Ik heb inderdaad veel te veel gesnoept de laatste tijd... en zo goed als niet gesport de laatste maanden....dit in combinatie dat ik een echte emo eter ben heeft ervoor gezorgd dat ik dus 6,5 kilo ben aangekomen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:19 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je weer bent aangekomen? Teveel gesnoept?
Zoek voor jezelf iig de reden op dat je bent aangekomen, dan kun je daar wat aan doen.![]()
Bij mij is het heel eenvoudig, ik moet gewoon niet snoepen.Had dit weekend een zak toffees gehaald (een grote zak) en die vond ik zo lekker, voordat het weekend voorbij was, was de zak leeg.
Die haal ik dus niet meer. En qua chocolade haal ik alleen maar extra puur in huis, dan heb ik tenminste genoeg aan 1 of 2 stukjes en dan eet ik niet de hele reep op.
![]()
Als je veel aan je hoofd hebt, dan moet je niet proberen alles te veranderen, gewoon klein beginnen! Je kunt het!
Ik doe trouwens ook niet mee met de wedstrijd.Ik blijf historisch laag zitten met mijn gewicht. Had teveel gesnoept de afgelopen weken, maar vorige week al minder (behalve die enorme zak toffees dan) en nu weer een paar dagen goed opletten en er is zo weer 2 of 3 kilo verdwenen!
Wie het eerste bij de 80 KG is was het geloof ikquote:Op donderdag 6 maart 2008 01:39 schreef ColdFeet het volgende:
Wat voor wedstrijdje?
Maar dan blijft het nog ongelijkquote:Op donderdag 6 maart 2008 08:11 schreef Isabeau het volgende:
Je kan dan beter 'wie het eerst 5 kg is afgevallen' doen, dan kan iedereen meedoen
Dat is alweer lang geleden, volgens mij waren dat ook iets van percentages inderdaadquote:Op donderdag 6 maart 2008 08:26 schreef Isabeau het volgende:
yepIk kan me nog herinneren dat bij een programma (Big Diet geloof ik) er een bepaalde formule werd gebruikt om de winnaar te bepalen. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat toen gedaan hebben. Misschien het percentage van je overgewicht oid?
Kan me nog herinneren dat het competitie-element niet gewaardeerd werd hier, maar goed om te zien dat het nu als motivatie werktquote:Op donderdag 6 maart 2008 08:30 schreef Isabeau het volgende:
Daarbij maakt het ook uit of je al een tijdje bezig bent met afvallen of nu pas echt begint. Nou ja, het gaat om het competitie-element en de motivatie
quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:31 schreef Isabeau het volgende:
Oh, dat zei jij al hierboven, dat van dat net beginnen
Op 1 plaats, op 1 been...quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik doe een wedstrijd wie het langste stil kan staan
Geen prijs... najaquote:Op donderdag 6 maart 2008 10:01 schreef Levitation het volgende:
Wat een geëmmer over ons wedstrijdje.Als dat motiveert... laat ons lekker...
![]()
Er zijn ook geen prijzen te winnen ofzo, hooguit eeuwige roem...het is gewoon voor de leuk. Vind "competitie-element" ook niet de juiste term, het gaat om het "spel-element". Bijna alles is leuk te maken als je een spel-element toevoegt, afvallen ook!![]()
De kans dat ik het win is bijna nihil, maar dat maakt het niet minder leuk!
Mr Dieetclub dan?quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
geen tagje ofzo?
Miss Dieetclub 2008 ofzoen Mrs Dieetclub voor de getrouwde dames
Waar zie jij geemmer schat?quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:01 schreef Levitation het volgende:
Wat een geëmmer over ons wedstrijdje.Als dat motiveert... laat ons lekker...
![]()
Er zijn ook geen prijzen te winnen ofzo, hooguit eeuwige roem...het is gewoon voor de leuk. Vind "competitie-element" ook niet de juiste term, het gaat om het "spel-element". Bijna alles is leuk te maken als je een spel-element toevoegt, afvallen ook!![]()
De kans dat ik het win is bijna nihil, maar dat maakt het niet minder leuk!
Ik ken Weetabix uit Australie en daar vond ik het vooral smaakloos! Hebben ze tegenwoordig ook een variant die wel ergens naar smaakt of ben ik gewoon raar?quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:05 schreef Sjeen het volgende:
Anyway... Ik heb vanmorgen weer ontbeten met een kom Weetabix spul met halfvolle melk. Tot nu to twee koppen koffie met een zoetje en Friesche Vlag Balance gehad. En voor dadelijk liggen hier een appel, een peer en twee pruimen op me te wachten
Dit ziet er een stuk beter uit!quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik... de originele weetabix, die dingen wat uitelkaar vallen, heb ik in Londen regelmatig gehad. Die waren inderdaad minder lekker...
Sowieso schrok ik best wel van de hoeveelheid suiker die in muesli en cruesli en andere ontbijtgranen zit. Het ziet er zo gezond uit, maar met bijna 30 (!) procent suiker dump ik er sowieso op.quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
Weetabix is zoetdat zal wel komen omdat ik verder niet zoveel 'zoetigheden' eet.
Dorset Cereals, Albert Heyn 3 of 4 euro zijn supper lekker, geen suiker toegevoegd en met heel veel nootjes, rozijntjes etc. Ik vind de 2e van links het lekkerstquote:Op donderdag 6 maart 2008 13:29 schreef octopussy het volgende:
[..]
Sowieso schrok ik best wel van de hoeveelheid suiker die in muesli en cruesli en andere ontbijtgranen zit. Het ziet er zo gezond uit, maar met bijna 30 (!) procent suiker dump ik er sowieso op.
ja echt wel! merk het echt al wel aan mijn kledingquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
goed bezig BJ![]()
lekker gevoel is dat hè?
Nu ben je ons natuurlijk ook uitleg verschuldigd hoequote:Op donderdag 6 maart 2008 15:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak zelf mijn mueslliNog véél lekkerder, precies wat ik hebben wil en geen suiker. Die Dorset heb ik ook staan, maar die vind ik juist helemaal niet lekker
En zelfgemaakte muesli is natuurlijk ubersimpel. Bij natuurvoedingswinkels verkopen ze diverse soorten graanvlokken gewoon los. Die koop je (ik heb tarwe, rogge en boekweit), je haalt lekkere grote rozijnen, en alles wat je er verder zelf in wilt hebben. Ik doe er nog ananasstukjes bij, pompoenpitten, lijnzaad, soms Goijibessen en soms amandelen.quote:Mannen slechter in lijnen dan vrouwen
Uitgegeven: 6 maart 2008 11:26
Laatst gewijzigd: 6 maart 2008 11:42
WAGENINGEN - Mannen kunnen hun behoefte aan lekkere dingen minder goed aan banden leggen dan vrouwen. Ze hebben meer moeite om hun eetgedrag in toom te houden en zijn dus slechter in lijnen.
Dat blijkt uit een promotie-onderzoek van voedingswetenschapper Pascalle Weijzen van de Wageningen Universiteit.
Weijzen denkt dat vrouwen zich beter kunnen beheersen in hun eetgedrag, omdat vrouwen al generaties lang een verband leggen tussen snoepen en een slank figuur.
Ze hebben dus een voorsprong, aldus de promovenda, die de zogenoemde sensorische verzadiging van mensen onderzocht.
Biscuitjes
Weijzen vond in haar onderzoek dat snoep en koekjes met eenvoudige smaken eerder verzadigen dan het moderne, ingewikkelde lekkers. Zo aten proefpersonen van eenvoudige mariakaakjes minder dan van biscuitjes met een chocoladelaagje en suikerkorrels.
Ook hadden proevers eerder genoeg van een gewone reep pure chocolade dan van een candybar met caramel en nootjes.
Candybar
Weijzen stelt eenvoudige voedingsmiddelen een sterkere smaak hebben en een ander mondgevoel geven dan samengesteld lekkers. Van de smaak van pure chocola hebben mensen eerder genoeg dan van de complexe samenstelling van een candybar, aldus de onderzoekster.
Ook blijven sterke smaken langer in de mond, wat voor meer smaak- en geurprikkels aan de hersenen zorgt en dus eerder voor het signaal dat het genoeg is geweest.
Eetrem
De promovenda denkt dat snoepgoed met een soort ingebouwde eetrem een uitkomst kan zijn voor mensen die zich moeilijk kunnen beheersen.
Er bestaat al drinkyoghurt met een dergelijke eetlustremmer. Zulke verrijkte koekjes en snoepjes moeten een sterke smaak hebben, die snel verzadigd. "Want we weten wel dat we minder en gezond moeten eten, maar velen hebben moeite om dat ook daadwerkelijk te doen", aldus Weijzen.
En check vervolgens alle reacties op de frontpage op dit bericht.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En zelfgemaakte muesli is natuurlijk ubersimpel. Bij natuurvoedingswinkels verkopen ze diverse soorten graanvlokken gewoon los. Die koop je (ik heb tarwe, rogge en boekweit), je haalt lekkere grote rozijnen, en alles wat je er verder zelf in wilt hebben. Ik doe er nog ananasstukjes bij, pompoenpitten, lijnzaad, soms Goijibessen en soms amandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |