggerenquote:Op woensdag 12 maart 2008 22:33 schreef Triggershot het volgende:
Meki, verbagger het topic niet eens.
Sinds het reageren met oneliners, niet concreet ingaan op punten van je mede users?quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:34 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo verbaggeren
sinds wanneer is een mening geven verbaggeren ??
Omdat Samir A. plannen het ongelovigen fysiek iets aan te doen en Wilders gewoon z'n mening over iets geeft?quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:29 schreef Meki het volgende:
Waarom is Samir A. dan wel gearresteerd en Wilders niet ??
dat heet discussie voerenquote:Op woensdag 12 maart 2008 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sinds het reageren met oneliners, niet concreet ingaan op punten van je mede users?
Dat vind ik idd ook zwak.quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:31 schreef Meki het volgende:
Wilders weigert in dialoog te gaan
Nee, dit slaat dan weer helemaal nergens op.quote:roept een oorlog uit ?? dan kan hij een oorlog terug verwachten.
Zo simpel is het of niet , ???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |