O ja? Wat voor cultuur wil Wilders dan?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
Over cultuur: de islam is geen cultuur maar onderdeel van een cultuur. Wilders voert een vendetta tegen de islam. Dat nieuwkomers niet bereid zijn zich aan te passen aan zelfs de simpelste normen in Nederland, heeft weinig met die islam te maken. Daarmee is het aanhalen van voorbeelden als een Ierse pub of een Chinees restaurant in een discussie over Wilders al vrij overbodig geworden.
Waar heb jij het over? Ik zeg dat de islam een politiek instrument is om mensen een bepaalde richting in te krijgen. Het heeft niets met vredelievendheid en liefde te maken. Zo'n religie zal dus op weerstand stuiten en dat vind jij vreemd? Het probleem is dat Wilders zich tegen politiek uit Iran moet verdedigen en dat in Nederland de islam verdedigd wordt door opportunisten van d66/cda/pvda....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Gooi het niet op patriotisme, Aaah
Voor een democratie gelden de regels dat geloof en politiek gescheiden moeten blijven. Daarom vind ik het ook niet terecht dat die 2 in een adem genoemd mogen worden. Er is immers geen moslimpartij die zich kandidaat heeft gesteld voor de verkiezingen. De SGP is de enige vergelijking die je serieus kan nemen, en daar wordt onderzoek naar gedaan over het wel of geen recht op staatssubsidie voor een F-cultuurgezinde partij.
Daarmee is niet gezegd dat de Nederlandse cultuur, normen of waarden inwisselbaar zijn. De Nederlandse normen en waarden zijn voor een groot deel voortgekomen uit het Romeinse recht, maar wel in een periode dat het christendom in Rome de leidende godsdienst en basis van gewoonterecht werd. Dat recht was dus vooral een codificering van religieus gewoonterecht in die tijd en is via de Code Civil uiteindelijk in het Burgerlijk Wetboek terechtgekomen. Ik ben zelf niet gelovig (hoewel ik sympathiek sta tegenover het katholicisme van mijn ouders), maar ik erken wel de waarde die het christendom op de normen en waarden heeft gehad. Nieuwkomers met een islamitische achtergrond zullen die normen moeten accepteren.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
Over cultuur: de islam is geen cultuur maar onderdeel van een cultuur. Wilders voert een vendetta tegen de islam. Dat nieuwkomers niet bereid zijn zich aan te passen aan zelfs de simpelste normen in Nederland, heeft weinig met die islam te maken. Daarmee is het aanhalen van voorbeelden als een Ierse pub of een Chinees restaurant in een discussie over Wilders al vrij overbodig geworden.
Je analyseert hier precies het fluwelen handschoenen gedeelte zoals de politiek met Wilders omgaat. Veel stemmen zegt niets over een partijkoers.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:56 schreef Gabry het volgende:
[..]
Och, er wordt echt geen geheim gemaakt van met wie hij niet in debat gaat. Daarnaast is de aanwezigheid van Wilders niet vereist wil je pogen zijn argumenten te weerleggen. Indien mogelijk.
[..]
Daar staat Wilders niet alleen in. En dat zijn partijstructuur hierop lijkt is wijd gepubliceerd. Maar mensen hebben op Wilders zijn persoon gestemd. Wanneer hij zijn 9 zetels volledig benut dan doet hij precies wat de kiezer wilt.
[..]
Het lijkt mij sterk dat hij ervoor kiest om constant te moeten onderduiken en onder druk te staan om 'zijn eigen ego te voeden'. Hij heeft een ideaal en staat achter zijn standpunt, een andere motivatie om dat te doorstaan kan ik niet bedenken. Maar het blijft speculeren.
Dit zijn niet echt onthullingen over 'zijn ware aard'. Daarnaast hebben deze punten ook weinig relevantie.
),quote:(hoewel ik sympathiek sta tegenover het katholicisme van mijn ouders
Er wordt gesuggereerd dat er een dergelijk instrument bestaat, maar daar is helemaal geen bewijs voor, daar is de fragmentatie ook veel te groot voor. Laat er maar iemand opstaan om het debat aan te gaan zou ik zeggen. We hadden Abu Jahjah, maar die werd al weggehoond voordat hij duidelijk kon maken voor welke groep hij zich inzette.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Ik zeg dat de islam een politiek instrument is om mensen een bepaalde richting in te krijgen. Het heeft niets met vredelievendheid en liefde te maken. Zo'n religie zal dus op weerstand stuiten en dat vind jij vreemd? Het probleem is dat Wilders zich tegen politiek uit Iran moet verdedigen en dat in Nederland de islam verdedigd wordt door opportunisten van d66/cda/pvda....
Is er dan iets waar nog op moet worden teruggekomen?quote:
We?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Er wordt gesuggereerd dat er een dergelijk instrument bestaat, maar daar is helemaal geen bewijs voor, daar is de fragmentatie ook veel te groot voor. Laat er maar iemand opstaan om het debat aan te gaan zou ik zeggen. We hadden Abu Jahjah, maar die werd al weggehoond voordat hij duidelijk kon maken voor welke groep hij zich inzette.
Iran als land is geen vijand, wel de regering en de dolgedraaide religieuze freaks.quote:Iran is vooralsnog niet onze vijand, dus waarom zouden we ons daar zorgen over moeten maken? Ik zou me eerder zorgen willen maken over Europa als bestuursorgaan, want wat als landen onderling oorlog krijgen, wat moeten we dan? Daar schijnen nog geen regels voor te bestaan
Dieptriest is het. Schande dat NL dit zomaar doet, NL heeft geen kennis van de Balkan, dus hou dan je klep dicht als land.quote:Nederland erkent Kosovo als onafhankelijke staat. Dat krijgt nog een politiek staartje....
Je zei dat naar aanleiding van mijn stukjes over de massamoorden der Ustacha.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:09 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Is er dan iets waar nog op moet worden teruggekomen?
De grenzen staan meer open dan ooit. Daar kan alleen Brussel iets aan doen. De binnenlandse politiek werkt alleen nog maar in de marge, dat is iets waar WE de komende 5 jaar aan mogen wennen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
We?
Abu Jahjah is al snel ontmaskerd als een hypocriet met een dubbele agenda. Too easy voor Wilders. Waarom moet Wilders met 1 persoon in debat? Je zegt zelf dat er zoveel diversiteit is en dan kies je net die zielepoot.
[..]
Iran als land is geen vijand, wel de regering en de dolgedraaide religieuze freaks.
Europa is inderdaad dichterbij, ik denk dat iedereen in de wereld uiteindelijk beter af is als iedereen weer in zijn eigen land woont. Samenwonen is niet gelukt, accepteer het.
NL kan altijd nog de grens dichtflikkeren. Daar moeten WE ook nog maar eens aan denken....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
De grenzen staan meer open dan ooit. Daar kan alleen Brussel iets aan doen. De binnenlandse politiek werkt alleen nog maar in de marge. Dat is iets waar WE de komende 5 jaar aan mogen wennen.
Ik ben blij dat je daar in gelooft. Dat betekent dat er nog mensen met idealen zijn en dat mensen bereid zijn om zelf hun levensinrichting te willen bepalen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
NL kan altijd nog de grens dichtflikkeren. Daar moeten WE ook nog maar eens aan denken....
Ik vind het ongedwongene van het katholicisme mooi. Mijn kennis over tirannen die in naam van het katholicisme regio's uitkamden is klein, want mijn kennis van dat wat men noemt geschiedenis is klein. Nu zou ik de representativiteit van de Ustacha voor het katholicisme kunnen betwisten zoals men de representativiteit van de vliegtuigkapers voor de islam betwist, wat vrij gemakkelijk zou zijn, maar ik denk dat dat niet eens nodig is.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je zei dat naar aanleiding van mijn stukjes over de massamoorden der Ustacha.
Dat is meestal zo. Ik ben daarom ook wel blij dat Wilders zo tekeer gaat. Leven in de brouwerij, geen saai Grijs I dat spelletjes wil afschaffen, omdat ze zo bloederig zijn. Wankers! De geschiedenis wordt geschreven met bloed!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:25 schreef Aoristus het volgende:
Laten we wel wezen, de grootste klootzakken hebben de grootste veranderingen teweeg gebracht
Eigenlijk ben je een undercover moslim, begrijp ikquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is meestal zo. Ik ben daarom ook wel blij dat Wilders zo tekeer gaat. Leven in de brouwerij, geen saai Grijs I dat spelletjes wil afschaffen, omdat ze zo bloederig zijn. Wankers! De geschiedenis wordt geschreven met bloed!
Ja, maar dan eentje die uiteindelijk weer als spion van Bush is ingezet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je een undercover moslim, begrijp ik
Iets voor Monidique?quote:Op een geveven moment besloot de zangeres het spel 'Gas Kamer' te starten. Dit spel wordt door medici als 'heel erg gevaarlijk' bestempelt omdat het ervoor zorgt dat de alcohol direct in de bloedsomloop terecht komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |