Sorry, je hebt gelijk. Ik heb echter nog nooit langer dan 15 minuten hoeven te wachten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:25 schreef heaven7 het volgende:
Dat is niet helemaal waar:
http://www.flygbussarna.se/Tidtabell.aspx?lid=40&hid=70&lang=SE
er wordt hier (80 km.) boven stockholm flink wat gelanglauft hoor! En voor komend weekend gaat het wat meer sneeuwen, en komt de temperatuur niet boven de -3 uit...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:54 schreef Drive-r het volgende:
Ik hoop op iets meer kou. Binnenkort stukje langlaufen en dan mag het wel vriezen.
Thanksquote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:50 schreef bassieVL het volgende:
Tip: Begin op tijd met het zoeken van een couch in Stockholm.
De bus vanuit Skavsta vertrekt elke 15/20 minuten naar Stockholm Centraal station.
Leuke site met tips van locals: http://www.spottedbylocals.com/stockholm/
Ik lees vaak mee in de CS Stockholm group voor tips etc: http://www.couchsurfing.com/group.html?gid=680quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:41 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Thanks
Ik zal me binnenkort eens inlezen in tips, ga 3 maart en kom de 5e terug dus feitelijk heb ik maar 1 volle dag, eens kijken wat ik dan allemaal kan doen of moet zien
Heb jij ervaring met couchsurfers daar?
Ik ga nog even een stukkie verder dan dat. Maar sneeuw dit weekeinde is goed nieuws, nu gewoon hopen op nog twee weken onder nul...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef AKnynke het volgende:
[..]
er wordt hier (80 km.) boven stockholm flink wat gelanglauft hoor! En voor komend weekend gaat het wat meer sneeuwen, en komt de temperatuur niet boven de -3 uit...
Hoe ver ga je nog noordelijker?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ga nog even een stukkie verder dan dat. Maar sneeuw dit weekeinde is goed nieuws, nu gewoon hopen op nog twee weken onder nul...
Richting Mora, dus da's iets van 200 km noordelijker ofzo?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hoe ver ga je nog noordelijker?
da's ongeveer 4 uur rijden nog vanuit Uppsala....ga je voor de crosscountry race?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Richting Mora, dus da's iets van 200 km noordelijker ofzo?
1e zondag van maart toch? Ik heb nog nooit op skiis gestaan, dus de eerste keer 90 is wat teveel...Maar om te kijken lijkt het me al tof, eigenlijk!quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
De Vasaloppet? ben ik een keer geweest...fantastisch om daar sfeer te proeven! Helaas is 90 kilometer langlaufen ongeveer 89 te veel voor mij..
Klopt, 1 maart dit jaar. Het is heel leuk om te kijken. Het is geen mega-happening maar in Mora is het wel heel gezellig! Nu vind ik Mora trouwens altijd heel gezellig om te zijn, maar de Vasaloppet maakt het nóg leukerquote:Op woensdag 11 februari 2009 08:36 schreef AKnynke het volgende:
[..]
1e zondag van maart toch? Ik heb nog nooit op skiis gestaan, dus de eerste keer 90 is wat teveel...Maar om te kijken lijkt het me al tof, eigenlijk!
Meen je dat nou? Ik wil graag meer sneeuw en meer vorst!quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:25 schreef heaven7 het volgende:
Succes maar voor mezelf hoop ik spoedig op dooi, warmte en lenteHoewel ik 15 maart voor 5 dagen naar Abisko in het hoge noorden ga
Drie uur vanuit Arlanda, maar daar moest ik wel een grote volvo met spikes voor huren, haha. Anyway, ik doe de oppet spor. Da's de volle wasaloppet, maar zonder het wedstrijd element en de helft van de deelnemers. Had namelijk nooit eerder gelanglaufd, dus wil het in mijn eigen tijd doen en niet plat gelopen worden door die gekke Zweden!quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:09 schreef AKnynke het volgende:
[..]
da's ongeveer 4 uur rijden nog vanuit Uppsala....ga je voor de crosscountry race?
Zolang het vliegtuig morgen maar kan landen ben ik tevreden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:49 schreef heaven7 het volgende:
Het vriest hier ook alweer 3 dagen en het is zonnig en helder dus dat is wel lekker
het is hier zo mooi met de sneeuw enzo. Alleen dat ijs, ik ben het zo zat. Maakt fietsen zo moeilijk.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ja, was zaterdag nog in Stockholm. Grijs grauw prutweer. Niet echt winterweer zoals het zou moeten zijn. Hier sneeuwt het nu behoorlijk trouwens...
Moet je meer verzweedsen! In de winter vervoer je jezelf toch met de bus....quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:40 schreef AKnynke het volgende:
[..]
het is hier zo mooi met de sneeuw enzo. Alleen dat ijs, ik ben het zo zat. Maakt fietsen zo moeilijk.
ah maar nee, gewoon op de fiets. Bus kost zoveel geld! Maar ik blijf Hollands, en erover klagen....quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Moet je meer verzweedsen! In de winter vervoer je jezelf toch met de bus....
Heb je al spikes op je fietsbanden dan?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:51 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ah maar nee, gewoon op de fiets. Bus kost zoveel geld! Maar ik blijf Hollands, en erover klagen....
quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Heb je al spikes op je fietsbanden dan?
Wat is dat?quote:Op donderdag 4 december 2008 18:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Heerlijk, filka met kaneelbol...
Filka is gewoon koffie, zijn zweden gek op. Wist je dat zweden per inwoners de meeste koffie drinken? Kaneelbol is een soort koffiebroodje. Zo'n ronde met krenten en glazuur dus. Maar dan zonder krenten en glazuur, maar met kaneel en suiker. Helemaal top.quote:
Niet Hilton, wel The Grand. Zeker een van mijn favoriete hotelsquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:31 schreef Coastertommm het volgende:
Ik ga in maart naar Stockholm? Iemand ooit in het Hilton geweest?![]()
Inderdaad!! En nu is het Semla-tijdquote:
Weet je dat ze heel goed in te vriezen zijn? Heb er nog 20 liggen...quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:19 schreef heaven7 het volgende:
Ik ga morgen kanelbullar bakkenGoddelijke krengen
Gewoon uit het vriesvak in de supermarkt. Scheelt de moeite van het zelf makenquote:Op donderdag 12 februari 2009 23:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Weet je dat ze heel goed in te vriezen zijn? Heb er nog 20 liggen...
Laf! Maar wel lekker...quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon uit het vriesvak in de supermarkt. Scheelt de moeite van het zelf maken
[ afbeelding ]
Succes ermee vandaag!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:00 schreef heaven7 het volgende:
Zelf maken is zoveel leuker en lekkerderVandaag de big day
Ik heb ze eens in Nederland proberen te maken maar lastig hoor, bovendien verkopen wij geen 'pärlsocker' en dat is toch wel nodig
En de koek was veel te knapperig. Was ook wel lekker maar toch niet de echte zweedse kanelbulle.
Ik ga ze ook invriezen, over een weekje komen mijn ouders en zus over en dan is het leuk ze fika met die dingen te kunen aanbieden
Die zijn er niet, wel campings waar je een huisje kan huren. Over het algemeen zijn die niet zo luxe als op een vakantiepark, maar goed te doen. Al neem ik wel aan dat je met een dreumes liever een gescheiden slaapgedeelte hebt. Dan zou je moeten informeren op de camping.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:16 schreef MickeyMikeRT het volgende:
Weet iemand een goede plek om te verblijfen in Stochholm met een kleintje (1,5 jaar)
Zijn er in de buurt van Stockholm vakantieparken (soort van Center Parcs of Landal) bijvoorbeeld?
eehm...camping is toch leuker voor een kleintje? Moet je natuurlijk zelf weten, maar de meeste campings zijn ERG kindvriendelijk!quote:Op zondag 15 februari 2009 11:50 schreef MickeyMikeRT het volgende:
Ok! Dank voor je snelle reactie
Weet iemand een hotel aan te raden met een apart slaapgedeelte voor een dreumes?
Wij zijn er vorig jaar geweest en het was super! Je kunt er ook lekker wandelen en in de winter je ski's onderbinden (het ligt aan een skipiste) maar je zit ook zo in Stockholm. Heel erg goedkoop was het niet, maar dat komt ook omdat wij perse een huisje wilden met een tweepersoonsbed ipv stapelbeddenquote:Op zondag 15 februari 2009 11:46 schreef Anotis het volgende:
Ik heb jaren geleden op camping Flottsbro gestaan. Ligt in Huddinge, een zuidelijke 'voorstad' van Stockholm aan een meer. We hadden daar een stuga, voorzien van alles wat je nodig hebt eigenlijk. Geen luxe van een vaatwasser, maar wel een keukentje, warme douche, zithoek en slaapkamer. Prima met een kleine denk ik.
Ik ga over een paar dagen naar Stockholm!!! Ligt er sneeuw? En zal ik maar thermokleding meenemen of valt het mee?
Gaaf! Zelfs voor een Zweed is het bijna onmogelijk om aan kaartjes te geraken. Was toch binnen no-time uitverkocht meen ik?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:48 schreef bassieVL het volgende:
6 Maart staat de volgende trip naar Stockholm op het programma. Metallica in de Globen.
Was inderdaad erg snel uitverkocht, binnen een paar minuten. Ben benieuwd, ben nog nooit in de Globen geweest.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:19 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Gaaf! Zelfs voor een Zweed is het bijna onmogelijk om aan kaartjes te geraken. Was toch binnen no-time uitverkocht meen ik?
leuk, waar zit dat Hermans? Mn vriend is vegetarisch,d us dat is wel leuk voor een keertje!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:48 schreef bassieVL het volgende:
Net weer terug van een lang weekend Stockholm. Blijft een erg leuke stad. 6 Maart staat de volgende trip naar Stockholm op het programma. Metallica in de Globen.
Gisteren gegeten bij Hermans, als je van vegetarisch (en veel) eten houdt, zeker een aanrader. Lekker eten en een mooi uitzicht over de stad.
Södermalm, beetje verderop dan Katarinavägen vanuit Götgatan gezien. 5 minuten lopen vanuit metro Slussen. Zeer mooi uitzicht op de weg ernaar toe.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:52 schreef AKnynke het volgende:
[..]
leuk, waar zit dat Hermans? Mn vriend is vegetarisch,d us dat is wel leuk voor een keertje!
Skansen is leuk om doorheen te lopenquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef mrkanarie het volgende:
Heehee,
Nou, wij zitten nu in Stockholm, ik internet nu even vanuit de Karknastorget, heerlijk zonnetje hier! Gisteren Gamla stan, SoFo en nog wat dingetjes bezocht. Ideaal met zoän metrokaart, iemand nog tips? Is Skansen nog de moeite wáard?
Ga met mijquote:Op donderdag 19 februari 2009 03:16 schreef pumpkinsoup het volgende:
Stockholm
Dit jaar ga ik niet, omdat ik niet weet met wie ik zou moeten gaan
Poe. Zondag koud dus in Mora...quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:14 schreef heaven7 het volgende:
Het is al een aantal dagen non stop onder 0. Zaterdagnacht is -12 voorspeld.
Zondag ga je de 90 km volbrengen? Heel veel succes alvast!quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Poe. Zondag koud dus in Mora...
Dank je, ik zal het nodig hebben. Tijd maakt me echt geen donder uit, ik wil gewoon het einde halen en daar kan je maximaal 13 uur over doen... Nou ja, ik kon hiervoor niet eens langlaufen, dus moet de laat ook niet te hoog leggenquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Zondag ga je de 90 km volbrengen? Heel veel succes alvast!
Hoe lang denk je erover te doen trouwens?
Maar nu toch wel? Ik bedoel..je hebt toch getraind neem ik aan??quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
... Nou ja, ik kon hiervoor niet eens langlaufen, dus moet de laat ook niet te hoog leggen
eenmalig?quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:18 schreef heaven7 het volgende:
* heaven7 wil er zondag heen met ouders die eenmalig 4 daagjes komen kijken waar dochterlief tegenwoordig woont
Voor zover ik heb gezien was alles dicht...quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:17 schreef heaven7 het volgende:
Oh, Skansen in de winter niet zoveel aan? Waren er wel mensen aanwezig in die huisjes en was het dorpskerntje open? (Met het bakkertje, de drukkerij etc?)
Drie dagen geoefend, maar dat was het. Wel veel in de gym geweest natuurlijk.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar nu toch wel? Ik bedoel..je hebt toch getraind neem ik aan??
In het weekend is het meeste wel open (Tot 15.00) Kijk maar eens op skansen.se. Daar staat ook een dagelijks programma bij "Vad händer idag"quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:09 schreef heaven7 het volgende:
OhAls alles dicht is, is er weinig aan en is 80 of 100 kronen aardig duur.. Wat heb je er dan aan om te gaan? Ze komen eenmalig ja
Na de zomer ben ik weer in NL..
Hotels weet ik niet, maar als je van NYO naar Stockholm centrum met de bus reist, ben je daar ongeveer 1,5 uur later.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:42 schreef copyfile het volgende:
Zo goed als zeker ga ik met twee vrienden het weekend van Vrijdag 13 t/m/ Zondag 15 Maart naar stockholm. Vlucht is al goedkoop gevonden. Nu dus nog een hotel. Heb besloten doordat de vliegreis vrij goedkoop is maar een hotel te nemen i.p.v. een hostel. Is toch net iets beter. Nu is dus de vraag kennen mensen goede hotels hier ? Niet te duur natuurlijk. Het liefst wel redelijk in het centrum. En als de vlucht het gaat worden zijn we rond 10 uur op de luchthaven (nyo) haal je dit allemaal een beetje met inchecken etc ?
Leuk. Ik ben in de jaren 90 in het Wasaloppet museum in Mora geweest.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Drie uur vanuit Arlanda, maar daar moest ik wel een grote volvo met spikes voor huren, haha. Anyway, ik doe de oppet spor. Da's de volle wasaloppet, maar zonder het wedstrijd element en de helft van de deelnemers. Had namelijk nooit eerder gelanglaufd, dus wil het in mijn eigen tijd doen en niet plat gelopen worden door die gekke Zweden!
Västerås is toch net zo ver als Skavsta?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ryanair gaat straks ook naar Västerås vanaf Weeze, maar ik weet nog niet of ze halverwege maart daarmee al zijn begonnen. Verder heb je nog GermanWings vanaf Keulen naar Arlanda. Zij hebben soms ook goede goedkope vluchten.
.
Is ook zo, maar had even Uppsala in mijn hoofdquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:43 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Västerås is toch net zo ver als Skavsta?
Ik ken de vliegvelden toch echt bij hun naam, net als in Londen. Niemand heeft het over Stockholm Airport, gaat altijd over Arlanda bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Handig ook dat ze die luchthavens ook beiden Stockholm noemen. Enige verschil is de afkorting... Ben benieuwd wanneer de eerste mensen op de verkeerde luchthaven staan te wachten ....
Collega's van mijn stonden bij de verkeerde Dusseldorf.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Handig ook dat ze die luchthavens ook beiden Stockholm noemen. Enige verschil is de afkorting... Ben benieuwd wanneer de eerste mensen op de verkeerde luchthaven staan te wachten ....
En bij ryanair weet je toch ook gewoon dat het de kleinere vliegvelden zijn?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ken de vliegvelden toch echt bij hun naam, net als in Londen. Niemand heeft het over Stockholm Airport, gaat altijd over Arlanda bijvoorbeeld?
Zuslief ookquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:15 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Collega's van mijn stonden bij de verkeerde Dusseldorf.
Hmja, maar voor mensen die daar niet bekend zijn en alleen op de site van Ryanair afgaan..... Check het kaartje daar maar. Dat ze het dan hadden gedaan zoals met Brussel (Brussel-Zuid): Stockholm-Noord en Stockholm-Zuid ofzo.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ken de vliegvelden toch echt bij hun naam, net als in Londen. Niemand heeft het over Stockholm Airport, gaat altijd over Arlanda bijvoorbeeld?
Het zijn beiden kleine vliegvelden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
En bij ryanair weet je toch ook gewoon dat het de kleinere vliegvelden zijn?
Als je naar Stockholm wilt, maakt het niet uit op welke van de twee je terecht komt. En mensen uit de buurt van Stockholm zullen het verschil wel kennen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maar voor mensen die daar niet bekend zijn en alleen op de site van Ryanair afgaan..... Check het kaartje daar maar. Dat ze het dan hadden gedaan zoals met Brussel (Brussel-Zuid): Stockholm-Noord en Stockholm-Zuid ofzo.
Wij zaten vorig jaar echt heel dicht bij het centrum (Kungsgatan dan..) als ik het goed heb (maps) was het Hotel & Restaurant Riche, ik weet de naam niet meer precies, maar wel dat het in die straat was.. Ik kan er op internet eigenlijk niet veel over vinden, alleen over het restaurant, maar het was een goed hotel en een prima locatie.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:54 schreef copyfile het volgende:
Thanks voor de hulp ! Zoek nu dus alleen nog mensen die leuke hotels weten voor 2 of 3 nachten in/rond het centrum van stockholm. Het liefst een beetje in het centrum !
Dat betekent dat je een nationalistisch shirt hebt gekochtquote:Op zondag 22 februari 2009 10:46 schreef mrkanarie het volgende:
Ik heb trouwens in Stockholm een shirt gekocht van het merk Gul & Blå. Iemand enig idee wat dit betekent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |