abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57211947
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De islam is een paar 100 jaar jonger dan het christendom, het komt wel maar je moet nog even geduld hebben.
ik heb niet de illusie dat ik nog een paar honderd jaar leef
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57211949
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:08 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is waar maar enkel om aan te geven dat de islam nog een hele lange weg voor de boeg heeft. al vrees ik dat die verlichting nooit zal komen.... maar das louter speculatie ik heb immers geen glazen bol.
nou, hoe verlicht wij echt zijn moet ik nog zien, zolang is dat debacle met de Joden immers nog niet geleden, en als ik zo zie hoe wij nu, zonder enig onderscheid, tegen alle moslims te keer gaan .. erg verlicht vind ik dat niet
pleased to meet you
  Donald Duck held vrijdag 7 maart 2008 @ 00:22:15 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57212031
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De islam is een paar 100 jaar jonger dan het christendom, het komt wel maar je moet nog even geduld hebben.
Er is natuurlijk geen vaste tijd voor verlichting. Maar in de moderne wereld vraagt zeker om snelle ontwikkelingen. Dit kan echt niet nog 600 jaar doorgaan op deze manier.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57212032
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:18 schreef moussie het volgende:

[..]

nou, hoe verlicht wij echt zijn moet ik nog zien, zolang is dat debacle met de Joden immers nog niet geleden, en als ik zo zie hoe wij nu, zonder enig onderscheid, tegen alle moslims te keer gaan .. erg verlicht vind ik dat niet
nou ja ik was toen nog niet geboren dus dat is relatief... en je oogst wat je zaait die lieve moslims zaaien veel haat met hun dreigingen en aanslagen. dat geeft een reactie maar das logische...

en nu ga ik maffen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57213931
een late tvp (ja laat check maar hoe laat het is LOL )
pi_57214365
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

onthoofdingen check
aanslagen in het kwadraat check
oorlogen check
rellen check
vrouw onvriendelijk check
eigenlijk net christenen
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:09:30 #27
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214384
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 06:58 schreef boyv het volgende:
eigenlijk net christenen [ afbeelding ]
Ja, maar dan 800 jaar geleden

Sukkel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57214387
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:18 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik heb niet de illusie dat ik nog een paar honderd jaar leef
Het is voor veel mensen dan ook moeilijk te begrijpen dat je niet alles moet bekijken in een tijdsbestek dat even kort is als je eigen leven.
pi_57214389
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:09 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja, maar dan 800 jaar geleden

Sukkel.
Dus wat er nodig is, is eigenlijk tijd?
pi_57214406
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

onthoofdingen check
aanslagen in het kwadraat check
oorlogen check
rellen check
vrouw onvriendelijk check
Pedofilie check
serie moorden check
brand sticht check
oplichting check
slavernij check
rellen check..

Kijk bij elk ras en soort kan je extremisme vinden..
Moeten we dan iedereen van dat geloof en ras dan ook gelijk als extremist behandelen?

Dat het met de moslims over het algemeen meer fout gaat in oze westerse ogen ja, maar het kan niet zo zijn dat je al die 1,3 miljard moslims op deze wereld zo bestempeld en als extremist behandeld.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:04:00 #31
3542 Gia
User under construction
pi_57214730
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Komop zeg, 't is al door de nodige users opgemerkt dat je zo'n lijstje met quotes ook op kan stellen op basis van bijbelteksten. Da's net zo oninteressant. Waar het om gaat is dat dat lijstje zogenaamd 'onweerlegbaar' moet aantonen dat 'de islam' een foute religie is. En da's bullshit, en overduidelijke flamebait.
Het verschil tussen de bijbel en de koran is toch wel dat de bijbel (OT) verhaalt over hoe het oude volk leefde. Er wordt niet gezegd dat Christenen dat als voorbeeld moeten nemen en nog steeds zo moeten leven. Oftewel: Tegenwoordig offeren we geen kinderen meer, slaan broers elkaar niet dood omdat KaÍn dat met Abel deed, enz.... De bijbel, zeker het OT, is geen wettekst, maar meer een geschiedenisboekje.

De koran is wel bedoeld als leidraad hoe je moet leven. Daar staat gewoon letterlijk dat je ongelovigen die iets tegen je geloof hebben, moet doden. Zo spreekt de koran en dat is de wet.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:04:58 #32
3542 Gia
User under construction
pi_57214736
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Zijn dat Christenen tegen Moslims, of Westerlingen tegen Moslims?
pi_57214777
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Het verschil tussen de bijbel en de koran is toch wel dat de bijbel (OT) verhaalt over hoe het oude volk leefde. Er wordt niet gezegd dat Christenen dat als voorbeeld moeten nemen en nog steeds zo moeten leven. Oftewel: Tegenwoordig offeren we geen kinderen meer, slaan broers elkaar niet dood omdat KaÍn dat met Abel deed, enz.... De bijbel, zeker het OT, is geen wettekst, maar meer een geschiedenisboekje.

De koran is wel bedoeld als leidraad hoe je moet leven. Daar staat gewoon letterlijk dat je ongelovigen die iets tegen je geloof hebben, moet doden. Zo spreekt de koran en dat is de wet.
Er staat ook genoeg van die crap in gebiedende wijs in de bijbel, dat zegt niks. Je mag zelf kiezen of je het er mee eens bent of niet.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:25:17 #34
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57214867
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:10 schreef boyv het volgende:
Dus wat er nodig is, is eigenlijk tijd?
Wat nodig is, zijn Islamitische filosofen die betogen dat de tekst in de Koran niet letterlijk moet worden genomen, maar geplaatst moet worden in de tijd dat deze geschreven is.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57215266
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus de Tien Geboden zijn maar een verhaaltje ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:04:24 #37
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57215291
De meeste Nederlanders schreeuwen maar raak als het over deze film gaat, maar mijn mening is dat we allemaal trots moeten zijn. Nederland is gebouwd op vrijheid van meningsuiting en zelfs terwijl ik een gruwelijke hekel heb aan Wilders en deze film waarschijnlijk niet veel beter zal beoordelen ben ik trots op het feit dat dit gewoon kan.

Zodra we de mond gaan snoeren van iemand zonder dat we weten wat hij gaat zeggen kunnen we net zo goed met zijn allen naar Teheran vliegen en beginnen met inburgeren.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_57215350
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:04 schreef TheChemeng het volgende:
De meeste Nederlanders schreeuwen maar raak als het over deze film gaat, maar mijn mening is dat we allemaal trots moeten zijn. Nederland is gebouwd op vrijheid van meningsuiting en zelfs terwijl ik een gruwelijke hekel heb aan Wilders en deze film waarschijnlijk niet veel beter zal beoordelen ben ik trots op het feit dat dit gewoon kan.

Zodra we de mond gaan snoeren van iemand zonder dat we weten wat hij gaat zeggen kunnen we net zo goed met zijn allen naar Teheran vliegen en beginnen met inburgeren.
Met die kanttekening dat je de kans loopt dat mensen gaan beledigen om het beledigen, onder het mom van de vrijheid van meningsuiting.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57215426
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Met die kanttekening dat je de kans loopt dat mensen gaan beledigen om het beledigen, onder het mom van de vrijheid van meningsuiting.
Voor een door de (politie)rechter als zodanig opgevatte belediging kun je aangepakt worden.

Recent voorbeeld:
Marokkaan 'Osama' noemen strafbaar

even terzijde of het in dit geval terecht is volgens anderen
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:14:14 #40
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57215433
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Voor woorden heb je woorden en dat is overigens ook totaal niks nieuws onder de zon. Van Gogh, Teeuwen, van 't Hek... dat is echt niks nieuws en het inbinden van de vrijheid van meningsuiting is het laatste wat elke Nederlander zou moeten willen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')