abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:00:45 #201
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_58714086
Wat ik me afvraag; Is het niet zo dat wanneer er iemand reiki krijgt toegestuurd op een bepaalde tijd en diegene weet hoelaat hij of zij iets moet gaan voelen, diegene dan automatisch al iets merkt?
Zoiets zou ik hebben, weten dat er iets moet gaan gebeuren en allerlei vreemde dingen gaan voelen ofzo.
Misschien kan degene die iemand zoekt voor reiki beter een tijd afspreken zonder dat 'ie iemand kiest uit de aanmeldingen maar bv. wel aan 1 iemand die zich niet aanmeldt doorgeeft wie hij heeft gekozen, en dan kijken wie van de aanmeldingen iets gemerkt heeft?
Zomaar een idee, en waar bemoei ik me eigenlijk mee *oudewijvensmiley*
Haal eruit wat erin zit!
pi_58715752
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:00 schreef Tokse het volgende:
Wat ik me afvraag; Is het niet zo dat wanneer er iemand reiki krijgt toegestuurd op een bepaalde tijd en diegene weet hoelaat hij of zij iets moet gaan voelen, diegene dan automatisch al iets merkt?
Zoiets zou ik hebben, weten dat er iets moet gaan gebeuren en allerlei vreemde dingen gaan voelen ofzo.
Misschien kan degene die iemand zoekt voor reiki beter een tijd afspreken zonder dat 'ie iemand kiest uit de aanmeldingen maar bv. wel aan 1 iemand die zich niet aanmeldt doorgeeft wie hij heeft gekozen, en dan kijken wie van de aanmeldingen iets gemerkt heeft?
Zomaar een idee, en waar bemoei ik me eigenlijk mee *oudewijvensmiley*
Ik vond het wel een goed idee om, zoals hierboven al ergens geopperd, meerdere tijdstippen af te spreken wanneer je je er beiden op concentreert maar dat er maar op een tijdstip ook daadwerkelijk iets gedaan wordt. Eventueel kan dat tijdstip door de 'zender' aan iemand anders verteld worden zodat er wel controle is.
En dan naderhand kijken of het tijdstip van zenden ook overeen komt met de ervaringen van de 'ontvanger'.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:26:55 #203
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58717508
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 17:03 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom ?
You have a lot to learn kiddo, one day you (might) understand.
pi_58723359
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 17:03 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Waarom ?
Zie het als een placebo-pil. Die kan ook alleen maar werken omdat je erin gelooft.
Anderzijds denk ik dat dit experiment weinig nut heeft. Jouw wantrouwen is groter dan jouw nieuwsgierigheid en je hebt daarin gelijk, aangezien je hier niemand écht goed kent.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:25:39 #205
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_58727689
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vond het wel een goed idee om, zoals hierboven al ergens geopperd, meerdere tijdstippen af te spreken wanneer je je er beiden op concentreert maar dat er maar op een tijdstip ook daadwerkelijk iets gedaan wordt. Eventueel kan dat tijdstip door de 'zender' aan iemand anders verteld worden zodat er wel controle is.
En dan naderhand kijken of het tijdstip van zenden ook overeen komt met de ervaringen van de 'ontvanger'.
Zet een van jullie maar een test op om de discussie te voorkomen dat het niet te controleren valt. Ik heb wel een aantal dingen waar je rekening moet houden: ik ben pas rond 18.00 thuis van mijn werk dus overdag op werkdagen is niet echt een optie. Voor de rest heb ik wel genoeg tijd in de avond en in het weekend. Ten tweede niemand hoeft zich te concentreren om te ontvangen zolang je maar niet iets belangrijks aan het doen bent, bijvoorbeeld auto rijden of dat je in het ziekenhuis ligt (maar dat lijkt mij sterk). Ik heb wel de voor en achternaam nodig en een pasfoto van de proefkonijn nodig (vandaar de communicatie via PM). En het lijkt mij leuk dat de testkonijnen onderling aan elkaar doorgeven wat er eventueel aan je mankeert. Bijvoorbeeld testkonijn 1 heeft last van zijn knie ivm een blessure. Ik kan iemand hele lichaam behandelen of per gedeelte van een lichaam behandelen. De energie wordt sterker als ik een knie behandel waar iemand een blessure heeft. Als ik dit zou merken dan schrijf ik die dingen op en vergelijken we dit later met de testpersonen. Lijkt mij wel een leuk idee. Of en hoe jullie dit willen communiceren moeten jullie zelf bedenken. Dus ik hoor het plan wel.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_58732867
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:41 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit gezegd dat dit topic geen kans mag/mocht krijgen.
Maar ik kijk ook naar meerdere factoren die ik niet allemaal genoemd heb en vandaar mijn scepsisme.

Wat dacht je van bijvoorbeeld tijd?
Op mijn forum heb ik een Oefen Corner waar mensen mogen proberen om met een dier te spreken aan de hand van wat vragen en foto's.
Dit waren individuele cases en niet eens met de opzet zoals hier waarbij iets getest gaat worden en herhaalt en noem maar op.
Uiteindelijk komen gaan de leden die het tot zich nemen.
Waarom? Tijd!

Een andere factor is dat de mensen met hun kunde hier misschien niet zo'n zin in hebben omdat ze niks te bewijzen hebben of zichzelf op deze manier in de spotlight willen gaan zetten.
Ik snap ook wel dat dit een stuk minder serieus en streng is als bijvoorbeeld de Skeptic Corner zoals al door de TS werd gezegd, maar toch.
Zelf zou ik *misschien* voor de grap een consult willen doen met iemands huisdier, maar daar houd het ook bij op.
Een hele trial run (met verschillende dieren of steeds hetzelfde of wat dan ook) zit er niet in.
(Zie factor: tijd.)

Nu weet ik dat Erodome in het Skeptic Corner iets had toegezegd om iets te gaan demonstreren en ze zou hiervoor het nodige gaan voorbereiden.
Helaas hebben wij daar niks meer van gehoord omtrent de status.
Nu hoop ik dat zij die topic ook leest en misschien kan vertellen of ze er nog mee door gaat of het plan toch afblaast.
Zo wel, dan hebben we sowieso alvast een persoon die haar kunde kan laten zien voor in dit topic!
Wat zijn je mogelijkheden binnen communicatie met dieren dan? Ik ben zo'n rationalist die iets wilt zien voor hij het gelooft (die er wel voor openstaat hoor ) met heel veel geld. En ik zie niet in hoe je het niet zou willen doen als ik niet heel veel geld zou kunnen geven.

Maar eerst, wat is je "gave"?
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  zaterdag 17 mei 2008 @ 21:29:23 #207
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_58733024
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:25 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Zet een van jullie maar een test op om de discussie te voorkomen dat het niet te controleren valt. Ik heb wel een aantal dingen waar je rekening moet houden: ik ben pas rond 18.00 thuis van mijn werk dus overdag op werkdagen is niet echt een optie. Voor de rest heb ik wel genoeg tijd in de avond en in het weekend. Ten tweede niemand hoeft zich te concentreren om te ontvangen zolang je maar niet iets belangrijks aan het doen bent, bijvoorbeeld auto rijden of dat je in het ziekenhuis ligt (maar dat lijkt mij sterk). Ik heb wel de voor en achternaam nodig en een pasfoto van de proefkonijn nodig (vandaar de communicatie via PM). En het lijkt mij leuk dat de testkonijnen onderling aan elkaar doorgeven wat er eventueel aan je mankeert. Bijvoorbeeld testkonijn 1 heeft last van zijn knie ivm een blessure. Ik kan iemand hele lichaam behandelen of per gedeelte van een lichaam behandelen. De energie wordt sterker als ik een knie behandel waar iemand een blessure heeft. Als ik dit zou merken dan schrijf ik die dingen op en vergelijken we dit later met de testpersonen. Lijkt mij wel een leuk idee. Of en hoe jullie dit willen communiceren moeten jullie zelf bedenken. Dus ik hoor het plan wel.
Goed idee! Misschien is 's avonds sowieso de beste optie, denk dat de meesten van ons een baan hebben, of misschien op school zitten overdag. Denk dat ik zelf ook maar de gok waag, lijkt me best interessant. Dus Sir_Tachyon, ik stuur je vanavond nog een foto, en m''n naam. Hoop dat mensen hier nog ff laten weten wie er nu precies meedoet, zodat wij dan onderling contact kunnen hebben via pm over de klachten enz. zonder dat Sir_Tachyon hiervan op de hoogte is. ( moet alleen nog ff uitvogelen hoe die pm werkt )
Haal eruit wat erin zit!
  zondag 18 mei 2008 @ 01:52:24 #208
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_58737158
Tokse, ik heb je naam en foto ontvangen. Wie gaat dit verder leiden? Wie bepaalt hoeveel testpersonen er over welke tijd eventueel behandeld kunnen worden?
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  zondag 18 mei 2008 @ 02:08:22 #209
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58737274
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:38 schreef Loppe het volgende:

[..]

Zie het als een placebo-pil. Die kan ook alleen maar werken omdat je erin gelooft.
Precies, dus wie zegt dat als ik er in geloof het geen placebo-effect is omdat ik erin geloof ?
Dat het alleen maar werkt als je erin gelooft zou je toch aan het denken moeten zetten lijkt me.
quote:
Anderzijds denk ik dat dit experiment weinig nut heeft. Jouw wantrouwen is groter dan jouw nieuwsgierigheid en je hebt daarin gelijk, aangezien je hier niemand écht goed kent.
Ik probeer alleen maar een test voor elkaar te krijgen waarin mensen niet weg kunnen komen met de dooddoener "het werkt nu niet hoor, maar normaal wel !".
zzz
pi_58740689
quote:
Op zondag 18 mei 2008 01:52 schreef sir_Tachyon het volgende:
Tokse, ik heb je naam en foto ontvangen. Wie gaat dit verder leiden? Wie bepaalt hoeveel testpersonen er over welke tijd eventueel behandeld kunnen worden?
Het lijkt me sowieso handig om hier duidelijk af te spreken hoe het experiment gedaan wordt en wat wel of niet als succes aangemerkt kan worden. Ik ben niet zo thuis in reiki dus het lijkt me handig als jij hier een voorstel voor doet.

Ik moet overigens nog even op zoek naar een foto van mezelf maar dan krijg je van mij ook een PM.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:30:25 #211
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58740775
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:21 schreef Syheriat het volgende:
Maar eerst, wat is je "gave"?
Wees eens specifieker.
Als je de exacte definitie bedoeld of hoe dit in zijn werking gaat, moet je het Quantum topic maar even lezen.
Ik blijf tikken anders!
pi_58742000
quote:
Op zondag 18 mei 2008 02:08 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Precies, dus wie zegt dat als ik er in geloof het geen placebo-effect is omdat ik erin geloof ?
Dat het alleen maar werkt als je erin gelooft zou je toch aan het denken moeten zetten lijkt me.
[..]

Ik probeer alleen maar een test voor elkaar te krijgen waarin mensen niet weg kunnen komen met de dooddoener "het werkt nu niet hoor, maar normaal wel !".
Versta je het placebo-effect? Dit zegt dat dezelfde stoffen in je hersenen worden losgelaten alsof je een werkzaam variant van de pil genomen hebt. Dus het maakt niet uit of je nu de chemische variant ingenomen hebt of een suikertabletje. Ik hoop dat je het begrip van geloven nu wat beter snapt.
pi_58742317
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:57 schreef Loppe het volgende:

[..]

Versta je het placebo-effect? Dit zegt dat dezelfde stoffen in je hersenen worden losgelaten alsof je een werkzaam variant van de pil genomen hebt. Dus het maakt niet uit of je nu de chemische variant ingenomen hebt of een suikertabletje. Ik hoop dat je het begrip van geloven nu wat beter snapt.
Nee, bij het placebo effect komen er geen werkzame stoffen vrij - het is een puur psychologisch iets; je gelooft dat het werkt.
  zondag 18 mei 2008 @ 16:02:37 #214
31101 _Led_
pi_58744147
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:57 schreef Loppe het volgende:

[..]

Het placebo-effect houdt in dat door optimistisch geloof het zelfgenezend vermogen wordt verhoogd.
Kortom, je voelt je beter omdat je je beter wilt voelen, en omdat je verwacht dat je je beter zult voelen.
(Lees dit nog maar eens na anders : http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_%28middel%29, misschien dat je het begrip "placebo" dan wat beter begrijpt !)

Precies wat ik dus zeg met Reiki - wie zegt dat je je niet gewoon beter voelt omdat je het wilt ?
Als die Reiki alleen maar werkt als je erin gelooft lijkt het dus meer op een placebo-effect dan dat de Reiki zelf echt werkt.
Je zou de Reiki dus kunnen vervangen door het insmeren van je lichaam met aardbeienjam, en als je daar net zo in zou geloven als in die Reiki-behandeling zou het dus ook helpen.
Maar dat wil niet zeggen dat aardbeienenjam dus een geneesmiddel is, of werkzaam is - het is niet de aardbeienjam die werkt, het zijn je hersenen.
zzz
pi_58745248
quote:
Maar dat wil niet zeggen dat aardbeienenjam dus een geneesmiddel is, of werkzaam is - het is niet de aardbeienjam die werkt, het zijn je hersenen.
Ja, het zijn je hersenen. Wat kan ik daar nog meer op zeggen?

En pijn die zomaar in het niets verdwijnt zonder dat er iets gebeurt in je hersenen? Kom nou, dit is helemaal te gek voor woorden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Loppe op 18-05-2008 17:02:26 ]
  zondag 18 mei 2008 @ 18:46:04 #216
31101 _Led_
pi_58747543
quote:
Op zondag 18 mei 2008 16:49 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ja, het zijn je hersenen waarin iets gebeurt zonder invloed van buitenaf.
Maar we hadden het hier over Reiki, waarbij men beweert dat iemand anders mij kan instralen,
maar ik moet er voor open staan.
Als iemand anders mij kan instralen, waarom dan alleen als ik erin geloof ?
Het idee dat ik erin moet geloven wijst er dan toch juist op dat het een placebo-effect is, en niet de Reiki zelf die werkzaam is ?
quote:
En pijn die zomaar in het niets verdwijnt zonder dat er iets gebeurt in je hersenen? Kom nou, dit is helemaal te gek voor woorden.
Uhm, niet zonder dat er iets gebeurt hoor.
Dat er iets gebeurt in je hersenen is de essentie van het placebo-effect, ik denk dat je je misschien toch wat meer moet verdiepen daarin.

Maar nog mooier - je vind dat te gek voor woorden, maar mensen die beweren over superheldenkrachten te beschikken vind je geloofwaardig ?
zzz
pi_58748591
quote:
Dat er iets gebeurt in je hersenen is de essentie van het placebo-effect, ik denk dat je je misschien toch wat meer moet verdiepen daarin.
ik weet genoeg over dit onderwerp, indien je het tegendeel beweert mag je me steeds meer uitleg over geven, en ja ik heb reeds jouw wiki-link gevolgd
quote:
Maar nog mooier - je vind dat te gek voor woorden, maar mensen die beweren over superheldenkrachten te beschikken vind je geloofwaardig ?
ik vind het geloofwaardig omdat ik weet dat het juist niet om superheldenkrachten gaat

[ Bericht 10% gewijzigd door Loppe op 18-05-2008 20:10:29 ]
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:19:53 #218
37769 erodome
Zweefteef
pi_58777480
quote:
Op zondag 18 mei 2008 02:08 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

[..]

Het is niet waar dat je er open voor moet staan, het komt wel door meestal, alleen als er echte tegenstand is, iemand echt schrap zet om niets te voelen dan kan je een omgekeerd placebo-effect krijgen, elk iets dat gevoeld wordt wordt onmiddelijk weggezet en tegengehouden.

Dat heb ik maar 1 keer meegemaakt in de tijd dat ik intensief reiki gaf, dat was dan ook vrij bewust aan de kant van de behandelde, die echt zo lag van ik ga niets voelen, ik ga niets voelen.
Zelfs die kon niet aan een lichte ontspanning ontsnapen, maar dat kon makkelijk aan toeval toegeschreven worden.

Verder heb ik hele skeptische mensen onder mijn handen gehad, nog nooit iemand gehad die niets voelde, wel altijd met uitleg dat er geen wonderen plaats zouden gaan vinden.
Bij gezonde mensen blijft het meestal bij een vrij diepe ontspanning, bij mensen met pijnklachten verlicht het eigenlijk altijd in de pijn, soms heel tijdelijk, alleen tijdens de behandeling, vaker wat langer(ligt ook aan het behandelschema, 1 keer geeft een heel ander effect dan een serie behandelingen).

Waar het ook fout kan gaan is als de behandelde gewoon actief blijft, bv aan het aut rijden is als je op afstand gaat behandelen, dan komt het dan vaak niet door, pas later komt het dan door, net alsof er wordt gewacht tot die ontspanning ook echt kan plaatsvinden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:28:05 #219
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58777654
quote:
Op zondag 18 mei 2008 16:49 schreef Loppe het volgende:

[..]

Productie van stress-hormonen wordt onbewust door de hersenen geregeld. Stress-hormonen zorgen in je lichaam voor amplificatie van kwaaltjes en klachten. Sommige kwaaltjes maken zichzelf op die manier erger doordat ze in het persoon zelf stress veroorzaken. Door dat te reduceren kan het genezingsproces beter vat krijgen op het probleem.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:33:02 #220
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_58877180
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso handig om hier duidelijk af te spreken hoe het experiment gedaan wordt en wat wel of niet als succes aangemerkt kan worden. Ik ben niet zo thuis in reiki dus het lijkt me handig als jij hier een voorstel voor doet.

Ik moet overigens nog even op zoek naar een foto van mezelf maar dan krijg je van mij ook een PM.
Ik heb er ook geen verstand van, dus misschien wil Sir Tachyon het leiden, of iemand die weet hoeveel personen iemand ongeveer in een bepaalde tijd kan behandelen?
Haal eruit wat erin zit!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:04:16 #221
31101 _Led_
pi_58944840
Weer eens een PM'etje naar Erodome gestuurd ivm de remote-viewing test.
Laten we hopen dat ze wat meer tijd heeft tegenwoordig !
zzz
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:28:46 #222
31101 _Led_
pi_59012552
Helaas nog geen reactie
zzz
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:32:30 #223
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59012630
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:28 schreef L.Denninger het volgende:
Helaas nog geen reactie
All good things come to those who...
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:23:25 #224
31101 _Led_
pi_59013749
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 14:32 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

All good things come to those who...
Dan heb ik nog heel wat good things in het vooruitzicht denk ik
zzz
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:10:54 #225
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_59018236

[ Bericht 100% gewijzigd door Spellmeista op 30-05-2008 19:18:58 ]
  maandag 2 juni 2008 @ 09:54:55 #226
37769 erodome
Zweefteef
pi_59063058
Ok, update....

Na wat beroering de afgelopen tijd had ik even tijd om de testen.
De eerste test is op niets uitgelopen, niet eens wat vaags, gewoon niets, dat had ik nog niet meegemaakt...

Ik ga volgende week denk ik nog een test doen, komt daar ook niets uit dan stop ik het, dan is deze test gefaald, gebeurt er dan wel wat dan ga ik door naar de echte test.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 2 juni 2008 @ 10:03:25 #227
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_59063190
quote:
Op maandag 2 juni 2008 09:54 schreef erodome het volgende:
Ok, update....

Na wat beroering de afgelopen tijd had ik even tijd om de testen.
De eerste test is op niets uitgelopen, niet eens wat vaags, gewoon niets, dat had ik nog niet meegemaakt...

Ik ga volgende week denk ik nog een test doen, komt daar ook niets uit dan stop ik het, dan is deze test gefaald, gebeurt er dan wel wat dan ga ik door naar de echte test.
Je haakt wel snel af.
Dit topic loopt al maandan en na 1 foute test praat je al direct over stoppen.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 2 juni 2008 @ 10:05:56 #228
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59063223

[ Bericht 100% gewijzigd door maedel op 02-06-2008 12:01:51 ]
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  maandag 2 juni 2008 @ 10:50:06 #229
37769 erodome
Zweefteef
pi_59064234
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:03 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je haakt wel snel af.
Dit topic loopt al maandan en na 1 foute test praat je al direct over stoppen.
Tja, als het niet werkt dan kan ik wel tot in de eeuwigheid doorgaan met redenen waarom het nu niet werkt en anders wel zou werken, maar er moet ergens een grens gezet worden, zeker als je ziet hoe lang het al loopt.

Als er niets uit de volgende test komt mag ik gewoon aannemen dat het niet werkt in deze, kan ik lang en kort over zijn, maar verder komt ik dan toch niet, zwart is zwart, kan ik verder erg weinig mee

Ik heb dit nog niet meegemaakt, bij de testen in de omgeving heb ik altijd wel wat gezien zodra ik het een beetje onder de knie begon te krijgen, in het begin was dat erg vaag allemaal, later met meer details.
Hier dus niets, alleen de binnenkant van mijn ogen, daar kan ik verder dus niets mee aanvangen, ghet is niet dat ik zeg ik moet een beetje tweaken, er is gewoon niets om te tweaken.

Dus gewoon nog een test, volgende week, als dat hetzelfde resultaat geeft dan mag deze test als gefaald betiteld worden.
Ik ga echt wel verder met stoeien in deze zelf, niet bij denninger dan, maar gewoon zelf, wie weet wat ik over een jaar ofzo zeg, maar dat doet er niet toe voor deze test.
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:30:58 #230
31101 _Led_
pi_60313818
Schop !

Zijn er nog mensen die iets bijzonders kunnen die niet bang zijn om het een keer te proberen / te demonstreren ?
We kunnen er een gezellige boel van maken met toastjes & wijn !
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:43:34 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60314022
quote:
Op zondag 18 mei 2008 16:02 schreef L.Denninger het volgende:

Precies wat ik dus zeg met Reiki - wie zegt dat je je niet gewoon beter voelt omdat je het wilt ?
Als die Reiki alleen maar werkt als je erin gelooft lijkt het dus meer op een placebo-effect dan dat de Reiki zelf echt werkt.
Je zou de Reiki dus kunnen vervangen door het insmeren van je lichaam met aardbeienjam, en als je daar net zo in zou geloven als in die Reiki-behandeling zou het dus ook helpen.
Je spreekt weer eens niet gehinderd door enige vorm van kennis

Reiki heb ik afgelopen nacht nog gebruikt bij 1 van mn dochters die een ooronsteking had.. Reiki energie kan gebruikt worden bij ontstekingen maar je dient er wel voorzichtig mee te zijn daar de ontsteking versneld word.

In dit geval was mijn dochtertje de hele avond aan het huilen, ondanks de paracetamol supp die we gegeven hadden kon zij niet in slaap komen van de pijn.
Toen we naar bed gingen hebben we haar nog even meegenomen naar onze kamer, verschoond, getroost etc. Ik besloot haar wat reiki te geven zodat ze kalmer zou worden, ik voelde dat ze het ditmaal ook accepteerde dus het mocht. Toen ik mijn hand boven haar hoofdje hield viel ze bijna in slaap.. ik bewoog mijn hand tot boven haar oortje en ineens begon ze te brullen! We hebben haar getroost, ze werd weer kalm.. in bedje gelegd, we hebben haar de hele nacht niet meer gehoord. Vanmorgen bleek dat de ontsteking gesprongen was en hebben we haar oortje schoongemaakt.

Dit is slechts 1 voorbeeld voor mij (naast het gevoel wat ik krijg bij reiki) dat het wel degelijk een kracht is die werkt.
The truth was in here.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:04:27 #232
31101 _Led_
pi_60314384
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je spreekt weer eens niet gehinderd door enige vorm van kennis

Reiki heb ik afgelopen nacht nog gebruikt bij 1 van mn dochters die een ooronsteking had.. Reiki energie kan gebruikt worden bij ontstekingen maar je dient er wel voorzichtig mee te zijn daar de ontsteking versneld word.

In dit geval was mijn dochtertje de hele avond aan het huilen, ondanks de paracetamol supp die we gegeven hadden kon zij niet in slaap komen van de pijn.
Toen we naar bed gingen hebben we haar nog even meegenomen naar onze kamer, verschoond, getroost etc. Ik besloot haar wat reiki te geven zodat ze kalmer zou worden, ik voelde dat ze het ditmaal ook accepteerde dus het mocht. Toen ik mijn hand boven haar hoofdje hield viel ze bijna in slaap.. ik bewoog mijn hand tot boven haar oortje en ineens begon ze te brullen! We hebben haar getroost, ze werd weer kalm.. in bedje gelegd, we hebben haar de hele nacht niet meer gehoord. Vanmorgen bleek dat de ontsteking gesprongen was en hebben we haar oortje schoongemaakt.

Dit is slechts 1 voorbeeld voor mij (naast het gevoel wat ik krijg bij reiki) dat het wel degelijk een kracht is die werkt.
Ik lees hier helemaal niks dat aantoont dat Reiki werkt en dat dit geen geval van placebo (voor de pijnbestrijding) zou kunnen zijn - nog afgezien van dat ze dus ook al paracetamol gehad had, wat even duurt om te gaan werken.
En hoe je aantoont dat het anders niet de volgende dag over geweest zou zijn vat ik ook niet helemaal.

Als je nou wilt meepraten en het over kennis wilt hebben, zorg dan wel dat je wat nuttigs bij te dragen hebt en laat anders het Test-topic svp met rust en ga ergens anders een discussie beginnen op basis van je persoonlijke subjectieve ervaringen...

Bij voorbaat dank.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 24-07-2008 10:14:47 ]
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:03:36 #233
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60315589
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:30 schreef L.Denninger het volgende:
Schop !

Zijn er nog mensen die iets bijzonders kunnen die niet bang zijn om het een keer te proberen / te demonstreren ?
Ja, dit is dan die zogenaamde hartelijke houding?
Dus, degenen die "wat kunnen" vinden zichzelf "bijzonder" (worden ze later op afgerekend door jou waarschijnlijk) en als ze niet willen testen "zijn ze bang"?
Ik denk wel dat dit mensen over de streep trekt.

Sorry hoor, maar het sarcasme druipt er van af. Dit gaat nooit werken.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:06:50 #234
31101 _Led_
pi_60315660
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:03 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, dit is dan die zogenaamde hartelijke houding?
Dus, degenen die "wat kunnen" vinden zichzelf "bijzonder" (worden ze later op afgerekend door jou waarschijnlijk) en als ze niet willen testen "zijn ze bang"?
Ik denk wel dat dit mensen over de streep trekt.

Sorry hoor, maar het sarcasme druipt er van af. Dit gaat nooit werken.
Bedankt voor je bijzondere bijdrage aan dit topic !

Zal ik het dan zo schrijven ?
"Zijn er hier mensen die doodnormale dingen doen mits het ze uitkomt en die ze eigenlijk niets interesseren en die de rest van de mensen eigenlijk ook allemaal kan ?"

[ Bericht 15% gewijzigd door _Led_ op 24-07-2008 11:16:43 ]
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:16:08 #235
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60315842
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:30 schreef L.Denninger het volgende:
Schop !

Toastjes en wijn?
Je bedoelt dus een real life meet waarbij het een en ander gedemonstreerd word ter plekke?
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:19:36 #236
31101 _Led_
pi_60315909
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:16 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Toastjes en wijn?
Je bedoelt dus een real life meet waarbij het een en ander gedemonstreerd word ter plekke?
Tuurlijk !
Als iemand een pen kan laten zweven, of objecten kan bewegen dmv telekinese wil ik erbij zijn !
Als 2 mensen in aparte kamers kunnen zitten en de 1 kan vertellen naar welke speelkaart de andere op dat ogenblik kijkt, cool !
Als iemand die mij voor de rest nooit eerder gezien heeft opeens heel veel bijzondere details kan vertellen die hij/zij doorkrijgt van mijn overleden opa/oma, vet !
Ik ben niet sceptisch omdat ik niet wil dat het werkt, ik ben sceptisch omdat ik nog nooit een reden heb gezien om aan te nemen dat het werkt.
Dat betekent dat ik er wel volledig voor open sta om m'n mening te veranderen zodra ik die reden wel zie!
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:23:05 #237
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60315971
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:04 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Bij voorbaat dank.
Het spijt me dat het niet in een vooropgestelde gecontroleerde ruimte plaats vond.
The truth was in here.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:26:00 #238
31101 _Led_
pi_60316033
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het spijt me dat het niet in een vooropgestelde gecontroleerde ruimte plaats vond.
Daarom zie ik de relevantie voor dit topic niet.
Roepen dat ik er zo weinig van begriijp omdat jij een compleet subjectieve ervaring hebt gehad gisteren heeft weinig nut hier - net zo min als roepen "nou het kan gisteren toch niet echt zijn geweest want er heeft nog niemand in dit topic bezezen dat het kan".
En afgezien daarvan was je gewoon niet erg aardig
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:36:59 #239
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60316233
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:26 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Daarom zie ik de relevantie voor dit topic niet.
Roepen dat ik er zo weinig van begriijp omdat jij een compleet subjectieve ervaring hebt gehad gisteren heeft weinig nut hier - net zo min als roepen "nou het kan gisteren toch niet echt zijn geweest want er heeft nog niemand in dit topic bezezen dat het kan".
En afgezien daarvan was je gewoon niet erg aardig
Je hebt gelijk, ik reageerde niet in de geest van dit topic, maar ik kon mijzelf niet helpen toen ik jouw verkondigde 'waarheid' las.

Mijn voorbeeld is dan ook niet als bewijs aan te dragen voor deze communitie en zal aldus van tafel geveegd mogen worden.

Ik voel overigs persoonlijk ook niets voor meedoen aan dit soort kermis praktijken, en zal mij geenszins kandidaat stellen aan een of meerdere opgestelde proeven. Dit natuurlijk terzijde en ter uwer informatie.
The truth was in here.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:40:31 #240
31101 _Led_
pi_60316290
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik reageerde niet in de geest van dit topic, maar ik kon mijzelf niet helpen toen ik jouw verkondigde 'waarheid' las.
Mijn 'waarheid' ?
Ik zei alleen maar dat als Reiki alleen zou werken als je erin zou geloven (zoals iemand beweerde in dit topic, terwijl andere mensen weer beweren van niet) het moeilijk zou zijn om dat niet als placebo-effect te zien.
Ik denk dat je er weer iets te fanatiek in dook, ik raad je aan om de posts er omheen ook nog even te lezen

(Bijvoorbeeld mijn laatste opmerking in deze post )

Maar enniewee, whatevah, laten we weer gezellig een kopje koffie doen en verder gaan met het test topic

[ Bericht 8% gewijzigd door _Led_ op 24-07-2008 11:47:55 ]
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:53:52 #241
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60316544
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:40 schreef L.Denninger het volgende:

(Bijvoorbeeld mijn laatste opmerking in deze post )
Ja, misschien begrijp ik hem verkeerd hoor.. en geenszins fanatisme persoonlijk bedoeld overigens! Maar een kind van anderhalf heeft natuurlijk geen weet van reiki of placebo effecten, dat mogen we wel vooropstellen neem ik aan. Maar dat een paracetamol niet werkt na 3 uur is wel apart, althans, de pijnstiller zal zijn werk wel doen maar de pijn is toch heftiger dan het kind kan verdragen. Maar dat na puur een reiki behandeling en wat troost de rust inkwam bij haar en daarvoor duidelijk het gillen hoorbaar werd bij wat waarschijnlijk het knappen van de onsteking was toen de hand boven haar oor werd gehouden, zou op zn minst frapant genoemd kunnen worden. Maar goed, zoals ik al zei.. er is geen opname van, voorhetzelfde geldt verzin ik het uit mijn duim en is het daarom geen bewijs voor iemand anders.

Ik heb anders nog wel een leuk voorbeeld wat ik meemaakte, ook daar kan ik verder geen bewijs voor leveren.
The truth was in here.
pi_60316621
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja, misschien begrijp ik hem verkeerd hoor.. en geenszins fanatisme persoonlijk bedoeld overigens! Maar een kind van anderhalf heeft natuurlijk geen weet van reiki of placebo effecten, dat mogen we wel vooropstellen neem ik aan.
Placebo's werken ook bij kinderen van die leeftijd hoor.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:58:06 #243
31101 _Led_
pi_60316623
Dit is geen "Vertel hier je subjectieve succesverhalen !" topic,
het gaat er hier juist om om mensen te vinden die het niet erg vinden om samen met de zgn. "verstokte Fok!-skeptici" eens wat te doen om te kijken of ze ze kunnen overtuigen
Juist omdat "nou ik heb wel eens meegemaakt dat..." niet zo veel zegt.

Er zijn hier in TRU in de loop der tijd zo veel mensen geweest die 100% zeker wisten dat ze zelf zoiets konden (telepathie, telekinese, remote-viewing, antwoorden krijgen door pendelen etc.) dat er toch wel eens ooit iemand moet komen die het niet erg vind om het eens te demonstreren (mits goed gevuld met toastjes, wijn en een gezellige sfeer ).
En als je dan zo'n 'verstokte Fok!-skepticus' om krijgt, of uberhaupt al aan het twijfelen - mja, dan heb je natuurlijk genoeg materiaal voor leuke TRU-discussies (en een skepticus die stof moet bijten, ook niet onplezierig ).

Tot nu toe zijn pendelen en remote-viewing jammerlijk mislukt, maar we houden hoop voor de toekomst.
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:11:41 #244
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60316874
Met pendelen zouden leuke resultaten geboekt kunnen worden, nee dat kan ik zelf ook niet zo goed. Het zou alleraardigst zijn als er hier een paragnost een kleine reading zou willen geven aan een scepticus.
Andere dingen via een forum is wellicht wat lastig?
The truth was in here.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:13:57 #245
31101 _Led_
pi_60316915
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:11 schreef Bastard het volgende:
Met pendelen zouden leuke resultaten geboekt kunnen worden, nee dat kan ik zelf ook niet zo goed. Het zou alleraardigst zijn als er hier een paragnost een kleine reading zou willen geven aan een scepticus.
Andere dingen via een forum is wellicht wat lastig?
Maar dat zei ik al eerder, het hoeft dus niet (liever niet zelfs) via het forum.
We kunnen er best voor afspreken.
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:54:21 #246
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60317690
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:06 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijzondere bijdrage aan dit topic !

Zal ik het dan zo schrijven ?
"Zijn er hier mensen die doodnormale dingen doen mits het ze uitkomt en die ze eigenlijk niets interesseren en die de rest van de mensen eigenlijk ook allemaal kan ?"

Ook déze reactie getuigt niet van een welwillende houding.
Alles in jou is er op gebrand de test te laten mislukken. Je kunt mij echt niet meer overtuigen van een wetenschappelijke houding jouwerzijds, of zelfs maar enige interesse van jouw kant.
En dat heb ik echt wel ooit gedacht, dat je oprecht geïnteresseerd was.
Dus, óf je wilt graag mensen voor gek zetten, of je communiceert kut.
Kies maar.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:57:42 #247
31101 _Led_
pi_60317745
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:54 schreef maedel het volgende:

[..]

Ook déze reactie getuigt niet van een welwillende houding.
Alles in jou is er op gebrand de test te laten mislukken. Je kunt mij echt niet meer overtuigen van een wetenschappelijke houding jouwerzijds, of zelfs maar enige interesse van jouw kant.
En dat heb ik echt wel ooit gedacht, dat je oprecht geïnteresseerd was.
Dus, óf je wilt graag mensen voor gek zetten, of je communiceert kut.
Kies maar.
Sorry Maedel, maar echt, als je hier alleen bent om de boel te verzieken - zou je dan gewoon ff ergens anders willen gaan rondhangen ? Ik kan hier echt niks mee, het maakt niet uit wat ik zeg of doe, jij komt in elk topic wel weer even langs om te laten blijken dat je me niet mag.
Prima, het staat genoteerd, wil je nou ergens anders negatief gaan doen svp ?
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:53:37 #248
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60319542
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:57 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Sorry Maedel, maar echt, als je hier alleen bent om de boel te verzieken - zou je dan gewoon ff ergens anders willen gaan rondhangen ? Ik kan hier echt niks mee, het maakt niet uit wat ik zeg of doe, jij komt in elk topic wel weer even langs om te laten blijken dat je me niet mag.
Prima, het staat genoteerd, wil je nou ergens anders negatief gaan doen svp ?
Ik ben niet de enige die zegt dat je niet zo'n sfeer kweekt waarin een goede test kan plaats vinden hoor. Ik ben alleen de enige van wie je het blijkbaar niet kan hebben.
Sjezus wat laat jij je tegenwoordig snel op de kast jagen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:57:36 #249
31101 _Led_
pi_60319720
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:53 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige die zegt dat je niet zo'n sfeer kweekt waarin een goede test kan plaats vinden hoor. Ik ben alleen de enige van wie je het blijkbaar niet kan hebben.
Sjezus wat laat jij je tegenwoordig snel op de kast jagen.
Ik zit niet op de kast hoor, ik vind het alleen vervelend dat je het topic verziekt.
Het is al moeilijk genoeg om iemand te vinden die niet alleen wil roepen, maar ook wil demonstreren.
zzz
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:02:53 #250
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60319887
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:57 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik zit niet op de kast hoor, ik vind het alleen vervelend dat je het topic verziekt.
zegt de user die zo ongeveer elke TRUtopic komt terroriseren...
quote:
Het is al moeilijk genoeg om iemand te vinden die niet alleen wil roepen, maar ook wil demonstreren.
Nee, ze willen het niet aan jou demonstreren.
En dat vat jij op als angst.

Zoals ik al eens eerder gezegd heb, ik heb ghost caught on tape, maar ik laat het niet aan je zien omdat ik bang ben dat jij wel weer een manier weet om het belachelijk te maken. En daar heb ik geen zin in. De mensen die het filmpje gemaakt hebben zijn me daarvoor veel te dierbaar.
Je voorgeschiedenis in dit subforum spreekt niet voor je.
Jouw gejen en gesar heeft mij al veel energie gekost (helaas), dus dan is het erg moeilijk om nog iets positiefs richting jou te doen.
Iemand die denkt dat het knop aan/knop uit is, als een machientje, die overtuig je niet. En ik vrees dat jij zo denkt. Dat bleek gisteren/vandaag wel uit je reactie op het reiki-verhaal van Bastard.

Daarom zeg ik, die test gaat nooit lukken. Want is voor jou nooit goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')