abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57192456
och ik neem de 'wedstrijd' ook niet serieus. Punt is dat iedereen op een andere manier afvalt, of stopt met afvallen of een goede reden heeft om aan te komen.
pi_57192760
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:01 schreef Levitation het volgende:
Wat een geëmmer over ons wedstrijdje. Als dat motiveert... laat ons lekker...
Er zijn ook geen prijzen te winnen ofzo, hooguit eeuwige roem...het is gewoon voor de leuk. Vind "competitie-element" ook niet de juiste term, het gaat om het "spel-element". Bijna alles is leuk te maken als je een spel-element toevoegt, afvallen ook!
De kans dat ik het win is bijna nihil, maar dat maakt het niet minder leuk!
Waar zie jij geemmer schat?
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 maart 2008 @ 11:05:49 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57192888
Anyway... Ik heb vanmorgen weer ontbeten met een kom Weetabix spul met halfvolle melk. Tot nu to twee koppen koffie met een zoetje en Friesche Vlag Balance gehad. En voor dadelijk liggen hier een appel, een peer en twee pruimen op me te wachten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57193433
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:05 schreef Sjeen het volgende:
Anyway... Ik heb vanmorgen weer ontbeten met een kom Weetabix spul met halfvolle melk. Tot nu to twee koppen koffie met een zoetje en Friesche Vlag Balance gehad. En voor dadelijk liggen hier een appel, een peer en twee pruimen op me te wachten
Ik ken Weetabix uit Australie en daar vond ik het vooral smaakloos! Hebben ze tegenwoordig ook een variant die wel ergens naar smaakt of ben ik gewoon raar?

Ik begin enigszins te ontbrakken. Eindelijk. En ik heb niet eens gedronken gister.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 maart 2008 @ 11:33:28 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57193550

Deze heb ik... de originele weetabix, die dingen wat uitelkaar vallen, heb ik in Londen regelmatig gehad. Die waren inderdaad minder lekker...
pi_57193787
Ik heb ontbeten met een kom Brinta met magere melk, straks lunchen bij mijn vriend. Vanavond pasta met rode saus.
Ik kan nog steeds niks afbijten dus het blijft voorlopig ff redelijk vloeibaar eten. Als ik tijd heb ga ik vanmiddag weer een appel raspen en mengen met rozijntjes en kaneel

Gaat wel hard zo met gewicht
Maandag 87,4kg
Dinsdag 87,0kg (weegdag)
Woensdag 86,6kg
Donderdag 86,4kg
  donderdag 6 maart 2008 @ 11:55:17 #82
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_57194035
Weetabix is zoet dat zal wel komen omdat ik verder niet zoveel 'zoetigheden' eet.
pi_57194331
Mijn ontbijt is alweer een tijdje cruesli met chocoladestukjes en yoghurt. Ben net gaan zwemmen, was weer erg leuk. Het wordt steeds sportiever nu Anna alle kanten op gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57194483
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik... de originele weetabix, die dingen wat uitelkaar vallen, heb ik in Londen regelmatig gehad. Die waren inderdaad minder lekker...
Dit ziet er een stuk beter uit!
pi_57195897
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
Weetabix is zoet dat zal wel komen omdat ik verder niet zoveel 'zoetigheden' eet.
Sowieso schrok ik best wel van de hoeveelheid suiker die in muesli en cruesli en andere ontbijtgranen zit. Het ziet er zo gezond uit, maar met bijna 30 (!) procent suiker dump ik er sowieso op.
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:32:22 #86
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57195947
ik ga maar eens ff boodschappen doen even gezonde dingen halen voor het weekend (en ja dat is wat vroeg, maar moet de komende 3 dagen werken, dus nu komt het het beste uit )
net lekker weer Kellogs Special K gehad met vanille-yoghurt....

ow ja ik heb alweer spijkerbroeken aan die me al een poosje veel te strak zaten (en ik dus niet meer aan had). en ze zitten zelfs los.... val dus ook wel echt af aan mijn bovenbenen

en die weetabix ken ik ook alleen van die brokken.... viesssss.
die van Sjeen ziet er echter best lekker uit,
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_57196607
goed bezig BJ

lekker gevoel is dat hè?

Net toch maar de hardloopschoenen aangetrokken en ons naar buiten begeven. Evy 24, met één keer 10 en één keer 20 minuten stond op het programma. Helaas miezerde het de hele tijd, dus zijn we aardig nat teruggekomen...

Eerst zonder Evy 2 minuten warmgelopen (van huis tot aan het park) en daarna lekker de les gelopen. Ging echt ideaal, moet ik zeggen. De eerste 10 minuten waren een eitje (dat ik dat óóit zou zeggen ) en de laatste 20 minuten eigenlijk ook wel heb zelfs me niet laten kennen en toen Evy zei 'Nog 2 minuten' dat tegen René gezegd en toen hebben we samen een sprint ingezet 2 minuten met flink tempo door het park geragged, en toen wel helemaal dood, maar wel weer snel op adem. Sporten is geweldig

René staat nu onder de douche, en ik ga daarna. want ik STINK, echt niet te zuinig... En daarna met de motor naar Nijmegen voor een borrel (met de motor = geen alcohol) en daarna zwemmen! Lekker dagje hier dus
Ja doei.
pi_57197297
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:29 schreef octopussy het volgende:

[..]

Sowieso schrok ik best wel van de hoeveelheid suiker die in muesli en cruesli en andere ontbijtgranen zit. Het ziet er zo gezond uit, maar met bijna 30 (!) procent suiker dump ik er sowieso op.
Dorset Cereals, Albert Heyn 3 of 4 euro zijn supper lekker, geen suiker toegevoegd en met heel veel nootjes, rozijntjes etc. Ik vind de 2e van links het lekkerst

pi_57197544
ik heb die van de Aldi.. goedkoop, en lekker zal straks 's even kijken of er suiker bij zit
Ja doei.
pi_57197674
Hier staat een cake in de oven. Het ruikt echt heerlijk.

Ik mag van mezelf vanavond een half plakje proeven en de rest is voor Antoine zijn broer, en de tussenpersoon van onze bank, ivm hypotheek
pi_57197739
Shit... engelse drop moet verboden worden. Zeker in mijn directe omgeving.
Heb er 10-15 op, ben de tel kwijt. Zo win in natuurlijk nooit!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:04:13 #92
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57197778
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
goed bezig BJ

lekker gevoel is dat hè?
ja echt wel! merk het echt al wel aan mijn kleding gelukkig had ik nog best veel van mijn laagste gewicht (dat is nu 2,5 kg onder mijn huidige gewicht) en het is heerlijk om die kleren weer aan te hebben, zijn erg leuke kleren

en gaat goed met evy bij jullie he? echt tof! ik hou het eerst maar bij fanatiek volleyballen heerlijke sport

ik eet dus vaak Kellogs Special K met pure chocolade en heb nu ook nog Quaker Cruesli Balans meegenomen... maaaar ik eet het nooit met melk, maar altijd met yoghurt of kwark (magere varianten).
heel erg lekker

heb veeeel gezonde dingen gehaald bij de supermarkt net, veel fruit, carpaccio, 3 verschillende maaltijdsalades jammie jammie nu al trek vooral die salades zagen er heerlijk uit, met een klein beetje pasta en de ene met garnalen en de andere met kip en ananas
we weten alleen pas over 3 uurtjes ofzo, dus ik moet nog wel even geduld hebben
pi_57198116
Octo, ik eet altijd notenmuesli van de natuurwinkel, daar zitten tenminste behoorlijke stukken noot in (die ik er dan uitvis voordat ik begin met ontbijten ). Noten zijn lekker
Is voorzover ik weet ongezoet.
pi_57198891
Ik maak zelf mijn mueslli Nog véél lekkerder, precies wat ik hebben wil en geen suiker. Die Dorset heb ik ook staan, maar die vind ik juist helemaal niet lekker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 maart 2008 @ 15:53:07 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57198920
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak zelf mijn mueslli Nog véél lekkerder, precies wat ik hebben wil en geen suiker. Die Dorset heb ik ook staan, maar die vind ik juist helemaal niet lekker
Nu ben je ons natuurlijk ook uitleg verschuldigd hoe
pi_57198939
ik krijg sowieso altijd maar 2 happen van dat spul op. Het lijkt alsof de vezels uitzetten in mijn maag.

Het is maar goed dat ik zo'n brood-liefhebber ben
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:56:55 #97
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57199015
ik eet maar weinig brood, eigenlijk alleen als ik vroege dienst heb, en dan tussen de middag met salade...
pi_57199095
ik eet juist vaak brood, en soms een keer brinta als ontbijt..

Brood vult goed, en ik vind het ook gewoon best te eten.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_57199306
quote:
Mannen slechter in lijnen dan vrouwen
Uitgegeven: 6 maart 2008 11:26
Laatst gewijzigd: 6 maart 2008 11:42

WAGENINGEN - Mannen kunnen hun behoefte aan lekkere dingen minder goed aan banden leggen dan vrouwen. Ze hebben meer moeite om hun eetgedrag in toom te houden en zijn dus slechter in lijnen.

Dat blijkt uit een promotie-onderzoek van voedingswetenschapper Pascalle Weijzen van de Wageningen Universiteit.

Weijzen denkt dat vrouwen zich beter kunnen beheersen in hun eetgedrag, omdat vrouwen al generaties lang een verband leggen tussen snoepen en een slank figuur.

Ze hebben dus een voorsprong, aldus de promovenda, die de zogenoemde sensorische verzadiging van mensen onderzocht.

Biscuitjes

Weijzen vond in haar onderzoek dat snoep en koekjes met eenvoudige smaken eerder verzadigen dan het moderne, ingewikkelde lekkers. Zo aten proefpersonen van eenvoudige mariakaakjes minder dan van biscuitjes met een chocoladelaagje en suikerkorrels.

Ook hadden proevers eerder genoeg van een gewone reep pure chocolade dan van een candybar met caramel en nootjes.

Candybar

Weijzen stelt eenvoudige voedingsmiddelen een sterkere smaak hebben en een ander mondgevoel geven dan samengesteld lekkers. Van de smaak van pure chocola hebben mensen eerder genoeg dan van de complexe samenstelling van een candybar, aldus de onderzoekster.

Ook blijven sterke smaken langer in de mond, wat voor meer smaak- en geurprikkels aan de hersenen zorgt en dus eerder voor het signaal dat het genoeg is geweest.

Eetrem

De promovenda denkt dat snoepgoed met een soort ingebouwde eetrem een uitkomst kan zijn voor mensen die zich moeilijk kunnen beheersen.

Er bestaat al drinkyoghurt met een dergelijke eetlustremmer. Zulke verrijkte koekjes en snoepjes moeten een sterke smaak hebben, die snel verzadigd. "Want we weten wel dat we minder en gezond moeten eten, maar velen hebben moeite om dat ook daadwerkelijk te doen", aldus Weijzen.
En zelfgemaakte muesli is natuurlijk ubersimpel. Bij natuurvoedingswinkels verkopen ze diverse soorten graanvlokken gewoon los. Die koop je (ik heb tarwe, rogge en boekweit), je haalt lekkere grote rozijnen, en alles wat je er verder zelf in wilt hebben. Ik doe er nog ananasstukjes bij, pompoenpitten, lijnzaad, soms Goijibessen en soms amandelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57199359
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En zelfgemaakte muesli is natuurlijk ubersimpel. Bij natuurvoedingswinkels verkopen ze diverse soorten graanvlokken gewoon los. Die koop je (ik heb tarwe, rogge en boekweit), je haalt lekkere grote rozijnen, en alles wat je er verder zelf in wilt hebben. Ik doe er nog ananasstukjes bij, pompoenpitten, lijnzaad, soms Goijibessen en soms amandelen.
En check vervolgens alle reacties op de frontpage op dit bericht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')