Nadat de laatste paar versies van Football Manager, me steeds meer de keel uit gingen hangen, heb ik Championship Manager 2003/2004 maar weer eens geinstalleerd. Dit is naar mijn mening nog altijd de leukste versie én ook de versie die ik het meest gespeeld heb. Ik hou wat dit spel betreft van het principe géén gelul, maar gewoon wat spelertjes kopen, tactiekje maken/downen en gaan met die banaan. Die onzin als praten in de pers en met spelers is aan mij niet besteed...
Ik besloot om alle competities in Italië te laden. Ik kies principieel voor een vergane glorie club. Zo speelde ik in het verleden al met o.a. Nottm. Forest, Leeds, Stade Reims, Fortuna Düsseldorf etc. In de laagste Italiaanse klasse, de Serie C2, kwamen twee clubs uit, die mij wel interesseerden...
Castel di SangroDeze club is bekend van het boek "Het Wonder Van Castel di Sangro." De gemeente Castel Di Sangro telt een kleine 6.000 inwoners. Daarentegen heeft de club een stadion met de capaciteit van 9.000 (zit)plaatsen. Het mag dan ook een wonder genoemd worden, dat deze club midden jaren negentig, in de Serie B uitkwam. Later bleek dat met name de voorzitter van de club niet zo kosjer was, en inmiddels is de club afgezakt naar de lagere divisies...
Pro VercelliEen club die zeven maal landskampioen werd, maar in 's lands 4de klasse speelt. Zoiets kan alleen in Italië. Pro Vercelli was voor de eerste wereldoorlog een ware topclub zowel in Italië als in de rest van Europa. In 1935 degradeerden de "Leeuwen" uit de Serie A om daarna nooit meer terug te keren. Inmiddels is de roemruchte club afgezakt naar de Serie C2, vergane glorie dus...
Hoewel het misschien wel voor de hand lag om voor Pro Vercelli te kiezen, viel mijn keuze op Castel di Sangro. Het leek mij wel mooi om voor een nieuw "Wonder Van Castel Di Sangro" te zorgen. Mijn doel is om natuurlijk zo hoog mogelijk te komen (Serie A). Dit door middel van het scouten naar jonge spelers en die steeds maar weer door te verkopen met een flinke winst. Dit is de enigste optie, want van de stadionrecettes kan ik natuurlijk niet rondkomen.
Stagione UnaVoor het eerste seizoen had ik eigenlijk geen echte doelstelling. Ik had geen kennis van het niveau, dus het werd simpelweg een beetje kat uit de boom kijken. De belangrijkste aankopen waren de 19-jarige doelman Alessio Lucarelli, de 20-Jarige centrale verdediger Francesco Rossi, De 19-jarige snelle winger Luigi Stillo en uit Argentinië haalden we met Matías Vegnaduzzo een talentvolle targetman binnen...
Ondanks de enigsinds lage verwachtingen, werden we vrij makkelijk kampioen. De smaakmakers waren de vier aankopen, die meteen uitgroeiden tot steunpilaren én Alessio D'Imporzano. Deze 20-jarige Italiaanse centrale middenvelder maakte indruk door maar liefst 21 maal te scoren.
Vanzelfsprekend mogen we na het kampioenschap, komend seizoen uitkomen in de Serie C1. De doelstelling is in eerste instantie degradtie ontlopen. Ook zou het mooi zijn als de vijf eerder genoemde spelers voor de club behouden blijven. Als laatste wil ik ook nog wat talenten aan de club binden...
Essere Continuato....
quote:
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik kon geen CM topic vinden.....