quote:
Nee. Ik wil bewijs en een logische redenatie.quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Vertrouw mij als ik zeg dat ook atheisten en andere levensbeschouwingen profijt hebben van vrijheid van godsdienst.
Dus de grondwet op godsdienstvrijheid is overbodig, want zonder die wet kunnen religies ook voordeeltjes hebben?quote:[..]
Dat zijn wettelijke bepalingen die daarvoor zorgen, geen door het grondwetsartikel. Er zijn zoveel verschillende belastingvoordelen, voor chronisch zieken, gepensioneerden, goede doelen, huisbezitters, etc, etc, dat het echt niet iets is dat door godsdienstvrijheid komt.
Inderdaad.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:52 schreef Noin het volgende:
een Atheiist heeft niet zo'n boekje.
Maar in de gevallen van de heer Moumni, een dominee ergens in '98 en iemand uit de kamer van de sgp zei de rechter dat wat zij deden/zeiden niet strafbaar was/is omdat het (die denkbeelden die ze ventileerden) onderdeel zijn van hun religie. Daarom, en alleen daarom, mochten zij de kwetsende dingen zeggen die ze hebben gezegd. Als zij zich niet achter de religie en dus artikel 6 konden verschuilen hadden ze gewoon veroordeeld geweest wegens belediging.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:35 schreef sneakypete het volgende:
True
De vrijheid op godsdienst houdt in dat je iedere relegie mag aanhangen, maar ook kan beslissen om geen religie aan te hangen. Dus iedereen heeft er profijt van.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Ik wil bewijs en een logische redenatie.
Je trekt verkeerde conclusies. Ik zeg dat het afschaffen van godsdienstvrijheid niet ervoor zorgt dat religies of volgelingen op bepaalde zaken voordelen krijgen, net als iedere identificeerbare groep voordelen kan krijgen. Het afschaffen van godsdienstvrijheid is dus overbodig.quote:[..]
Dus de grondwet op godsdienstvrijheid is overbodig, want zonder die wet kunnen religies ook voordeeltjes hebben?![]()
Maar die vrijheden hebben we al dmv andere wetten. Overbodig dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:10 schreef Montov het volgende:
[..]
De vrijheid op godsdienst houdt in dat je iedere relegie mag aanhangen, maar ook kan beslissen om geen religie aan te hangen. Dus iedereen heeft er profijt van.
Ik vroeg om een logische redenatie!quote:[..]
Je trekt verkeerde conclusies. Ik zeg dat het afschaffen van godsdienstvrijheid niet ervoor zorgt dat religies of volgelingen op bepaalde zaken voordelen krijgen, net als iedere identificeerbare groep voordelen kan krijgen. Het afschaffen van godsdienstvrijheid is dus overbodig.
Vrijheid van godsdienst behoort net als vrijheid van meningsuiting tot de mensenrechten.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:55 schreef __Saviour__ het volgende:
De vrijheid van godsdienst zou dan ook afgeschaft moeten worden, want die wordt op die manier misbruikt om onder regels uit te komen
Lang leve de Nederlandse cultuur die van nature stront heeft aan de kerkquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:45 schreef Klopkoek het volgende:
Ach in Nederland valt het allemaal wel mee. In Duitsland betalen ze 'kerkbelasting', in de VS wordt overheidsgeld gebruikt om kerken te subsidiëren en zijn kerken gevrijwaard van belastingplicht en in het aristocratische Engeland heeft de kerk ook een aantal voorrechten.
Tel je zegeningen zou ik zeggen.
Bladen als de Telegraaf en Elsevier staan dagelijks vol met haatdragende stukken over allochtonen en moslims. Er is dus helemaal geen sprake van een streepje voor hebben.quote:Op zondag 9 maart 2008 01:44 schreef Elfletterig het volgende:
Haatzaaiende boeken kunnen ongestoord worden verkocht in dit land. Ik heb het niet eens alleen over moslims, maar net zo hard over Christelijken. Met de hand op de Koran of Bijbel denken ze zich meer te kunnen permitteren. Moslims mogen WEL een boek als de Koran lezen, vol met haatdragende teksten, want dat valt onder 'geloofsovertuiging', maar wee o wee als iemand een kritische film over datzelfde boek maakt. Dan staan ze schuimbekkend te demonstreren NOG VOORDAT ZE DE INHOUD KENNEN en schreeuwen ze moord en brand dat hun religie wordt bekritiseerd.
Dit is wereldwijd een algemeen geaccepteerde gang van zaken. Zo werkt het. Geloof moet en zal altijd een streepje voor hebben op niet-geloven.
Dus? nu kunnen ze onder bepaalde dingen uitkomen dmv die wet en wanneer die weg gaat niet meer en dat mensrecht word ttoch "gedekt"quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:17 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst behoort net als vrijheid van meningsuiting tot de mensenrechten.
Word er in die bladen opgeroepen om moslims met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen te gooien?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:20 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Bladen als de Telegraaf en Elsevier staan dagelijks vol met haatdragende stukken over allochtonen en moslims. Er is dus helemaal geen sprake van een streepje voor hebben.
Het zou wel humor zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Word er in die bladen opgeroepen om moslims met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen te gooien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |