eindelijk iets wat een moslim of dhimmi mag eten en meteen zo onculinair...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:18 schreef boyv het volgende:
ff opwarmen in de magnetron
hier ookquote:Op zondag 16 maart 2008 17:21 schreef golfer het volgende:
Ze staan voor vandaag hier ook op het menu.
Lekker gekruid de oven in.
Niet te geloven, maar ik heb de foto's uit m'n tetefoon gekregen!quote:Op zondag 16 maart 2008 18:35 schreef piepster het volgende:
Ik ben al een week bezig om m'n foto's uit m'n telefoon te krijgen, vandaar mijn late reactie.
Alle kipkluifjes waren een groot suces! Ik vond zelf met name de kluifjes naar SHE's recept erg lekker. Alle kluifjes gingen ongeveer gelijk op, dus ik denk dat ze over het algemeen genomen even lekker waren.
Dank allemaal!
Hieronder nog de recepten zoals ik ze uiteindelijk gemaakt heb:
1. Ketjap, sambal, djahe, knoflook en chilisaus door elkaar mengen. Over de kipkluifjes doen en een nacht laten marineren.
2. Kipkluifjes insmeren met paprikapoeder, tot ze helemaal rood zijn, Daarna een heleboel chilisaus erover doen en en nacht laten marineren.
3. Een pakje roomboter smelten en er met de keukenmachine een zooi rozemarijn, knoflook peper en zout doorheen doen. Over de kip gooien en een nacht laten marineren.
4. Mosterd, honing, gemalen mierikswortelpasta, knoflook en rozemarijn door elkaar blenderen, over de kip doen en een nacht laten marineren.
De kipvleugeltjes naast elkaar op zilverfolie leggen (maak een beetje een opstaande rand, zodat de marinade er niet af loopt). In de oven op 225 graden afbakken in ongeveer een uur tijd.
ja die is echt heerlijkquote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:15 schreef jpg97 het volgende:
Koop bij de toko zo'n zakje Kentucky Fried Chicken kruiden + meel
Kost maar 1.75 ofzo
Ook als je de kip en het meel in een zak doet en flink schudt?quote:Op woensdag 9 april 2008 13:40 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
even een beetje een gedoe om het meel erop te krijgen
weet niet of het dan goed verdeeld? Zou dan niet alle meel door samen met het vocht vd kip tegen de binnenkant van de zak gaan zitten?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ook als je de kip en het meel in een zak doet en flink schudt?
Mag ik je er ook mee lastigvallen?quote:Op woensdag 9 april 2008 13:46 schreef littledrummergirl het volgende:
ahhad niet helemaal doorgescrold naar beneden.
maar je moet deze kruiden alsnog een keer proberenecht lekker spul
( als je het bij jou in de buurt niet kan halen, geef maar een gil, ik woon in toko city, kan zo een doosje opsturen)
Tip van flip:quote:Op woensdag 9 april 2008 16:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
weet niet of het dan goed verdeeld? Zou dan niet alle meel door samen met het vocht vd kip tegen de binnenkant van de zak gaan zitten?
surequote:Op woensdag 9 april 2008 16:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Mag ik je er ook mee lastigvallen?
Ik kan het nergens vinden in Utrecht en mijn vent is een KFC adapt, dus ik zou hem er zoooo'n plezier mee doen.
De pikante en normale zoek ik
Als tegenprestatie kan ik je een dvd zwartboek of alles is liefde sturen of iets anders filmerigs.
Ik doe het wel vaker, ook met gewone kipkruiden en ander soort, en het werkt altijd prima, maar mijn kip is ook niet dermate vochtig dat er vocht van af spatquote:Op woensdag 9 april 2008 16:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
weet niet of het dan goed verdeeld? Zou dan niet alle meel door samen met het vocht vd kip tegen de binnenkant van de zak gaan zitten?
JA die bedoel ik!!quote:Op woensdag 9 april 2008 13:40 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja die is echt heerlijkeven een beetje een gedoe om het meel erop te krijgen, maar zeker de moeite waard! Bijna iedere toko/ turkse supermarkt verkoopt het hier wel
[ afbeelding ]
zo ziet de verpakking eruitben er hier 85 cent voor kwijt
ow en de hete variant is iddeehm vrij heet
Hoelang wil je ze dan wel niet bakken? En hoe lang denk je dan bezig te zijn voordat je zeker weet dat ze gaar zijn?:)quote:Op donderdag 10 april 2008 20:24 schreef Wooldoor het volgende:
Vooral niet in de oven want daar worden ze niet lekkerder op. Gewoon in een wok met olie frituren dan krijgen ze ook een lekker krokant korstje en zijn het vlees is dan ook lekker. Gewoon een bak met zoete chili saus ernaast zitten om te dippen.
Ik zat al een tijdje mee te lurken in dit topic, maar vandaag ook maar eens naar de markt gegaan en dat pakje gehaald. Kruiden zijn nu aan het intrekken.. hopelijk gaat dit iets wordenquote:Op woensdag 9 april 2008 13:40 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja die is echt heerlijkeven een beetje een gedoe om het meel erop te krijgen, maar zeker de moeite waard! Bijna iedere toko/ turkse supermarkt verkoopt het hier wel
[ afbeelding ]
zo ziet de verpakking eruitben er hier 85 cent voor kwijt
ow en de hete variant is iddeehm vrij heet
de hete of de kaaskoppenvariant?quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik zat al een tijdje mee te lurken in dit topic, maar vandaag ook maar eens naar de markt gegaan en dat pakje gehaald. Kruiden zijn nu aan het intrekken.. hopelijk gaat dit iets worden
ik heb dit jar nog niet gebbqd...quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:35 schreef Oblivion het volgende:
Oh ik had een mengsel gemaakt op de dingen die ik hier gelezen had:
chilisaus van go tan.
zoete dikke sojasaus.
beetje citroen.
paprikapoeder (zoete)
Op de BBQ en smeren maar om en om...
En lekker dat het was!
wat zijn dat? ken ik niet. weet alleen dat ik de satestokjes een aantal uur in water laat staan.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:07 schreef Oblivion het volgende:
Nou, ik wel hoor, het is heerlijk in de achtertuin met dit soort weer!
Had trouwens wel van die blaadjes gekocht bij de albert heijn, die je voor de sate kan gebruiken..![]()
ben benieuwd wat je ervan vindt straksquote:Op zaterdag 26 april 2008 14:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik zat al een tijdje mee te lurken in dit topic, maar vandaag ook maar eens naar de markt gegaan en dat pakje gehaald. Kruiden zijn nu aan het intrekken.. hopelijk gaat dit iets worden
nu snap ik wat je met 'bladen' bedoelt. lol. alluminium bakvormen dus. ik gebruik liever mijn kennis van het bbq-en en laat de temperatuur zover zakken dat je nooit aangebrande stukjes hebt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:30 schreef Oblivion het volgende:
Je hebt toch van die schalen die je weg kan gooien naderhand?
Van metaalachtig soort.
Ik kan echt niet op de naam komen...![]()
Zijn alleen beetje vierkant en met gaatjes waardoor je vlees niet verbrand.
Staan bij de A&H bij de BBQ spullen.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:53 schreef popolon het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is alles wat je nodig hebt. Niet voor mietjes want Dave's Gourmet sauzen zijn over het algmeen erg 'hot'.
Je kunt ze ook paneren en frituren maar dat is niet mijn favoriet. Te vet.
Op een rooster in de oven of op de bbq is het best imo.
KFC heeft de meest ranzige wings ooit.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
ken ik nóg niet. die kfcmeuk wel.
die saus uit vorige bericht is ook in nl te krijgen?quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:59 schreef popolon het volgende:
[..]
KFC heeft de meest ranzige wings ooit.Ik maak minimaal eens per week wings, soms vaker en probeer elke keer wat anders uit met saus. Maar heet zijn ze altijd. Da's verplicht.
Weet ik niet maar er zullen zonder twijfel goede sauzen te krijgen zijn. Wat ik doe is vaak een sampler kopen zodat je kunt proberen:quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die saus uit vorige bericht is ook in nl te krijgen?
Met 7 kinderen die in en uitvliegen is het een uitvinding!quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nu snap ik wat je met 'bladen' bedoelt. lol. alluminium bakvormen dus. ik gebruik liever mijn kennis van het bbq-en en laat de temperatuur zover zakken dat je nooit aangebrande stukjes hebt.![]()
ik ga zeker dat flesje wat je hebt laten zien bestellen. ziet er mooi uit en smakelijk. we zullen zien en proeven. dit topic vliegt niet weg, met al die wings die lekker opgegeten worden.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:11 schreef popolon het volgende:
Die op de vorige pagina zien er goed uit maar ik hou nu eenmaal niet van te natte/vette kip. Marinades zijn niks voor mij als het hierop aankomt.
Maar het is persoonlijk, gewoon wat testen hier en daar. Er zijn vast 'wereldwinkels' waar je wat meer exotische sauzen kunt krijgen. En dan gaan voor de sampler.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:11 schreef popolon het volgende:
Die op de vorige pagina zien er goed uit maar ik hou nu eenmaal niet van te natte/vette kip. Marinades zijn niks voor mij als het hierop aankomt.
De kaaskoppenvariantquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de hete of de kaaskoppenvariant?
eris nog niet echt een topic over, maar je kan in zout heerlijk bakken. maak gewoon een fijne korst om een mooie kip die geleefd heeft. en met die zoutkorst kan je ook meteen mooi de dikte bij verschillende onderdelen van de kip aanpassen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:50 schreef popolon het volgende:
Paneren en frituren maakt 't wel wat vet hoor.![]()
Heel af en toe goed te doen maar dan aub niet die troep van de KFC, ik snap niet dat mensen dat lekker vinden. Dan heb je nog nooit 'echte' wings gehad.
Fried chicken is goddelijkquote:Op zaterdag 26 april 2008 17:51 schreef Oblivion het volgende:
Frituren?
Dat doe ik zelden en al zeker geen kip...
dat affikken moet je gewoon doen boven je kachel/fornuis. gewoon de peper/paprika/andere dikschillige vrucht keihard zwart maken en dan meteen in een plastic zak en dichtdraaien. kan je ze na 20 seconden prima pellen. en heb je die geroosterde smaak. je kan het natuurlijk ook lekker op houtvuur doen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:06 schreef SHE het volgende:
Ze hebben hier echt fucking beroerde marinades voor goede wings.
Misschien dat Popo heeel lief wil zijn en iets naar NL wil sturen![]()
Ik ga meestal tekeer met pepers en chilisaus die ik laat affikken, maar echt crispy en geroosterd zoals in de States krijg ik ze niet.
Ik ga er maar eens op broeden, want ook de peking eend heb ik genailed dus ik zie niet in waarom de kippenvleugels me zouden tegenhouden.
Boy, wat heb ik trek gekregen; nog een uurtje voor ik weer wat in de hens ga steken.
Kijk eens in wat toko's e.d. daar zijn vaak goede marinades/sauzen te vinden.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:06 schreef SHE het volgende:
Ze hebben hier echt fucking beroerde marinades voor goede wings.
Misschien dat Popo heeel lief wil zijn en iets naar NL wil sturen![]()
Is ook wel lekker, maar niet met die marinade...quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Fried chicken is goddelijk![]()
Maar ik ben dan ook een viespeukje
wat gemeen, dat staat de ontwikkeling naar perfecte kip in de weg. hij moest eens weten hoe vaak huiselijke recepten uitgroeien tot mc donalds achtige proporties.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:23 schreef SHE het volgende:
yay! shipping to Nederland
Hopen dat ze het een beetje discreet verpakken, mijn vent slaat me dood met een paar kippenvleugels als ik WEER met een flesje saus/marinade aankom.
Het was heerlijkquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ben benieuwd wat je ervan vindt straks
Ik doel met fried ook op frituren in olie. Ik heb nog nooit frituurvet gebruikt; ik vertrouw niets wat bij een beetje hitte van vorm verandertquote:Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Is ook wel lekker, maar niet met die marinade...![]()
Heel soms gooi ik wel eens gewone kleine stukje kip in hete olie, en dat vind ik heerlijk.
Maar echt in frituurvet? Neh...vind ik niks aan.
Das mijn man zijn afdeling...
ik frituur ook alleen in olie....nooit die ranzige pakken frituurvet ofzo!quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik doel met fried ook op frituren in olie. Ik heb nog nooit frituurvet gebruikt; ik vertrouw niets wat bij een beetje hitte van vorm verandert
Maar een goede paneer; beslag , hete kip en hete olie is een prima combinatie
quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik doel met fried ook op frituren in olie. Ik heb nog nooit frituurvet gebruikt; ik vertrouw niets wat bij een beetje hitte van vorm verandert
Dat is toch niet zo heel ongezond?quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:39 schreef SHE het volgende:
[..]
ja wel eens gedaan hoor(probeer altijd alles een keertje uit),maar ben geen fan van ossewitquote:Op zaterdag 26 april 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
nooit frieten in ossewit gemaakt?![]()
(ik huil bij de schande dat je nooit friet, zoals friet moet zijn, hebt gemaakt)
in ganzenvet frituren is helemaal tha bomb. filteren daarna en het is net zo helder.
ben jij she? en ganzenvet...quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:15 schreef cindy10 het volgende:
[..]
ja wel eens gedaan hoor(probeer altijd alles een keertje uit),maar ben geen fan van ossewit
kutjecola. ah ook niet meer open? hier tot 10 uur,quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
nou heb ik weer zin in kipkluifjes
(en niks in huis natuurlijk)
hier in de buurt niet, en kom net uit m'n nest, dus ga de deur ook niet meer uitquote:Op zaterdag 26 april 2008 20:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kutjecola. ah ook niet meer open? hier tot 10 uur,
wat een ellende voor je!quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hier in de buurt niet, en kom net uit m'n nest, dus ga de deur ook niet meer uit
ik ook en ik ga meestal naar een boer in noord-holland die lekkere natuurkippen heeft. per 5 stuks, en, meteen in de vriezer. neem de laatste tijd ook voor vrienden mee.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:30 schreef popolon het volgende:
Je kunt nooit genoeg kip in huis hebben, ik sla altijd kilo's in.
Waarom?quote:Op zaterdag 26 april 2008 21:22 schreef SHE het volgende:
Manlief wil altijd vlees; dus dan heb ik liever dat hij kip eet.
Wat voor doosje van de toko? Wat ik wel eens doe is ontbeende kippedijen paneren met panko paneermeel is dan wel niet vergelijkbaar met KFC maar wel lekker knapperig.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
weer even een kickje
Binnenkort een verjaardag met een flinke groep mensen en ik wil ook eens proberen wat verschillende soorten kip op tafel te toveren.
Ik ben zelf helemaal gek op kip alla kfc ( zonder de mishandelde kipjes bij voorkeur, maar das ff detail)Ik gebruik ook vaak van die doosjes van de toko, maar ik krijg nooit het ideale knapperige korstje. Ik gooi ze meestal in een flinke laag olie ( cm of 10) in de pan en dan gaar bakken. Ze worden wel lekker en gaar, maar het korstje blijft dan een beetje zompig.
wat kan ik hieraan doen? iemand ideeën?
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:34 schreef n0a het volgende:
[..]
Wat voor doosje van de toko? Wat ik wel eens doe is ontbeende kippedijen paneren met panko paneermeel is dan wel niet vergelijkbaar met KFC maar wel lekker knapperig.
ik keer ze wel af en toe, keer of 4 in een half uurtje ofzo denk ik, zou dat het zijn? Ze liggen bij mij ook niet helemaal onder de olie zoals bijvoorbeeld in de frituurpan, zou miss ook nog wel kunnen schelen?quote:Op woensdag 15 april 2009 12:18 schreef n0a het volgende:
Misschien dat je ze moet deep fryen? Ik weet niet of je ze regelmatig keert in de olie, maar als je eten uit de olie haalt en er weer in terug doet dan zuigt het zich vol vet. Lijkt me wel lekker om te proberen die mix.
ik zegquote:Op woensdag 15 april 2009 12:45 schreef n0a het volgende:
Zou kunnen, bij kfc doen ze het denk ik helemaal onder de olie. Als je friet uit de olie haalt en er weer in terug doet dan komt er ook meer olie in dan wanneer je ze onder gedompeld laat tot ze klaar zijn.
Je moet ze dan ook frituren en niet, zoals je nu doet, bakken. Kan gewoon in de pan, 2 liter zonnebloemolie erin, verwarmen tot 180 graden en dan de kip in porties gaar bakken. Denk dat het ook wel in een kleinere laag olie kan, maar dan moet je het wat warmer en dus korter bakken.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik keer ze wel af en toe, keer of 4 in een half uurtje ofzo denk ik, zou dat het zijn? Ze liggen bij mij ook niet helemaal onder de olie zoals bijvoorbeeld in de frituurpan, zou miss ook nog wel kunnen schelen?
gewoon in de frituurpan dus ( wij frituren met zonnebloemolie)quote:Op woensdag 15 april 2009 13:33 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Je moet ze dan ook frituren en niet, zoals je nu doet, bakken. Kan gewoon in de pan, 2 liter zonnebloemolie erin, verwarmen tot 180 graden en dan de kip in porties gaar bakken. Denk dat het ook wel in een kleinere laag olie kan, maar dan moet je het wat warmer en dus korter bakken.
Ik doe ze altijd in de frituurolie wel als je vet op zijn eind zit, daarna direct verversen.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:24 schreef Wooldoor het volgende:
Vooral niet in de oven want daar worden ze niet lekkerder op. Gewoon in een wok met olie frituren dan krijgen ze ook een lekker krokant korstje en zijn het vlees is dan ook lekker. Gewoon een bak met zoete chili saus ernaast zitten om te dippen.
en ik vond bij de surinamer ook nog een kipmixquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:24 schreef littledrummergirl het volgende:
ga het straks proberen te maken voor mn verjaardag van morgenalthans, de boel in de marinade gooien alvast.
ga de chilikluifjes van she maken en mn eigen kfc kluifjes
Lekker de hele nacht laten intrekken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en ik vond bij de surinamer ook nog een kipmixdus die ga ik ook proberen.
heb twee kilo kipjes gekochtdus ik kan even vooruit.
Zal het veel nut hebben ze nu al in de marinade te gooien, of zal het effect morgenavond hetzelfde zijn als ik ze morgenochtend marineer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |