Nou ja, in de praktijk (jouw voorbeeld even buiten beschouwing gelaten) is gebleken dat godslastering, en smaad juridisch vrij lastig is te bewijzen/aan te pakken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:13 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Daar kun je dan voor aangepakt worden.
Recent voorbeeld:
Marokkaan 'Osama' noemen strafbaar
even terzijde of het in dit geval terecht is volgens anderen
En dat is maar goed ook.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou ja, in de praktijk (jouw voorbeeld even buiten beschouwing gelaten) is gebleken dat godslastering, en smaad juridisch vrij lastig is te bewijzen/aan te pakken.
En dat is g*dv*rd*mm* maar goed ook!quote:[b]Op vrijdag 7 maart 2008 09:19 schreef FOKwa het volgende:[/]
En dat is maar goed ook.
Waarom maak je bij ons het onderscheid naar stroming wel, bij moslims heb je toch ook geen problemen met generaliseren ?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:04 schreef Gia het volgende:
Zijn dat Christenen tegen Moslims, of Westerlingen tegen Moslims?
Met als groot verschil dat de koran niet open staat voor vrije interpretatie. De koran is zogenaamd perfect, het absolute woord van god.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:10 schreef boyv het volgende:
Er staat ook genoeg van die crap in gebiedende wijs in de bijbel, dat zegt niks. Je mag zelf kiezen of je het er mee eens bent of niet.
Ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met als groot verschil dat de koran niet open staat voor vrije interpretatie. De koran is zogenaamd perfect, het absolute woord van god.
aah, dus de geschiedenis is begonnen bij jouw geboorte, alles wat ervoor gebeurde bestaat niet .. ?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:22 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou ja ik was toen nog niet geboren dus dat is relatief... en je oogst wat je zaait die lieve moslims zaaien veel haat met hun dreigingen en aanslagen. dat geeft een reactie maar das logische...
en nu ga ik maffen
Nou, daar kan je over twisten natuurlijk. Je hebt bij moslims net zo veel verschillen als bij christenen. De moslims in Nederland zijn niet te vergelijken met de moslims in Afghanistan, of de moslims in Indonesie. Dat betekent dus dat een en ander te interpreteren valt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met als groot verschil dat de koran niet open staat voor vrije interpretatie. De koran is zogenaamd perfect, het absolute woord van god.
Het vinden van de tien geboden is inderdaad maar een verhaaltje.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus de Tien Geboden zijn maar een verhaaltje ?
In dat geval kun je een aanklacht indienen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met die kanttekening dat je de kans loopt dat mensen gaan beledigen om het beledigen, onder het mom van de vrijheid van meningsuiting.
Ik denk dat het bij de Wildersfilm niet de Marokkanen zijn die boos worden, maar vooral de moslims, toch?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom maak je bij ons het onderscheid naar stroming wel, bij moslims heb je toch ook geen problemen met generaliseren ?
huh .. doe je nou expres zo dom .. je denkt niet dat dat het geval zal zijn ?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
In dat geval kun je een aanklacht indienen.
Maar ik denk niet dat dit bij Wilders' film het geval zal zijn. Volgens mij houdt hij het allemaal netjes binnen de wet.
Godslastering en smaad als je het hebt over iemand die al zo'n 1400 jaar dood is, hoef je niet aan te pakken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou ja, in de praktijk (jouw voorbeeld even buiten beschouwing gelaten) is gebleken dat godslastering, en smaad juridisch vrij lastig is te bewijzen/aan te pakken.
duh, met het tonen van plaatjes van Mohammed beledig je alle moslims, maar voor de rest heeft de Marokkaan hier even weinig te maken met een Taliban-Afghaan als jij als katholiek te maken hebt met de katholieke 'revolutionair' van de FARCquote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij de Wildersfilm niet de Marokkanen zijn die boos worden, maar vooral de moslims, toch?
leviticus weleens gelezen?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Het vinden van de tien geboden is inderdaad maar een verhaaltje.
Jezus heeft de 10 geboden als zodanig wel als voorschrift gehandhaaft, maar goed, die zijn dan ook niet geweldadig, wel?
De eerste is geloof ik: Gij zult niet doden!
MOSLIMS VINDEN het vertonen van een afbeelding van Mohammed een belediging. ZIJ mogen dat niet!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. doe je nou expres zo dom .. je denkt niet dat dat het geval zal zijn ?
Er zijn miljoenen moslims die je vertellen dat het tonen van plaatjes van Mohammed een belediging is en Wilders kondigt nadrukkelijk aan dat zijn film gaat eindigen met een plaatje van Mohammed waarmee 'iets' gaat gebeuren .. dat het niet onwettelijk is doet niets af aan het feit dat het een doelbewuste belediging is
Het oude testament is ouder dan het Christendom. Jezus was ten tijde van het bestaan van het Oude Testament nog niet eens geboren. Hij heeft overigens veel van het boek van de Joden verworpen en daarom is er een Nieuw Testament. Delen van het Oude Testament zijn in het Nieuwe Testament gehandhaaft, maar lang niet alles.quote:
Genoeg christenen die gods woord als enige regelgeving aanvaarden. Gelukkig zegt dat meer over de mensen dan over het geloof.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Het oude testament is ouder dan het Christendom. Jezus was ten tijde van het bestaan van het Oude Testament nog niet eens geboren. Hij heeft overigens veel van het boek van de Joden verworpen en daarom is er een Nieuw Testament. Delen van het Oude Testament zijn in het Nieuwe Testament gehandhaaft, maar lang niet alles.
Het OT is het boek van het oude Joodse volk, het NT is het boek van de Christenen.
En vooralsnog geen wetboek.
Ja maar, de bijbel is helemaal niet Gods woord, met uitzondering van de 10 geboden dan. Het is een beschrijving van hoe de mensen voor Christus leefden, OT, en hoe Christus zelf leefde, NT, en hoe Jezus de mensen leerde wat volgens hem de juiste weg was. Christenen zijn volgelingen van Jezus, niet van het OT.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:13 schreef boyv het volgende:
[..]
Genoeg christenen die gods woord als enige regelgeving aanvaarden. Gelukkig zegt dat meer over de mensen dan over het geloof.
Of te wel jij bepaalt ten allen tijde wat nou wel of niet een belediging is .. de ander, de aangesprokene, heeft zich maar neer te leggen bij jouw oordeel ? Dat is niet een klein beetje arrogant, dit is nou juist het soort arrogantie die zoveel irritaties opwekt bij andersdenkendenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
MOSLIMS VINDEN het vertonen van een afbeelding van Mohammed een belediging. ZIJ mogen dat niet!
WIJ mogen dat wel. Geen enkele moslim mag mij verbieden een plaatje van Mohammed te maken. Zoals geen enkele Christen iemand mag verbieden abortus te plegen. Dat kun je proberen, maar de geloofsregels van een geloof gelden nu eenmaal niet voor iemand die dat geloof niet aanhangt. Simpel zat.
En je ergens door beledigd voelen is nog steeds niet hetzelfde als moedwillig beledigd worden.
Iemand geitenneuker noemen is moedwillig beledigen, een cartoon van mohammed maken is dat niet.
Je kont afvegen met wc-papier waar op elk velletje de kop van mohammed (hoe die er dan ook uitziet) staat, mag gewoon. En als moslims zich daardoor beledigd voelen, pech!!
Ik ga toch ook niet zeiken dat ik me beledigd voel, omdat zij beweren dat de essentie van mijn geloof niet waar is. Namelijk Jezus, zoon van God! En dat de heilige drieëenheid een gruwel is. Dat is iets dat zij als zodanig gewoon geloven. En dat mag wel?
Dan mag ik toch ook geloven dat Mohammed een zieke epilepsielijder was, die leed aan waanvoorstellingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |