Ik vond het wel een goed idee om, zoals hierboven al ergens geopperd, meerdere tijdstippen af te spreken wanneer je je er beiden op concentreert maar dat er maar op een tijdstip ook daadwerkelijk iets gedaan wordt. Eventueel kan dat tijdstip door de 'zender' aan iemand anders verteld worden zodat er wel controle is.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:00 schreef Tokse het volgende:
Wat ik me afvraag; Is het niet zo dat wanneer er iemand reiki krijgt toegestuurd op een bepaalde tijd en diegene weet hoelaat hij of zij iets moet gaan voelen, diegene dan automatisch al iets merkt?
Zoiets zou ik hebben, weten dat er iets moet gaan gebeuren en allerlei vreemde dingen gaan voelen ofzo.
Misschien kan degene die iemand zoekt voor reiki beter een tijd afspreken zonder dat 'ie iemand kiest uit de aanmeldingen maar bv. wel aan 1 iemand die zich niet aanmeldt doorgeeft wie hij heeft gekozen, en dan kijken wie van de aanmeldingen iets gemerkt heeft?
Zomaar een idee, en waar bemoei ik me eigenlijk mee *oudewijvensmiley*
Zie het als een placebo-pil. Die kan ook alleen maar werken omdat je erin gelooft.quote:
Zet een van jullie maar een test op om de discussie te voorkomen dat het niet te controleren valt. Ik heb wel een aantal dingen waar je rekening moet houden: ik ben pas rond 18.00 thuis van mijn werk dus overdag op werkdagen is niet echt een optie. Voor de rest heb ik wel genoeg tijd in de avond en in het weekend. Ten tweede niemand hoeft zich te concentreren om te ontvangen zolang je maar niet iets belangrijks aan het doen bent, bijvoorbeeld auto rijden of dat je in het ziekenhuis ligt (maar dat lijkt mij sterk). Ik heb wel de voor en achternaam nodig en een pasfoto van de proefkonijn nodig (vandaar de communicatie via PM). En het lijkt mij leuk dat de testkonijnen onderling aan elkaar doorgeven wat er eventueel aan je mankeert. Bijvoorbeeld testkonijn 1 heeft last van zijn knie ivm een blessure. Ik kan iemand hele lichaam behandelen of per gedeelte van een lichaam behandelen. De energie wordt sterker als ik een knie behandel waar iemand een blessure heeft. Als ik dit zou merken dan schrijf ik die dingen op en vergelijken we dit later met de testpersonen. Lijkt mij wel een leuk idee. Of en hoe jullie dit willen communiceren moeten jullie zelf bedenken. Dus ik hoor het plan wel.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 22:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vond het wel een goed idee om, zoals hierboven al ergens geopperd, meerdere tijdstippen af te spreken wanneer je je er beiden op concentreert maar dat er maar op een tijdstip ook daadwerkelijk iets gedaan wordt. Eventueel kan dat tijdstip door de 'zender' aan iemand anders verteld worden zodat er wel controle is.
En dan naderhand kijken of het tijdstip van zenden ook overeen komt met de ervaringen van de 'ontvanger'.
Wat zijn je mogelijkheden binnen communicatie met dieren dan? Ik ben zo'n rationalist die iets wilt zien voor hij het gelooft (die er wel voor openstaat hoorquote:Op maandag 10 maart 2008 17:41 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat dit topic geen kans mag/mocht krijgen.
Maar ik kijk ook naar meerdere factoren die ik niet allemaal genoemd heb en vandaar mijn scepsisme.
Wat dacht je van bijvoorbeeld tijd?
Op mijn forum heb ik een Oefen Corner waar mensen mogen proberen om met een dier te spreken aan de hand van wat vragen en foto's.
Dit waren individuele cases en niet eens met de opzet zoals hier waarbij iets getest gaat worden en herhaalt en noem maar op.
Uiteindelijk komen gaan de leden die het tot zich nemen.
Waarom? Tijd!
Een andere factor is dat de mensen met hun kunde hier misschien niet zo'n zin in hebben omdat ze niks te bewijzen hebben of zichzelf op deze manier in de spotlight willen gaan zetten.
Ik snap ook wel dat dit een stuk minder serieus en streng is als bijvoorbeeld de Skeptic Corner zoals al door de TS werd gezegd, maar toch.
Zelf zou ik *misschien* voor de grap een consult willen doen met iemands huisdier, maar daar houd het ook bij op.
Een hele trial run (met verschillende dieren of steeds hetzelfde of wat dan ook) zit er niet in.
(Zie factor: tijd.)
Nu weet ik dat Erodome in het Skeptic Corner iets had toegezegd om iets te gaan demonstreren en ze zou hiervoor het nodige gaan voorbereiden.
Helaas hebben wij daar niks meer van gehoord omtrent de status.
Nu hoop ik dat zij die topic ook leest en misschien kan vertellen of ze er nog mee door gaat of het plan toch afblaast.
Zo wel, dan hebben we sowieso alvast een persoon die haar kunde kan laten zien voor in dit topic!
Goed idee! Misschien is 's avonds sowieso de beste optie, denk dat de meesten van ons een baan hebben, of misschien op school zitten overdag. Denk dat ik zelf ook maar de gok waag, lijkt me best interessant. Dus Sir_Tachyon, ik stuur je vanavond nog een foto, en m''n naam. Hoop dat mensen hier nog ff laten weten wie er nu precies meedoet, zodat wij dan onderling contact kunnen hebben via pm over de klachten enz. zonder dat Sir_Tachyon hiervan op de hoogte is. ( moet alleen nog ff uitvogelen hoe die pm werktquote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:25 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Zet een van jullie maar een test op om de discussie te voorkomen dat het niet te controleren valt. Ik heb wel een aantal dingen waar je rekening moet houden: ik ben pas rond 18.00 thuis van mijn werk dus overdag op werkdagen is niet echt een optie. Voor de rest heb ik wel genoeg tijd in de avond en in het weekend. Ten tweede niemand hoeft zich te concentreren om te ontvangen zolang je maar niet iets belangrijks aan het doen bent, bijvoorbeeld auto rijden of dat je in het ziekenhuis ligt (maar dat lijkt mij sterk). Ik heb wel de voor en achternaam nodig en een pasfoto van de proefkonijn nodig (vandaar de communicatie via PM). En het lijkt mij leuk dat de testkonijnen onderling aan elkaar doorgeven wat er eventueel aan je mankeert. Bijvoorbeeld testkonijn 1 heeft last van zijn knie ivm een blessure. Ik kan iemand hele lichaam behandelen of per gedeelte van een lichaam behandelen. De energie wordt sterker als ik een knie behandel waar iemand een blessure heeft. Als ik dit zou merken dan schrijf ik die dingen op en vergelijken we dit later met de testpersonen. Lijkt mij wel een leuk idee. Of en hoe jullie dit willen communiceren moeten jullie zelf bedenken. Dus ik hoor het plan wel.
Precies, dus wie zegt dat als ik er in geloof het geen placebo-effect is omdat ik erin geloof ?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:38 schreef Loppe het volgende:
[..]
Zie het als een placebo-pil. Die kan ook alleen maar werken omdat je erin gelooft.
Ik probeer alleen maar een test voor elkaar te krijgen waarin mensen niet weg kunnen komen met de dooddoener "het werkt nu niet hoor, maar normaal wel !".quote:Anderzijds denk ik dat dit experiment weinig nut heeft. Jouw wantrouwen is groter dan jouw nieuwsgierigheid en je hebt daarin gelijk, aangezien je hier niemand écht goed kent.
Het lijkt me sowieso handig om hier duidelijk af te spreken hoe het experiment gedaan wordt en wat wel of niet als succes aangemerkt kan worden. Ik ben niet zo thuis in reiki dus het lijkt me handig als jij hier een voorstel voor doet.quote:Op zondag 18 mei 2008 01:52 schreef sir_Tachyon het volgende:
Tokse, ik heb je naam en foto ontvangen. Wie gaat dit verder leiden? Wie bepaalt hoeveel testpersonen er over welke tijd eventueel behandeld kunnen worden?
Wees eens specifieker.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:21 schreef Syheriat het volgende:
Maar eerst, wat is je "gave"?
Versta je het placebo-effect? Dit zegt dat dezelfde stoffen in je hersenen worden losgelaten alsof je een werkzaam variant van de pil genomen hebt. Dus het maakt niet uit of je nu de chemische variant ingenomen hebt of een suikertabletje. Ik hoop dat je het begrip van geloven nu wat beter snapt.quote:Op zondag 18 mei 2008 02:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies, dus wie zegt dat als ik er in geloof het geen placebo-effect is omdat ik erin geloof ?
Dat het alleen maar werkt als je erin gelooft zou je toch aan het denken moeten zetten lijkt me.
[..]
Ik probeer alleen maar een test voor elkaar te krijgen waarin mensen niet weg kunnen komen met de dooddoener "het werkt nu niet hoor, maar normaal wel !".
Nee, bij het placebo effect komen er geen werkzame stoffen vrij - het is een puur psychologisch iets; je gelooft dat het werkt.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:57 schreef Loppe het volgende:
[..]
Versta je het placebo-effect? Dit zegt dat dezelfde stoffen in je hersenen worden losgelaten alsof je een werkzaam variant van de pil genomen hebt. Dus het maakt niet uit of je nu de chemische variant ingenomen hebt of een suikertabletje. Ik hoop dat je het begrip van geloven nu wat beter snapt.
Het placebo-effect houdt in dat door optimistisch geloof het zelfgenezend vermogen wordt verhoogd.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:57 schreef Loppe het volgende:
[..]
Versta je het placebo-effect? Dit zegt dat dezelfde stoffen in je hersenen worden losgelaten alsof je een werkzaam variant van de pil genomen hebt. Dus het maakt niet uit of je nu de chemische variant ingenomen hebt of een suikertabletje. Ik hoop dat je het begrip van geloven nu wat beter snapt.
Ja, het zijn je hersenen. Wat kan ik daar nog meer op zeggen?quote:Maar dat wil niet zeggen dat aardbeienenjam dus een geneesmiddel is, of werkzaam is - het is niet de aardbeienjam die werkt, het zijn je hersenen.
Ja, het zijn je hersenen waarin iets gebeurt zonder invloed van buitenaf.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:49 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja, het zijn je hersenen. Wat kan ik daar nog meer op zeggen?
Uhm, niet zonder dat er iets gebeurt hoor.quote:En pijn die zomaar in het niets verdwijnt zonder dat er iets gebeurt in je hersenen? Kom nou, dit is helemaal te gek voor woorden.
ik weet genoeg over dit onderwerp, indien je het tegendeel beweert mag je me steeds meer uitleg over geven, en ja ik heb reeds jouw wiki-link gevolgdquote:Dat er iets gebeurt in je hersenen is de essentie van het placebo-effect, ik denk dat je je misschien toch wat meer moet verdiepen daarin.
ik vind het geloofwaardig omdat ik weet dat het juist niet om superheldenkrachten gaatquote:Maar nog mooier - je vind dat te gek voor woorden, maar mensen die beweren over superheldenkrachten te beschikken vind je geloofwaardig ?
Het is niet waar dat je er open voor moet staan, het komt wel door meestal, alleen als er echte tegenstand is, iemand echt schrap zet om niets te voelen dan kan je een omgekeerd placebo-effect krijgen, elk iets dat gevoeld wordt wordt onmiddelijk weggezet en tegengehouden.quote:Op zondag 18 mei 2008 02:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies, dus wie zegt dat als ik er in geloof het geen placebo-effect is omdat ik erin geloof ?
Dat het alleen maar werkt als je erin gelooft zou je toch aan het denken moeten zetten lijkt me.
[..]
Ik probeer alleen maar een test voor elkaar te krijgen waarin mensen niet weg kunnen komen met de dooddoener "het werkt nu niet hoor, maar normaal wel !".
Productie van stress-hormonen wordt onbewust door de hersenen geregeld. Stress-hormonen zorgen in je lichaam voor amplificatie van kwaaltjes en klachten. Sommige kwaaltjes maken zichzelf op die manier erger doordat ze in het persoon zelf stress veroorzaken. Door dat te reduceren kan het genezingsproces beter vat krijgen op het probleem.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:49 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja, het zijn je hersenen. Wat kan ik daar nog meer op zeggen?
En pijn die zomaar in het niets verdwijnt zonder dat er iets gebeurt in je hersenen? Kom nou, dit is helemaal te gek voor woorden.
Ik heb er ook geen verstand van, dus misschien wil Sir Tachyon het leiden, of iemand die weet hoeveel personen iemand ongeveer in een bepaalde tijd kan behandelen?quote:Op zondag 18 mei 2008 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso handig om hier duidelijk af te spreken hoe het experiment gedaan wordt en wat wel of niet als succes aangemerkt kan worden. Ik ben niet zo thuis in reiki dus het lijkt me handig als jij hier een voorstel voor doet.
Ik moet overigens nog even op zoek naar een foto van mezelf maar dan krijg je van mij ook een PM.
Je haakt wel snel af.quote:Op maandag 2 juni 2008 09:54 schreef erodome het volgende:
Ok, update....
Na wat beroering de afgelopen tijd had ik even tijd om de testen.
De eerste test is op niets uitgelopen, niet eens wat vaags, gewoon niets, dat had ik nog niet meegemaakt...
Ik ga volgende week denk ik nog een test doen, komt daar ook niets uit dan stop ik het, dan is deze test gefaald, gebeurt er dan wel wat dan ga ik door naar de echte test.
Tja, als het niet werkt dan kan ik wel tot in de eeuwigheid doorgaan met redenen waarom het nu niet werkt en anders wel zou werken, maar er moet ergens een grens gezet worden, zeker als je ziet hoe lang het al loopt.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:03 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je haakt wel snel af.
Dit topic loopt al maandan en na 1 foute test praat je al direct over stoppen.
Je spreekt weer eens niet gehinderd door enige vorm van kennisquote:Op zondag 18 mei 2008 16:02 schreef L.Denninger het volgende:
Precies wat ik dus zeg met Reiki - wie zegt dat je je niet gewoon beter voelt omdat je het wilt ?
Als die Reiki alleen maar werkt als je erin gelooft lijkt het dus meer op een placebo-effect dan dat de Reiki zelf echt werkt.
Je zou de Reiki dus kunnen vervangen door het insmeren van je lichaam met aardbeienjam, en als je daar net zo in zou geloven als in die Reiki-behandeling zou het dus ook helpen.
Maar dat wil niet zeggen dat aardbeienenjam dus een geneesmiddel is, of werkzaam is - het is niet de aardbeienjam die werkt, het zijn je hersenen.
Ik lees hier helemaal niks dat aantoont dat Reiki werkt en dat dit geen geval van placebo (voor de pijnbestrijding) zou kunnen zijn - nog afgezien van dat ze dus ook al paracetamol gehad had, wat even duurt om te gaan werken.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je spreekt weer eens niet gehinderd door enige vorm van kennis
Reiki heb ik afgelopen nacht nog gebruikt bij 1 van mn dochters die een ooronsteking had.. Reiki energie kan gebruikt worden bij ontstekingen maar je dient er wel voorzichtig mee te zijn daar de ontsteking versneld word.
In dit geval was mijn dochtertje de hele avond aan het huilen, ondanks de paracetamol supp die we gegeven hadden kon zij niet in slaap komen van de pijn.
Toen we naar bed gingen hebben we haar nog even meegenomen naar onze kamer, verschoond, getroost etc. Ik besloot haar wat reiki te geven zodat ze kalmer zou worden, ik voelde dat ze het ditmaal ook accepteerde dus het mocht. Toen ik mijn hand boven haar hoofdje hield viel ze bijna in slaap.. ik bewoog mijn hand tot boven haar oortje en ineens begon ze te brullen! We hebben haar getroost, ze werd weer kalm.. in bedje gelegd, we hebben haar de hele nacht niet meer gehoord. Vanmorgen bleek dat de ontsteking gesprongen was en hebben we haar oortje schoongemaakt.
Dit is slechts 1 voorbeeld voor mij (naast het gevoel wat ik krijg bij reiki) dat het wel degelijk een kracht is die werkt.
Ja, dit is dan die zogenaamde hartelijke houding?quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:30 schreef L.Denninger het volgende:
Schop !
Zijn er nog mensen die iets bijzonders kunnen die niet bang zijn om het een keer te proberen / te demonstreren ?
We kunnen er een gezellige boel van maken met toastjes & wijn !
Bedankt voor je bijzondere bijdrage aan dit topic !quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:03 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, dit is dan die zogenaamde hartelijke houding?
Dus, degenen die "wat kunnen" vinden zichzelf "bijzonder" (worden ze later op afgerekend door jou waarschijnlijk) en als ze niet willen testen "zijn ze bang"?![]()
Ik denk wel dat dit mensen over de streep trekt.![]()
Sorry hoor, maar het sarcasme druipt er van af. Dit gaat nooit werken.
Toastjes en wijn?quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:30 schreef L.Denninger het volgende:
Schop !
Zijn er nog mensen die iets bijzonders kunnen die niet bang zijn om het een keer te proberen / te demonstreren ?
We kunnen er een gezellige boel van maken met toastjes & wijn !
Tuurlijk !quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:16 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Toastjes en wijn?
Je bedoelt dus een real life meet waarbij het een en ander gedemonstreerd word ter plekke?
Het spijt me dat het niet in een vooropgestelde gecontroleerde ruimte plaats vond.quote:
Daarom zie ik de relevantie voor dit topic niet.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het spijt me dat het niet in een vooropgestelde gecontroleerde ruimte plaats vond.
Je hebt gelijk, ik reageerde niet in de geest van dit topic, maar ik kon mijzelf niet helpen toen ik jouw verkondigde 'waarheid' las.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Daarom zie ik de relevantie voor dit topic niet.
Roepen dat ik er zo weinig van begriijp omdat jij een compleet subjectieve ervaring hebt gehad gisteren heeft weinig nut hier - net zo min als roepen "nou het kan gisteren toch niet echt zijn geweest want er heeft nog niemand in dit topic bezezen dat het kan".
En afgezien daarvan was je gewoon niet erg aardig
Mijn 'waarheid' ?quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik reageerde niet in de geest van dit topic, maar ik kon mijzelf niet helpen toen ik jouw verkondigde 'waarheid' las.
Ja, misschien begrijp ik hem verkeerd hoor.. en geenszins fanatisme persoonlijk bedoeld overigens!quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:40 schreef L.Denninger het volgende:
(Bijvoorbeeld mijn laatste opmerking in deze post)
Placebo's werken ook bij kinderen van die leeftijd hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, misschien begrijp ik hem verkeerd hoor.. en geenszins fanatisme persoonlijk bedoeld overigens!Maar een kind van anderhalf heeft natuurlijk geen weet van reiki of placebo effecten, dat mogen we wel vooropstellen neem ik aan.
Maar dat zei ik al eerder, het hoeft dus niet (liever niet zelfs) via het forum.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:11 schreef Bastard het volgende:
Met pendelen zouden leuke resultaten geboekt kunnen worden, nee dat kan ik zelf ook niet zo goed. Het zou alleraardigst zijn als er hier een paragnost een kleine reading zou willen geven aan een scepticus.
Andere dingen via een forum is wellicht wat lastig?
Ook déze reactie getuigt niet van een welwillende houding.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:06 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijzondere bijdrage aan dit topic !
Zal ik het dan zo schrijven ?
"Zijn er hier mensen die doodnormale dingen doen mits het ze uitkomt en die ze eigenlijk niets interesseren en die de rest van de mensen eigenlijk ook allemaal kan ?"
Sorry Maedel, maar echt, als je hier alleen bent om de boel te verzieken - zou je dan gewoon ff ergens anders willen gaan rondhangen ? Ik kan hier echt niks mee, het maakt niet uit wat ik zeg of doe, jij komt in elk topic wel weer even langs om te laten blijken dat je me niet mag.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:54 schreef maedel het volgende:
[..]
Ook déze reactie getuigt niet van een welwillende houding.
Alles in jou is er op gebrand de test te laten mislukken. Je kunt mij echt niet meer overtuigen van een wetenschappelijke houding jouwerzijds, of zelfs maar enige interesse van jouw kant.
En dat heb ik echt wel ooit gedacht, dat je oprecht geïnteresseerd was.
Dus, óf je wilt graag mensen voor gek zetten, of je communiceert kut.
Kies maar.
Ik ben niet de enige die zegt dat je niet zo'n sfeer kweekt waarin een goede test kan plaats vinden hoor. Ik ben alleen de enige van wie je het blijkbaar niet kan hebben.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Sorry Maedel, maar echt, als je hier alleen bent om de boel te verzieken - zou je dan gewoon ff ergens anders willen gaan rondhangen ? Ik kan hier echt niks mee, het maakt niet uit wat ik zeg of doe, jij komt in elk topic wel weer even langs om te laten blijken dat je me niet mag.
Prima, het staat genoteerd, wil je nou ergens anders negatief gaan doen svp ?
Ik zit niet op de kast hoor, ik vind het alleen vervelend dat je het topic verziekt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die zegt dat je niet zo'n sfeer kweekt waarin een goede test kan plaats vinden hoor. Ik ben alleen de enige van wie je het blijkbaar niet kan hebben.
Sjezus wat laat jij je tegenwoordig snel op de kast jagen.
zegt de user die zo ongeveer elke TRUtopic komt terroriseren...quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zit niet op de kast hoor, ik vind het alleen vervelend dat je het topic verziekt.
Nee, ze willen het niet aan jou demonstreren.quote:Het is al moeilijk genoeg om iemand te vinden die niet alleen wil roepen, maar ook wil demonstreren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |