Het lijkt me dus het beste voor de ochtendploeg om gewoon met een nieuwe vraag door te gaan, dan blijft deze openstaanquote:Op maandag 10 maart 2008 03:14 schreef Paginabeheerder het volgende:
Wanneer het juiste antwoord wordt gegeven zal de bevestiging hiervan pas in de namiddag plaatsvinden - tussen 15.00 uur en 16.00 uur- of hopelijk iets eerder. Tja, dat is de prijs van het stellen van een vraag in de late nacht. Ik hoop op een ieders begrip.
Is dit dan niet het juiste antwoord? Heb ik opgezochtquote:Op maandag 10 maart 2008 12:34 schreef SaskiaR het volgende:
mauna kea bedoel je?
Ik had het gelezen als dat ze eerst dit gokte en daarna iets anders had opgezocht. Hij is trouwens een Zijquote:Op maandag 10 maart 2008 13:31 schreef HetMeesterbrein het volgende:
Waarom krijgt hij dan een punt erbij terwijl hij het heeft opgezochtDan verdien ik het punt eerder, ik had een deel goed...
Ok ZIJ, maar inderdaad game onquote:Op maandag 10 maart 2008 13:45 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik had het gelezen als dat ze eerst dit gokte en daarna iets anders had opgezocht. Hij is trouwens een Zij![]()
Maar ik bedoel het eigenlijk meer als, Game on, nieuwe vraag.
Ik heb je het punt gegeven, gezien de loop van de posts. Stel jij een nieuwe vraagquote:Op maandag 10 maart 2008 13:53 schreef HetMeesterbrein het volgende:
[..]
Ok ZIJ, maar inderdaad game on
Nee, een hele merkwaardige plaats in Noord Holland.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:33 schreef PhysicsRules het volgende:
Den Haag?
stel ik eens een lostrekvraag, komt ze daar mee aan.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:35 schreef SaskiaR het volgende:
Ik kreeg een heel ander antwoord voor de hoogste vulkaan, iets in de Andes???
Mauna Kea was dus ook een gok voordat ik het antwoord opgezocht had...
Nee, noordelijker en het begint met je vorige antwoord.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:36 schreef PhysicsRules het volgende:
Dan zal het wel Lutjebroek zijn.
Zo had ik het ook gelezen, maar hoopte ons MeesterBrein met een puntje een vraag te ontlokken. Poging misluktquote:Op maandag 10 maart 2008 14:35 schreef SaskiaR het volgende:
grapjasquote:Op maandag 10 maart 2008 14:35 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
dat ligt niet in noordholland.
Goed geraden, wie had dat ooit gedacht...pffff uit Den Helder of all places.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:38 schreef PhysicsRules het volgende:
Den Helder?
Primaquote:
Poeh, wat een Bergsche Grootstedelijke arrogantiequote:Op maandag 10 maart 2008 14:41 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Goed geraden, wie had dat ooit gedacht...pffff uit Den Helder of all places.Eind van de wereld noemen we dat in Bergen. PR +1
Punten in deel 1173
SaskiaR 1
PhysicsRules 1
ik zeg dan altijd maar, ik wil nergens dood gevonden worden.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:47 schreef SaskiaR het volgende:
't is waar, je wil in Den Helder nog niet dood gevonden worden... het bestaat alleen omdat daar de boot naar Texel vertrekt
Weer was best oké, klein beetje regen maar. Wel erg veel wind, mijn eerste associatie met Engeland is nu 'winderig'.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:51 schreef RoofingBurner het volgende:
Je ging inderdaad wandelen, vandaar dat ik je een tijd niet gezien hebt. Goed weer gehad, of een zooitje ellende. Wel lekker even een tripje naar Engeland, doe mij zoiets. Lekker pupfood eten
Als vegan streaker met honger heb je inderdaad weinig te zoeken in een pub.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Weer was best oké, klein beetje regen maar. Wel erg veel wind, mijn eerste associatie met Engeland is nu 'winderig'.
Het eten was idd erg goed; ik heb de pubs maar vermeden, want ik als vego kan daar toch niets eetbaars vinden. Maar erg veel lekkere andere etenswaren gevonden. Vooral Engelse chocoladetaartEn toast, wat een heerlijke uitvinding is dat toch
Overruled if you don't mind, het punt gaat naar Saskia R.quote:Op maandag 10 maart 2008 13:29 schreef PhysicsRules het volgende:
Punten in deel 1173
Meesterbrein +1
Ik vind het prima, zolang we maar door kunnen.![]()
LE-ZEN newbiequote:Op maandag 10 maart 2008 14:35 schreef SaskiaR het volgende:
pff, wellicht is het handig om een IQ-eis in de OP te zetten.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:10 schreef HetMeesterbrein het volgende:
XML?
PaginaBeheerder, misschien heb je dat plaatje in de TT niet gelezen waar stond: OPZOEKEN IS VERBODEN, maar Saskia zocht het antwoord op, omdat niemand het wist. Het lijkt me niet eerlijk dat zij dan de punt krijgt. Ik hoef ook geen punt hoor, ik had het immers ook niet goed
Okay, ik dacht dat ze het na die tijd had opgezocht ter controle.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:10 schreef HetMeesterbrein het volgende:
XML?
PaginaBeheerder, misschien heb je dat plaatje in de TT niet gelezen waar stond: OPZOEKEN IS VERBODEN, maar Saskia zocht het antwoord op, omdat niemand het wist. Het lijkt me niet eerlijk dat zij dan de punt krijgt. Ik hoef ook geen punt hoor, ik had het immers ook niet goed
oh... nu snap ik er helemaal niets meer van.....quote:Op maandag 10 maart 2008 15:23 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Okay, ik dacht dat ze het na die tijd had opgezocht ter controle.
Maar je hebt gelijk.
Ik trek mijn commentaar in.
Je had gelijk. We gaan weer verder. Was XML goed???quote:Op maandag 10 maart 2008 15:25 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
oh... nu snap ik er helemaal niets meer van.....
Okay. ik trek mijn handen ervan af
ff jureren:quote:Op maandag 10 maart 2008 16:12 schreef starla het volgende:
china appel
ook ja!quote:Op maandag 10 maart 2008 18:04 schreef qonmann het volgende:
kun je daar ook alllegisch voor zijn ..hmm bananen ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | avocado kiwi banaan papaya passievrucht meloen kastanje boekweit perzik nectarine kers abrikoos vijg appel amandel pinda mosterdzaad tomaat |
deze vraag weet je !quote:Op maandag 10 maart 2008 18:11 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik volg niet helemaal waarom Chinese appels niet goed genoeg was, maar goed, het loopt vandaag toch al niet lekker
Ik heb voorspellende gavenquote:Op maandag 10 maart 2008 18:11 schreef PhysicsRules het volgende:
RNA
Waarom krijgt qon het punt? Omdat ik teveel staten postte?quote:Op maandag 10 maart 2008 18:20 schreef PhysicsRules het volgende:
Washington
Oregon
Californie
Alaska
Hawaii.
Mooi, Starla, iets te veel alleen
qonmann +1
Punten in deel 1173
SaskiaR 1
PhysicsRules 2
HetMeesterbrein 1
starla 2
qonmann 1
oepsquote:Op maandag 10 maart 2008 18:22 schreef qonmann het volgende:
punt is voor jou starla .kijk maar er staat nu 2
quote:Op maandag 10 maart 2008 18:28 schreef Mark het volgende:
T-Rex
LOLquote:Op maandag 10 maart 2008 18:38 schreef qonmann het volgende:
maar die is weer boven water
een t-rexje
[ afbeelding ]
Je hebt voor- en achternaam verwisseldquote:
Zij verdween niet, zij ging juist meer van haarzelf laten zienquote:Op maandag 10 maart 2008 18:39 schreef starla het volgende:
kate moss?
quote:Op maandag 10 maart 2008 18:45 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Zij verdween niet, zij ging juist meer van haarzelf laten zien
had nog nooit van haar gehoord, alleen op Nu.nl ove haar gelezenquote:Op maandag 10 maart 2008 18:44 schreef Mark het volgende:
[..]
Je hebt voor- en achternaam verwisseld
Omdraaien en nog 1 lettertje veranderen....
De voornaam was goed, de achternaam echt op een minieme alfabetische wijziging naquote:Op maandag 10 maart 2008 18:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
had nog nooit van haar gehoord, alleen op Nu.nl ove haar gelezen
Waras Ciri?
Erg warm: Waris .iriequote:Op maandag 10 maart 2008 18:54 schreef qonmann het volgende:
We gokken door...Waris Cari ?
En nu nog iets opschuiven in het alfabetquote:Op maandag 10 maart 2008 19:00 schreef qonmann het volgende:
Waris Cirie
Inderdaadquote:Op maandag 10 maart 2008 19:03 schreef qonmann het volgende:
Waris Dirie laatste gok genoeg zo ..
PhysicsRules+1quote:Op maandag 10 maart 2008 19:07 schreef PhysicsRules het volgende:
De publieke omroep
50% mee eensquote:Op maandag 10 maart 2008 19:17 schreef WooZ het volgende:
de publieke omroep is vrij breed, dan is het net een 50/50 vraag. De commerciele of de publieke omroep![]()
De publieke omroep is de NOS als het over voetbalrechten gaat, vandaar.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:17 schreef WooZ het volgende:
de publieke omroep is vrij breed, dan is het net een 50/50 vraag. De commerciele of de publieke omroep![]()
Volgens mij had ik er al 2 genoemd, of is mijn post niet zichtbaar?quote:
niet zichtbaar wel goedquote:Op maandag 10 maart 2008 19:45 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij had ik er al 2 genoemd, of is mijn post niet zichtbaar?
quote:Op maandag 10 maart 2008 19:54 schreef qonmann het volgende:
ierland ?
Dichtstbijquote:Op maandag 10 maart 2008 19:59 schreef tomtomaat het volgende:
Griekenland?
very closequote:Op maandag 10 maart 2008 20:07 schreef rosaatje het volgende:
Kroatie
Jawel RB...jij hebt geen last van vergeetachigheidquote:Op maandag 10 maart 2008 20:12 schreef RoofingBurner het volgende:
De pianoman heet het boekenweekgeschenk.
quote:
+quote:Op maandag 10 maart 2008 20:26 schreef qonmann het volgende:
witte donderdag goede vrijdag stille zaterdag pasen
Is goed!quote:Op maandag 10 maart 2008 20:26 schreef qonmann het volgende:
witte donderdag goede vrijdag stille zaterdag pasen
Je stelt de vraag expliciet als: eindig op de MAANDAG.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:28 schreef rosaatje het volgende:
[..]
Is goed!En dan natuurlijk maandag als tweede paasdag
qonmann +1
Ja is eigenlijk wat ik wilde vragen, maar jullie zijn een beetje te snel met de f5-knop, dus ik kon het niet meer op tijd editten... Dus qonmann krijgt eerlijkheidshalve de punt.quote:
Ik had dus eerst zondag staan, en toen ik het veranderd had stond het antwoord van qonmann eral...ik had dus geen tijd genoeg om het te veranderen...snappie?!? Maar eigenlijk is het het antwoord wat jij gaf.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:30 schreef starla het volgende:
[..]
Je stelt de vraag expliciet als: eindig op de MAANDAG.
Dan doet iemand dat (IK!), maar reken je al sneller een ander incompleet antwoord goed.
Erg...zeg maar...flexibel
Ofschoon pasen 1ste én 2de paasdag omvangt natuurlijk![]()
Ik snap hetquote:Op maandag 10 maart 2008 20:34 schreef rosaatje het volgende:
[..]
Ik had dus eerst zondag staan, en toen ik het veranderd had stond het antwoord van qonmann eral...ik had dus geen tijd genoeg om het te veranderen...snappie?!? Maar eigenlijk is het het antwoord wat jij gaf.
Mooi zo! Viel spass!!quote:Op maandag 10 maart 2008 20:37 schreef starla het volgende:
[..]
Ik snap het![]()
Aber jetzt wurde es Zeit fur mich nach 'America's Next Topmodel' zu gucken.
Spater!
Jawel:quote:Op maandag 10 maart 2008 20:41 schreef RoofingBurner het volgende:
salomons oordeel?
CIA= fout, MI5= goed, KGB= Sowjet Unie, oud, maar ik reken hem goed, thans FSB.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:50 schreef tomtomaat het volgende:
CIA MI5 KGB en ....
Ook goed, nog eentje te gaan. De meest actuele wat mij betreftquote:Op maandag 10 maart 2008 20:54 schreef tomtomaat het volgende:
NSA i.p.v. CIA
CIA is een inlichtingendienst, net als Mossad en MI6.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:56 schreef qonmann het volgende:
CIA zou wel bij China passen ..verder geen idee
Ook geen idee... Die van NL kan ik je nog wel gevenquote:Op maandag 10 maart 2008 20:56 schreef RoofingBurner het volgende:
Turkije mag ook i.p.v. China.
als je die geeft dan krijg je het punt.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:01 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Ook geen idee... Die van NL kan ik je nog wel geven
Yeah...tt +1 China was trouwens Guojia Anquanbu.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:06 schreef tomtomaat het volgende:
BVD
weet jij zo het verband tussen de MSS en de Guoanbu of de Guojia Anquan Bu?quote:Op maandag 10 maart 2008 21:10 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Yeah...tt +1 China was trouwens Guojia Anquanbu.
Punten in deel 1173
SaskiaR 1
PhysicsRules 3
HetMeesterbrein 1
starla 3
qonmann 3
Mark 1
rosaatje 1
RoofingBurner 1
tomtomaat 1
Nu je het zegt..... ja..quote:Op maandag 10 maart 2008 21:11 schreef slaveloos het volgende:
aivd is dat toch geworden?
Meneer Pepsiquote:Op maandag 10 maart 2008 21:14 schreef tomtomaat het volgende:
Van wie is de reclame kreet die begint met likkebarendlekkerlessend?
Hehe, dat kijk ik ook wel vaakquote:Op maandag 10 maart 2008 20:37 schreef starla het volgende:
[..]
Ik snap het![]()
Aber jetzt wurde es Zeit fur mich nach 'America's Next Topmodel' zu gucken.
juistquote:
Je hebt het niet goedquote:Op maandag 10 maart 2008 21:22 schreef ChrisJX het volgende:
Spree kwam als eerste in me op, maar volgens mij is dat niet juist.
Nee.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:35 schreef Houtspeer het volgende:
Mogen we de gene die het weet uitlachen?
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:38 schreef ChrisJX het volgende:
Ik weet het
Ik geef de namen er alvast bij:
- Twiggy (fashion icon)
- Nigel Barker (noted fashion photographer)
- Miss J. (iets van runway & catwalk diva)
en als het niet anders kan mogen Janic Dickinson en Nole Marin ook wel
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:51 schreef qonmann het volgende:
treurnis
Jawel, had een pindaplantage..tegenwoordig doet hij kerkdienstenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:56 schreef Mark het volgende:
Carter
Inderdaad, de gemaal van Wilhelmina dus.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:04 schreef qonmann het volgende:
Hendrik ?
Jawel Starlaquote:Op maandag 10 maart 2008 22:08 schreef starla het volgende:
famke jansen?
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:16 schreef qonmann het volgende:
i/b + 1v = 1/f
b = beeldafstand
f = brandpunt
v = voorwerpafstand
dacht ik
1 2 3 | * v = voorwerpsafstand (de afstand van het voorwerp tot het optisch middelpunt, gemeten over de hoofdas) * b = beeldafstand (de afstand van het beeld tot het optisch middelpunt, gemeten over de hoofdas). Deze is positief voor een reëel beeld en negatief voor een virtueel beeld. |
het is bijna onmogelijk te raden..in de film de Bounty komt het wel voor denk ik (nooit op gelet eingenlijk). Er wonen ca. 70 mensen nuquote:Op maandag 10 maart 2008 22:28 schreef Mark het volgende:
Polynesie is niet echt 1 eiland. Paaseiland?
wist je het ook ?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:44 schreef nappei het volgende:
Pitcairn (staat al in je verhaaltje...)
Voila:quote:
Netjesquote:Op maandag 10 maart 2008 23:08 schreef qonmann het volgende:
Zanzibar ?
yep:quote:Op maandag 10 maart 2008 23:25 schreef Froop het volgende:
Kajak
Ik ben geen kayak kenner..komt van deze site:quote:Op maandag 10 maart 2008 23:29 schreef ScottTracy het volgende:
Een kayak is toch altijd dicht?
In Washington zitten alleen overheidsdiensten voor zover ik weet.quote:
Even teruglezende en ook de reacties hierop... zo moeilijk was die vraag niet. Pitcairn kwam twee of drie jaar geleden nog uitgebreid in het nieuws wegens misbruik van kinderen door hun ouders.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:22 schreef qonmann het volgende:
Welk eiland ?
In1790 landden er acht muiters van het Engelse schip de HMS Bounty, samen met zes meegebrachte Tahitiaanse mannen en twaalf Tahitiaanse vrouwen, nadat zij vanaf Tahiti waren vertrokken. Ze hielden zich daarna gedurende 18 jaar schuil op het eiland voor de Britse overheid. Zestien andere muiters waren op Tahiti achtergebleven.
(Er wordt van 'muiters' gesproken, maar het staat vast dat niet allen schuld hadden aan de muiterij.)
Mooi verhaal ..
Yep, New York it is. Zal ik je maar een punt toekennen? Aangezien de vraag al 3 uur geleden gesteld is.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:50 schreef Paginabeheerder het volgende:
Ik zou ook sillicon valley zeggen, maar daar worden alleen de chips gemaakt.
Internationale bedrijven zitten vaak het liefst bij de belangrijkste beurs van Wall Street, dus ik gok New York.
Edit; ervan uitgaande dat het om het hoofdkantoor gaat, en niet van de assemblage afdeling.![]()
Staat die van gisteren niet nog open?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:15 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Alsie nu maar geen vulkanenvraag stelt...
Nee, het antwoord weet ik nog niet... misschien ga ik straks nog even zoeken, aangezien tegen de tijd dat ik op sta, het antwoord al lang gegeven is.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:02 schreef MaJo het volgende:
Weet je opeens het antwoord paginabeheerder?En uiteraard bedoel ik Washington DC
En een topic sluit je als je de 300ste post in een topic post, en dat zie je als er daarna niet meer gereageerd kan worden
Nee, volgens mij heeft iemand er vanochtend wel punten voor gekregen, maar ik weet niet of het nu helemaal 100% zuivere koffie was...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:18 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Staat die van gisteren niet nog open?
That's the one (en ik had nog zo gehoopt dat iemand Amsterdam zou zeggen)quote:
Dat zou wel schandelijk wezen hequote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:27 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
That's the one (en ik had nog zo gehoopt dat iemand Amsterdam zou zeggen)
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:31 schreef MaJo het volgende:
Openlucht museum?
quote:Het museum is genoemd naar Pieter ....... van der Hulst (1702-1778), een zeer rijke laken- en zijdefabrikant. Als aanhanger van de Verlichting liet hij in zijn testament opnemen dat zijn collectie en vermogen in een stichting ondergebracht zou moeten worden. De stichting zou tot doel moeten hebben kunst en wetenschap te bevorderen.
Dan kan ik alleen nog het Frans Hals museum bedenken, maar dat is het waarschijnlijk niet omdat oude meesters pas laat in de 19e eeuw werden geroemd.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:39 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Het is openbaar, dat was het testament van de beste man, z'n 2de naam is overigens ook de naam van het museum.
Er is inderdaad ook een historisch museum in Haarlem, maar die zocht ik niet.
haha, grapjas, er staan drie musea op wiki in Haarlem. Frans Hals, het historisch museum en het ...... museumquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:41 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Dan kan ik alleen nog het Frans Hals museum bedenken, maar dat is het waarschijnlijk niet omdat oude meesters pas laat in de 19e eeuw werden geroemd.
Dat kan zijn, ik weet alleen dat Frans Hals in Haarlem opgegroeid is. Meer connecties kan ik niet met Haarlem maken vrees ik... ja misschien nog eentje; Haarlem als havenstad... hoewel, het me nog een minuutje of 20 duurt om per trein naar de kust te komen. Maar anderzijds waren de Groningse havens van Veendam en Groningen stad ook ooit grote havens... dus een maritiem museum zou ook nog kunnen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:43 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
haha, grapjas, er staan drie musea op wiki in Haarlem. Frans Hals, het historisch museum en het ...... museum
nog ff snel dan...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:52 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Dat kan zijn, ik weet alleen dat Frans Hals in Haarlem opgegroeid is. Meer connecties kan ik niet met Haarlem maken vrees ik... ja misschien nog eentje; Haarlem als havenstad... hoewel, het me nog een minuutje of 20 duurt om per trein naar de kust te komen. Maar anderzijds waren de Groningse havens van Veendam en Groningen stad ook ooit grote havens... dus een maritiem museum zou ook nog kunnen.
Nope, dan kan ik het niet plaatsen (ik kom uit Groningen, namen zeggen me weinig wanneer buiten een straal van 50 kilometer). Andere deelnemers meer succesquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:53 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
nog ff snel dan...tis een naam
Oh, hintje, het is een metalband en omdat iedereen het verrot heb ik een nieuw topic aangemaakt.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:52 schreef RoofingBurner het volgende:
Heel bekend, ben ik vaak geweest. Wel een aanrader, mooie stad ook Haarlem. Dusss...
Wie zijn dit?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |