De situatie:
![]()
Sinds enige tijd zie ik voor mijn woning een grijze Mercedes staan. Deze staat ongelooflijk in de weg. Afgezien van het feit, dat als je in de keuken staat, je dus recht op die "kut" Mercedes kijkt. Dag in dag uit staat ie op exact dezelfde plek. Een tijdje geleden stond daar onder die boom een auto van mijn rare buurvrouw. Ik noem haar Eucalypta. Dat mens spoort echt niet !

Maar dat is een ander verhaal. Die auto van haar (een oude renault 4) stond daar al paar jaar weg te roesten. Afgelopen december heeft ze de auto verkocht. Dus vrij uitzicht, geen uitdraai parkeerproblemen meer etc. Ik blij!! Maar niet lang… Vrij snel nadat de plek vrij was kwam er een Mercedes te staan... ik dacht WTF? iets verder is genoeg plaats en 50 meter terug zijn stuk of 5 parkeer vakken die aan een zijkant van een huisblok liggen. Als je de auto daar neerzet heeft echt niemand er last van en er is altijd wel plaatsje vrij.. Dus waarom gvd nou precies die grote logge bak voor mijn uitrit parkeren dacht ik.
In eerst instantie dacht ik dat de Mercedes van 1 van mijn buren was maar vandaag was ik mijn auto aan het wassen en zag de Mercedes aankomen rijden en weer op die plek parkeren. Er stapt een wat oudere vrouw uit met AH boodschappen tassen.. Ik dacht vreemd, haar ken ik niet.. dus zittend in mijn auto keek ik waar ze naar toe liep met haar boodschappen. Tot mijn grote verbazing liep ze het woonerf af, stak een drukke straat over en zag ik haar een huis in gaan aan de overkant van de straat... WTF?? waarom moet zij die auto nou per se voor mijn huis zetten als ze die auto ook voor haar eigen huis neer kan zetten?
Ze woont dus hier:
![]()
Dus ik pissed of mn jas aan en verhaal halen bij die vrouw..
Gelukkig deed ze open. Ik stel me netjes voor en zeg dat ik het niet zo prettig vind dat zij haar auto pal voor mijn uitrit neer zet en dat het ook mijn uitzicht bederf. En bovendien afvroeg waarom zij haar auto niet gewoon bij haar eigen woning neerzet. Ze zij dat ze haar auto overal mag neerzetten waar ze wil. .dus ik: “Waarom zet u hem niet gewoon bij uw huis neer zoals iedereen doet?? Zij: "Mijn spiegel is er laatst afgetrapt en dat kostte mij 300 euro " .. “ja en? zei ik: “Dat is mij ook wel eens overkomen... Toen begon ze een heel verhaal over dat haar man in een psychiatrische intrichting zit en dat ook zij zwaar /ernstig ziek was.. heel bla bla verhaal. dus ik zei: ja het spijt me van uw man maar zou u toch uw auto...kun,,,,."WAT?! hoe durft u nu nog verder te gaan over die auto na wat ik u net verteld heb???!?! “
Dus ik zeg: “Ik probeer een compromis met u te bereiken hier. Ik snap wel dat u uw auto liever ergens anders heeft staan maar ik wil die auto niet pal voor mijn huis hebben staan, 50 meter terug zijn altijd parkeervakken vrij. U kan hem daar toch in parkeren?“ nou dat wilde ze dus niet en begon weer dat ze ernstig ziek was en dat ze de auto misschien wel moesten verkopen ...Overigens heb ik daar geen medelijden mee als je in een huis woont van ruim 5 ton, een dikke Mercedes rijdt, je boodschapjes nog keurig bij de AH kan doen, dikke gouden kettingen en veel sieraden etc om hebt. en een aan-huis- hypotheek/adviseur bedrijf hebt.. maar dat terzijde…
Dus ik probeer netjes verder te gaan en te proberen om tot een oplossing te komen. Maar ze kreeg waarschijnlijk weer een middag dipje ofzo en wenste niet langer me te woord te staan en sloeg de deur dicht…Wat ik toen dacht zal ik hier maar niet neer zetten maar ik zit er nu wel mee..
Hoe nu verder? Het is geen openbare weg waar ze haar auto nu heeft neergezet en ze woont dus ook niet op dit woonerf. Kan ik haar op 1 of andere manier dwingen die auto te verzetten?
50meter terug zijn altijd lege parkeervakken waar ik dus haar voorstelde om haar auto neer te zetten..