abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57266027
Er zijn op dit forum enkele mensen die beweren dingen te kunnen waarvan de wetenschap geen of weinig bewijs voor heeft dat het kan. Ik vind dat interessant en zou dat graag eens willen onderzoeken. Dit is voor deze mensen de kans om de sceptici te overtuigen van de werking van astrologie, bepaalde healing methodes, toekomst voorspellen, remote viewing en wat men ook beweert te kunnen waar veel mensen sceptisch tegen kunnen staan. Het geeft ook de kans voor sceptici om meer informatie te krijgen over hoe zoiets gaat zodat mogelijk vooroordelen erover weggenomen worden.

Ik wil benadrukken dat ik geen 'laten we alles bashen' topic van wil gaan maken. We moeten alles gewoon een eerlijke kans kunnen geven. Mijn voorstel is dan ook dat elk testje in overleg gaat tussen de testers (=iedereen die hier erover mee wil denken naar de methode die eerlijk en goed is) en de getesten zodat ze beide tevreden zijn over de testmethode en dat er geen verwarring is. Hierbij is belangrijk dat er gecommuniceerd wordt van beide kanten. Ik verwacht dat de testers duidelijk maken waarom men bepaalde aspecten in een test wil verwerken en dat de getesten duidelijk maken waarom iets mogelijk hun resultaten belemmeren. Iedereen mag natuurlijk dingen aankaarten en suggesties geven.

Hopelijk schrikt het woord 'testen' de mensen hier niet af. Het kan zijn dat mensen al snel de associatie krijgen met beoordelen en dat al snel leidt tot veroordelen. Dit is niet de bedoeling. Zie het dan ook als een kans om mensen geïnteresseerd te laten raken in jouw gave of kennis, vooroordelen weg te nemen en misschien bepaalde kennis over te dragen. Misschien ondek je zelf wel nieuwe inzichten. Voor de sceptici is het natuurlijk de kans om te kijken of hun wantrouwen gegrond is, of dat er misschien toch meer waarheid in zit. Ik roep dan ook op om mensen niet belachelijk te maken als de test niet het resultaat geeft die de geteste verwacht had.

Ik verwacht niet zoals iemand als Randi uitgebreide formulieren en eisen en bureacratie. Daar tegenover staat dan echter ook geen grote geldprijs, tenzij sceptici hier zo overtuigd zijn dat ze een klein bedragje willen doneren voor de eerste die een test met goede resultaten volbrengt. Misschien dat het wat extra motivatie geeft om te participeren. Ik verwacht gewoon dat men met overleg over de methode van testen tussen sceptici en TRU'ers en dat een test pas gedaan wordt als beide kanten het eens zijn over de methode (wordt hopelijk niet al te lastig ). Zoals ik al zei is communicatie erg belangrijk en vooral het beargumenteren waarom iets wel of niet gedaan moet worden. Ik stel voor om te concentreren op zaken die via het forum getest kunnen worden, zoals, zover ik weet, astrologie, tarotleggingen, reiki op afstand en dergelijke. Als er behoefte en interesse is aan real life test meetings kan dat natuurlijk ook.

Ook mag je deze topic gebruiken om voorspellende dromen of te typen over aankomende rampen die je aanvoelt. ("ik voel dat deze topic een ramp wordt, hurrr..." zo, die grap is al gemaakt dus hoef je niet meer te typen ) Ik heb weleens gelezen dat mensen hier bijvoorbeeld de tsunami van paar jaar terug aanvoelde ofzo. Het zou mooi zijn om zulke intuïtieve gevoelens te kunnen vastleggen voordat een ramp gebeurt. (en dus NIET 'ow, een grote aardbeving net, toevallig voelde ik dat gister aan dat dat zou gebeuren, maar had het toch maar niet gepost, maar ik voelde het echt!') Hoe specifieker, hoe fijner natuurlijk. 'Ik voel dat er morgen een grote vliegtuigcrash plaats vindt in Europa' is beter dan 'Ik voel dat er binnen nu en december iets ergs gaat gebeuren'.

Nou, hopelijk is er interesse en komt er iets interessants uit. Als je iets wilt laten testen, geef dan een beschrijving van wat je kan en dan zullen we kijken naar een goede manier om te bewijzen dat wat je doet ook echt werkt of klopt.
pi_57276617
En hoe wil je eea meten...? Ik kan je reiki op afstand sturen, maar dat is niet meetbaar.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_57276890
Nou, je kan daar best iets op verzinnen. Ik weet niet precies wat voor effecten reiki heeft, maar ik neem aan dat iemand daar merkbaar verschil voelt als het werkt toch? Als we nou bijvoorbeeld een stuk of twinting vrijwilligers hebben waarvan iedereen ook eventueel een specifiek iets mag opnoemen waar hij of zij mee kampt of waar hij verbetering in wil wat met reiki kan. (vertel gerust wat je wel en niet haalbaar acht) Van deze personen wordt er willekeurig een aantal uitgekozen. De personen zelf weten niet wie uitgekozen zijn. Dan doe jij de reiki op afstand bij de gekozen personen op tijden die jij noteert en pas aan het einde van de testperiode bekend maakt. Het liefst op verschillende dagen en tijdstippen bij de verschillende personen. We laten die originele twintig personen noteren wanneer men denkt iets te merken of als men bijvoorbeeld merkt dat hun dag beter is dan de dag ervoor of iets dergelijks. Over de periode waarbinnen dit gebeurt valt te overleggen en waar de personen op moeten letten is voornamelijk aan jou, omdat jij beter weet wat de effecten zijn dan ik. Uiteindelijk kijken we naar wie op de juiste dag of zelfs tijdstip iets merkte en ook daadwerkelijk reiki kreeg toen, wie wel merkte dat hij reiki kreeg maar op een andere dag dan dat het daadwerkelijk was, wie niks merkte maar het wel kreeg, wie niets merkte en het niet kreeg en tenslotte de mensen die wel iets merkten, maar het niet kregen. In overleg kunnen we in deze topic bepalen wanneer dit testje een succes is.
  maandag 10 maart 2008 @ 09:09:59 #4
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_57278403
En jij denkt serieus dat hier animo voor is?
Lees voor de grap de sceptic corner eens even door.
Ik denk niet dat hier mensen zitten op FOK! die hier serieus wat mee willen gaan doen.
Zelf communiceer ik met dieren met doe ik minder met Reiki.
Als er dus een Reiki test komt en dit topic gaat serieus iets worden dan lees ik op de voet mee.
Het idee is leuk.
Maar ik denk dat dit niet het forum is waar een topic als deze enig succes gaat hebben!
pi_57282632
quote:
Op maandag 10 maart 2008 09:09 schreef Darkwolf het volgende:

Het idee is leuk.
Maar ik denk dat dit niet het forum is waar een topic als deze enig succes gaat hebben!
En toch vind ik dat het een kans moet hebben.
De skecptci hebben inmiddels een eigen corner, zijn ze het met bepaalde zaken niet eens kunnen ze het daar neer zetten.
Dus de regels kunnen heel simpel zijn; in dit topic de testen, in de skeptici corner de discussies.
Zo houden we de zaak gescheiden en denk (hoop) ik dat dit topic een goede kans van slagen heeft.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_57284033
En welke critreria hanteren we dan? Het probleem is dat een waarneming op paranormaal vlak bijna altijd subjectief is, en dus niet in meetwaarden te vatten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 10 maart 2008 @ 15:17:12 #7
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57284798
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
En welke critreria hanteren we dan? Het probleem is dat een waarneming op paranormaal vlak bijna altijd subjectief is, en dus niet in meetwaarden te vatten.
Onzin.

Als iets werkt, zal er een gevolg moeten zijn. Zonder gevolg is er niks gebeurd, toch ?

Om te weten of er een gevolg is zul je het moeten kunnen vaststellen, er zal dus verschil moeten zijn tussen de staat waarin het geen gevolg heeft gehad, en de staat waarin het wel gevolg heeft gehad.
Kortom, als het ook maar enigszins nut heeft is het te meten / vast te stellen.

Om zeker te weten dat het niet een toevallige afwijking is ga je de test meerdere keren aan, en kijk je naar de verzameling uitkomsten.

Zo moeilijk is het allemaal niet, mits je maar wilt.
(en nog belangrijker, mits je ook daadwerkelijk wat kunt)
zzz
pi_57286722
quote:
Op maandag 10 maart 2008 09:09 schreef Darkwolf het volgende:
En jij denkt serieus dat hier animo voor is?
Lees voor de grap de sceptic corner eens even door.
Ik denk niet dat hier mensen zitten op FOK! die hier serieus wat mee willen gaan doen.
Zelf communiceer ik met dieren met doe ik minder met Reiki.
Als er dus een Reiki test komt en dit topic gaat serieus iets worden dan lees ik op de voet mee.
Het idee is leuk.
Nou, die twijfel heb ik dus ook wel, of de animo er wel is. Vandaar dat ik mijn openingspost ook best voorzichtig heb getypt en dat ik wil benadrukken dat het in overleg allemaal moet gebeuren. Ik denk dat er genoeg sceptici geïnteresseerd zijn in objectieve testjes waar eerlijk overlegd en gecommuniceerd wordt tussen de partijen. Voor de TRU'ers lijkt het me toch ook een kans om wat meer te laten zien van hun kennis, 'gave' of wat dan ook. Ook al is er dus twijfel om te doen, dan ben ik benieuwd naar de beweegredenen waarom men het niet wil doen en dan kan daar over gediscussieerd worden. Dan ben ik benieuwd wat voor eisen je dan stelt om iets te testen, of dat mensen bij voorbaat al iets tegen testen hebben en waarom dan.
quote:
De criteria gaan in overleg. Het hangt af van wat jij haalbaar acht en of het dus iets aantoont. Het gaat niet om 'x% meer blijheid' of 'x% meer van stofje x' of iets dergelijks. Eigenlijk is het behoorlijk weinig veeleisend. Enige wat we bijvoorbeeld met reiki zouden testen is of men verschil merkt in datgene waarvan jij denkt dat reiki verschil in maakt tussen mensen die reiki krijgen en mensen die dat niet krijgen. Dat is toch best redelijk en het minimale dat je zou verwachten? Jij mag bepalen op wat voor verschillen men moet letten en hoe sterk het werkt (bij iedereen of bij 3/4 van de mensen ongeveer of wat anders.). Ik heb in mijn vorige post een voorbeeldje gegeven van een basisopzet van een onderzoekje die we zouden kunnen doen. Vind je dat redelijk? Wat zou er veranderd aan moeten worden? Wat wil je er aan toevoegen? Wat voor eisen zou je willen?

Ook al willen mensen het niet laten testen, dan vind ik het alsnog interessant naar de beweegredenen.

Edit: Nog voor de duidelijkheid, dingen die meer subjectief van aard zijn valt inderdaad moeilijk te testen. Iets als het zien van geesten bijvoorbeeld kunnen we moeilijk testen. Maar ik ben van mening dat dingen als astrologie, reiki en telepathie en dergelijke wel degelijk goed te testen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metallinos op 10-03-2008 17:11:47 ]
  maandag 10 maart 2008 @ 17:41:12 #9
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_57287440
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
En toch vind ik dat het een kans moet hebben.
De skecptci hebben inmiddels een eigen corner, zijn ze het met bepaalde zaken niet eens kunnen ze het daar neer zetten.
Dus de regels kunnen heel simpel zijn; in dit topic de testen, in de skeptici corner de discussies.
Zo houden we de zaak gescheiden en denk (hoop) ik dat dit topic een goede kans van slagen heeft.
Ik heb ook nooit gezegd dat dit topic geen kans mag/mocht krijgen.
Maar ik kijk ook naar meerdere factoren die ik niet allemaal genoemd heb en vandaar mijn scepsisme.

Wat dacht je van bijvoorbeeld tijd?
Op mijn forum heb ik een Oefen Corner waar mensen mogen proberen om met een dier te spreken aan de hand van wat vragen en foto's.
Dit waren individuele cases en niet eens met de opzet zoals hier waarbij iets getest gaat worden en herhaalt en noem maar op.
Uiteindelijk komen gaan de leden die het tot zich nemen.
Waarom? Tijd!

Een andere factor is dat de mensen met hun kunde hier misschien niet zo'n zin in hebben omdat ze niks te bewijzen hebben of zichzelf op deze manier in de spotlight willen gaan zetten.
Ik snap ook wel dat dit een stuk minder serieus en streng is als bijvoorbeeld de Skeptic Corner zoals al door de TS werd gezegd, maar toch.
Zelf zou ik *misschien* voor de grap een consult willen doen met iemands huisdier, maar daar houd het ook bij op.
Een hele trial run (met verschillende dieren of steeds hetzelfde of wat dan ook) zit er niet in.
(Zie factor: tijd.)

Nu weet ik dat Erodome in het Skeptic Corner iets had toegezegd om iets te gaan demonstreren en ze zou hiervoor het nodige gaan voorbereiden.
Helaas hebben wij daar niks meer van gehoord omtrent de status.
Nu hoop ik dat zij die topic ook leest en misschien kan vertellen of ze er nog mee door gaat of het plan toch afblaast.
Zo wel, dan hebben we sowieso alvast een persoon die haar kunde kan laten zien voor in dit topic!
  maandag 10 maart 2008 @ 21:20:28 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_57292148
Leuk topic .

Met reiki kan je misschien denken aan een dagelijkse reiki op afstand bij iemand, waar dus afgesproken kan worden dat op elke dag om 20:00 uur (oid) een sessie van laten we zeggen, 10 minuten gegeven wordt. In die 30 dagen zal degene die reiki geeft 5 dagen geen reiki doen. Degene die de reiki ondergaat moet noteren of hij/zij op die dag wel of gene reiki heeft gehad volgens zichzelf. beide lijstjes van data worden naderhand naast elkaar gelegd en vergeleken met elkaar.

Twee potentiele problemen hierbij zijn de betrouwbaarheid van beide mensen ( ze kunnen mailcontact houden) en de tweede is dat ik persoonlijk wel zoiets heb dat een die-hard skeptic niet wil accepteren/geloven dat het zou werken (onbewust misschien) dus niets voelt.

Degene die er dus eventueel open voor staan die worden vermoedelijk onbetrouwbaar verklaard door bepaalde mensen als de uitslag in het voordeel van de werking van reiki zou wijzen.

Degene die zeker weten niet mee zou werken aan een eventueel bedrog zal bekritiseerd kunnen worden alszijnde 'close(d)minded'

Hoe lost men dat op? .

Met Tarot heb ik zelf ook wel een leuk idee trouwens.

Het gaat om de gedachte dat tarotkaarten altijd de vraag oppikt terwijl de legger het niet eens hoeft te weten.

Mocht het een vraag over geld/anderszijds materialistisch zijn dan komen de pentakelkaarten en materialistische kaarten naar voren, voor de liefde gelden andere kaarten ( zwaarden/staven ea )

Hiermee kan je dus zonder te hoeven interpreteren naar enige waarheid binnen de kaarten (te algemeen volgens velen) kijken naar wat voor een soort kaarten gelegd zijn. Gaat het dus over een baan dan veel kaarten die over geld gaan, keuzes ( wel of niet ontslag nemen etc ). Gaat het over liefde of relatie dan komen er heel andere kaarten naar voren.

Dit kan je een stuk of 5/10 keer doen met verschillende vragen die alleen de vrager kent en de legger legt alleen de kaarten neer terwijl diegen zich concentreert op de vraag.

Hoe dit te doen? Ik kan een kloon aanmaken en die op voorhand laten bannen op het forum/fotoboek/frontpage met alleen PM functionaliteit. De vrager stuurt de vraag naar die kloon en krijgt het wachtwoord voor diezelfde kloon en kan deze ook veranderen ( aangeraden ). Zodra de legging is gedaan, gefotografeerd en op het forum is gepost geeft de vrager het wachtwoord aan de legger waarne de vraag op wordt gehaald.

Voordeel is dus dat de vrager zeker kan zijn van de geheimhouding van de PM en de legger kan controleren of de vraag VOOR de legging is gestuurd door de vrager.

Anyway, nogmaals leuk .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_57308982
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:41 schreef Darkwolf het volgende:
Wat dacht je van bijvoorbeeld tijd?
Wat mij betreft mag men ruim de tijd nemen. Het maakt mij niet zoveel uit als men bijvoorbeeld maar één keer per week kan en dat het over een paar maanden verspreid wordt. Is natuurlijk wel afhankelijk van wat en hoe er getest wordt, maar dat gaat in overleg en het is de bedoeling om rekening te houden met het schema en het kunnen van degene die getest wordt.
quote:
Een andere factor is dat de mensen met hun kunde hier misschien niet zo'n zin in hebben omdat ze niks te bewijzen hebben of zichzelf op deze manier in de spotlight willen gaan zetten.
Tja, dat is natuurlijk helemaal aan de mensen zelf. Ik doe mijn best om het prettig en openminded te houden, ook al beschouw ik mezelf best sceptisch. Het lijkt mij ook een leuke manier om mensen bij iets te betrekken waar ze geen of weinig ervaring mee hebben en misschien maakt het sommige mensen minder sceptisch als er erg positieve resultaten uitkomen.

Het geeft trouwens ook juist voer voor de sceptici als er helemaal geen interesse blijkt te zijn.

Oh, en Darkwolf. Jouw 'gave' valt moeilijk online te testen, dus meer een vraag dat tot een hypothetische onderzoeksopzet kan leiden: Zou je bijvoorbeeld op basis van dierencommunicatie huisdieren kunnen linken aan het baasje, zonder dat je vooraf weet wie bij wie hoort?
quote:
Met reiki kan je misschien denken aan een dagelijkse reiki op afstand bij iemand, waar dus afgesproken kan worden dat op elke dag om 20:00 uur (oid) een sessie van laten we zeggen, 10 minuten gegeven wordt. In die 30 dagen zal degene die reiki geeft 5 dagen geen reiki doen. Degene die de reiki ondergaat moet noteren of hij/zij op die dag wel of gene reiki heeft gehad volgens zichzelf. beide lijstjes van data worden naderhand naast elkaar gelegd en vergeleken met elkaar.
Vind ik ook een prima idee. Volgens mij is het statistisch vrij onwaarschijnlijk dat je 5 van de dertig dagen zomaar goed gokt. (als iemand het even wil uitrekenen hoeveel de kans is om 5/5, 4/5, 3/5 en zo goed te hebben puur op gokken, be my guest) Ik wil zelfs erbij tegemoet komen dat men iemand mag gebruiken die ervaring heeft met reiki en dus weet hoe het voelt. Je mag desnoods van te voren nog een paar dagen reiki doen en een keer niet terwijl hij het weet zodat degene die reiki krijgt duidelijk heeft waar hij/zij op moet letten.
quote:
Twee potentiele problemen hierbij zijn de betrouwbaarheid van beide mensen ( ze kunnen mailcontact houden) en de tweede is dat ik persoonlijk wel zoiets heb dat een die-hard skeptic niet wil accepteren/geloven dat het zou werken (onbewust misschien) dus niets voelt.

Degene die er dus eventueel open voor staan die worden vermoedelijk onbetrouwbaar verklaard door bepaalde mensen als de uitslag in het voordeel van de werking van reiki zou wijzen.

Degene die zeker weten niet mee zou werken aan een eventueel bedrog zal bekritiseerd kunnen worden alszijnde 'close(d)minded'

Hoe lost men dat op? .
Is inderdaad een probleem. Tja.. Ervan proberen uitgaan dat een 'believer' geen motivatie zou hebben om te frauderen als het echt een 'believer' is? Het zou best wel triest zijn als men zoiets probeert te manipuleren. Als iemand nog goede oplossingen heeft, dan hoor ik het graag.
quote:
Met Tarot heb ik zelf ook wel een leuk idee trouwens.

Het gaat om de gedachte dat tarotkaarten altijd de vraag oppikt terwijl de legger het niet eens hoeft te weten.

Mocht het een vraag over geld/anderszijds materialistisch zijn dan komen de pentakelkaarten en materialistische kaarten naar voren, voor de liefde gelden andere kaarten ( zwaarden/staven ea )

Hiermee kan je dus zonder te hoeven interpreteren naar enige waarheid binnen de kaarten (te algemeen volgens velen) kijken naar wat voor een soort kaarten gelegd zijn. Gaat het dus over een baan dan veel kaarten die over geld gaan, keuzes ( wel of niet ontslag nemen etc ). Gaat het over liefde of relatie dan komen er heel andere kaarten naar voren.

Dit kan je een stuk of 5/10 keer doen met verschillende vragen die alleen de vrager kent en de legger legt alleen de kaarten neer terwijl diegen zich concentreert op de vraag.

Hoe dit te doen? Ik kan een kloon aanmaken en die op voorhand laten bannen op het forum/fotoboek/frontpage met alleen PM functionaliteit. De vrager stuurt de vraag naar die kloon en krijgt het wachtwoord voor diezelfde kloon en kan deze ook veranderen ( aangeraden ). Zodra de legging is gedaan, gefotografeerd en op het forum is gepost geeft de vrager het wachtwoord aan de legger waarne de vraag op wordt gehaald.
Klinkt ook prima zo op het eerste gezicht, maar het wordt misschien een beetje moeilijk om te bepalen wanneer het antwoord goed is af en toe. 'Jouw vraag ging over relaties' kan bijvoorbeeld op heel veel vragen slaan. Het kan ook leiden tot 'ja, je stelde nou wel die vraag, maar ik pikte eigenlijk op dat dit voor jou belangrijker is dus ik had het wel goed!'

Mijn idee was dat een aantal mensen een vraag stellen die de legger niet weet (kan volgens jouw systeem), dat de legger de legging doet en aan de hand van de legging vragen gaat maken die kunnen leiden tot het antwoord van de legging ("maak je je zorgen om geld, heb je pas een nieuwe relatie" enz.. en natuurlijk niet zoiets flauws als "deed ik een legging voor jou op die datum rond dat tijdstip" ). Dit doet hij/zij bij een aantal personen en maakt uiteindelijk een groot geheel van de vragenlijsten en mixt de vragen goed doorelkaar. Aan het eind, als alle leggingen gedaan zijn, vullen de vrijwilligers de totale vragenlijst in en probeert de legger erachter te komen welke legging bij welke persoon hoort aan de hand van de antwoorden op de vragenlijst.

Maargoed, als iemand zo'n test wil doen dan mag hij zelf weten wat hij prettig vindt en haalbaar acht qua test, zolang het maar wel iets kan aantonen. Je mag met je eigen testopzet komen als het je leuk lijkt om zoiets bij jezelf te testen en dan communiceren we het hier wel over of het een redelijke test is.

Commentaar, suggesties of toevoegingen op de mogelijke testopzetten die al gegeven zijn is welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metallinos op 11-03-2008 17:08:32 ]
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:18:54 #12
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_57310478
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:17 schreef L.Denninger het volgende:
Als iets werkt, zal er een gevolg moeten zijn. Zonder gevolg is er niks gebeurd, toch ?
Eensch. Ik geef alleen aan dat de meetwaarden niet in objectieve factoren zijn te vatten. Als iemand zich beter voelt na een reiki behandeling, wat is dan beter? Je kunt wel vaststellen op subjectieve gronden dat er iets is gebeurd, maar ga daar geen meetlat langs leggen.
quote:
Om te weten of er een gevolg is zul je het moeten kunnen vaststellen, er zal dus verschil moeten zijn tussen de staat waarin het geen gevolg heeft gehad, en de staat waarin het wel gevolg heeft gehad.
Kortom, als het ook maar enigszins nut heeft is het te meten / vast te stellen.
Okee, als je vast wil stellen dat er iets is veranderd. Ik maak echter op uit het stuk van TS dat hij ook wil kunnen meten hoeveel er is veranderd. En bij subjectieve veranderingen is dat lastig omdat daar geen criteria voor zijn.
quote:
Om zeker te weten dat het niet een toevallige afwijking is ga je de test meerdere keren aan, en kijk je naar de verzameling uitkomsten.
Waarbij ik nogmaals benadruk dat de resultaten verschillend in waarde kunnen zijn. Je merkt wel dat er iets verandert, maar hoeveel, dat hangt van veel factoren af. Waaronder de waarnemer.
quote:
Zo moeilijk is het allemaal niet, mits je maar wilt.
(en nog belangrijker, mits je ook daadwerkelijk wat kunt)
En laten we ook niet vergeten dat de proefpersoon ook objectief moet zijn, en zo zuiver mogelijk moet zijn in zijn waarneming.

Er zijn in het verleden (meerwekelijkse) testen gedaan met bijvoorbeeld planten die reiki kregen. De planten die reiki kregen waren kleiner, maar wel steviger
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:23:36 #13
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_57310604
Je zou op afstand een thermometer kunnen behandelen. Kijken of de temperatuur stijgt.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:26:06 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_57310664
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:02 schreef Metallinos het volgende:

Klinkt ook prima zo op het eerste gezicht, maar het wordt misschien een beetje moeilijk om te bepalen wanneer het antwoord goed is af en toe. 'Jouw vraag ging over relaties' kan bijvoorbeeld op heel veel vragen slaan. Het kan ook leiden tot 'ja, je stelde nou wel die vraag, maar ik pikte eigenlijk op dat dit voor jou belangrijker is dus ik had het wel goed!'
Het gaat ook om de SOORT kaarten ( je hebt materialistische kaarten en emotionele kaarten etc. ) niet om een eventuele verklaring aangezien die inderdaad zodanig wijd is dat wanneer je er niet in gelooft je er makkelijk gaten in schiet . Dus, vraag over geld > veel kaarten die duiden op geld.materiaal en vragen over bijvoorbeeld een eventuele relatie of emotionele vragen > veel kaarten met betrekking tot de emotie en (onbeantwoorde) liefde. Persoonlijk 'pik' ik trouwens nooit wat op. Ik leg alleen de kaarten en soms heb ik zelfs het idee dat de legging nergens op slaat maar achteraf blijkt het dus wel te kloppen, maar dat is enkel anekdotisch .
quote:
Mijn idee was dat een aantal mensen een vraag stellen die de legger niet weet (kan volgens jouw systeem), dat de legger de legging doet en aan de hand van de legging vragen gaat maken die kunnen leiden tot het antwoord van de legging ("maak je je zorgen om geld, heb je pas een nieuwe relatie" enz.. en natuurlijk niet zoiets flauws als "deed ik een legging voor jou op die datum rond dat tijdstip" ). Dit doet hij/zij bij een aantal personen en maakt uiteindelijk een groot geheel van de vragenlijsten en mixt de vragen goed doorelkaar. Aan het eind, als alle leggingen gedaan zijn, vullen de vrijwilligers de totale vragenlijst in en probeert de legger erachter te komen welke legging bij welke persoon hoort aan de hand van de antwoorden op de vragenlijst.

Maargoed, als iemand zo'n test wil doen dan mag hij zelf weten wat hij prettig vindt en haalbaar acht qua test, zolang het maar wel iets kan aantonen. Je mag met je eigen testopzet komen als het je leuk lijkt om zoiets bij jezelf te testen en dan communiceren we het hier wel over of het een redelijke test is.

Commentaar, suggesties of toevoegingen op de mogelijke testopzetten die al gegeven zijn is welkom.
Het probleem met de vragenlijst is toch weer het subjectieve ervan. Mensen die erin geloven geven al snel aan dat het klopt en mensen die er niets van geloven hebben dat een stuk minder en komen de brede betekenissen van elke kaart weer naar voren.

Daarom dus alleen de strekking van de kaart en niet een eventuele waarheid erbij (natuurijk kan het er wel bij, dat is een ander verhaal)
Vrijheid
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:09:17 #15
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57311614
Ik heb wel eens begrepen dat sommige mensen die op afstand reiki doen ook wel eens wat klachten kunnen aanvoelen. Kan daar iets mee misschien?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_57313204
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
Okee, als je vast wil stellen dat er iets is veranderd. Ik maak echter op uit het stuk van TS dat hij ook wil kunnen meten hoeveel er is veranderd. En bij subjectieve veranderingen is dat lastig omdat daar geen criteria voor zijn.
Die indruk wilde ik niet wekken. Ik zei in een vorige post al: "Het gaat niet om 'x% meer blijheid' of 'x% meer van stofje x' of iets dergelijks." Het gaat er puur om óf er iets gebeurd en of je het verschil merkt tussen wel en niet gebeuren. Dat kan je vaststellen door bijvoorbeeld het onderzoeksopzetje van Jogy hierover.
quote:
Het gaat ook om de SOORT kaarten ( je hebt materialistische kaarten en emotionele kaarten etc. ) niet om een eventuele verklaring aangezien die inderdaad zodanig wijd is dat wanneer je er niet in gelooft je er makkelijk gaten in schiet . Dus, vraag over geld > veel kaarten die duiden op geld.materiaal en vragen over bijvoorbeeld een eventuele relatie of emotionele vragen > veel kaarten met betrekking tot de emotie en (onbeantwoorde) liefde.
Ok. Opzich zou het wel kunnen, maar leidt dit niet een beetje te veel tot interpretatie? Hoeveel kaarten van een bepaalde soort zouden er dan minimaal moeten zijn bij een liefdesvraag bijvoorbeeld? Kan je wel van die duidelijke grenzen trekken zodat je kan bepalen of iets wel of niet klopt? Daarnaast is het voor degene die weinig weten van tarot misschien moeilijk om te bepalen of het nou klopt of niet en dus moeilijk te controleren hoe groot het succes is.

Zou het misschien een idee zijn dan om van te voren enkele categorieën te maken? Je noemt nu twee categorieën, materiële zaken en emotieve zaken. Zijn er nog meer? Dat je bijvoorbeeld een stel vrijwilligers een vraag laat stellen die duidelijk in één van de categorieën past en dat de legger moet raden aan de hand van de legging in welke categorie het is? En dan kijken of de legger meer succes heeft dan dat je van toeval zou verwachten?
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:15:54 #17
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_57323025
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:02 schreef Metallinos het volgende:
Oh, en Darkwolf. Jouw 'gave' valt moeilijk online te testen, dus meer een vraag dat tot een hypothetische onderzoeksopzet kan leiden: Zou je bijvoorbeeld op basis van dierencommunicatie huisdieren kunnen linken aan het baasje, zonder dat je vooraf weet wie bij wie hoort?
Deze gave valt juist prima online te testen.
Deze is even zo rendabel (dan niet meer) als het online testen van zaken als Reiki.
Sterker nog, gesprekken kunnen leiden tot fysieke veranderingen bij het dier betreft gedrag en humeur.
Dat is het hele eieren eten van dieren communicatie en de toepassingen daarvan.
Vaak bij gedrag problemen kan het een fantastische uitkomst zijn, omdat mensen dieren gewoon vaak niet verstaan of begrijpen.
Zo kan via een consult specifieke details worden verschaft door wat het dier mij verteld wat ik onmogelijk zou kunnen weten, maar het baasje weer wel!
Juist over het internet heb ik vroeger vele consults gedaan, waarvan sommige live over bijvoorbeeld MSN.

Er een suggestie geweest qua test opstelling dat ik een dier met mijn gedachten herhaaldelijk een bepaalde handeling laat uitvoeren.
Men had en heeft geen reet verstand van het hele gebeuren maar wist bij voorbaalt al wel te concluderen dat het recht toe en recht aan was en waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.
Mensen (en vooral de skeptische mensen) hebben een super krom beeld wat dat betreft als het gaat om dieren communicatie.
Dit omdat de meeste mensen helaas dieren als machines ziet die simpelweg als robots opdrachten kunnen uitvoeren en deze ook met alle plezier zullen herhalen en even vrije wil buiten beschouwing laten.
(Dat zouden dieren volgens velen namelijk ook al niet hebben.)
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:55:57 #18
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57323698
Darkwolf, je mag mijn huisdieren wel als test gebruiken als je wilt. Die zijn al eens in gesprek geweest met een collega van je. Die kwam met opmerkelijke feiten naar boven.
Dat zou misschien een leuke vergelijking zijn.
pi_57330182
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:09 schreef maedel het volgende:
Ik heb wel eens begrepen dat sommige mensen die op afstand reiki doen ook wel eens wat klachten kunnen aanvoelen. Kan daar iets mee misschien?
Met reiki word je wel gevoeliger, maar je krijgt daarmee eerder de eigenschap om plaatsen op iemands lichaam te voelen, en niet zozeer de klachten die daarmee samenhangen.
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:54:52 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_57335395
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:13 schreef Metallinos het volgende:
Ok. Opzich zou het wel kunnen, maar leidt dit niet een beetje te veel tot interpretatie? Hoeveel kaarten van een bepaalde soort zouden er dan minimaal moeten zijn bij een liefdesvraag bijvoorbeeld? Kan je wel van die duidelijke grenzen trekken zodat je kan bepalen of iets wel of niet klopt? Daarnaast is het voor degene die weinig weten van tarot misschien moeilijk om te bepalen of het nou klopt of niet en dus moeilijk te controleren hoe groot het succes is.
Op zich haal je juist interpretatie uit de formule lijkt me. de kaarten spreken voor zich. Persoonlijk gebruik ik bij voorbaat alleen de letterlijke betekenis en tekst uit een bepaald boek die ik er bij heb gekregen dus wat dat betreft kan ik niet veel sturen (expres zo aangeleerd trouwens ). En de legger kan natuurlijk achteraf wel zijn idee geven over wat voor een soort vraag het is door te kijken naar de combinatie. Daarna kan dus gekeken worden of het klopt.
quote:
Zou het misschien een idee zijn dan om van te voren enkele categorieën te maken? Je noemt nu twee categorieën, materiële zaken en emotieve zaken. Zijn er nog meer? Dat je bijvoorbeeld een stel vrijwilligers een vraag laat stellen die duidelijk in één van de categorieën past en dat de legger moet raden aan de hand van de legging in welke categorie het is? En dan kijken of de legger meer succes heeft dan dat je van toeval zou verwachten?
Goed idee, ik weet niet hoeveel categoriëen er van gemaakt kunnen worden. Maar de legger dus laten raden aan de hand van de kaarten is wel een slim. Of het in een vragenlijst te proppen is weet ik niet zo goed, misschien is het te doen met een korte tekst over waar het volgens de leggen over gaat. Maar die 5 a 10 mensen moeten wel volledig vrij zijn in hun vraag dus niet gedwongen worden tot een bepaalde categorie lijkt me. De gestelde vraag moet kort zijn, niet meer dan één zin, geen ja of nee vraag en wel iets waarvan de vrager daadwerkelijk naar benieuwd is.

Uiteindelijlk kan er wel een standaardformulier gemaakt worden met bijvoorbeeld

Categorie: b.v. financiëen
subcategorie:Baan
vraag:Zal mijn nieuwe baan leuk worden?

Waar de puntenverdeling als volgt zit met het antwoord.

categorie: goed = 1 punt
subcategorie: goed is 2 punten
vraag: goed is 4 punten ( omdat deze het moeilijkst is uiteraard )

Hier kan je van te voren een puntenschaal maken bijvorbeeld zoiets als

0/5 = puur gokken
6/10 = mogelijkerwijs meer dan gokken ( al zou het al wel verwonderlijk zijn als de legger alle hoofdcategoriëen goed heeft natuurlijk )
11/15 = interessant ( ook een paar subcategoriëen goed )
16/20 = etc.

70 = no doubt about it, you cheated! ( )
Vrijheid
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:32:48 #21
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57345621
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Met reiki word je wel gevoeliger, maar je krijgt daarmee eerder de eigenschap om plaatsen op iemands lichaam te voelen, en niet zozeer de klachten die daarmee samenhangen.
Ok, degene die ik ken die dat wel doet, doet dat dan waarschijnlijk niet dmv reiki
pi_57345760
Nou ik wil me hierbij wel aanbieden als vrijwilliger

vind dit altijd wel heel erg interessant.
het maakt me niet zoveel uit wat jullie willen testen.

met reiki heb ik 0,0 kennis en wat ik hier lees is eigenlijk pas een beetje het eerste. darkwolf kan misschien met mijn ouders hondje praten (hondje is af en toe een beetje erg gestresst, voornamelijk geworden nadat zijn maatje overleden is) tarot kaarten ta ik ook wel voor open.

heb zelf zo'n beginnerspakje in huis liggen. heel oppervlakkig en ip overal op te interpreteren, ma goed.

wie wil met mij wat testjes uitvoeren

[ Bericht 53% gewijzigd door smammela op 13-03-2008 09:48:09 ]
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:23:07 #23
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_57346398
Ik wil ook wel als testobject voor Reiki behandeling of eventueel ook Reiki sturen naar iemand (ik heb Reiki 1 & 2).
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:51:07 #24
31101 _Led_
pi_57346963
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:15 schreef Darkwolf het volgende:
Mensen (en vooral de skeptische mensen) hebben een super krom beeld wat dat betreft als het gaat om dieren communicatie.
Inderdaad !
En veel skeptische mensen hebben ook een superkrom beeld van het hebben van een intieme liefdesrelatie met een appelboom !
zzz
pi_57347089
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:23 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik wil ook wel als testobject voor Reiki behandeling of eventueel ook Reiki sturen naar iemand (ik heb Reiki 1 & 2).
We kunnen ook samenwerken. Dus op een afgesproken tijdstip reiki sturen naar iemand of iets. En dan kijken of het veel verschil maakt met als je het alleen doet.

We hebben eens reiki op afstand gestuurd naar iemand die niet wist op welke tijd we dat gingen doen. Bleek dat ze het op exact dezelfde moment dat wij haar reiki stuurden heel erg warm kreeg
  donderdag 13 maart 2008 @ 11:07:09 #26
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57347290
Misschien met z'n allen Reiki sturen naar L.Denninger?
pi_57347437
Mijn suggestie voor een online test is "gedachtekracht" & beinvloeden op afstand. Iedereen kan nadenken, iedereen heeft het vermogen tot het produceren van een gedachte. Met je gedachten creeër je je werkelijkheid en de werkelijkheid creeërt jouw gedachten, een chaotisch samenspel dat je hele leven zich herhaald. Ik zou wel willen weten of het mogelijk is een ander op afstand te beinvloeden en zo ja wat voor invloed dat dan zou zijn.

Men neme een user van fok of de partner/vriend/goede kennis daarvan, deze noemen we de proefpersoon. De user mag niets vertellen aan de proefpersoon over de test. Dan moeten er minstends 10 users zijn die elke ochtend serieus gaan bidden voor die user.

Met "bidden" bedoel ik niet op een religieuze manier zoals men in Christendom of Islam bid. De bedoeling is dat de 10 users 1 gedachte blijven herhalen, namelijk de intentie dat de proefpersoon die dag gelukkig wordt. Maar dan wel zoals de target zelf "gelukkig" ziet; niet zoals de "bidder" gelooft wat gelukkig is. Het is dus niet de bedoeling dat een bidder zich richt tot wat hij/zij ziet als God maar zich richt op de proefpersoon en voor deze proefpersoon een intense wens bedenkt dat de proefpersoon volgens zijn/haar eigen geloofssysteem gelukkig zal zijn die dag. Het bidden is hier dus een manier om je gedachten te concentreren tot een intentie/wens en deze richten op 1 bepaald persoon.

'Gelukkig zijn' voor de proefpersoon kan dus van alles zijn en die user zal de wens zelf invullen. Het is absoluut niet de bedoeling dat de bidders dit doen of de intentie hebben iemand op die manier te beinvloeden. De bidder creeërt slechts een wens voor een ander; de ander in kwestie heeft al een wens die dan in vervulling kan gaan, afhankelijk van wat mogelijk is. Bijvoorbeeld de wens om de loterij te winnen en wint die proefpersoon waarvoor gebeden wordt inderdaad een redelijk bedrag waar voorheen vrijwel niets gewonnen werd.

Misschien wordt de proefpersoon in kwestie "gelukkig" als die een monster verslaat in een online spel en er een superwapen voor krijgt, misschien zijn er sociale/relationele problemen en ontvangt de user inspiratie en inzicht om die problemen op te lossen, of de partij waar deze mee overhoop ligt veranderd opeens van gedachten zoals het de proefpersoon uitkomt. Of misschien ziet een proefpersoon een relatie als gelukkig zijn en heeft deze opeens meer succes in de liefde tijdens de testperiode. Of misschien zelfs wel vreemdgaan!

Wat de bidders goed moeten bedenken is dat ze dus zonder eigenbelang voor een ander bidden. Het gebed gaat van individu naar individu en niet "richten tot (een) God/Bron/Universum". De bidders en proefpersoon zijn en blijven anoniem (behalve voor de mods en misschien TS die de test begeleiden); indien er aanzienlijke resultaten behaald worden krijgt niemand er de eer voor; iedereen blijft min of meer anoniem. Wel moet een foto en volledige naam van de proefpersoon naar de bidders gemaild worden (die verder niet in het topic verschijnt) zodat de bidders de wens tot deze proefpersoon kunnen richten.

Dus praktisch gezien; 10 users bidden iedere ochtend voor een week lang voor een proefpersoon dat deze die dag gelukkig mag zijn (op zijn of haar eigen manier; niet zoals de bidders individueel zelf als "geluk" zien). Gewoon zitten voor de foto van de proefpersoon, ogen dicht en oprecht de wens herhalen dat die user die dag gelukkig wordt. Je tijd geheel besteden aan een ander zonder dat je er iets voor terugkrijgt, zelfs de uitslag van de test zou niet mogen uitmaken. De 10 users zullen wel moeten accepteren dat ook al is het gebed zelf misschien maar 5 min., deze de gehele dag doorwerkt. Om niet al te mystiek te doen, je gedachten is wat je er zelf van maakt dus als jij zegt voor jezelf dat jouw gebed de gehele dag "actief" blijft dan gebeurt dat zo; alsof het ergens in je onbewuste doorsluimert en je hoeft er dus niet bewust bij na te denken of het door de dag heen herhalen. Het gebed van de users zal daarom de proefpersoon de hele dag beinvloeden. De bidder zal iedere dag na het bidden het gebed opschrijven op een klein memobriefje, deze netjes opvouwen en ergens op een speciale plek opbergen. Het kan ook simpelweg de wens via notepad intikken en deze op je HD opslaan in een aparte map waar ook de foto opgeslagen is. Op die manier wordt het gebed een soort spreuk. Het hoeft maar 1 zin te zijn nl. "Ik wens dat X vandaag op zijn of haar manier gelukkig wordt".

De proefpersoon waarvoor wordt gebeden mag dit niet weten omdat de test anders op een directe manier zijn gedachtes en acties zal beinvloeden. Die zal er dan dus rekening mee gaan houden (misschien verwachtingen creeëren dat deze meer geluk zal hebben en het inderdaad door de verwachting/gedachte zelf zo creeërt) of extra alert zijn op toevallige gebeurtenissen en situaties toeschrijven aan de test. Misschien creeërt deze proefpersoon wel expres anders dan alledaagse situaties voor zichzelf. De mods zullen in de gaten moeten houden wat er met de proefpersoon gebeurt in die week, zijn er meer dan normaal "rare, uitzonderlijke" dingen gebeurt?

Wat ook nog zou kunnen is een "anti-test" waar 10 bidders zoveel mogelijk negatieve gedachten wensen; oftewel wensen dat de proefpersoon allerlei negatieve dingen meemaakt die week. Vaak is het makkelijk iets af te breken dan op te bouwen en zijn de resultaten duidelijker als de proefpersoon opeens allerlei tegenslag ervaart die week. Minder leuk (onethisch zelfs; de "zwarte magie") maar wel "vollediger". En daarna eenzelfde test maar dit keer met medeweten van de proefpersoon.
  donderdag 13 maart 2008 @ 11:37:42 #28
31101 _Led_
pi_57347897
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 11:07 schreef maedel het volgende:
Er liep hier ook eens een discussie over voodoo, toen heb ik ook al gesmeekt om alsjeblieft eens wat boze geesten op me af te sturen enzo
Feel free, ik neem het niemand kwalijk als ik dan opeens echt lastig gevallen wordt hoor
zzz
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:49:48 #29
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57349648
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 11:37 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Er liep hier ook eens een discussie over voodoo, toen heb ik ook al gesmeekt om alsjeblieft eens wat boze geesten op me af te sturen enzo
Feel free, ik neem het niemand kwalijk als ik dan opeens echt lastig gevallen wordt hoor
Boze geesten? Reiki zou positief moeten zijn hoor
Wie weet heb je er nog wat aan ook.

Lijkt mij een mooie test. Onze huis-scepticus met Reiki "bestoken"
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:07:20 #30
31101 _Led_
pi_57350016
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:49 schreef maedel het volgende:

[..]

Boze geesten? Reiki zou positief moeten zijn hoor
Wie weet heb je er nog wat aan ook.

Lijkt mij een mooie test. Onze huis-scepticus met Reiki "bestoken"
Maar ik heb al een prima leven, ik zou niet weten wat Reiki er aan toe zou moeten voegen !
Er moet uiteindelijk wel een merkbaar verschil waar te nemen zijn, toch ?
zzz
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:12:52 #31
75447 sir_Tachyon
pi_57350144
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 11:37 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Het aparte is dat je Reiki niet voelt als je er niet voor open staat. En dat klinkt als een makkelijke smoes maar ik heb gemerkt dat het zo ook werkt.
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:20:29 #32
31101 _Led_
pi_57350295
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:12 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Het aparte is dat je Reiki niet voelt als je er niet voor open staat. En dat klinkt als een makkelijke smoes maar ik heb gemerkt dat het zo ook werkt.
Ah, dat blijft altijd een mooie ja
zzz
pi_57350392
Kan je niet iets doen wat echt waarneembaar is, bvb een site platleggen met gedachtekracht?
pi_57350754
quote:

[..]

Valt wel mee heb ik gemerkt, in de tijd dat ik er insentief mee bezig was toch een aardig aantal zeer skeptische mensen onder mijn handen gehad die eigenlijk het allemaal wel voelde.
Nu kon ik er wel van opaan dat die eerlijk waren daarin en het niet wegschoven.

Helaas, nou ja helaas, waren het wel allemaal gezonde mensen, dus geen klachten om te verminderen, alleen maar overheerlijk relaxen.

Oh ja, wbt de test die ik heb beloofd, ik ben erg druk op het moment, dus het gaat nog heel even duren.
Misschien is het handig alvast een beetje af te gaan spreken hoe we het in gaan vullen, dan kan het er gelijk door zodra ik even wat tijd heb.
Nu heb ik even de voorbereidingstijd niet ervoor, moet wel even een cirkel zetten, rustig worden, in alpha gaan, daar heb ik gewoon wat tijd en ruimte voor nodig en niet de haast van het moment, kom niet eens toe aan mijn normale meditatie, laat staan hieraan.

Hoe ik het een beetje zie.
Er zijn 2 verschillende manieren die we kunnen proberen.

Ik vanuit huis ergens anders proberen te komen, of ik vanuit een huis in een andere kamer proberen te komen.
In beide gevallen moet ik een voorstelling kunnen maken van waar ik heen ga, ik heb al wel geprobeert ergens te komen waar ik geen voorstelling van had, maar dat lukt niet echt goed(en is eigenlijk ook niet te controleren in deze), het lukt wel bv een winkel in te komen waar ik nog niet binnen ben geweest, maar waarvan ik wel weet waar hij zit en hoe het er van buiten uitziet.
Hoever het rijkt heb ik nog geen idee van, het gaat allemaal om in de omgeving tot nu toe, omdat ik dat dan ook kan controleren.

Het kan gaan om gewoon omgeving bekijken en daar het een en ander aan details uitpakken, of dat er bv speelkaarten of wat andere dingen neergelegd worden.
Hier geld wel, het moet wel te onthouden zijn zo even snel, een fotogravisch geheugen heb ik nogsteeds niet en dat zie ik ook niet gaan gebeuren.

Bij het bewust neerleggen van dingen heb je het voordeel dat je gerichter bent in details, bij omgeving zoals ze is hangt het ervanaf wat ik eruit zou pakken, maar moet ook kunnen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:52:38 #35
31101 _Led_
pi_57351003
Dus Ero, wanneer en hoe gaan we het nou eens doen ?
zzz
pi_57351555
Lezen denninger, de eerste opzet is gegeven, nu kijken wat we ervan gaan brouwen uiteindelijk en als ik dan even wat rust heb zal ik het doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:28:22 #37
31101 _Led_
pi_57351605
Okee.
Zal ik je in een PM een pic van m'n huis geven en op Google maps aanwijzen waar het staat ?
Dan kunnen we daarna bepalen wat je in m'n huis gaat bekijken
zzz
pi_57351683
Zolang ik je pornocollectie maar niet hoef te bekijken komt het wel goed
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:42:21 #39
31101 _Led_
pi_57351873
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:31 schreef erodome het volgende:
Zolang ik je pornocollectie maar niet hoef te bekijken komt het wel goed
Wees gerust, je zit er niet tussen
zzz
pi_57351983
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:42 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wees gerust, je zit er niet tussen
Dat zou pas echt schokkend zijn, jezelf zien is niet zo heel erg ok om eerlijk te zijn, jezelf horen is misschien nog wel erger

Maar goed, ik moet even bedenken hoe ik dit ga doen, want waar je woont heb ik geen enkel idee van en of ik daar kan komen zo op deze manier ook niet.
Is het ok als ik het eerst op mezelf zou testen als ik eenmaal weet waar je rondhangt(iets dat natuurlijk prive zal blijven), dus met de kans dat ik rondhang in je huis zomaar even, doe dat niet zonder toestemming.
Dus voor de echte test wat warmlopen zeg maar
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:52:14 #41
31101 _Led_
pi_57352052
Je hebt van mij alles toestemming om alles te doen wat je wilt, mits het maar niet fysiek is
Kortom, je mag zelf astraal langskomen, je mag me via remote-viewing bespioneren als ik op de wc zit, het zal me allemaal worst wezen zolang je maar niet gewoon fysiek komt aanbellen of naar binnen komt klimmen

Wat je ook moet doen om het voor elkaar te krijgen, doe het gewoon, zolang je me uiteindelijk maar kunt overtuigen dat je kunt remote-viewen
zzz
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:58:12 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_57352167
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:20 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ah, dat blijft altijd een mooie ja
Het valt wel zo op te zetten dat de reikigever niet weet welke user hij reiki geeft en de ontvanger niet weet van wie hij het krijgt. Als de dagen dat er geen reiki gegeven wordt dan kloppen mag het wel interessant te noemen . Dan kan de onvanger in ieder geval wel iemand zijn die er wel in gelooft zonder dat deze weet wie het doet dus is de kans van vals spelen om het gelijk te halen kleiner.

[edit]: op zich zou het wel leuk zijn als jij de gever en de onvanger kiest uit een lijst van eventuele vrijwilligers. Kan je dat deel van het proces in ieder geval in de gaten houden. De mensen die het ondergaan geven jou hun adres die jij dan naar iemand stuurt van de lijst van reikigevers. Hoef je geen naam te geven lijkt me. Weet niet eens of dat reikigewijs mogelijk is trouwens.
Vrijheid
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:33:27 #43
75447 sir_Tachyon
pi_57352855
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:24 schreef Loppe het volgende:
Kan je niet iets doen wat echt waarneembaar is, bvb een site platleggen met gedachtekracht?
Ik ben programmeur dus daar heb ik, als het moet, geen gedachtekracht voor nodig. Zou wel stoer zijn.
pi_57353860
quote:
Kortom, je mag zelf astraal langskomen, je mag me via remote-viewing bespioneren als ik op de wc zit, het zal me allemaal worst wezen zolang je maar niet gewoon fysiek komt aanbellen of naar binnen komt klimmen
En van de overkant van de straat met een verrekijker gluren?
pi_57354578
Veel reacties ineens. Even een overzichtje:

Vrijwilligers om te ontvangen: smammela (algemeen), sir_Tachyon (reiki), L.Denninger (reiki of voodoo )

Vrijwilligers om zich te laten testen: sir_Tachyon (reiki), Darkwolf (communicatie met dieren), vogeltjesdans (?) (reiki), Erodome (remote viewing, als ze tijd heeft)

+ test suggestie bidden/anti bidden van loop

Het lijkt me aan de reacties te zien dat reiki het populairst is, dus misschien dat we het beste kunnen concentreren om dit als eerste te testen. Het lijkt me ten eerste belangrijk dat we een duidelijk testopzet krijgen wat betreft hiervoor. Daarbij vind ik ten eerste belangrijk dat degene die getest wordt het eens is met de testopzet. Er zijn in deze topic al enkele suggesties gedaan en ik geef de geteste de kans om een opzetje te kiezen of te bedenken waarbij hij/zij denkt goede resultaten te behalen, maar die dus ook wel enigszins objectief zijn. We zullen het dan verder bijschaven totdat er een consensus is dat het een redelijke, eerlijke test is waarbij je resultaten kan verwachten. Als men zo'n testopzet liever aan anderen wil overlaten, laat het dan weten, dan gaan we gewoon verder met bedenken en bijschaven tot we het eens zijn. Ik roep sceptici op om mee te denken.

Verder vind ik het prima als daarnaast een actie opgezet wordt om op bepaalde dagen L.Denninger te bombarderen met reiki en positieve gedachten om te kijken of hij iets merkt.
pi_57355057
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 11:07 schreef maedel het volgende:
Niet zonder toestemming, regel nr. 1
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 11:14 schreef loop het volgende:
Mijn suggestie voor een online test is "gedachtekracht" & beinvloeden op afstand. Iedereen kan nadenken, iedereen heeft het vermogen tot het produceren van een gedachte.
De grote valkuil: niet iedereen denkt in dezelfde richting (iedereen heeft zijn eigen waarheid). Per saldo krijg je dan toch een collectieve gedachtengang die niet diffuus van structuur is en niet dezelfde kant uitgaat. Het resultaat is daarvan denk ik te mager.
pi_57355153
quote:

[..]

Nou, je merkt de aanwezigheid dan minder, of je schrijft de effecten toe aan heel iets anders Maar reiki werkt altijd, tenzij het om een bepaalde reden niet mag of kan.
pi_57355229
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:24 schreef Loppe het volgende:
Ik blijf erbij dat we ook makkelijk reiki naar een thermometer kunnen sturen. Na een half uur ofzo zou je verschil moeten zien.
pi_57355268
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:53 schreef Metallinos het volgende:
vogeltjesdans (?)
Ik ga een remote reiki doen met iemand anders. De resultaten posten we hier wel als hij dat wil.
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:49:00 #50
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57355831
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Niet zonder toestemming, regel nr. 1
Nee, vandaar de smiley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo